PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom bouwt Israel nieuwe nederzettingen?



Tat-teg
29-07-06, 12:09
Wie kan mij vertellen waarom Israel nederzettingen blijft bouwen op bezet palestijns land?

MaRiaH
29-07-06, 12:12
En waar worden die volgens jou gebouwd?

Tat-teg
29-07-06, 12:22
Zie jij dat echt niet.

google .. Israel bouwt nieuwe nederzettingen
google .. Israel building new settlements..


Heb je een antwoord op mijn vraag?

MaRiaH
29-07-06, 12:26
Geplaatst door Tat-teg
Zie jij dat echt niet.

google .. Israel bouwt nieuwe nederzettingen
google .. Israel building new settlements..


Heb je een antwoord op mijn vraag?

Jij start een topic.. geef dan es aan waar en wat je probleem is.

wat ik wel of niet zie heb ik helemaal buiten beschouwing gelaten.
Ik stel je gewoon een vraag.

Om een waarom-vraag beantwoord te krijgen zul je toch moeten specificeren wat je bedoelt.

Tat-teg
29-07-06, 12:33
Geplaatst door MaRiaH
Jij start een topic.. geef dan es aan waar en wat je probleem is.

wat ik wel of niet zie heb ik helemaal buiten beschouwing gelaten.
Ik stel je gewoon een vraag.

http://wcbs880.com/pages/42306.php
http://www.imemc.org/index.php?option=com_content&task=view&id=19123&Itemid=0
http://abcnews.go.com/International/wireStory?id=2033595&CMP=OTC-RSSFeeds0312
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3526791.stm


enz..

MaRiaH
29-07-06, 12:36
Geplaatst door Tat-teg
http://wcbs880.com/pages/42306.php
http://www.imemc.org/index.php?option=com_content&task=view&id=19123&Itemid=0
http://abcnews.go.com/International/wireStory?id=2033595&CMP=OTC-RSSFeeds0312
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3526791.stm


enz..

De antwoord op waarom staat in de teksten.
Althans het waarom Israel vind dat het dat moet doen.

Maar dat was toch ook je vraag?


Je vroeg of ik wist waarom?
nee, geen idee wat de Israelische regering denkt. Ik weet niet meer dan jij.

mark61
29-07-06, 12:37
Die BBC bron is van 2004. Maar anyway, er wordt altijd gebouwd om 1 en dezelfde reden: grond is veel goedkoper. Simpel.

Tat-teg
29-07-06, 12:40
Geplaatst door MaRiaH
De antwoord op waarom staat in de teksten.
Althans het waarom Israel vind dat het dat moet doen.

Maar dat was toch ook je vraag?


Je vroeg of ik wist waarom?
nee, geen idee wat de Israelische regering denkt. Ik weet niet meer dan jij.

israel bouwt nieuwe nederzettingen omdat het meer land wil.
Omdat het meer land wil, wil het geen vrede.

MaRiaH
29-07-06, 12:40
Geplaatst door mark61
Die BBC bron is van 2004. Maar anyway, er wordt altijd gebouwd om 1 en dezelfde reden: grond is veel goedkoper. Simpel.

scherp.. kan zien dat je vakantie hebt gehad.. :D

Tat-teg
29-07-06, 12:41
[QUOTE]Geplaatst door mark61
Die BBC bron is van 2004. Maar anyway, er wordt altijd gebouwd om 1 en dezelfde reden: grond is veel goedkoper. Simpel. [/QUOTE

Israel mag geen nederzettingen bouwen op Palestijns land.

MaRiaH
29-07-06, 12:42
Geplaatst door Tat-teg
israel bouwt nieuwe nederzettingen omdat het meer land wil.
Omdat het meer land wil, wil het geen vrede.


Mij te simpel. Dat is geen nieuw land, dat land hadden ze al "bezet".
Als ze daar bouwen betekent dat niet automatisch dat ze NOG meer land willen.
Maar het zou kunnen.

Zoals ik al zei: geen idee wat zij denken.
Ben nu eenmaal niet helderziend.

Tat-teg
29-07-06, 12:43
Geplaatst door MaRiaH
scherp.. kan zien dat je vakantie hebt gehad.. :D

Israel bouwt decenia lang illegaal nederzettingen op palestijns land.

het bewijs zijn de huidige nederzettingen.

mark61
29-07-06, 12:43
Geplaatst door Tat-teg
[QUOTE]Geplaatst door mark61
Die BBC bron is van 2004. Maar anyway, er wordt altijd gebouwd om 1 en dezelfde reden: grond is veel goedkoper. Simpel. [/QUOTE

Israel mag geen nederzettingen bouwen op Palestijns land.

Nope. Maar ze doen het lekker toch. Das zo'n beetje het hele probleem

MaRiaH
29-07-06, 12:44
Geplaatst door Tat-teg
[QUOTE]Geplaatst door mark61
Die BBC bron is van 2004. Maar anyway, er wordt altijd gebouwd om 1 en dezelfde reden: grond is veel goedkoper. Simpel. [/QUOTE

Israel mag geen nederzettingen bouwen op Palestijns land.

Oké daar gaan we weer..
en aangezien heel Israel Palestijns land zou zijn.....

wat kun jij drammen. Zoek es een betere oplossing.

:moe:

Tat-teg
29-07-06, 12:45
Geplaatst door MaRiaH
Mij te simpel. Dat is geen nieuw land, dat land hadden ze al "bezet".
Als ze daar bouwen betekent dat niet automatisch dat ze NOG meer land willen.
Maar het zou kunnen.

Zoals ik al zei: geen idee wat zij denken.
Ben nu eenmaal niet helderziend.

jij je zin dan..

Israel bouwt nederzettingen op bezet land omdat het dat bezette land wil annexeren.

Het bewijs zijn de huidige nederzettingen die binnen het nieuwe israel zullen vallen.

Tat-teg
29-07-06, 12:47
Geplaatst door mark61
Nope. Maar ze doen het lekker toch. Das zo'n beetje het hele probleem

Mariah, kan niet of wil niet zien dat dat het hele probleem is.
Daarom begin ik er een nieuwe topic over.

MaRiaH
29-07-06, 12:48
Geplaatst door Tat-teg
jij je zin dan..

Israel bouwt nederzettingen op bezet land omdat het dat bezette land wil annexeren.

Het bewijs zijn de huidige nederzettingen die binnen het nieuwe israel zullen vallen.

Ok. dan sluit ik me aan bij Mark61


Nope. Maar ze doen het lekker toch. Das zo'n beetje het hele probleem

Tat-teg
29-07-06, 12:49
Geplaatst door MaRiaH
Ok. dan sluit ik me aan bij Mark61


Oke, dus je vind de nederzettingspolitiek van Israel het kernprobleem van het conflict?

MaRiaH
29-07-06, 12:52
Geplaatst door Tat-teg
Mariah, kan niet of wil niet zien dat dat het hele probleem is.
Daarom begin ik er een nieuwe topic over.

Spaar je energie.
Jij hebt geen idee wat ik vind. En ik ga niet weer in herhaling vallen.
lees die andere topics er nog eens op na.

MaRiaH
29-07-06, 12:53
Geplaatst door Tat-teg
Oke, dus je vind de nederzettingspolitiek van Israel het kernprobleem van het conflict?

Allang niet meer de enige oorzaak.
Tis veel complexer dan dat.

Zie boven.

Tat-teg
29-07-06, 12:56
Geplaatst door MaRiaH
Spaar je energie.
Jij hebt geen idee wat ik vind. En ik ga niet weer in herhaling vallen.
lees die andere topics er nog eens op na.

Oke jij wil dus helemaal niet praten over mogelijke kernoorzaken van het conflict.

Tat-teg
29-07-06, 12:57
Geplaatst door MaRiaH
Allang niet meer de enige oorzaak.
Tis veel complexer dan dat.

Zie boven.


Erken jij de nederzettingspolitiek als een oorzaak van het conflict?

mark61
29-07-06, 13:01
Geplaatst door Tat-teg
Mariah, kan niet of wil niet zien dat dat het hele probleem is.
Daarom begin ik er een nieuwe topic over.

Ze begrijpt het prima, alleen je topic is wat ongelukkig algemeen geformuleerd. Ze verwacht zeker Breaking News, maar dit is 40 jaar oud.

Ik denk trouwens dat die nederzettingen een prettige bijkomstigheid zijn bij het bezet houden, niet andersom. Maar intussen wel een bijkomstigheid die onder het mom van ideologie eigenlijk over geld gaat. Israël is niet zo rijk, en klein.

Tat-teg
29-07-06, 13:06
Geplaatst door mark61
Ze begrijpt het prima, alleen je topic is wat ongelukkig algemeen geformuleerd. Ze verwacht zeker Breaking News, maar dit is 40 jaar oud.

Ik denk trouwens dat die nederzettingen een prettige bijkomstigheid zijn bij het bezet houden, niet andersom. Maar intussen wel een bijkomstigheid die onder het mom van ideologie eigenlijk over geld gaat. Israël is niet zo rijk, en klein.

Is goed ik ga de titel veranderen.

Als je de kolonisten gaat vragen waarom zij op de nederzettingen wonen geven zij een religieuse reden.

Vraag je de regering waaom zij nederzettingen bouwen, geven zij geen antwoord.

mark61
29-07-06, 13:54
Geplaatst door Tat-teg
Is goed ik ga de titel veranderen.

Als je de kolonisten gaat vragen waarom zij op de nederzettingen wonen geven zij een religieuse reden.

Vraag je de regering waaom zij nederzettingen bouwen, geven zij geen antwoord.

De titel kan je niet veranderen :)

Oh dat weet ik eigenlijk niet. Heb jij het de regering wel s gevraagd? Ik denk dat ze met goed fatsoen geen antwoord kunnen geven.

MaRiaH
29-07-06, 14:08
Geplaatst door mark61
De titel kan je niet veranderen :)

Oh dat weet ik eigenlijk niet. Heb jij het de regering wel s gevraagd? Ik denk dat ze met goed fatsoen geen antwoord kunnen geven.

Een wit schaap als avatar?? :wow:


:hihi:

mark61
29-07-06, 14:10
Geplaatst door MaRiaH
Een wit schaap als avatar?? :wow:


:hihi:

Mevrouw, tis een provocatie. En de rage als bumpersticker in Baskenland. Ook in de versie zwart :hihi:

MaRiaH
29-07-06, 14:12
Geplaatst door mark61
Mevrouw, tis een provocatie.

Dat was me zeker niet ontgaan meneer!! :engel:

mark61
29-07-06, 14:13
Geplaatst door MaRiaH
Dat was me zeker niet ontgaan meneer!! :engel:

Waar zit mijn alter ego eigenlijk? Istie nu eindelijk klaar met zijn eigen site?

MaRiaH
29-07-06, 14:23
Geplaatst door mark61
Waar zit mijn alter ego eigenlijk? Istie nu eindelijk klaar met zijn eigen site?

Sinds de Libanon kwestie verschijnt hij alleen nog op WSDB.
Daar geloven ze hem nog.. ;)

Al Sawt
29-07-06, 19:40
Geplaatst door Tat-teg
Wie kan mij vertellen waarom Israel nederzettingen blijft bouwen op bezet palestijns land? Omdat het door God aan de Joden belooft is en zij behoren tot de uitverkorenen van onze wereld.

Al Sawt
29-07-06, 19:44
Geplaatst door Tat-teg
Mariah, kan niet of wil niet zien dat dat het hele probleem is.
Daarom begin ik er een nieuwe topic over. Mariah heeft oogkleppen op.

Ze beweert ten stelligste dat ze objectief en neutraal is. Maar haar onwetendheid en ontkenning van keiharde bewijzen, maken haar alles objectief.


Maar wat kan je verwachten van iemand die onder indruk is geworden van oorlogsmisdadiger Sharon, toen ze hem op Tempelberg zag lopen.

Dat het startstein was van een geweldadige tijdperk en dat hij bloed aan zijn handen had, was voor haar heel irrelevant.

~Panthera~
29-07-06, 19:45
Geplaatst door Al Sawt
Omdat het door God aan de Joden belooft is en zij behoren tot de uitverkorenen van onze wereld.


Stond er ook bij, dat ze de bewoners die er al woonden uit hun huizen moesten pleuren, hun water afnemen en ze als tweedehands beesten moesten behandelen ?
Dacht het nl niet. :moe:

Boekie weer verkeerd gelezen ? :argwaan:

Al Sawt
29-07-06, 19:51
Geplaatst door ~Panthera~
Stond er ook bij, dat ze de bewoners die er al woonden uit hun huizen moesten pleuren, hun water afnemen en ze als tweedehands beesten moesten behandelen ?
Dacht het nl niet. :moe:

Boekie weer verkeerd gelezen ? :argwaan: Mensen die denken dat ze een dergelijke claim hebben in hun achterbroekzak, kennen geen grenzen.

Overigens worden ze wel gesteund door heel grote groep mensen, die keer op keer hameren dat ze seculier zijn.

MaRiaH
29-07-06, 20:00
Geplaatst door Al Sawt
Mariah heeft oogkleppen op.

Ze beweert ten stelligste dat ze objectief en neutraal is. Maar haar onwetendheid en ontkenning van keiharde bewijzen, maken haar alles objectief.


Maar wat kan je verwachten van iemand die onder indruk is geworden van oorlogsmisdadiger Sharon, toen ze hem op Tempelberg zag lopen.

Dat het startstein was van een geweldadige tijdperk en dat hij bloed aan zijn handen had, was voor haar heel irrelevant.

Voor Al Sawt:
Strafpunt voor opruiing en laster. Dit is de tweede keer dat je probeert met je hersenspinsels een ander in diskrediet te brengen. [MaRiaH]

~Panthera~
29-07-06, 20:06
Geplaatst door Al Sawt
Mensen die denken dat ze een dergelijke claim hebben in hun achterbroekzak, kennen geen grenzen.

Overigens worden ze wel gesteund door heel grote groep mensen, die keer op keer hameren dat ze seculier zijn.


Tja, overdrijven is ook een vak, denk ik.

Al Sawt
29-07-06, 20:19
Geplaatst door MaRiaH
Voor Al Sawt:
Strafpunt voor opruiing en laster. Dit is de tweede keer dat je probeert met je hersenspinsels een ander in diskrediet te brengen. [MaRiaH] Hier heb je grond van mijn vermeende laster (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=169601&perpage=15&display=&pagenumber=7)

MaRiaH
29-07-06, 20:23
Geplaatst door Al Sawt
Hier heb je grond van mijn vermeende laster (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=169601&perpage=15&display=&pagenumber=7)

:haha:

En als je dus goed leest, wat blijkbaar heel moeilijk is,
Veroordeel ik de man zijn politiek, maar niet zijn mens zijn omdat ik nu eenmaal geen God ben.

En dat, beste Al Sawt is iets heel anders dan wat jij durft te beweren.

Al kan ik me voorstellen dat je dat niet kunt bevatten, want dat liet je in je eerdere commentaar ook al zien over die Israelische schoolkinderen.
Empathie is een lastig ding als je dat niet in je hebt.
:jammer:

Succes met je kruistocht.

Al Sawt
29-07-06, 20:58
Geplaatst door MaRiaH
:haha:

En als je dus goed leest, wat blijkbaar heel moeilijk is,
Veroordeel ik de man zijn politiek, maar niet zijn mens zijn omdat ik nu eenmaal geen God ben.En dat, beste Al Sawt is iets heel anders dan wat jij durft te beweren.


Jij ziet een oorlogsmisdadiger als een lieve opaatje of een beminnende echtgenoot.

In mijn ogen is elke persoon die een hele rits mensen heeft afgeslacht, een monster. Volgens jouw defenitie mag jezelfs Hitler niet veroordelen.

Maar ik durf te wedden dat je dat wel doet. Tegenover Sharon hanteer je een andere moraal. En dat puur om jezelf als persoon af te zetten tegenover medeprikkers die Sharon veroordelen.





Al kan ik me voorstellen dat je dat niet kunt bevatten, want dat liet je in je eerdere commentaar ook al zien over die Israelische schoolkinderen.
Empathie is een lastig ding als je dat niet in je hebt.
:jammer: Ach, nu zijn het schoolkinderen geworden?
Om indirect te suggereren dat ze opzettelijk doelwit vormden van Palestijnse acties.

Wat doorzichtig!


Mijn empathie is zuiver en wordt niet gegijzeld door hypocritie. Ik hou geen klaagbetoog over duizenden verminkte Palestijnse kinderen. Maar als iemand het telkens heeft over de handvol getroffen Israelische kinderen en zonder met een woord te reppen over de Palestijnse slachtoffers, kan mijn toorn verwachten.

Al Sawt
29-07-06, 20:59
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, overdrijven is ook een vak, denk ik. Verklaar je nader?

MaRiaH
29-07-06, 21:54
Geplaatst door Al Sawt
Jij ziet een oorlogsmisdadiger als een lieve opaatje of een beminnende echtgenoot.

In mijn ogen is elke persoon die een hele rits mensen heeft afgeslacht, een monster. Volgens jouw defenitie mag jezelfs Hitler niet veroordelen.

Maar ik durf te wedden dat je dat wel doet. Tegenover Sharon hanteer je een andere moraal. En dat puur om jezelf als persoon af te zetten tegenover medeprikkers die Sharon veroordelen.




Ach, nu zijn het schoolkinderen geworden?
Om indirect te suggereren dat ze opzettelijk doelwit vormden van Palestijnse acties.

Wat doorzichtig!


Mijn empathie is zuiver en wordt niet gegijzeld door hypocritie. Ik hou geen klaagbetoog over duizenden verminkte Palestijnse kinderen. Maar als iemand het telkens heeft over de handvol getroffen Israelische kinderen en zonder met een woord te reppen over de Palestijnse slachtoffers, kan mijn toorn verwachten.

weet je..
ik heb geen zin meer om op dit soort geblaat in te gaan.

Jij houdt pas op als ik jouw mening deel.
Die deel ik niet. Maar wat mijn mening is dat heb je nog steeds niet begrepen.

Ik heb al vaker gezegd: ik betreur ieder mensenleven wat slachtoffer wordt van oorlog.

Ik begrijp ook de belangen van alle partijen in het conflict. En ja, dus ook van de Israeli.
soit.

Al Sawt
29-07-06, 22:15
Geplaatst door MaRiaH
weet je..
ik heb geen zin meer om op dit soort geblaat in te gaan.

Jij houdt pas op als ik jouw mening deel. Die deel ik niet.
Nergens heb ik gezegd dat je dat dient te moeten doen. Nergens had ik ooit een poging ondernomen om mijn mening te leggen op anderen.

Het is een zwaktebod om iets dergelijks te suggereren.



Maar wat mijn mening is dat heb je nog steeds niet begrepen. Die ken ik maar al te goed. Mij gaat het niet om jouw mening, maar om jouw kennis en selectieve houding dat rondom jouw mening is omgeven.




Ik heb al vaker gezegd: ik betreur ieder mensenleven wat slachtoffer wordt van oorlog. Dat betwist ik niet. Maar je hamert telkens op slachtoffers van een bepaalde partij.



Ik begrijp ook de belangen van alle partijen in het conflict. En ja, dus ook van de Israeli.
soit. Nee, helaas niet.

Je mist noodzakelijke kennis en achtergrond informatie over het conflict. Ontwikkelingen die gedurende 60 jr. vorming hadden gegeven aan de Israelische identiteit, staan tot op het dag van vandaag een vrede in het weg en laten alleen ruimte voor huidige status qou.

Pas als je dat kent, dan ben je bewust van de belangen.

MaRiaH
29-07-06, 22:23
Geplaatst door Al Sawt
Nergens heb ik gezegd dat je dat dient te moeten doen. Nergens had ik ooit een poging ondernomen om mijn mening te leggen op anderen.

