PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik weet dat dit niet het juiste moment is, maar...



Ins
16-07-06, 16:20
Mijn maag begint toch te rommelen als ik lees hoe de Libanezen vluchten naar...SYRIË.

Syrië, het land dat ze enkele weken geleden nog tot verdoemenis vervloekten omdat ze Rafiq Hariri vermoord zouden hebben.

:regie: Syrië, die vuile terorristen.

:regie: Alle Syriërs uit Libanon, nu!


:rolleyes: La Hawla wa laa quwata illa billah.

Zie je nu waar dat Syrisch leger in Libanon goed voor was?

Vanun
17-07-06, 08:44
Geplaatst door Ins
Mijn maag begint toch te rommelen als ik lees hoe de Libanezen vluchten naar...SYRIË.

Syrië, het land dat ze enkele weken geleden nog tot verdoemenis vervloekten omdat ze Rafiq Hariri vermoord zouden hebben.

:regie: Syrië, die vuile terorristen.

:regie: Alle Syriërs uit Libanon, nu!


:rolleyes: La Hawla wa laa quwata illa billah.

Zie je nu waar dat Syrisch leger in Libanon goed voor was?

Lebanezen vertrouwden op Amerikanen en stuurden syrische leger weg uit Lebanon. Deze zelfde Amerikanen hebben ze nu in de steek gelaten.
Nu zie je eigenlijk wie er baat heeft voor de moord op Hariri. namelijk Israel.

Ins
17-07-06, 19:08
Daar lijkt het alleszins op.

dr SiliconValley
17-07-06, 19:15
Onderschat de Zionisten nooit.

ronald
17-07-06, 20:38
Geplaatst door Vanun
Lebanezen vertrouwden op Amerikanen en stuurden syrische leger weg uit Lebanon. Deze zelfde Amerikanen hebben ze nu in de steek gelaten.
Nu zie je eigenlijk wie er baat heeft voor de moord op Hariri. namelijk Israel.


De kern van de burgeroorlog is met het vertrek van het Syrisch leger uit Libanon niet opgelost. Sterker, het was er steeds aanwezig. Christenen en mn Shiieten staan nog steeds tegenover elkaar. Syrie is degene die Hezbolah groot heeft gemaakt. Het shiitisch Hezbolah domineerde toen en doet dat nu nog. Er is niets veranderd. Alleen heeft Syrie haar zo sterk gemaakt totdat de regering van Libanon haar gouvernementele macht niet meer op haar kan uitoefenen. Zij is een politieke en militaire macht in Libanon die niet te hanteren is.
Om te zeggen dat Amerika Libanon in de steek heeft gelaten is een beetje banaal.
Israel heeft er alleen maar baat bij wanneer de Libanese regering en militaire macht Zuid Libanon beheerst en niet Hezbolah. Dat zij kortemetten wil maken met Hezbolah is alleen maar in het voordeel van Libanon zelf, al zeggen zij dat niet hard op.

sater
18-07-06, 10:51
Geplaatst door Vanun
Lebanezen vertrouwden op Amerikanen en stuurden syrische leger weg uit Lebanon. Deze zelfde Amerikanen hebben ze nu in de steek gelaten.
Nu zie je eigenlijk wie er baat heeft voor de moord op Hariri. namelijk Israel.

:duivel: De Hezbollah!. En het geschiedde in die dagen dat de Godspartij sprak:" Laat ons israelische militairen ontvoeren opdat er oorlog uitbreke tussen Israel en Libanon. Opdat Libanon tot Syrië vluchte. Opdat een herenigd Syrië = Libano0n de Hezbollah verstrerke. "

Coolassprov MC
18-07-06, 12:37
Geplaatst door Ins
Mijn maag begint toch te rommelen als ik lees hoe de Libanezen vluchten naar...SYRIË.

Wat zou jij doen als je moest kiezen tussen levend te verbranden of levend weg te rotten tussen de broktukken van je huis of vluchten richting de enig mogelijke richting; Syrie.

De hypocrysie komt toch werkelijk van Israel, de VS en het westen; die Syrie eruit trappen en vervolgens van ze te vragen om ''het'' op te lossen.