PDA

Bekijk Volledige Versie : Saudi-Arabië dreigt Israël met oorlog



De groeten
25-07-06, 13:32
dinsdag 25 juli 2006 14:17

Saudi-Arabië dreigt Israël met oorlog
Als Israël niet stopt met de aanvallen tegen Libanon en de Palestijnen, verklaart Saudi-Arabië het land de oorlog. Dat heeft de Saudische koning Abdullah gedreigd.

‘Als de vredesoptie faalt, komt dat door de Israëlische arrogantie, dan zal er geen andere optie zijn dan oorlog,’ luidt de officiële verklaring van de koning, die op de Saudische staatstelevisie werd voorgelezen. De koning heeft bovendien geld toegezegd aan Libanon en de Palestijnen.

Strijd
De Israëlische premier Ehus Olmert zei eerder vandaag niet van plan te zijn te stoppen met de aanvallen op Libanon. Olmert: ‘Israël gaat door met de strijd tegen Hezbollah. We zullen ze oppakken en tegenhouden.’ Hij had vandaag een gesprek met de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice

ronald
25-07-06, 13:42
Ach... spuit 11.....

IbnRushd
25-07-06, 14:06
Geplaatst door ronald
Ach... spuit 11.....

Wel even doordenken. Dit is wat wij allemaal niet willen. Als SA daadwerkelijk de oorlog verklaart en VS bemoeit ermee of Israël valt de heilige plaatsen in SA dan mag je gerust van uitgaan dat alle moslims op deze aardbol er fysiek mee gaan bemoeien.

Voor alle duidelijkheid; Israël is zichtbaar de boosdoener. Vooral om het feit dat militaire ingrijp vanwege de ontvoering fake was; het ging hun met name om uitschakeling van Hezbollah en Hamas.

Ps: reageer alleen inhoudelijk.

ronald
25-07-06, 14:13
Geplaatst door IbnRushd
Wel even doordenken. Dit is wat wij allemaal niet willen. Als SA daadwerkelijk de oorlog verklaart en VS bemoeit ermee of Israël valt de heilige plaatsen in SA dan mag je gerust van uitgaan dat alle moslims op deze aardbol er fysiek mee gaan bemoeien.

Voor alle duidelijkheid; Israël is zichtbaar de boosdoener. Vooral om het feit dat militaire ingrijp vanwege de ontvoering fake was; het ging hun met name om uitschakeling van Hezbollah en Hamas.

Ps: reageer alleen inhoudelijk.


Ach hou op met je komplottheorieen. Alsof dat inhoudelijk is. Je bent een autoritair mannetje dat denk de regie moet voeren. Schijt.

Hezbollah is de boosdoener. Punt.

HEBKAfile Exclusive: Rice learns in Beirut that neither the Lebanese government nor its parliamentary majority wants a ceasefire

July 25, 2006, 12:56 AM (GMT+02:00)

Speaking privately to PM Fouad Siniora Monday, July 24, the secretary of state said, according to DEBKAfile’s exclusive Middle East sources: You don’t want to be like the Palestinian Authority which stands by and watches its people go to ruin.

Before taking off for Jerusalem, she also met Nabih Berri, the pro-Syrian Shiite parliamentary speaker. He said later their talks had failed but, according to DEBKAfile, they did arrive at some tactic understandings. Before moving against his Shiite rival Hassan Nasrallah and the Hizballah, Berri preferred to wait for the first cracks to appear in their standing.

The US secretary also interviewed anti-Syrian coalition leaders, known as the “March 14 Camp.” Druze leader Walid Jumblatt remarked that Nasrallah was behaving like Yasser Arafat in the 1982 siege of Beirut. “He is willing to let the Lebanese capital burn while he haggles over terms of surrender.”

The Christian leader Samir Geagea said: The situation is terrible but the calamity has created an opportunity which we must not miss.”

Rice stressed to all her Lebanese interlocutors that the United States had never planned to use Lebanon to fight Iran. Americans, she said, would never forget that Hizballah is a terrorist organization which has murdered Americans and other nationals. Hizballah has a problem not just with the US president but with both houses of congress.

She rejected pro-Syrian leaders’ demand for a ceasefire without first establishing its components. Washington is willing to consider a multinational force, or even a NATO presence, but would insist on the full implementation of Security Council resolution 1559, namely the disarming of Hizballah. This could take place in stages but, first of all, Hizballah must give up its rockets, missiles and heavy weapons.

Condoleezza Rice informed Siniora that she was representing the position President Bush had put before Saudi foreign minister Saud al-Faisal at the White House Sunday, July 23, implying that there was no point in the Lebanese running to the Saudis for help. They would have to cope with the crisis themselves

Lampo
25-07-06, 14:14
Geplaatst door IbnRushd
Wel even doordenken. Dit is wat wij allemaal niet willen. Als SA daadwerkelijk de oorlog verklaart en VS bemoeit ermee of Israël valt de heilige plaatsen in SA dan mag je gerust van uitgaan dat alle moslims op deze aardbol er fysiek mee gaan bemoeien.

Voor alle duidelijkheid; Israël is zichtbaar de boosdoener. Vooral om het feit dat militaire ingrijp vanwege de ontvoering fake was; het ging hun met name om uitschakeling van Hezbollah en Hamas.

Ps: reageer alleen inhoudelijk.

Volgens Bartjens is de boosdoener degene die tienduizenden raketten aan je grens opstelt. En om te provoceren o.i.d. er in de loop der jaren met de regelmaat van de klok een aantal op je burgers afschiet.

Maar ik begrijp dat deze logica aan de gemiddelde arabier voorbijgaat.

PS Worden de heilige plaatsen van de joden eigenlijk ontzien door de wildgeworden raketteers?

IbnRushd
25-07-06, 14:24
Geplaatst door ronald
Ach hou op met je komplottheorieen. Alsof dat inhoudelijk is. Je bent een autoritair mannetje dat denk de regie moet voeren. Schijt.

Hezbollah is de boosdoener. Punt.



Complottheorieen? Kindje, het staat bijna in elke krant dat Israel al weken voor die ontvoering aan het voorbereiden waren voor een offensieve oorlog tegen Hezbollah. Ja, zelfs in Haaretz. Sukkeltje, denk je dat dat binnen een paar dagen kan? Ik heb het met je te doen. En dan niet te spreken dat zij ontvoerd zijn binnen de Libanese grenzen. Wat een idioot... en dan moet ik met hem in discussie treden. :p

ronald
25-07-06, 14:28
Geplaatst door IbnRushd
Complottheorieen? Kindje, het staat bijna in elke krant dat Israel al weken voor die ontvoering aan het voorbereiden waren voor een offensieve oorlog tegen Hezbollah. Ja, zelfs in Haaretz. Sukkeltje, denk je dat dat binnen een paar dagen kan? Ik heb het met je te doen. En dan niet te spreken dat zij ontvoerd zijn binnen de Libanese grenzen. Wat een idioot... en dan moet ik met hem in discussie treden. :p


Haaretz? Ik heb het over jouw achterlijke denkbeelden man:


"Wel even doordenken. Dit is wat wij allemaal niet willen. Als SA daadwerkelijk de oorlog verklaart en VS bemoeit ermee of Israël valt de heilige plaatsen in SA dan mag je gerust van uitgaan dat alle moslims op deze aardbol er fysiek mee gaan bemoeien.

Voor alle duidelijkheid; Israël is zichtbaar de boosdoener. Vooral om het feit dat militaire ingrijp vanwege de ontvoering fake was; het ging hun met name om uitschakeling van Hezbollah en Hamas."

IbnRushd
25-07-06, 14:29
Geplaatst door Lampo
Volgens Bartjens is de boosdoener degene die tienduizenden raketten aan je grens opstelt. En om te provoceren o.i.d. er in de loop der jaren met de regelmaat van de klok een aantal op je burgers afschiet.

Maar ik begrijp dat deze logica aan de gemiddelde arabier voorbijgaat.

PS Worden de heilige plaatsen van de joden eigenlijk ontzien door de wildgeworden raketteers?

Tuurlijk. Ze schoten een aantal raketjes gewoon zomaar. Hè, ze hadden er namelijk teveel van die spul. Israël is niets anders dan een vredelievend land, dat niets anders doet dan vrede zoeken. Dom van me. Af en toe komt er een raket op een auto, huis en op de openbare weg, maar dan doen zij niet expres, die Isrealiers. Israël die naam zegt het al. Ik zal het maar niet over die ontvoeringen hebben en die onteringen van Palestijnse burgers. Laat ik het maar helemaal niet over hebben over die honderden kinderen die de afgelopen jaren kapot zijn geschoten. Israël is niet zo schuldig als het lijkt, hè Lampootje. Maar jij bent niets voor niets de held van maroc.nl. Met je fijne analyses en je slimme opmerkingen. Wat zouden we doen zonder jou?

IbnRushd
25-07-06, 14:31
Geplaatst door ronald
Haaretz? Ik heb het over jouw achterlijke denkbeelden man:


"Wel even doordenken. Dit is wat wij allemaal niet willen. Als SA daadwerkelijk de oorlog verklaart en VS bemoeit ermee of Israël valt de heilige plaatsen in SA dan mag je gerust van uitgaan dat alle moslims op deze aardbol er fysiek mee gaan bemoeien.

Voor alle duidelijkheid; Israël is zichtbaar de boosdoener. Vooral om het feit dat militaire ingrijp vanwege de ontvoering fake was; het ging hun met name om uitschakeling van Hezbollah en Hamas."

Lees ik 'als' op mijn bericht? Ehum... helemaal vergeten je was toen gezakt voor je inburgingscursus. Maar geen nood hoor. Zionisten hebben vrijspel in EU.

gh.wille
25-07-06, 14:33
Geplaatst door IbnRushd
Wel even doordenken. Dit is wat wij allemaal niet willen. Als SA daadwerkelijk de oorlog verklaart en VS bemoeit ermee of Israël valt de heilige plaatsen in SA dan mag je gerust van uitgaan dat alle moslims op deze aardbol er fysiek mee gaan bemoeien.

Voor alle duidelijkheid; Israël is zichtbaar de boosdoener. Vooral om het feit dat militaire ingrijp vanwege de ontvoering fake was; het ging hun met name om uitschakeling van Hezbollah en Hamas.

Ps: reageer alleen inhoudelijk.

Hierbij geef je al duidelijk aan waar de schoen wringt , je hebt het al bij voorbaat over de aanvallen van Israel op heilige plaatsen .
Terwijl er nog geen sprake van is ! je zou haast zeggen:

De wens is de vader van de gedachten !

Trouwens met wat voor reden zou S.A de oorlog kunnen verklaren aan Israel ?

Zijn ze soms vergeten hoe ook hun land jaren lang gezucht heeft onder het juk *dat ze zelf overgenomen hebben.

* De bezetting door het Osmaanse rijk.

Turkish_boy
25-07-06, 14:39
Als er ook maar een handgranaat in Mekka zal afgaan kun je erop rekenen dat 90% van de Moslims meteen zullen gaan radicalizeren.

IbnRushd
25-07-06, 14:39
Geplaatst door gh.wille
Hierbij geef je al duidelijk aan waar de schoen wringt , je hebt het al bij voorbaat over de aanvallen van Israel op heilige plaatsen .
Terwijl er nog geen sprake van is ! je zou haast zeggen:

De wens is de vader van de gedachten !

Trouwens met wat voor reden zou S.A de oorlog kunnen verklaren aan Israel ?

Zijn ze soms vergeten hoe ook hun land jaren lang gezucht heeft onder het juk *dat ze zelf overgenomen hebben.

* De bezetting door het Osmaanse rijk.

Het is een theorie. Israel is overal in staat en hebben al tig x bewezen schijt te hebben aan VN-beginselen en mensenrechten. Ze staan ook bekend net als VS om hun leugens en verdaaiingen. De kans is natuurlijk klein, maar wel realistisch. Ik wilde hem er even opwijzen dat de genoemde scenario mogelijk is. Heb je daar problemen mee?

De groeten
25-07-06, 15:22
Dat er van alles kan gebeuren, is precies waar Abdullah mee dreigt, volgens een aanvulling op het oorspronkelijke artikel (op Elsevier):


'Niemand kan voorspellen wat er gebeurt als de zaken uit de hand lopen,' zei Abdullah.

observer
25-07-06, 15:25
Geplaatst door Turkish_boy
Als er ook maar een handgranaat in Mekka zal afgaan kun je erop rekenen dat 90% van de Moslims meteen zullen gaan radicalizeren. de enige handgranaten die ooit in mekka zijn ontploft werden door moslims gegooid en dat zal niet snel veranderen, voorlopig hebben de israeli zelfs niet eens de tempelberg onder beheer uit respect voor de islam

en voor de rest alsof SA een militaire macht is
de saudi zijn te decadent om serieus te vechten, tenzij rolls royce een tank voor ze wil bouwen

The Black Flame
25-07-06, 15:39
Geplaatst door IbnRushd
Wel even doordenken. Dit is wat wij allemaal niet willen. Als SA daadwerkelijk de oorlog verklaart en VS bemoeit ermee of Israël valt de heilige plaatsen in SA dan mag je gerust van uitgaan dat alle moslims op deze aardbol er fysiek mee gaan bemoeien.

Dat denk ik niet. De Boedhisten gaven geen krimp toen de Taliban hun eeuwenoude Boedhabeelden opblies, laat staan dat dan de meest ontwikkelde en meest vredenlievende godsdienst ter wereld over de rooie zal gaan.

IbnRushd
25-07-06, 15:42
Geplaatst door The Black Flame
Dat denk ik niet. De Boedhisten gaven geen krimp toen de Taliban hun eeuwenoude Boedhabeelden opblies, laat staan dat dan de meest ontwikkelde en meest vredenlievende godsdienst ter wereld over de rooie zal gaan.

Je vergelijkt appels met peren.

The Black Flame
25-07-06, 15:45
Natuurlijk, als ik even afwijk van jouw dagenlang durende mantra vergelijk ik appels met peren.

IbnRushd
25-07-06, 15:50
Geplaatst door The Black Flame
Natuurlijk, als ik even afwijk van jouw dagenlang durende mantra vergelijk ik appels met peren.

Als je er gelukkig mee wordt, ben ik tevreden.

ronald
25-07-06, 15:55
Geplaatst door IbnRushd
Lees ik 'als' op mijn bericht? Ehum... helemaal vergeten je was toen gezakt voor je inburgingscursus. Maar geen nood hoor. Zionisten hebben vrijspel in EU.


Doet er geen flikker toe. Je komt er toch mee?

Ik kan ook wel met onzin aankomen asl "..als we niet willen dat de wereld ontploft"...zg dooddoeners.

ronald
25-07-06, 15:57
Geplaatst door Turkish_boy
Als er ook maar een handgranaat in Mekka zal afgaan kun je erop rekenen dat 90% van de Moslims meteen zullen gaan radicalizeren.


...aan het doemdenken? Joden kunnen Mekka geen bal schelen. Israeliers ook niet. Christenen ook niet . Boedisten ook niet. Het zijn alleen de Moslims zelf die Mekka kunnen schelen omdat dat de enige rots is waar men zich aan vast schijnt te houden. Het is inderdaad interessant wat Moslims over andere heiligdommen denken, en wat ze ermee doen.

MaRiaH
25-07-06, 16:06
Ik vraag me af uit welke bron dat bericht komt.
Het is niet waar. SA zal dat nooit doen en zeker niet in dit stadium.

Dit is het werkelijke bericht.
----------------------------------------------------------------------


Abdullah waarschuwt voor regionale oorlog 25-07-06


Koning Abdullah van Saudi-Arabië heeft gewaarschuwd dat de Israëlische aanvallen kunnen leiden tot een regionale oorlog in het Midden-Oosten. "Als de vredesoptie faalt, komt dat door de Israëlische arrogantie, dan zal er geen andere optie zijn dan oorlog", was de officiële verklaring van de koning, geciteerd door de Saudische televisie. De zender maakte ook bekend dat Saudi-Arabië 500 miljoen dollar heeft beloofd om Libanon weer op te bouwen en 250 miljoen voor de Palestijnen.

Bolwerk
Beiroet is vanmiddag weer opgeschrikt door bombardementen. In het zuiden van de stad vonden vijf explosies plaats, naar verluidt op Hezbollah-bolwerken. Het Israëlische leger wint terrein in Zuid-Libanon. Militairen hebben het Hezbollah-bolwerk Bint Jbeil in handen gekregen.

Bij de gevechten in het dorp kwamen volgens Israël zeker twintig Hezbollahstrijders om. Ook zegt het Israëlische leger meerdere strijders gevangen te hebben genomen. Gisteren werd ook een ander dorp in het zuiden van Libanon ingenomen. Er werd in de straten hevig gevochten.

Hezbollah heeft tenminste zeventig raketten op het noorden van Israël afgevuurd. Daarbij kwam een 15-jarig meisje om en raakten 23 mensen gewond. De raketten kwamen neer in Maghar en Haifa.

Vredesmacht
De Israëlische minister van Defensie Peretz zegt dat Israël zal pas uit het zuiden van Libanon vertrekken na de komst van een vredesmacht. Tot die tijd blijft Israël een bufferzone bezetten.

Een commandant van het Israëlische leger heeft verklaard dat het grondoffensief in Zuid-Libanon niet verder wordt uitgebreid. Het is voor het eerst dat plannen over de omvang van de campagne worden vrijgegeven. De bedoeling is de Hezbollah-infrastructuur, waaronder de raketlanceerinstallaties, in het zuiden van het land te vernietigen, aldus de commandant.

Olmert
Terwijl de gevechten in alle hevigheid verder gaan, heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rice met de Israëlische premier Olmert gesproken over de mogelijkheden voor een diplomatieke oplossing. Olmert verklaarde het offensief tegen Hezbollah voort te willen zetten. "We gebruiken het fundamentele recht van zelfverdediging", aldus de premier.

Rice wil een duurzame oplossing in de regio. "Het is tijd voor een nieuw Midden-Oosten. Het is tijd om duidelijk te maken aan degenen die geen nieuw Midden-Oosten willen, dat wij zullen overwinnen."

Gisteren sprak Rice met haar Israëlische ambtgenoot Livni over een bestand. Rice wil dat er vrede komt die "op blijvende principes is gebaseerd, niet op tijdelijke".

Eerder op de dag bezocht Rice de Libanese premier Siniora. Dat leverde weinig concreets op. Libanon wil eerst een staakt-het-vuren en dan pas praten. Maar Amerika eist dat Hezbollah zich eerst terugtrekt van de grens, en dat de twee gegijzelde Israëlische soldaten worden vrijgelaten. Een houdbaar staakt-het-vuren, noemt Rice dat.

Hulp
De humanitaire hulp aan Libanon moet volgens de Verenigde Naties snel op gang komen. VN-coördinator Egeland zegt dat er de komende drie maanden 150 miljoen dollar nodig is.

"We hebben goede gesprekken met het Israëlische leger gehad. Er komen routes naar Beiroet over de zee, en over land vanuit Noord-Libanon", zei Egeland. "En er komt een waarschuwingssysteem voor konvooien die het land binnen komen. Het Israëlische leger zegt daar rekening mee te houden."

Het leger hield maandag ook rekening met het bezoek van de Amerikaanse minister Rice. De hele dag waren er geen bombardementen op de Libanese hoofdstad.

Tussen de 500.000 en 800.000 Libanezen zijn getroffen door het conflict tussen Israël en Hezbollah. Honderdduizenden mensen zijn op de vlucht geslagen. Egeland heeft Israël gevraagd om meer hulpgoederen in Libanon toe te laten.

De Verenigde Staten beginnen vandaag met noodhulp aan Libanon. Per schip en helikopter zullen hulpgoederen worden overgebracht. In delen van Libanon dreigt een tekort aan voedsel te ontstaan. Buitenlanders die zijn geëvacueerd zeggen dat de situatie steeds nijpender wordt. Eerste levensbehoeften zoals brood en water beginnen her en der op te raken en alles wordt snel duurder.

Israël heeft vandaag toegezegd humanitaire hulp via de lucht voor Libanon toe te staan. Dat heeft premier Olmert gezegd. Vliegtuigen met hulp mogen dan landen op het vliegveld van Beiroet.

Bron: NOS

De groeten
25-07-06, 16:09
Geplaatst door MaRiaH
Ik vraag me af uit welke bron dat vericht komt.
Het is niet waar.

http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/nieuwsbericht/asp/artnr/107607/index.html

MaRiaH
25-07-06, 16:12
Geplaatst door De groeten
http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/nieuwsbericht/asp/artnr/107607/index.html

Ja maar er staat hetzelfde.. slechts de titel doet anders vermoeden.. :p

IbnRushd
25-07-06, 16:13
Geplaatst door ronald
Doet er geen flikker toe. Je komt er toch mee?

Ik kan ook wel met onzin aankomen asl "..als we niet willen dat de wereld ontploft"...zg dooddoeners.

Jij bent onzin.

ronald
25-07-06, 16:17
Geplaatst door IbnRushd
Jij bent onzin.


Uit jouw mond klinkt dat als een compliment. Bedankt.

De groeten
25-07-06, 16:19
Geplaatst door MaRiaH
Ja maar er staat hetzelfde.. slechts de titel doet anders vermoeden.. :p

Er staat inmiddels iets anders dan wat er vanmiddag stond. De tekst in het openingsbericht heb ik letterlijk gekopieerd van de Elsevier-site.

MaRiaH
25-07-06, 16:24
Geplaatst door De groeten
Er staat inmiddels iets anders dan wat er vanmiddag stond. De tekst in het openingsbericht heb ik letterlijk gekopieerd van de Elsevier-site.

Ik geloof je, maar ik vond het al vreemd.

Koning Abdullah kijkt wel uit.. :D

bowie
25-07-06, 17:50
Geplaatst door IbnRushd
Wel even doordenken. Dit is wat wij allemaal niet willen. Als SA daadwerkelijk de oorlog verklaart en VS bemoeit ermee of Israël valt de heilige plaatsen in SA dan mag je gerust van uitgaan dat alle moslims op deze aardbol er fysiek mee gaan bemoeien.

Voor alle duidelijkheid; Israël is zichtbaar de boosdoener. Vooral om het feit dat militaire ingrijp vanwege de ontvoering fake was; het ging hun met name om uitschakeling van Hezbollah en Hamas.

Ps: reageer alleen inhoudelijk. ik geloof dat dit een derde wereld oorlog word.....zal moeilijk worden voor ons allemaal....maar er is maar een sekte schuldig en dat zijn de strijders....taliban hesbola enz

Pratana
25-07-06, 17:51
Geplaatst door The Black Flame "


Dat denk ik niet. De Boedhisten gaven geen krimp toen de Taliban hun eeuwenoude Boedhabeelden opblies, laat staan dat dan de meest ontwikkelde en meest vredenlievende godsdienst ter wereld over de rooie zal gaan.

Mag ik je vertellen dat de Bhoeda-beelden gaan herijzen uit hun overschot, gaan ze hersteld worden, met giften van onder meer Thailand en andere gulle vredelievende en niet egoistische mensen want die bestaan nog hoor, en meer dan je denkt!
Vandaag was er in zuid -Thailand de 1400 ste dode ; een leeraar voor de leerlingen dood geschoten omdat hij les gaf aan kinderen en dat mag blijkbaar niet door de moslims daar ginder, en het bovenstaande getal is maar in twéé jaar, maar die halen de krantekoppen hier niet, feitelijk beter dat zou nog anderen op gedachten zetten.

""Concerns over security for schools and villages as violence escalates

A gunman shot dead a primary school teacher in front of his entire class yesterday morning.

The attack has increased fears that the authorities are incapable of properly protecting teachers assigned to the restive region.

The gunman, who went to the school with three other assailants, shot Prasarn Makchoo, 46, a Thai language teacher at Ban Bue Rang School in Narathiwat's Rusoh district, at close range with a .38 pistol. The four had disguised themselves in student uniforms to enter the school area undetected.

Prasarn took two bullets to the back and one to the head, killing him instantly. An investigator said the teacher still held a piece of chalk in his hand.

Prasarn is the 44th teacher to have been killed by suspected Muslim militants since 2004,

said Sa-nguan Jintarat, head

of the Narathiwat Teachers Association.

The murder is embarrassing for the authorities, as it comes just two months after the failure of security officials to rescue two female teachers badly beaten by a group of young men in the village of Kuching Reupah. The drama occurred amid a tense stand-off between village defence volunteers and residents, who were demanding the release of two men arrested earlier in the day on charges of being members of an insurgent group looking to split the Malay-speaking region from Thailand.

Yesterday's attack infuriated Narathiwat Governor Pracha Therat, who suggested that village defence volunteers assigned to the school may have cooperated with the killers.

Pracha did not elaborate to support his claim, but said there would be a thorough background check of all security details, as well as an inquiry into their conduct and failure to stop the killing. Guards would be dealt with to the fullest extent of the law if found guilty, he warned.

Pracha ordered all 42 schools in Rusoh district to be closed temporarily.

Two village defence volunteers and four defence volunteers working for district chiefs were posted at the school at the time of the drama.

The whereabouts of the school guards at the time of the shooting was not clear but Pracha told reporters that they did not have their weapons with them.

"Much has been done to stop such incidents - yet it still took place. It shows that the security team at the school was not efficient," Pracha said.

Thai security and intelligence officials in the restive deep South have been strongly criticised for failing to curb the ongoing violence.

The murdered teach-er had worked at the school for more than 20 years. His body was taken to Wat Pairojcha-naram in Rusoh district.

Prasarn is survived by a son and a daughter. His wife, Panyaporn Makchoo, 45, works at the same school. More than 1,400 people have been killed in the region since early 2004.

The Nation""

Joepie
25-07-06, 18:06
ik hoorde gisteren zelfs iets heel anders: egypte, jordanie en Saudie Arabie willen helemaal geen herzbollah en dus veroordelen ze het libanese geweld en onderkennen dat israel recht heeft op zelfverdediging.

Alim
25-07-06, 19:04
Geplaatst door ronald
Ach hou op met je komplottheorieen. Alsof dat inhoudelijk is. Je bent een autoritair mannetje dat denk de regie moet voeren. Schijt.

Hezbollah is de boosdoener. Punt.

HEBKAfile Exclusive: Rice learns in Beirut that neither the Lebanese government nor its parliamentary majority wants a ceasefire

July 25, 2006, 12:56 AM (GMT+02:00)

Speaking privately to PM Fouad Siniora Monday, July 24, the secretary of state said, according to DEBKAfile’s exclusive Middle East sources: You don’t want to be like the Palestinian Authority which stands by and watches its people go to ruin.

Before taking off for Jerusalem, she also met Nabih Berri, the pro-Syrian Shiite parliamentary speaker. He said later their talks had failed but, according to DEBKAfile, they did arrive at some tactic understandings. Before moving against his Shiite rival Hassan Nasrallah and the Hizballah, Berri preferred to wait for the first cracks to appear in their standing.

The US secretary also interviewed anti-Syrian coalition leaders, known as the “March 14 Camp.” Druze leader Walid Jumblatt remarked that Nasrallah was behaving like Yasser Arafat in the 1982 siege of Beirut. “He is willing to let the Lebanese capital burn while he haggles over terms of surrender.”

The Christian leader Samir Geagea said: The situation is terrible but the calamity has created an opportunity which we must not miss.”

Rice stressed to all her Lebanese interlocutors that the United States had never planned to use Lebanon to fight Iran. Americans, she said, would never forget that Hizballah is a terrorist organization which has murdered Americans and other nationals. Hizballah has a problem not just with the US president but with both houses of congress.

She rejected pro-Syrian leaders’ demand for a ceasefire without first establishing its components. Washington is willing to consider a multinational force, or even a NATO presence, but would insist on the full implementation of Security Council resolution 1559, namely the disarming of Hizballah. This could take place in stages but, first of all, Hizballah must give up its rockets, missiles and heavy weapons.

Condoleezza Rice informed Siniora that she was representing the position President Bush had put before Saudi foreign minister Saud al-Faisal at the White House Sunday, July 23, implying that there was no point in the Lebanese running to the Saudis for help. They would have to cope with the crisis themselves

Ik blijf het altijd zeggen, we moeten af van stelletje zionisten hier in maroc.nl
wederom de vraag aan de Moderator om hier een eind aan te maken en deze ongedierte zionisten voor goed te verbannen.
Nogmaals alvast bedankt aan de moderator

Joepie
25-07-06, 19:26
Geplaatst door Alim
Ik blijf het altijd zeggen, we moeten af van stelletje zionisten hier in maroc.nl
wederom de vraag aan de Moderator om hier een eind aan te maken en deze ongedierte zionisten voor goed te verbannen.
Nogmaals alvast bedankt aan de moderator

nou gezellig figuurtje ben jij.

Laat hem zijn mond houden door gefundeerde beargumentatie ipv. dat domme gelul zoals hierboven .

ronald
25-07-06, 19:27
Geplaatst door Alim
Ik blijf het altijd zeggen, we moeten af van stelletje zionisten hier in maroc.nl
wederom de vraag aan de Moderator om hier een eind aan te maken en deze ongedierte zionisten voor goed te verbannen.
Nogmaals alvast bedankt aan de moderator



Juden rauss!!!!

ronald
25-07-06, 19:31
Arabieren maken het keer op keer duidelijk: antizionisme = antisemitisme !!!

dr SiliconValley
25-07-06, 19:57
Alle partijen zijn schuldig.

De palestijnen hebben een Gandhi nodig en de Israeli een Nelson Mandela.

H.P.Pas
25-07-06, 20:36
Geplaatst door zoroaster
Alle partijen zijn schuldig.

De palestijnen hebben een Gandhi nodig en de Israeli een Nelson Mandela.

Voor Israël zou een de Gaulle al genoeg zijn.

Soldim
25-07-06, 20:42
Geplaatst door Turkish_boy
Als er ook maar een handgranaat in Mekka zal afgaan kun je erop rekenen dat 90% van de Moslims meteen zullen gaan radicalizeren.

Dus een handgranaat in Jeruzalem is voldoende voor radicaliserende Joden; en dus algehele oorlog?

barfly
25-07-06, 20:50
Wel interessant, Israelische bommen op de Ka'aba en dan kijken hoeveel mosilms anti westers worden.

Als 90% van de moslims in de EU bijvoorbeeld militant dreigt te worden dan moeten ze waarschijnlijk wel allemaal geïnterneerd worden. En gedwongen repatriëring denk ik.

Toch denk ik niet dat het met zo'n vaart zal lopen want eenheid in de Arabische wereld is met een schijnwerper te zoeken.

En niemand zit erop te wachten om heiligdommen van anderen te vernietigen toch?

observer
25-07-06, 22:02
Geplaatst door Turkish_boy
Als er ook maar een handgranaat in Mekka zal afgaan kun je erop rekenen dat 90% van de Moslims meteen zullen gaan radicalizeren. jaja

dus 3000 doden in de vs, gevolg war on terror, kritiek schreeuwen veroordelen

dus israel wordt regelmatig beschoten gevolg zien we nu zionistisch terreur mensenrechten geschonden blablabla

1 scherfje van mekka en dan zou het terecht zijn dat 90% van de moslims de hele wereld op zijn kop zet

hypocriet

probleem is dat er teveel relitypes zijn die opgewonden raken van hun relidogmas,boeken en symbolen, die energie zouden ze eens moeten helpen om het leven van 1 ander beter te maken

dan zou de wereld zoveel beter zijn

sterker nog ik meen dat al die boeken wel een passage hebben waarin dat ten zeerste wordt aanbevolen

MaRiaH
25-07-06, 22:25
Geplaatst door Joepie
ik hoorde gisteren zelfs iets heel anders: egypte, jordanie en Saudie Arabie willen helemaal geen herzbollah en dus veroordelen ze het libanese geweld en onderkennen dat israel recht heeft op zelfverdediging.

Klopt. Ze zijn namelijk blj dat israel het Sjie'itische "probleem" aanpakt dus kijken ze weg!

Maw. slappe hap en politiek gekonkel.

MaRiaH
25-07-06, 22:27
Geplaatst door Alim
Ik blijf het altijd zeggen, we moeten af van stelletje zionisten hier in maroc.nl
wederom de vraag aan de Moderator om hier een eind aan te maken en deze ongedierte zionisten voor goed te verbannen.
Nogmaals alvast bedankt aan de moderator

Ik vind dat hier veel te weinig joden komen.

Juist dat opent de mogelijkheden voor een stevige discussie.
Dat eenzijdige gezeik komt me de keel uit.

Als ik Mod was gaf ik jou een ban.
Heb geen respect voor mensen die zeuren om een ander een kaart aan te naaien.
:boer:

Soldim
25-07-06, 22:28
Geplaatst door Alim
Ik blijf het altijd zeggen, we moeten af van stelletje zionisten hier in maroc.nl
wederom de vraag aan de Moderator om hier een eind aan te maken en deze ongedierte zionisten voor goed te verbannen.
Nogmaals alvast bedankt aan de moderator

Ik hoop erop dat een moderator ervoor zorgt dat je voorlopig niets meer te zeggen hebt hier.....

MaRiaH
25-07-06, 22:30
RIYADH, Saudi Arabia, (UPI) -- Saudi Arabian Wahhabi Sheik Abdullah bin Jabreen has declared it illegal for Muslims to join, support, or pray for militant group Hezbollah.

Jabreen declared a fatwa against the group for its actions against Israel, revealing a divide among Sunni Muslims over the issue of the Israel-Hezbollah conflict, the New York Sun reported Friday.

The Wahhabi sects have largely come out against Hezbollah's actions in the region but some Sunni fundamentalist groups, including the Egyptian Muslim Brotherhood, have pledged support for the Shiite militant group. The brotherhood was planning a rally Friday to support the militants at Cairo's Al-Azhar mosque.

Sheik Hamid al-Ali, in Kuwait, issued a statement July 13, the day after two Israeli soldiers were abducted by Hezbollah, condemning the organization's actions and describing the conflict as a result of Iran's imperialistic ambitions in Israel.

The governments of Egypt, Jordan and Saudi Arabia have also condemned the actions of Hezbollah.

Turkish_boy
25-07-06, 22:48
Geplaatst door observer
jaja

dus 3000 doden in de vs, gevolg war on terror, kritiek schreeuwen veroordelen

dus israel wordt regelmatig beschoten gevolg zien we nu zionistisch terreur mensenrechten geschonden blablabla

1 scherfje van mekka en dan zou het terecht zijn dat 90% van de moslims de hele wereld op zijn kop zet

hypocriet

probleem is dat er teveel relitypes zijn die opgewonden raken van hun relidogmas,boeken en symbolen, die energie zouden ze eens moeten helpen om het leven van 1 ander beter te maken

dan zou de wereld zoveel beter zijn

sterker nog ik meen dat al die boeken wel een passage hebben waarin dat ten zeerste wordt aanbevolen

Met mekke bedoel ik het Ka'be, het is het heiligste plek op aarde voor Moslims. Ik sterf nog liever dan dat ik bommen op het ka'be zie vallen.

Hypocriet is het westen, het westen dat Israel al zolang vrijspel geeft om alles te doen en te laten wat ze willen. Zodra er een resolutie komt tegen Isreal om hem te veroordelen(niet aanpakken) stemt Amerika of andere snertlandjes tegen. Veto noemen ze zoiets, dat is pas echt hypocriet. Zeggen dat Israel zichzelf mag verdedigen en dat Libanon niks terug mag doen en wapens neer moet leggen is hypocriet.

Ik hoop dat het verzet wat terug kan doen, ik wens het dood van elke Israelische soldaat.

MaRiaH
25-07-06, 22:50
Geplaatst door Turkish_boy
Met mekke bedoel ik het Ka'be, het is het heiligste plek op aarde voor Moslims. Ik sterf nog liever dan dat ik bommen op het ka'be zie vallen.

Hypocriet is het westen, het westen dat Israel al zolang vrijspel geeft om alles te doen en te laten wat ze willen. Zodra er een resolutie komt tegen Isreal om hem te veroordelen(niet aanpakken) stemt Amerika of andere snertlandjes tegen. Veto noemen ze zoiets, dat is pas echt hypocriet. Zeggen dat Israel zichzelf mag verdedigen en dat Libanon niks terug mag doen en wapens neer moet leggen is hypocriet.

Ik hoop dat het verzet wat terug kan doen, ik wens het dood van elke Israelische soldaat.

uhuh.. en daarom duurt dit conflict nu al 60 jaar.. :moe:

Rourchid
25-07-06, 23:21
Geplaatst door Cherub

De shia-soennie vijandschap, uit het begin van de Islam, is groter dan die tussen Moslims en niet-moslims.

Dat feit zal de Islam doen verscheuren en vernietigen voor het oog van de wereld.


Wartaal.

Geplaatst door Cherub

Israel is het gemeenschappelijke strijdtoneel (de Heilige Israels = de steen des aanstoots)

zoals in de bijbel geopenbaard.


Wartaal.

Geplaatst door Cherub

Jesaja 29:
10 Want een geest van diepe slaap
heeft de HEER over jullie uitgestort:
hij heeft jullie ogen, de profeten, gesloten
en jullie verstand, de zieners, verduisterd.
11 Elk visioen is voor jullie als de tekst van een verzegeld boek, dat aan iemand die kan lezen wordt voorgelegd met de vraag: ‘Lees dit eens,’ waarop hij antwoordt: ‘Dat gaat niet, het is verzegeld.’ 12 Of als het wordt voorgelegd aan iemand die niet lezen kan: ‘Lees dit eens,’ dan zal hij zeggen: ‘Ik kan niet lezen.’ 13 De Heer zegt:
Omdat dit volk mij naar de mond praat,
mij slechts met de lippen dient,
terwijl hun hart ver bij mij vandaan is;
omdat hun ontzag voor mij louter plicht is,
slechts aangeleerd en door mensen opgelegd –
14 daarom zal ik opnieuw wonderen verrichten voor dit volk,
indrukwekkende wonderen en grootse daden.
De wijsheid van wijzen zal hun dan niet baten,
het verstand van verstandigen houdt zich verborgen.
15 Wee degenen die hun ware bedoelingen
diep verborgen houden voor de HEER;
die alles doen in duisternis en zeggen:
‘Wie ziet ons? Wie weet wat wij doen?’
16 Jullie draaien de zaken om!


Jeremia 31
33 - Maar dit is het verbond, dat Ik na die dagen met het huis van Israel maken zal, spreekt de HEERE: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven, en zal die in hun hart schrijven; en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn.

observer
25-07-06, 23:31
Geplaatst door Turkish_boy
Met mekke bedoel ik het Ka'be, het is het heiligste plek op aarde voor Moslims. Ik sterf nog liever dan dat ik bommen op het ka'be zie vallen.
bedoel ik wat heeft die hoop stenen nu voor belang, elk mens vrouw kind man, moslim jood christen maakt niet uit is van meer waarde dan welk gebouw dan ook (gezien het feit dat de saudi hele stukken van historisch mekka vernietigd hebben hebben ze blijkbaar ook een mening)


Zeggen dat Israel zichzelf mag verdedigen en dat Libanon niks terug mag doen en wapens neer moet leggen is hypocriet. dat zou waar zijn ware het niet dat A. hezbollah niet het libanese leger is (eerder het iraanse vreemdelingenlegioen) en B. libanon niet aangevallen werd, even geheugen opfrissen deze hele scheisse is begonnen nadat hezbollah 2 israeli uit israel ontvoerde dus er is geen sprake van verzet tegen een bezetter, noch een verdediging, als hezbollah zijn poten thuis had gehouden hadden de israeli geen reden gehad om libanon af te breken

gh.wille
26-07-06, 01:20
[QUOTE]Geplaatst door Turkish_boy
Met mekke bedoel ik het Ka'be, het is het heiligste plek op aarde voor Moslims. Ik sterf nog liever dan dat ik bommen op het ka'be zie vallen.

Hypocriet is het westen, het westen dat Israel al zolang vrijspel geeft om alles te doen en te laten wat ze willen. Zodra er een resolutie komt tegen Isreal om hem te veroordelen(niet aanpakken) stemt Amerika of andere snertlandjes tegen. Veto noemen ze zoiets, dat is pas echt hypocriet. Zeggen dat Israel zichzelf mag verdedigen en dat Libanon niks terug mag doen en wapens neer moet leggen is hypocriet.

Ik hoop dat het verzet wat terug kan doen, ik wens het dood van elke Israelische soldaat. [/QUOTE

Je hebt het over de heiligste plek op aarde ,weet je misschien hoe die mogelijk is gemaakt?
De tijd valt niet te keren en dat is ook niet nodig gun ieder mens een plaats die hem dierbaar is ! maar laat dan ook je zinloos gebler en steek eerst de hand in eigen boezem ! *
* Uiteraard bedoel ik hiermee je voorvaderen (zie ook het door jou afgebeelde plaatje waar je zo trots op bent blijkbaar ,het is in dit geval niet de zelfde SULTAN maar het geeft te toch denken )

FF lezen ;verder heb ik geen commentaar !

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=194947&s=&perpage=15&pagenumber=1&display=show

Turkish_boy
26-07-06, 01:25
Geplaatst door gh.wille
[QUOTE]Geplaatst door Turkish_boy
Met mekke bedoel ik het Ka'be, het is het heiligste plek op aarde voor Moslims. Ik sterf nog liever dan dat ik bommen op het ka'be zie vallen.

Hypocriet is het westen, het westen dat Israel al zolang vrijspel geeft om alles te doen en te laten wat ze willen. Zodra er een resolutie komt tegen Isreal om hem te veroordelen(niet aanpakken) stemt Amerika of andere snertlandjes tegen. Veto noemen ze zoiets, dat is pas echt hypocriet. Zeggen dat Israel zichzelf mag verdedigen en dat Libanon niks terug mag doen en wapens neer moet leggen is hypocriet.

Ik hoop dat het verzet wat terug kan doen, ik wens het dood van elke Israelische soldaat. [/QUOTE

Je hebt het over de heiligste plek op aarde ,weet je misschien hoe die mogelijk is gemaakt?
De tijd valt niet te keren en dat is ook niet nodig gun ieder mens eeen plaats die hem dierbaar is ! maar laat dan ook je zinlooos gebler en steek eerst de hand in eigen boezem !

FF lezen ;verder heb ik geen commentaar !

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=194947&s=&perpage=15&pagenumber=1&display=show

Ach zo is iedereen wel het hondje van een iedereen, wat hand in eigen boezem. Ik mag Arabieren niet, maar het gaat mij niet om het Arabieren dat er word vermoord maar om het heiligdom. Als arabieren dat niet kunnen beschermen dan moeten Turken maar dat naar mijn mening doen. Hup alle troepen erheen, beschermen die zooi.

gh.wille
26-07-06, 01:47
Geplaatst door Turkish_boy
Ach zo is iedereen wel het hondje van een iedereen, wat hand in eigen boezem. Ik mag Arabieren niet, maar het gaat mij niet om het Arabieren dat er word vermoord maar om het heiligdom. Als arabieren dat niet kunnen beschermen dan moeten Turken maar dat naar mijn mening doen. Hup alle troepen erheen, beschermen die zooi.

Denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel , het hele Midden -Oosten is destijds veroverd door mensen die daar niks te zoeken hadden ,dat kun je van de Joden niet zeggen hun roots lagen wel degelijk in de omgeving die nu het twistpunt vormd .
En ik denk niet dat ook maar een Jood er behoefte aan heeft om een andermans heilig dom (of plaats ) doelbewust te vernietigen, daarvoor moet je bij het schorum wezen wat zich TALIBAN noemt deze vernielden willens en wetens eeuwen oude en onvervang bare beelden ,die voor die mensen daar net zoveel waard waren als de KAABA in MEKKA voor de Moslims is .

Ikke4real
26-07-06, 05:30
Geplaatst door Cherub
ze hadden het Libanese leger de zuidgrens moeten laten bewaken, en de Hezbollah ontwapenen, dan was er niets aan de hand geweest.

Dus dat is ee n reden om de libanese bevolking te bestraffen? Persoonlijk denk ik dat Israel hier lang opgewacht heeft, op deze kans. Als Syrie na de dood van Hariri zich niet teruggetrikken had uit libanon....

observer
26-07-06, 10:37
mag Arabieren niet, maar het gaat mij niet om het Arabieren dat er word vermoord maar om het heiligdom zie het de kern van het probleem

men geeft meer om een hoop keien dan om mensen

terwijl de hoop keien een symbool van een geloof is en de mensen toch echt een product van welke schepper je ook in geloofd

als iedereen die opgewonden raakt van wat voor boek, symbool of wat dan ook die energie eens stak in het helpen van een ander zou de wereld een stuk beter zijn (meen dat al die boeken ook wel zoiets zeggen)

Rourchid
26-07-06, 10:49
Geplaatst door cherub
43. Jes 37,24
Bij monde van je knechten heb je de Heer gehoond. Je zei: “Mijn vele strijdwagens brachten mij tot op de hoogste bergen, tot in de verste hoeken van de Libanon. Zijn hoogste ceders velde ik, zijn machtigste cipressen. Ik drong door tot zijn hoogste toppen, tot in zijn diepste woud.

Jes 35,2
als een lelie welig bloeien, jubelen en juichen van vreugde. De woestijn tooit zich met de luister van de Libanon, met de schoonheid van de Karmel en de Saron. Men aanschouwt de luister van de HEER, de schoonheid van onze God.

Jes 29,17
Nog slechts een korte tijd, dan zal de Libanon weer een boomgaard worden, een boomgaard die is als een woud.

Van achteren naar voren: :lol:

Morosian
26-07-06, 11:11
Geplaatst door The Black Flame
Dat denk ik niet. De Boedhisten gaven geen krimp toen de Taliban hun eeuwenoude Boedhabeelden opblies, laat staan dat dan de meest ontwikkelde en meest vredenlievende godsdienst ter wereld over de rooie zal gaan.

Het Boedhisme is dan ook een veel vredelievendere godsdienst. Bestaan er überhaupt Boedhistische terreurorganisaties?

Rourchid
26-07-06, 11:25
Geplaatst door Cherub

Dat zie je heel vaak in de Bijbel, je moet dat boek ook echt goed lezen,


Van achteren naar voren lezen om teruggekeerd in Exodus 19 zionisten te assisteren bij het 'loswrikken' van de Berg Sinaï?

Geplaatst door Cherub

het is geen bouquet-romannetje, met simpele plots.


Zelfs op basisschoolniveau is het 8e Gebod te begrijpen en toe te spitsen op de zionistische entiteit die dit Gebod niet eerbiedigt door resolutie 242 niet te implementeren.

observer
26-07-06, 12:11
Geplaatst door Morosian
Het Boedhisme is dan ook een veel vredelievendere godsdienst. Bestaan er überhaupt Boedhistische terreurorganisaties? er zijn wel eens wat zelfmoordmonikken geweest, maar die staken gewoon zichzelf in de fik, die namen geen onschuldigen mee

overigens moet je ook niet teveel romantiseren

zo was tibet onder de dalai ook geen pretje, feodaal systeem met lijfstraffen en openbare excecuties, niet veel minder dan de taliban maar wel met glimlach

IbnRushd
26-07-06, 14:10
Geplaatst door Jarir Tabari
Amerika heeft haar wapenleveranties aan Israel opgeschroefd en heeft enkele leveranties flink vervroegd. Europa kan hier niet de vermoorde onschuld spelen, want Duitsland en Frankrijk lijken de Eurofighter aan Saoudi Arabie te gaan verkopen. Rusland en China blijven niet achter en leveren ook aan alle fracties wat ze maar hebben willen en kunnen betalen.

Kortom, er zijn ook heel wat winnaars in het Midden Oosten. De wapensector zit glunderend naar CNN te kijken en ziet bij iedere rookwolk de vervangingsorder voor de afgeschoten granaat en raket al met smart tegemoet.
Cru, maar zo werkt het dus wel.

Welkom terug broeder. :)

naam
26-07-06, 14:20
Geplaatst door Jarir Tabari
Amerika heeft haar wapenleveranties aan Israel opgeschroefd en heeft enkele leveranties flink vervroegd. Europa kan hier niet de vermoorde onschuld spelen, want Duitsland en Frankrijk lijken de Eurofighter aan Saoudi Arabie te gaan verkopen. Rusland en China blijven niet achter en leveren ook aan alle fracties wat ze maar hebben willen en kunnen betalen.

Kortom, er zijn ook heel wat winnaars in het Midden Oosten. De wapensector zit glunderend naar CNN te kijken en ziet bij iedere rookwolk de vervangingsorder voor de afgeschoten granaat en raket al met smart tegemoet.
Cru, maar zo werkt het dus wel.

Aandelen kopen dus. :tik:

Spoetnik
26-07-06, 14:32
Geplaatst door De groeten
dinsdag 25 juli 2006 14:17

Saudi-Arabië dreigt Israël met oorlog
Als Israël niet stopt met de aanvallen tegen Libanon en de Palestijnen, verklaart Saudi-Arabië het land de oorlog. Dat heeft de Saudische koning Abdullah gedreigd.

‘Als de vredesoptie faalt, komt dat door de Israëlische arrogantie, dan zal er geen andere optie zijn dan oorlog,’ luidt de officiële verklaring van de koning, die op de Saudische staatstelevisie werd voorgelezen. De koning heeft bovendien geld toegezegd aan Libanon en de Palestijnen.

Strijd
De Israëlische premier Ehus Olmert zei eerder vandaag niet van plan te zijn te stoppen met de aanvallen op Libanon. Olmert: ‘Israël gaat door met de strijd tegen Hezbollah. We zullen ze oppakken en tegenhouden.’ Hij had vandaag een gesprek met de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice

Wat een dom bericht. Saudi Arabie dreigt Israel helemaal niet met oorlog. De verklaring uitgegeven waarschuwde de wereld dat als er niet snel een staakt-het-vuren bereikt wordt in Libanon dat dan een regionale oorlog/wereld oorlog dreigt.

Kortom, he is pointing out the obvious.

En een staakt-het-vuren zal niet bereikt worden, omdat Europa laf is. De derde Wereld oorlog omdat Europa laf is, waar hebben we dat eerder gehoord?

observer
26-07-06, 15:04
hebben de saudies eigenlijk niet net zoals de meeste arabische landen een staat van oorlog met israel?

MaRiaH
26-07-06, 15:06
Geplaatst door observer
hebben de saudies eigenlijk niet net zoals de meeste arabische landen een staat van oorlog met israel?

nee hoor.
egypte en jordanie ook niet.

super ick
26-07-06, 15:43
Geplaatst door IbnRushd
Voor alle duidelijkheid; Israël is zichtbaar de boosdoener. Vooral om het feit dat militaire ingrijp vanwege de ontvoering fake was; het ging hun met name om uitschakeling van Hezbollah en Hamas.

Ps: reageer alleen inhoudelijk.

Ibnu,

Natuurlijk ging het ze om de uitschakeling van Hezbollah en Hamas.
Gezien de situatie nog logisch ook. Onder je neus beginnen twee organisaties die jou willen vermoorden zich steeds beter te bewapenen mbv landen waarvan de regering jou ook ronduit vijandig gezind is.
Je hebt zelf het op drie na sterkste leger ter wereld. Militair gezien heel logisch.
Met de Hezbollahstrijders heb ik geen mededogen. Liever honderd Hezbollahstrijders dan 1 onschuldige Libanees.
Hezbollah kiest er voor, de burgers zijn ongewild de dupe.

IbnRushd
26-07-06, 16:16
Geplaatst door super ick
Ibnu,

Natuurlijk ging het ze om de uitschakeling van Hezbollah en Hamas.
Gezien de situatie nog logisch ook. Onder je neus beginnen twee organisaties die jou willen vermoorden zich steeds beter te bewapenen mbv landen waarvan de regering jou ook ronduit vijandig gezind is.
Je hebt zelf het op drie na sterkste leger ter wereld. Militair gezien heel logisch.
Met de Hezbollahstrijders heb ik geen mededogen. Liever honderd Hezbollahstrijders dan 1 onschuldige Libanees.
Hezbollah kiest er voor, de burgers zijn ongewild de dupe.

Ben blij dat je een van de weinige bent die het openlijk toegeeft dat het helemaal niet om die twee militairen ging, maar met name om de uitschakeling. Nu je het hebt bevestigd, en impliciet het ook goedkeurd, kan ik hieruit halen dat je de oorlog tegen de Hamas en Hezbollah legaal en 'verstandig' vindt? Al ben je niet bewust van dat in oorlogen altijd kinderen/vrouwen/bejaarden daar de dupe van worden. Israel heeft meer onschuldigen vermoord dan Hezbollah-strijders. Deze strijd om de uitschakeling van verzetstrijders gaat nog steeds door. En elke dag sterven onschuldigen Libanezen en Palestijnen. Maar dat vindt jij allemaal goed.

Verder is je argument dat Hezbollah en Hamas Israel van de kaart wil vegen, beetje belachelijk. Wij weten allemaal dat Israël niet te verslaan is met de behulp van VS en EU. En het is helemaal ridicuul dat een aantal idioten op het forum dat als argument bijhalen.

Ik kan miljoenen redenen noemen waarom Hamas en Hezbollah vijandgezind zijn tegen Israël. Alleen klinkt 't een beetje onnozel om het steeds herhalen.

Dat zij zich steeds beter bewapenen is hun ongeschonden recht. Daarentegen krijgt Israël wapens van VS, EU (NL) om zich beter te bewapenen zodat ze meer Palestijnen/Libanezen kunnen vermoorden. Zij mogen het wel, want de regel geldt 'Arabieren/Moslims' zijn slechter dan de arme Israeliers/zionisten.

Om dit even te recapituleren:

- Israël kan niet van de kaart geveegd worden zolang VS en EU haar beschermen. Slechts de Schepper is in staat.

- Hamas is een gekozen partij. Heeft recht om zich te bewapenen tegen elke agressie die van buiten komt. Hezbollah is organisatie die tegen Israël strijd voor een stuk Libanese grond. Ook dat is hun recht.

- Israël moordt en moordt en moordt iedereen die in de weg staan. Zelfs VN-waarnemers worden niet gespaard. Israël, met haar geavanceerde wapens, ontzield nog steeds 10x meer onschuldige burgers dan Hezbollah strijders. Hoe zou dat toch komen? En waarom houden ze daar dan geen rekening mee?

gh.wille
26-07-06, 17:22
Geplaatst door Jarir Tabari
Amerika heeft haar wapenleveranties aan Israel opgeschroefd en heeft enkele leveranties flink vervroegd. Europa kan hier niet de vermoorde onschuld spelen, want Duitsland en Frankrijk lijken de Eurofighter aan Saoudi Arabie te gaan verkopen. Rusland en China blijven niet achter en leveren ook aan alle fracties wat ze maar hebben willen en kunnen betalen.

Kortom, er zijn ook heel wat winnaars in het Midden Oosten. De wapensector zit glunderend naar CNN te kijken en ziet bij iedere rookwolk de vervangingsorder voor de afgeschoten granaat en raket al met smart tegemoet.
Cru, maar zo werkt het dus wel.

Helaas is dat zo maar wie moet er als eerste stoppen met de leveranties ?
de kop van deze topic had net zo goed kunnen zijn: LEVERANTIES van wapentuig aan beide partijen gaat gewoon door !!!

Zomora
26-07-06, 21:22
Geplaatst door naam
Aandelen kopen dus. :tik:


ik zou de olie voorlopig even links laten liggen.

Hansch
27-07-06, 07:51
Geplaatst door Cherub
Dachet nie, die gaan skyrocketen, zulke aandelen.

Die van de Bushes waarschijnlijk ook, want die zitten volledig in booming turmoil.

en wat ook zo leuk is aan zo'n ontploffende olieprijs ?

Het is heel goed voor het milieu,

misschien niet het politieke milieu, hoewel, nu moeten ze tenminste duurzame energie stimuleren, maar zeker wel voor het natuurlijke milieu, dat zal er wel bij varen, met al die autoloze zondagen weer terug.

Een groot drama is het voor de derde wereldlanden,

hoewel, ook zij bezitten al energiebesparende technologie, waar het "rijke"westen nog nooit aan gedacht heeft, dus wat dat betreft hebben ze een voorsprong op duurzaamheid, die voorsprong kunnen ze uitbuiten, bovendien is er in die landen een overmaat aan zonne-energie die goed ge-exporteerd kan worden in bv de aanmaak van waterstof en/of electriciteit.



Ja, God's genade is heel groot. :engel:



Johannes betekent God's Genade, Cherub!

observer
27-07-06, 08:16
Geplaatst door MaRiaH
nee hoor.
egypte en jordanie ook niet. die hebben later weer vredesaccorden gesloten dus hadden het ooit wel , libanon en syrie nog steeds, iran geen idee ten tijde van de sjah denk ik niet maar kan me niet voorstellen dat de ayatollahs het niet alsnog hebben gedaan

de rest tja je zou voor de vorm alleen al het moeten doen, mooie symboolpolitiek


hoewel, ook zij bezitten al energiebesparende technologie, waar het "rijke"westen nog nooit aan gedacht heeft niet eten, doodgaan? de energiebehoefte zorgt er elk jaar voor dat er in afrika meer groen verdwijnt dan in europa, simpel voor het brandhout

observer
27-07-06, 10:29
Geplaatst door Cherub
Dat gebeurt al jaren, daar olie als brandstof al volledig buiten hun bestedingskracht ligt, en wij maar in die dikke JEEPS rijden over de ZOAB-autosnelweg.

het zit zo lekker hoog, Peter, met 130 tegen de wind, gatver, wat een scrota,


maar ook dat gaat zeer zeker veranderen, read my lips. de arme landen zullen daar nog veel harder de klap van krijgen, of beter gezegd de zeg maar B landen , die wel industrie hebben maar geen high tech oplossingen

wat wel duidelijk is is dat de geroemde alternatieve brandstoffen het ook niet gaan redden, allemaal te onbetrouwbaar of te onrendabel, dan maar een suv met kernreactor :schok:

Ghiezzoe
27-07-06, 10:46
Geplaatst door Cherub
Trouwens zowieso, hoe is het mogelijk dat de joden in een zee van aardsvijandige moslim terug gekomen zijn, iets dat zowel in de Islam als in het Judeochristendom voorspeld wordt ?

Daar moet haast wel de hand van onze Allah YHW achter steken.

je bedoelt dit??!:

5 Alzo zegt de Heere HEERE: Dit is Jeruzalem, welke Ik in het midden der heidenen gezet heb, en landen rondom haar henen.
6 Doch zij heeft Mijn rechten veranderd in goddeloosheid meer dan de heidenen, en Mijn inzettingen meer dan de landen, die rondom haar zijn; want zij hebben Mijn rechten verworpen, en in Mijn inzettingen hebben zij niet gewandeld.
7 Daarom zegt de Heere HEERE alzo: Dewijl gijlieden dies meer gemaakt hebt dan de heidenen, die rondom u zijn, in Mijn inzettingen niet gewandeld hebt, en Mijn rechten niet gedaan hebt, zelfs naar de rechten der heidenen, die rondom u zijn, niet gedaan hebt ;
8 Daarom zegt de Heere HEERE alzo: Ziet, Ik [wil] aan u, ja Ik, want Ik zal gerichten in het midden van u oefenen, voor de ogen van die heidenen.
9 En Ik zal onder u doen, hetgeen Ik niet gedaan heb, en desgelijks Ik voortaan niet doen zal, om al uwer gruwelen wil.
10 Daarom zullen de vaders de kinderen eten in het midden van u, en de kinderen zullen hun vaderen eten ; en Ik zal gerichten onder u oefenen, en zal al uw overblijfsel in alle winden verstrooien .
11 Daarom [zo] [waarachtig] [als] Ik leef, spreekt de Heere HEERE (omdat gij Mijn heiligdom verontreinigd hebt met al uw verfoeiselen, en met al uw gruwelen), zo Ik ook niet daarom verminderen, en Mijn oog niet verschonen zal, en Ik ook niet zal sparen!
12 Een derde deel van u zal van de pestilentie sterven, en zal door honger in het midden van u te niet worden; en [U]een derde deel zal in het zwaard vallen rondom u ; en een derde deel zal Ik in alle winden verstrooien , en Ik zal het zwaard achter hen uittrekken.
13 Alzo zal Mijn toorn volbracht worden, en Ik zal Mijn grimmigheid op hen doen rusten, en Mij troosten; en zij zullen weten, dat Ik, de HEERE, in Mijn ijver gesproken heb, als Ik Mijn grimmigheid tegen hen volbracht zal hebben.
14 Daartoe zal Ik u ter woestheid en ter smaadheid zetten onder de heidenen, die rondom u zijn , voor de ogen van al degene, die voorbijgaat.
15 Zo zal de smaadheid en hoon een onderwijs en ontzetting den heidenen zijn, die rondom u zijn, wanneer Ik over u gerichten in toorn, en in grimmigheid, en in grimmige straffen oefenen zal; Ik, de HEERE, heb [het] gesproken!
16 Wanneer Ik de boze pijlen des hongers tegen hen uitzenden zal, die ten verderve zijn zullen, die Ik uitzenden zal om u te verderven; zo zal Ik den honger over u vermeerderen, en u den staf des broods breken.
17 Ja, honger en boos gedierte, die u van kinderen beroven zullen, zal Ik over u zenden; ook zal pestilentie en bloed onder u omgaan; en [U]het zwaard zal Ik over u brengen ; Ik, de HEERE, heb [het] gesproken!

Ghiezzoe
27-07-06, 10:50
of soms deze?

1 Hoort dit woord, dat Ik over ulieden ophef, een klaaglied, o huis Israels!
2 De jonkvrouw Israels is gevallen, zij zal niet weder opstaan; zij is verlaten op haar land, er is niemand, die haar opricht .
3 Want zo zegt de Heere HEERE: De stad, die uitgaat [met] duizend, zal honderd overhouden, en die uitgaat [met] honderd, zal tien overhouden, in het huis Israels.
4 Want zo zegt de HEERE tot het huis Israels: Zoekt Mij, en leeft.
5 Maar zoekt Beth-el niet, en komt niet te Gilgal, en gaat niet over [naar] Ber-seba; want Gilgal zal voorzeker gevankelijk worden weggevoerd, en Beth-el zal worden tot niet.
6 Zoekt den HEERE, en leeft; opdat Hij niet doorbreke [in] het huis van Jozef als een vuur, dat vertere, zodat er niemand zij, die het blusse in Beth-el;
7 Die het recht in alsem verkeren, en de gerechtigheid ter aarde doen liggen.
8 Die het Zevengesternte en den Orion maakt, en de doodsschaduw in den morgenstond verandert, en den dag als den nacht verduistert; Die de wateren der zee roept, en giet ze uit op den aardbodem, HEERE is Zijn Naam.
9 Die Zich verkwikt [door] verwoesting over een sterke; zodat de verwoesting komt over een vesting.
10 Zij haten in de poort dengene, die bestraft, en hebben een gruwel van dien, die oprechtelijk spreekt. 11 Daarom, omdat gij den arme vertreedt en een last koren van hem neemt, zo hebt gij [wel] huizen gebouwd van gehouwen steen, maar gij zult daarin niet wonen; gij hebt gewenste wijngaarden geplant, maar gij zult derzelver wijn niet drinken .
12 Want Ik weet, dat uw overtredingen menigvuldig, en uw zonden machtig vele zijn; zij benauwen den rechtvaardige, nemen zoengeld, en verstoten de nooddruftigen in de poort .
13 Daarom zal de verstandige te dier tijd zwijgen, want het zal een boze tijd zijn.
14 Zoekt het goede, en niet het boze, opdat gij leeft; en alzo zal de HEERE, de God der heirscharen, met ulieden zijn, gelijk als gij zegt.
15 Haat het boze, en hebt lief het goede, en bestelt het recht in de poort, misschien zal de HEERE, de God der heirscharen, aan Jozefs overblijfsel genadig zijn.
16 Daarom, zo zegt de HEERE, de God der heirscharen, de Heere: Op alle straten zal rouwklage zijn, en in alle wijken zullen zij zeggen: Och! och! en zullen den akkerman roepen tot treuren, en rouwklage zal zijn bij degenen, die verstand van kermen hebben.
17 Ja, in alle wijngaarden zal rouwklage zijn; want Ik zal door het midden van u doorgaan; zegt de HEERE.
18 Wee dien, die des HEEREN dag begeren! Waartoe toch zal ulieden de dag des HEEREN zijn? Hij zal duisternis wezen en geen licht.
19 Als wanneer iemand vlood voor het aangezicht eens leeuws, en hem ontmoette een beer; of dat hij kwam in een huis, en leunde met zijn hand aan den wand, en hem beet een slang.
20 Zal dan niet des HEEREN dag duisternis zijn, en geen licht? En donkerheid, zodat er geen glans aan zij?
....
27 Daarom zal Ik ulieden gevankelijk wegvoeren, ver boven Damaskus henen , zegt de HEERE, Wiens Naam is God der heirscharen.

Ghiezzoe
27-07-06, 11:20
of toch deze?

5:64. En de Joden zeggen: "De hand van Allah is gebonden." Hun handen zijn gebonden en zij zijn vervloekt voor hetgeen zij zeggen . Neen, Zijn handen zijn wijd open, Hij geeft, zoals Hij wil. En hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen. En Wij hebben vijandschap en haat onder hen gezaaid tot aan de Dag der Opstanding. Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en Allah heeft de onruststokers niet lief.
65. Als de mensen van het Boek hadden geloofd en rechtvaardig gehandeld , zouden Wij gewis hun zonden hebben vergeven en hen in tuinen van zaligheid hebben toegelaten.
66.En als zij de Torah en het Evangelie en hetgeen hun van hun Heer is nedergezonden, in acht hadden genomen , zouden zij zeker van wat boven hen is en van hetgeen onder hun voeten is, hebben gegeten. Onder hen is een groep die matig is, maar de handelwijze van velen hunner is slecht .

68. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij steunt op niets voordat gij de Torah en het Evangelie en hetgeen u van uw Heer is nedergezonden, onderhoudt. En waarlijk, hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen; treurt derhalve niet over het ongelovige volk.

70. Wij hebben waarlijk een verbond met de kinderen Isra’J gesloten en Wij zonden boodschappers tot hen. Maar telkens, wanneer een boodschapper tot hen kwam met hetgeen hun hart niet wenste, behandelden zij sommigen als leugenaars en trachtten zij sommigen te doden
71. En zij dachten, dat er geen beproeving zou zijn , derhalve werden zij blind en doof . Doch Allah wendde Zich in barmhartigheid tot hen; toch werden velen weer blind en doof en Allah is waakzaam over hetgeen zij doen.

Ghiezzoe
27-07-06, 11:31
Geplaatst door Cherub
Allemaal gebeurd,

je kunt waarschijnlijk ook de bijbelse citaten aanhalen waar staat dat de Joden zullen terugkeren in het Heilige Land ?

allemaal al gebeurd..... o ja. heb jij die texten soms geschreven? kan een gebeurtenis zich niet herhalen?

Over Joden die terugkeren...

O, nageslacht dergenen die Wij met Noach (in de Ark) droegen! Hij was inderdaad een dankbare dienaar."

17: 4. En Wij maakten aan de kinderen van Isra¹¨in het Boek bekend: "Voorwaar, tweemaal zult gij op de aarde verderf teweeg brengen en voorzeker zult gij uitermate aanmatigend worden ."

5. Toen dan ook de tijd voor de eerste van de twee bedreigingen kwam, zonden Wij Onze dienaren, toegerust met grote macht tegen u uit, die de huizen binnendrongen; dit was een belofte die in vervulling ging .

6. Nadien gaven Wij u macht over hen en Wij hielpen u met rijkdommen en kinderen, en maakten u groter in getal .

7. (Zeggende) "Indien gij goed doet, doet gij goed voor uzelf; en indien gij kwaad doet, is het tegen uzelf. En toen de tijd was gekomen voor de tweede (bedreiging), zonden Wij (andere volkeren) om u met schande te treffen zodat zij de Moskee zouden binnendringen zoals zij er de eerste keer binnen gingen om alles wat zij veroverd hadden te verwoesten ."

8. "Het kan zijn dat uw Heer u barmhartigheid zal tonen; doch indien gij terugkeert (tot zonde), zullen Wij ook terugkeren en Wij hebben de hel tot een kerker voor de ongelovigen gemaakt ."

9. Voorzeker, deze Koran voert tot datgene wat juist is; en geeft aan gelovigen die goede werken verrichten de blijde tijding, dat zij een grote beloning zullen ontvangen.

Ghiezzoe
27-07-06, 11:57
Geplaatst door Cherub
Overwinning van God, YHW, over de heidenen, via de laatste strijd tegen de antichrist, de sjattan verkleed als fakegod, die als een brullende leeuw te keer gaat, wetende dat zijn einde kort is.

als je me nou eens de originele bijbel texten aanlevert dan kan ik me erin gaan verdiepen en uitvogelen wie die antichrist is en die fakegod en die leeuw... dat God Overwint over de heidenen kunnen we alleen maar over eens zijn. Wie een heiden wel of niet is wellicht iets minder.

ronald
27-07-06, 12:08
Geplaatst door Ghiezzoe
kom maar op met jouw fata morgana's over overwinning van de onrechtvaardige zionisten en valse Joden op Moslims zou ik zeggen.... wedden dat daar niets te vinden over is in de Heilige schriften?


Ik las dit onlangs. Zou dat wat zijn? Niet dat ik een voorstander ben van Medinat Israel, maar het joodse volk is toch iets anders.

Ezechiël 28:22-23 zo zegt de Here Here: zie Ik zal u, Sidon! In uw midden zal Ik mij verheerlijken; en zij zullen weten, dat Ik de Here ben, wanneer Ik gerichten aan die stad voltrek en Mij aan haar de heilige betoon. Ik zal daarin de pest zenden, bloed op haar straten; doden zullen daar vallen door het zwaard dat aan alle kanten tegen haar gericht is.

Amos 1:2-10 …2 Hij zeide: De HERE brult uit Sion en uit Jeruzalem verheft Hij zijn stem, zodat de weiden der herders treuren en de top van de Karmel verdort.
3 Zo zegt de HERE: Om drie overtredingen van Damascus, ja om vier, zal Ik het niet herroepen. Omdat zij Gilead met ijzeren dorssleden gedorst hebben, 4 zal Ik vuur werpen in Hazaëls huis, zodat het Benhadads burchten verteert, 5 en zal Ik de grendel van Damascus verbreken, en de inwoners uitroeien uit Bikat-Awen, en de scepterdrager uit Bet-Eden, en Arams bevolking zal in ballingschap gaan naar Kir, – zegt de HERE. 6 Zo zegt de HERE: Om drie overtredingen van Gaza, ja om vier, zal Ik het niet herroepen. Omdat zij een gehele bevolking hebben weggevoerd om die aan Edom uit te leveren, 7 zal Ik vuur werpen binnen de muur van Gaza, zodat het zijn burchten verteert, 8 en zal Ik de inwoners uit Asdod uitroeien en de scepterdrager uit Askelon, en zal Ik mijn hand keren tegen Ekron, zodat de rest der Filistijnen te gronde gaat, – zegt de Here HERE.
9 Zo zegt de HERE: Om drie overtredingen van Tyrus, ja om vier, zal Ik het niet herroepen. Omdat zij een gehele bevolking aan Edom hebben uitgeleverd en aan geen broederbond hebben gedacht, zal Ik vuur werpen binnen de muren van Tyrus, zodat het zijn burchten verteert.

Jeshaya 23:
1 De Godsspraak over Tyrus.
Jammert, gij schepen van Tarsis, want het is verwoest, zodat er geen huis meer is; sedert zij kwamen uit het land der Kittiërs, is het hun bekend geworden. 2 Verstomt, gij bewoners van het kustland; de handelaars van Sidon, die de zee bevaren, hebben u verrijkt; 3 over de grote wateren kwam het zaad van Sichor, de oogst van de Nijl was zijn inkomen, en het was de koopwaar der volken. 4 Sta beschaamd, Sidon, want de zee, de vesting der zee, zegt: Ik heb geen weeën gehad noch gebaard, geen jonge mannen grootgebracht, geen meisjes opgevoed. 5 Als de tijding Egypte bereikt, beeft men bij die tijding over Tyrus.
6 Steekt over naar Tarsis, jammert gij bewoners van het kustland! 7 Is dit uw uitgelaten (stad), welker oorsprong is van de dagen van ouds, welker voeten haar wegdroegen om zich in verre landen te vestigen? 8 Wie heeft dit over Tyrus besloten, dat over kronen beschikte, welks handelaars vorsten, welks kooplieden geëerden der aarde waren? 9 De HERE der heerscharen heeft het besloten om heel die pralende trots te ontluisteren, om alle geëerden der aarde verachtelijk te maken.
10 Overstroom uw land als de Nijl, dochter van Tarsis, er is geen dam meer. 11 Hij heeft zijn hand uitgestrekt over de zee, Hij heeft koninkrijken doen beven; de HERE heeft aangaande Kanaän bevel gegeven zijn vestingen te verwoesten, 12 en Hij heeft gezegd: Gij zult niet langer uitgelaten zijn, gij onteerde maagd, dochter van Sidon. Sta op, steek over naar de Kittiërs; zelfs daar zal u geen rust beschoren zijn. 13 Zie, het land der Chaldeeën – dit volk, dat niet meer bestaat; Assur bestemde het voor de woestijndieren; zij richtten hun stormtorens op, zij slechtten zijn burchten –, men maakte het tot een bouwval. 14 Jammert, schepen van Tarsis, want uw vesting is verwoest.
15 En het zal te dien dage geschieden, dat Tyrus vergeten zal worden, zeventig jaar lang, de dagen van één koning. Ten einde van zeventig jaar zal het Tyrus vergaan naar het lied op de hoer: 16 Neem de citer, ga rond door de stad, verlaten hoer! Speel mooi, zing veel, opdat men aan u denke. 17 Zo zal het geschieden, ten einde van zeventig jaar, dat de HERE Tyrus bezoeken zal, zodat zij weer aan hoerenloon komt en hoereert met alle koninkrijken der aarde op de aardbodem. 18 Dan zal haar winst en haar hoerenloon de HERE heilig wezen; het zal niet opgehoopt noch bewaard worden, maar haar winst zal zijn voor hen die voor het aangezicht des HEREN wonen, om tot verzadiging te eten, en om zich sierlijk te kleden.

Hansch
27-07-06, 14:27
Of wat dacht je van dit teken (aan de wand):

666 + 1335 = ???

MaRiaH
27-07-06, 14:35
Zitten jullie het MO conflict nu te beslechten met koranteksten en bijbelteksten???? :confused:

:haha:

Rourchid
27-07-06, 14:42
Geplaatst door ronald

Ezechiël 28:22-23

Amos 1:2-10 …2

Jeshaya 23


Chronologie?

ronald
27-07-06, 14:45
Geplaatst door Rourchid
Chronologie?


Het Woord van Gd is eeuwig.

Hansch
27-07-06, 14:51
Geplaatst door MaRiaH
Zitten jullie het MO conflict nu te beslechten met koranteksten en bijbelteksten???? :confused:

:haha:

Het zijn toch wel hele wonderbaarlijke "toevalligheden", die erop duiden dat slechts G'd dit conflict zal gaan beslechten.

MaRiaH
27-07-06, 14:56
Geplaatst door Hansch
Het zijn toch wel hele wonderbaarlijke "toevalligheden", die erop duiden dat slechts G'd dit conflict zal gaan beslechten.

Fax ze dan ff naar olmert en nasrallah.. :hihi:

Dan kunnen ze stoppen met dit zinloze geweld en wachten tot God/G'd/Allah zijn oordeel velt..

Rourchid
27-07-06, 14:58
Geplaatst door Rourchid
Chronologie?
Geplaatst door ronald
Het Woord van Gd is eeuwig.
En de Schriften zijn lukraak neergezonden zodat je ze chronologisch kunt ordenen naar behoefte?

Rourchid
27-07-06, 15:00
Geplaatst door Hansch
Het zijn toch wel hele wonderbaarlijke "toevalligheden", die erop duiden dat slechts G'd dit conflict zal gaan beslechten.
Fatalisme!

ronald
27-07-06, 15:01
Geplaatst door Rourchid
Geplaatst door ronald
[B]Het Woord van Gd is eeuwig.
En de Schriften zijn lukraak neergezonden zodat je ze chronologisch kunt ordenen naar behoefte?


Wat is je probleem eigenlijk? Wanner de profeten hebben geleefd? Zoek dat zelf even op. En nogmaals: het Woord van Gd is eeuwig.

Rourchid
27-07-06, 15:24
Geplaatst door ronald
Wat is je probleem eigenlijk?


Ik heb geen probleem met voor de Koran neergedaalde Schriften.

Geplaatst door ronald

Wanner de profeten hebben geleefd? Zoek dat zelf even op. En nogmaals: het Woord van Gd is eeuwig.
Daar Gods Woord eeuwig is leven de Profeten!

Btw De juiste volgorde van de Schriften neergedaald na de Thora is te vinden in het O.T.

ronald
27-07-06, 15:31
Geplaatst door Rourchid
Ik heb geen probleem met voor de Koran neergedaalde Schriften.

Daar Gods Woord eeuwig is leven de Profeten!

Btw De juiste volgorde van de Schriften neergedaald na de Thora is te vinden in het O.T.


Houd je dan bij je eigen geschriften.


Ik zou Tenach niet kennen?

Rourchid
27-07-06, 21:08
Geplaatst door ronald
Houd je dan bij je eigen geschriften.


Het Licht en de Leiding van de Thora verkondigd door Zijn engelen zal niet verduisterd zal worden!

Geplaatst door ronald

Ik zou Tenach niet kennen?
Er zijn wereldbewoners die de Koran uit hun hoofd kennen en toch afvalligen zijn :(

Oeroeboeroe
27-07-06, 21:10
Geplaatst door MaRiaH
Zitten jullie het MO conflict nu te beslechten met koranteksten en bijbelteksten???? :confused:

:haha:

:haha:

ronald
27-07-06, 21:16
Geplaatst door Rourchid
Het Licht en de Leiding van de Thora verkondigd door Zijn engelen zal niet verduisterd zal worden!

Er zijn wereldbewoners die de Koran uit hun hoofd kennen toch afvalligen zijn :(


Het was Gd zelf die de Tora heeft verkondigt, niet Zijn engelen. Blijf dan maar in je eigen boek.
Ki MiZion tetse Tora oeDwar HaSem miYerushalayim.


Je koraankenners kan me geen fluit schelen.

Rourchid
27-07-06, 21:59
Geplaatst door ronald

Het was Gd zelf die de Tora heeft verkondigt, niet Zijn engelen.


De Engelen hebben de Thora verkondigd en de Verkondiging is eeuwen lang mondeling oorgeleverd,opgeschreven waarna door lezen van e Thora de oorpsonkelijk mondelinge leer van de Schriften gevormd werd, een al dan niet sluimerend monotheïsme is ontstaan dat uiteindelijk in Assyrië door de Transcendente Waarheid van de Thora het jodendom deed ontspruiten (2 Kon 16:6).

Geplaatst door ronald

Blijf dan maar in je eigen boek.


Het Licht en de Leiding van de Thora verkondigd door Zijn engelen zal niet verduisterd zal worden!


Geplaatst door ronald

Ki MiZion tetse Tora oeDwar HaSem miYerushalayim.


Openbaringen 21
10 - En hij voerde mij weg in den geest op een groten en hogen berg, en hij toonde mij de grote stad, het heilige Jeruzalem, nederdalende uit den hemel van God.

Geplaatst door ronald

Je koraankenners kan me geen fluit schelen.


Ik stelde alleen een vraagje over chonologie:

Geplaatst door ronald

Ezechiël 28:22-23

Amos 1:2-10 …2

Jeshaya 23


Chronologie?
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2935087#post2935087

ronald
27-07-06, 22:33
Geplaatst door Rourchid
De Engelen hebben de Thora verkondigd en de Verkondiging is eeuwen lang mondeling oorgeleverd,opgeschreven waarna door lezen van e Thora de oorpsonkelijk mondelinge leer van de Schriften gevormd werd, een al dan niet sluimerend monotheïsme is ontstaan dat uiteindelijk in Assyrië door de Transcendente Waarheid van de Thora het jodendom deed ontspruiten (2 Kon 16:6).

Het Licht en de Leiding van de Thora verkondigd door Zijn engelen zal niet verduisterd zal worden!


Openbaringen 21
10 - En hij voerde mij weg in den geest op een groten en hogen berg, en hij toonde mij de grote stad, het heilige Jeruzalem, nederdalende uit den hemel van God.

Ik stelde alleen een vraagje over chonologie:

Chronologie?
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2935087#post2935087

Gd heeft gesproken in Eigen "Persoon" . Punt. Op dat moment waren zelfs de engelen stil. Wat jij ons door de strot wil drukken is ff verkeerd. Doei.


Alleen al door die toevoeging "....door Zijn engelen..." maakt het al niet kosher.

Aan Openbaringen heb ik ook geen boodschap. Jehayahoe 2:3.



Torah - Genesis, Exodus, Leviticus, Numbers, Deuteronomy
Prophets - Joshua, Judges, Samuel, Kings, Isaiah, Jeremiah, Ezekiel, Hosea, Joel, Amos, Obadiah, Jonah, Micah, Nahum, Habakkuk, Zephaniah, Haggai, Zechariah, Malachi
Writings - Psalms,Chronicles, Job, Proverbs, Ruth, Song of Songs, Ecclesiastes, Lamentations, Esther, Daniel, Ezra / Nehemiah

Of volgens de NBG:

Genesis
Exodus
Leviticus
Numeri
Deuteronomium
Jozua
Richteren
Ruth
1 Samuël
2 Samuël
1 Koningen
2 Koningen
1 Kronieken
2 Kronieken
Ezra
Nehemia
Ester
Job
Psalmen
Spreuken
Prediker
Hooglied
Jesaja
Jeremia
Klaagliederen
Ezechiël
Daniël
Hosea
Joël
Amos
Obadja
Jona
Micha
Nahum
Habakuk
Sefanja
Haggai
Zacharia
Maleachi


De gebeurtenissen chronologisch op een rijtje zetten voer je zelf maar uit. Ik corrigeer je wel als dat nodig is.

Hansch
28-07-06, 07:37
Heb je wel eens stil gestaan bij de chronologie van de koran ?

Precies, welke chronologie !

1 en al knip en plakwerk, door de alfabetische volgelingen,

knip en plakwerk die de profeet zelf nooit heeft kunnen contolleren op waarheid, daar hij zelf analfabeet was,

dus die vriendjes hebben wel zoveel kunnen opschrijven.




Bovendien, die mohammed heeft alle vorige profetie met het badwater weggegooid, profetie die de joden duizenden jaren nauwgezet hebben overleverd.

Komt er 1 verdaaid menneke even alles als verdraaid beschouwen,

dat geloof je toch niet.

Morosian
28-07-06, 09:19
Ja, laten we elkaar gaan vervelen met citaten uit archaïsche boekjes - dat zal de wereld een hoop goed doen.

Rourchid
28-07-06, 12:10
Geplaatst door ronald

De gebeurtenissen chronologisch op een rijtje zetten voer je zelf maar uit. Ik corrigeer je wel als dat nodig is.


De juiste wijze van het lezen van de Thora zul je zeker leren.
Met betrekking tbt tot het onderwerp van de draad staat de wijzer stil in het jaar 200 van de gangbare jaartelling; 1. religieus gevolg: de Noachiedische wet als superimpositie van de Tien Geboden (paganisme?), 2.politiek gevolg: het niet implementeren van resolutie 242 (democide).

Rourchid
28-07-06, 12:13
Geplaatst door Hansch
Heb je wel eens stil gestaan bij de chronologie van de koran ?

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=194583

Rourchid
28-07-06, 12:14
Geplaatst door Morosian
Ja, laten we elkaar gaan vervelen met citaten uit archaïsche boekjes - dat zal de wereld een hoop goed doen.
Het betreft hier de duiding van Zijn eeuwig levend Woord!

ronald
28-07-06, 12:23
Geplaatst door Rourchid
Aangezien de vrouw van Noach (vzmh) een afvallige is, krijgt met deze constructie Eva alsnog de schuld.van de verdrijving uit het Paradijs

Maar nergens in de Tenach/het O.T. staat dat Adam een profeet is.

De Thora is het door Zijn engelen verkodigd Woord dus semantisch staat (onvoltooid tegenwoordige tijd) ook de ezelin van Bileam op een 'hoger profetisch' niveau in de Schriften na het Boek van Licht en Leiding, de Thora.
Niet iedereen weet dat Bereisjiet in de Nederlandse taal Genesis heet.


De vrouw van Noach was dat niet. Een van zijn zonen, Cham, wel, maar daar is door Gd op gereageerd.
Eva krijgt helemaak geen schuld. Ik weet niet hoe je tot deze conclussie kunt komen? De 10 generaties die nota bene nog een na haar kwamen hebben de Gddelijke aanwezigheid van deze wereld doen laten verdwijnen. De druppel die de emmer deed overlopen was de generatie van Noach.

Als Gd tot Adam spreekt dan zegt dat al genoeg over zijn profetie-zijn.

De Tora is door Gd Hemzelf verkondigt. De Engelen waren op dat moment stil terwijl een deel normaal Gd constant prijst. Dat dienstmeisje is inderdaad dood gegaan in de woestijn. Ik zou Bilam wel met zijn ezel kunnen vergelijken. Diegenen aanwezig bij de Berg SInai niet. Ten eerste waren zij mensen die profetische ervaringen hadden groter dan later de profeet Jecheskel zou krijgen en ten tweede was die ezel daar niet aanwezig.

Een beetje kriptische vraagstelling. Je had ook kunnen vragen: Hoe heten de Bijbelboeken in het Hebreeuws?

Rourchid
28-07-06, 13:05
Geplaatst door ronald
De vrouw van Noach was dat niet. etc.
Mijn verontschuldigingen: de juiste posting, evenwel op de verkeerde plaats.

Joesoef
29-07-06, 07:42
Geplaatst door IbnRushd
Wel even doordenken. Dit is wat wij allemaal niet willen. Als SA daadwerkelijk de oorlog verklaart en VS bemoeit ermee of Israël valt de heilige plaatsen in SA dan mag je gerust van uitgaan dat alle moslims op deze aardbol er fysiek mee gaan bemoeien.




SA-oorlog = oliekraan dicht. Geen bommen en granaten dus......

Rourchid
29-07-06, 17:05
Geplaatst door Cherub

Abel was de tweede zoon van Adam


Abel is doodgeslagen door Kaïn, vervolgens werd de derde zoon Seth geboren.


Geplaatst door Cherub

Isaac de tweede zoon van Abraham


Jacob (Israel) de tweede van Isaac


en Jezus, ook wel de tweede (volmaakte) mensenzoon genoemd,

als tweede Adam.


De tweede, als uitverkorene, komt vaak voor in de Bijbel.


Een jongere broer van Adam die een mondelinge leer heeft gegrondvest en deze mondelinge leer is uiteindelijk rond 200 van de gangbare jaartelling opgeschreven als Talmoed?

Geplaatst door Cherub

Waarom wordt het woord Israel en Sion totaal ontkend in de Koran ?


:lol:

Rourchid
29-07-06, 19:00
Geplaatst door Rourchid

Een jongere broer van Adam die een mondelinge leer heeft gegrondvest en deze mondelinge leer is uiteindelijk rond 200 van de gangbare jaartellng opgeschreven als Talmoed?
Geplaatst door Cherub
Een jongere broer van Adam, je bent niet wijs,

duidelijk is dat je hier weer volledig met een religieuze mond vol tanden staat.
Zeker nooit begrepen waar een vraagteken voor dient.
Overigens parafraseer ik jouw kolder: Abel de tweede uitverkoren zoon :lol:

Rourchid
29-07-06, 19:47
Geplaatst door Cherub
Kaïn was de eerste zoon van Adam en Eva, overigens niet Adam en Eva 1, 2, 3 en 4, maar dat is weer een ander verhaal, Abel was hun tweede zoon.

dus je parafraseert niet, maar je fantafraseert.
Geenszins fantaseren: jij kadert Abel, tweede zoon van Adam en Eva, in het raamwerk van de tweede zoon als uitverkorene.

Met betrekking tot het onderwerp van de draad: Saudi-Arabië heeft - hoe dan ook - aangegeven dat de zionistische entiteit zich dient terug te trekken op het voor haar gereserveerde grondgebied.

Rourchid
29-07-06, 20:05
Geplaatst door Cherub
Het eerstgeboorterecht was vooral in die archaïsche tijden een bijna heilige gewoonte,

De G-d uit de bijbel verstoort dat recht keer op keer, waarom, omdat individuele kwaliteit belangrijker is dan volgorde van geboorte.


1. Kaïn 2. Abel 3. Seth
1. Judaïsme 2. Christendom 3. Islam
:lol:

Geplaatst door Cherub

en nogmaals:

Waarom wordt het woord Israel (Jacob) en Sion totaal ontkend in de Koran, waarom heet Jeruzalem geen Jeruzalem in de Koran ?
En nogmaals: dit jouw interpretatie.
De interpretatie in Saudi-Arabië heeft er in geresulteerd dat Saudi-Arabië - hoe dan ook de zionistische entiteit gesommeerd zich terug te trekken op het voor haar gereserveerde grongebioed.

Rourchid
29-07-06, 20:23
Geplaatst door Cherub
Waarom wordt het woord Israel (Jacob) en Sion totaal ontkend in de Koran, waarom heet Jeruzalem geen Jeruzalem in de Islam ? De stad wordt zelfs geen enkele keer genoemd in de Quran ! (http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter-horst/De%20Moefti%20van%20Jeruzalem.htm)
Het antwoord hierop kun je vinden in de directory 'Islam' :zwaai:

Rourchid
29-07-06, 20:30
Geplaatst door Cherub
Als het interessant wordt zijn ze opeens als palingen in een emmer snot.

Unfassbar :blowen: :ego:
:slapen:

Btw Al je nonsens over de uitverkoren tweede zoon etc. zijn te vergelijken met palingen in een emmer snot!

lebanese
30-07-06, 05:40
Geplaatst door observer
de enige handgranaten die ooit in mekka zijn ontploft werden door moslims gegooid en dat zal niet snel veranderen, voorlopig hebben de israeli zelfs niet eens de tempelberg onder beheer uit respect voor de islam

en voor de rest alsof SA een militaire macht is
de saudi zijn te decadent om serieus te vechten, tenzij rolls royce een tank voor ze wil bouwen

als iemand eraan denkt om saudi arabie aan te vallen..dan zie je het wel kerel

saudi arabie hoeft niet eens 1 millitaire macht te hebben(hebben ze zeer zeker wel) want als iemand onze heilige land zal aanvallen..zullen wij moslims overal op- de wereld laten zien wat wij dervan vinden en elk land wat kapitalistish is..aan de kant van de vs of israel staat..kapot maken doormiddel van 1 burgeroorlog

ronald
30-07-06, 05:58
Geplaatst door lebanese
als iemand eraan denkt om saudi arabie aan te vallen..dan zie je het wel kerel

saudi arabie hoeft niet eens 1 millitaire macht te hebben(hebben ze zeer zeker wel) want als iemand onze heilige land zal aanvallen..zullen wij moslims overal op- de wereld laten zien wat wij dervan vinden en elk land wat kapitalistish is..aan de kant van de vs of israel staat..kapot maken doormiddel van 1 burgeroorlog


Ik zie dat jij bij de gedachte alleen al zit te ........

Coolassprov MC
30-07-06, 10:11
Geplaatst door ronald
Ik zie dat jij bij de gedachte alleen al zit te ........

De aard van gedachten waarvan jij mensen beschuldigd ze te koesteren, is de dagelijkse gang van zaken in de praktijk van jouw helstaat Israel.


Dear sir,

I live in Israel and I am a Jew. We don't all support the policies of Olmert or the policies of the Labor party either. And many of us grieve for the loss of lives in Lebanon and Palestine just as deeply as you grieve for those lives. I am sorry that this is happening to your country and I hope and pray that your family and friends will be safe and I hope that not one more Palestinian must die for the crimes of the state, the Israeli state.

I would like to leave Israel before my son turns of age where he must serve in the military, I will not have my child be a part of an occupying army. I don't want my child to have the guilt of the death of your loved ones or of Palestinians on his heart.

Please know that we are all not like the thugs that visit your blog and say cruel and callous things. I abhor the messages they leave on your blog and they are not representative of Judaism. Zionism is not Judaism. One day the Jews around the world will realize this fact and I hope that when they beg you and Palestinians for forgiveness that you will forgive them for the spiritual malaise that has afflicted them.
In peace and in solidarity,

Yossi"

Coolassprov MC
30-07-06, 11:00
http://video.google.com/videoplay?docid=-7828123714384920696

Onbek_01
30-07-06, 11:05
Als op mekkah één granaat van israel valt dan zal er geweldige oorlog tegen israel en amerikaanse troepen plaatsvinden.De grote Jihaad.Alle moslims zullen vechten behalve de munafiqeen in wiens harten grote ziekte te vinden is.Onze doden gaan naar het paradijs,die van de kuffars hebben gestreden voor de zaak van satan.De partij van de satan zijn de verliezers.

30. Waarlijk gij zult sterven en zij zullen ook sterven.

Coolassprov MC
30-07-06, 11:09
Geplaatst door Onbek_01
Als op mekkah één granaat van israel valt dan zal er geweldige oorlog tegen israel en amerikaanse troepen plaatsvinden.De grote Jihaad.Alle moslims zullen vechten behalve de munafiqeen in wiens harten grote ziekte te vinden is.Onze doden gaan naar het paradijs,die van de kuffars hebben gestreden voor de zaak van satan.De partij van de satan zijn de verliezers.

30. Waarlijk gij zult sterven en zij zullen ook sterven.

Houdt je nou maar bij de Status Quo; daar hebben we het al moeilijk genoeg mee..

Victory
30-07-06, 11:16
Ook al blaas je Mekka op zal de Saudische Koningshuis niet van zijn stoel staan om het te vergelden, laat staan een oorlog beginning tegen hun Zionistische vrienden.

Dit is Saudi-Arabie die een paar dagen terug de Libanezen veroordeeld voor aanvallen tegen "israel" en fatwa's uitbracht dat de Libanezen de zionistische regiem niet mogen aanvallen.

Lees het volgende:
Changing Reaction
Tide of Arab Opinion Turns to Support for Hezbollah

DAMASCUS, Syria, July 27 — At the onset of the Lebanese crisis, Arab governments, starting with Saudi Arabia, slammed Hezbollah for recklessly provoking a war, providing what the United States and Israel took as a wink and a nod to continue the fight.

Now, with hundreds of Lebanese dead and Hezbollah holding out against the vaunted Israeli military for more than two weeks, the tide of public opinion across the Arab world is surging behind the organization, transforming the Shiite group’s leader, Sheik Hassan Nasrallah, into a folk hero and forcing a change in official statements.

The Saudi royal family and King Abdullah II of Jordan, who were initially more worried about the rising power of Shiite Iran, Hezbollah’s main sponsor, are scrambling to distance themselves from their Washington allies.

An outpouring of newspaper columns, cartoons, blogs and public poetry readings have showered praise on Hezbollah while attacking the United States and Secretary of State Condoleezza Rice for trumpeting American plans for a “new Middle East” that they say has led only to violence and repression.

Even Al Qaeda, run by violent Sunni Muslim extremists normally hostile to all Shiites, has gotten into the act, with its deputy leader, Ayman al-Zawahri, releasing a taped message saying that through its fighting in Iraq, his organization was also trying to liberate Palestine.

Mouin Rabbani, a senior Middle East analyst in Amman, Jordan, with the International Crisis Group, said, “The Arab-Israeli conflict remains the most potent issue in this part of the world.”

Distinctive changes in tone are audible throughout the Sunni world. This week, President Hosni Mubarak of Egypt emphasized his attempts to arrange a cease-fire to protect all sects in Lebanon, while the Jordanian king announced that his country was dispatching medical teams “for the victims of Israeli aggression.” Both countries have peace treaties with Israel.

The Saudi royal court has issued a dire warning that its 2002 peace plan — offering Israel full recognition by all Arab states in exchange for returning to the borders that predated the 1967 Arab-Israeli war — could well perish.

“If the peace option is rejected due to the Israeli arrogance,” it said, “then only the war option remains, and no one knows the repercussions befalling the region, including wars and conflict that will spare no one, including those whose military power is now tempting them to play with fire.”

The Saudis were putting the West on notice that they would not exert pressure on anyone in the Arab world until Washington did something to halt the destruction of Lebanon, Saudi commentators said.

American officials say that while the Arab leaders need to take a harder line publicly for domestic political reasons, what matters more is what they tell the United States in private, which the Americans still see as a wink and a nod.

There are evident concerns among Arab governments that a victory for Hezbollah — and it has already achieved something of a victory by holding out this long — would further nourish the Islamist tide engulfing the region and challenge their authority. Hence their first priority is to cool simmering public opinion.

But perhaps not since President Gamal Abdel Nasser of Egypt made his emotional outpourings about Arab unity in the 1960’s, before the Arab defeat in the 1967 war, has the public been so electrified by a confrontation with Israel, played out repeatedly on satellite television stations with horrific images from Lebanon of wounded children and distraught women fleeing their homes.

Egypt’s opposition press has had a field day comparing Sheik Nasrallah to Nasser, while demonstrators waved pictures of both.

An editorial in the weekly Al Dustur by Ibrahim Issa, who faces a lengthy jail sentence for his previous criticism of President Mubarak, compared current Arab leaders to the medieval princes who let the Crusaders chip away at Muslim lands until they controlled them all.

After attending an intellectual rally in Cairo for Lebanon, the Egyptian poet Ahmed Fouad Negm wrote a column describing how he had watched a companion buy 20 posters of Sheik Nasrallah.

“People are praying for him as they walk in the street, because we were made to feel oppressed, weak and handicapped,” Mr. Negm said in an interview. “I asked the man who sweeps the street under my building what he thought, and he said: ‘Uncle Ahmed, he has awakened the dead man inside me! May God make him triumphant!’ ”

In Lebanon, Rasha Salti, a freelance writer, summarized the sense that Sheik Nasrallah differed from other Arab leaders.

“Since the war broke out, Hassan Nasrallah has displayed a persona, and public behavior also, to the exact opposite of Arab heads of states,” she wrote in an e-mail message posted on many blogs.

In comparison, Secretary of State Condoleezza Rice’s brief visit to the region sparked widespread criticism of her cold demeanor and her choice of words, particularly a statement that the bloodshed represented the birth pangs of a “new Middle East.” That catchphrase was much used by Shimon Peres, the veteran Israeli leader who was a principal negotiator of the 1993 Oslo Accords, which ultimately failed to lead to the Palestinian state they envisaged.

A cartoon by Emad Hajjaj in Jordan labeled “The New Middle East” showed an Israeli tank sitting on a broken apartment house in the shape of the Arab world.

Fawaz al-Trabalsi, a columnist in the Lebanese daily As Safir, suggested that the real new thing in the Middle East was the ability of one group to challenge Israeli militarily.

Perhaps nothing underscored Hezbollah’s rising stock more than the sudden appearance of a tape from the Qaeda leadership attempting to grab some of the limelight.

Al Jazeera satellite television broadcast a tape from Mr. Zawahri (za-WAH-ri). Large panels behind him showed a picture of the exploding World Trade Center as well as portraits of two Egyptian Qaeda members, Muhammad Atef, a Qaeda commander who was killed by an American airstrike in Afghanistan, and Mohamed Atta, the lead hijacker on Sept. 11, 2001. He described the two as fighters for the Palestinians.

Mr. Zawahri tried to argue that the fight against American forces in Iraq paralleled what Hezbollah was doing, though he did not mention the organization by name.

“It is an advantage that Iraq is near Palestine,” he said. “Muslims should support its holy warriors until an Islamic emirate dedicated to jihad is established there, which could then transfer the jihad to the borders of Palestine.”

Mr. Zawahri also adopted some of the language of Hezbollah and Shiite Muslims in general. That was rather ironic, since previously in Iraq, Al Qaeda has labeled Shiites Muslim as infidels and claimed responsibility for some of the bloodier assaults on Shiite neighborhoods there.

But by taking on Israel, Hezbollah had instantly eclipsed Al Qaeda, analysts said. “Everyone will be asking, ‘Where is Al Qaeda now?’ ” said Adel al-Toraifi, a Saudi columnist and expert on Sunni extremists.

Mr. Rabbani of the International Crisis Group said Hezbollah’s ability to withstand the Israeli assault and to continue to lob missiles well into Israel exposed the weaknesses of Arab governments with far greater resources than Hezbollah.

“Public opinion says that if they are getting more on the battlefield than you are at the negotiating table, and you have so many more means at your disposal, then what the hell are you doing?” Mr. Rabbani said. “In comparison with the small embattled guerrilla movement, the Arab states seem to be standing idly by twiddling their thumbs.”

AFP

lebanese
01-08-06, 00:33
victory..jij bent 1 iranees..wij begrijpen dat jij de saudis haat..aangezien wij ook de iranezen haten..je moet niet denken dat wij van jullie houden victory..jullie zijn erger als kuffar in onze ogen..iemand die in dezelfde qur2an gelooft en toch ontkent dat aisha en de sahabas goede mensen zin radi allahu 3anhun...is grotere kafir ,monafiq dan iemand die in de bijbel gelooft..want dan probeer je namelijk de koran anders op te vatten en te veranderen!

wij haten iran en hezbollah.....saudi arabie voor alles...maar dat wil niet zeggen dat ik het konings huis steun!ik steun de SAUDISHE BURGERS DIE MINSTENS 40 000 KM REIZEN OM TE VECHTEN VOOR HUN BROEDERS...tchechenie afghanistan china oost timor...nou kerel.ik heb nog nooit 1 iranees in tchechenie gezien!

de saudishe burgers die zowieso meteen 1 revolutie zullen gaan zorgen als hun land wordt aangevallen...dan hoeven ze namelijk niet ver te reizen..kunnen ze vechten in eigen land!

Victory
01-08-06, 00:42
:)

Maak je geen zorgen over mij en de Saudi's. Zorg dat je geloof, je gebeden, je zakat, en noem maar op in orde zijn. En wacht af tot de dag des oordeels.

lebanese
01-08-06, 00:49
Geplaatst door Victory
:)

Maak je geen zorgen over mij en de Saudi's. Zorg dat je geloof, je gebeden, je zakat, en noem maar op in orde zijn. En wacht af tot de dag des oordeels.

juist..wacht af tot de dag des oordeels...allah..zal degene bestraffen die ongelovig zijn...die het geloof niet serieus nemen..en degene die de profeet mohammed verlaagt door te zeggen dat zn EIGEN vrouw (aisha radi allahu 3anha) niet 1 goed persoon is...alsof jullie beter weten dan de profeet met wie hij moest trouwen :zwaai: :zwaai:

tot de dag des oordeel :zwaai: :zwaai: