PDA

Bekijk Volledige Versie : Marijnissen interview tegen het onrecht in MD.



Alim
22-07-06, 15:00
Marijnissen vergelijkt terrorisme met WOII-verzet
Uitgegeven op zaterdag 22 juli 2006 om 15:11:39

(Novum) - SP-leider Jan Marijnissen heeft in een interview met het blad Penthouse het islamitische terrorisme vergeleken met het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dat deed hij gevraagd naar zijn standpunt over de 'war on terror' die de Verenigde Staten voeren. "Terrorisme is iets van alle tijden en overal, en heeft vaak tot doel het de bezetter zo onaangenaam mogelijk te maken", zegt Marijnissen. "In de Tweede Wereldoorlog hebben Nederlanders hier gemeentehuizen opgeblazen om zand in de vernietigingsmachine van nazi-Duitsland te gooien - bij de burgerlijke stand stonden de joden geregistreerd."

Dat is in het Midden-Oosten 'niet veel anders', betoogt de SP-leider. "Het islamitische fundamentalisme, inclusief de terroristische tak, is een reactie op de bezetting van Palestina door Israël, op de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden-Oosten, en op de steun van het Westen aan ondemocratische regimes in het Midden-Oosten. Kijk, ik ben tegen geweld, maar het is toch wel een beetje dom als je niet kunt begrijpen hoe dat mechanisme werkt."

Marijnissen heeft het interview op zijn weblog geplaatst, wat volgens woordvoerder Renske Leijten waarschijnlijk betekent dat hij niet verkeerd geciteerd is en achter de uitspraken staat. Zij kan nog niet zeggen of het hier een officieel SP-partijstandpunt betreft.

Bron: Nieuws.nl


Opmerking:
Daarom zal ik altijd op SP blijven stemmen.

Red Sonja
22-07-06, 15:02
Marijnissen toont zich een schijnheilig nepventje.

MaRiaH
22-07-06, 15:05
Marijnissen is niet goed bij zijn hoofd.

De vergelijking gaat voor geen meter op!
schandalig dat hij dat durft te vergelijken. :jammer:

Spoetnik
22-07-06, 15:15
Lijkt me een goede vergelijking.

Toch maar op de SP stemmen dan.. hmm. Het is zo jammer dat je in nederland alleen kan kiezen op communistische partijen of extreem rechtse partijen.

~Panthera~
22-07-06, 15:22
Quote Maarten van Rossum:
"Dat is de nu al bijna veertig jaar durende bezetting van Palestijns grondgebied door Israël. Zonder die bezetting zouden Hamas en Hezbollah zelfs helemaal niet bestaan."


:roker:

MaRiaH
22-07-06, 15:37
Geplaatst door ~Panthera~
Quote Maarten van Rossum:
"Dat is de nu al bijna veertig jaar durende bezetting van Palestijns grondgebied door Israël. Zonder die bezetting zouden Hamas en Hezbollah zelfs helemaal niet bestaan."


:roker:

Dat maakt het geenzins vergelijkaar met het Nederlands verzet.
Het is een geheel ander conflict in een geheel andere context.

Dat het een zeer langdurig en slepende zaak waar maar geen oplossing voor komt vind ik zeer te betreuren.

Spoetnik
22-07-06, 15:49
Geplaatst door MaRiaH
Dat maakt het geenzins vergelijkaar met het Nederlands verzet.
Het is een geheel ander conflict in een geheel andere context.

Het Nederlandse verzet ontstond door de bezetting van Nederland door de Nazi's.

Het Palestijnse verzet ontstond door de bezetting van Palestina door de Zionisten.

Het Libanese verzet (met name Hezbollah) ontstond door de bezetting van Libanon door de Zionisten.

Red Sonja
22-07-06, 15:53
Die Stalinistische Worstendraaier uit Oss moet zich maar eens bij zijn leest gaan houden.

Lampo
22-07-06, 18:03
Geplaatst door ~Panthera~
Quote Maarten van Rossum:
"Dat is de nu al bijna veertig jaar durende bezetting van Palestijns grondgebied door Israël. Zonder die bezetting zouden Hamas en Hezbollah zelfs helemaal niet bestaan."


:roker:

Israel ook niet. Er zouden dan elke dag van alle kanten raketten binnenkomen. De Libanonsituatie zou dan vanuit alle windrichtingen bestaan. Alleen naivelingen denken dat de israel-mag-niet-bestaan-fracties gecontroleerd zullen worden.

MaRiaH
22-07-06, 18:05
Geplaatst door Spoetnik
Het Nederlandse verzet ontstond door de bezetting van Nederland door de Nazi's.

Het Palestijnse verzet ontstond door de bezetting van Palestina door de Zionisten.

Het Libanese verzet (met name Hezbollah) ontstond door de bezetting van Libanon door de Zionisten.

En daar houdt dan iedere vergelijking op.

Het Ned. verzet heeft nooit raketten op Duitsland afgevuurd.
Geen Duitse burgers vermoord etc.

Tat-teg
22-07-06, 18:13
Geplaatst door MaRiaH
En daar houdt dan iedere vergelijking op.

Het Ned. verzet heeft nooit raketten op Duitsland afgevuurd.
Geen Duitse burgers vermoord etc.


En toch werden de Nederlandse verzetstrijders door de Duitsers terroristen genoemd.

snap je het nu wel?

Spoetnik
22-07-06, 18:48
Geplaatst door MaRiaH
En daar houdt dan iedere vergelijking op.

Het Ned. verzet heeft nooit raketten op Duitsland afgevuurd.
Geen Duitse burgers vermoord etc.

Het Nederlandse verzet heeft Nederlandse burgers vermoord.

Maurice
22-07-06, 18:53
Geplaatst door Red Sonja
Die Stalinistische Worstendraaier uit Oss moet zich maar eens bij zijn leest gaan houden.


Volgens mij was de SP altijd meer op Maoïstische leest gestoeld dan op Stalinistische hoor!


:knipoog:

Divine_70
22-07-06, 19:26
Geplaatst door MaRiaH
En daar houdt dan iedere vergelijking op.

Het Ned. verzet heeft nooit raketten op Duitsland afgevuurd.
Geen Duitse burgers vermoord etc.

Er waren veel meer Nederlanders achter de schermen aan het werk voor Duitsland dan wij denken te weten.

Foxcave1
22-07-06, 20:04
Persoonlijk vind ik het vergelijk belachelijk, behalve dat de duitsers onze verzetstrijders terroristen noemden is er totaal geen vergelijk. (Dit schrijft hij zelf ook op zijn weblog)

Hij had mijn stem al niet, maar zal hem hierdoor ook nooit krijgen.

knuppeltje
22-07-06, 20:37
Geplaatst door MaRiaH
En daar houdt dan iedere vergelijking op.

Het Ned. verzet heeft nooit raketten op Duitsland afgevuurd.
Geen Duitse burgers vermoord etc.

Ga eens in Putten informeren.

Red Sonja
22-07-06, 22:12
Geplaatst door Maurice
Volgens mij was de SP altijd meer op Maoïstische leest gestoeld dan op Stalinistische hoor!


:knipoog:


Nah okee jij je zin.

Dan ist een Maoistische Worstendraaier uit Oss, wat maakt het uit?

Eens een Worstendraaier, altijd een Worstendraaier!

Red Sonja
22-07-06, 22:17
Verzetstrijders in Nederland worden de laatste jaren monddood gemaakt en/of vermoord.

MaRiaH
23-07-06, 00:54
Geplaatst door knuppeltje
Ga eens in Putten informeren.

Je bedoelt dat dorp waar de duitsers alle nederlandse mannen hebben vermoord als vergelding voor een verzetsdaad?

Dat was niet het verzet. Snap jij het nog wel?
:schok:

knuppeltje
23-07-06, 09:42
Geplaatst door MaRiaH
Je bedoelt dat dorp waar de duitsers alle nederlandse mannen hebben vermoord als vergelding voor een verzetsdaad?

Dat was niet het verzet. Snap jij het nog wel?
:schok:

Helaas is er nog veel wat ik niet snap, ik geef het eerlijk toe.