PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed Benzakour: De oorlog - de realiteit, zie en huiver.



Ron Haleber
20-07-06, 18:15
Mijn vriend Mohammed Benzakour zond me ook onderstaande link:


Dít is de realiteit. Zie en huiver..

1. Stop het moorden! (http://fromisrael2lebanon.com/)


Faten Nastas Mitwasi

Art coordinator

The International Center of Bethlehem

tel. ++972 2 2764876

fax ++972 2 2770048

www.annadwa.org

gh.wille
20-07-06, 18:39
Afschuwlijk !
Na ruim 65 jaar is de mensheid nog geen moer veranderd !
Het bevestigd maar weer eens mijn mening dat diepere achtergrond gevoed word door wederzijdse geindoctrineerde HAAT !
Welke ouders staan toe dat hun kinderen dood en verderf zaaiend oorlogs materiaal voorzien van een opschrift !

:droef:

Tat-teg
20-07-06, 18:47
Geplaatst door gh.wille
Afschuwlijk !
Na ruim 65 jaar is de mensheid nog geen moer veranderd !
Het bevestigd maar weer eens mijn mening dat diepere achtergrond gevoed word door wederzijdse geindoctrineerde HAAT !
Welke ouders staan toe dat hun kinderen dood en verderf zaaiend oorlogs materiaal voorzien van een opschrift !

:droef:

En wat dacht je van de Amerikaanse kinderen die berichten op bommen en raketten schrijven alsof ze bezig zijn met een spelletje.

gh.wille
20-07-06, 18:59
Geplaatst door Tat-teg
En wat dacht je van de Amerikaanse kinderen die berichten op bommen en raketten schrijven alsof ze bezig zijn met een spelletje.

Het doet er niet toe wat voor kinderen het zijn het gaat om de SHIT mentaliteit ,die kinderen komen echt zelf niet op het idee om dat te doen!
Het zijn de ouders die op die manier het vuur dat HAAT heet opstoken!

Schande !

Tat-teg
20-07-06, 19:03
Geplaatst door Soldim
Ik ben verre van een Israel supporter ... maar zou graag je mening horen over de door Hezbollah gedode Israelische kinderen....?


Van uit mijn hart betreur ik elke onschuldige die getroffen wordt door terreur. Dit staat los van het feit of dit een kind, man of vrouw is.


De Israel supporters roepen ... ja maar.. Hezbollah maakt Israelisch burgers... Echter zij willen niet zien dat 'zij' degene zijn die begonnen zijn met het terroriseren en moorden van onschuldige mensen. Nu al meer dan 300 onschuldigen, half miljoen vluchtelingen en ontelbare gewonden.

Hezbollah valt israelische soldaten aan en wat doet israel als reactie? ze valt burgerdoelen aan.

Pak de hezbollah aan, niet de libaneze burgers..!

Dat israel het normaal vind om een compleet volk te terroriseren en moorden weten we wel uit de feiten over de westbank en gaza.

Soldim
20-07-06, 19:09
Geplaatst door Tat-teg
Van uit mijn hart betreur ik elke onschuldige die getroffen wordt door terreur. Dit staat los van het feit of dit een kind, man of vrouw is.


De Israel supporters roepen ... ja maar.. Hezbollah maakt Israelisch burgers... Echter zij willen niet zien dat 'zij' degene zijn die begonnen zijn met het terroriseren en moorden van onschuldige mensen. Nu al meer dan 300 onschuldigen, half miljoen vluchtelingen en ontelbare gewonden.

Hezbollah valt israelische soldaten aan en wat doet israel als reactie? ze valt burgerdoelen aan.


Tot zover ben ik het geheel met je eens, en beschouw de actie's en houding van Israel als walgelijk.

Vervolgens schiet Hezbollah raketten af op Israelische burgers... krijg ik het gevoel van dat het een pot nat is, en geen van de machthebbers zich echt druk maakt over burgerslachtoffers aan de andere zijde.

Tat-teg
20-07-06, 19:19
Geplaatst door Soldim
Tot zover ben ik het geheel met je eens, en beschouw de actie's en houding van Israel als walgelijk.

Vervolgens schiet Hezbollah raketten af op Israelische burgers... krijg ik het gevoel van dat het een pot nat is, en geen van de machthebbers zich echt druk maakt over burgerslachtoffers aan de andere zijde.

nog een belangrijke punt voor de context.

Van de afgeschoten Hezbollah raketten is het vooraf onduidelijk wat ze gaan raken. (het grootste gedeelte komt neer in onbewoond gebied).
Ze worden namelijk afgeschoten in het wilder weg.
Gevolg hiervan is 29 doden waaronder 11 israelische soldaten

De Israeliers kiezen echter bewust hun doelen uit...
Gevolg meer dan 300 doden, vrijwel allemaal onschuldige burgers..

ook mee eens?

Goodnight
20-07-06, 19:22
Het enge is dat je er ongevoeliger voor wordt.

In het begin shockeren dit soort beelden je.

Naarmate het steeds vaker voorkomt ga je het als normaal zien.

Soldim
20-07-06, 19:31
Geplaatst door Tat-teg
nog een belangrijke punt voor de context.

Van de afgeschoten Hezbollah raketten is het vooraf onduidelijk wat ze gaan raken. (het grootste gedeelte komt neer in onbewoond gebied).
Ze worden namelijk afgeschoten in het wilder weg.
Gevolg hiervan is 29 doden waaronder 11 israelische soldaten


Ze zijn toch redelijk goed in het raken van militaire doelen; neemt niet weg dat men bewust het risico neemt dat burgers het slachtoffer worden.



De Israeliers kiezen echter bewust hun doelen uit...
Gevolg meer dan 300 doden, vrijwel allemaal onschuldige burgers..

ook mee eens?

Zeker.

super ick
20-07-06, 20:46
Het NRC belicchtte de zaak gisteren door enkele Israelische generaals aan het woord te laten.

Voor hen was het na de terugtocht uit Libanon al zeker dat het volgende militaire treffen met Hezbollah gevaarlijker zou worden. Ze zijn er dus altijd vanuit gegaan dat er volgende conflicten komen.

Ongeacht de redenen voor het geweld is het wel logisch dat je een organisatie die jou vernietiging als prioriteit heeft een slag voor wilt zijn.
Ik heb er dan ook begrip voor dat Israel Hebollah zoveel mogelijk klappen wil toebrengen.

De bombardementen op Beiroet schieten hun doel voorbij vind ik. Volkomen onnodig, crimineel en Israel krijgt dat als een bomerang terug.
Iran en Syrie hebben opzettelijk een kruidvat van Libanon gemaakt door Hezbollah te voorzien van duizenden raketten. Zelf dulden ze dergelijke groeperingen ook niet op hun grondgebied. Een regelrechte criminele daad tegen een Arabisch buurland. Daar had het westen een stokje voor moeten steken. Maar Libanon krijgt nooit de ruimte.

Morosian
20-07-06, 21:21
Geplaatst door Tat-teg
De Israeliers kiezen echter bewust hun doelen uit...
Gevolg meer dan 300 doden, vrijwel allemaal onschuldige burgers..

ook mee eens?

Dat ligt er maar aan welke bron je gelooft. Als het doel van Israël was geweest zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, dan waren er duizenden doden gevallen, geen honderden. Vooralsnog waren de aanvallen primair gericht op vliegvelden, vermeende hoofdkwartieren van Hezbollah, media etc. Op zich logische en voorspelbare doelen. Ook in Irak waren dat de eerste doelwitten. Dat er bij dergelijke wapens ook onschuldige burgers sneuvelen valt ook te verwachten. Suggeren dat Israël moedwillig burgerdoelen bombardeert is vanuit de frustratie begrijpelijk, maar niet doordacht. Daarbij kun je je afvragen of het lukraak afschieten van raketten zonder te weten waar ze terecht komen nou zoveel menslievender is.

Ik vind beide partijen overigens verachtelijk bezig, laat daar geen misverstand over bestaan. Die Israëlische kindjes met die opschriften, dat gaat mijn verstand te boven. De overige foto's, hoe verschrikkelijk ook, hadden ook in Israël genomen kunnen zijn.