PDA

Bekijk Volledige Versie : Filmtip



MaRiaH
15-07-06, 22:27
Filmtip voor al die mensen die vinden dat vrouwen die schaars gekleed zijn verkrachting uitlokken en zo..

Nu op Net 5: The accused
met Jodie Foster.

Oude film, maar actueel onderwerp (groepsverkrachting).

Good Kahuna
15-07-06, 22:50
Geplaatst door MaRiaH
Filmtip voor al die mensen die vinden dat vrouwen die schaars gekleed zijn verkrachting uitlokken en zo..

Nu op Net 5: The accused
met Jodie Foster.

Oude film, maar actueel onderwerp (groepsverkrachting).

Sterke film.

Ik herinner me nog heftige discussies na het zien van die film. "Hoe heeft dat kunnen gebeuren", "Wiens schuld was het", "Het lag aan die beesten van mannen", "Nee man, kijk hoe dat wijf zich kleedde"...

Menig prikker zal deze film willen zien, en oh boy - dat worden dan gesprekken hier morgen!

observer
15-07-06, 23:18
het valt mij op dat er nooit een discussie is geweest over die loverboy film die vorige week op tv is geweest

had wel reacties verwacht, je weet wel wat verontwaardigde over stigmatiseren, paar van ene stoere jongen die niet geloofd dat iemand op zijn slachtoffer verlieft kan worden etc

Good Kahuna
15-07-06, 23:44
Geplaatst door observer
het valt mij op dat er nooit een discussie is geweest over die loverboy film die vorige week op tv is geweest

had wel reacties verwacht, je weet wel wat verontwaardigde over stigmatiseren, paar van ene stoere jongen die niet geloofd dat iemand op zijn slachtoffer verlieft kan worden etc

Heb 'm niet gezien, voor 't eerst dat ik ervan hoor.

Zie je wel, daarom zijn die filmtips hier op pb zo handig!

Divine_70
15-07-06, 23:58
Topfilm, twijfelgeval.

Red Sonja
16-07-06, 00:25
Jodie Foster is een type vrouw die klasse, waardigheid en zeer veel zelfbewustzijn uitstraalt.
Niet bepaald het eerste het beste domme breezersletje waar er thans scheepsladingen vol van rondlopen.

Ik weet zeker dat zij zich ook niet graag geassocieerd ziet met die groep straatsnolletjes die voor een breezertje of wat beltegoed door een groep jongens laat nemen.

Laten we de zaken goed scheiden, alvorens onszelf neer te zetten als domme blondjes, dames.

Good Kahuna
16-07-06, 00:30
Geplaatst door Red Sonja
Jodie Foster is een type vrouw die klasse, waardigheid en zeer veel zelfbewustzijn uitstraalt.
Niet bepaald het eerste het beste domme breezersletje waar er thans scheepsladingen vol van rondlopen.

Ik weet zeker dat zij zich ook niet graag geassocieerd ziet met die groep straatsnolletjes die voor een breezertje of wat beltegoed door een groep jongens laat nemen.

Laten we de zaken goed scheiden, alvorens onszelf neer te zetten als domme blondjes, dames.

Jaha, en laten we vooral ook actrices en de rollen die ze spelen gescheiden houden...

Red Sonja
16-07-06, 00:33
Geplaatst door observer
het valt mij op dat er nooit een discussie is geweest over die loverboy film die vorige week op tv is geweest


Ow die ja.
Die werd voor de tweede maal uitgezonden (zomerseizoen, herhalingsseizoen he..)

Het liet maar weer ff mooi zien hoe snel verknocht dat grietje raakte aan geld, luxe en andere materiele shit.
En hoe snel ze gewend raakte aan het verkopen van haar lichaam; het was eigenlijk maar weinig moeite..
De hoer spelen beviel haar wel en ze kon er niet meer mee stoppen.

Maarja het is natuurlijk weer allemaal de schuld van die zogenaamde loverboy..

Moraal van het verhaal is: laat je niet naaien voor een paar centen, want voor je het weet ben je het gewend.

Die griet is gewoon slachtoffer van haar eigen materialisme.

Red Sonja
16-07-06, 00:39
Geplaatst door Good Kahuna
Jaha, en laten we vooral ook actrices en de rollen die ze spelen gescheiden houden...

Hoe wou je dat doen? :rolleyes:

MaRiaH
16-07-06, 00:58
Geplaatst door Good Kahuna
Jaha, en laten we vooral ook actrices en de rollen die ze spelen gescheiden houden...

:hihi:

Red Sonja
16-07-06, 01:08
Nu even zonder gekheid: het is een prachtige film, maar ik kan me geen seconde identificeren met de hoofdrolspeelster.

En waarom niet? Dat kan ik prima uitleggen.

Good Kahuna
16-07-06, 10:01
Ik heb de film gisteren nog eens bekeken om erachter te komen waar een min of meer onschuldige flirt eindigde, en de verkrachting begon.

Situatieschets:

Sarah Tobias (Jodie Foster) is een knappe vrouw die nogal sexy gekleed is wanneer ze met een vriendin in een kroeg zit te kletsen. Ze heeft ruzie gehad met haar vriend, en ze drinkt een paar glaasjes en rookt een stickie. Een man biedt haar een drankje aan, en schuift aan aan de tafel bij Sarah en haar vriendin. Na wat gepraat gaan ze naar een aangrenzende kamer van de bar waar flipperkasten en andere videogames staan. Allerlei mensen staan daar te spelen. Sarah en de man van het drankje spelen een flipperspel, samen met nog een andere kroeggast. Sarah vermaakt zich prima (vermoedelijk niet in de laatste plaats door de drank en de wiet), maar het is duidelijk dat de twee mannen meer dan gecharmeerd zijn van de sexy Sarah en haar gekronkel achter de flipperkast.

Wanneer de jukebox een van Sarahs favoriete liedjes speelt begint de stonede Sarah in haar eentje verleidelijk te dansen. De mannen staan te kijken, en niet alleen de twee waarmee ze stond te flipperen. De man van het drankje nadert haar en begint met haar mee te dansen, en wordt steeds intiemer. Op een gegeven moment wordt het haar teveel, en ze zegt dat ze weg gaat omdat ze morgen moet werken. De man gaat echter door en blijft haar zoenen. Enkele van de omstanders vinden het een leuke show en moedigen hem aan.

Op dat moment lijkt de man te denken dat alles mogelijk is, en terwijl hij haar blijft zoenen legt hij haar over de flipperkast. Het is duidelijk dat hij sex wil daar middenop de flipperkast tussen al die mensen (een zeer opmerkelijke turn of events. Het is niet bepaald een bar voor advocaten en doktoren, maar sex in een volle kroeg voor het oog van een groep mensen doet nogal middeleeuws aan). Enkele van de omstanders worden steeds wilder en gillen hem toe dat hij het gewoon moet doen. (Het is trouwens de vraag wat er was gebeurd als niemand had lopen joelen, of als men afkeurende geluiden had gemaakt). Maar nu houdt hij Sarah in bedwang omdat die duidelijk weg wil en wil dat hij stopt, en hij smoort haar geluiden met gezoen of met zijn hand. Dit is het punt waarop de verkrachting feitelijk begint.

Een van de omstanders is het meest vocaal van allemaal, hij springt op een tafel en kraait van plezier. Hij werpt zich op als de groepsmenner die iedereen ophitst en bijna als een regisseur roept wat er moet gebeuren en door wie, terwijl hij mensen aanmoedigt en uitdaagt om mee te doen. Omdat hij ziet dat de man moeite heeft Sarah in bedwang te houden roept hij twee omstanders toe om Sarah's handen vast te houden. Op dit punt begint de verkrachting een groepsgebeuren te worden. Dat niet alleen de eerste man haar neemt, maar ook een tweede en daarna zelfs een derde, maakt het officieel een groepsverkrachting.

Maar hoe kon het nou zo fout gaan? Waren al die mannen gewoon een stel beesten die hun poten niet van een vrouw konden afhouden en geen "nee" van een vrouw konden accepteren? Of het lag voor een deel ook aan haar, met haar sexy kleding en haar uitdagende gedans? Ze zei wel een paar keer "nee", maar had ze niet harder moeten roepen? Ze duwde de mannen weg en moest zelfs door twee anderen in bedwang gehouden worden, maar had ze wilder moeten slaan en schoppen? Maakt het feit dat ze dit kennelijk niet deed haar schuldig aan uitlokking, en gaf ze impliciet aan dat ze het eigenlijk wel prima vond? Die laatste vraag was een paar weken geleden actueel, toen een groep jongens in Nederland werd vrijgesproken van groepsverkrachting (http://frontpage.fok.nl/nieuws/66007) , omdat de rechter vond dat het meisje niet duidelijk genoeg had aangegeven dat ze niet wilde.

Red Sonja
16-07-06, 15:44
Ja, dat is een goeie samenvatting van de film die de twee kanten van het verhaal aardig goed belicht.
Dat ik me niet met de hoofdrolspeelster kan identificeren ligt echter wel aan de volgende significante details.

1. Ik zou me nooit in sexy kledij begeven in een kroeg vol primietieve, morsige truckchauffeurs.

2. Ik begrijp niet dat je de behoefte hebt om ophitsend geil gaan staan dansen voor het oog van bovenstaande lui. Daar kan ik met mijn pet niet bij. Zulk gedrag snap ik gewoon niet.

3. Ik kan me totaal niet identificeren met vrouwen die al geil dansend zichtbaar genieten van de gore, vunzige blikken van kerels die duidelijk iets sexueels van hen willen.

4. Als daaruit narigheid ontstaat vind ik het uitermate vreemd dat deze vrouwen daarna melden dat ze de hele tijd niets gemerkt hebben van vieze geile gasten om hen heen..



Waarom zou je überhaupt als vrouw je hoerig willen kleden en tussen de dikke morsige truck chauffeurs gaan staan flirten en 'sexy' dansen?
Ik heb die behoefte niet hoor, ook niet "perongeluk"..

Maurice
16-07-06, 17:48
Geplaatst door Red Sonja
Ow die ja.
Die werd voor de tweede maal uitgezonden (zomerseizoen, herhalingsseizoen he..)

Het liet maar weer ff mooi zien hoe snel verknocht dat grietje raakte aan geld, luxe en andere materiele shit.
En hoe snel ze gewend raakte aan het verkopen van haar lichaam; het was eigenlijk maar weinig moeite..
De hoer spelen beviel haar wel en ze kon er niet meer mee stoppen.

Maarja het is natuurlijk weer allemaal de schuld van die zogenaamde loverboy..

Moraal van het verhaal is: laat je niet naaien voor een paar centen, want voor je het weet ben je het gewend.

Die griet is gewoon slachtoffer van haar eigen materialisme.


Zij voelde zich in feite onder druk gezet door hem en hij op zijn beurt voelde zich onder druk gezet door zijn 'vrienden', als er dus sprake is van slachtoffers dan zijn ze het beidden wel van een ander!


Maar dat zij iig geval ook vooral slachtoffer is van haar eigen materialistische hebzucht en pronkzucht staat buiten kijf.


Btw; een maand geleden werd die film ook al herhaald trouwens...

Red Sonja
16-07-06, 23:12
http://img93.exs.cx/img93/81/Jodie_00.jpg

http://www.hotflick.net/flicks/1988_The_Accused/Thumb/988ACC_Jodie_Foster_089.jpg


http://www.hotflick.net/flicks/1988_The_Accused/Thumb/988ACC_Jodie_Foster_094.jpg


http://www.hotflick.net/flicks/1988_The_Accused/Thumb/988ACC_Jodie_Foster_088.jpg

http://www.hotflick.net/flicks/1988_The_Accused/Thumb/988ACC_Jodie_Foster_095.jpg

Onschuldig flirtend dansen. :rolleyes:

Good Kahuna
16-07-06, 23:45
Geplaatst door Red Sonja
Onschuldig flirtend dansen. :rolleyes:

Dat waren trouwens niet mijn woorden.

Maar wat wil je hiermee zeggen? Dat ze het over zichzelf uitriep?

Red Sonja
17-07-06, 00:04
Geplaatst door Good Kahuna
Dat waren trouwens niet mijn woorden.


Noggalwiedus.. Hoe kom je erop dat ik dat zou denken?


Geplaatst door Good Kahuna

Maar wat wil je hiermee zeggen? Dat ze het over zichzelf uitriep?

Wil je een echt antwoord van mij of vul je het liever zelf in?

Good Kahuna
17-07-06, 10:27
Geplaatst door Red Sonja
Wil je een echt antwoord van mij of vul je het liever zelf in?

Graag je eigen antwoord natuurlijk. :)

Red Sonja
17-07-06, 12:35
Met de plaatjes zelf wil ik persoonlijk niets zeggen.
De beelden spreken voor zich. Het voegt iets belangrijks toe bij het vormen van een genuanceerd oordeel. Je ziet het soort kerels, je ziet de lichaamstaal en je ziet hoe zij danst. Beelden zeggen meer dan woorden.

Men moet tijdens de oordeelsvorming niet alleen naar de gevolgen kijken, ook al is die neiging enorm groot.
Ook moet men tijdens de oordeelsvorming buiten beschouwing laten hoe het idealiter "had moeten gaan".

"Die klootzakken hadden te allen tijde met hun poten van haar af moeten blijven!!" is het eerste wat veel mensen roepen.
Dat is ook zo.... idealiter.... maar feit is dat je daar in realiteit geen controle over hebt. Zeker niet wanneer je als vrouw in zo'n omgeving er zelf zo'n beetje alles aan doet om het noodlot te tarten.

Oorzaken tellen in realiteit net zo zwaar mee.

De oorzaak van de uit de hand gelopen situatie zoals in die film ligt bij beide partijen. De vrouw met haar sexy kledij gecombineerd met ophitsend gedrag VEROORZAAKT iets.
Ze apelleert aan de dierlijke sexuele drives bij die mannen.
En dat weet ze ook heus wel, maar ze denkt dat ze ermee weg kan komen... helaas pakt het anders uit.
Op moment dat zij haar grenzen begon aan te geven hadden die klootzakken natuurlijk moeten stoppen.

Ik weet zeker dat dit hele voorval niet had plaatsgevonden als zij in zo'n soort kroeg met zulk soort kerels:
1. normale kleding had gedragen
2. geen sexueel multi-interpreteerbaar gedrag had vertoond

Ze roept wel degelijk iets over haarzelf af, maar dat is nog geen rechtvaardiging voor het vreselijke gedrag van die kerels.

Ik hoop dat ik hiermee de nuance in mijn oordeelsvorming voldoende heb kunnen duidelijk maken. :fpetaf:

Good Kahuna
17-07-06, 18:44
Geplaatst door Red Sonja
Ik hoop dat ik hiermee de nuance in mijn oordeelsvorming voldoende heb kunnen duidelijk maken. :fpetaf:

:duim:

Red Sonja
17-07-06, 19:34
Geplaatst door Good Kahuna
:duim:

Okee dan! :)

~Panthera~
17-07-06, 20:41
Categorie-indeling verkrachters;


1.De gelegenheidsverkrachter.

2.De seksualiserende verkrachter

3.De wraakzuchtige verkrachter.

4.De boosheidverkrachter.

5.De sadistische verkrachter.

De gelegenheidsverkrachter
Deze verkrachter is een macho man die een gunstige gelegenheid te baat neemt. Zijn behoefte is vooraf niet gepland maar komt impulsief op bijvoorbeeld als hij in een slecht verlichte straat een vrouw alleen ziet lopen. Ook verkrachtingen die plaats vinden tijdens een afspraakje met een vrouw, die in de disco werd ontmoet, vallen onder dit type. Hij kan bijvoorbeeld de vrouw dronken voeren of gebruikt andere listen om haar seksueel meegaand te krijgen. Hij meent recht te hebben op seks omdat zij met hem is meegegaan en hij al haar drankjes heeft betaald.

:moe:

De seksualiserende verkrachter.
Voor deze verkrachter is zijn daad een eerste uitdrukking van een al langer gekoesterde fantasie over afgedwongen seksueel contact. Hij meent zo onaantrekkelijk en onhandig te zijn dat geen vrouw het in haar hoofd zal halen om uit vrije wil seksueel contact met hem te hebben. De kern van zijn bizarre fantasie is dat zij gedwongen seks uiteindelijk wel plezierig zal vinden en misschien wel verliefd op hem wordt.

:moe:

De wraakzuchtige verkrachter.
Vrouwen zijn bij dit weinig voorkomende type het exclusieve voorwerp van zijn boosheid. Het seksuele motief staat hier op de achtergrond en de verkrachting staat primair in dienst van zijn woede op vrouwen. Het geweld is gericht op kwetsing en vernedering en veel intensiever dan nodig is om haar meegaandheid af te dwingen. Het slachtoffer moet boeten voor wat zij of andere vrouwen hem aangedaan hebben en dat gaat meestal over krenkingen van zijn mannelijkheid. Zijn vijandige houding tegenover vrouwen activeert de verkrachting en rechtvaardigt die voor hem.

:moe:

De boosheidverkrachter.
Dit is een weinig voorkomende type is meer gewelddadig dan de wraakzuchtige verkrachter en het overheersende motief om te verkrachten is een doordringende woede en boosheid op alles en iedereen. Boosheidverkrachters vechten met mannen en doen dat met vrouwen in de vorm van verkrachting. Het gaat hier om mannen die nooit geleerd hebben acht te slaan op de belangen van anderen. In hun impulsieve behoeftebevrediging pakken zij, zonodig met geweld, wat ze pakken willen of dat nu geld, goederen, vrouwen of kinderen zijn. De verkrachtingen zijn niet gepland maar treden zonder aanleiding op als een vrouw hen op het "verkeerde" tijdstip en de "verkeerde" plaats voor de voeten loopt.


:moe:

De sadistische verkrachter.
Dit type komt uiterst zelden voor en wordt gekenmerkt door afwijkende seksuele opwinding. Bij deze verkrachters gaan seksuele opwinding en agressie samen. Het uitoefenen van geweld verhoogt hun seksuele opwinding en omgekeerd versterkt opwinding hun agressieve gedrag. Zij geven de voorkeur aan verkrachten boven vrijwillig seksueel contact met hun partner.

Deze mannen zijn geobsedeerd door sadistische fantasieën die zij in hun verkrachtingen gestalte geven. De verkrachtingen worden tevoren beraamd, wat gepaard gaat met het uitdenken van een tot in de details gepland scenario. Het seksuele contact treedt pas op na langdurig kwellen. Woede en macht worden getransformeerd tot seksuele gevoelens en het onder controle hebben van het slachtoffer en de haat worden erotisch beleeft. Deze verkrachters hebben een lange geschiedenis van ook andere seksuele en niet-seksuele geweldsmisdrijven en zij hebben de grootste kans om in herhaling te vallen.


:moe: Vooral thuis blijven zitten, dames en vooral niet dansen; u mocht eens één van deze types tegenkomen.
Dan is het uw eigen schuld. :rolleyes:

Het idee alleen al. http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

Maurice
17-07-06, 21:13
Als halfnaakt sexy gaan staan dansen tussen de hitsige straalbezopen truck chauffeurs helemaal niks van doen heeft met sexuele signalen uit te zenden naar het andere geslacht en dus helemaal niks om het lijf heeft verders, waarom staan diezelfde vrouwen dan nooit op een dergelijke manier te dansen op een kinderpartijtje of de 95ste verjaardag van opoe in het verzorgingstehuis; vind ik altijd zó frappant!?

~Panthera~
17-07-06, 21:18
Geplaatst door Maurice
Als halfnaakt sexy gaan staan dansen tussen de opgefokte truck chauffeurs helemaal niks van doen heeft met sexuele signalen uit te zenden naar het andere geslacht, waarom staan vrouwen dan nooit op een dergelijke manier te dansen op een kinderpartijtje of de 95ste verjaardag van opoe in het verzorgingstehuis?


En "sexuele signalen" uitzenden is volgens jullie definitie dus meteen "vragen om verkracht te worden" ?

Zieke zooi. :kotsen:

Maurice
17-07-06, 21:26
Geplaatst door ~Panthera~
En "sexuele signalen" uitzenden is volgens jullie definitie dus meteen "vragen om verkracht te worden" ?




Waar lees jij dat? en wie zijn 'jullie'? :wtf:

Good Kahuna
17-07-06, 21:29
Geplaatst door Maurice
Als halfnaakt sexy gaan staan dansen tussen de hitsige straalbezopen truck chauffeurs helemaal niks van doen heeft met sexuele signalen uit te zenden naar het andere geslacht en dus helemaal niks om het lijf heeft verders, waarom staan diezelfde vrouwen dan nooit op een dergelijke manier te dansen op een kinderpartijtje of de 95ste verjaardag van opoe in het verzorgingstehuis; vind ik altijd zó frappant!?

De dame in de film was op dat prille moment ook even best geïnteresseerd in die vent. Wat niet wil zeggen dat ze wel in was voor een nummertje op de flipperkast. Bovendien was ze niet op een opoefeestje maar in haar stamkroeg. Lijkt me nogal een verschil.

~Panthera~
17-07-06, 21:31
Geplaatst door Good Kahuna
De dame in de film was op dat prille moment ook even best geïnteresseerd in die vent. Wat niet wil zeggen dat ze wel in was voor een nummertje op de flipperkast. Bovendien was ze niet op een opoefeestje maar in haar stamkroeg. Lijkt me nogal een verschil.

Dat begrijp je verkeerd: als een vrouw in haar ééntje stoned en met een wietje op staat te dansen, dan VRAAGT ze erom verkracht te worden, snap dat dan. :fplet:

:moe:

Olive Yao
17-07-06, 21:35
Geplaatst door Red Sonja
Onschuldig flirtend dansen. :rolleyes:
Nee, dat niet, maar dat betekent niet dat je verkracht wilt worden.

Fantasie en werkelijkheid.

Red Sonja
17-07-06, 21:36
Geplaatst door Maurice
Waar lees jij dat? en wie zijn 'jullie'? :wtf:

Kijk, er zijn van die figuren die alleen maar datgene zien wat ze willen zien.
Wat er nou werkelijk gezegd wordt interesseert ze geen bal.

:moe:

Maurice
17-07-06, 21:37
Geplaatst door Good Kahuna
De dame in de film was op dat prille moment ook even best geïnteresseerd in die vent. Wat niet wil zeggen dat ze wel in was voor een nummertje op de flipperkast.


Aha, aantrekken en afstoten dus...


Ja, ik als homo snap die manipulatie spelletjes tussen man en vrouw niet helemaal blijkt wel, sorry hoor!


Als ik me zou hijsen in half bloot zwart leer en een homobar in de Warmoesstraat binnen zou lopen moet ik ook niet vreemd op kijken als er iemand wat van mij wil, en als ik diegene niet zie zitten, dan ga ik niet eerst diegene staan opgeilen om hem daarna lekker vals weer af te stoten...

Olive Yao
17-07-06, 21:39
Geplaatst door Maurice
Als halfnaakt sexy gaan staan dansen tussen de hitsige straalbezopen truck chauffeurs helemaal niks van doen heeft met sexuele signalen uit te zenden naar het andere geslacht en dus helemaal niks om het lijf heeft verders, waarom staan diezelfde vrouwen dan nooit op een dergelijke manier te dansen op een kinderpartijtje of de 95ste verjaardag van opoe in het verzorgingstehuis; vind ik altijd zó frappant!?
Maurice, het heeft wel te maken met sexuele signalen uitzenden, maar dat betekent niet dat ze verkracht wil worden.

MaRiaH
17-07-06, 21:40
Geplaatst door Red Sonja
De oorzaak van de uit de hand gelopen situatie zoals in die film ligt bij beide partijen. De vrouw met haar sexy kledij gecombineerd met ophitsend gedrag VEROORZAAKT iets.
Ze apelleert aan de dierlijke sexuele drives bij die mannen.
En dat weet ze ook heus wel, maar ze denkt dat ze ermee weg kan komen... helaas pakt het anders uit.
Op moment dat zij haar grenzen begon aan te geven hadden die klootzakken natuurlijk moeten stoppen.

Ik weet zeker dat dit hele voorval niet had plaatsgevonden als zij in zo'n soort kroeg met zulk soort kerels:
1. normale kleding had gedragen
2. geen sexueel multi-interpreteerbaar gedrag had vertoond

Ze roept wel degelijk iets over haarzelf af, maar dat is nog geen rechtvaardiging voor het vreselijke gedrag van die kerels.


Ondanks het gedrag van een vrouw heeft een man nog steeds niet het recht te verkrachten.

Ik begrijp niet hoe je dat kunt herleiden tot logisch gedrag.
:rolleyes:

MaRiaH
17-07-06, 21:42
Geplaatst door Olive Yao
Maurice, het heeft wel te maken met sexuele signalen uitzenden, maar dat betekent niet dat ze verkracht wil worden.

Precies!

en sexuele signalen uitzenden is dus geen vrijbrief of logisch gevolg voor verkrachting.
Kom op zeg! :verward:

~Panthera~
17-07-06, 21:43
Geplaatst door Red Sonja
Kijk, er zijn van die figuren die alleen maar datgene zien wat ze willen zien.
Wat er nou werkelijk gezegd wordt interesseert ze geen bal.

:moe:


Precies, ga jij maar eens praten met verkrachtte vrouwen, dan kom je er wel achter.

Vooral hoevaak ze het "uitgelokt" zouden hebben. :fuckit2:

O ja, vergeet dan ook even niet te praten met die vrouwen van boven de 60, of onder de 6.

Vraag meteen even hoevaak die in de kroeg sexy stonden te dansen, voor het gebeurde. :fpetaf:

Good Kahuna
17-07-06, 21:44
Geplaatst door Maurice
Aha, aantrekken en afstoten dus...


Ja, ik als homo snap die manipulatie spelletjes tussen man en vrouw niet helemaal blijkt wel, sorry hoor!

Ach, voor de een is het aantrekken en afstoten, voor de ander aanstoten en aftrekken.

Olive Yao
17-07-06, 21:44
Geplaatst door MaRiaH
Ondanks het gedrag van een vrouw heeft een man nog steeds niet het recht te verkrachten.
Precies.
Om elke suggestie te vermijden zou ik "ondanks" en "nog steeds" weglaten: het gedrag van de vrouw geeft de man niet het recht haar te verkrachten.

MaRiaH
17-07-06, 21:46
Geplaatst door Olive Yao
Precies.
Om elke suggestie te vermijden zou ik "ondanks" en "nog steeds" weglaten: het gedrag van de vrouw geeft de man niet het recht haar te verkrachten.

:duim:

Maurice
17-07-06, 21:47
Geplaatst door Olive Yao
maar dat betekent niet dat ze verkracht wil worden.


Dat zie je mij toch ook niet beweren, wel? ik zeg alleen dat die vrouw de kat wel erg op het spek bind, maar praat geenzins goed dat zo'n morsige tribaal haar gaat lopen verkrachtten, wel!?

~Panthera~
17-07-06, 21:48
Geplaatst door Maurice
Aha, aantrekken en afstoten dus...


Ja, ik als homo snap die manipulatie spelletjes tussen man en vrouw niet helemaal blijkt wel, sorry hoor!


Als ik me zou hijsen in half bloot zwart leer en een homobar in de Warmoesstraat binnen zou lopen moet ik ook niet vreemd op kijken als er iemand wat van mij wil, en als ik diegene niet zie zitten, dan ga ik niet eerst diegene staan opgeilen om hem daarna lekker vals weer af te stoten...


Nee vooral niet.

Jij zou het dus heel normaal vinden, als je dan door 10 leatherboys een bezemsteel in je reet geduwd krijgt, en half doodbloedend naar het ziekenhuis afgevoerd moet worden ??


DAAR VROEG je toch immers om ? :stout:

Olive Yao
17-07-06, 21:49
Geplaatst door Red Sonja
De beelden spreken voor zich. Het voegt iets belangrijks toe bij het vormen van een genuanceerd oordeel. Je ziet het soort kerels, je ziet de lichaamstaal en je ziet hoe zij danst. Beelden zeggen meer dan woorden.

Men moet tijdens de oordeelsvorming niet alleen naar de gevolgen kijken, ook al is die neiging enorm groot.
Ook moet men tijdens de oordeelsvorming buiten beschouwing laten hoe het idealiter "had moeten gaan".

"Die klootzakken hadden te allen tijde met hun poten van haar af moeten blijven!!" is het eerste wat veel mensen roepen.
Dat is ook zo.... idealiter.... maar feit is dat je daar in realiteit geen controle over hebt. Zeker niet wanneer je als vrouw in zo'n omgeving er zelf zo'n beetje alles aan doet om het noodlot te tarten.

Oorzaken tellen in realiteit net zo zwaar mee.

De oorzaak van de uit de hand gelopen situatie zoals in die film ligt bij beide partijen. De vrouw met haar sexy kledij gecombineerd met ophitsend gedrag VEROORZAAKT iets.
Ze apelleert aan de dierlijke sexuele drives bij die mannen.
En dat weet ze ook heus wel, maar ze denkt dat ze ermee weg kan komen... helaas pakt het anders uit.
Op moment dat zij haar grenzen begon aan te geven hadden die klootzakken natuurlijk moeten stoppen.

Ik weet zeker dat dit hele voorval niet had plaatsgevonden als zij in zo'n soort kroeg met zulk soort kerels:
1. normale kleding had gedragen
2. geen sexueel multi-interpreteerbaar gedrag had vertoond

Ze roept wel degelijk iets over haarzelf af, maar dat is nog geen rechtvaardiging voor het vreselijke gedrag van die kerels.

Ik hoop dat ik hiermee de nuance in mijn oordeelsvorming voldoende heb kunnen duidelijk maken. :fpetaf:
Ja, hier ben ik het ook wel mee eens. Het is zeker een schakel in de oorzaken en gevolgen.

Olive Yao
17-07-06, 21:52
Geplaatst door Maurice
Dat zie je mij toch ook niet beweren, wel? ik zeg alleen dat die vrouw de kat wel erg op het spek bind, maar praat geenzins goed dat zo'n morsige tribaal haar gaat lopen verkrachtten, wel!?
Dat wilde ik je ook niet in je schoenen schuiven, hoor.

~Panthera~
17-07-06, 21:54
Wanneer de jukebox een van Sarahs favoriete liedjes speelt begint de stonede Sarah in haar eentje verleidelijk te dansen. De mannen staan te kijken, en niet alleen de twee waarmee ze stond te flipperen. De man van het drankje nadert haar en begint met haar mee te dansen, en wordt steeds intiemer. Op een gegeven moment wordt het haar teveel, en ze zegt dat ze weg gaat omdat ze morgen moet werken.



DAAR ligt dus de grens.
Dan heb je als man op te tiefen. klaar.
En er niet met z'n vieren bovenop te springen.

Zieke zooi. :kotsen:

Maurice
17-07-06, 21:59
Geplaatst door ~Panthera~
[B]Nee vooral niet.

Jij zou het dus heel normaal vinden, als je dan door 10 leatherboys een bezemsteel in je reet geduwd krijgt, en half doodbloedend naar het ziekenhuis afgevoerd moet worden ??


Als ik met een leren broek met open kont stuk geil ga staan dansen terwijl ik me anus opensper dan bind ik idd wel erg de kat op het spek, nu ben ik niet zo dol op leatherhomo tenten en sm, dus ga ik simpelweg niet naar dergelijke gelegenheden, moeilijk he!?

Red Sonja
17-07-06, 21:59
Geplaatst door MaRiaH
Ondanks het gedrag van een vrouw heeft een man nog steeds niet het recht te verkrachten.

Ik begrijp niet hoe je dat kunt herleiden tot logisch gedrag.
:rolleyes:

Dat begrijp ik ook niet, daarom zal ik dat ook nooit beweren.

Lezen en ECHT openstaan voor wat er staat blijkt vreselijk moeilijk te zijn v.w.b. zulke onderwerpen.
Waarschijnlijk heeft dat met het rigide denkpatroon van de lezer te maken. Star denken staat het begrijpend lezen danig in de weg.
Gebeurt heel vaak trouwens.

~Panthera~
17-07-06, 22:00
Geplaatst door Maurice
Als ik met een leren broek met open kont stuk geil ga staan dansen terwijl ik me anus opensper dan bind ik idd wel erg de kat op het spek, nu ben ik niet zo dol op leatherhomo tenten en sm, dus ga ik simpelweg niet naar dergelijke gelegenheden, moeilijk he!?


Ja heel moeilijk he ? het kan je nl ook gewoon in een steeg overkomen.
Vroeg je er zeker ook om ?

Divine_70
17-07-06, 22:03
Geplaatst door ~Panthera~
Ja heel moeilijk he ? het kan je nl ook gewoon in een steeg overkomen.
Vroeg je er zeker ook om ?

Tuurlijk vraag je er dan om, moet je maar niet in een steegje gaan lopen, of door het bos, of over straat, weet je wat? :denk: Laten we allemaal gewoon binnen blijven.

~Panthera~
17-07-06, 22:06
Geplaatst door Red Sonja
Dat begrijp ik ook niet, daarom zal ik dat ook nooit beweren.

Lezen en ECHT openstaan voor wat er staat blijkt vreselijk moeilijk te zijn v.w.b. zulke onderwerpen.
Waarschijnlijk heeft dat met het rigide denkpatroon van de lezer te maken. Star denken staat het begrijpend lezen danig in de weg.
Gebeurt heel vaak trouwens.


Heb jou nog nooit een antwoord zien geven op wie dan ook.
Altijd een tegenvraag of een hoop theoretisch gezever.
Over star gesproken.

En ? ooit al eens met verkrachtte vrouwen gesproken ?
En hoe ze het uitgelokt hadden ?

Maurice
17-07-06, 22:06
Geplaatst door ~Panthera~
Ja heel moeilijk he ? het kan je nl ook gewoon in een steeg overkomen.
Vroeg je er zeker ook om ?


Als ik in zo'n broek uit me eerdere voorbeeld rond zou lopen in bepaalde buurten en in mekaar geslagen zou worden, dan is dat ook niet omdat ik hardop heb lopen roepen van "Ik vraag jullie, sla me in elkaar" maar het zou wel erg naïef van me wezen om de ellende zelf op te zoeken onder het mom van "de gozers in die buurt hebben maar van me af te blijven, ik draag wat ik wil dragen en op welke plek dan ook" en dan toch koppig persé door die buurt in mijn sm tuigje rond paraderen.

~Panthera~
17-07-06, 22:09
Geplaatst door Maurice
Als ik in zo'n broek uit me eerdere voorbeeld rond zou lopen in bepaalde buurten en in mekaar geslagen zou worden, dan is dat ook niet omdat ik hardop heb lopen roepen van "Ik vraag jullie, sla me in elkaar" maar het zou wel erg naïef van me wezen om de ellende zelf op te zoeken onder het mom van "de gozers in die buurt hebben maar van me af te blijven, ik draag wat ik wil dragen en op welke plek dan ook" en dan toch koppig persé door die buurt in mijn sm tuigje rond te paraderen.


Dan adviseer ik je om maar helemaal niet meer buiten te komen, want het kan je overal gebeuren.
Ook zonder sm tuigje aan.
Lul maar eens met homo's die het daadwerkelijk is overkomen.
10 tegen 1 dat het je vies tegen zal vallen WAAR ze waren en WAT ze aanhadden nl.

~Panthera~
17-07-06, 22:11
Geplaatst door Divine_70
Tuurlijk vraag je er dan om, moet je maar niet in een steegje gaan lopen, of door het bos, of over straat, weet je wat? :denk: Laten we allemaal gewoon binnen blijven.



Ja, precies, trek ook vooral een laken of zo over je kop.
Het lijkt de 17e eeuw wel. :moe:
Kijk je wel uit, dat je enpassant ook niet even glimlacht bij de bakker ?
Hij mocht eens denken dat "je er om vraagt". :moe:

Divine_70
17-07-06, 22:15
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, precies, trek ook vooral een laken of zo over je kop.
Het lijkt de 17e eeuw wel. :moe:

Veel te uitdagend, let wederom op het mannetje. :moe:

http://www.cultuurwijs.nl/sites/nwc.rijksmuseumamsterdam/contents/i000697/barok_bovenkledingth.jpg

Red Sonja
17-07-06, 22:19
Geplaatst door Maurice
Als ik met een leren broek met open kont stuk geil ga staan dansen terwijl ik me anus opensper dan bind ik idd wel erg de kat op het spek, nu ben ik niet zo dol op leatherhomo tenten en sm, dus ga ik simpelweg niet naar dergelijke gelegenheden, moeilijk he!?


Sjonge jij hebt wel een heel nobel karakter: je geeft nog geduldig uitleg aan zo'n onredelijke muts ook! Petje af. :fpetaf:
Iets heeft haar duidelijk weer gigantisch getriggerd.
Een borderliner zonder medicamenten is er helemaal niets bij vergeleken.. my god!!
Ik bewonder je geduld, werkelijk waar..

