PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Afvallige' Aboutaleb bedreigd door terreurneef



Seif
21-07-06, 10:32
'Afvallige' Aboutaleb bedreigd door terreurneef

Door Claudia van Zanten

Lahbib B., de radicale achterneef van de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb (PvdA), wilde zijn oom vermoorden omdat hij 'een afvallige moslim' zou zijn. Dat hebben Hofstadgroepleden Samir A. en Nouridinne el F. verklaard tegenover hun advocaat Victor Koppe.

Samir A (l) verklaart dat Aboutaleb (r) werd bedreigd door zijn eigen neef
Volgens Samir A. (l) en Nouridinne el F. wilde de neef van Aboutaleb (r) 'zijn afvallige oom' vermoorden

Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdag. De 24-jarige achterneef van Aboutaleb is bevriend met A. en El F. en maakte zelf ook deel uit van een terreurnetwerk. Lahbib B. zou tegen hen hebben gezegd dat hij zijn 'afvallige oom Aboutaleb' wilde vermoorden.

Doodswens

'Volgens mijn cliënten wisten alle jongens uit de vriendengroep hoe radicaal B. was. Hij was zelfs zo open over zijn doodswens aan Aboutaleb dat anderen hem tot bedaren probeerden te brengen,' zegt Koppe.

B., wiens familie de bezittingen van Aboutaleb in Marokko beheert, is vorig jaar opgepakt. Hij ontkent plannen te hebben gehad om zijn oom te vermoorden. Aboutaleb wil om veiligheidsredenen niet reageren, aldus het dagblad.

Omdat er geen bewijs is voor de bedreiging aan het adres van Aboutaleb wordt B. hier niet voor vervolgd. Het is niet duidelijk of Aboutaleb, die sinds de moord op filmmaker Theo van Gogh in november 2004 zwaar wordt bewaakt wegens bedreigingen, wist dat zijn eigen neef was geradicaliseerd.

Nieuwe terreurcel

Volgens justitie was Samir A. na zijn vrijlating vorig jaar in april op zoek naar nieuwe moslims die bereid zouden zijn om aanslagen te plegen. Hij zou toen B. en zijn vrouw Hanan hebben ontmoet en vaak bij hen thuis zijn geweest. Zo zou een nieuwe terreurcel zijn gevormd.

De groep werd voordurend in de gaten gehouden en uiteindelijk werden de leden gearresteerd. B. en zijn vrouw kwamen uiteindelijk weer vrij omdat ze verklaarden te zijn gedwongen om mee te doen met Samir A.

Veroordeeld

Nouridinne el F. werd in maart van dit jaar veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf jaar voor deelname aan een criminele en terroristische organisatie en wegens het bezit van een zeer gevaarlijk vuurwapen. Bovendien had hij volgens de rechter een actieve en bepalende rol op bijeenkomsten waar werd haatgezaaid (lees Straffen tot vijftien jaar in Hofstadproces).

Samir A. werd vorig jaar twee keer vrijgesproken. In oktober werd hij echter opnieuw opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij het voorbereiden van aanslagen. In die zaak is nog geen uitspraak gedaan.

Bron: Elsevier (http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/nieuwsbericht/asp/artnr/107207/index.html)

Mark
21-07-06, 10:38
Dat zullen gezellige verjaardagsfeestjes worden met de hele familie ;)

Rourchid
21-07-06, 11:07
Geplaatst door Seif
'Afvallige' Aboutaleb bedreigd door terreurneef


Geplaatst door Seif

Omdat er geen bewijs is voor de bedreiging aan het adres van Aboutaleb wordt B. hier niet voor vervolgd.


Elsevier/Seif maken zich schuldig aan smaad en laster?

Seif
21-07-06, 11:25
Geplaatst door Rourchid

Elsevier/Seif maken zich schuldig aan smaad en laster? [/QUOTE]

En daar komt Het Parool (http://www.parool.nl/nieuws/2006/JUL/21/p1.html) nog bij. :)

observer
21-07-06, 12:17
het is waar je vrienden kan je kiezen je familie niet

Rourchid
21-07-06, 13:10
Geplaatst door Rourchid
Elsevier/Seif maken zich schuldig aan smaad en laster?

Geplaatst door Seif

En daar komt Het Parool (http://www.parool.nl/nieuws/2006/JUL/21/p1.html) nog bij. :)
Dan zal het wel weer onderdeel van de PvdA-verkiezingsstrategie zijn.

~Panthera~
21-07-06, 13:18
Knap van Aboutaleb dat hij zijn klep dicht heeft gehouden; de meesten staan meteen op de voorpagina. :moe:

Ik mag die man wel :duim:, het is alleen jammer dat ie zo'n loser van een familielid heeft.
Wens hem er sterkte mee.:moe:

MaRiaH
21-07-06, 13:51
Ziek en gestoord achterneefje..

Die berichten van mensen die anderen willen doden omdat ze een andere mening hebben hangen me steeds meer de keel uit.

Het komt me iets te vaak voor in die middeleeuwse kringen.
Het zal je familie wezen. :moe:

Morosian
21-07-06, 14:18
Geplaatst door Rourchid
Dan zal het wel weer onderdeel van de PvdA-verkiezingsstrategie zijn.

De complottheorie, ik vroeg me al af waar ie weer zou opduiken. :duim:

Rourchid
21-07-06, 14:49
Geplaatst door Morosian
De complottheorie, ik vroeg me al af waar ie weer zou opduiken. :duim:
Complotpraktijk!

Djihed
21-07-06, 20:08
Geplaatst door thylacine
Onmiddelijk vrijlaten die man
Er is nul procent bewijs
Dus vanwaar die opzichtige hetze ?

dus als het van Samir afkomt is het laster en wordt er een hetze gevormd, en als de "betrouwbare" Lahbib verkondigd dat hij geronseld is door samir is het een feit!?!?!?

Met twee maten weten is een gewoonte geworden voor stomzinnige mensen zoals jij..