PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen gedupeerd



rafiq
27-07-06, 10:28
Via overheidswege zijn alle activiteiten van Banque Chaabi,Wafa en Banque Commercial gestopt in Nederland.

Dat houdt dus in dat alle activiteiten zijn opgeschort.

Oude polissen lopen door, maar nieuwe kunnen niet afgesloten worden. Pas geboren kinderen kunnen dus in Nederland niet worden verzekerd!

Dit is een aandachtspunt voor Marokkanen die een uitvaartverzekering
willen afsluiten.

Marokkaanse verzekeringen zijn aantrekkelijker omdat in clausules ook
opgenomen wordt de vergoeding van kinderen die sterven vanaf 24/28 weken.

Nederlandse verzekeringen vergoeden dit niet.

Echter hier ligt ook het accent waar u begraven wilt worden. In Nederland of in Marokko. Dus voordat u gaat shoppen naar andere (uitvaart)verzekeringen kunt u dit in overweging nemen.
Voor verdere informatie verwijzen wij u naar:


Banque Populair Marokko: 00212-22303030
Banque Populair Parijs : 0033-142652100

(Deze info is van Stichting Islamitisch Begrafeniswezen afkomstig)

www.stichtingibw.nl

http://www.lombox.nl/Ondernemers/wafabank.html

rafiq
27-07-06, 17:29
Een kameraad van mij kon zijn kind niet verzekeren bij het consulaat;

Commentaar medewerkers consulaat; Ga je toch lekker een dagje naar Antwerpen! Geef je daar je kind aan...En anders als je op vakantie gaat, ga je lekker in Marokko naar de bank!

Da's lekker!


Marokkaanse bank mag niet bankieren

Particulieren kunnen bij de Nederlandse vestigingen van de Marokkaanse Wafabank geen geld meer overmaken naar Marokko.
De filialen, waaronder een in Lombok (Utrecht), hebben onterecht bankhandelingen verricht. Dat heeft De Nederlandsche Bank bevestigd. Een verontruste klant liet weten dat zij bij de Wafabank in Utrecht opeens geen geld meer kon overmaken naar familie in Marokko. Volgens Tobias Oudejans, voorlichter van De Nederlandsche Bank, is dit de bank in maart dit jaar verboden. Volgens hem heeft de Wafabank voor haar Nederlandse kantoren nooit een bankvergunning aangevraagd. Zij mocht dan ook geen bankhandelingen verrichten. De Wafabank bood in Nederland woonachtige Marokkanen de mogelijkheid om via haar bijkantoren direct geld over te maken naar een bankfiliaal in Marokko. Honderden Marokkanen in Utrecht maakten hier gebruik van, volgens Saïd Bouddouft, voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiërs. In heel Nederland moeten volgens hem duizenden Marokkanen voortaan hun geld overmaken via een rekening bij een Nederlandse bank. Als ze iets met het geld op hun Marokkaanse rekening willen doen, moeten ze met een bankkantoor in Marokko faxen of bellen.

Oudejans bevestigt dat de situatie op de bijkantoren ‘geruime tijd’ heeft bestaan. Waarom DNB niet direct maar pas in maart heeft ingegrepen, wil hij niet zeggen. Wel wil hij kwijt dat dit ‘een uitzonderlijk geval is, dat misschien eens in de zoveel jaar voor komt’. Het is niet duidelijk of de Wafabank nog een sanctie krijgt van DNB. Een sanctie zou kunnen bestaan uit een boete. In het uiterste geval moet de Wafabank de deuren van haar Nederlandse kantoren sluiten.

Service
Directeur Saïd Kabdani van de Wafabank in Nederland ontkent dat de kantoren van Wafa handelingen verrichten die in strijd zijn met de hier geldende regels. Het enige wat de Wafa-filialen in Nederland volgens hem deden, als service voor de cliënten, was het versturen van een fax. Een filiaal in Marokko werd dan schriftelijk verzocht om geld van de rekening van een Nederlandse cliënt te halen en om dit bedrag uit te keren aan diens familieleden in Marokko. In Nederland hoefde de cliënt alleen zijn identiteitskaart te tonen. Met deze service is de bank nu gestopt. Kabdani wil de status van zijn bureaus veranderen. Er wordt volgens hem gewerkt aan een aanvraag. De Nederlandsche Bank kan dit niet bevestigen.