Het is een zwaktebod om iets dergelijks te suggereren.

Die ken ik maar al te goed. Mij gaat het niet om jouw mening, maar om jouw kennis en selectieve houding dat rondom jouw mening is omgeven.

Dat betwist ik niet. Maar je hamert telkens op slachtoffers van een bepaalde partij.

Nee, helaas niet.

Je mist noodzakelijke kennis en achtergrond informatie over het conflict. Ontwikkelingen die gedurende 60 jr. vorming hadden gegeven aan de Israelische identiteit, staan tot op het dag van vandaag een vrede in het weg en laten alleen ruimte voor huidige status qou.

Pas als je dat kent, dan ben je bewust van de belangen.

*diepe zucht*

En als ik de noodzakelijke kennis had was ik wel met jou eens, natuurlijk. :D

Wat weet jij in godsnaam over mijn kennis?
Ik beoordeel de zaken heel anders dan jij en daarom verwijt je mij gebrek aan kennis.

Dat is natuurlijk niet de basis voor een gefundeerde discussie.

Enfin, ik ben de vooroordelen meer dan zat.
vooral dat hameren op die slachtoffers van "een bepaalde partij" gaat me weer veel te ver. Maagoed..

Laat het voor wat het is. Ik heb momenteel gewoon geen energie er verder op in te gaan omdat er andere dingen zijn die mijn energie en aandacht vragen.

sorry.

gh.wille
29-07-06, 22:34
Geplaatst door MaRiaH
weet je..
ik heb geen zin meer om op dit soort geblaat in te gaan.

Jij houdt pas op als ik jouw mening deel.
Die deel ik niet. Maar wat mijn mening is dat heb je nog steeds niet begrepen.

Ik heb al vaker gezegd: ik betreur ieder mensenleven wat slachtoffer wordt van oorlog.

Ik begrijp ook de belangen van alle partijen in het conflict. En ja, dus ook van de Israeli.
soit.

Zoals wel eerder sla je de spijker (AL-SAWT ) op zijn kop.

Ook ik heb er hem er al op gewezen dat hij maar een ding voor ogen heeft zijn visie is de juiste! ongeacht wat of het de WO. 2 betreft of de huidige gebeurtenissen in het MO in zijn alles en niets ontziende aversie
tegen de Joden en de Amerikanen vergeet hij de realiteit .
Ook ik keur openlijk deze oorlog af en haal ook de fouten van de Joden aan ,beide partijen hebben belangen in dit conflict maar maak dat onze vriend AL -SAWT maar eens wijs , als een blind paard met ook nog eens oogkleppen voor raast hij maar door alles verdraaiend naar zijn inziens juiste versie , zo verknipt dat hij niet kan of wil beseffen dat er ook mensen zijn die zijn mening niet delen.
En dan wordt je meteen voor hypocriet,Jodenvriend en Moslim hater uitgemaakt ,inhoudelijk heeft hij nog nooit een zinnig antwoord kunnen of willen geven het enige wat hij doet is zijn inziens mijn onwetendheid over WO aan de kaak stellen met onzinnige antwoorden en mijn vermeende bezoeken aan oorlogs graven!

Hier AL -SAWT heb je de reden van mijn meer dan uitgebreide interesse in WO.2 !
http://www.arendnet.com/bosf8.htm

Al Sawt
29-07-06, 22:55
Geplaatst door MaRiaH
*diepe zucht*

En als ik de noodzakelijke kennis had was ik wel met jou eens, natuurlijk. :D

Wat weet jij in godsnaam over mijn kennis?
Ik beoordeel de zaken heel anders dan jij en daarom verwijt je mij gebrek aan kennis.

Dat is natuurlijk niet de basis voor een gefundeerde discussie.

Enfin, ik ben de vooroordelen meer dan zat.
vooral dat hameren op die slachtoffers van "een bepaalde partij" gaat me weer veel te ver. Maagoed..

Laat het voor wat het is. Ik heb momenteel gewoon geen energie er verder op in te gaan omdat er andere dingen zijn die mijn energie en aandacht vragen.

sorry. Je hoeft je heus geen excuses te bieden, hoor.

Je had je gewoon vergist in het feit dat reizen maken door Israel, niet betekent dat je automatisch kennis zal vergaren.

Je had je gewoon vergist dat jouw kennis zeer ontoereikend was.

mulan
29-07-06, 23:00
Geplaatst door MaRiaH
Sinds de Libanon kwestie verschijnt hij alleen nog op WSDB.
Daar geloven ze hem nog.. ;)

Het feit dat jij ongeloofwaardig bent heeft je anders nooit doen verschepenen naar WSDB.

Al Sawt
29-07-06, 23:01
Gh Willie,

Voor dat ik op jou reactie ga reageren, wil ik eerst dat je aantal verdachtmakingen aan mijn adres onderbouwt met citaten van mijn hand die dat bewijzen.

Het gaat om volgende verdachtmakingen:

Mijn vermeende antiwesterse houding.

Mijn afkeer tegenover Joden.

