PDA

Bekijk Volledige Versie : arabieren en joden



Olive Yao
19-07-06, 17:35
Geplaatst door Sjeng (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1255083#post1255083):


Ho ho het jodendom kent geen expansiedrang of bekering.

Daarnaast was de positie van de joden onder moslim heerschappij wellicht beter dan onder christen heerschappij, maar ook niet veel beter.


Arab anti-Jewish bigotry cannot have been caused by Israeli policies, or even by Zionism more generally, for the simple reason that Arab anti-Jewish bigotry long predates the development of political Zionism.

One of the incidents inspired by this bigotry was the massacre, in 1776, of the Jewish community in Basra, in what is now southern Iraq. In 1785, Ali Burza Pasha led a pogrom against the Jewish community in what is now Libya, killing hundreds. In the city of Algiers in 1805, several hundred Jews were murdered during what was termed the "Black Sabbath" massacre. Algiers was the site of major anti-Jewish pogroms again in 1815 and 1830. One of the most historically important instances of anti-Jewish violence of the nineteenth century occurred in Damascus, now the capital of Syria, in 1840.

over de dhimmi:

Still, as "People of the Book," Jews (and Christians) are protected under Islamic law. The traditional concept of the "dhimma" ("writ of protection") was extended by Muslim conquerors to Christians and Jews in exchange for their subordination to the Muslims. Peoples subjected to Muslim rule usually had a choice between death and conversion, but Jews and Christians, who adhered to the Scriptures, were allowed as dhimmis (protected persons) to practice their faith. This "protection" did little, however, to insure that Jews and Christians were treated well by the Muslims. On the contrary, an integral aspect of the dhimma was that, being an infidel, he had to openly acknowledge the superiority of the true believer--the Muslim.

In the early years of the Islamic conquest, the "tribute" (or jizya), paid as a yearly poll tax, symbolized the subordination of the dhimmi. Later, the inferior status of Jews and Christians was reinforced through a series of regulations that governed the behavior of the dhimmi. Dhimmis, on pain of death, were forbidden to mock or criticize the Koran, Islam or Muhammad, to proselytize among Muslims or to touch a Muslim woman (though a Muslim man could take a non_Muslim as a wife).

Dhimmis were excluded from public office and armed service, and were forbidden to bear arms. They were not allowed to ride horses or camels, to build synagogues or churches taller than mosques, to construct houses higher than those of Muslims or to drink wine in public. They were not allowed to pray or mourn in loud voices-as that might offend the Muslims. The dhimmi had to show public deference toward Muslims-always yielding them the center of the road. The dhimmi was not allowed to give evidence in court against a Muslim, and his oath was unacceptable in an Islamic court. To defend himself, the dhimmi would have to purchase Muslim witnesses at great expense. This left the dhimmi with little legal recourse when harmed by a Muslim.(4)

Dhimmis were also forced to wear distinctive clothing. In the ninth century, for example, Baghdad's Caliph al-Mutawakkil designated a yellow badge for Jews, setting a precedent that would be followed centuries later in Nazi Germany.(5)


Violence against Jews

At various times, Jews in Muslim lands were able to live in relative peace and thrive culturally and economically. The position of the Jews was never secure, however, and changes in the political or social climate would often lead to persecution, violence and death. Jews were generally viewed with contempt by their Muslim neighbors; peaceful coexistence between the two groups involved the subordination and degradation of the Jews.

When Jews were perceived as having achieved too comfortable a position in Islamic society, anti-Semitism would surface, often with devastating results: On December 30, 1066, Joseph HaNagid, the Jewish vizier of Granada, Spain, was crucified by an Arab mob that proceeded to raze the Jewish quarter of the city and slaughter its 5,000 inhabitants. The riot was incited by Muslim preachers who had angrily objected to what they saw as inordinate Jewish political power.

Similarly, in 1465, Arab mobs in Fez slaughtered thousands of Jews, leaving only 11 alive, after a Jewish deputy vizier treated a Muslim woman in "an offensive manner." The killings touched off a wave of similar massacres throughout Morocco.(6)

Other mass murders of Jews in Arab lands occurred in Morocco in the 8th century, where whole communities were wiped out by Muslim ruler Idris I; North Africa in the 12th century, where the Almohads either forcibly converted or decimated several communities; Libya in 1785, where Ali Burzi Pasha murdered hundreds of Jews; Algiers, where Jews were massacred in 1805, 1815 and 1830 and Marrakesh, Morocco, where more than 300 hundred Jews were murdered between 1864 and 1880.(7)

Decrees ordering the destruction of synagogues were enacted in Egypt and Syria (1014, 1293-4, 1301-2), Iraq (854-859, 1344) and Yemen (1676). Despite the Koran's prohibition, Jews were forced to convert to Islam or face death in Yemen (1165 and 1678), Morocco (1275, 1465 and 1790-92) and Baghdad (1333 and 1344).(8)

As distinguished Orientalist G.E. von Grunebaum has written:

It would not be difficult to put together the names of a very sizeable number of Jewish subjects or citizens of the Islamic area who have attained to high rank, to power, to great financial influence, to significant and recognized intellectual attainment; and the same could be done for Christians. But it would again not be difficult to compile a lengthy list of persecutions, arbitrary confiscations, attempted forced conversions, or pogroms.(9)


The situation of Jews in Arab lands reached a low point in the 19th century. Jews in most of North Africa (including Algeria, Tunisia, Egypt, Libya and Morocco) were forced to live in ghettos. In Morocco, which contained the largest Jewish community in the Islamic Diaspora, Jews were made to walk barefoot or wear shoes of straw when outside the ghetto. Even Muslim children participated in the degradation of Jews, by throwing stones at them or harassing them in other ways. The frequency of anti-Jewish violence increased, and many Jews were executed on charges of apostasy. Ritual murder accusations against the Jews became commonplace in the Ottoman Empire.(10)

By the twentieth century, the status of the dhimmi in Muslim lands had not significantly improved. H.E.W. Young, British Vice Consul in Mosul, wrote in 1909:

The attitude of the Muslims toward the Christians and the Jews is that of a master towards slaves, whom he treats with a certain lordly tolerance so long as they keep their place. Any sign of pretension to equality is promptly repressed.(11)


The danger for Jews became even greater as a showdown approached in the UN over partition in 1947. The Syrian delegate, Faris el-Khouri, warned: "Unless the Palestine problem is settled, we shall have difficulty in protecting and safeguarding the Jews in the Arab world."(12)

More than a thousand Jews were killed in anti-Jewish rioting during the 1940's in Iraq, Libya, Egypt, Syria and Yemen.(13) This helped trigger the mass exodus of Jews from Arab countries.

Olive Yao
23-07-06, 12:30
Geplaatst door Al Sawt
Je begrijpt het niet.
Het gaat niet om landrechten, het gaat om de grond die beroofd is door de moderne variant van Hunnen.

De Israelische"volk",- wat een creatie van allerlei volkeren is - heeft geen enkele recht om in Paletsina te wonen.
Palestina is ARABISCHE GRONDGEBIED en daarom zullen we voor geen goud afstand van doen.
(..)
Het is om te beginnen, gewoon ARABISCHE GRONDGEBIED!
citaten 1 (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=650154#post650154) 2 (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=666973#post666973)

1880, gebied dat nu Israël is: 470.000 arabieren en 25.000 joden.

Dit gebied was dus mede van die joden.

1914: 500.000 arabieren en 90.000 joden

1880 – 1914: 60.000 joodse immigranten

Zij kochten het land waarop ze gingen wonen.
Dat waren soms niet in cultuur zijnde gronden, zoals moerasgronden, die zij in cultuur brachten.

1919-1920: 10.000 joodse immigranten
1920: de engelsen bepalen: maximaal 16500 joodse immigranten per jaar
1920–1928: ± 50.000 joodse immigranten, dus geen illegale immigratie

1920–1940: 50.000 arabische immigranten, aangetrokken door joodse economische ontwikkeling van de regio

bron: Routledge atlas of the arab-israeli conflict


Het gaat hier om een klein gebied. Het is niet duidelijk waarom dat per se “van de arabieren” was. Het is niet eens duidelijk wat dat betekent.

Olive Yao
23-07-06, 12:34
Geplaatst door Al Sawt
Mis! Wat jij niet wil begrijpen is, dat wij geen enkele politieke laat staan financiele concessie met Israel zullen sluiten. Wij zullen alleen, genoegen nemen met de herovering van de totale Palestijnse grondgebied!
(…)
Het bestaan van Israel is tijdelijk in mijn ogen en die van miljoenen andere Arabieren. Met andere woorden; de bestaan van Israel is TIJDELIJK!
citaten 1 (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=658468#post658468) 2 (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=666973#post666973)

vanaf 1886: arabische overvallen op joodse nederzettingen

1920-1921: groeiende spanningen door immigratie, meer overvallen; joden zetten Haganah-militie op

1929: anti-joodse rellen
arabieren doden 133 joden, britse ordetroepen doden 110 arabieren, joden doden 6 arabieren

1936: gewelddadige arabische campagne tegen joden
arabieren doden 80 joden, engelsen doden meer dan 100 arabieren, arabieren doden 33 engelsen
arabieren ontwortelen 100.000 bomen van joden en vernielen landbouwgronden en nederzettingen
eerste bomaanslagen op bussen

1937-1939: terreurdaden door joodse extremisten tegen arabieren
eerste gematigde arabieren vermoord door extremistische arabieren

bron: Routledge atlas of the arab-israeli conflict


Dat belooft een mooie toekomst.

Carin de Rooy
23-07-06, 12:50
Die Al Sawt weer, met z'n "We zullen dit...." en "We zullen nooit...". Grappig om te lezen hoe van die sneue jongetjes plotseling een doel in het leventjes hebben door dit soort conflicten waar ze geen ruk van snappen. "We".

knuppeltje
23-07-06, 12:55
Geplaatst door Olive Yao
citaten 1 (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=658468#post658468) 2 (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=666973#post666973)

vanaf 1886: arabische overvallen op joodse nederzettingen

1920-1921: groeiende spanningen door immigratie, meer overvallen; joden zetten Haganah - militie op

1929: anti-joodse rellen
arabieren doden 133 joden, britse ordetroepen doden 110 arabieren, joden doden 6 arabieren

1936: gewelddadige arabische campagne tegen joden
arabieren doden 80 joden, engelsen doden meer dan 100 arabieren, arabieren doden 33 engelsen
arabieren ontwortelen 100.000 bomen van joden en vernielen landbouwgronden en nederzettingen
eerste bomaanslagen op bussen

1937-1939: terreurdaden door joodse extremisten tegen arabieren
eerste gematigde arabieren vermoord door extremistische arabieren

Dat belooft een mooie toekomst.


bron: Routledge atlas of the arab-israeli conflict

Heel de waanzin zou duideliijker zijn als je Palestijnen geen Arabieren zou noemen-doen ze zelf ook niet volgens mij-maar gewoon Palestijnen.

Wij noemen de Belgen ook geen Nederlanders-ook al waren ze dat ooit wel, maar Palestijnen zijn en waren Palestijnen, ook de joden en christenen die in Palestina woonden dus. Maar dat zullen ze niet graag toegeven denk ik-joden die gewoon Palestijnen zijn.

Olive Yao
23-07-06, 13:11
Geplaatst door knuppeltje
Heel de waanzin zou duideliijker zijn als je Palestijnen geen Arabieren zou noemen-doen ze zelf ook niet volgens mij-maar gewoon Palestijnen.

Wij noemen de Belgen ook geen Nederlanders-ook al waren ze dat ooit wel, maar Palestijnen zijn en waren Palestijnen, ook de joden en christenen die in Palestina woonden dus. Maar dat zullen ze niet graag toegeven denk ik-joden die gewoon Palestijnen zijn.
Mee eens.
De naam "Palestijnen" wordt pas vanaf 1948 gehanteerd, daarom schreef ik "arabieren".
Al Sawts houding hangt samen met een "pan-arabisch ideaal", dat omstreeks 1900 opkwam.

Morosian
23-07-06, 13:44
Interessant, waarvoor dank.


Geplaatst door Olive Yao
Al Sawts houding hangt samen met een "pan-arabisch ideaal", dat omstreeks 1900 opkwam.

Het valt mij sowieso altijd op dat Arabieren en Moslims vaak en enthousiast opkomen voor vermeend onrecht dat hun broeders elders in de wereld wordt aangedaan. Ik zie op CNN en Al-Jazeera regelmatig fanatieke demonstraties uit Arabische landen die zonder uitzondering gaan over conflicten waarbij andere Arabische landen of volkeren betrokken zijn. Het kan me ontgaan zijn, maar ik heb nog geen verontwaardigde demonstranten in de straten van Iran gezien over de honderdduizenden slachtoffers in Darfur of de schaamteloze bezetting van Tibet door China. In Westerse landen demonstreert men voor en tegen van alles en nog wat, er gebeurt immers genoeg in de wereld om je over op te winden, maar in de Arabische wereld lijkt de verontwaardiging tamelijk selectief.

MaRiaH
23-07-06, 13:47
Geplaatst door Morosian
Interessant, waarvoor dank.



Het valt mij sowieso altijd op dat Arabieren en Moslims vaak en enthousiast opkomen voor vermeend onrecht dat hun broeders elders in de wereld wordt aangedaan. Ik zie op CNN en Al-Jazeera regelmatig fanatieke demonstraties uit Arabische landen die zonder uitzondering gaan over conflicten waarbij andere Arabische landen of volkeren betrokken zijn. Het kan me ontgaan zijn, maar ik heb nog geen verontwaardigde demonstranten in de straten van Iran gezien over de honderdduizenden slachtoffers in Darfur of de schaamteloze bezetting van Tibet door China. In Westerse landen demonstreert men voor en tegen van alles en nog wat, er gebeurt immers genoeg in de wereld om je over op te winden, maar in de Arabische wereld lijkt de verontwaardiging tamelijk selectief.

Ze hebben daar ook geen demonstratierecht.. het zijn dictaturen :moe:

Ze mogen alleen deelnemen aan door de regering in scene gezette betogingen tegen het westen en de VS.

Daarbij vraag ik me af of de jan met de pet daar wel op de hoogte is van nieuws uit de rest van de wereld.
Wat dacht je van censuur en manipulatie.

Dat moet je de burgers niet kwalijk nemen. Ze weten niet beter.
triest.

knuppeltje
23-07-06, 15:32
Geplaatst door Olive Yao
Mee eens.
De naam "Palestijnen" wordt pas vanaf 1948 gehanteerd, daarom schreef ik "arabieren".
Al Sawts houding hangt samen met een "pan-arabisch ideaal", dat omstreeks 1900 opkwam.

Volgens mij komt de naam Palestina al in de bijbel voor, en als ik me niet vergis is die van ver voor 1948, en heeft niets met Als pan Arabisme te maken. Dat begrip bestond toen nog niet eens volgens mij.

knuppeltje
23-07-06, 15:35
Geplaatst door Morosian
Interessant, waarvoor dank.



Het valt mij sowieso altijd op dat Arabieren en Moslims vaak en enthousiast opkomen voor vermeend onrecht dat hun broeders elders in de wereld wordt aangedaan. Ik zie op CNN en Al-Jazeera regelmatig fanatieke demonstraties uit Arabische landen die zonder uitzondering gaan over conflicten waarbij andere Arabische landen of volkeren betrokken zijn. Het kan me ontgaan zijn, maar ik heb nog geen verontwaardigde demonstranten in de straten van Iran gezien over de honderdduizenden slachtoffers in Darfur of de schaamteloze bezetting van Tibet door China. In Westerse landen demonstreert men voor en tegen van alles en nog wat, er gebeurt immers genoeg in de wereld om je over op te winden, maar in de Arabische wereld lijkt de verontwaardiging tamelijk selectief.

Ze demonsteren daar ook niet tegen het geweld in Tjetstjenie, en wat nog erger is-wij ook niet.

ronald
23-07-06, 15:36
Geplaatst door knuppeltje
Volgens mij komt de naam Palestina al in de bijbel voor, en als ik me niet vergis is die van ver voor 1948, en heeft niets met Als pan Arabisme te maken. Dat begrip bestond toen nog niet eens volgens mij.


De Plishtiem, Filisteinen, is een geheel ander volk. Bovendien zijn zij afstammelingen van Cham en niet Sem. Hebben an sich met Arabieren niets te maken, tenzij je de definitie van Arabieren zeer ruim oprekt. Dit volk is nl allang opgegaan is "de grote massa".

knuppeltje
23-07-06, 15:43
Geplaatst door ronald
De Plishtiem, Filisteinen, is een geheel ander volk. Bovendien zijn zij afstammelingen van Cham en niet Sem. Hebben an sich met Arabieren niets te maken, tenzij je de definitie van Arabieren zeer ruim oprekt. Dit volk is nl allang opgegaan is "de grote massa".


Broeder, het zal me worst wezen.

De bewoners van Nederland zijn voor mij Nederlanders, die van Belgie Belgen en die in Palestina Palestijnen.

ronald
23-07-06, 15:49
Geplaatst door knuppeltje
Broeder, het zal me worst wezen.

De bewoners van Nederland zijn voor mij Nederlanders, die van Belgie Belgen en die in Palestina Palestijnen.


Ach...je bent nooit te oud om wat bij te leren.

Joepie
23-07-06, 16:18
Geplaatst door ronald
Ach...je bent nooit te oud om wat bij te leren.

alles gaat zowiezo naar de filisteinen....

Hoe vat je deze op is mijn vraag :)

Rourchid
23-07-06, 17:27
Geplaatst door Carin de Rooy
Die Al Sawt weer, met z'n "We zullen dit...." en "We zullen nooit...". Grappig om te lezen hoe van die sneue jongetjes plotseling een doel in het leventjes hebben door dit soort conflicten waar ze geen ruk van snappen. "We".
In deze draad geen Al Sawt te vinden :confused:

knuppeltje
23-07-06, 17:48
Geplaatst door ronald
Ach...je bent nooit te oud om wat bij te leren.

Doe er dus wat mee.

ronald
23-07-06, 17:57
Geplaatst door knuppeltje
Doe er dus wat mee.


Dat deed ik net......maar werd mi niet in dank aangenomen. Hoeft niet want ook dat valt onder het recht van vrijheid van onderwijs zal ik maar zeggen.

knuppeltje
23-07-06, 19:03
Geplaatst door ronald
Dat deed ik net......maar werd mi niet in dank aangenomen. Hoeft niet want ook dat valt onder het recht van vrijheid van onderwijs zal ik maar zeggen.

Ja, ondank is des mensen loon.

ronald
23-07-06, 19:12
Geplaatst door knuppeltje
Ja, ondank is des mensen loon.


Dank je...ik ben nu helemaal gerust gesteld.

Al Sawt
23-07-06, 19:15
Geplaatst door Olive Yao
citaten 1 (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=650154#post650154) 2 (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=666973#post666973)

1880, gebied dat nu Israël is: 470.000 arabieren en 25.000 joden.

Dit gebied was dus mede van die joden.

1914: 500.000 arabieren en 90.000 joden

1880 – 1914: 60.000 joodse immigranten Wel toevallig dat sympathisanten van Israel, altijd wijzen naar 1880 als begin van hun geschiedenis.

Maar een periode tussen 0 en 1880 wordt gemakshalve vergeten.





Zij kochten het land waarop ze gingen wonen. Olive,
Als je als migrant een stuk grond koopt. Betekent dat dan dat je eigen juridisdictie mag invoeren?


Dat waren soms niet in cultuur zijnde gronden, zoals moerasgronden, die zij in cultuur brachten. Graag neutrale bronnen die vermelden dat Joden als eerste landbouw grond in cultuur hebben gebracht.

Want Paletsina was altijd onderdeel van de groene halve maan MO. Een gebied dat ook Syrie en Libanon omvat en van oudsher bekend was voor landbouw.


1919-1920: 10.000 joodse immigranten
1920: de engelsen bepalen: maximaal 16500 joodse immigranten per jaar
1920–1928: ± 50.000 joodse immigranten, dus geen illegale immigratie Wel degelijk illegaal. Migranten kwamen op basis van een fascistische ideologie en niet uit economische motieven.


1920–1940: 50.000 arabische immigranten, aangetrokken door joodse economische ontwikkeling van de regio
En op grond van wat concludeer je dat ze aangetrokken waren door Joodse ontwikkeling?


Het gaat hier om een klein gebied. Het is niet duidelijk waarom dat per se “van de arabieren” was. Het is niet eens duidelijk wat dat betekent. Palestina was altijd een kerngebied van Midden Oosten.

Het is Arabisch omdat Arabieren zowel moslims, christenen als joden in hun rang hebben.


Joods zijn is een fictieve ras dat alleen door Zionisten en Neo-Nazi`s als waarheid wordt gezien.

Er bestaat geen Joodse volk en dat heeft ook nooit bestaan. Om een land te claimen op basis van een fabeltje uit oudheid, is reinste vorm van gestoorde fanatieke ideologie.

En nu mijn vraag Olive Yao.

Ben je met me eens dat Palestina meer tot haar recht kwam als Arabisch gebied dan Joods?

Al Sawt
23-07-06, 19:21
Geplaatst door Carin de Rooy
Die Al Sawt weer, met z'n "We zullen dit...." en "We zullen nooit...". Grappig om te lezen hoe van die sneue jongetjes plotseling een doel in het leventjes hebben door dit soort conflicten waar ze geen ruk van snappen. "We". Die Al Sawt weer?


Hier hebben we een reactie van een individu die propageert dat ik en anderen met mij, niets snappen van dat conflict.

Zonder dat ze inhoudelijk mijn argumenten probeert te ondergraven. Maar toch claimend dat ik geen totale kennis bezit over MO.

Hiermee wil ze mij en mijn gedachtengang rondom Palestina kwalificeren als historisch onjuist en als kromme kronkels.


Terwijl ze donders goed weet dat ze elke inhoudelijke discussie over Palestina met mij, zal gaan verliezen.

Inplaats om op inhoud te spelen, speelt ze op mannetje en maakt ze misbruik van vooroordelen dat ik en duizenden met mij, geen ruk weten over dit soort conflicten.

Puur om de leugens rondom Israel te maskeren.

Al Sawt
23-07-06, 19:29
Geplaatst door Morosian
Interessant, waarvoor dank.



Het valt mij sowieso altijd op dat Arabieren en Moslims vaak en enthousiast opkomen voor vermeend onrecht dat hun broeders elders in de wereld wordt aangedaan. Ik zie op CNN en Al-Jazeera regelmatig fanatieke demonstraties uit Arabische landen die zonder uitzondering gaan over conflicten waarbij andere Arabische landen of volkeren betrokken zijn. Net als de fanatieke verontwaardiging over 11-Sept in het Westen.


Maar vergetend dat in Bosnie een genocide plaatsvond. Hoe leg je dat uit, Morosian?



Het kan me ontgaan zijn, maar ik heb nog geen verontwaardigde demonstranten in de straten van Iran gezien over de honderdduizenden slachtoffers in Darfur In andere discussie, heb ik je gevraagd om bewijzen/bronnen te tonen over jouw beweringen omtrent Darfoer. Ik vraag het opnieuw!





of de schaamteloze bezetting van Tibet door China.Net als de schaamteloze Chineze onderdrukking van Islamitische Oegjoeren. Daar hoor je ook geen enkel moslim over.


In Westerse landen demonstreert men voor en tegen van alles en nog wat,Dan wil ik een lijst hebben of er grootschalige demonstraties plaatsvonden over volgende zaken:

Congo: 4 miljoen doden in 6jr.

Bosnie: 100.000en doden en grootschalige genocide.

Ruanda: Half miljoen doden binnen paar maanden.

Grootschalige demonstraties over Tibet, Oegjoeren, Sierra Leone, Liberia, Sri lanka, Groot merengebied etc etc.

Ik ben benieuwd of men in het Westen massaal op straat gingen om te demonstreren tegen wandaden in bovenstaande conflicten.



er gebeurt immers genoeg in de wereld om je over op te winden, maar in de Arabische wereld lijkt de verontwaardiging tamelijk selectief. Net zo selectief als in het Westen.

Daar staat de Arabische wereld niet alleen voor.

Al Sawt
23-07-06, 19:30
Geplaatst door ronald
De Plishtiem, Filisteinen, is een geheel ander volk. Bovendien zijn zij afstammelingen van Cham en niet Sem. Hebben an sich met Arabieren niets te maken, tenzij je de definitie van Arabieren zeer ruim oprekt. Dit volk is nl allang opgegaan is "de grote massa". Zoiets als hedendaagse joden met Joden uit Oudheid?

knuppeltje
23-07-06, 20:10
Geplaatst door ronald
Dank je...ik ben nu helemaal gerust gesteld.

Graag gedaan, doet me deugd.

Olive Yao
24-07-06, 00:11
Geplaatst door Al Sawt
En nu mijn vraag Olive Yao.

Ben je met me eens dat Palestina meer tot haar recht kwam als Arabisch gebied dan Joods?
Je schrijft: “Ben je het met me eens”.
Dus jij vindt dat “Palestina meer tot haar recht kwam als Arabisch gebied dan Joods”.
Wat betekent die vage uitspraak?

Morosian
24-07-06, 08:39
Geplaatst door Al Sawt
Net als de fanatieke verontwaardiging over 11-Sept in het Westen.

Je denkt weer in hokjes Al, probeer daar nou eens uit te komen, het maakt je zo klein.

Ik veroordeel elke aanval op onschuldige burgers, of die nou door Joden, Palestijnen, Amerikanen of een stel haathobbits met een vliegbrevet wordt gepleegd.

Ik heb jou die nuancering nog nooit zien aanbrengen, en dat zal je ook deze keer niet doen.


Maar vergetend dat in Bosnie een genocide plaatsvond. Hoe leg je dat uit, Morosian?

Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk, en dat lijkt me vrij pijnlijk voor een moderator. Hoe kun je met droge ogen beweren dat de genocide hier vergeten wordt? Er wordt tot op de dag van vandaag nog regelmatig aandacht in de media aan besteed, en ten tijde van Srebrenica was dat dagelijks. Het is dit jaar nota bene herdacht.


In andere discussie, heb ik je gevraagd om bewijzen/bronnen te tonen over jouw beweringen omtrent Darfoer. Ik vraag het opnieuw!

Dat heb ik toen gedaan sukkel. Tot nu toe honderduizenden doden en ruim twee miljoen mensen op de vlucht. De meeste daarvan zitten in vluchtelingenkampen die 80.000 vluchtelingen per kamp herbergen. Een miljoen mensen zijn volledig afhankelijk van noodhulp van de internationale gemeenschap. Bronnen: UN, Amnesty.


Net als de schaamteloze Chineze onderdrukking van Islamitische Oegjoeren. Daar hoor je ook geen enkel moslim over.
Dan wil ik een lijst hebben of er grootschalige demonstraties plaatsvonden over volgende zaken:

Congo: 4 miljoen doden in 6jr.

Bosnie: 100.000en doden en grootschalige genocide.

Ruanda: Half miljoen doden binnen paar maanden.

Grootschalige demonstraties over Tibet, Oegjoeren, Sierra Leone, Liberia, Sri lanka, Groot merengebied etc etc.

Ik ben benieuwd of men in het Westen massaal op straat gingen om te demonstreren tegen wandaden in bovenstaande conflicten.

Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat ik niet beweer dat er in het Westen even veel aandacht wordt besteed aan elk conflict in de wereld. Wel dat er veel meer en veel bredere aandacht voor is. Dat zal er inderdaad mee te maken kunnen hebben dat er in veel Arabische landen niet gedemonstreerd mag worden - ook heel fijn overigens.

Maar goed, er is wel degelijk actie gevoerd tegen het geweld in Congo. Er zijn zelfs acties gevoerd voor vluchtelingvrouwen in onder andere Congo en Darfur die slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld (8 maart 2005 in Den Haag). En als je de acties en demonstraties tegen het geweld in Ruanda hebt gemist, dan moet je haast wel in een grot wonen.

Nogmaals, ik vind dat alle conflicten opgelost moeten worden, en als dat niet kan liefst zoveel mogelijk. Het viel mij op dat Arabische landen alleen iets van zich laten horen als het over andere Arabische landen gaat. In het Westen is dat niet zo, want daar heerst sowieso een enorme demonstratiecultuur met een enorme hoeveelheid charitatieve instellingen. Even Googlen en krijgt een stortvloed aan acties die er gevoerd zijn.

Je kunt de boel blijven omdraaien, maar feit blijft dat men hier wel de straat opgaat voor Darfur, Ruanda, Irak, Afghanistan, etc.

Wanneer was ook al weer die grote demonstratie in Iran over Ruanda?

Olive Yao
21-08-06, 23:50
Geplaatst door Al Sawt
Wel toevallig dat sympathisanten van Israel, altijd wijzen naar 1880 als begin van hun geschiedenis.

Maar een periode tussen 0 en 1880 wordt gemakshalve vergeten.
Waarom niet verder teruggaan dan 0?

Al die keren dat de joden gedeporteerd zijn, bedoel je?

Oeroeboeroe
21-08-06, 23:55
:jammer: Waarom nu weer zo'n topictitel? Alsof het gaat om twee totaal verschillende soorten mensen?

:( Zorgt dat niet voor een kloof tussen mensen? (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=2929124#post2929124)