PDA

Bekijk Volledige Versie : Golfstaat gaat er in Utrecht met buit vandoor



Oeroeboeroe
31-07-06, 13:31
Teletekst ma 31 jul p.810
***VOETBAL************************* 1/2
**** uitslagen oefenwedstrijden
***************************************
Clubs eredivisie,zaterdag:

[.....]


FC Utrecht 1 Oman 2


[.....]


***************************************

mark61
31-07-06, 13:36
Oman ligt niet aan een golf. :p

Oeroeboeroe
31-07-06, 13:38
Geplaatst door mark61
Oman ligt niet aan een golf. :p

Jawel, aan de Golf van Oman.

Oeroeboeroe
31-07-06, 13:39
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/2/2b/Mu-map.gif

Oeroeboeroe
31-07-06, 13:42
Toegegeven: ik twijfelde wel.

mark61
31-07-06, 14:59
Geplaatst door Oeroeboeroe
Jawel, aan de Golf van Oman.

Maar das niet de definitie van Golfstaat. Das kort voor Perzische-Golfstaat. Maar slim wel hoor. :hihi:

Oeroeboeroe
31-07-06, 15:00
Geplaatst door mark61
Maar das niet de definitie van Golfstaat.

Wie bepaalt dat dan? Bij mijn weten wordt Oman door bijvoorbeeld alle Nederlandse kranten altijd aangeduid als een "golfstaat", niet dan?

mark61
31-07-06, 15:03
Geplaatst door Oeroeboeroe
Wie bepaalt dat dan? Bij mijn weten wordt Oman door bijvoorbeeld alle Nederlandse kranten altijd aangeduid als een "golfstaat", niet dan?

Ik lees heulemaal nooit wat over Oman. Nederlandse kranten zijn niet direct een autoriteit op topografisch gebied. Ik ken ook nog wel staten in de Golf van Bengalen.

Als het over Golfstaten gaat gaat het altijd over de VAE, Qatar, Bahrain en wat ben ik nog vergeten? Abu Dhabi, Koeweit? Kleine rijke nonlandjes. Oman valt daar economisch en politiek niet onder.

Oeroeboeroe
31-07-06, 15:08
Geplaatst door mark61
Ik lees heulemaal nooit wat over Oman. Nederlandse kranten zijn niet direct een autoriteit op topografisch gebied. Ik ken ook nog wel staten in de Golf van Bengalen.

Als het over Golfstaten gaat gaat het altijd over de VAE, Qatar, Bahrain en wat ben ik nog vergeten? Abu Dhabi, Koeweit? Kleine rijke nonlandjes. Oman valt daar economisch en politiek niet onder.



:o Jawel.

Wikipedia:

Golfstaten

Het woord Golfstaten wordt gebruikt in twee betekenissen:

De Perzische Golfstaten vaak afgekort als "de Golfstaten" zijn kleine Arabische landen in het Midden-Oosten die grenzen aan de Perzische Golf. Als kern van de Golfstaten worden enkele kleinere landen genoemd: Bahrein, Kuweit, Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten. Samen met Oman en Saoedi-Arabië vormen zij de Samenwerkingsraad van Arabische Staten in de Golf.

Irak en Iran die beide ook aan de (noordzijde van de) Perzische Golf grenzen worden in het algemeen niet tot de Golfstaten gerekend.

Een tweede categorie landen die de naam "golfstaten" hebben meegekregen wordt gevormd door Amerikaanse staten die zijn gelegen aan de Golf van Mexico.

mark61
31-07-06, 15:13
Geplaatst door Oeroeboeroe
:o Jawel.

Wikipedia:

Golfstaten

Het woord Golfstaten wordt gebruikt in twee betekenissen:

De Perzische Golfstaten vaak afgekort als "de Golfstaten" zijn kleine Arabische landen in het Midden-Oosten die grenzen aan de Perzische Golf. Als kern van de Golfstaten worden enkele kleinere landen genoemd: Bahrein, Kuweit, Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten. Samen met Oman en Saoedi-Arabië vormen zij de Samenwerkingsraad van Arabische Staten in de Golf.

Irak en Iran die beide ook aan de (noordzijde van de) Perzische Golf grenzen worden in het algemeen niet tot de Golfstaten gerekend.

Een tweede categorie landen die de naam "golfstaten" hebben meegekregen wordt gevormd door Amerikaanse staten die zijn gelegen aan de Golf van Mexico.

Ik geef me over! Lidmaatschap GCC is wel overtuigend. Zag ik net ook. :hihi:

Maar je ziet wel dat ze 'secundair' zijn. Ik zie in de krant nooit SA als Golfstaat genoemd

Oeroeboeroe
31-07-06, 15:17
Geplaatst door mark61
Ik geef me over! Lidmaatschap GCC is wel overtuigend. Zag ik net ook. :hihi:

Maar je ziet wel dat ze 'secundair' zijn. Ik zie in de krant nooit SA als Golfstaat genoemd

Ik denk dat SA nooit een golfstaat genoemd wordt vanwege de grootte van het land.

Mark
31-07-06, 15:36
om het nog leuker te maken: in Qatar is het niet de Perzische golf maar de Arabische golf :)

mark61
31-07-06, 16:31
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik denk dat SA nooit een golfstaat genoemd wordt vanwege de grootte van het land.

Duh, Oman is ook heel groot as seen from Abu Dhabi.

mark61
31-07-06, 16:32
Geplaatst door Mark
om het nog leuker te maken: in Qatar is het niet de Perzische golf maar de Arabische golf :)

Ja als we daarover beginnen...Hoe heet de Shatt al-Arab eigenlijk in het Farsi?

Waarom heet al Quds Jeruzalem? En nog een paar miljoen van die dingen.

Mark
31-07-06, 16:47
Geplaatst door mark61
Ja als we daarover beginnen...Hoe heet de Shatt al-Arab eigenlijk in het Farsi?

Waarom heet al Quds Jeruzalem? En nog een paar miljoen van die dingen.

waarom heet de noordzee niet gewoon de westzee? :)

mark61
31-07-06, 16:48
Geplaatst door Mark
waarom heet de noordzee niet gewoon de westzee? :)

Das helemaal belachelijk jah. Ik eis ingrijpen.

Oeroeboeroe
31-07-06, 19:36
Geplaatst door Mark
waarom heet de noordzee niet gewoon de westzee? :)

Of de golf van Oeroeboeroe? :blij:

Olive Yao
31-07-06, 22:26
Geplaatst door mark61
Ja als we daarover beginnen...Hoe heet de Shatt al-Arab eigenlijk in het Farsi?

Waarom heet al Quds Jeruzalem? En nog een paar miljoen van die dingen.
Hoe heette New York vroeger?

Orakel
31-07-06, 22:36
Geplaatst door Olive Yao
Hoe heette New York vroeger?

Old York?

Oeroeboeroe
31-07-06, 22:37
Geplaatst door Orakel
Old York?

:haha: