PDA

Bekijk Volledige Versie : Ex-vriendin van priester klaagt bisschop Wiertz aan



Marsipulami
23-07-06, 21:59
Ex van deken Gulpen klaagt bisschop Wiertz aan


Geplaatst op 22/7 '06 om 13:39u
Door Theo Borgermans (Bron: ANP)


GULPEN (RKnieuws.net) - De ex-vriendin van voormalig deken Joep Haffmans uit Gulpen heeft bisschop Frans Wiertz van Roermond aansprakelijk gesteld voor schade die zij geleden zou hebben als gevolg van een seksueel overdraagbare aandoening (soa).



De soa zou zij hebben opgelopen tijdens een tien jaar durende relatie met de inmiddels ontslagen deken van Gulpen. Ook heeft zij Haffmans zelf hiervoor aansprakelijk gesteld.

De bisschop moet er volgens de vrouw op toezien dat een priester zich aan het celibaat houdt. Haffmans zou in de tien jaar waarin klaagster een relatie met hem had, ook seksuele contacten met andere vrouwen in zijn dekenaat hebben gehad. Volgens de vrouw zou Haffmans haar seksueel misbruikt hebben, omdat zij jegens de deken in een afhankelijkheidspositie verkeerde. Zowel Haffmans als Wiertz verwerpt de aantijging.

"De bisschop heeft nooit toestemming voor deze relatie gegeven, hij wist er bovendien niets van’’, zei de woordvoerder van Wiertz zaterdag. "Desgevraagd ontkende de deken de relatie immers.’’

Haffmans erkent inmiddels dat hij een relatie met de vrouw heeft gehad, liet Goltstein zaterdag weten. "Het was een publiek geheim dat Haffmans twee keer per maand met mevrouw omgang had’’, zegt de advocaat. "Die relatie is twaalf jaar geleden begonnen. Wanneer zou zij dan een soa opgelopen moeten hebben? Ik weet niets eens wat voor soa ze bedoelt. Die is in elk geval niet van Haffmans afkomstig en bovendien geldt voor dit soort zaken een verjaringstermijn van vijf jaar.’’

sater
23-07-06, 23:16
:fpetaf: moet spontaan ineens aan het volgende mopje denken.
Huishoudster:" Meneer pastoor ik heb uwkopje gebroken. Pastoor: "Kindje goed onthouden je hebt is niet mijn, maar ons kopje genroken."
De biscchop komt gezellig een borreltje drinken. Ineens storm de huishoudster ontdaan binnen en roept: "Meneer pastoor er zit een muis onder ons bed."