PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Ambassadekinderen' sturen brief aan koningin



~Panthera~
22-07-06, 12:45
'Ambassadekinderen' sturen brief aan koningin

Uitgegeven: 22 juli 2006 09:02
Laatst gewijzigd: 22 juli 2006 10:01

RIJSWIJK - Sara en Ammar, de twee kinderen die in de Nederlandse ambassade in Syrië bivakkeren, hebben een open brief gestuurd aan koningin Beatrix en premier Balkenende. In de brief, gepubliceerd via de website van De Telegraaf, vragen zij om hulp om zo snel mogelijk naar huis te kunnen.

"koningen Beatrix kant u ons alsteublieft helpen??? Of de minister president? Helpt u ons alsteublieft. Mama wil ons terug Papa wil ons terug, maar wij willen alleen naar Mama en onze familie en vrienden in nederland toe," schrijft Sara, mede namens haar broer.


Ontvoerd

Ammar (13) en Sara (10) zijn in 2004 door hun Syrische vader ontvoerd. Het tweetal is bijna vier weken geleden naar de ambassade gevlucht aan de hand van een kaartje met een routebeschrijving dat moeder hun al in 2004 had gegeven.

Nederland probeert tot een vergelijk te komen met de Syrische autoriteiten om de kinderen naar Nederland te laten vertrekken. De Nederlandse ambassadeur Roderick van Schreven in Damascus heeft om die reden besloten langer op zijn post te blijven. Hij zou eigenlijk vertrekken om elders een nieuwe functie te gaan bekleden.

MaRiaH
22-07-06, 15:31
Arme kids..

hebben ze ze nu nog niet op het vliegtuig naar nederland gezet?

Die vader vond ik zo kinderachtig op de verjaardag van zijn zoon..
"Als ik niet binnen mag komen krijgt ie ook geen cadeautjes.. "

Daarmee heeft de man laten zien dat het hem niet om zijn kinderen gaat, maar om zijn zin te krijgen.

Ik verwacht niks goeds van de Syrische regering. En de Nederlandse ambassade speelt weer slappe hap.

observer
22-07-06, 16:52
Geplaatst door MaRiaH
Arme kids..

hebben ze ze nu nog niet op het vliegtuig naar nederland gezet?

Die vader vond ik zo kinderachtig op de verjaardag van zijn zoon..
"Als ik niet binnen mag komen krijgt ie ook geen cadeautjes.. "

Daarmee heeft de man laten zien dat het hem niet om zijn kinderen gaat, maar om zijn zin te krijgen.

Ik verwacht niks goeds van de Syrische regering. En de Nederlandse ambassade speelt weer slappe hap. is lastig want in de auto naar het vliegveld zijn ze veilig maar van de auto naar het vliegtuig moeten ze over syrische grond lopen

al zou men natuurlijk een hercules kunnen sturen en de auto erin laten rijden

MaRiaH
22-07-06, 16:54
Geplaatst door observer
is lastig want in de auto naar het vliegveld zijn ze veilig maar van de auto naar het vliegtuig moeten ze over syrische grond lopen

al zou men natuurlijk een hercules kunnen sturen en de auto erin laten rijden

Gewoon een Apache laten landen op het dak van de ambassade.. :roker: