PDA

Bekijk Volledige Versie : Poolse president wil doodstraf in EU



~Panthera~
28-07-06, 19:33
Poolse president wil doodstraf in EU

Uitgegeven: 28 juli 2006 17:09
Laatst gewijzigd: 28 juli 2006 17:30

WARSCHAU - De conservatieve Poolse president Lech Kaczynski pleit voor de invoering van de doodstraf in de Europese Unie. "Landen die de doodstraf opgeven, geven de crimineel een ongelofelijk voordeel op het slachtoffer, het voordeel van leven boven de dood", zei het staatshoofd vrijdag op de Poolse radio.

In alle 25 EU-landen is de doodstraf afgeschaft. Voor de tien landen die in 2004 toetraden was het een voorwaarde om toegelaten te worden tot de unie. "We moeten hierover discussiëren in Europa. Ik denk dat de tijd daar is dat Europa haar standpunt over dit onderwerp bijstelt", aldus Kaczysnki.

Lech Kaczynski en zijn tweelingbroer, premier Jaroslaw Kaczynski, wonnen vorig jaar de presidents- en parlementsverkiezingen in Polen met onder meer hun harde standpunten over de bestrijding van corruptie en criminaliteit. Hun conservatieve en nationalistische retoriek valt slecht bij veel EU-partners. De vrees bestaat dat Polen geïsoleerd raakt binnen de unie.




En er zijn er nog 2 van ook. :moe:

Good Kahuna
28-07-06, 19:41
Lech Kaczynski slaat samen met zijn tweelingbroer, premier Jaroslaw, wel vaker conservatieve en nationalistische taal uit. Die retoriek valt slecht bij veel EU-partners. Het invoeren van de doodstraf is binnen de EU ook totaal geen issue. In Nederland is alleen de SGP er voorstander van.

De fokking SGP?? :confused:

~Panthera~
28-07-06, 19:51
Geplaatst door Good Kahuna
De fokking SGP?? :confused:


Blijkbaar. :moe:

Vond dit op hun site:


Doodstraf

Wat is ons standpunt?
De SGP is vóór invoering van de doodstraf

Waarom zijn wij voor?
Wij baseren ons standpunt op de Bijbel. In de Bijbel lezen we dat als iemand een ander van het leven berooft, hij geen recht meer heeft om zelf te leven. Dit kunnen we vinden in Genesis 9:6: 'Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door den mens vergoten worden'. en in Exodus 21:12: 'Wie iemand slaat, dat hij sterft, die zal zekerlijk gedood worden'. Het betekent wél dat er een goed proces moet zijn geweest voordat de doodstraf voltrokken wordt. Alleen de overheid mag de doodstraf uitvoeren. Want zo staat in de Bijbel 'zij draagt het zwaard niet tevergeefs' (Romeinen 13:4). Eigen rechter spelen kan en mag dus niet. Ook moet er alles aan gedaan worden om te voorkomen dat onschuldige mensen worden veroordeeld. Een doodvonnis moet altijd in beroep bekeken worden, zodat onafhankelijke rechters dit kunnen beoordelen. De verdachte moet de mogelijkheid krijgen alle vormen van beroep aan te gaan, tot aan de gratieverleningsprocedure. De verdachte moet zich kunnen verweren en er moet rekening worden gehouden met de toestand van de verdachte.


:moe:

Good Kahuna
28-07-06, 19:53
Vraag me af welke manier van doodstraf ze dan voorstaan. Iets met stenen, denk ik.

~Panthera~
28-07-06, 19:57
Geplaatst door Good Kahuna
Vraag me af welke manier van doodstraf ze dan voorstaan. Iets met stenen, denk ik.


:hihi:

Snap dat hele gereutel niet van ze, want er staat ook nog zoiets als: wie het zwaard oppakt, zal er door omkomen, geloof ik. :D
Als mijn afgerichte brein het zich nog goed kan herinneren, te minste. :hihi:
Als ik de rest lees van ze, wordt ik ook niet goed. :cola:

sater
28-07-06, 20:45
Geplaatst door Good Kahuna
Vraag me af welke manier van doodstraf ze dan voorstaan. Iets met stenen, denk ik.

:fplet: verplicht luisteren naar doodsaaie preken van zwartekousendominees.

Good Kahuna
28-07-06, 20:50
Geplaatst door sater
:fplet: verplicht luisteren naar doodsaaie preken van zwartekousendominees.

Boring them to death... wel een beetje wreed, hoor. :hihi:

Divine_70
28-07-06, 21:36
Geplaatst door ~Panthera~
:hihi:

Snap dat hele gereutel niet van ze, want er staat ook nog zoiets als: wie het zwaard oppakt, zal er door omkomen, geloof ik. :D



Hara Kiri. :ninja2:

barfly
28-07-06, 21:54
Ik zou liever aandacht willen vragen aan de manieren om iemand ter dood te brengen.

Ik ben Hellraiser fan en ik dacht aan iets met kettingen en scherpe haken

Levend villen.

Zoeits?

:blij: