PDA

Bekijk Volledige Versie : TU onderzoekt waarheid achter 9/11



tr_imparator
31-07-06, 10:26
TU onderzoekt waarheid achter 9/11

Uitgegeven: 31 juli 2006 10:48
Laatst gewijzigd: 31 juli 2006 11:01

DELFT - Studenten van de TU in Delft gaan proberen de waarheid achter de aanslagen op het WTC en het Pentagon in de Verenigde Staten te achterhalen. Zij krijgen van Studium Generale deze zomer twee weken om onderzoek te doen. In september organiseert het bureau een uitgebreid programma rond 9/11 en mogen de studenten hun visie tijdens een lezing naar buiten brengen. Dat heeft een woordvoerster van de TU maandag bevestigd naar aanleiding van een artikel in Trouw.

1 miljoen dollar

Een voorlopig hoogtepunt in deze discussie is de 1 miljoen dollar die is uitgeloofd aan diegene die de officiële uitleg van de Amerikaanse overheid kan weerleggen. De acht Delftse studenten krijgen hier alvast een voorschot op in de vorm van een onkostenvergoeding.

Alle universiteiten in Nederland hebben een Studium Generale. Deze bureaus zijn in het leven geroepen om de algemene kennis van studenten, medewerkers en andere geïnteresseerden te verbreden door middel van vrij toegankelijke programma's op het gebied van cultuur, techniek, maatschappij en wetenschap.


Volgens Studium Generale is er op internet een levendige discussie ontstaan over de aanslagen in de VS in 2001. Zo zou niet Osama bin Laden maar de Amerikaanse veiligheidsdienst CIA achter de aanslagen zitten. Inmiddels vindt 45 procent van de Amerikaanse bevolking dat er een nieuw onderzoek naar 9/11 moet komen en gelooft 42 procent dat de uitkomsten van het officiële onderzoek in de doofpot zijn gestopt.


nu.nl

Oeroeboeroe
31-07-06, 10:30
Geplaatst door tr_imparator
Zij krijgen van Studium Generale deze zomer twee weken om onderzoek te doen.

Dat lijkt me wat kort.

Bofko
31-07-06, 10:35
Geplaatst door Oeroeboeroe
Dat lijkt me wat kort.

Neocons in Studium Generale ?

Oeroeboeroe
31-07-06, 10:37
Geplaatst door Bofko
Neocons in Studium Generale ?

Dat zijn jouw woorden, maar ik sluit het zeker niet uit. Voor een miljoen onderzoek ik het.

~Panthera~
31-07-06, 10:40
Stel....dat ze het kunnen bewijzen ?? :stout:

Bofko
31-07-06, 10:41
Geplaatst door Oeroeboeroe
Dat zijn jouw woorden, maar ik sluit het zeker niet uit. Voor een miljoen onderzoek ik het.

Een goede complottheorie begint met het stellen van een suggestieve en niet te beantwoorden vraag.

Een miljoen ?.... Wie zegt mij dat jij geen neocon bent.

Oeroeboeroe
31-07-06, 10:43
Geplaatst door Bofko
Een goede complottheorie begint met het stellen van een suggestieve en niet te beantwoorden vraag.

Een miljoen ?.... Wie zegt mij dat jij geen neocon bent.

Eens, maar het probleem is dat er meestal niet, maar een enkele keer wel sprake is van een complot. Onderzoek kan dus geen kwaad. Persoonlijk vind ik deze theorie onvoorstelbaar.

Misschien ben ik inderdaad wel een neocon. Panthera onderzoekt het graag voor een miljoen, denk ik.

Bofko
31-07-06, 10:45
Geplaatst door ~Panthera~
Stel....dat ze het kunnen bewijzen ?? :stout:

Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.

~Panthera~
31-07-06, 11:14
Geplaatst door Bofko
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.


Das waar, maar toch lijkt het me een enorme stunt, als ze het voor elkaar kregen. :roken:

Victory
31-07-06, 11:31
Nederland gaat iets anti-Amerikaans/zionistisch zeggen. Yeah right! Nederland was niet eens bereid de rechten van haar eigen burgers te verdedigen toen ze gedood werden in een Zionistische vliegtuig crash gevuld met chemische wapens afkomstig van de Verenigde Staten. Er zijn Nederlandse burger die tot vandaag nog steeds pijn lijden aan de effecten van deze wapens, maar het kan Nederland niks schelen. En dan denken jullie dat Nederland de durf heeft te concluderen dat de CIA achter de 9/11 aanslagen zijn? Weet je wel wat het effect van zo’n conclusie zou zijn? Alleen een goedgelovige Nederlander (heeft Nederland veel van) gelooft in dit soort onderzoeken. :giechel:

Nee, ik weet wel waarom zij deze onderzoek doen. Ik was laats aan het computeren (ergens op een universiteit :p) en er waren drie jongens zo'n video aan het bekijken. Er zijn heel veel hoogopgeleide Nederlanders die denken dat het de CIA was, en begint zich te verspreiden... de Amerikanen hebben deze mensen geld gegeven om een onderzoek uit te voeren en daar een pro-Amerikaanse conclusie aan te geven... zo is er in ieder geval een "Nederlandse onderzoek" die het wel allemaal 'bewezen' heeft. :giechel:

Seif
31-07-06, 11:39
Geplaatst door Victory
En dan denken jullie dat Nederland de durf heeft te concluderen dat de CIA achter de 9/11 aanslagen zijn?

We leven niet in Iran. Hier durven we namelijk wel tegen ons regime in te gaan. :)

Victory
31-07-06, 11:45
Geplaatst door Seif
We leven niet in Iran. Hier durven we namelijk wel tegen ons regime in te gaan. :)
Westerse regiems straffen anders. Ze sluiten alle geldkranen... geen uitkering, geen subsidie, geen bouwvergunning, etc, etc, etc... er wordt om de 5meter een barrière voor je gelegd totdat je zelf het initiatief neemt en zelfmoord pleegt. Is het ernstig genoeg dan planten ze in de V.S. wel allemaal cocaïne in je huis en arresteren je daarvoor.

You have much to learn grasshopper.

knuppeltje
31-07-06, 11:47
Waar hangt Arend Jan Boekestijn tegenwoordig uit, die mafklep heb ik de laatste tijd niet meer gehoord of gezien op TV.

Seif
31-07-06, 11:49
Geplaatst door Victory
Westerse regiems straffen anders. Ze sluiten alle geldkranen...

Die 1 miljoen dollar die is uitgeloofd, lijkt dat te weerspreken.

Oeroeboeroe
31-07-06, 11:51
Geplaatst door Seif
Die 1 miljoen dollar die is uitgeloofd, lijkt dat te weerspreken.

:roker: In combinatie met die deadline van twee weken heeft het veel weg van repressieve tolerantie en smeergeld.

Victory
31-07-06, 11:52
Geplaatst door Seif
Die 1 miljoen dollar die is uitgeloofd, lijkt dat te weerspreken.
Financiering voor een onderzoek, dat zegt al genoeg Seif. Zo noemen ze dat ook in de V.S. Als je maar blijft concluderen dat je regiem het goed heeft, dan komt er wel geld voor een 2de 4de, etc onderzoek over vanalles en nog wat. Jaaa.... Kapitalisme Seif...


You have much to learn grasshopper!

Seif
31-07-06, 12:00
Geplaatst door Victory
Financiering voor een onderzoek, dat zegt al genoeg Seif. Zo noemen ze dat ook in de V.S. Als je maar blijft concluderen dat je regiem het goed heeft, dan komt er wel geld voor een 2de 4de, etc onderzoek over vanalles en nog wat. Jaaa.... Kapitalisme Seif...

En jij kent de academische wereld?

Maar als wat je zegt klopt, dan is het stomste wat je kan doen een paar studenten erop zetten. Die zijn nog niet bedorven, en vaak extreem links.

Victory
31-07-06, 12:28
Geplaatst door Seif
En jij kent de academische wereld?

Maar als wat je zegt klopt, dan is het stomste wat je kan doen een paar studenten erop zetten. Die zijn nog niet bedorven, en vaak extreem links.
Dat los je op door ze twee weken de tijd te geven voor de onderzoek en hen te verwijzen naar de juiste informatiebronnen (database van verzamelde informatie).

You have much to learn grasshopper. :D

Morosian
31-07-06, 13:03
Zouden diezelfde gasten erachter zitten die ook de Holocaust hebben verzonnen?