PDA

Bekijk Volledige Versie : Grizzlybeer waargenomen op Utrechtse Heuvelrug



Oeroeboeroe
26-07-06, 17:26
Zoektocht naar gevaarlijke beer op Utrechtse Heuvelrug

http://mtylerjr.smallbizdepot.com/Pictures/Montana/bearbutt2_thumb.JPG

Op de Utrechtse Heuvelrug wordt vandaag weer gezocht naar een loslopende grizzlybeer.

Jacht op grizzlybeer gaat door

De zoekactie werd gisteren wegens de duisternis gestaakt. Agenten speuren samen met jachtopzichters en de marechaussee. Het is onduidelijk van wie het beest is. De politie gaat ervan uit dat het dier bij een particulier hoort, want dierentuinen melden geen vermiste grizzlies.

Kogel

De grizzly is gevaarlijk. Deskundigen adviseren dan ook om de bossen tijdens schemer te mijden. Als het beest wordt gevonden, volgt de kogel. Het risico is te groot dat hij iemand aanvalt.

Ree

Rond 22.00 uur gisteravond dook de beer even op (zie foto), maar de politie verloor het beest weer snel uit het oog. Ze vonden wel een ree die even daarvoor door de grizzly was gedood.

Meldingen

De politie kreeg vanaf eind vorige week verscheidene meldingen binnen van mensen die een zeer groot beest door het bos zagen struinen. De eerste melding kwam uit Vianen. In het weekeinde werd het dier gesignaleerd in Driebergen.

Zinloos

Deskundigen denken dat het misschien om hetzelfde dier gaat dat enkele jaren geleden in Brabant en Limburg ook al is gesignaleerd tijdens carnaval. Volgens die deskundigen is jacht op dit dier zinloos, aangezien hij te snel en te slim is om zich te laten vangen, aldus een woordvoerder.

Lees ook:
Meer opmerkelijke berichten

Bekijk ook:
Opmerkelijke reportages uit het RTL Nieuws

Soldim
26-07-06, 17:31
Geplaatst door Oeroeboeroe
Zoektocht naar gevaarlijke beer op Utrechtse Heuvelrug


He gezellig, het is weer komkommertijd! Vorig jaar een panter, nu een Grizzly.... ik vraag me af wat ze volgend jaar voor ons in petto hebben :D

Oeroeboeroe
26-07-06, 17:41
Geplaatst door thylacine
De zielepiet heeft gewoon puma verandert in Grizzly beer.
Wat grappig.
Ik lig in een deuk.
:fparty:

:nerd: O ja, en het schijnt ook nog eens een zionistische beer te zijn.

:hihi: Beer Sheva ofzo.

sater
26-07-06, 23:47
:lol: spontaan welt in mij het aloude kinderliedje op: " Zag twee beren broodjes smeren, oh het was een wonder. Was een wonder boven wonder; dat die beren smeren konden. Hihihi, hahaha, stond er ebij en ik keek er naar."