PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël heeft geen goedkeuring voor acties



IbnRushd
27-07-06, 22:08
Israël heeft geen goedkeuring voor acties

27 juli 2006

Israël zou op de Libanon-conferentie in Rome het groene licht hebben gekregen voor het voortzetten van het offensief in Libanon. Dat stelde de Israëlische minister van Justitie, Haim Ramon, donderdag. Uit reacties van het Vaticaan en van EU voorzitter Finland blijkt dat dit helemaal niet waar is.

De deelnemers aan de internationale conferentie in Rome kwamen woensdag op hun top niet met concrete maatregelen om het bloedvergieten in Libanon onmiddellijk te beëindigen. De vertegenwoordigers van vijftien landen en enkele internationale organisaties verklaarden dat ze wel „met kracht” willen blijven werken „aan de urgente noodzaak tot een duurzaam staakt-het-vuren” in de strijd tussen Israël en de Libanese Hezbollah.

Vaticaan heeft kritiek

Het Vaticaan heeft donderdag kritiek geuit op de internationale conferentie van Rome over Libanon. Het Vaticaan blijft een onmiddellijk staakt-het-vuren in Libanon eisen.

Mgr. Lajolo, ’de minister van Buitenlandse Zaken’ van het Vaticaan, nam aan de conferenrtie deel als waarnemer. "Een einde maken aan de vijandelijkheden is een plicht", aldus Lajolo. Lajolo eiste dat de onschuldige burgerbevolkingen worden gespaard.

Het Vaticaan is wel blij met de internationale hulp die voor Libanon op gang komt en is ook gewonnen voor een internationale troepenmacht om het Libanese leger bij te staan.

Finland reageert geirriteerd

EU-voorzitter Finland heeft donderdag geïrriteerd gereageerd op opmerkingen van de Israëlische minister van Justitie, Haim Ramon, over een groen licht van de internationale gemeenschap voor een verder offensief tegen Hezbollah.

De Finse minister van Buitenlandse Zaken, Erkki Tuomioja, zei dat Israël „een eigen en ook verkeerde interpretatie” geeft aan de uitkomsten van de top. Tuomioja was donderdag in Israël en vrijdag bezoekt hij Libanon.

De internationale top woensdag in Rome, waarbij Israël niet aanwezig was, eindigde onder druk van de Verenigde Staten niet in een oproep tot een onmiddellijk staakt-het-vuren. De naties riepen de joodse staat wel op uiterst terughoudend te zijn in het offensief.

Frankrijk teleurgesteld

De Franse minister van Buitenlandse Zaken Philippe Douste-Blazy zei dat hij teleurgesteld was over het resultaat van de internationale conferentie in Rome. Douste-Blazy heeft donderdag gezegd dat zijn land werkt aan een plan om tot een beëindiging van het geweld in Libanon te komen.

Frankrijk wil dat de ministers van Buitenlandse Zaken van de landen die de VN-Veiligheidsraadvormen, volgende week bijeen komen om over een Franse resolutie te praten. De Franse resolutie voorziet onder meer in de ontwapening van Hezbollah en de vrijlating van de twee Israëlische militairen die door Hezbollah zijn ontvoerd.

V-Raad oneens over veroordeling dood VN-waarnemers

De VN-Veiligheidsraad is er woensdag niet in geslaagd om de Israëlische aanval waardoor dinsdag in Zuid-Libanon vier ongewapende waarnemers omkwamen te veroordelen. Diplomaten vergaderen donderdag opnieuw over de kwestie, maakte de Franse voorzitter Jean-Marc de la Sabliere bekend.

China had eerder op de dag een verklaring geëist waarin de aanval werd veroordeeld. Een van de slachtoffers van de aanval was een Chinese waarnemer. De Verenigde Staten weigerden elke kritiek op zijn bondgenoot Israël, aldus diplomaten.

Australië heeft naar aanleiding van het beschieten van de observatiepost besloten twaalf VN-waarnemers uit Zuid-Libanon over te brengen naar de Libanese hoofdstad Beiroet. Dat heeft de Australische minister van Defensie, Brendan Nelson, donderdag laten weten.

Bronnen: BNR (ANP) / De Telegraaf / RKnieuws.net (Theo Borgermans) (nieuwsFeit.nl)

barfly
27-07-06, 22:23
Ik kan me niet herinneren dat IbnRushd zich luid liet horen overr de mosilims in Sudan die worden vermoordt door de Janjaweed.

En dan toch zo verontwaardigt zijn over heel specifieke momenten. In casu de Palestina kwestie dan heeft de doorsnee "vromer dan de paus zijnde" moslim ineens allerlei problemen, over hypocriet gesproken.

~Panthera~
27-07-06, 22:26
Geplaatst door barfly
Ik kan me niet herinneren dat IbnRushd zich luid liet horen overr de mosilims in Sudan die worden vermoordt door de Janjaweed.

En dan toch zo verontwaardigt zijn over heel specifieke momenten. In casu de Palestina kwestie dan heeft de doorsnee "vromer dan de paus zijnde" moslim ineens allerlei problemen, over hypocriet gesproken.


Is niet intressant. :verveeld: T is maar genocide. http://www.cosgan.de/images/midi/muede/b010.gif

barfly
27-07-06, 22:30
Geplaatst door ~Panthera~
Is niet intressant. :verveeld: T is maar genocide. http://www.cosgan.de/images/midi/muede/b010.gif

Het zijn maar zwarten....

Tis nog simpeler.

IbnRushd
27-07-06, 22:30
Geplaatst door barfly
Ik kan me niet herinneren dat IbnRushd zich luid liet horen overr de mosilims in Sudan die worden vermoordt door de Janjaweed.

En dan toch zo verontwaardigt zijn over heel specifieke momenten. In casu de Palestina kwestie dan heeft de doorsnee "vromer dan de paus zijnde" moslim ineens allerlei problemen, over hypocriet gesproken.

Sudan komt ook nog aan de beurt. Wees maar niet bang.

~Panthera~
27-07-06, 22:31
Geplaatst door barfly
Het zijn maar zwarten....

Tis nog simpeler.


:moe:

Oeroeboeroe
27-07-06, 22:36
Israël neemt zoveel ruimte als het krijgt. Zo simpel is dat.

ronald
27-07-06, 22:42
Laat die betweters maar in de schoenen van Olmert staan en met plannen komen. Daarna verifiëren we wel of de uitkomst conform is aan wat Israël nu doet of aan wat zij wenselijk vinden.

barfly
27-07-06, 22:44
Geplaatst door IbnRushd
Sudan komt ook nog aan de beurt. Wees maar niet bang.

Sudan is al aan de beurt. Maar dat soort kleine details boeien jou duidelijk niet.

IbnRushd
27-07-06, 22:46
Geplaatst door barfly
Sudan is al aan de beurt. Maar dat soort kleine details boeien jou duidelijk niet.

Dat zijn jouw woorden. Ben ik dan opeens een slechte mens omdat ik geen topic over Sudan open? Tja, dan moet iedereen wel een slecht(e) mens zijn, inclusief jezelf.

barfly
27-07-06, 22:47
Geplaatst door Oeroeboeroe
Israël neemt zoveel ruimte als het krijgt. Zo simpel is dat.

Israel zal terecht de stellingen van Hizbollah proberen te vernietitgen.

Aan de andere kant is een staat binnen de Libanese staat natuurlijk vragen om problemen. Onbegrijpelijk dat Libanon dat heeft toegestaan.

mulan
27-07-06, 22:48
Wat een gestapo hier. Wordt er ook nog eens opgelet wat voor topics je opent? En wie maakt precies uit welk onderwerp topicwaardig is en verschilt dit per persoon? :rolleyes:

Is wel fijn om even de regels te weten hierover.

barfly
27-07-06, 22:48
Geplaatst door IbnRushd
Dat zijn jouw woorden. Ben ik dan opeens een slecht mens omdat ik geen topic over Sudan open? Tja, dan moet iedereen wel een slecht mens zijn, inclusief jezelf.

Ik zeg niet dat je slecht bent. ik zeg dat je hypocriet bent.

barfly
27-07-06, 22:49
Geplaatst door mulan
Wat een gestapo hier. Wordt er ook nog eens opgelet wat voor topics je opent? En wie maakt precies uit welk onderwerp topicwaardig is en is dit verschillend per persoon? :rolleyes:

Hoor jij niet in de keuken thuis? :p

IbnRushd
27-07-06, 22:51
Geplaatst door barfly
Ik zeg niet dat je slecht bent. ik zeg dat je hypocriet bent.

Wauw. Ik ben een hypocriet. Als ik een hypocriet ben, dan is iedereen een hypocriet die niet openlijk een topic opent en de massamoord veroordeelt, aldus de redenering van Barfly.

mulan
27-07-06, 22:52
Geplaatst door barfly
Hoor jij niet in de keuken thuis? :p

:strik:

Oeroeboeroe
27-07-06, 22:53
Geplaatst door barfly
Israel zal terecht de stellingen van Hizbollah proberen te vernietitgen.

Daar kun je over twisten. Maar goed. Ik doelde voornamelijk op de methoden. Vorige week berichtte het NOS-journaal over een bombardement met als resultaat 53 doden, waaronder welgeteld 1 Hb-strijder. En dan hebben we nog dat VN-akkefietje. En dan hebben we het nog niet eens over plain and simple Palestijntje pesten, waar talloze voorbeelden van zijn. Israël is, hoe je er ook naar kijkt, de grenzen van de proportionaliteit allang (jaren, zo niet decennia) voorbij.

IbnRushd
27-07-06, 22:54
Geplaatst door mulan
Wat een gestapo hier. Wordt er ook nog eens opgelet wat voor topics je opent? En wie maakt precies uit welk onderwerp topicwaardig is en verschilt dit per persoon? :rolleyes:

Is wel fijn om even de regels te weten hierover.

Barfly is een orakel: weet diep van binnen wat anderen denken en voelen. In de toekomst gaat Barfly met een bamboestok over de wereld reizen. En het klopt... hij zal tegen de hele mensheid verkondigen dat ie een profeet is en vrede gaat brengen. Lang leve Barfly.

mulan
27-07-06, 22:55
Geplaatst door Oeroeboeroe
Daar kun je over twisten. Maar goed. Ik doelde voornamelijk op de methoden. Vorige week berichtte het NOS-journaal over een bombardement met als resultaat 53 doden, waaronder welgeteld 1 Hb-strijder. En dan hebben we nog dat VN-akkefietje. En dan hebben we het nog niet eens over plain and simple Palestijntje pesten, waar talloze voorbeelden van zijn. Israël is, hoe je er ook naar kijkt, de grenzen van de proportionaliteit allang (jaren, zo niet decennia) voorbij.

Als je maar vaak genoeg zegt dat je op terroristen aan het jagen bent vergeet iedereen dat. Alles is dan geoorloofd. De verantwoordelijkheid van de doden ligt dan uiteraard niet bij Israel maar bij de tegenpartij.

Seif
27-07-06, 22:55
Geplaatst door barfly
Ik kan me niet herinneren dat IbnRushd zich luid liet horen overr de mosilims in Sudan die worden vermoordt door de Janjaweed.

En dan toch zo verontwaardigt zijn over heel specifieke momenten. In casu de Palestina kwestie dan heeft de doorsnee "vromer dan de paus zijnde" moslim ineens allerlei problemen, over hypocriet gesproken.

Tsja, ik heb me ook al vele malen afgevraagd waarom Soedan zo weinig aandacht krijgt. Ik wil het Palestijnse leed niet bagatelliseren. Maar wat men in Soedan moet doorstaan, ontstijgt het conflict tussen Israel en de Palestijnen vele malen, qua gruwelijkheid en aantallen.

mulan
27-07-06, 22:59
Geplaatst door Seif
Tsja, ik heb me ook al vele malen afgevraagd waarom Soedan zo weinig aandacht krijgt. Ik wil het Palestijnse leed niet bagatelliseren. Maar wat men in Soedan moet doorstaan, ontstijgt het conflict tussen Israel en de Palestijnen vele malen, qua gruwelijkheid en aantallen.

Tja en waarom krijgt Congo geen aandacht. Zo kun je eeuwig doorgaan. Afrika is gewoon niet van belang,is het nooit geweest. De reden dat dit vaak in het nieuws is heeft niets met de Palestijnen te maken maar met het feit dat Israel erbij betrokken is.

barfly
27-07-06, 22:59
Geplaatst door Oeroeboeroe
Daar kun je over twisten. Maar goed. Ik doelde voornamelijk op de methoden. Vorige week berichtte het NOS-journaal over een bombardement met als resultaat 53 doden, waaronder welgeteld 1 Hb-strijder. En dan hebben we nog dat VN-akkefietje. En dan hebben we het nog niet eens over plain and simple Palestijntje pesten, waar talloze voorbeelden van zijn. Israël is, hoe je er ook naar kijkt, de grenzen van de proportionaliteit allang (jaren, zo niet decennia) voorbij.

Het hele Palestina conflict is een drastische ingreep waard. Eens.

VN troepen in heel Palestina. Ontwapening van alle partijen etc.

Soldim
27-07-06, 23:07
Geplaatst door mulan
Als je maar vaak genoeg zegt dat je op terroristen aan het jagen bent vergeet iedereen dat. Alles is dan geoorloofd. De verantwoordelijkheid van de doden ligt dan uiteraard niet bij Israel maar bij de tegenpartij.

Het uiterst bittere van de situatie is dat die tegenpartijen precies hetzelfde redeneren, met als gevolg dat onschuldigen aan beide kanten onmetelijk leed wordt aangedaan.

Oeroeboeroe
27-07-06, 23:08
Geplaatst door barfly
Het hele Palestina conflict is een drastische ingreep waard. Eens.

VN troepen in heel Palestina. Ontwapening van alle partijen etc.

Waarbij etc. uiteraard staat voor uitvoering van resolutie 242 e.v.a.

~Panthera~
27-07-06, 23:09
Geplaatst door mulan
Tja en waarom krijgt Congo geen aandacht. Zo kun je eeuwig doorgaan. Afrika is gewoon niet van belang,is het nooit geweest. De reden dat dit vaak in het nieuws is heeft niets met de Palestijnen te maken maar met het feit dat Israel erbij betrokken is .


Duidelijk. :moe:

Seif
27-07-06, 23:11
Geplaatst door mulan
Tja en waarom krijgt Congo geen aandacht. Zo kun je eeuwig doorgaan. Afrika is gewoon niet van belang,is het nooit geweest. De reden dat dit vaak in het nieuws is heeft niets met de Palestijnen te maken maar met het feit dat Israel erbij betrokken is.

Eigenlijk doelde ik op al die moslims die oh zo meeleven met hun Palestijnse broeders en zusters, maar kennelijk hetzelfde niet kunnen opbrengen voor moslims in Soedan.

barfly
27-07-06, 23:11
Geplaatst door Oeroeboeroe
Waarbij etc. uiteraard staat voor uitvoering van resolutie 242 e.v.a.

Ik denk het niet. De Israelis werken dan niet mee en de Arabieren kunnen het niet afdwingen.

mulan
27-07-06, 23:36
Geplaatst door Seif
Eigenlijk doelde ik op al die moslims die oh zo meeleven met hun Palestijnse broeders en zusters, maar kennelijk hetzelfde niet kunnen opbrengen voor moslims in Soedan.

Zoals ik al zei Afrika doet er niet toe. Jij bewijst het nu ook weer. De reden dat je het opnoemt is om de moslims op hun vermeende hypocrisie te wijzen,niet omdat je het drama wilt aankaarten. En zo gaat dat altijd wat Afrika betreft. Daarom stoort het mij dat jij maar ook barfly dat verwijt maken aan anderen maar tegelijkertijd precies hetzelfde doen.

mulan
27-07-06, 23:41
Geplaatst door Soldim
Het uiterst bittere van de situatie is dat die tegenpartijen precies hetzelfde redeneren, met als gevolg dat onschuldigen aan beide kanten onmetelijk leed wordt aangedaan.

Ja het verschil is alleen dat de een dat continue te horen krijgt en door iedereen verafschuwd wordt en de ander gezien wordt als een strijder voor democratie.

barfly
27-07-06, 23:43
Geplaatst door mulan
Zoals ik al zei Afrika doet er niet toe. Jij bewijst het nu ook weer. De reden dat je het opnoemt is om de moslims op hun vermeende hypocrisie te wijzen,niet omdat je het drama wilt aankaarten. En zo gaat dat altijd wat Afrika betreft. Daarom stoort het mij dat jij maar ook barfly dat verwijt maken aan anderen maar tegelijkertijd precies hetzelfde doen.

Ik heb jou toch niet verweten hypocriet te zijn? Of je moet een zoveelste mps van ibnrushd zijn.

Soldim
27-07-06, 23:57
Geplaatst door mulan
Ja het verschil is alleen dat de een dat continue te horen krijgt en door iedereen verafschuwd wordt en de ander gezien wordt als een strijder voor democratie.

Je bedoelt dat in een deel van de westerse pers de sympathie en wellicht steun uit lijkt te gaan na een van de partijen, en in een deel van de Arabische/Iraanse pers de sympathie en steun naar de andere partij(en)? Klopt, hoewel ik ook hier in de VS flinke kritiek op Israel hoor, net zoals er in Arabische landen ongetwijfeld kritiek op Hezbollah's wijze van opereren is. Dat soort nuances maakt (ver-)oordelen natuurlijk minder makkelijk en wordt door de meesten met een uitzonderlijke vastberadenheid genegeert.