PDA

Bekijk Volledige Versie : Tijger heeft nog 7 procent van oorspronkelijk leefgebied.



~Panthera~
20-07-06, 22:38
Tijger heeft nog 7 procent van oorspronkelijk leefgebied.


AMSTERDAM - Tijgers beschikken nog over slechts 7 procent van hun oorspronkelijke leefgebied. Dat blijkt volgens het Wereld Natuur Fonds uit het meest uitgebreide wetenschappelijk onderzoek ooit over het tijgerleefgebied.


Naar schatting leven nog 5.000 tot 7.000 tijgers in het wild, meldde de organisatie donderdag. Bescherming van de twintig belangrijkste tijgerleefgebieden moet worden uitgebreid om de toekomst van de overgebleven tijgers veilig te stellen, luidt de belangrijkste conclusie van de onderzoekers.

Beschermingsmaatregelen zoals het tegengaan van stropen, behoud van prooidieren en bescherming van leefgebieden heeft er al wel voor gezorgd dat een aantal populaties stabiel is gebleven of zelfs is gegroeid. De grootste gebieden liggen in het oosten van Rusland en in India.


:moe:

Divine_70
20-07-06, 23:05
Kwestie van tijd dat ze al plunderend naar de bewoonde wereld trekken om daar doodgeschoten te worden. :moe:

Max Stirner
21-07-06, 12:11
Geplaatst door ~Panthera~
Tijger heeft nog 7 procent van oorspronkelijk leefgebied.


AMSTERDAM - Tijgers beschikken nog over slechts 7 procent van hun oorspronkelijke leefgebied. Dat blijkt volgens het Wereld Natuur Fonds uit het meest uitgebreide wetenschappelijk onderzoek ooit over het tijgerleefgebied.


Naar schatting leven nog 5.000 tot 7.000 tijgers in het wild, meldde de organisatie donderdag. Bescherming van de twintig belangrijkste tijgerleefgebieden moet worden uitgebreid om de toekomst van de overgebleven tijgers veilig te stellen, luidt de belangrijkste conclusie van de onderzoekers.

Beschermingsmaatregelen zoals het tegengaan van stropen, behoud van prooidieren en bescherming van leefgebieden heeft er al wel voor gezorgd dat een aantal populaties stabiel is gebleven of zelfs is gegroeid. De grootste gebieden liggen in het oosten van Rusland en in India.


:moe:


Is in feite ook de schuld van de 'gaat heen en vermenigvuldigt U' prekende Godsdienstwaanzinnigen.

Al schijnt het feit dat de Chinezen te kleine p*kkies hebben, ook een rol te spelen....

Morosian
21-07-06, 13:00
De Chinezen, die een ziekelijke voorkeur hebben voor alles wat met uitsterven bedreigd wordt, zijn de belangrijkst afnemers van tijgerproducten en daarmee de grootste oorzaak van het probleem. Steeds meer Chinezen kunnen zich dit soort producten tegenwoordig veroorloven, en je hoeft je lagere school niet afgemaakt te hebben om te begrijpen dat een heel klein deel van een miljard Chinezen nog steeds heel veel Chinezen zijn. Het is te hopen dat internationale natuurorganisaties erin slagen om oplossingen te bedenken die ertoe leiden dat de tijger net als de neushoorn en de olifant weer in aantal kunnen groeien. Vooralsnog heb ik er weinig hoop op, want de mens is van nature erg kortzichtig en slechts gefocust op zichzelf. Berouw komt net als bij het veranderende klimaat steevast na de zonde.

~Panthera~
21-07-06, 13:03
'ZWARTE NEUSHOORN IN WEST-AFRIKA UITGESTORVEN'

Een zwrate neushoorn uit het oostelijk deel van Afrika.
11 juli 2006
De West-Afrikaanse zwarte neushoorn, een ondersoort van de zwarte neushoorn of puntlipneushoorn, is vermoedelijk uitgestorven, zo meldt de World Conservation Union.
Zij baseren zich op bijna vijftig uitgebreide, maar vergeefse zoektochten in Kameroen, het laatste gebied waar deze West-Afrikaanse zwarte neushoorn nog voorkwam. In zeer geringe getale, want in 2002 werden nog maar tien exemplaren geteld.
Het ontbreken van enige spoor van levende neushoorns, samen met aanwijzingen voor stroperij, leidt nu tot de conclusie dat ook deze laatste tien van de aardbodem zijn verdwenen.

Zwarte neushoorns komen nog wel elders in Afrika voor. De drie ondersoorten die in het zuidwesten, het oosten en het zuidoosten leven, tellen in totaal ongeveer 3800 exemplaren en hun aantal groeit dankzij herintroductie en beschermende maatregelen.

Voor de witte neushoorn tekent zich eenzelfde patroon af: in het zuiden gaat het redelijk goed met de soort. De ondersoort die in Congo in het noordelijke deel van Afrika leeft, bestaat nog maar uit vier exemplaren.


