PDA

Bekijk Volledige Versie : Volksvermaak



Weld_A_Nes
21-07-06, 00:17
Ik had niet gedacht dat anno 2006 men nog steeds zo makkelijk gehersenspoeld zou kunnen worden.

Super verwijderende cellulitispleisters reclame volgen schokkende nieuwsbeelden...

ik vraag me af hoe het zit met de ernstige droogte die een par maanden geleden in afrika heerste, maar hey gelukkig hebben we van de WK kunnen genieten...

Islamitische extremisten moorden er op los. israel doet niet veel anders, Amerika doet het in de naam van de vrijheid. maar van hun hebben we niks te vrezen, toch? dus schuiven we die ezel kleppen nog verder over ons ogen heen? ziet men niet in dat elk onschuldige doden verkeerd is? of zijn we al zo ver dat een "westerse" leven meer waard is? Maar de euro is wel lekker….

en goh wij de nieuwe generatie moslimjongeren, wij hbben ons mond vol met wij steunen onze broeders. maar ik vraag me af, hoe steunen wij hun? tot mijn schrik steun ik hun met nix, nada, wallou, echt gewoon met niks.

Morgen rond deze tijd zit ik weer met mijn vrienden ergens te chillen en totaal vergeten wat ik vandaag allemaal te melden had. Of zou het morgen anders zijn dan normaal?


Beter kan ik maar mijn mond houden, want eerlijk waar, volgens mij ben ik geen haar beter...

vriendelijke groet...

Divine_70
21-07-06, 10:04
Geplaatst door Weld_A_Nes
en goh wij de nieuwe generatie moslimjongeren, wij hbben ons mond vol met wij steunen onze broeders. maar ik vraag me af, hoe steunen wij hun? tot mijn schrik steun ik hun met nix, nada, wallou, echt gewoon met niks.



Ik denk dat de moslims, christenen en welk ander soort bevolking dan ook bij wijze van uitzondering hier eens een keer op 1 lijn zitten.
Ik denk dan ook dat wij mensen een beetje steun-moe aan het worden zijn.
Zoveel leed, zoveel verdriet en eigenlijk weten we dat we machteloos zijn, al tekenen we 100 petities en voeren we 200 demontraties.

Weld_A_Nes
22-07-06, 01:07
Geplaatst door Divine_70
Ik denk dat de moslims, christenen en welk ander soort bevolking dan ook bij wijze van uitzondering hier eens een keer op 1 lijn zitten.
Ik denk dan ook dat wij mensen een beetje steun-moe aan het worden zijn.
Zoveel leed, zoveel verdriet en eigenlijk weten we dat we machteloos zijn, al tekenen we 100 petities en voeren we 200 demontraties.

Nou nee daar ben ik het niet mee eens.
De westerse mensen liggen 9 van de 10 x niet wakken van het onrecht in het middenoosten of van droogte en honger in Afrika.
Wij als buitenlanders hebben zelf in ons eigen lang een heleboel armoede, dus zijn wij eerder geneigd om het geld dat we kunnen missen daaar aan te spenderen.
Het klinkt misschien krom maar de feiten liegen er niet om…

ps: ik zeg niet dat wanneer het beter gaat in ons land dat we dan wel meer hart voor zulke zaken hebben :hihi:

Weld_A_Nes
22-07-06, 01:50
...foutje...

MaRiaH
22-07-06, 03:23
Geplaatst door Weld_A_Nes
in ons eigen land

Je eigen land? :wtf:

Weld_A_Nes
22-07-06, 03:31
Geplaatst door MaRiaH
Je eigen land? :wtf:


Land van afkomst :vreemd:

MaRiaH
22-07-06, 03:33
Geplaatst door Weld_A_Nes
Land van afkomst :vreemd:

aha.. daar geboren of hier?

Weld_A_Nes
22-07-06, 03:34
Geplaatst door MaRiaH
aha.. daar geboren of hier?


Het gaat er niet om of je hier of daar of elders bent geboren....

Het gaat er om waar je familie woont...

MaRiaH
22-07-06, 03:37
Ik zie het niet zo somber in voor de moslim jongeren van nu. Integendeel.

Ze zijn veel breder georienteerd, wereldser en toleranter dan de generatie voor hen.

Wat ik hier soms allemaal lees, lees ik bijv. niet op WSDB
De denkbeelden van de jongeren houd ik vaak in de smiezen op WSDB en ik ben uiterst tevreden over hun denkbeelden, reflectie en tolerantie. Ze zijn veel breder ontwikkeld en niet zo eenzijdig gericht op geloof.

En het leed van de wereld kun je nu eenmaal niet op je schouders nemen. Al kennen we ws. allemaal dat gevoel wat jij hier beschrijft.
Leuk dat je je overpeinzingen met ons deelde. ;)

MaRiaH
22-07-06, 03:38
Geplaatst door Weld_A_Nes
Het gaat er niet om of je hier of daar of elders bent geboren....

Het gaat er om waar je familie woont...

Vind je?
Ik herken dat niet.
Mijn omgeving is belangrijk, niet dat achterneefje in Jordanie die ik nauwelijks ken.

Weld_A_Nes
22-07-06, 03:45
Geplaatst door MaRiaH
Ik zie het niet zo somber in voor de moslim jongeren van nu. Integendeel.

Ze zijn veel breder georienteerd, wereldser en toleranter dan de generatie voor hen.

Wat ik hier soms allemaal lees, lees ik bijv. niet op WSDB
De denkbeelden van de jongeren houd ik vaak in de smiezen op WSDB en ik ben uiterst tevreden over hun denkbeelden, reflectie en tolerantie. Ze zijn veel breder ontwikkeld en niet zo eenzijdig gericht op geloof.

