PDA

Bekijk Volledige Versie : Be ware for the serial killers..



MaRiaH
25-07-06, 00:05
Seriemoordenaars teisteren Phoenix

Uitgegeven: 24 juli 2006 22:48

PHOENIX - Phoenix, de hoofdstad van de staat Arizona in het zuidwesten van de Verenigde Staten, is in de ban van twee seriemoordenaars. Na maandenlang speurwerk tast de politie nog altijd in het duister over de identiteit van de criminelen, die vermoedelijk al elf moorden op hun geweten hebben. Tientallen anderen hebben ze verwond, verkracht en beroofd.

"Overdag kun je de straat niet op omdat het bloedheet is en 's avonds kun je het huis niet uit wegens de moorden. Maar het is nu gewoon beter om veilig binnen te blijven", citeerde The Los Angeles Times maandag een inwoner van de woestijnstad met 1,4 miljoen inwoners.


De twee moordenaars, die los van elkaar lijken te opereren en het liefst met een vuurwapen te werk gaan, zijn het meest in het westen van de stad actief geweest en vooral 's nachts. Voetgangers, mensen die staan te wachten bij bushaltes, fietsers en ook automobilisten zijn hun leven niet zeker.

Bijnamen

Net als andere seriemoordenaars hebben de twee bijnamen. De een wordt de Baseline Killer genoemd, naar de naam van de weg waar hij zijn eerste slachtoffers zou hebben gemaakt. Hij zou verantwoordelijk zijn voor ten minste 21 gewelddadige acties. De ander heeft de naam Serial Shooter en zou al 34 slachtoffers hebben gemaakt.

Kogelvrije vesten

De politie van Phoenix, die 120 inspecteurs op de zaak heeft gezet, heeft een beloning van 100.000 dollar voor arrestatie van elk van het tweetal uitgeloofd. Lokale media geven tips hoe mensen zichzelf het best kunnen beschermen. De verkoop van kogelvrije vesten is in Phoenix de laatste tijd flink gestegen.

De moorden in Phoenix doen denken aan de reeks moorden die in de Amerikaanse hoofdstad Washington DC en in de staten Virginia en Maryland in 2002 tot grote paniek leiden. De Amerikaan John Allen Muhammad schoot toen willekeurig tien mensen dood. Hij werd bijgestaan door de jeugdige Lee Boyd Malvo. Ook dit tweetal leek lang onvindbaar maar werd uiteindelijk gearresteerd. Muhammad kreeg de doodstraf, Malvo levenslang.

Oeroeboeroe
25-07-06, 00:12
Geplaatst door MaRiaH
Muhammad kreeg de doodstraf, Malvo levenslang.

Hmmm.

Oeroeboeroe
25-07-06, 00:18
Geplaatst door klaaskop
Ja, hmmm.
Wat als dit 2 Al-Qaida geïnspireerde klojo's zijn ?
Er zouden wel zulke plannen hebben bestaan ...

Nou zit je weer niet zeker te weten!

Het valt mij gewoon op dat je als je Mohammed heet wordt gedood, als serial killer zijnde zegmaar, en dat als je John Dough of Malvo heet je er met gevangenisstraf vanaf komt.

Oeroeboeroe
25-07-06, 00:32
Geplaatst door klaaskop
Je lijkt wel een fascistje :D

Was het niet zo dat die Malvo het jonkie was ?
Endat Mohammed hem had getrained en min of meer gebrainwashed ?

Wie van de 2 had de meeste "kills" ?


Overigens, als ik een onzekerheid aangeef, geef ik impliciet de ander ruimte voor discussie of aanvulling.
Hoe zou ik kunne weten wie die 2 klojo's zijn, en wat hun beweegredenen zijn ? Dus moet er wel sprake zijn van "onzekerheid" in de bewering.

Als fascisme pudding was, was jij nog steeds Dr. Oetker (:D !), met al je pleidooien voor preventieve oorlogen enzo!

Oeroeboeroe
25-07-06, 00:38
Geplaatst door klaaskop
Zeg .. Maarten en jij .. Toch niet één en hetzelfde zwelgbastje ?

Overigens, dat pleidooi .. een hit ! ;)

Misdadig en dom zou ik eerder zeggen.

Oeroeboeroe
25-07-06, 01:13
Geplaatst door klaaskop
Maar dat wil je toch niet begrijpen.

Inderdaad.

Evenmin wens ik berichten over bombardementen met 53 doden, waaronder welgeteld één Hezbollahstrijder (vorige week op het NOS-journaal) te begrijpen. Enzovoort enzovoort.

Preventieve oorlog = oorlog omdat iemand anders je zou kunnen aanvallen = oorlog beginnen = vrijbrief om wat of wie dan ook aan te vallen = misdaad.