PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoge mate van censuur onder pers in Israël



Seif
23-07-06, 12:25
Hoge mate van censuur onder pers in Israël

Gepost door Tom (Snarf) - Bron: The Washington Post
Gepubliceerd: zondag 23 juli 2006 @ 12:07

Een grote hoeveelheid van de berichtgeving die uit Israël komt, wordt eerst gecensureerd door het Israëlische leger, zo geeft het hoofd van de betreffende afdeling zelf toe. Van journalisten wordt verwacht dat ze zichzelf al censureren en geen verboden onderwerpen doorgeven. Bij twijffel wordt het bericht nagekeken door een censor, die het eventueel met wijzigingen teruggeeft. Onderwerping aan de censuur is een voorwaarde om als persbureau te mogen werken in Israël.

Sima Vaknin, kolonel van het Israëlische leger (IDF) geeft zelf toe "uitzonderlijk machtig" te zijn. De censorster kan een televisiestation het zwijgen opleggen, informatiestromen blokkeren en journalisten in de gevangenis laten gooien. "Ik kan bijvoorbeeld een order uitgeven dat er geen persmateriaal meer gepubliceerd mag worden. Ik kan een uitgever of televisiestation sluiten. Ik kan bijna alles", aldus Vaknin.

Israël is ervan overtuigd dat het kleine land dat bijna altijd in conflict is met buurlanden moet kunnen beheersen wat er door de pers naar buiten wordt gebracht. Staatsveiligheid is hierbij van het grootste belang. Critici zeggen dat het gehanteerde beleid niet in een democratie thuishoort.

Volgens Israël is het uiteindelijke doel van de censuur het voorkomen van raketaanvallen door Hezbollah. De terreurorganisatie zou door het gebruiken van de media hun raketten beter kunnen richten.

Bron: Fok.nl (http://frontpage.fok.nl/nieuws/66733)

Mill
23-07-06, 12:28
Blijkt er toch iets aan Israël te zijn waar hun tegenstanders dol op zijn!

Don Vito
23-07-06, 12:48
Geplaatst door Mill
Blijkt er toch iets aan Israël te zijn waar hun tegenstanders dol op zijn!

je kan natuurlijk niet alles haten, is niet goed voor het hart!!

Tat-teg
23-07-06, 13:08
Geplaatst door Seif


Israël is ervan overtuigd dat het kleine land dat bijna altijd in conflict is met buurlanden moet kunnen beheersen wat er door de pers naar buiten wordt gebracht. Staatsveiligheid is hierbij van het grootste belang. Critici zeggen dat het gehanteerde beleid niet in een democratie thuishoort.

Volgens Israël is het uiteindelijke doel van de censuur het voorkomen van raketaanvallen door Hezbollah. De terreurorganisatie zou door het gebruiken van de media hun raketten beter kunnen richten.

Bron: Fok.nl (http://frontpage.fok.nl/nieuws/66733)


Hoe kan het doel van de censuur zijn het voorkomen van raketaanvallen terwijl de cencuur altijd bestaan heeft?

wie heeft dit stuk geschreven?
wie is 'volgens Israel' ?

Joepie
23-07-06, 17:21
Gelukkig vant het in libanon wel mee met de censuur, ik heb gehoord daar dat er nog geen een herzbolla strijder is omgekomen, alleen onschuldige burgers (met raketinstallaties in de achtertuin.)

Tat-teg
23-07-06, 17:49
Geplaatst door Joepie
Gelukkig vant het in libanon wel mee met de censuur, ik heb gehoord daar dat er nog geen een herzbolla strijder is omgekomen, alleen onschuldige burgers (met raketinstallaties in de achtertuin.)


Maak hard dat de libanese burgers die omgekomen zijn raketinstallaties in hun achtertuin hadden of hou je leugens en haatuitingen bij je.

ronald
23-07-06, 17:52
Geplaatst door Joepie
Gelukkig vant het in libanon wel mee met de censuur, ik heb gehoord daar dat er nog geen een herzbolla strijder is omgekomen, alleen onschuldige burgers (met raketinstallaties in de achtertuin.)