Utrechts Nieuwsblad | Ellen Tolsma | 02-09-2004!!!!!

rafiq
31-07-06, 13:19
-07-2006, Algemeen Dagblad / Rotterdam
Geen geld voor laatste reis verdronken zoontje

BARENDRECHT - Het vorige dinsdag in de Barendrechtse Vrijenburgplas
verdronken jongetje Sabri (4) krijgt in Marokko zijn laatste
rustplaats ook al is Sabri geboren in Nederland, het land waar zijn
moeder inmiddels dertig jaar woont.

Hoe ingeburgerd zijn moeder ook is, Marokko blijft haar vaderland.
Probleem is dat de moeder geen begrafenisverzekering heeft, vertelt
Hakima, een goede vriendin van de moeder.

De verzekering voor de uitvaart en de reis naar Marokko is ooit wel
afgesloten, maar de verplichte maandelijkse bijdrage is in de
versloffing geraakt.

Jeugdvriendin Hakima: ,,De moeder heeft het niet breed. Na alle
financiële verplichtingen houdt ze misschien 160 euro per maand
over, daar kon dat bedrag voor de verzekerimg echt niet meer van af.
Haar kinderen moeten toch ook eten? Ze kan geen kant meer op.''

Hakima die de uitvaartverzekering van haar eigen kinderen prima
heeft geregeld, kan de beslissing van haar vriendin om af te zien
van de betaling van maandelijkse premie goed begrijpen. ,,Als je
alleen maar bezig bent met: hoe geef ik mijn kinderen te eten, dan
vergeet je die zaken heel makkelijk. Je weet wel dat je kind ooit
doodgaat, maar niet op 4-jarige leeftijd. Je staat er toch niet bij
stil dat dit kan gebeuren?''

Reis en uitvaart gaan zeker zo'n 10.000 euro kosten. Hakima: ,,Er is
al gecollecteerd in de moskee, maar dat is niet genoeg.''

De tijd dringt. Gisteren is de jongen ritueel gewassen en naar
Schiphol gebracht, waar het stoffelijk overschot wordt bewaard.
Morgen kan het lichaam van Sabri met het vliegtuig naar Marokko
worden gebracht, maar de moeder moet vooralsnog achterblijven. Voor
haar vliegtuigticket ontbreekt het geld.

Hakima, die in Rotterdam-Zuid woont, heeft de afgelopen week intens
meegeleefd met haar vriendin

en het achtergebleven zoontje van negen. ,,Ik heb zelf kinderen van
precies dezelfde leeftijd. Mijn zoontje van vier vraagt steeds
waarom Sabri niet komt spelen. En dat hij de tekening wil laten zien
die hij voor Sabri heeft gemaakt.''

Door EDWIN WENDT

Morosian
31-07-06, 13:31
Geplaatst door rafiq
Marokkaanse verzekeringen zijn aantrekkelijker omdat in clausules ook
opgenomen wordt de vergoeding van kinderen die sterven vanaf 24/28 weken.

Is de kindersterfte zo hoog onder Marokkanen dat dit werkelijk een issue is?

rafiq
31-07-06, 13:38
Het is een issue als je je kind niet kunt verzekeren in Nederland, en het kind overlijdt.

Dan betaal je de volle kosten kief kief een volwassene.

Overigens als je MAI belt, Maroc Assistence International te Parijs en je bent niet verzekerd of niet goed verzekerd heb je nergens recht op.

Niet verzekerd is geen dienstverlening!

Contributie niet op tijd betalen? Sorry dan geen enkeltje Marokko als je sterft.

Morosian
31-07-06, 13:46
De Nederlandse grond is ook heel fijn om in begraven te worden. Vanwaar al die moeite?

Oeroeboeroe
31-07-06, 13:49
Geplaatst door Morosian
Is de kindersterfte zo hoog onder Marokkanen dat dit werkelijk een issue is?


Gezondheidszorg
De gezondheidszorg in Marokko is de afgelopen decennia vooruit gegaan. De gemiddelde levensverwachting steeg van 53 jaar in 1975 naar 70 jaar in 2005. Ook de kindersterfte is sterk gedaald. Deze blijft met 36 ‰ in het eerste levensjaar echter hoog, ook vergeleken bij landen in de regio.

Bron: http://www.marokkofonds.nl/index.php?nav=static&pagina=thema__s

Morosian
31-07-06, 13:52
We hebben het over kindersterfte onder in Nederland geboren Marokkanen. De situatie in Marokko is in dat kader niet relevant.

mark61
31-07-06, 13:53
Geplaatst door rafiq
Niet verzekerd is geen dienstverlening!

Contributie niet op tijd betalen? Sorry dan geen enkeltje Marokko als je sterft.

Vind je dat gek?

Hoe hoog is de premie eigenlijk?

En waarom wil een mens zijn kind begraven in een land waar het niet vandaan komt en die mens zelf ook al 30 jaar niet meer woont?


Oude polissen lopen door, maar nieuwe kunnen niet afgesloten worden. Pas geboren kinderen kunnen dus in Nederland niet worden verzekerd!

Deze begrijp ik ook niet. Je kan toch in Marokko een verzekering afsluiten voor een kind in NL?

Kan er gek genoeg niks over vinden op de sites van de grote banken.

Oeroeboeroe
31-07-06, 13:54
Geplaatst door Morosian
We hebben het over kindersterfte onder in Nederland geboren Marokkanen. De situatie in Marokko is in dat kader niet relevant.

Oh, ok.

:p Tenzij iedereen met de Marokkaanse nationaliteit in dit soort statistieken wordt meegenomen natuurlijk.

observer
31-07-06, 14:13
En waarom wil een mens zijn kind begraven in een land waar het niet vandaan komt en die mens zelf ook al 30 jaar niet meer woont? en je dus niet eens het graf kan bezoeken

mark61
31-07-06, 14:20
Geplaatst door observer
en je dus niet eens het graf kan bezoeken

Nou wel, maar voor de dame in kwestie dus onbetaalbaar.

rafiq
31-07-06, 20:12
De issue juist is dat in Nederland voor moslims nog geen begraafplaatsen zijn in eigen bezit. Met oog op eeuwig durend grafrust.

Veel mensen kiezen dus voor (bewust of onbewust) voor het begraven elders. Meestal omdat ze zijn verzekerd bij Diyanet of bij een van de Marokkaanse banken meestal bank Chaabi.

Bottleneck voor de Marokkanen is dus het uitblijven van informatie van de diverse banken hoe het nu zit met het afsluiten van een (uitvaart)verzekering.h

ttp://http://www.lombox.nl/Ondernemers/wafabank.html

Alle pasgeborenen in Nederland kunnen hier niet verzekerd worden!

rafiq
31-07-06, 20:12
De issue juist is dat in Nederland voor moslims nog geen begraafplaatsen zijn in eigen bezit. Met oog op eeuwig durend grafrust.

Veel mensen kiezen dus voor (bewust of onbewust) voor het begraven elders. Meestal omdat ze zijn verzekerd bij Diyanet (Turken en een enkele Bosnier) of bij een van de Marokkaanse banken meestal bank Chaabi.

Bottleneck voor de Marokkanen is dus het uitblijven van informatie van de diverse banken hoe het nu zit met het afsluiten van een (uitvaart)verzekering.

http://http://www.lombox.nl/Ondernemers/wafabank.html

Alle pasgeborenen in Nederland kunnen hier niet verzekerd worden!

Orakel
31-07-06, 22:05
Geplaatst door mark61
[B]Vind je dat gek?

Hoe hoog is de premie eigenlijk?

tussen de 20 en 25 euro pp per jaar. Ik betaal 90 euri per jaar voor 4 mensen.
Sla je 1 betalingstermijn over dan is er geen sprake van coulance, dan ben je tegen de 6000 euro kwijt aan begraven en repatriëren. Ook al heb je 40 jaar lang braaf en keurig betaald, 1 keer overslaan en je bent niet meer dan een zak met knekels.

Hier in Nl ben je geloof ik tussen de 40 en 60 euro pppj kwijt, afhaneklijk van of je een koffietafel met of zonder bolletje kaas wil na de crematie. Wil je (heel toepasselijk) oude kaas, dan flossen ze de overledene eerst nog ff voordat ze er brandhout van maken.
Maar ik dwaal af, hier is er sprake van een zekere premie-opbouw geloof ik. Bij zullie over de plas niet.


En waarom wil een mens zijn kind begraven in een land waar het niet vandaan komt en die mens zelf ook al 30 jaar niet meer woont?

Eeuwige grafrust is een religieuse verplichting. Daarnaast geloof ik iets met emotionele binding en sociale druk.



Deze begrijp ik ook niet. Je kan toch in Marokko een verzekering afsluiten voor een kind in NL?

Yep, maar je moet er dan geloof ik in persoon verschijnen en een duimafdruk achterlaten.
Die kudt-banque populair zat hier in Amsterdam, maar niks opsturen he? Moest ik eerst 3 mensen bij mekaar vegen, seance gehouden, in me 3-deurs gefrommeld, slaande ruzie op de achterbank en dat alles voor een handtekening. In een kleitablet.

rafiq
31-07-06, 23:50
Moest ik eerst 3 mensen bij mekaar vegen, seance gehouden, in me 3-deurs gefrommeld, slaande ruzie op de achterbank en dat alles voor een handtekening. In een kleitablet.

Precies het is in en in triest.

In het verleden ook het Marokkaanse consulaat gebeld in Den Bosch, Rotterdam.

I.v.m het overlijden van een naaste. Van de "afdeling"Burgelijke Stand weer terug gezet tot het algemeen secretariaat noem maar op.

Alsof ze nooit te maken hebben met het overlijden van rijksgenoten.
Uiteindelijk kreeg ik een telefoonnummer van het MAI in Parijs.


Met 2 MBO'ers kan ik nog beter een consulaat vertegenwoordigen. Terwijl als je Turken hoort en Tunesiers word het meteen goed geregeld.

mark61
31-07-06, 23:56
Geplaatst door Orakel
tussen de 20 en 25 euro pp per jaar. Ik betaal 90 euri per jaar voor 4 mensen.

Geen moordend bedrag dus.


Hier in Nl ben je geloof ik tussen de 40 en 60 euro pppj kwijt, afhaneklijk van of je een koffietafel met of zonder bolletje kaas wil na de crematie. Wil je (heel toepasselijk) oude kaas, dan flossen ze de overledene eerst nog ff voordat ze er brandhout van maken.
Maar ik dwaal af, hier is er sprake van een zekere premie-opbouw geloof ik. Bij zullie over de plas niet.

Ik geloof dat ik zoiets betaal. Kwam er bij mijn ouders wel achter dat tegen die tijd het verzekerde bedrag veel te laag is.


Eeuwige grafrust is een religieuse verplichting.

Dat lukt in isl. landen ook al vaak niet meer geloof ik.


Daarnaast geloof ik iets met emotionele binding en sociale druk.

Jah, maar waar ben je nou mee verbonden? Ik wil liever dicht bij het graf wonen. Kan je er nog s heen.


Yep, maar je moet er dan geloof ik in persoon verschijnen en een duimafdruk achterlaten.
Die kudt-banque populair zat hier in Amsterdam, maar niks opsturen he? Moest ik eerst 3 mensen bij mekaar vegen, seance gehouden, in me 3-deurs gefrommeld, slaande ruzie op de achterbank en dat alles voor een handtekening. In een kleitablet.

:hihi:

Achterlijk gedoe toch altijd met die banken. Op hun vrolijke websites kon ik niks vinden over deze verzekering.