PDA

Bekijk Volledige Versie : Celstraf voor 1-aprilgrap



Marsipulami
31-07-06, 14:19
Celstraf voor 1-aprilgrap

Een rechtbank in Istanbul heeft een Turkse jongeman veroordeeld tot een zware celstraf voor het maken van een 1-aprilgrap. De 23-jarige Murat Alas haalde op 1 april alle Turkse nieuwszenders met een 'ludieke actie' op een veerboot in Istanbul.

De man had voor de grap gedreigd de boot te zullen opblazen. Daarmee had Alas 'angst en paniek gezaaid in het openbaar', vond de rechter. Hij veroordeelde de grappenmaker tot een jaar en acht maanden gevangenisstraf. De aanklager had maar liefst vier jaar geëist.
Huilend bezwoer de jonge straatventer voor de rechtbank dat hij nooit meer zo'n grap zal uithalen. Hoe hij tot zijn daad was gekomen, kon hij achteraf niet eens vertellen: "Had ik het maar nóóit gedaan."

Op de bewuste dag hadden de passagiers net rustig plaatsgenomen, toen ineens een jongen schreeuwend van de kade aan boord sprong. 'Iedereen op de grond. Ik draag explosieven op mijn lichaam. Ik laat een bom afgaan!' Dat Alas daarna nog lachend mompelde: 'deze 1-aprilgrap is speciaal voor jullie mensen, bedankt', werd slechts door enkele jongeren in zijn nabijheid gehoord. Bij de overige passagiers ontstond paniek.


HBVL

Morosian
31-07-06, 14:25
Merkwaardig gevoel voor humor.

mark61
31-07-06, 14:26
Remember minister Udink.

Bofko
31-07-06, 14:33
Geplaatst door mark61
Remember minister Udink.

:vreemd: Doesn't ring a bell.

mark61
31-07-06, 14:35
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Doesn't ring a bell.

Ring yr google:

Minister Udink vertelde een aantal jaren geleden bij het instappen in een vliegtuig, dat hij een bom bij zich had, maar het was in werkelijkheid een paasei.
Hij is toen gearresteerd en tot 5000 dollar boete veroordeeld.

Ff snel