PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims dienen klacht in tegen Miss Indonesië



Marsipulami
24-07-06, 19:16
Radicale moslims dienen klacht in tegen Miss Indonesië


Geplaatst op 24/7 '06 om 11:17u
Door Theo Borgermans


JAKARTA (RKnieuws.net) - Een radicale moslimgroep heeft maandag aangekondigd dat zij klacht heeft ingediend tegen Miss Indonesië 2006. Zij wordt ervan beschuldigd in het openbaar de goede zeden te hebben overtreden tijdens de verkiezing van Miss World.



Nadine Chandrawinata heeft de goede zeden openlijk en intentioneel overtreden, zo verklaarde de advocaat van het Front van de verdedigers van de islam (FPI). "Haar vulgaire verschijning is een belediging van de Indonesische vrouwen".

Miss Indonesië poseerde net als de andere 85 kandidaten in bikini tijdens de verkiezing van Miss World in Los Angeles.

De FPI is een radicale islamitische splintergroep die gekend is omdat ze geregeld acties onderneemt tegen bepaalde bars in Jakarta die als ’ontuchtloos’ worden bestempeld en omdat ze alcohol serveren.

Vorig jaar manifesteerden radicale moslims tegen Miss Indonesië 2005. Zij beschuldigden haar ervan haar bovenbeen en haar navel te hebben vertoond en bestempelden haar als prostitué.

De regering van president Suharto verbood Indonesische meisjes deel te nemen aan de verkiezing van Miss World omdat een dergelijke wedstrijd "tegenstrijdig is met de nationale waarden".

Nagenoeg 90 procent van de 220 miljoen Indonesiërs zijn moslim. De grote meerderheid hangt echter een gematigde islam aan. (tb)

Eni
24-07-06, 19:19
Geplaatst door Marsipulami
Radicale moslims dienen klacht in tegen Miss Indonesië
Zij beschuldigden haar ervan haar bovenbeen en haar navel te hebben vertoond en bestempelden haar als prostitué.
(tb)

Fucking primitievelingen.

ronald
24-07-06, 19:32
Geplaatst door Marsipulami
Radicale moslims dienen klacht in tegen Miss Indonesië


De regering van president Suharto verbood Indonesische meisjes deel te nemen aan de verkiezing van Miss World omdat een dergelijke wedstrijd "tegenstrijdig is met de nationale waarden".

Nagenoeg 90 procent van de 220 miljoen Indonesiërs zijn moslim. De grote meerderheid hangt echter een gematigde islam aan. (tb)


Ik ben eigenlijk benieuwd wat ze van de papoea's vinden?

MaRiaH
24-07-06, 19:58
Die lui zijn echt gek..
gestoord. :duizelig:

Divine_70
24-07-06, 20:18
Vraag ik me toch 1 ding af, wat staat er eigenlijk in de Koran over hoe de mens geboren is, met of zonder kleren aan. :vreemd:

Pixelshade
24-07-06, 20:29
ze dienen netjes een klacht in, zo radicaal zijn ze kennelijk niet :hihi:

Ik vraag me ook af wat er nou stees word bedoeld met 'gematigde islam'. Komt bij mij meer over als een Islam waar je geboden zoals bidden weglaat, dan zou ik dus de radicale islam aanhangen.

Pixelshade
24-07-06, 20:31
Geplaatst door Divine_70
Vraag ik me toch 1 ding af, wat staat er eigenlijk in de Koran over hoe de mens geboren is, met of zonder kleren aan. :vreemd:

dat de mens naakt is geboren wil niet zeggen dat de mens zich naakt mag kleden wanneer hij zindelijk is.

Divine_70
24-07-06, 20:41
Geplaatst door Pixelshade
dat de mens naakt is geboren wil niet zeggen dat de mens zich naakt mag kleden wanneer hij zindelijk is.

:hihi: Nee dat weet ik ook, maar waarom zo moeilijk doen als er alleen een bikini omheen zit, als het hogere had gewild dat we bedekt gingen had ie ons wel laten geboren met een burka om.

Turkish_boy
24-07-06, 20:47
Echt domme mensen, ik was toen heel blij toen een TUrk miss world was, blij en trots..

MaRiaH
24-07-06, 21:04
Geplaatst door Turkish_boy
Echt domme mensen, ik was toen heel blij toen een TUrk miss world was, blij en trots..

Ja dat was nog eens een knappe en leuke meid.

Heel innemend en leuk meisje. :blij:

Olive Yao
24-07-06, 21:06
Zouden ze nooit masturberen?
Waar zouden hun sexuele fantasieën over gaan?

MaRiaH
24-07-06, 21:07
Geplaatst door Pixelshade
ze dienen netjes een klacht in, zo radicaal zijn ze kennelijk niet :hihi:

Ik vraag me ook af wat er nou stees word bedoeld met 'gematigde islam'. Komt bij mij meer over als een Islam waar je geboden zoals bidden weglaat, dan zou ik dus de radicale islam aanhangen.

Dat ben ik met je eens. Die begrippen vind ik zo vaag en vreemd.

Islam is Islam. Daarnaast heb je radicalen/extremisten.
Dat zijn van die gekken/fanaten die voor komen in iedere ideologie en interpretaties misbruiken voor hun eigen doeleinden.

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat Radicalen geen Islam zijn.

Origi
24-07-06, 22:09
Geplaatst door Olive Yao
Zouden ze nooit masturberen?
Waar zouden hun sexuele fantasieën over gaan?
Er zijn er die op hun 14'e trouwen om maar niet te hoeven masturberen, en toch legaal een orgasme te krijgen.

Djiniouzz
24-07-06, 22:13
Geweldig discussie niveau,
keep the spirit.
:D

Pixelshade
25-07-06, 01:01
Geplaatst door Divine_70
:hihi: Nee dat weet ik ook, maar waarom zo moeilijk doen als er alleen een bikini omheen zit, als het hogere had gewild dat we bedekt gingen had ie ons wel laten geboren met een burka om.

Als als, onwetende prietpraat

Pixelshade
25-07-06, 01:02
Geplaatst door Turkish_boy
Echt domme mensen, ik was toen heel blij toen een TUrk miss world was, blij en trots..

van Turkse dwalingen moet je tegenwoordig ook niet meer opkijken

observer
25-07-06, 09:27
Geplaatst door Pixelshade
ze dienen netjes een klacht in, zo radicaal zijn ze kennelijk niet :hihi:

Ik vraag me ook af wat er nou stees word bedoeld met 'gematigde islam'. Komt bij mij meer over als een Islam waar je geboden zoals bidden weglaat, dan zou ik dus de radicale islam aanhangen. ik zou zeggen dat het grote verschil is dat de gematigde zich met zijn leven bezig houdt en de radicale zijn wil aan iedereen wil opleggen

wat dat betreft zijn het net zulke sukkels als de koloniale nederlanders die op eilangen als bali met religie in de hand de vrouwen verplichten geheel gekleed rond te lopen waar ze in het verleden euh niet veel bovenkleding droegen (meestal rok met soort band over schouder ofzo)

wat iedereen op dat gebied acceptabel vind is voor iedereen individueel

die sukkels hebben of gekeken (branden in hel jongens) of ze hebben het van horen zeggen in welk geval ze als ze werkelijk volgens de koran leven hun mond moeten houden

Pixelshade
25-07-06, 11:05
Geplaatst door observer
ik zou zeggen dat het grote verschil is dat de gematigde zich met zijn leven bezig houdt en de radicale zijn wil aan iedereen wil opleggen

wat dat betreft zijn het net zulke sukkels als de koloniale nederlanders die op eilangen als bali met religie in de hand de vrouwen verplichten geheel gekleed rond te lopen waar ze in het verleden euh niet veel bovenkleding droegen (meestal rok met soort band over schouder ofzo)

wat iedereen op dat gebied acceptabel vind is voor iedereen individueel

die sukkels hebben of gekeken (branden in hel jongens) of ze hebben het van horen zeggen in welk geval ze als ze werkelijk volgens de koran leven hun mond moeten houden

vooralsnog word in de hollandse media luidkeels verkondigt dat de salafisten in NL, wat ik overigens ook weer zon hokjesterm vind, de radicalen zijn, terwijl deze jongens zich vaak geeneens bemoeien met de Hollandse samenleving, en dus ook niemand iets op wil leggen, dus je redenering klopt niet helemaal.

Ik heb liever dat iemand mij moslim noemt dan gematigde moslim, want dan zou ik de Islam in mate praktiseren, wat niet klopt want ik probeer het zoveel mogelijk te praktiseren. Voor zover mijn bijdrage in de vroege ochtend.

observer
25-07-06, 11:36
Geplaatst door Pixelshade
vooralsnog word in de hollandse media luidkeels verkondigt dat de salafisten in NL, wat ik overigens ook weer zon hokjesterm vind, de radicalen zijn, terwijl deze jongens zich vaak geeneens bemoeien met de Hollandse samenleving, en dus ook niemand iets op wil leggen, dus je redenering klopt niet helemaal.

Ik heb liever dat iemand mij moslim noemt dan gematigde moslim, want dan zou ik de Islam in mate praktiseren, wat niet klopt want ik probeer het zoveel mogelijk te praktiseren. Voor zover mijn bijdrage in de vroege ochtend. de salafi willen mot met iedereen die niet hun visie heeft dus ook met jou, dat ze de nederlandse samenleving afwijzen maakt nog niet dat ze die niet in hun visie willen omvormen

Rabi'ah.
25-07-06, 12:17
Mensen hebben prioriteiten. :jammer:

Rabi'ah.
25-07-06, 12:18
Geplaatst door Origi
Er zijn er die op hun 14'e trouwen om maar niet te hoeven masturberen, en toch legaal een orgasme te krijgen.

:wtf:

Divine_70
25-07-06, 13:24
Geplaatst door Pixelshade
Als als, onwetende prietpraat

Wat een dooddoener.

Nelis70
25-07-06, 13:28
Geplaatst door Turkish_boy
Echt domme mensen, ik was toen heel blij toen een TUrk miss world was, blij en trots..
was dat geen almelose, en dus een nederlandse?