Mijn afkeer tegenover de Amerikanen.

Mijn beschuldigingen van Moslimhater.

Mijn beschuldigingen van Jodenvriend.


En uberhaupt waar ik een negatieve oordeel velde over Joden.

Dus als ik jouw was zal ik snel zoeken naar citaten van mijn hand die jouw aantijgingen bewijzen.


Doe je dat niet of slaag je daarin niet, dan zal ik dat als laster zien en maatregelen treffen.

MaRiaH
29-07-06, 23:37
Geplaatst door Al Sawt
Je hoeft je heus geen excuses te bieden, hoor.

Je had je gewoon vergist in het feit dat reizen maken door Israel, niet betekent dat je automatisch kennis zal vergaren.

Je had je gewoon vergist dat jouw kennis zeer ontoereikend was.


Geplaatst door MaRiaH
Laat het voor wat het is. Ik heb momenteel gewoon geen energie er verder op in te gaan omdat er andere dingen zijn die mijn energie en aandacht vragen.

Je blijft doorgaan. Er komt geen einde aan.. en het ontbreekt je aan enige zelfreflectie. Alles ligt altijd aan een ander of de andere groep/land etc. Mensen zoals jij en Tat-teg drammen net zo lang door tot niemand meer luistert. Dan heb je niks bereikt en zelf niks geleerd want je hebt zelf de ander niet gehoord.

Ik heb geen respect voor de manier waarop jij dingen op de man denkt te moeten spelen. Ik hoop dat je wel respect op kunt op kunt brengen voor mijn wens om het te laten wat het is. Ik doe er niet meer aan mee. Het leidt tot niets.
Jij bent de winnaar van deze discussie. Proficiat.
Ik hoop dat het daarmee beeindigd is.

gh.wille
29-07-06, 23:44
Geplaatst door Al Sawt
Gh Willie,

Voor dat ik op jou reactie ga reageren, wil ik eerst dat je aantal verdachtmakingen aan mijn adres onderbouwt met citaten van mijn hand die dat bewijzen.

Het gaat om volgende verdachtmakingen:

Mijn vermeende antiwesterse houding.

Mijn afkeer tegenover Joden.

Mijn afkeer tegenover de Amerikanen.

Mijn beschuldigingen van Moslimhater.

Mijn beschuldigingen van Jodenvriend.


En uberhaupt waar ik een negatieve oordeel velde over Joden.

Dus als ik jouw was zal ik snel zoeken naar citaten van mijn hand die jouw aantijgingen bewijzen.


Doe je dat niet of slaag je daarin niet, dan zal ik dat als laster zien en maatregelen treffen.

Mij dunkt heb hier nog niet genoeg aan ?

Inhoudelijk ga en kan je blijkbaar nergens op in gaan :
Wij zeelui zeggen dan : ''Je staat met je kloten voor het blok " jou zorg is dat ze er niet tussen komen.

Dus kronkel nog maar verder .

MaRiaH
29-07-06, 23:45
Geplaatst door mulan
Het feit dat jij ongeloofwaardig bent heeft je anders nooit doen verschepenen naar WSDB.

Dat was NVVD humor. ;)

Al Sawt
30-07-06, 04:02
[

Al Sawt
30-07-06, 04:06
Geplaatst door gh.wille
Mij dunkt heb hier nog niet genoeg aan ?

Inhoudelijk ga en kan je blijkbaar nergens op in gaan :
Wij zeelui zeggen dan : ''Je staat met je kloten voor het blok " jou zorg is dat ze er niet tussen komen.

Dus kronkel nog maar verder . Goed. Dan is dat duidelijk en helder!

Dan weten we waar we aan toe zijn.

Foxcave1
30-07-06, 04:46
Geplaatst door Al Sawt
Gh Willie,

Voor dat ik op jou reactie ga reageren, wil ik eerst dat je aantal verdachtmakingen aan mijn adres onderbouwt met citaten van mijn hand die dat bewijzen.

Het gaat om volgende verdachtmakingen:

Mijn vermeende antiwesterse houding.

Mijn afkeer tegenover Joden.

Mijn afkeer tegenover de Amerikanen.

Mijn beschuldigingen van Moslimhater.

Mijn beschuldigingen van Jodenvriend.


En uberhaupt waar ik een negatieve oordeel velde over Joden.

Dus als ik jouw was zal ik snel zoeken naar citaten van mijn hand die jouw aantijgingen bewijzen.


Doe je dat niet of slaag je daarin niet, dan zal ik dat als laster zien en maatregelen treffen.


Vriend, je noemt Sharon meerderen malen in deze thread een oorlogsmisdadiger, dat is nogal wat, hij is nooit als dusdanig veroordeeld, dit is dus een duidelijk geval van laster, geef je jezelf even een strafpuntje?

Natuurlijk is dit onzinnig, maar waarom dreig jij anderen met "maatregelen", simpel omdat die anderen anders denken dan jij?

Waarom denk jij de waarheid in pacht te hebben, komt het niet eens in je op dat ook jij er naast zou kunnen zitten, of ben je zo overtuigd van jezelf dat je het zelfs een ander op durft te dringen?

mulan
30-07-06, 09:40
Geplaatst door MaRiaH
Dat was NVVD humor. ;)

Dat van mij ook. :D

MaRiaH
30-07-06, 12:54
Geplaatst door mulan
Dat van mij ook. :D

:hihi: Staan we quitte.

Op WSDB ben ik sowieso niet welkom. :D

Al Sawt
30-07-06, 14:42
Geplaatst door Foxcave1
Vriend, je noemt Sharon meerderen malen in deze thread een oorlogsmisdadiger, dat is nogal wat, hij is nooit als dusdanig veroordeeld, dit is dus een duidelijk geval van laster, geef je jezelf even een strafpuntje? Hitler was ook nooit veroordeelt.

Maar dat zal je zeker nooit zo hebben gezien?





Natuurlijk is dit onzinnig, maar waarom dreig jij anderen met "maatregelen", simpel omdat die anderen anders denken dan jij? Als jij met grove beschuldigingen aan mijn adres komt, dan wil ik graag bewijzen zien die dat staven.


Simpel. Gh.Willie kwam telkens met die beschuldigingen aan mijn adres, zonder ze te onderbouwen met citaten van mijn hand. Dus het heeft niks te maken met een andere denkwijze.



Waarom denk jij de waarheid in pacht te hebben, komt het niet eens in je op dat ook jij er naast zou kunnen zitten, of ben je zo overtuigd van jezelf dat je het zelfs een ander op durft te dringen? Ik debatteer op basis van feiten.

Ben je daar niet met mij eens, dan moet je maar een inhoudelijke discussie met mij voeren.

Foxcave1
30-07-06, 19:05
Geplaatst door Al Sawt
Hitler was ook nooit veroordeelt.

Maar dat zal je zeker nooit zo hebben gezien?


Hitler was dood voordat hij kon worden aangeklaagd....


Geplaatst door Al Sawt

Als jij met grove beschuldigingen aan mijn adres komt, dan wil ik graag bewijzen zien die dat staven.



Ik beschuldiginen????



Geplaatst door Al Sawt

Simpel. Gh.Willie kwam telkens met die beschuldigingen aan mijn adres, zonder ze te onderbouwen met citaten van mijn hand. Dus het heeft niks te maken met een andere denkwijze.




Hij kwam met beschuldigingen? Net als Mariah misschien? Neen vriend, men sprak je tegen, dat is toch echt iets anders.


Geplaatst door Al Sawt

Ik debatteer op basis van feiten.

Ben je daar niet met mij eens, dan moet je maar een inhoudelijke discussie met mij voeren.

Jouw "feiten" hoeven de mijne niet te zijn, weten doen we beiden niets, geloven doen we beiden, maar daar zit zeker weten een groot verschil, jij ziet je geloof als een feit, ik durf zelfs mijn geloof te betwijfelen.

Ik weet het, dat maakt mij een mindere in jouw ogen, maar wat dat betrefd ben ik weer blij dat niet jij oordeelt aan het einde der tijden, maar iemand waarvan verwacht mag worden dat hij/zij bij z'n volle verstand is.

IbnRushd
30-07-06, 19:17
Geplaatst door Foxcave1
Hitler was dood voordat hij kon worden aangeklaagd....





M.a.w. Hitler is nog geen officiële oorlogsmisdadiger? :vreemd:

ronald
30-07-06, 19:35
Geplaatst door IbnRushd
M.a.w. Hitler is nog geen officiële oorlogsmisdadiger? :vreemd:


M.a.w. ??? Wat is dit nu weer voor een flutconclusie? Zijn daden spreken toch boekdelen?

Foxcave1
30-07-06, 19:39
Geplaatst door IbnRushd
M.a.w. Hitler is nog geen officiële oorlogsmisdadiger? :vreemd:


Lol, zo was het niet bedoeld, maar zo zou je het idd kunnen lezen.

Voor mij (en ik mag hopen velen met mij) was hij wel een oorlogsmisdadiger.

Tat-teg
30-07-06, 19:45
Geplaatst door ronald
M.a.w. ??? Wat is dit nu weer voor een flutconclusie? Zijn daden spreken toch boekdelen?

En die van sharon als militair hoofdman en als een grote voorstander van de illegale nederzettingen en als leider van de vele terroristische acties zoals burgers, huizen en landbouwgrond vernietigen?


geef maar antwoord op de titel van de topic.

Tat-teg
30-07-06, 19:47
Geplaatst door gh.wille



geef antwoord op de titel van de topic

ronald
30-07-06, 19:48
Geplaatst door Tat-teg
En die van sharon als militair hoofdman en als een grote voorstander van de illegale nederzettingen en als leider van de vele terroristische acties zoals burgers, huizen en landbouwgrond vernietigen?


geef maar antwoord op de titel van de topic.

Je bedoelt in Gaza vorig jaar?

Tat-teg
30-07-06, 19:48
Geplaatst door Foxcave1


Voor jou geldt hetzelfde..
Ik wil het hebben over de nederzettingen.

Tat-teg
30-07-06, 19:49
Geplaatst door ronald
Je bedoelt in Gaza vorig jaar?

Ik doel op al zijn misdaden tot aan zijn coma (dood)

IbnRushd
30-07-06, 19:53
Geplaatst door ronald
M.a.w. ??? Wat is dit nu weer voor een flutconclusie? Zijn daden spreken toch boekdelen?

Wees blij dat ik nog voor de joden opkom, sukkel. Ik ageer nb niet tegen jou.

Wat een achterdochtige zionist.

IbnRushd
30-07-06, 19:55
Geplaatst door Foxcave1
Lol, zo was het niet bedoeld, maar zo zou je het idd kunnen lezen.

Voor mij (en ik mag hopen velen met mij) was hij wel een oorlogsmisdadiger.

Dus je bent eigenlijk met Al-Sawt eens. Alleen je loopt wat te haarkloverijen hetgeen eigenlijk onnodig was?

Foxcave1
30-07-06, 19:56
Geplaatst door Tat-teg
Voor jou geldt hetzelfde..
Ik wil het hebben over de nederzettingen.

Waarschijnlijk omdat ze niet bereid zijn het land terug te geven. (naar jouw gedachtengang)

Nog waarschijnlijker, het land ligt er ongebruikt, men heeft ruimte en voedsel nodig, men gebruikt dat beschikbaar is.

Misschien wel waar, de mensen die daar nederzettingen bouwen doen dat niet met toestemming, ze doen wat zij denken dat om dat moment goed is.

Maar welke waarheid er ook maar is, het gebeurt, men besteeld elkaar van het land, van de eer, van het leven, geen gunt de ander iets, daarom zal de strijd ook nog wel 100 jaar doorgaan.

Een antwoord heb je nog steeds niet, maar dat kan ik je ook niet geven, ik weet het simpel niet.

Je volgende vraag is misschien of ik het veroordeel, dat doe ik, ik ben van mening dat de sterkste (Israel) ook de wijste moet zijn, en er alles aan moet doen om deze waanzin te stoppen, in mijn ogen hebben ze nog niet een honderste gedaan van wat in hun kunnen ligt.

Foxcave1
30-07-06, 19:59
Geplaatst door IbnRushd
Dus je bent eigenlijk met Al-Sawt eens. Alleen je loopt wat te haarkloverijen hetgeen eigenlijk onnodig was?


Neen, duidelijk niet, ik vind Sharon dus geen oorlogsmisdadiger (en met mij waarschijnlijk de meesten niet).

Het waarom ga ik niet verklaren, maar dat er een verschil is tussen Hitler en Sharon moge duidelijk zijn.

IbnRushd
30-07-06, 20:34
Geplaatst door Foxcave1
Neen, duidelijk niet, ik vind Sharon dus geen oorlogsmisdadiger (en met mij waarschijnlijk de meesten niet).

Forget it met je 'meesten'. Jullie zijn uitzonderingen. Die heb je altijd, zoals met psychopaten.


Geplaatst door Foxcave1

Het waarom ga ik niet verklaren, maar dat er een verschil is tussen Hitler en Sharon moge duidelijk zijn.

Waarom je niet gaat verklaren is wel duidelijk. Immers je hebt geen valide argumenten. En jij vindt het bloedbad in de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila, 20 jaar geleden, terecht en geoorloofd. Jij vindt eigenlijk alles goed wat Sharon heeft gedaan. Ook zijn uitspraken als "De vrouwen zijn de hoeren van de Arabische infiltranten die burgers aanvallen in ons land. Als we niet optreden tegen vluchtelingenkampen worden het nesten vol moordenaars." (Na kritiek op een bloedige aanval van een Israëlisch commando onder zijn leiding op een Palestijnse vluchtelingenkamp in de Gazastrook in 1953.)

Ik weet wel wat voor persoon jij bent.

IbnRushd
30-07-06, 20:37
En nog meer uitspraken van hem:

"We moeten de Palestijnen helpen koning Hoessein te laten verdwijnen om de Palestijnse staat op te richten in Jordanië. Koning Hoessein hoort hier niet thuis." (Publieke oproep in 1974)
"Mijnheer de vice-premier, ik zet u dadelijk in uw blote kont hier op de vergadertafel." (Tijdens een kabinetsraad tegen de beroemde archeoloog Yigael Yadin, die in de jaren zeventig korte tijd vice-premier was.)
"Geloof me, als ik ervan overtuigd was geweest dat we Beiroet hadden moeten veroveren, dan zou niemand in de wereld me hebben tegengehouden." (Over de door hem opgezette Israëlische invasie in Libanon in 1981-82, die leidde tot de aftocht van Arafat uit Beiroet.)
"Vrede met de Palestijnen is onmogelijk. Arafat is een moordenaar en een leugenaar." (In een interview met de New Yorker.)
"Ik betreur het dat we Arafat niet hebben gedood tijdens de campagne in Libanon." (In een interview in de krant Maariv.)

http://www.gva.be/dossiers/-s/sharon/dossier.asp