Casualty figures in 11 days of the Hizballah war: 37 Israelis, of whom 20 are soldiers

July 23, 2006, 11:35 AM (GMT+02:00)

Lebanese officials put their death toll at 362. Israeli sources report almost half, 180, were Hizballah fighters.

Joepie
23-07-06, 18:02
Geplaatst door Tat-teg
Maak hard dat de libanese burgers die omgekomen zijn raketinstallaties in hun achtertuin hadden of hou je leugens en haatuitingen bij je.

ja makkelijk ben je, nou maak jij anders even hard dat het niet zo is, aangezien je het allemaal weet.

en even voor jou, haat tegen libanezen heb ik niet, ook niet tegen israel en dat is voor velen hier niet te zeggen.

Joepie
23-07-06, 18:04
Geplaatst door ronald
Casualty figures in 11 days of the Hizballah war: 37 Israelis, of whom 20 are soldiers

July 23, 2006, 11:35 AM (GMT+02:00)

Lebanese officials put their death toll at 362. Israeli sources report almost half, 180, were Hizballah fighters.

zijn dit nu herzbolla strijders? nee toch, alleen burgers komen om.

die israeliers met hun kut propaganda proberen het te verdraaien idd.

Tat-teg
23-07-06, 18:12
Geplaatst door Joepie
ja makkelijk ben je, nou maak jij anders even hard dat het niet zo is, aangezien je het allemaal weet.

en even voor jou, haat tegen libanezen heb ik niet, ook niet tegen israel en dat is voor velen hier niet te zeggen.


wat een lachertje ben jij zeg.

jij bent degene die iets beweert.
Ik vraag om bronnen waaruit je bewering zou kunnen kloppen.

maar jij vind dat ik moet gaan bewijzen dat jij ongelijk hebt.
hihi..


een voorbeeldje:
jij bent een clown.
Zolang jij niet kan bewijzen dat ik ongelijk heb is het waar en ben jij een clown.

Joepie
23-07-06, 18:18
Geplaatst door Tat-teg
wat een lachertje ben jij zeg.

jij bent degene die iets beweert.
Ik vraag om bronnen waaruit je bewering zou kunnen kloppen.

maar jij vind dat ik moet gaan bewijzen dat jij ongelijk hebt.
hihi..


een voorbeeldje:
jij bent een clown.
Zolang jij niet kan bewijzen dat ik ongelijk heb is het waar en ben jij een clown.
lees de vele bombardementen die israel voor de lol doet om burgers te raken ipv. herzbollah strijders. Al eens van menselijk schild gehoord?

en ja ik ben een clown, hoe wist je dat?

http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=GGLD,GGLD:2004-07,GGLD:nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=menselijk+schild+hezbollah&spell=1

euh en daarnaast is het feit van de vele raketten op steden als haifa,nazahiah.... die kut israeliers verdienen dat ook he?
Nee de herzbollah gasten hebben niet eens het materiaal om gericht doelen uit te schakelen dus doen ze het maar random....

Tat-teg
23-07-06, 18:44
Geplaatst door Joepie
lees de vele bombardementen die israel voor de lol doet om burgers te raken ipv. herzbollah strijders. Al eens van menselijk schild gehoord?

en ja ik ben een clown, hoe wist je dat?

http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=GGLD,GGLD:2004-07,GGLD:nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=menselijk+schild+hezbollah&spell=1

euh en daarnaast is het feit van de vele raketten op steden als haifa,nazahiah.... die kut israeliers verdienen dat ook he?
Nee de herzbollah gasten hebben niet eens het materiaal om gericht doelen uit te schakelen dus doen ze het maar random....

hhihih.. een clown zeker.. google.. menselijkschild...

Maar stel dat er echt sprake is van een menselijkschild.
Mag je dan dat menselijk schild kapot bombarderen..

een clown vol met haat.. jazeker.. en dit geval noemt zichzelf onpartijdig.

ronald
23-07-06, 18:46
Geplaatst door Tat-teg
hhihih.. een clown zeker.. google.. menselijkschild...

Maar stel dat er echt sprake is van een menselijkschild.
Mag je dan dat menselijk schild kapot bombarderen..

een clown vol met haat.. jazeker.. en dit geval noemt zichzelf onpartijdig.


Een betere en ethischer vraag is: Mag je een menselijk schild gebruiken?

Joepie
23-07-06, 20:23
Geplaatst door Tat-teg
hhihih.. een clown zeker.. google.. menselijkschild...

Maar stel dat er echt sprake is van een menselijkschild.
Mag je dan dat menselijk schild kapot bombarderen..



Zie de reply van ronald,

en je kunt genoeg legitieme bronnen vinden , je vroeg ernaar dus wat wil je nu?

m.b.t. mijn haat die je verkondigd: Denk wat je wilt om jezelf een beter gevoel te geven, maar probeer niet op deze manier de discussie te verstoren...ok?

Al Sawt
23-07-06, 20:59
Geplaatst door Seif
Hoge mate van censuur onder pers in Israël

Gepost door Tom (Snarf) - Bron: The Washington Post
Gepubliceerd: zondag 23 juli 2006 @ 12:07

Een grote hoeveelheid van de berichtgeving die uit Israël komt, wordt eerst gecensureerd door het Israëlische leger, zo geeft het hoofd van de betreffende afdeling zelf toe. Van journalisten wordt verwacht dat ze zichzelf al censureren en geen verboden onderwerpen doorgeven. Bij twijffel wordt het bericht nagekeken door een censor, die het eventueel met wijzigingen teruggeeft. Onderwerping aan de censuur is een voorwaarde om als persbureau te mogen werken in Israël.

Sima Vaknin, kolonel van het Israëlische leger (IDF) geeft zelf toe "uitzonderlijk machtig" te zijn. De censorster kan een televisiestation het zwijgen opleggen, informatiestromen blokkeren en journalisten in de gevangenis laten gooien. "Ik kan bijvoorbeeld een order uitgeven dat er geen persmateriaal meer gepubliceerd mag worden. Ik kan een uitgever of televisiestation sluiten. Ik kan bijna alles", aldus Vaknin.

Israël is ervan overtuigd dat het kleine land dat bijna altijd in conflict is met buurlanden moet kunnen beheersen wat er door de pers naar buiten wordt gebracht. Staatsveiligheid is hierbij van het grootste belang. Critici zeggen dat het gehanteerde beleid niet in een democratie thuishoort.

Volgens Israël is het uiteindelijke doel van de censuur het voorkomen van raketaanvallen door Hezbollah. De terreurorganisatie zou door het gebruiken van de media hun raketten beter kunnen richten.

Bron: Fok.nl (http://frontpage.fok.nl/nieuws/66733) Elk misdadig regime kent censuur. Want anders kan het gebeuren dat ze hun ware gelaat moeten onderkennen.

Spoetnik
24-07-06, 12:09
Geplaatst door Joepie
lees de vele bombardementen die israel voor de lol doet om burgers te raken ipv. herzbollah strijders. Al eens van menselijk schild gehoord?

Israel zegt dat om zo het doden van burgers te legitimiseren, sommige domme mensen zoals jij en andere redelijk intelligenten zionisten als Ronald accepteren die verklaring en vinden het daarom goed dat onschuldige mensen de dood vinden. Dat is jammer.

Spoetnik
24-07-06, 12:11
08:16 IDF chief: For every Haifa attack, troops will strike 10 south Beirut houses (Haaretz)

Dit is de ware aard van de militaire junta in Israel. Collectief straffen van de burgerbevolking.

ronald
24-07-06, 12:47
Geplaatst door Spoetnik
08:16 IDF chief: For every Haifa attack, troops will strike 10 south Beirut houses (Haaretz)

Dit is de ware aard van de militaire junta in Israel. Collectief straffen van de burgerbevolking.