~Panthera~
17-07-06, 22:20
Geplaatst door Divine_70
Veel te uitdagend, let wederom op het mannetje. :moe:

http://www.cultuurwijs.nl/sites/nwc.rijksmuseumamsterdam/contents/i000697/barok_bovenkledingth.jpg


Toch wel intriest he, dat al die "zielige mannen" geen grens kunnen aanvoelen. :moe:
Komt allemaal door die "uitdagende" vrouwen.
ZELF kunnen ze niet nadenken, blijkbaar.
Best zielig eigenlijk, als je er goed over nadenkt.
Nog even en ik moet er van huilen. :droef:

~Panthera~
17-07-06, 22:21
Geplaatst door Red Sonja
Sjonge jij hebt wel een heel nobel karakter: je geeft nog geduldig uitleg aan zo'n onredelijke muts ook! Petje af. :fpetaf:
Iets heeft haar duidelijk weer gigantisch getriggerd.
Een borderliner zonder medicamenten is er helemaal niets bij vergeleken.. my god!!
Ik bewonder je geduld, werkelijk waar..


Methadonbus nog niet gehaald vandaag, zie ik. :duim:

Good Kahuna
17-07-06, 22:23
You don't mess around with Jim (Jim Croce)

Uptown got it's hustlers
The bowery got it's bums
42nd street got big jim walker
He's a pool-shootin' son of a gun
Yeah, he big and dumb as a man can come
But he stronger than a country hoss
And when the bad folks all get together at night
You know they all call big jim "boss", just because
And they say

You don't tug on superman's cape
You don't spit into the wind
You don't pull the mask off that old lone ranger
And you don't mess around with jim

Well outta south alabama came a country boy
He say i'm lookin' for a man named jim
I am a pool-shootin' boy
My name willie mccoy
But down home they call me slim
Yeah i'm lookin' for the king of 42nd street
He drivin' a drop top cadillac
Last week he took all my money
And it may sound funny
But i come to get my money back
And everybody say jack don't you know

And you don't tug on superman's cape
You don't spit into the wind
You don't pull the mask off that old lone ranger
And you don't mess around with jim

Well a hush fell over the pool room
Jimmy come boppin' in off the street
And when the cuttin' were done
The only part that wasn't bloody
Was the soles of the big man's feet
Yeah he were cut in in bout a hundred places
And he were shot in a couple more
And you better believe
They sung a different kind of story
When big jim hit the floor now they say

You don't tug on superman's cape
You don't spit into the wind
You don't pull the mask off that old lone ranger
And you don't mess around with slim

Yeah, big jim got his hat
Find out where it's at
And it's not hustlin' people strange to you
Even if you do got a two-piece custom-made pool cue

Yeah you don't tug on superman's cape
You don't spit into the wind
You don't pull the mask off the old lone ranger
And you don't mess around with slim

Divine_70
17-07-06, 22:25
Geplaatst door ~Panthera~
Toch wel intriest he, dat al die "zielige mannen" geen grens kunnen aanvoelen. :moe:
Komt allemaal door die "uitdagende" vrouwen.
ZELF kunnen ze niet nadenken, blijkbaar.
Best zielig eigenlijk, als je er goed over nadenkt.
Nog even en ik moet er van huilen. :droef:

Tja, God/Allah/De oerknal heeft toch ergens een steekje laten vallen, toen ***/****/*** de man had gemaakt, zag ie waar het fout ging, hij had de hersenen verkeerd geplaatst.

( Uitzonderingen daargelaten )

~Panthera~
17-07-06, 22:27
Geplaatst door Divine_70
Tja, God/Allah/De oerknal heeft toch ergens een steekje laten vallen, toen ***/****/*** de man had gemaakt, zag ie waar het fout ging, hij had de hersenen verkeerd geplaatst.

( Uitzonderingen daargelaten )


Ja, precies, ben ik even blij dat ik die uitzonderingen ken, en niet die eerste categorie sick fucks. :haha:

Maurice
17-07-06, 22:31
Geplaatst door Good Kahuna
Ach, voor de een is het aantrekken en afstoten, voor de ander aanstoten en aftrekken.


Dat eerste wekt dan blijkbaar veel frustratie op bij veel heteromannen en dat dat laatste bij homo's allemaal veel makkelijker gaat, blijkbaar ook...

Good Kahuna
17-07-06, 22:35
Geplaatst door Maurice
Dat eerste wekt dan blijkbaar veel frustratie op bij veel heteromannen en dat dat laatste bij homo's allemaal veel makkelijker gaat, blijkbaar ook...

Altijd al weinig geduld gehad met die attitude van hard-to-get. Echt, prickteasers kunnen me gestolen worden. Maar ik maak er een punt van om ze niet te verkrachten als er eentje tref.

Homo's hebben het maar makkelijk...

Red Sonja
17-07-06, 22:37
Er zijn genoeg vrouwen die gewoon normaal gekleed gaan en zich sexueel onopvallend gedragen en die verder ook op geen enkele wijze bewust actief sexuele signalen uitzenden naar mannen toe.
Gewoon omdat ze helemaal geen behoefte hebben aan die ongein.

Als deze slachtoffer worden van verkrachting liggen de volledige oorzaak en schuld bij de dader(s).

In gevallen waarin dat niet zo is ligt de schuld nog altijd bij de dader, maar die vrouw heeft wel een aandeel in de oorzaak.

Schuld, oorzaak, aandeel ... zijn verschillende zaken.

Divine_70
17-07-06, 22:37
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, precies, ben ik even blij dat ik die uitzonderingen ken, en niet die eerste categorie sick fucks. :haha:

Exactemundo. :boogie: Of zal het gewoon komen door onze evil grin. http://www.cosgan.de/images/midi/teufel/d030.gif

~Panthera~
17-07-06, 22:47
Geplaatst door Divine_70
Exactemundo. :boogie: Of zal het gewoon komen door onze evil grin. http://www.cosgan.de/images/midi/teufel/d030.gif


Welnee, ik hou alleen niet van dom geouwehoer.
En zeker niet in het geval waarin geinsinueerd wordt, in geval van verkrachting, dat de vrouw dit had moeten doen, of dat had moeten laten.
Het een geweldsdelict , wat geen ruk met sex te maken heeft, en alles met geweld en macht.

Maar dat weten sommigen blijkbaar niet. :moe:
Uitgebreid te lezen overal hoor, kleine moeite.

Good Kahuna
17-07-06, 22:47
Geplaatst door Red Sonja
Er zijn genoeg vrouwen die gewoon normaal gekleed gaan en zich sexueel onopvallend gedragen en die verder ook op geen enkele wijze bewust actief sexuele signalen uitzenden naar mannen toe.
Gewoon omdat ze helemaal geen behoefte hebben aan die ongein.

Maar wat is normaal gekleed gaan dan? Da's toch voor iedereen weer anders. De een vindt een decollettée acceptabel, de ander vindt blote armen al te ver gaan. Vind je het dan niet prima als een vrouw sexy wil zijn, zoals op een date of gewoon een gezellig avondje in de stad met een paar vriendinnen? Veel mensen (zo niet de meesten) vinden dat leuk en normaal. En flirten mag natuurlijk ook.

Ik begrijp je standpunt wel. Je moet het niet uitlokken, zeg je. En dat is ook zo, een mens moet het onheil niet over zichzelf uitroepen (vandaar die songtekst hierboven). Maar ik vind niet dat een vrouw dat doet door zich sexy te kleden en te flirten met een man in een kroeg.

MaRiaH
17-07-06, 23:00
Geplaatst door Red Sonja
In gevallen waarin dat niet zo is ligt de schuld nog altijd bij de dader, maar die vrouw heeft wel een aandeel in de oorzaak.

Schuld, oorzaak, aandeel ... zijn verschillende zaken.

En die vrouw van 60 die naar huis fietst en van de fiets wordt gerukt heeft ook aandeel in de oorzaak.
Had ze daar maar niet op dat moment moeten fietsen.

Alles en iedereen heeft aandeel in een zaak, wat nog niet betekent dat het de omstandigheden van de dader verzacht.
:moe:

~Panthera~
17-07-06, 23:17
Geplaatst door MaRiaH
En die vrouw van 60 die naar huis fietst en van de fiets wordt gerukt heeft ook aandeel in de oorzaak.
Had ze daar maar niet op dat moment moeten fietsen.

Alles en iedereen heeft aandeel in een zaak, wat nog niet betekent dat het de omstandigheden van de dader verzacht.
:moe:



Precies.

Red Sonja
17-07-06, 23:26
Geplaatst door MaRiaH
En die vrouw van 60 die naar huis fietst en van de fiets wordt gerukt heeft ook aandeel in de oorzaak.
Had ze daar maar niet op dat moment moeten fietsen.


:zozo:

Dat vindt jij, blijkbaar.

Ik ben het niet met je eens. :jammer:

Red Sonja
17-07-06, 23:43
Geplaatst door Good Kahuna
Maar wat is normaal gekleed gaan dan? Da's toch voor iedereen weer anders. De een vindt een decollettée acceptabel, de ander vindt blote armen al te ver gaan. Vind je het dan niet prima als een vrouw sexy wil zijn, zoals op een date of gewoon een gezellig avondje in de stad met een paar vriendinnen? Veel mensen (zo niet de meesten) vinden dat leuk en normaal. En flirten mag natuurlijk ook.

Ik begrijp je standpunt wel. Je moet het niet uitlokken, zeg je. En dat is ook zo, een mens moet het onheil niet over zichzelf uitroepen (vandaar die songtekst hierboven). Maar ik vind niet dat een vrouw dat doet door zich sexy te kleden en te flirten met een man in een kroeg.

Ik spreek nu ff voor mezelf:ik zou het nooit doen, omdat ik heel goed weet hoe het er in het openbaar in de realiteit aan toe gaat en wat mijn verantwoordelijkheden zijn daarin. Dus houd ik daar rekening mee als ik me in het openbaar begeef. En zo beknepen en overdreven volwassen en "verstandig" ben ik daar helemaal niet in hoor, maar ik weet aardig goed waar de grenzen liggen.

En zeg nou zelf: vrouwen zijn toch geen onverantwoordelijke kleine kinderen die volkomen buiten de realiteit staan?

Affijn ik heb mijn standpunt allang duidelijk gemaakt en die is duidelijk genoeg voor de goede verstaander/lezer, en daar laat ik het bij.

Red Sonja
17-07-06, 23:54
Geplaatst door Maurice
...maar het zou wel erg naïef van me wezen om de ellende zelf op te zoeken onder het mom van "de gozers in die buurt hebben maar van me af te blijven, ik draag wat ik wil dragen en op welke plek dan ook" en dan toch koppig persé door die buurt in mijn sm tuigje rond paraderen.

Ja, typisch voorbeeld van "de realiteit negeren" en er maar domweg op vertrouwen dat het idealisme zal zegevieren...

Met zo'n levenshouding en dan zonder pistool, geef ik je weinig overlevingskansen op deze aardkloot. :jammer:

Maurice
18-07-06, 00:25
Geplaatst door Red Sonja
Ja, typisch voorbeeld van "de realiteit negeren" en er maar domweg op vertrouwen dat het idealisme zal zegevieren...



Zoiets als:

"Ik wens gewoon overal en ten alle tijden naakt rond te lopen, ook in de winter. En wat nou 'noodlot tartten'? de winter heeft dan maar met zijn sneeuw en vrieskou bij me vandaan te blijven verdomme! :moe: "

III
18-07-06, 02:11
Geplaatst door MaRiaH
Filmtip voor al die mensen die vinden dat vrouwen die schaars gekleed zijn verkrachting uitlokken en zo..

Nu op Net 5: The accused
met Jodie Foster.

Oude film, maar actueel onderwerp (groepsverkrachting).

Ik heb vandaag met een stel maten een groepsverkrachting voorkomen!

Mark
21-07-06, 11:31
Geplaatst door Red Sonja
Ja, typisch voorbeeld van "de realiteit negeren" en er maar domweg op vertrouwen dat het idealisme zal zegevieren...

Met zo'n levenshouding en dan zonder pistool, geef ik je weinig overlevingskansen op deze aardkloot. :jammer:

net als die domme allochtonen die gaan wonen in door lonsdale jongeren gedomineerde dorpen in brabant, pure uitlokkerij.

~Panthera~
21-07-06, 15:53
Pirates of the Caribbean Deel 2. Dead Men's Chest. :D