En het leed van de wereld kun je nu eenmaal niet op je schouders nemen. Al kennen we ws. allemaal dat gevoel wat jij hier beschrijft.
Leuk dat je je overpeinzingen met ons deelde. ;)

Qua maatschappelijke ontwikkelingen en denkwijze hebben we vandaag de dag niks te klagen hmdl.. zoals je zelf zegt wereldser etc etc.. maar daarintegen zie je dit ook wel terug in niet westerse landen. alleen hebben ze daar niet de mogelijkheden die wij hier wel hebben.

Haha nee inderdaad, we kunnen niet allemaal Atlas zijn..

MaRiaH
22-07-06, 03:47
Geplaatst door Weld_A_Nes
Haha nee inderdaad, we kunnen niet allemaal Atlas zijn..

:hihi:

Weld_A_Nes
22-07-06, 03:50
Geplaatst door MaRiaH
Vind je?
Ik herken dat niet.
Mijn omgeving is belangrijk, niet dat achterneefje in Jordanie die ik nauwelijks ken.

Ja ik ervaar dat zo...

Zoals je zelf zegt, jij kent je neefje amper...

Als ik naar Marokko ga en ik zie dat mijn neefje het veel minder dan mij heeft, dan doet mij dat toch wel wat. mijn neefje is nog jong, maar ik zou wel graag zien dat hij de mogelijkheid heeft om in ieder geval zorgeloos op te kunnen groeien en later de mogelijkheid heeft om goed voor zich zelf te kunnen zorgen..

Weld_A_Nes
22-07-06, 03:51
Geplaatst door MaRiaH
:hihi:


wat lach je :p

Divine_70
22-07-06, 12:47
Geplaatst door Weld_A_Nes
Nou nee daar ben ik het niet mee eens.
De westerse mensen liggen 9 van de 10 x niet wakken van het onrecht in het middenoosten of van droogte en honger in Afrika.


Dat zal een soort van overlevingsmechanisme zijn, je af te kunnen sluiten voor het leed in de wereld, anders heb je geen leven meer.
Dat wil niet zeggen dat ik het me niet aantrek, ik lig wel wakker van de beelden waar een baby in de armen van de moeder sterft door honger, of waar je huilende moeders ziet die hun kind(eren) verloren hebben bij een bombardement, bij beelden van Roemeense weeskinderen, dus steek ik traditiegetrouw het hoofd in het zand en zap door naar het volgende kanaal.

Joepie
22-07-06, 12:51
Geplaatst door Weld_A_Nes
Nou nee daar ben ik het niet mee eens.
De westerse mensen liggen 9 van de 10 x niet wakken van het onrecht in het middenoosten of van droogte en honger in Afrika.
Wij als buitenlanders hebben zelf in ons eigen lang een heleboel armoede, dus zijn wij eerder geneigd om het geld dat we kunnen missen daaar aan te spenderen.
Het klinkt misschien krom maar de feiten liegen er niet om…

ps: ik zeg niet dat wanneer het beter gaat in ons land dat we dan wel meer hart voor zulke zaken hebben :hihi:

Welke feiten?

Witte78
22-07-06, 14:09
Islamitische extremisten moorden er op los. israel doet niet veel anders, Amerika doet het in de naam van de vrijheid. maar van hun hebben we niks te vrezen, toch? dus schuiven we die ezel kleppen nog verder over ons ogen heen? ziet men niet in dat elk onschuldige doden verkeerd is? of zijn we al zo ver dat een "westerse" leven meer waard is? Maar de euro is wel lekker….

en goh wij de nieuwe generatie moslimjongeren, wij hbben ons mond vol met wij steunen onze broeders. maar ik vraag me af, hoe steunen wij hun? tot mijn schrik steun ik hun met nix, nada, wallou, echt gewoon met niks.


Ik vind het een beetje jammer dat je zegt dat je "onze broeders" moet steunen. Is het niet zo dat je iedere wereldburger evenveel moet steunen? Ongeacht afkomst, geloof, geslacht etc?

Of bedoel je dat ook met "onze broeders"?

Weld_A_Nes
23-07-06, 13:28
Geplaatst door Witte78
Ik vind het een beetje jammer dat je zegt dat je "onze broeders" moet steunen. Is het niet zo dat je iedere wereldburger evenveel moet steunen? Ongeacht afkomst, geloof, geslacht etc?

Of bedoel je dat ook met "onze broeders"?

Wie zegt dat jij geen broeder bent? technisch gezien sluit jij jezelf nu af :D

Weld_A_Nes
23-07-06, 13:31
Geplaatst door Joepie
Welke feiten?



Nou ga eens een middagje voorbij western union staan ;) .

Nog beter, zorg er voor dat je een blik mag werpen op al die transacties :lekpuh:

Weld_A_Nes
23-07-06, 13:32
Geplaatst door Divine_70
Dat zal een soort van overlevingsmechanisme zijn, je af te kunnen sluiten voor het leed in de wereld, anders heb je geen leven meer.
Dat wil niet zeggen dat ik het me niet aantrek, ik lig wel wakker van de beelden waar een baby in de armen van de moeder sterft door honger, of waar je huilende moeders ziet die hun kind(eren) verloren hebben bij een bombardement, bij beelden van Roemeense weeskinderen, dus steek ik traditiegetrouw het hoofd in het zand en zap door naar het volgende kanaal.

Ik geef je groot gelijk :duim: