PDA

Bekijk Volledige Versie : Twijfels over zelfmoord wapenexpert Kelly



IbnRushd
23-07-06, 22:03
Twijfels over zelfmoord wapenexpert Kelly
23 juli 2006

LONDEN - De Britse parlementariër Norman Baker, van de oppositionele Liberale Democraten, heeft zondag zijn twijfels geuit over de zelfmoord van de Britse wapenexpert David Kelly in juli 2003. Baker schrijft dit in The Mail on Sunday.

Volgens een officieel onderzoek zou Kelly, die wapendeskundige was bij de Verenigde Naties, zelfmoord hebben gepleegd, nadat hij genoemd was als de bron voor een BBC-reportage. Kelly zou tegenover de BBC hebben verklaard dat de Britse regering verhalen over Iraakse massavernietigingswapens had opgeklopt. Het feit dat er massavernietigingswapens zouden zijn, was de aanleiding voor de invasie in Irak in 2003.

Tekortkomingen

Volgens Baker is het onderzoek naar de dood van Kelly niet goed uitgevoerd en zijn er grote tekortkomingen. Volgens de officiële versie zou Kelly zelfmoord hebben gepleegd door zijn polsen door te snijden. Maar Baker wijst erop dat deze manier van zelfdoding zeer pijnlijk en daarom onwaarschijnlijk is.

Bovendien zou er dan veel meer bloed zijn vrijgekomen. Hij verwijst naar eerdere uitlatingen van hulpverleners die als eersten bij Kelly aankwamen. Ze zeiden dat Kelly onmogelijk kan zijn doodgebloed, omdat er bijna geen bloed lag op de plek waar hij werd gevonden.

De politie zei dat er 29 pijnstillers ontbraken uit een pakje dat Kelly thuis bewaarde. Maar in de maaginhoud van Kelly is slechts eenvijfde deel van een tabletje was teruggevonden, aldus Baker.

Bron: De Telegraaf (nieuwsFeit.nl)

IbnRushd
23-07-06, 22:24
Geplaatst door klaaskop
Desinformatie ....
Politieke belangen , etc .

Waarom betreft het een onjuiste inlichting(en)?

IbnRushd
23-07-06, 22:29
Geplaatst door klaaskop
't Is geen inlichting, maar een verdachtmaking. Innuendo, zogezegd.

Desinformatie betekent onjuiste inlichting. Maar oke, no problemo. Waarom betreft het om een onjuiste verdachtmaking. Ik word er moe van om steeds door te vragen. Ik bedoel je kunt toch niet zomaar iets beweren zonder een fatsoenlijke uitleg. :)

IbnRushd
23-07-06, 22:47
Geplaatst door klaaskop
Zoals die politicus , bedoel je ?

Als ik me niet vergis, ís er een onafhankelijk onderzoek geweest, dat tot de conclusie "zelfmoord" kwam.

Volgens Baker is het onderzoek naar de dood van Kelly niet goed uitgevoerd en zijn er grote tekortkomingen. Verder lees je in het nieuwsbericht dat er nieuwe feiten opgedoken zijn. Wat vind jij daarvan?

IbnRushd
23-07-06, 23:19
Geplaatst door klaaskop
Die "nieuwe feiten" zeggen mij niet zoveel. Zelfmoord is voor mij dan nog steeds niet ondenkbaar(der), daarnaast kun je allerlei scenarios verzinnen als je uitgaat van moord.
Tot en met een maitraisse aan toe.

P.S.
"feiten" ? Ik lees alleen dat hij stelt, en anders uitlegt.
Het woord niet als een "nieuw feit" gepresenteerd.

Volgens de hulpverleners kon Kelly niet door doodbloeding overleden zijn. Dat is ook de voornaamste reden van de voorstelling dat hij zelfmoord heeft gepleegd. Nu is er een gat in de deur geslagen en vernomen wordt dat er helemaal geen sprake was van zelfmoord. Ben je er mee eens?

IbnRushd
23-07-06, 23:26
Geplaatst door klaaskop
Nee.
Want iemand die slim is, en zelfmoord pleegt, slikt pillen én snijdt zijn polsen door.

Het "nieuwe"bewijst voor mij nog niks.

Maar in de maaginhoud van Kelly is slechts eenvijfde deel van een tabletje teruggevonden, aldus Baker. Nu jij weer?

IbnRushd
23-07-06, 23:32
Geplaatst door klaaskop
Marilyn Monroe. Programma op Discovery. Opgenomen in het bloed.

Snap ik niet.