PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechter moet verplicht Jerry Springer kijken



Good Kahuna
19-07-06, 10:17
Een Brits gerechtshof heeft bepaald dat een zakelijk geschil tussen distributeurs van de Jerry Springer Show en een bedrijf dat deze show in Engeland doorverkoopt door een handelsrechtbank behandeld moet worden. De beslissing van het gerechtshof houdt voor één gelukkige rechter in dat hij of zij verplicht meerdere afleveringen van de beruchte show moet bekijken.

Het bedrijf Flextech Television, dat de Britse kabelexploitant NTL Inc. van programmering voorziet, stelt dat het programma binnen een paar jaar te gewelddadig en obsceen is geworden om overdag uit te kunnen zenden en claimt op basis hiervan contractbreuk. Volgens distributeur Universal is aan de inhoud van de show in de loop der jaren weinig tot niets veranderd.

De man die de zaak doorverwees, Lord Justice David Neuberger, hoopt dat de betrokken partijen snel tot een werkbare oplossing komen: "Het zal voor de rechter in deze zaak hopelijk niet noodzakelijk worden om alle afleveringen te bekijken." Naar verluidt staat de complete verzameling afleveringen van de Jerry Springer Show gelijk aan 400 uur kijkgenot.

Bron (http://frontpage.fok.nl/nieuws/66617)

David
19-07-06, 10:37
Bestaat dat nog steeds? :argwaan:

Good Kahuna
19-07-06, 10:52
Geplaatst door David
Bestaat dat nog steeds? :argwaan:

Ik heb het al in geen tijden meer gezien, maar volgens mij maken ze die show nog steeds. Ik zag het wel eens in de begintijd, toen elkaar aanvliegen nog een uitzondering was en er zelfs wel eens een paar goede discussies waren. Maar dat is lang, erg lang geleden. De formule lijkt sindsdien opvallend veel op een Israel-discussie op NVDD.