Als ik jou was zou ik maar vluchten nu het nog kan....

ronald
24-07-06, 12:50
Geplaatst door Spoetnik
Israel zegt dat om zo het doden van burgers te legitimiseren, sommige domme mensen zoals jij en andere redelijk intelligenten zionisten als Ronald accepteren die verklaring en vinden het daarom goed dat onschuldige mensen de dood vinden. Dat is jammer.


Dus jij vindt dat je mensen (burgers waaronder ouderen en kinderen) wel als schild mag gebruiken?

Morosian
24-07-06, 13:34
Geplaatst door Al Sawt
Elk misdadig regime kent censuur. Want anders kan het gebeuren dat ze hun ware gelaat moeten onderkennen.

Wie had dat ooit gedacht, ik ben het eens met Al.

Iran, China, Noord-Korea en Afghanistan bijvoorbeeld.

http://stop.censoring.us/

tr_imparator
24-07-06, 14:01
Geplaatst door ronald
Casualty figures in 11 days of the Hizballah war: 37 Israelis, of whom 20 are soldiers

July 23, 2006, 11:35 AM (GMT+02:00)

Lebanese officials put their death toll at 362. Israeli sources report almost half, 180, were Hizballah fighters.


:zozo: ca. 50% hezbollah fighters..

i.t.t. israel (55% soldaten)..

:vreemd:

ronald
24-07-06, 14:43
Geplaatst door tr_imparator
:zozo: ca. 50% hezbollah fighters..

i.t.t. israel (55% soldaten)..

:vreemd:


Een beetje dom gerekend, maar goed...jij je plezier.

Spoetnik
24-07-06, 16:02
Geplaatst door ronald
Dus jij vindt dat je mensen (burgers waaronder ouderen en kinderen) wel als schild mag gebruiken?

Nee, dat zou ik niet goedkeuren; maar goed dat Hezbollah dergelijke taktieken niet gebruikt.

Israel daarentegen liet kleine meisjes berichtjes schrijven op tankgranaten op een ISraelische basis. Dit was duidelijk gebruik maken van een menselijk schild.

ronald
24-07-06, 16:56
Geplaatst door Spoetnik
Nee, dat zou ik niet goedkeuren; maar goed dat Hezbollah dergelijke taktieken niet gebruikt.

Israel daarentegen liet kleine meisjes berichtjes schrijven op tankgranaten op een ISraelische basis. Dit was duidelijk gebruik maken van een menselijk schild.


Je kunt wel blijven ontkennen...misschien ga je even zo'n 100 km naar boven om dat werkelijk uit te zoeken? Wij wachten op uitsluitsel.




Ps. Is dit gebruik maken van een menselijk schild? Ben je geschift of zo? Bovendien zijn die opschriften niks vergeleken met wat Hamas en Hezbollah met kinderen doen. Is ook niet waar natuurlijk.

Joepie
24-07-06, 18:53
Geplaatst door Spoetnik
Israel zegt dat om zo het doden van burgers te legitimiseren, sommige domme mensen zoals jij en andere redelijk intelligenten zionisten als Ronald accepteren die verklaring en vinden het daarom goed dat onschuldige mensen de dood vinden. Dat is jammer.

check eerst eens de bronnen die het tegendeel spreken en laat je gezond verstand eens werken, heb je toch of niet?

Maar zullen we de ongefundeerde beledigingen hierbij achterwege laten? Doet nl. weinig toevoegen aan de discussie, zegt nl. meer over jou zelf.

Joepie
24-07-06, 18:56
Geplaatst door Spoetnik
Nee, dat zou ik niet goedkeuren; maar goed dat Hezbollah dergelijke taktieken niet gebruikt.



Nee gelukkig doet herzbollah niet zo iets.

Joepie
24-07-06, 19:04
Geplaatst door Spoetnik
08:16 IDF chief: For every Haifa attack, troops will strike 10 south Beirut houses (Haaretz)

Dit is de ware aard van de militaire junta in Israel. Collectief straffen van de burgerbevolking.

censuur en propaganda is er aan beide kanten, accepteer dat feit en dan kunnen we verder.