PDA

Bekijk Volledige Versie : Duitsland baalt van Hezbollah tv-zender



Couscousje
20-07-06, 10:47
Duitsland baalt van Hezbollah tv-zender
Bron: De Telegraaf (restricted)
Gepubliceerd: donderdag 20 juli 2006 @ 09:40

De Duitse regering en justitie balen van de Hezbollah-tv-zender Al Manar. Het liefst zouden ze zien dat de zender onmiddellijk op zwart wordt gezet, maar dat blijkt onmogelijk. Via de satelliet kijken veel moslims in Duitsland in groten getale naar de uitzendingen van Al-Manar, die een regelrechte haatcampagne tegen Israël en het jodendom voert.

De Duitse binnenlandse veiligheidsdienst noemt de ophitsende anti-Joodse taal die Al-Manar bezigt, ''zorgelijk''. Temeer daar de zender bij een deel van de in Duitsland wonende Arabieren een ware cultstatus heeft en daarom een ''potentieel risico'' vormt voor de vrije en vreedzame democratie. Hezbollah zelf noemt de sinds 1991 opererende zender ''het eerste medium dat een effectieve psychologische oorlog voert tegen de zionistische vijand.''

Kijkers naar Al-Manar zien volgens het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken een ''agressieve haatpropaganda met een indoctrinerende werking.'' Tussen het vrijdaggebed door worden de raketaanvallen op Israël geroemd als heldendaden, voor de rest doet de propaganda weinig onder voor wat de nazi's in Hitlers tijd bedachten.

De Amerikaanse regering heeft de zender tot ''buitenlandse terroristische organisatie'' bestempeld. In Nederland, Frankrijk en Spanje is het verboden het tv-signaal via kabelbedrijven door te geven. Maar in grote delen van Europa is de ontvangst mogelijk via Nilesat, die uitzendt vanuit Egypte en Saoedi-Arabië. Het Israëlische leger heeft de zender in Beiroet al herhaalde malen platgebombardeerd, maar hij blijft uitzenden.

Cc

_h4T3D_sE7eN
20-07-06, 10:50
Alles wat kritisch is op Israël, lijkt anti-Joods genoemd te worden.

Couscousje
20-07-06, 10:52
Intrigerend, dat cijfer in je sig.

But I won't ask. :ego:

Cc

_h4T3D_sE7eN
20-07-06, 11:02
Geplaatst door Couscousje
Intrigerend, dat cijfer in je sig.

But I won't ask. :ego:

Cc

Let's keep it ontopic. :hihi:

Morosian
20-07-06, 12:40
Geplaatst door Nelis70
Mmm, "kritisch op israel" lijkt me hier toch niet de juiste omschrijving.
Of zou jij een groepsverkrachting van een moslima die hen aanspreekt op hun luidruchtige gedrag door een groep neo-nazi's een onheuse bejeging noemen?

:)

Sayfdien
20-07-06, 12:46
Waar blijft de vrijheid van pers, meningsuiting en ga zo maar door?

Nelis70
20-07-06, 14:27
Geplaatst door Sayfdien
Waar blijft de vrijheid van pers, meningsuiting en ga zo maar door?

Niet op het gebied van opruien tot geweld en haatzaaien. De beschrijving van de uitzendingen klinken een stuk agressiever dan de Deense cartoons.

_h4T3D_sE7eN
20-07-06, 14:31
Geplaatst door Nelis70
Mmm, "kritisch op israel" lijkt me hier toch niet de juiste omschrijving.
Of zou jij een groepsverkrachting van een moslima die hen aanspreekt op hun luidruchtige gedrag door een groep neo-nazi's een onheuse bejeging noemen?

Ander verhaal. Zeker niet onheus.

Ik beperkte me tot de politieke/militaire acties van Israël.



Geplaatst door Nelis70
Niet op het gebied van opruien tot geweld en haatzaaien. De beschrijving van de uitzendingen klinken een stuk agressiever dan de Deense cartoons.

De cartoons waren haatzaaierij. Doe niet zo selectief, svp.

Daarbij is dit de beschrijving van een Duits medium. Als ik die zender bekijk is het inderdaad pro-Arabisch/Palestijns/Moslim. Anti-Israëlische propganda en neo-nazi's erbij betrekken is heel erg goedkoop. En zeer zeker een achterhaald argument.

Als er al sprake is van vergelijkingen met het neo-nazisme, gaat het vele malen meer op voor Israëls beleid.

Hansch
20-07-06, 14:38
Geplaatst door Nelis70
Niet op het gebied van opruien tot geweld en haatzaaien. De beschrijving van de uitzendingen klinken een stuk agressiever dan de Deense cartoons.

en dat mocht ook niet van de arabische uitzuigers.

Nelis70
20-07-06, 15:01
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ander verhaal. Zeker niet onheus.

Ik beperkte me tot de politieke/militaire acties van Israël.




De cartoons waren haatzaaierij. Doe niet zo selectief, svp.

Daarbij is dit de beschrijving van een Duits medium. Als ik die zender bekijk is het inderdaad pro-Arabisch/Palestijns/Moslim. Anti-Israëlische propganda en neo-nazi's erbij betrekken is heel erg goedkoop. En zeer zeker een achterhaald argument.

Als er al sprake is van vergelijkingen met het neo-nazisme, gaat het vele malen meer op voor Israëls beleid.

Het leek er even op dat je de programma's van de genoemde radiozender 'vrijheid van meningsuiting' onder vond vallen. Terwijl ze vele malen groffer zijn dan de deense cartoons.

De neo-nazi's haalde ik er alleen maar bij in het voorbeeld van het moslimmeisje, om aan te geven dat ik je "kritisch op Israel" nogal eufemistisch vond.

_h4T3D_sE7eN
20-07-06, 15:10
Geplaatst door Nelis70
Het leek er even op dat je de programma's van de genoemde radiozender 'vrijheid van meningsuiting' onder vond vallen. Terwijl ze vele malen groffer zijn dan de deense cartoons.

De neo-nazi's haalde ik er alleen maar bij in het voorbeeld van het moslimmeisje, om aan te geven dat ik je "kritisch op Israel" nogal eufemistisch vond.

Ach, het werkt 2 kanten op, hé. Eeuwig gemoraliseer. Alleen lijkt jouw moraal verheven boven een tegengestelde moraal gereclameerd te worden. "Jullie" spreken je verontwaardiging uit over het ontstaan van haatgevoelens jegens Israël terwijl "jullie" er zelf de schuldige van zijn.

Lijken net kinderen die in een zandbak intellectueel proberen te doen met een emmer en een schep. Zolang Pisraël maar kan doorgaan, is het allemaal best.

Walgelijke moraal heb je.

Nelis70
20-07-06, 15:26
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ach, het werkt 2 kanten op, hé. Eeuwig gemoraliseer. Alleen lijkt jouw moraal verheven boven een tegengestelde moraal gereclameerd te worden. "Jullie" spreken je verontwaardiging uit over het ontstaan van haatgevoelens jegens Israël terwijl "jullie" er zelf de schuldige van zijn.

Ik ben niet schizofreen, dus je mag me in enkelvoud aanspreken.

Het lijkt erop dat je hier de haatzaaiende radiozenders gaat lopen verdedigen. Kan je niet gewoon erkennen dat het onacceptabele propaganda is, vol van leugens, geen enkele oplossing biedend? Kan je niet erkennen dat de partij waar jij sympathie voor voelt, gruwelijke fouten maakt? Of vind je ze volmaakt? Of heb je het idee dat je ze afvalt als je hun onvolmaaktheid erkent?
Heb je mij horen beweren dat ik achter alles dat Israel doet, sta? Nee, want dat doe ik ook niet. Ik heb sympathie voor het volk, maar vind het beleid verre van perfect.



Lijken net kinderen die in een zandbak intellectueel proberen te doen met een emmer en een schep. Zolang Pisraël maar kan doorgaan, is het allemaal best.

Walgelijke moraal heb je.

Jij zegt het.

_h4T3D_sE7eN
20-07-06, 15:32
Geplaatst door Nelis70


Je gezever ten spijt, heb ik jou in al je zogenaamde objectiviteit nergens kunnen betrappen op het veroordelen van de propaganda die Israël voert. Om dat vooraf te neutraliseren (althans, dat probeer je ...) kom je met het argument "ik ben voor het volk". Nigga, please ....


"Jullie" is heel breed te interpreteren. Als je je aangesproken voelde, mag je er rustig van uitgaan dat ik ook jou bedoel.

Nelis70
20-07-06, 15:38
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Je gezever ten spijt, heb ik jou in al je zogenaamde objectiviteit nergens kunnen betrappen op het veroordelen van de propaganda die Israël voert.

Omdat dit item daar niet over ging.


Om dat vooraf te neutraliseren (althans, dat probeer je ...) kom je met het argument "ik ben voor het volk". Nigga, please ....

om wat te neutraliseren?


"Jullie" is heel breed te interpreteren. Als je je aangesproken voelde, mag je er rustig van uitgaan dat ik ook jou bedoelde.
Je reageerde op mijn post. Dan moet je je maar gewoon met jou of jij, of zo je wilt met u aanspreken.

Reageer je nog op de vraag waarom het ging, of je haatzaaiende leugenachtige propagandaradiozenders goedkeurt? Dus niet of je er begrip voor kan opbrengen, maar of je ze goedkeurt?

_h4T3D_sE7eN
20-07-06, 15:45
Geplaatst door Nelis70
Omdat dit item daar niet over ging.

De items waarin het er wel over gaat is er ook niets van te vinden.


om wat te neutraliseren?

Je bullshit-argument, wat heel aimabel overkomt maar de manier waarop het gebracht wordt een wrang smaakje aan het geheel geeft.


Je reageerde op mijn post. Dan moet je je maar gewoon met jou of jij, of zo je wilt met u aanspreken.

Je hebt het daar maar mee te doen.


Reageer je nog op de vraag waarom het ging, of je haatzaaiende leugenachtige propagandaradiozenders goedkeurt? Dus niet of je er begrip voor kan opbrengen, maar of je ze goedkeurt?

Waarom, zodat jij goed kunt slapen vannacht omdat er weer een moslim bij is die het misschien afkeurt ?

Ik heb liever dat je wakker ligt van de ontmenselijking die door Pisraël is ingezet. Unless you really don't give a fuck, maar dan moet je dat maar gewoon zeggen. Hoeven we niet verder te babbelen.

Nelis70
20-07-06, 15:56
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
De items waarin het er wel over gaat is er ook niets van te vinden.

dat betekent niet dat ik dan ook maar dingen te berde moet brengen die niets met de originele post te maken hebben
Het lijkt er sterkt op dat je weer een anti-israel post wil maken van iets dat er niet over ging. Daar zijn al posts over.



Je bullshit-argument, wat heel aimabel overkomt maar de manier waarop het gebracht wordt een wrang smaakje aan het geheel geeft.

Jouw post smaakt naar haat.




Je hebt het daar maar mee te doen.

bijvoorbeeld mijn conclusies uit trekken over hoezeer jij in hokjes denkt



Waarom, zodat jij goed kunt slapen vannacht omdat er weer een moslim bij is die het misschien afkeurt ?

Nee, omdat ik hoop dat er een mens wakker wordt en ziet dat haat en daarmee het propageren van haat alleen maar slachtoffers maakt.



Ik heb liever dat je wakker ligt van de ontmenselijking die door Pisraël is ingezet. Unless you really don't give a fuck, maar dan moet je dat maar gewoon zeggen. Hoeven we niet verder te babbelen.
Ik lig wakker van iedere ontmenselijking.
Door welke club hij ook wordt bedreven. Ik probeer me niet met clubs te identificeren.

_h4T3D_sE7eN
20-07-06, 16:07
Geplaatst door Nelis70
dat betekent niet dat ik dan ook maar dingen te berde moet brengen die niets met de originele post te maken hebben
Het lijkt er sterkt op dat je weer een anti-israel post wil maken van iets dat er niet over ging. Daar zijn al posts over.

Het ging toch over anti-Israëlgevoelens die in Duitsland leven ?


Nee, omdat ik hoop dat er een mens wakker wordt en ziet dat haat en daarmee het propageren van haat alleen maar slachtoffers maakt.

Gek, ik hoopte dat dus dat jij wakker zou worden en dit zou inzien. Komen we toch weer uit op het 'gemoraliseer van beide kanten' waarmee argumenten elkaar neutraliseren en de discussie op slot gooien ?


Ik lig wakker van iedere ontmenselijking.

Ik vind dat je je er niet fel genoeg tegen uitspreekt. Ja, eenzijdig misschien ...


Door welke club hij ook wordt bedreven. Ik probeer me niet met clubs te identificeren.

'Clubs' staan over het algemeen ergens voor. Waar sta jij nou eigenlijk voor ?

Sayfdien
20-07-06, 16:22
Het Israëlische leger heeft de zender in Beiroet al herhaalde malen platgebombardeerd, maar hij blijft uitzenden.

Nelis70
20-07-06, 16:39
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het ging toch over anti-Israëlgevoelens die in Duitsland leven ?

Het ging over haatzaaiende radiostations in Duitsland, en dat die verboden werden. Het ging dus over de radiostations.
Jij begon opeens over het Israelische beleid te schrijven.



Gek, ik hoopte dat dus dat jij wakker zou worden en dit zou inzien. Komen we toch weer uit op het 'gemoraliseer van beide kanten' waarmee argumenten elkaar neutraliseren en de discussie op slot gooien ?

Het lijkt er wel een beetje op.



Ik vind dat je je er niet fel genoeg tegen uitspreekt. Ja, eenzijdig misschien ...

dat deed ik bewust niet omdat het niet het onderwerp was van de post



'Clubs' staan over het algemeen ergens voor. Waar sta jij nou eigenlijk voor ?

Eerlijkheid, waarheid, niet voor een specifieke zaak of zo.

Ik ga offline. Groet.

_h4T3D_sE7eN
20-07-06, 17:49
Geplaatst door Nelis70
Het ging over haatzaaiende radiostations in Duitsland, en dat die verboden werden. Het ging dus over de radiostations.
Jij begon opeens over het Israelische beleid te schrijven.

Jij wilt discussiëren over enkel het gevolg, terwijl de oorzaak minimaal net zo belanrgijk is. Zo niet, belangrijker.

Waarschijnlijk stuur je daar op aan omdat je weet dat je anders jezelf al heel gauw vastlult. Probeer het op de hoek van je straat, wellicht meer succes.


dat deed ik bewust niet omdat het niet het onderwerp was van de post

Als je er even over nadenkt, is het toch best flauw om er aan voorbij te willen gaan. Je lijkt net een kind, man. Jankerd.



Eerlijkheid, waarheid, niet voor een specifieke zaak of zo.

Eenzijdige eerlijkheid en een halve waarheid, bedoel je waarschijnlijk.

Nelis70
24-07-06, 14:47
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Jij wilt discussiëren over enkel het gevolg, terwijl de oorzaak minimaal net zo belanrgijk is. Zo niet, belangrijker.


Natuurlijk is de oorzaak van een probleem belangrijk om te onderzoeken. Aan zo'n algemene stelling kan je je geen beul vallen.

Maar als je het probleem nog niet eens een probleem hebt genoemd, is het prematuur om al over oorzaken te gaan praten. Het lijkt er op dat je ontwijkt uitspraken te doen over de kwestie waarmee deze post opent.



Waarschijnlijk stuur je daar op aan omdat je weet dat je anders jezelf al heel gauw vastlult. Probeer het op de hoek van je straat, wellicht meer succes.


Nou niet gaan projecteren: jíj bent degene die niet op het onderwerp zelf is ingegaan.



Als je er even over nadenkt, is het toch best flauw om er aan voorbij te willen gaan. Je lijkt net een kind, man. Jankerd.


Als je het flauw wilt noemen om het probleem zelf rustig te beschouwen, zonder gelijk agressie toe te laten die je blik vertroebelt, zonder gelijk je op één van de mogelijke oorzaken te concentreren, ja, dan was het flauw van mij. Maar laat mij dan maar flauw zijn.
[/quote]
Eenzijdige eerlijkheid en een halve waarheid, bedoel je waarschijnlijk. [/QUOTE]
Ik heb nooit beweerd dat ik weet hoe alles in elkaar zit. De enige die overhaast begint conclusies te trekken en het onderwerp ontwijkt ben jij op dit moment.

Nelis70
25-07-06, 11:56
oorspronkelijke bericht verwijderd. zelfcensuur