Gaat goed overal. :moe:

~Panthera~
21-07-06, 13:21
China en honden en katten. :moe:


Druk op play video.

http://www.hsus.org/video_clips/page.jsp?itemID=27261256


Waarschuwing: je gaat over je nek. :kotsen:

Morosian
21-07-06, 13:48
De laatste keer dat ik kokhalsend voor mijn computer heb gezeten was toen ik zo'n filmpje zag waarin verklede pubers uit naam van een onzichtbaar opperwezen de strot doorsneden van een onschuldige burger. De liefde voor geweld en gebrek aan respect voor het leven van veel, heel veel mensen, blijft me verbazen.

Walgelijk.

Divine_70
21-07-06, 13:53
Geplaatst door Morosian
De liefde voor geweld en gebrek aan respect voor het leven van veel, heel veel mensen, blijft me verbazen.

Walgelijk.

Plaatselijke kinderboerderij, pasgeboren lammetje word doodgegooid met stoeptegels door opgeschoten jeugd. :moe:

MaRiaH
21-07-06, 14:03
Geplaatst door ~Panthera~
China en honden en katten. :moe:


Druk op play video.

http://www.hsus.org/video_clips/page.jsp?itemID=27261256


Waarschuwing: je gaat over je nek. :kotsen:

Ik ken de video's
Chinezen zijn walgelijk met dieren en dochters en mensenrechten.

:chinees:

Ik heb zo n hekel aan dat land.
Als zij een wereldmacht worden dan staat ons nog wat te wachten.. :huil:

~Panthera~
21-07-06, 14:07
Geplaatst door MaRiaH
Ik ken de video's
Chinezen zijn walgelijk met dieren en dochters en mensenrechten.

:chinees:

Ik heb zo n hekel aan dat land.
Als zij een wereldmacht worden dan staat ons nog wat te wachten.. :huil:


God forbid.

Hadden al veel eerder condooms moeten gebruiken, dan had het niet zo uit de klauwen gelopen. :moe:

~Panthera~
21-07-06, 14:22
Geplaatst door thylacine
Gevechten tussen een beer en honden in Pakistan
Terwijl zwarte beren in het wild moeite hebben om te overleven, worden ze in Pakistan voor de honden gegooid. beer-hond gevechtOmgeven door een enthousiaste massa, worden de beren aangevallen door bloeddorstige honden. De regels van het spel zijn simpel. Als de honden de neus van de beer in hun muil kunnen krijgen en hem zo binnen de drie minuten tegen de grond duwen, zijn ze gewonnen. anders wint de beer. Maar veel plezier schept zo'n overwinning niet bij de beer. Als hij niet sterft tijdens het gevecht, dan wordt hij enkele dagen later weer ingezet om uiteindelijk toch aan zijn eind te komen. Legaal is het spel niet, want in 1998 werd het verboden.
De politie heeft er geen probleen mee om zo nu en dan eens opzij te kijken als ze een gevecht zien. Kan ook moeilijk anders, want in de tribune zit steevest een enthousiaste menigte, waaronder zelfs enkele collega-agenten. (CSG. Foto EPA) terug.

Het blijft een religie van vrede en verdraagzaamheid, ook naar dieren toe.


Ook zo'n gore bende, ja. :moe:

Divine_70
21-07-06, 14:29
Heeft denk ik allemaal ook wel te maken met het feit dat de mens doorgaans onoverwinnelijk is tov dieren.
Hun eigen lusten, haat, wat dan ook uiten als machtsvertoon op een onschuldig schepsel.
Beesten, wie zijn de beesten.

~Panthera~
21-07-06, 15:00
Geplaatst door Divine_70
Heeft denk ik allemaal ook wel te maken met het feit dat de mens doorgaans onoverwinnelijk is tov dieren.
Hun eigen lusten, haat, wat dan ook uiten als machtsvertoon op een onschuldig schepsel.
Beesten, wie zijn de beesten.



Yep, als je als mens een mislukking bent, dan leef je dat toch lekker uit op je hond, kind etc ? :moe:

Ik kan dus nog maar weinig "medeleven" opbrengen voor idioten die willens en wetens een oorlog beginnen.
Zoek het uit, denk ik dan, dat wil je toch ?

Divine_70
21-07-06, 16:39
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, als je als mens een mislukking bent, dan leef je dat toch lekker uit op je hond, kind etc ? :moe:

Ik kan dus nog maar weinig "medeleven" opbrengen voor idioten die willens en wetens een oorlog beginnen.
Zoek het uit, denk ik dan, dat wil je toch ?

Dit soort dingen draait altijd om macht en hebzucht.
Helaas altijd ten koste van vele onschuldigen.

~Panthera~
21-07-06, 20:13
Geplaatst door thylacine
Wordt het weer niet eens tijd dat onze Noorse vrienden en Jappen de laatste Noordkapers met bommen en flensmessen te lijf gaan ?


Daar zijn ze ongetwijfeld mee bezig. :moe:

Voor "onderzoek" natuurlijk. :rolleyes: