PDA

Bekijk Volledige Versie : "Je doodt iemand en gaat daarna een pizza eten"



Marsipulami
30-07-06, 21:25
"Irakezen doden is als mieren vertrappelen"


Steven Green, de 21-jarige Amerikaanse soldaat die samen met twee andere VS-militairen beschuldigd wordt van de verkrachting en de moord op een 14-jarige Iraaks meisje in het Iraakse Mahmoediyah, heeft zich voor die feiten laten ontvallen dat mensen doden te vergelijken is met het vertrappelen van mieren. Dat getuigt een oorlogscorrespondent in The Washington Post zondag. De vier soldaten worden beschuldigd voor hun deelname aan de verkrachting van en moord op het Iraakse meisje en de dood van drie van haar familieleden.

"Mensen doden in Irak is als een mier vertrappelen. Je doodt iemand en gaat daarna een pizza eten", zo verklaarde Green aan oorlogscorrespondent Andrew Tilghman, die voor een militair blad schrijft. Tilghman voerde verschillende gesprekken met Green een maand voor de feiten, die in maart plaatsvonden. "Ik moet een jaar naar Irak en ik kan daar niets aan veranderen. Ik wil enkel in leven blijven. Ik heb niets te maken met Irak, het interesseert me niet. Deze oorlog is anders dan deze waarin onze vaders en grootvaders gevochten hebben. Die oorlogen hadden een reden, deze niet", aldus nog Green, die de doodstraf riskeert voor de moorden en levenslange opsluiting voor de verkrachting. (belga)