PDA

Bekijk Volledige Versie : Dronken man smijt hond van dakterras



Maurice
25-07-06, 23:34
Dronken man smijt hond van dakterras



door Nienke Oort
AMSTERDAM - De in Amsterdam wonende Française Magali Bongrand is de schok nog niet te boven, maar ze kan inmiddels praten over het afschuwelijk avontuur van afgelopen vrijdagavond. Toen heeft een ongenodigde gast in een dronken bui haar hondje van vijfhoog naar beneden gegooid. De kleine Yorkshire-terriër overleefde de aanslag niet.


Bazinnetje Bongrand (30) kon haar tranen nauwelijks bedwingen toen ze het verhaal vertelde. Ze heeft het afgelopen weekeinde bij vrienden doorgebracht, want ze kon en wilde niet thuis zijn; de plek waar haar twee jaar oude lieveling de dood vond.

„Ik had wat vrienden uitgenodigd voor een etentje. Een van die vrienden had later nog een kennis uitgenodigd om ook wat te komen drinken. Deze Noor kwam al straalbezopen binnen en ik waarschuwde hem voor het feit dat we ons op een dakterras bevonden en dat hij dus op moest letten”.

Shock

De gastvrouw had het gezelschap even verlaten om iets van beneden te halen. „Mijn vrienden gingen net naar huis, toen ik mijn kleine schatje niet meer kon vinden. Ze zijn weggegaan zonder iets te zeggen. Of ze waren ook in shock of gewoon te bang om het me te vertellen, want iedereen wist hoe dol ik op Tirzah was. Het was mijn kind.”

De Française vond haar hondje even later beneden op de Marnixstraat, dood. „De volgende dag werd mij eerst verteld dat ze zelf was gevallen, maar dat was onmogelijk, want ze lag veel te ver weg. Dat kleine beestje had nooit zo ver kunnen springen. Pas later kwam de aap uit de mouw en gaven twee van mijn vrienden toe dat ze gezien hadden hoe die Noor in een vlaag van verstandsverbijstering mijn hond heeft gepakt en naar beneden heeft gesmeten. Hij is gek, echt gek.”.

Samen met de twee ooggetuigen is Bongrand naar het politiebureau gegaan om het verhaal te vertellen en de man aan te geven. „Omdat iedereen moet weten wat een idoot hij is en omdat dit soort zieke handelingen veel zwaarder bestraft moet worden.” De politie heeft de man inmiddels aangehouden en verhoord.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/