Pixelshade
25-07-06, 13:42
Geplaatst door observer
de salafi willen mot met iedereen die niet hun visie heeft dus ook met jou, dat ze de nederlandse samenleving afwijzen maakt nog niet dat ze die niet in hun visie willen omvormen

en jij weet dat omdat je er dagelijks mee in aanraking komt? Je laat gewoon je Hollandse onderbuik spreken, mensen die bestempeld worden als salaf hebben vaak veel kennis en daardoor respecteren ze anderen, als iets hun niet aanstaat slaan ze hun blik gewoon naar de grond, er zijn natuurlijk een aantal rotte appels, maar ik praat nu over de meerderheid waar jij kennelijk weinig van weet.

Divine_70
25-07-06, 13:43
Celstraf dreigt voor Miss Indonesië

Een militante Indonesische moslimorganisatie, het Islamitische Verdedigersfront (FPI), heeft aangifte gedaan tegen Miss Indonesië wegens het beledigen van de waardigheid van de Indonesische vrouwen.

Verbolgen
Het FPI is er verbolgen over dat Miss Indonesië - bij de burgerlijke stand Nadine Chandrawinata - zondag in badpak heeft meegedaan aan de Miss Universe-verkiezing in Los Angeles.



Zes jaar cel
Volgens de advocaat van FPI kan Miss Indonesië tot zes jaar cel krijgen voor haar veronderstelde vergrijp. Zo'n 85% van de 220 miljoen Indonesiërs is moslim. Daarmee is het Aziatische land de staat waar de meeste moslims wereldwijd wonen.

Verbod
Voormalig president Suharto heeft schoonheidwedstrijden in Indonesië per decreet verboden. In april kwam het tot rellen toen mannenblad Playboy een Indonesische editie op de markt bracht.

:moe:

Pixelshade
25-07-06, 13:43
Geplaatst door Rabi'ah.
Mensen hebben prioriteiten. :jammer:

wayow, waar kom jij vandaan :|

Pixelshade
25-07-06, 13:44
Geplaatst door Divine_70
Wat een dooddoener.

Waarom heeft God varkens geschapen? Waarom heeft God alle alcohol op de wereld niet doen verdampen? De mensen worden getest om het slechte te vermijden als test voor hun gehoorzaamheid aan de Heer der werelden.

Divine_70
25-07-06, 14:18
Geplaatst door Pixelshade
Waarom heeft God varkens geschapen?

Misschien omdat ze voor niet-moslims een voedende maaltijd zijn?


Geplaatst door Pixelshade
Waarom heeft God alle alcohol op de wereld niet doen verdampen?

Omdat het naast drinken ook gebruikt word om bijvoorbeeld instrumenten steriel te maken?

Alleen het slechte zien is ook niet de oplossing, elk product heeft zowel goede als slechte eigenschappen.

Juliette
25-07-06, 14:28
Geplaatst door Marsipulami



Nadine Chandrawinata heeft de goede zeden openlijk en intentioneel overtreden, zo verklaarde de advocaat van het Front van de verdedigers van de islam (FPI). "Haar vulgaire verschijning is een belediging van de Indonesische vrouwen".



Een mannenclubje dat eens gaat bepalen wat een 'belediging van de indonesische vrouw' is.

Bekend scenario.

:moe:

Pixelshade
25-07-06, 15:09
Geplaatst door Divine_70
Misschien omdat ze voor niet-moslims een voedende maaltijd zijn?



Omdat het naast drinken ook gebruikt word om bijvoorbeeld instrumenten steriel te maken?

Alleen het slechte zien is ook niet de oplossing, elk product heeft zowel goede als slechte eigenschappen.

Varkens zijn voor de mensen verboden, niet alleen voor moslims.

Naast het feit dat het ook daarvoor word gebruikt, word het dus ook gebruikt om alcoholische dranken te maken. Zo zijn er nog tig andere dingen die op deze aarde zijn, maar verboden voor de mensheid. De mensheid word getest in hun geloof in God, diegene die God niet vreest zal vervallen in slechte daden, diegene die God vreest zal slechte daden vermijden, omdat hij weet wat de straf is voor diegene die onrecht begaat.

Olive Yao
25-07-06, 19:50
Geplaatst door Origi
Er zijn er die op hun 14'e trouwen om maar niet te hoeven masturberen, en toch legaal een orgasme te krijgen.
Ja ja, een illegaal orgasme ...

Dus dan fantaseren ze niet meer?

Rourchid
25-07-06, 22:04
Geplaatst door Olive Yao
Zouden ze nooit masturberen?
Waar zouden hun sexuele fantasieën over gaan?
Vraag het Miss Indonesië!

Geplaatst door Olive Yao
Ja ja, een illegaal orgasme ...

Dus dan fantaseren ze niet meer?
Vraag het Miss Indonesië!

Divine_70
25-07-06, 22:17
Geplaatst door Pixelshade
Varkens zijn voor de mensen verboden, niet alleen voor moslims.

Naast het feit dat het ook daarvoor word gebruikt, word het dus ook gebruikt om alcoholische dranken te maken. Zo zijn er nog tig andere dingen die op deze aarde zijn, maar verboden voor de mensheid. De mensheid word getest in hun geloof in God, diegene die God niet vreest zal vervallen in slechte daden, diegene die God vreest zal slechte daden vermijden, omdat hij weet wat de straf is voor diegene die onrecht begaat.

Ow jah, dom van me, natuurlijk zal alles herleid worden naar ons Opperwezen. :moe:

Pixelshade
25-07-06, 22:35
Geplaatst door Divine_70
Ow jah, dom van me, natuurlijk zal alles herleid worden naar ons Opperwezen. :moe:

either one chooses to stay ignorant or one chooses to except the truth, the choice is up to you

observer
25-07-06, 22:59
Geplaatst door Pixelshade
either one chooses to stay ignorant or one chooses to except the truth, the choice is up to you die indo-baardjes en jij hebben niet het recht over anderen te oordelen of te veroordelen

lees je koran een keer goed

Soldim
25-07-06, 23:38
Geplaatst door Pixelshade
either one chooses to stay ignorant or one chooses to except the truth, the choice is up to you

Nou, vanuit dat gezichtspunt heeft Miss Indonesië dus besloten onwetend te blijven, hebben die engerds zich niet mee te bemoeien.

MaRiaH
25-07-06, 23:44
Geplaatst door Pixelshade
Waarom heeft God varkens geschapen? Waarom heeft God alle alcohol op de wereld niet doen verdampen? De mensen worden getest om het slechte te vermijden als test voor hun gehoorzaamheid aan de Heer der werelden.

En je gelooft ook in sprookjes?

Ieder levend wezen heeft een functie op deze aarde. Zo heeft Allah dat gewild.

Varkensvlees mocht alleen niet gegeten worden omdat het VROEGER een bron voor ziektes was (met name verspreiding van de pest van varken op mens). Daarom is deze regel door de MENS opgelegd. Niet door God. Deze "leefregels" zijn door de Koran overgenomen.

Idem voor alcohol. Alleen uit betutteling, omdat men dacht dat de gewone man geen maat kon houden.

Alcohol had echter al heel vroeg een medicinale toepassing.
Ook onder de arabische volken.

MaRiaH
25-07-06, 23:46
Geplaatst door Pixelshade
either one chooses to stay ignorant or one chooses to except the truth, the choice is up to you

Zo zo..
Dit is niet zoals het hoort.
:wtf:

Olive Yao
26-07-06, 00:51
Geplaatst door Rourchid

Vraag het Miss Indonesië!

Vraag het Miss Indonesië!



Right! Nieuwe rubriek op maroc?

Pixelshade
26-07-06, 01:19
Geplaatst door observer
die indo-baardjes en jij hebben niet het recht over anderen te oordelen of te veroordelen

lees je koran een keer goed

Schele strontkever, waar zie jij dat ik oordeel over mensen?

Pixelshade
26-07-06, 01:23
Geplaatst door MaRiaH
En je gelooft ook in sprookjes?

Ieder levend wezen heeft een functie op deze aarde. Zo heeft Allah dat gewild.

Varkensvlees mocht alleen niet gegeten worden omdat het VROEGER een bron voor ziektes was (met name verspreiding van de pest van varken op mens). Daarom is deze regel door de MENS opgelegd. Niet door God. Deze "leefregels" zijn door de Koran overgenomen.

Idem voor alcohol. Alleen uit betutteling, omdat men dacht dat de gewone man geen maat kon houden.

Alcohol had echter al heel vroeg een medicinale toepassing.
Ook onder de arabische volken.

Ik geloof dat begrijpend lezen niet jouw sterkste punt is, in sprookjes geloof ik niet.

Ik zeg niet expleciet dat een varken alleen op deze wereld is gezet als test om het niet te eten, maar ik geef aan dat er zoveel dingen op deze wereld zijn die je als gelovige dient te mijden, ook al zijn die dingen door Allah zelf geschapen.

MaRiaH
26-07-06, 01:30
Geplaatst door Pixelshade
Ik geloof dat begrijpend lezen niet jouw sterkste punt is, in sprookjes geloof ik niet.

Ik zeg niet expleciet dat een varken alleen op deze wereld is gezet als test om het niet te eten, maar ik geef aan dat er zoveel dingen op deze wereld zijn die je als gelovige dient te mijden, ook al zijn die dingen door Allah zelf geschapen.

Ik lees prima. Jij noemde deze dingen slecht, een test voor de mens. Het tegendeel is waar. Ze zijn niet slecht. je kunt ze gewoon tot je nemen. Ze redden zelfs mensenlevens.
Het zijn niet de regels van Allah maar van de mens.

Maagoed, deze discussie laten we maar varen.. :rolleyes:

Olive Yao
26-07-06, 01:32
Geplaatst door Pixelshade
Ik geloof dat begrijpend lezen niet jouw sterkste punt is, in sprookjes geloof ik niet.

Ik zeg niet expleciet dat een varken alleen op deze wereld is gezet als test om het niet te eten, maar ik geef aan dat er zoveel dingen op deze wereld zijn die je als gelovige dient te mijden, ook al zijn die dingen door Allah zelf geschapen.
Niet overtuigend. Het leven werpt van zichzelf al allerlei hindernissen op, en morele beproevingen, dus het is niet nodig dat mensen of goden nog nutteloze extra beproevingen verzinnen.

MaRiaH
26-07-06, 01:33
Geplaatst door Olive Yao
Niet overtuigend. Het leven werpt van zichzelf al allerlei hindernissen op, en morele beproevingen, dus het is niet nodig dat mensen of goden nog nutteloze extra beproevingen verzinnen.

Doen ze ook niet.. :)

hoewel het voor veel mensen een beproeving is van de alcohol af te blijven.. :lachu:

Olive Yao
26-07-06, 01:44
Geplaatst door MaRiaH
Doen ze ook niet.. :)
en dat is de waarheid


hoewel het voor veel mensen een beproeving is van de alcohol af te blijven.. :lachu:

:cola:

observer
26-07-06, 09:53
Geplaatst door Pixelshade
Schele strontkever, waar zie jij dat ik oordeel over mensen? wel kijk daar is er al 1 je oordeelt dat ik scheel ben en een strontkever :fplet:

observer
26-07-06, 09:56
Varkensvlees mocht alleen niet gegeten worden omdat het VROEGER een bron voor ziektes was (met name verspreiding van de pest van varken op mens) euh dat deden de ratten gecombineerd met de nogal slechte hygiene

varkens (zeker in gevangenschap) verplaatsten zich in die tijd niet genoeg om de pest zo snel te verplaatsen

gelukkig is een verbod op het eten van rat niet nodig

Morosian
26-07-06, 10:01
Geplaatst door MaRiaH
Varkensvlees mocht alleen niet gegeten worden omdat het VROEGER een bron voor ziektes was (met name verspreiding van de pest van varken op mens). Daarom is deze regel door de MENS opgelegd. Niet door God. Deze "leefregels" zijn door de Koran overgenomen.

Idem voor alcohol. Alleen uit betutteling, omdat men dacht dat de gewone man geen maat kon houden.

Alcohol had echter al heel vroeg een medicinale toepassing.
Ook onder de arabische volken.

Prettig om ook nog iets zinnigs te lezen.

Morosian
26-07-06, 10:04
Geplaatst door Pixelshade
dat de mens naakt is geboren wil niet zeggen dat de mens zich naakt mag kleden wanneer hij zindelijk is.

Dat de dieren zonder kleren rondlopen is dan ook een grove schande. Telkens als ik weer zo'n koe met gigantische uiers in de wei zie staan denk ik, meid, trek eens een jurkje aan.

Pixelshade
26-07-06, 10:54
Geplaatst door MaRiaH
Ik lees prima. Jij noemde deze dingen slecht, een test voor de mens. Het tegendeel is waar. Ze zijn niet slecht. je kunt ze gewoon tot je nemen. Ze redden zelfs mensenlevens.
Het zijn niet de regels van Allah maar van de mens.

Maagoed, deze discussie laten we maar varen.. :rolleyes:

Varkens redden mensenlevens? Jij wordt steeds achterlijker per post.

Morosian
26-07-06, 11:17
Geplaatst door Pixelshade
Varkens redden mensenlevens? Jij wordt steeds achterlijker per post.

Dat het je eigen beperkte voorstellingsvermogen te boven gaat, betekent nog niet dat het achterlijk is.

Dr. David White begon vijf jaar geleden met zijn onderzoek naar de mogelijkheid van het gebruik van dierlijke organen, met name van varkens. Ondanks twee belangrijke struikelblokken - afstoting en onbekende ziekteverwekkers in de organen - wordt de transplantatie van dierorganen naar mensen (xenotransplantatie) op termijn als reëel alternatief gezien. Door de enorme belangen die ermee gemoeid zijn is er aan onderzoeksgeld geen gebrek, evenmin als aan vrijwilligers voor de eerste klinische tests. Bron: Noorderlicht, VPRO

19 februari 2006 - Amerikaanse wetenschappers hebben apen met type 1 diabetes behandeld met insuline producerende cellen uit varkens. Hierdoor overleefden de apen zes maanden zonder insuline injecties en met een normale bloedsuikerspiegel. Er zijn plannen om dit onderzoek binnen drie jaar bij mensen uit te voeren. Bron: Nature Magazine

11 augustus 2005 - Het bedrijf Living Cell Technologies uit Nieuw Zeeland onderzoekt de mogelijkheden om door middel van transplantatie van hersencellen uit varkens de effecten van de ziekte van Huntington te bestrijden. Bron: LCT

Daarnaast zijn varkens voor miljoenen mensen in de wereld een belangrijke voedingsbron.

Seif
26-07-06, 12:54
Geplaatst door observer
euh dat deden de ratten gecombineerd met de nogal slechte hygiene

varkens (zeker in gevangenschap) verplaatsten zich in die tijd niet genoeg om de pest zo snel te verplaatsen

gelukkig is een verbod op het eten van rat niet nodig

Waarom zou Allah - de Alwetende - geen verbod hebben uitgevaardigd tegen gevogelte. Je zou denken dat dat wel nodig is met die dreigende vogelgriep. Daarentegen heeft ie honden wel als onrein bestempeld. Onze trouwe viervoeter, die blinden weer mobiel maakt, speurt naar slachtoffers bij aardbevingen en de douane helpt bij het opsporen van drugs en explosieven. Het blijkt zelfs dat mensen met een hond vaker een hartaanval overleven. Hoezo onrein?

Pixelshade
26-07-06, 12:56
Geplaatst door Morosian
Dat het je eigen beperkte voorstellingsvermogen te boven gaat, betekent nog niet dat het achterlijk is.

Dr. David White begon vijf jaar geleden met zijn onderzoek naar de mogelijkheid van het gebruik van dierlijke organen, met name van varkens. Ondanks twee belangrijke struikelblokken - afstoting en onbekende ziekteverwekkers in de organen - wordt de transplantatie van dierorganen naar mensen (xenotransplantatie) op termijn als reëel alternatief gezien. Door de enorme belangen die ermee gemoeid zijn is er aan onderzoeksgeld geen gebrek, evenmin als aan vrijwilligers voor de eerste klinische tests. Bron: Noorderlicht, VPRO

19 februari 2006 - Amerikaanse wetenschappers hebben apen met type 1 diabetes behandeld met insuline producerende cellen uit varkens. Hierdoor overleefden de apen zes maanden zonder insuline injecties en met een normale bloedsuikerspiegel. Er zijn plannen om dit onderzoek binnen drie jaar bij mensen uit te voeren. Bron: Nature Magazine

11 augustus 2005 - Het bedrijf Living Cell Technologies uit Nieuw Zeeland onderzoekt de mogelijkheden om door middel van transplantatie van hersencellen uit varkens de effecten van de ziekte van Huntington te bestrijden. Bron: LCT

Daarnaast zijn varkens voor miljoenen mensen in de wereld een belangrijke voedingsbron.

Gemalen vogelspin zit ook in bepaalde homeopathische middelen so?

Een varken is niet bedoelt om te eten, het is de mens verboden om varkensvlees te eten, dus dat het een voedingsbron is, is juist heel slecht.

observer
26-07-06, 13:07
Geplaatst door Pixelshade
Gemalen vogelspin zit ook in bepaalde homeopathische middelen so?

Een varken is niet bedoelt om te eten, het is de mens verboden om varkensvlees te eten, dus dat het een voedingsbron is, is juist heel slecht. kan je beter als moslim uit nederland weggaan want varken, of delen ervan zitten in zoveel dingen dat je hongerdood kan verwachten (tip eet geen gebak)

naam
26-07-06, 14:22
Geplaatst door Pixelshade
Gemalen vogelspin zit ook in bepaalde homeopathische middelen so?

Een varken is niet bedoelt om te eten, het is de mens verboden om varkensvlees te eten, dus dat het een voedingsbron is, is juist heel slecht.


Hoezo is een varken niet bedoelt om te eten. Waar staat dat en wie bepeelt dat. Ik zeg een varken is wel bedoelt om de eten. Mijn mening is net zo legitiem als die van jouw.

:roker:

observer
26-07-06, 14:58
Geplaatst door naam
Hoezo is een varken niet bedoelt om te eten. Waar staat dat en wie bepeelt dat. Ik zeg een varken is wel bedoelt om de eten. Mijn mening is net zo legitiem als die van jouw.

:roker: legitiemer zelfs jouw mening heb je zelf gekozen

pixie doet alleen maar wat hem verteld wordt

MaRiaH
26-07-06, 14:59
Geplaatst door observer
euh dat deden de ratten gecombineerd met de nogal slechte hygiene

varkens (zeker in gevangenschap) verplaatsten zich in die tijd niet genoeg om de pest zo snel te verplaatsen

gelukkig is een verbod op het eten van rat niet nodig


Ja de ratten verspreiden het. Maar varkens waren vaak besmet met de pest.
Doordat ze veel gegeten werden was de ziekte overdraagbaar op de mens.
Het gingen met name om builenpest.

google maar es.. ;)

MaRiaH
26-07-06, 15:02
Geplaatst door Pixelshade
Gemalen vogelspin zit ook in bepaalde homeopathische middelen so?

Een varken is niet bedoelt om te eten, het is de mens verboden om varkensvlees te eten, dus dat het een voedingsbron is, is juist heel slecht.

welnee.. dat maakt de islam ervan.
wat dus niet wil zeggen dat het waar is.

Ik heb je de oorzaak al uitgelegd.

Overigens zitten er in Maden heel eiwitten! heel gezond.
en als je echt niks te vreten hebt houden zelfs tulpenbollen je in leven.

Pixelshade
26-07-06, 15:14
Geplaatst door MaRiaH
welnee.. dat maakt de islam ervan.
wat dus niet wil zeggen dat het waar is.

Ik heb je de oorzaak al uitgelegd.

Overigens zitten er in Maden heel eiwitten! heel gezond.
en als je echt niks te vreten hebt houden zelfs tulpenbollen je in leven.

Nee slechts de menselijke mening van een internetgedrocht is waar, de wet van onze Schepper is slechts wat gebrabbel toch?

Als jij je hoofd eens uit je reet haalt kun je ook eens wat anders nuttigen dan je eigen uitwerpselen, internetheld.

Divine_70
26-07-06, 15:15
Geplaatst door Pixelshade
Varkens redden mensenlevens? Jij wordt steeds achterlijker per post.

Verdiep je eens wat verder in de technologie van deze tijd.
Als de trend die zich nu ontwikkeld verdere doorgang zal vinden zal er tussen nu en 15 jaar de eerste harttransplantatie plaats vinden van een varkenshart in een mens.
Ik begrijp het goed dat jij zelf liever dood gaat mocht je het nodig hebben?
Dat je je eventuele partner en kinderen laat sterven omdat het verboden is?

Pixelshade
26-07-06, 15:17
Geplaatst door observer
legitiemer zelfs jouw mening heb je zelf gekozen

pixie doet alleen maar wat hem verteld wordt

Jij weet geen moer over mij, dus als je die ingevallen coke bek van je even dicht wil houden.

Pixel die heeft de Koran gelezen, zowel in het Arabisch als in het Nederlands, Pixel die heeft waarden en normen meegekregen van zijn ouders, Pixel luistert naar fatsoenlijke meningen van andere mensen, Pixel bestudeert zelf zijn geloof en de overtuiging van andere mensen, zo komt Pixel aan zijn mening, Pixel is geen robot die doet wat hem verteld word.

Divine_70
26-07-06, 15:21
Geplaatst door Pixelshade
Jij weet geen moer over mij, dus als je die ingevallen coke bek van je even dicht wil houden.


Geplaatst door Pixelshade
Pixel die heeft waarden en normen meegekregen van zijn ouders,

:verward:

MaRiaH
26-07-06, 15:24
De kwestie van het eten van varkensvlees

Veel moslims zijn ontsteld wanneer ze christenen vrijelijk varkensvlees zien eten. Ze zijn net zo afkerig bij het zien van een varken als de vroegere kinderen van Israël onder de wetten van Mozes die tegenwoordig nog steeds het leven van miljoenen joden beïnvloeden. Het varken was duidelijk verboden in het oude testament.

Ook het zwijn, omdat het wel gespleten hoeven, ja zelfs geheel doorkloofde hoeven heeft, maar niet herkauwt; onrein zal het voor u zijn. Van hun vlees zult gij niet eten en hun aas zult gij niet aanraken; onrein zullen die voor u zijn.
Leviticus 11:7-8

Een gelijkwaardig verbod vinden we in de koran:

Hij heeft u slechts het gestorvene, het bloed, het varkensvlees en datgene, waarover een andere naam, dan die van Allah is uitgeroepen, verboden. Maar hij, die gedwongen is en dit niet wenst en geen overtreder is, op hem rust geen zonde. Want Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Soera 2: 173

Aangezien het vlees van varkens streng verboden is in islam, begrijpen we dat de moslims het eten van varkensvlees als een uiterst onheilige daad zien – iets walgelijks voor God. Om deze reden beschouwen zij het dan ook als een buitensporige tegenspraak dat mensen die beweren aanhangers van de heilige profeet Jezus te zijn, varkensvlees eten.

Het is erg belangrijk om de aard van de wetten van Mozes te begrijpen en het specifieke doel hiervan voor de kinderen van Israël. De wetten uit het oude testament bestonden uit zowel het morele recht als het burgerlijke recht. De morele wet handelde over de grote ethiek van het leven. De burgerlijke wetten waren anders. Deze bestonden uit regels en voorschriften die te maken hadden met het dagelijkse leven; en deze regels waren beïnvloedt door zowel omgeving als gewoonten van aangrenzende heidense gemeenschappen. Zulke wetten behandelden de zaken van reinheid, eten, gezondheid, kleren en religieuze rituelen.

Onder deze burgerlijke wetten was de wet die het eten van varkensvlees verbood. Het was een gewoon gebruik onder naburige heidense stammen om varkens te offeren als een heilig offer aan hun afgoden. Verder was het varken in die tijd en in dat deel van de wereld een erg smerig dier dat leefde van dood vlees en afval. Met als gevolg dat het eten van varkensvlees de verspreiding van vreselijke ziekten veroorzaakte waar de hele gemeenschap aan leed.

MaRiaH
26-07-06, 15:30
Allah (SWT) heeft het varkensvlees verboden, en dit is bewezen door de geopenbaarde teksten uit de Heilige Koran;

"Verboden is voor jullie wat vanzelf is dood gegaan, bloed, varkensvlees." (zie de vertaling van de betekenissen van soerat al-ma'ida 3)

Zeg: " ik vind in wat mij is geopenbaard niets wat voor een eter die zich ermee voedt verboden is, behalve wat vanzelf dood gegaan is of uitgestroomd bloed of varkensvlees- dat is een gruwel- of iets schandelijks waarover iets anders dan Godsnaam is uitgeroepen... " (Zie de vertaling van de betekenissen van soerat al-an'aam 145)

Wat naar voren komt in de Koran en de Soennah is het verbod van varkensvlees. Uit de teksten is niets gebleken over de reden van het verbod van varkensvlees, maar wat opmerkelijk is dat heel veel mensen wanneer zij het over het verbod van varkensvlees spreken geen genoegen nemen met de tekst zelf als bewijs voor het verbod, maar ze gaan uitgebreid redetwisten. En ze beschouwen dit als één van de wonderen van de Koran, een voorbeeld hiervan is de reden wat ze hebben gegeven voor het verbod van varkensvlees dat het schadelijk is voor de gezondheid en dat het medisch en wetenschappelijk is bewezen. En ze noemen een aantal ziektes die de mens kan oplopen door het eten van varkensvlees, zoals;

1. verergering van suikerziekte

2. hoge bloeddruk

3. Vernauwing van de slagaders en de invloed daarvan op het hart.

4. Gewrichtsontsteking

5. Ademhalingsmoeilijkheden. etc.

Er zijn mensen die een andere rede opgeven voor het verbod van varkensvlees, zoals dat het varken een onrein dier is en dat hij zich voedt met uitwerpsels.

Volgens de Islam worden deze beweringen niet in acht genomen en hebben ze ook geen waarde.

Omdat Allah (SWT) degene is die het heeft verboden, is Hij (SWT) de enige die de reden weet voor het verbod. De mens is niet in staat om aan de kennis van Allah te komen, en daarom kan de mens niet achter de reden van het verbod komen tenzij Allah (SWT) zelf de reden voor het verbod heeft aangegeven.

Het verbod op alcohol, varkensvlees en rente. Het is fout om zelf de Goddelijke regels te verklaren wanneer dat niet door Allah (SWT) zelf is aangegeven.

Wat bekend en duidelijk moet zijn dat de reden van de Goddelijke wetgeving geheel gebonden is aan het oordeel zelf. Wanneer er een reden voor een Goddelijke wetgeving bestaat, bestaat er ook een oordeel. Als de reden voor een Goddelijke wetgeving vervalt, dan vervalt hiermee het oordeel zelf, omdat het oordeel gebaseerd is op die reden.

Een voorbeeld hiervan is: Wanneer er beweerd wordt dat de schade die het varkensvlees veroorzaakt de reden is voor het verbieden van varkensvlees, betekent dat wanneer het varkensvlees onschadelijk wordt, hetgeen niet meer verboden zou zijn.
En daarom is het vinden van een reden en het verklaren van een Goddelijke wetgeving één van de gevaarlijkste zaken, die het verstand niet alleen kan bepalen, vanwege zijn beperkte en begrensde capaciteit.

MaRiaH
26-07-06, 15:34
Geplaatst door MaRiaH

Een voorbeeld hiervan is: Wanneer er beweerd wordt dat de schade die het varkensvlees veroorzaakt de reden is voor het verbieden van varkensvlees, betekent dat wanneer het varkensvlees onschadelijk wordt, hetgeen niet meer verboden zou zijn.

En daarom is het vinden van een reden en het verklaren van een Goddelijke wetgeving één van de gevaarlijkste zaken, die het verstand niet alleen kan bepalen, vanwege zijn beperkte en begrensde capaciteit. [/B]

gewoon aannemen en niet zelf denken dus.

Het is dus zo dat varkens veel ziekte op de mens overbrachten, oa. omdat ze dode dieren eten en uitwerpselen van anderen.
Vroeger was het dus zeker zo dat het varken een bron van ziektes was en dus als onrein kan worden beschouwd.
geldt trouwens ook voor paardenvlees en wild.

Nu is het zo dat wanneer varkensvlees voldoende verhit wordt deze nadelen van het vlees nagenoeg niet meer bestaan.
Bovendien is de controle van het vlees in slachterijen zo hoog dat kans op zieke varkens nihil is.

Wat heb ik hiermee aan willen aantonen?

1: Dat het verbod op varkensvlees een leefregel (wet) is, geen goddelijke regel.
2: dat varkensvlees vroeger inderdaad veel ziektes overbracht.
3: Dat onderbouwing van de regel in Koran en Thorah onduidelijk is.

Dat neemt niet weg dat ik respect heb voor de regel en degenen die het niet eten. Ik eet het trouwens zelf ook niet/nauwelijks.. :hihi:

observer
26-07-06, 16:08
Geplaatst door Pixelshade
Jij weet geen moer over mij, dus als je die ingevallen coke bek van je even dicht wil houden.

Pixel die heeft de Koran gelezen, zowel in het Arabisch als in het Nederlands, Pixel die heeft waarden en normen meegekregen van zijn ouders, Pixel luistert naar fatsoenlijke meningen van andere mensen, Pixel bestudeert zelf zijn geloof en de overtuiging van andere mensen, zo komt Pixel aan zijn mening, Pixel is geen robot die doet wat hem verteld word. pixie luistert pixie leest, maar staat nergens dat pixie denkt

je geeft hier steeds de mening van het geloof weer en bekritiseerd een ieder die de belangrijkste vraag van allemaal stelt

WAAROM?

ps weet in iedergeval dat pixie nodig zijn mond eens met zeep moet uitwassen

observer
26-07-06, 16:15
En ze noemen een aantal ziektes die de mens kan oplopen door het eten van varkensvlees, zoals;

1. verergering van suikerziekte

2. hoge bloeddruk

3. Vernauwing van de slagaders en de invloed daarvan op het hart.

4. Gewrichtsontsteking

5. Ademhalingsmoeilijkheden. etc.
1. lijkt me dna slimmer de oorzaken van suikerziekte te verbieden
2. idem
3. alle vetten doen dat (al kan je wel een hartklep van eenvarken in een menselijk hard zetten om het te repareren
4. ?
5. ?

lijkt me ook sterk dat die dingen ten tijde van het opstellen van de koran bekend waren suikerziekte en hartklachten toen nog geen issue

wat betreft het eten, varkens eten ongeveer zelfde van wat mensen ook eten , het zijn omnivoren net zoals wij, al geloof ik dat als ze de keus hebben ze plantaardig voer eten (btw zou dat betekenen dat een varken wat gecertificeert alleen plantaardig eet halal is?