PDA

Bekijk Volledige Versie : Arabic t-shirts nieuwe rage?



Divine_70
21-07-06, 20:01
T-shirts met teksten als ‘respect’, ‘famous’ of ‘allochtoon’ in het Arabisch zijn in Nederland populair. De hippe en kleurrijke shirts van modeontwerper Said Dahchouri vallen zowel bij allochtoon als autochtoon enorm in de smaak en zijn een mix van Westerse en Arabische invloeden. "Ik wil laten zien dat de Arabische cultuur interessant is", zegt Dahchouri, zelf van Marokkaanse afkomst. "Het letterschrift oogt alleen al heel poëtisch en mysterieus. Voor een modeontwerper heel inspirerend. Dat dragen mijn ontwerpen uit".

UITBREIDEN
"De afgelopen tijd hebben we hard gewerkt aan het uitbreiden van de lijn", vertelt een enthousiaste Dahchouri. "We hebben nu een aparte vrouwen- en mannenlijn. Op dit moment zitten er alleen t-shirts in de collectie, maar het is de bedoeling om dat binnenkort uit te breiden".

STATEMENT
Uit de verkoopcijfers tot nu toe blijkt dat de 'Arabian Print Fashion'-lijn zowel bij autochtonen als allochtonen succesvol is. "Ik schat dat ongeveer driekwart van onze klanten autochtoon is", stelt Dahchouri. Gevraagd naar de reden zegt hij: "het klinkt wat arrogant, maar het zijn hele leuke shirts, het is anders dan anders. Daarnaast maak je als drager van het shirt toch een soort statement. Een statement vóór iets in plaats van tégen. Dat spreekt denk ik veel mensen aan". Hoe populair de shirts van Dahchouri zijn, bleek onlangs toen MTV-presentatoren Michael en Tim een 'Arabic Print Fashion'-shirt droegen. "Nee, daar hebben we niet voor betaald", benadrukt Said. "Ze vonden het gewoon leuke shirts."

EIGEN LAND
Ook in België bestaat belangstelling om de kledinglijn te introduceren. Met een aantal winkeliers in grote steden zijn inmiddels onderhandelingen gaande. Momenteel is de collectie via internet te koop, er bestaat een webshop waar de hele collectie te bestellen is: www.sadawear.com.

20/07/06 14u12

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_178188.jpg
De shirts bevatten een duidelijke boodschap.

Pixelshade
22-07-06, 01:10
ubergare shirts, als ik het geld had, had ik nu echt moeilijke shirts geleverd

prikkerd
22-07-06, 01:27
Supergare design van een supergare designer

Ten eerste is het krom Arabisch om "famous" te vertalen met "Ma3roef"
want famous betekend beroemd en zou vertaald moeten worden met "Mashhoor"
Ma3roef betekend herkenbaar en wordt nooit alleen gebruikt. Wanneer het alleen wordt gebruikt dan betekent het "een goede daad"

Ten tweede is het lettertype te standaard en is er niets sierlijks aan. Lijkt wel of het gewoon in word met stanaard lettertype is gemaakt en uitgeprint op een shirt

Heel duidelijk dat het iemand is die geen barst van Arabisch weet

sater
22-07-06, 10:05
:giechel: onschuldige autochtoontjes dragen via t-shirts de oproep tot terreur uit?

Divine_70
22-07-06, 12:51
Geplaatst door sater
:giechel: onschuldige autochtoontjes dragen via t-shirts de oproep tot terreur uit?

Ze kunnen ons inderdaad met de meest idiote teksten laten rondlopen, wij kunnen het toch niet lezen. :hihi:
Wat me overigens weer doet denken aan die Chinees die tattoo`s zette op Westerse huiden in Chinese tekens, de meest obscene teksten stonden er en geen mens die wist wat het betekende, tenzij je Chinees kon lezen natuurlijk. :hihi:

Pixelshade
22-07-06, 13:38
Geplaatst door prikkerd

Ten tweede is het lettertype te standaard en is er niets sierlijks aan. Lijkt wel of het gewoon in word met stanaard lettertype is gemaakt en uitgeprint op een shirt

Heel duidelijk dat het iemand is die geen barst van Arabisch weet

Het is geen design, noch gemaakt door een designer en inderdaad is het het meeste standaard Arabische lettertype.

sater
22-07-06, 13:46
Geplaatst door Divine_70
Ze kunnen ons inderdaad met de meest idiote teksten laten rondlopen, wij kunnen het toch niet lezen. :hihi:
Wat me overigens weer doet denken aan die Chinees die tattoo`s zette op Westerse huiden in Chinese tekens, de meest obscene teksten stonden er en geen mens die wist wat het betekende, tenzij je Chinees kon lezen natuurlijk. :hihi:

:gek: en dus kunnen ook [analfa]bête moslimschaapjes de terreurboodschap uitdragen.

Red Sonja
22-07-06, 16:14
Gare gasten!

Waarom strakke te heet gewassen shirtjes en geen mooie waardige burqa's met deze opdruk?
Dat is toch veel kuiser en actueler?

Of wat dacht je van burqa's met "Lonsdale" erop?
Ik denk dat dat een gat in de markt is.

:blowen:

Red Sonja
22-07-06, 16:23
http://www.siggys.com/images/pussy.jpg

Red Sonja
22-07-06, 16:24
http://www.siggys.com/images/tits.jpg

STOP STARING AT MY TITS

Maurice
22-07-06, 18:13
Geplaatst door Red Sonja
http://www.siggys.com/images/pussy.jpg



Ja, dat zal zeer zeker aanslaan in de moslim wereld, net als deze wellicht:


http://img230.imageshack.us/img230/180/dgsh02tk3.jpg

Red Sonja
22-07-06, 23:35
Ja ik denk dat dat zeker zal aanslaan.
Ook daar zal de anti-man tendens grote proporties gaan aannemen.
Let op mijn woorden, ze kunnen weleens profetisch zijn.

:alien: