PDA

Bekijk Volledige Versie : VN stuurt vluchtelingen terug de dood in



Coolassprov MC
15-07-06, 21:29
UN offices in the South refused to host refugees fleeing Tayr Harfa.

Kofi Annan (in charge of peace-keeping at the time), who stood by while 800,000 people were butchered in Rwanda, adds more blood to his record.

Witte78
15-07-06, 21:41
Klinkt me net zoiets in de oren als "Nederland laat duizenden mensen dagelijks uithongeren in afrika"

IbnRushd
15-07-06, 22:01
Geplaatst door Witte78
Klinkt me net zoiets in de oren als "Nederland laat duizenden mensen dagelijks uithongeren in afrika"

Nederland (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland) is geen VN (http://nl.wikipedia.org/wiki/VN) !

Witte78
15-07-06, 22:13
Geplaatst door IbnRushd
Nederland (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland) is geen VN (http://nl.wikipedia.org/wiki/VN) !

Niet?

Coolassprov MC
15-07-06, 22:15
Geplaatst door Witte78
Klinkt me net zoiets in de oren als "Nederland laat duizenden mensen dagelijks uithongeren in afrika"

Klinkt meer als ''hersenloze blanke praat poep''.

Witte78
15-07-06, 22:18
Geplaatst door Coolassprov MC
Klinkt meer als ''hersenloze blanke praat poep''.

Zo mag je je eigen text ook noemen.

IbnRushd
15-07-06, 22:20
Geplaatst door Witte78
Niet?

Hoe beschrijft NL zich? Ook hoe de VN zich karakteriseert?: De VN beschrijft zichzelf als een "mondiale organisatie van overheden, samenwerkend op het gebied van het internationale recht, de mondiale veiligheid, ontwikkeling van de wereldeconomie en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen"
I don't think so. Nederland maakt wel een deel uit van VN, maar is geen VN. Zie je het wezenlijke verschil?

Coolassprov MC
15-07-06, 22:24
Geplaatst door Witte78
Zo mag je je eigen text ook noemen.

Mijn tekst is een onomstotelijke constatering waarvoor Kofi Anan en Bill Clinton hun ''excuses'' reeds hebben geuit.

Wat jij doet is schijten uit je bek.

Witte78
15-07-06, 22:30
Geplaatst door IbnRushd
Hoe beschrijft NL zich? Ook hoe de VN zich karakteriseert?: De VN beschrijft zichzelf als een "mondiale organisatie van overheden, samenwerkend op het gebied van het internationale recht, de mondiale veiligheid, ontwikkeling van de wereldeconomie en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen"
I don't think so. Nederland maakt wel een deel uit van VN, maar is geen VN. Zie je het wezenlijke verschil?

Zucht. Het is toch ook een niet een 1 op een vergelijking? Dat beweer ik toch nergens?

Het hele punt is, in beide uitspraken zit een kern van waarheid. Maar het is op dergelijk ongenuanceerde manier gezegd, dat het totaal verkeerde dingen insinueert.
Denk je nu echt dat ze daar in dat VN kamp die mensen weggestuurd zouden hebben als ze zeker wisten dat ze dood zouden gaan?

Zelfde kan je dus zeggen over de Nederlandse bevolking. Wij zijn er toch ook niet blij om dat er mensen dood gaan in Afrika aan honger? En toch hebben wij het vermogen er iets tegen te doen.

De VN is nu eenmaal passief aanwezig in dat gebied. Je kan zeggen dat ze gefaald hebben, maar ze beschuldigen van het bewust dood laten gaan van mensen is in mijn ogen gewoon bekrompen.

Coolassprov MC
15-07-06, 22:39
Geplaatst door Witte78
De VN is nu eenmaal passief aanwezig in dat gebied. Je kan zeggen dat ze gefaald hebben, maar ze beschuldigen van het bewust dood laten gaan van mensen is in mijn ogen gewoon bekrompen.

Aha; jij bent er eentje van eerst-zien-dan-geloven?! Verheerlijk je dan maar hierop:

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=194214

Alle landen, inclusief de VN zelf, evacueren hun mensen omdat ze bang zijn dat ze bekneld zullen raken in een bloementapijt?


U.S. Readies Plans for Lebanon Evacuation

Saturday July 15, 2006 8:01 PM


AP Photo PW808

WASHINGTON (AP) - The State Department said Saturday it was trying to determine how it might evacuate Americans from besieged Lebanon to the neighboring Mediterranean island of Cyprus, where they could get on commercial planes.

The United States estimates 25,000 Americans live or work in Lebanon. Officials assume far fewer would choose to leave if they could.

The department said it was working with the Pentagon on a plan for helping American citizens depart Lebanon.

Israel imposed a sea, air and land blockade of Lebanon. It was targeting bridges, roads, the international airport and ports in response to a raid by Hezbollah militants into Israel that captured two soldiers and killed eight.

Witnesses said Saturday that Israeli aircraft attacked central Beirut for the first time in a four-day offensive.

The State Department said Friday that Americans in Lebanon should consider leaving when it was safe to do so, and officials made contingency plans for the evacuation of people who cannot leave on their own.

Family members and non-emergency American employees of the U.S. Embassy in Lebanon have been given permission to leave.

Pentagon officials have said they were monitoring the situation and studying options for removing Americans, in anticipation of the State Department requesting help soon with an evacuation. As of late Saturday afternoon, the Pentagon said it had not received such a request.

Dat is waar de VN en het westen goed voor zijn; zoals toen in Rwanda; toen ze 800.000 mensen de rug toekeerden om op TV te mogen aanschouwen hoe ze met machettes in stukken werden gehakt.

http://www.guardian.co.uk/worldlatest/story/0,,-5953373,00.html

Witte78
15-07-06, 22:46
Geplaatst door Coolassprov MC
Aha; jij bent er eentje van eerst-zien-dan-geloven?! Verheerlijk je dan maar hierop:

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=194214

Alle landen, inclusief de VN zelf, evacueren hun mensen omdat ze bang zijn dat ze bekneld zullen raken in een bloementapijt?



Dat is waar de VN en het westen goed voor zijn; zoals toen in Rwanda; toen ze 800.000 mensen de rug toekeerden om op TV te mogen aanschouwen hoe ze met machettes in stukken werden gehakt.

http://www.guardian.co.uk/worldlatest/story/0,,-5953373,00.html

Jouw eenzijdige racistische mening is niet echt interesant.

Ja, er worden fouten gemaakt, het zijn mensen. Het wordt daarna geevalueerd om te kijken of het misschien anders had moeten worden aangepakt en in de toekomst beter kan.

Nee, de VN zit niet constant te bedenken hoe ze de volgende lading vluchtelingen het beste de dood in kunnen sturen.


Einde dialoog met een muur.

IbnRushd
15-07-06, 23:12
Geplaatst door Witte78
Zucht. Het is toch ook een niet een 1 op een vergelijking? Dat beweer ik toch nergens?

Door de term 'net' te gebruiken impliceer je het wel. Maargoed, ik ben maar een mens.


Geplaatst door Witte78

Het hele punt is, in beide uitspraken zit een kern van waarheid. Maar het is op dergelijk ongenuanceerde manier gezegd, dat het totaal verkeerde dingen insinueert.

Dat is nog niet bewezen. Ik gaf je zojuist een link wie VN is en waar zij er voor staan. Je merkt dan meteen dat VN gewoon een grote grap is die wellicht veel mensen hebben geholpen, maar ook veel in de steek hebben gelaten (bewust).


Geplaatst door Witte78

Denk je nu echt dat ze daar in dat VN kamp die mensen weggestuurd zouden hebben als ze zeker wisten dat ze dood zouden gaan?

Kofi Annan, current head of the United Nations who ironically
lives in a mansion in New York worth about $10 million, was head of peacekeeping
operations in 1994 in Rwanda when 800,000 people died. In 2004, he said "I
believed at that time that I was doing my best" despite the fact that he
held back UN troops from intervening to settle the conflict and declined to
provide more logistic and material support to stop the slaughter.

Je mag zelf je conclusie trekken. Waar staat VN voor? Ja, het zijn mensen, dat weet ik.



Geplaatst door Witte78

Zelfde kan je dus zeggen over de Nederlandse bevolking. Wij zijn er toch ook niet blij om dat er mensen dood gaan in Afrika aan honger? En toch hebben wij het vermogen er iets tegen te doen.

Onzin. Nederland helpt mensen door lid te zijn van de VN. Daarbuiten bestaat natuurlijk een tal van ideële organisaties. Dat is een manke vergelijking. Dus probeer het maar niet te vergoeilijken.


Geplaatst door Witte78

De VN is nu eenmaal passief aanwezig in dat gebied. Je kan zeggen dat ze gefaald hebben, maar ze beschuldigen van het bewust dood laten gaan van mensen is in mijn ogen gewoon bekrompen.

De VN heeft grove fouten gemaakt. Daardoor zijn 800.000 mensen gedood. Deze mensen geloofden in VN. Maar zij hebben hen in de steek gelaten wat resulteerde tot een genocide. Ja, we zijn maar mensen, dat weet ik.

Witte78
16-07-06, 01:40
Geplaatst door IbnRushd
Door de term 'net' te gebruiken impliceer je het wel. Maargoed, ik ben maar een mens.



Dat is nog niet bewezen. Ik gaf je zojuist een link wie VN is en waar zij er voor staan. Je merkt dan meteen dat VN gewoon een grote grap is die wellicht veel mensen hebben geholpen, maar ook veel in de steek hebben gelaten (bewust).



Kofi Annan, current head of the United Nations who ironically
lives in a mansion in New York worth about $10 million, was head of peacekeeping
operations in 1994 in Rwanda when 800,000 people died. In 2004, he said "I
believed at that time that I was doing my best" despite the fact that he
held back UN troops from intervening to settle the conflict and declined to
provide more logistic and material support to stop the slaughter.

Je mag zelf je conclusie trekken. Waar staat VN voor? Ja, het zijn mensen, dat weet ik.




Onzin. Nederland helpt mensen door lid te zijn van de VN. Daarbuiten bestaat natuurlijk een tal van ideële organisaties. Dat is een manke vergelijking. Dus probeer het maar niet te vergoeilijken.



De VN heeft grove fouten gemaakt. Daardoor zijn 800.000 mensen gedood. Deze mensen geloofden in VN. Maar zij hebben hen in de steek gelaten wat resulteerde tot een genocide. Ja, we zijn maar mensen, dat weet ik.

Dus, de VN afschaffen dan maar?

Qaiys
16-07-06, 02:05
Geplaatst door Witte78
Dus, de VN afschaffen dan maar?

Ja per direct. Het is een speeltje van de westerse wereld. Alleen westerse landen met rusland en china hebben een veto. De VN wordt in haar macht gehouden door de westerse wereld, het wordt gebruikt hoe het de westerse wereld uitkomt. Er geldt maar 1 wet, de wet van de sterkste. Israel en de USA mogen doen waar ze zin in hebben. Zijn we meteen van de poppenkast af en kunnen we ons richten op de werkelijkheid, de wet van de sterkste.

Coolassprov MC
16-07-06, 10:10
Geplaatst door Witte78
Jouw eenzijdige racistische mening is niet echt interesant.

‘Eenzijdig en racistisch’ is het als je huilt om de Amerikaanse, joodse en Europese doden maar de dode Afrikanen, Afghanen en Arabieren niet eens wilt tellen!

http://www.who.int/hiv/pub/epidemiology/en/epiupdate2003_I_en.pdf

http://www.mepc.org/public_asp/resources/mrates.asp

http://www.cursor.org/stories/civilian_deaths.htm

http://www.iraqbodycount.net/bodycount.htm


Geplaatst door Witte78
Ja, er worden fouten gemaakt, het zijn mensen. Het wordt daarna geevalueerd om te kijken of het misschien anders had moeten worden aangepakt en in de toekomst beter kan..

Dat blijkt keer op keer weer ‘goed gevalueerd’ te zijn; Srebenica, Sierra Leone, Rwanda, Irak, Libanon,...

Het CV van de VN als ramptoerist kan nog wel even doorgaan.


Geplaatst door Witte78
Nee, de VN zit niet constant te bedenken hoe ze de volgende lading vluchtelingen het beste de dood in kunnen sturen.

Slechte dingen gebeuren wanneer goede mensen niet doen.


Geplaatst door Witte78
Einde dialoog met een muur.

Probeer je hoofd er eens tegen aan te knallen; misschien krijg je zo een beetje rede terug.

Witte78
16-07-06, 10:37
Goed en dan wordt de VN afgeschaft. En dan? Amerika krijgt nog meer vrijheid elk land binnen te vallen. En er zullen NOG minder mensen geholpen worden dan nu in oorlogsgebieden.

Een reactie op jouw definitie van racisme: hetzelfde geld natuurlijk andersom he. En op een of andere manier denk ik zomaar dat jij het leuk vind om te horen wanneer er een amerikaan, jood of europeaan doodgaat.

Mij maakt het geen hol uit wie er dood gaat. Zolang ik de persoon niet ken, doet het me gewoon haast niks. Ongeacht ras, geloof, geaarheid, nationaliteit, of whatever. Evenzo vind ik het dus ook even erg.

Coolassprov MC
16-07-06, 13:17
Geplaatst door Witte78
Goed en dan wordt de VN afgeschaft. En dan? Amerika krijgt nog meer vrijheid elk land binnen te vallen. En er zullen NOG minder mensen geholpen worden dan nu in oorlogsgebieden.

Wat jij schrijft is, ironisch genoeg, een glashard argument tegen de VN; het zal namelijk geen ene lekke zak uitmaken.

Zoals de VS reeds meerdere malen formeel en formeel verklaard heeft zal de VN nooit en te nimmer haar in de weg staan; net zoals het haar voorganger verging; de Volkerenbond.


Geplaatst door Witte78
Een reactie op jouw definitie van racisme: hetzelfde geld natuurlijk andersom he. En op een of andere manier denk ik zomaar dat jij het leuk vind om te horen wanneer er een amerikaan, jood of europeaan doodgaat..

Ik ben zelf Europeaan en westerling; net zoals vrijwel al mijn familieleden, kennissen en vrienden; je maakt me dus uit voor een soort van uitgestorven monster dat ik verheerlijkt op het eventuele verschrikkelijk verlies van het eigen leven en dat van het gros van mijn familie, kennissen en vrienden?

Hier spreekt enkel jouw argumentatie-armoede; vooringenomenheid en laster.

Logica gebiedt om meer ogen te hebben voor diegenen die bezet worden en in veel groter getalen afgeslacht worden dan diegenen die bezetten en bombarderen en in het proces gedood worden; simpel als dat.

De ruim 100.000 gedode onschuldige Irakese burgers onder Amerikaanse bombardementen moeten toegevoegd worden aan de 2800 gedode onschuldige Amerikaanse terreurslachtoffers op 11/09/2001; en dus niet afgestreept worden hiertegen.

En dit nu juist de hyporisie van het westen dat ik aan de kaart probeerde te stellen.


Geplaatst door Witte78
Mij maakt het geen hol uit wie er dood gaat. Zolang ik de persoon niet ken, doet het me gewoon haast niks. Ongeacht ras, geloof, geaarheid, nationaliteit, of whatever. Evenzo vind ik het dus ook even erg.

Het verschrikkelijke uitgestorven monster dat zich verheerlijkt op het verschrikkelijk verlies van leven zit dus gewoon in jezelf?!!

Je was vast goeie vriendjes geweest met Jozef Stalin die eens zei; ‘’1 dode is een tragedie; een miljoen slechts een statistiek’’

Witte78
16-07-06, 16:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat jij schrijft is, ironisch genoeg, een glashard argument tegen de VN; het zal namelijk geen ene lekke zak uitmaken.

Zoals de VS reeds meerdere malen formeel en formeel verklaard heeft zal de VN nooit en te nimmer haar in de weg staan; net zoals het haar voorganger verging; de Volkerenbond.



Ik ben zelf Europeaan en westerling; net zoals vrijwel al mijn familieleden, kennissen en vrienden; je maakt me dus uit voor een soort van uitgestorven monster dat ik verheerlijkt op het eventuele verschrikkelijk verlies van het eigen leven en dat van het gros van mijn familie, kennissen en vrienden?

Hier spreekt enkel jouw argumentatie-armoede; vooringenomenheid en laster.

Logica gebiedt om meer ogen te hebben voor diegenen die bezet worden en in veel groter getalen afgeslacht worden dan diegenen die bezetten en bombarderen en in het proces gedood worden; simpel als dat.

De ruim 100.000 gedode onschuldige Irakese burgers onder Amerikaanse bombardementen moeten toegevoegd worden aan de 2800 gedode onschuldige Amerikaanse terreurslachtoffers op 11/09/2001; en dus niet afgestreept worden hiertegen.

En dit nu juist de hyporisie van het westen dat ik aan de kaart probeerde te stellen.



Het verschrikkelijke uitgestorven monster dat zich verheerlijkt op het verschrikkelijk verlies van leven zit dus gewoon in jezelf?!!

Je was vast goeie vriendjes geweest met Jozef Stalin die eens zei; ‘’1 dode is een tragedie; een miljoen slechts een statistiek’’

Zolang je iedereen die westers is blijft discrimineren en uitschelden zullen ze je niet serieus nemen. Ik in ieder geval niet. Het aan de kaak stellen van het hypocrytisme van het westen is niet zo geloofwaardig als je op hetzelfde moment net zo hypocriet bent.

En dan komen we gelijk op het hele punt: Hypocriet zijn komt voor in het westen, het komt voor in azie, het komt voor in de arabische wereld. Overal zijn er veel hypocriete mensen. Het is niet iets dat alleen in de westerse wereld voorkomt. En het heeft ook racistische trekjes om te beweren van wel, gezien er veel blanken westers zijn. Zelf gebruik je die term ook.

Besef je hoe hypocriet jezelf bent, of in ieder geval bij mij over komt?

Verder ga ik niet in op je loze betoog.