PDA

Bekijk Volledige Versie : wat is...



tr_imparator
29-07-06, 22:34
vrijmetselarij?



:confused:

Wortel
29-07-06, 22:39
Dat is een heel lang verhaal...

tr_imparator
29-07-06, 22:40
Geplaatst door Wortel
Dat is een heel lang verhaal...




:moe:



en wat heeft het te maken met zionisme?

MaRiaH
29-07-06, 22:41
Geplaatst door tr_imparator
:moe:



en wat heeft het te maken met zionisme?

Nog langer verhaal... :student:

tr_imparator
29-07-06, 22:47
Al-Sawt?

tr_imparator
29-07-06, 22:48
Geplaatst door MaRiaH
Nog langer verhaal... :student:


Niet zo geheimzinnig doen..jullie..


:wijs:

MaRiaH
29-07-06, 22:57
Geplaatst door tr_imparator
Niet zo geheimzinnig doen..jullie..


:wijs:

:hihi:

gewoon ff googlen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijmetselarij

tr_imparator
29-07-06, 23:06
Geplaatst door MaRiaH
:hihi:

gewoon ff googlen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijmetselarij


Had ik al gedaan...vind het niet duidelijk genoeg....ben ook eigenlijk benieuwd naar jullie meningen...



:D

MaRiaH
29-07-06, 23:16
Geplaatst door tr_imparator
Had ik al gedaan...vind het niet duidelijk genoeg....ben ook eigenlijk benieuwd naar jullie meningen...



:D

Ik weet er vrij weinig van.
Alleen dat er altijd nogal geheimzinnig over werd gedaan en dat bijeenkomsten in het geheim plaats vonden waardoor het nogal een mystieke uitstraling kreeg.

mark61
30-07-06, 00:02
Ouwe mannenkluppie. Heb je er wel meer van. Wordt geheimzinnig over gedaan omdat ze dat wel spannend vinden. Net of je weer jong bent en lid bent van de bende van de Zwarte Hand.

tr_imparator
30-07-06, 00:06
Geplaatst door mark61
Ouwe mannenkluppie. Heb je er wel meer van. Wordt geheimzinnig over gedaan omdat ze dat wel spannend vinden. Net of je weer jong bent en lid bent van de bende van de Zwarte Hand.


je kan er alleen in als je tussen de 20-25 bent heb ik ergens gelezen...

mark61
30-07-06, 00:10
Geplaatst door tr_imparator
je kan er alleen in als je tussen de 20-25 bent heb ik ergens gelezen...

Huh? Zeker de jeugdafdeling dan. Normaal is het voor geslaagde oudere types, vaak uit 1 beroepsgroep. In Engeland bijvoorbeeld zijn veel politieofficieren lid. In de loop van de geschiedenis heeft iedereen ze van van alles en nog wat beschuldigd, maar eigenlijk stellen zulke kluppies niks voor. Het zijn gewoon netwerken van mensen die anders wel een ander netwerk hadden gehad.

tr_imparator
30-07-06, 00:14
Geplaatst door mark61
Huh? Zeker de jeugdafdeling dan. Normaal is het voor geslaagde oudere types, vaak uit 1 beroepsgroep. In Engeland bijvoorbeeld zijn veel politieofficieren lid. In de loop van de geschiedenis heeft iedereen ze van van alles en nog wat beschuldigd, maar eigenlijk stellen zulke kluppies niks voor. Het zijn gewoon netwerken van mensen die anders wel een ander netwerk hadden gehad.


Ik lees allerlei samenzweringstheorieen enzo...

en wat zijn nou die protocollen van de wijzen van zion ofzo.. :haha:

orgineel werd als eerst in Turkije..gezien..

mark61
30-07-06, 01:06
Geplaatst door tr_imparator
Ik lees allerlei samenzweringstheorieen enzo...

en wat zijn nou die protocollen van de wijzen van zion ofzo.. :haha:

orgineel werd als eerst in Turkije..gezien..

Samenzweringstheorieën inderdaad. In 99,9% van de gevallen zit die samenzwering alleen in het hoofd van de mensen die ze graag bedenken. Die hebben behoefte aan fantasie; de werkelijkheid is ze niet gek genoeg.

Die protocollen is een heel ander onderwerp. ZE BESTAAN NIET. Tis bedacht door een paar nazi's, of een bende Russen, ben ik even kwijt; die fantasie blijft maar rondzwerven.

Denk altijd: waarom verzint iemand zoiets? Wat heeft ie er voor belang bij? Meestal wordt meteen al duidelijk dat, in dit geval dan, joden moeten worden zwartgemaakt.

Echt allemaal onzin.

Wortel
30-07-06, 16:41
Er zijn heel verschillende vrijmetselaarsloges. De één legt de nadruk op welzijn voor de wereld, een andere legt de nadruk op inwijding in "geheime" kennis, en dan zitten we al gauw in de hoek die Mark61 al heeft aangeduid. Het heeft ook erg de geur van gearriveerd en geslaagd moeten zijn, wil je waardig genoeg bevonden worden om erbij te mogen horen. En sommige van die clubs hebben ook een hoog "sons of the desert" gehalte a la Laurel en Hardy.

Al Sawt
30-07-06, 17:06
Geplaatst door tr_imparator
Al-Sawt? Vrijmetselaars zijn een soort clubje invloedrijke mensen.

Door geheimzinnigheid waarmee ze zijn omgeven, werden ze vaak als bedreigend ervaren. Volgens mij, vooral door RK. Die dacht ze samenzweren met Joden en alle anderen 'onzuivere' elementen -later ook communisten- in de samenleving.

Extreem Rechts zien de Vrijmetselaars als een soort infiltratie van de Joodse complot, in het Westerse samenleving. In hun ogen willen de Joden het Westen domineren en daarvoor gebruiken ze vrijmetselaars.

Dit was het in kort.

mark61
30-07-06, 17:25
Geplaatst door Al Sawt
Vrijmetselaars zijn een soort clubje invloedrijke mensen.

Door geheimzinnigheid waarmee ze zijn omgeven, werden ze vaak als bedreigend ervaren. Volgens mij, vooral door RK. Die dacht ze samenzweren met Joden en alle anderen 'onzuivere' elementen -later ook communisten- in de samenleving.

Extreem Rechts zien de Vrijmetselaars als een soort infiltratie van de Joodse complot, in het Westerse samenleving. In hun ogen willen de Joden het Westen domineren en daarvoor gebruiken ze vrijmetselaars.

Dit was het in kort.

Je vergeet nog dat de communisten precies hetzelfde dachten.:hihi:

Zegt allemaal meer over de overspannen types die dat beweren dan over vrijmetselaars. Invloedrijk zijn de leden misschien ieder voor zich, maar dan al voordat ze lid worden. Als kluppie doen ze niks.

ronald
30-07-06, 17:26
Geplaatst door Al Sawt
Vrijmetselaars zijn een soort clubje invloedrijke mensen.

Door geheimzinnigheid waarmee ze zijn omgeven, werden ze vaak als bedreigend ervaren. Volgens mij, vooral door RK. Die dacht ze samenzweren met Joden en alle anderen 'onzuivere' elementen -later ook communisten- in de samenleving.

Extreem Rechts zien de Vrijmetselaars als een soort infiltratie van de Joodse complot, in het Westerse samenleving. In hun ogen willen de Joden het Westen domineren en daarvoor gebruiken ze vrijmetselaars.

Dit was het in kort.


Gunst... ik ken geen jood die in die semi-interessante clubjes zit. Het heeft in ieder geval altijd al gestonken naar vermeende theorieen die linken met joden leggen om hun verhaal compleet te maken.

tr_imparator
30-07-06, 17:50
Geplaatst door Al Sawt
Vrijmetselaars zijn een soort clubje invloedrijke mensen.

Door geheimzinnigheid waarmee ze zijn omgeven, werden ze vaak als bedreigend ervaren. Volgens mij, vooral door RK. Die dacht ze samenzweren met Joden en alle anderen 'onzuivere' elementen -later ook communisten- in de samenleving.

Extreem Rechts zien de Vrijmetselaars als een soort infiltratie van de Joodse complot, in het Westerse samenleving. In hun ogen willen de Joden het Westen domineren en daarvoor gebruiken ze vrijmetselaars.

Dit was het in kort.

Aha..dat is dus die link naar het (Anti)-Zionisme.




Anti-Masonry is often related to Anti-Semitism and Anti-Zionism. Andrew Prescott writes: "Since at least the time of the Protocols of the Elders of Zion, anti-semitism has gone hand in hand with anti-masonry, so it is not surprising that allegations that 11 September was a Zionist plot have been accompanied by suggestions that the attacks were inspired by a masonic world order''

(wiki)

Joepie
30-07-06, 18:14
Gaat terug tot zover als de bouw van de paleisen van Solomon, hebben zelf het paleis op de dam gebouwd en vele vele belangrijke gebouwen.

Check ook Free masons, vind je meer info.

ronald
30-07-06, 18:31
Geplaatst door tr_imparator
Aha..dat is dus die link naar het (Anti)-Zionisme.




Anti-Masonry is often related to Anti-Semitism and Anti-Zionism. Andrew Prescott writes: "Since at least the time of the Protocols of the Elders of Zion, anti-semitism has gone hand in hand with anti-masonry, so it is not surprising that allegations that 11 September was a Zionist plot have been accompanied by suggestions that the attacks were inspired by a masonic world order''

(wiki)


Ja... die antisemitische ja. Had je dat van Mark61 niet begrepen?

tr_imparator
30-07-06, 21:07
Geplaatst door ronald
Ja... die antisemitische ja. Had je dat van Mark61 niet begrepen?

:argwaan:

doe niet zo arrogant...anders ga ik je weer uitschelden....waardoor je weer gaat janken.. (net als de vorige keer...)

Kaaa :zegniets: