PDA

Bekijk Volledige Versie : Israelische militairen bellen Palestijnen op.....



HenkS
31-07-06, 21:03
......vlak voordat ze hun huis de lucht injagen!

Goh, wat een nette mensen toch.

The voice sounded friendly enough. "Hi, my name is Danny. I'm an officer in Israeli military intelligence. In one hour we will blow up your house."
http://www.guardian.co.uk/israel/Story/0,,1832183,00.html

Oeroeboeroe
31-07-06, 22:16
:gsm: Hallo, spreek ik met HenkS?

Oeroeboeroe
31-07-06, 23:02
:nerveus: Henk? Het ging over je pensioengat hoor!

HenkS
01-08-06, 01:35
Geplaatst door klaaskop
Wat had je dan willen hebben ?

Van mij mogen rustig botter zijn, maar dan wel die huizen niet opblazen.

observer
01-08-06, 09:07
this message will selfdestruct in 5 4 3 2 1 :hihi:

Coolassprov MC
01-08-06, 09:22
Geplaatst door HenkS
Goh, wat een nette mensen toch.

Jazeker!; zo doen beschaafde democratien dat nu eenmaal.

observer
01-08-06, 13:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Jazeker!; zo doen beschaafde democratien dat nu eenmaal. als ze het verkeerde nummer bellen komt dan de bom ook verkeerd neer? :schrik:

mark61
01-08-06, 13:45
Denk niet dat chelti Engels verstaat.

Morosian
01-08-06, 14:11
Het geeft eens te meer aan hoezeer Israël zich bewust is van het belang het aantal burgerslachtoffers zoveel mogelijk te beperken. Een beetje laat alleen. En niet dat dit soort berichten nu nog helpen, want het beeld van Israël als barbaarse honden die het alleen op onschuldige burgers hebben gemunt is al geschapen, en daar zal niets, maar dan ook niets meer aan kunnen worden veranderd. Een monster blijft een monster in de ogen van het slachtoffer. Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat deze draad stukken minder populair zal blijken dan een waaruit juist de bewust op burgers gerichte tactiek wordt belicht.

observer
01-08-06, 15:13
zit wel een kans in voor al die wannabee's hier die het altijd over "onze strijd" etc hebben

bel een zionistisch doelwit op en roep boem, kost weinig moeite en kan jejezelf flink op de borst slaan voor je verzetsdaad (wordt niet met maagden beloond maar eventueel wel met plaatjes op je mobiel) :D

Coolassprov MC
01-08-06, 18:55
Geplaatst door Morosian
Het geeft eens te meer aan hoezeer Israël zich bewust is van het belang het aantal burgerslachtoffers zoveel mogelijk te beperken. Een beetje laat alleen. En niet dat dit soort berichten nu nog helpen, want het beeld van Israël als barbaarse honden die het alleen op onschuldige burgers hebben gemunt is al geschapen, en daar zal niets, maar dan ook niets meer aan kunnen worden veranderd. Een monster blijft een monster in de ogen van het slachtoffer. Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat deze draad stukken minder populair zal blijken dan een waaruit juist de bewust op burgers gerichte tactiek wordt belicht.

http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/1600/abortion.0.jpg

Een huis bombarden, met of zonder verblijvenden, blijft een oorlogsmisdaad en een schending van ieder recht en moraal en dus een barbaarse daad.

Wanneer citeer je eens een mensenrechtenorganisatie die jouw naieviteit kan beamen?

Als je er eentje kunt cteren; wat let je dan?

observer
01-08-06, 20:44
Geplaatst door Coolassprov MC
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/1600/abortion.0.jpg

Een huis bombarden, met of zonder verblijvenden, blijft een oorlogsmisdaad en een schending van ieder recht en moraal en dus een barbaarse daad.

Wanneer citeer je eens een mensenrechtenorganisatie die jouw naieviteit kan beamen?

Als je er eentje kunt cteren; wat let je dan? dat hangt er natuurlijk geheel af wat er in dat huis gebeurd

Coolassprov MC
01-08-06, 23:36
Geplaatst door observer
dat hangt er natuurlijk geheel af wat er in dat huis gebeurd

We wisten al dat Joden hun eigen wetten hebben; wetten van de jungle.

Morosian
02-08-06, 10:08
Geplaatst door Coolassprov MC
Wanneer citeer je eens een mensenrechtenorganisatie die jouw naieviteit kan beamen?

Als je er eentje kunt cteren; wat let je dan?

Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom ik mijn persoonlijke mening voor jou zou moeten onderbouwen met allerhande bewijslast. Doe jij dat ook bij alle propagandistische prietpraat die je hier papegaait?

Misschien is het leuk om hier (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=196053) even te kijken. Met name punt 5 en 6 lijken mij buitengewoon treffende voorbeelden voor deze draad. Komt het je bekend voor?

Coolassprov MC
02-08-06, 12:02
Geplaatst door Morosian
Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom ik mijn persoonlijke mening voor jou zou moeten onderbouwen met allerhande bewijslast.

Als je je bek opentrekt binnen een theekransje en je ‘’persoonlijke meningen’’ uitwisselt hoef het natuurlijk weer niet.

Is het echt zo gek om bewijs te leveren voor je gedane beweringen?

Jij bent niet klaarblijkelijk niet geinteresseerd in een discussie; noch in een dialoog; noch in een uitwisseling van kennis en inzichten.

De manier waarop jij zo’n communicatie-model verkracht is opzich propaganda .

Het is echt niet nodig om ‘’ingewikkelde communicatie-documenten’’ te betrekken in een simpele kwestie als deze.


Geplaatst door Morosian
Doe jij dat ook bij alle propagandistische prietpraat die je hier papegaait?

In tegenstelling tot jouw ‘’propagandistische prietpraat die je hier papegaait’’; Ja!


Geplaatst door Morosian
Misschien is het leuk om hier (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=196053) even te kijken. Met name punt 5 en 6 lijken mij buitengewoon treffende voorbeelden voor deze draad. Komt het je bekend voor?

Tel gewoon de doden, de gewonden, de ontheemden, de vluchtelingen, de materiele en emotionele schade aan het land en je krijgt een goed beeld van de situatie.

Wat jij probeert is bagetaliseren van de situatie en het dehumaniseren van het gehele Libanese volk teneinde Israelische oorlogsmisdaden te verhullen onder een deken van quasi-moraal.

Morosian
02-08-06, 12:50
Geplaatst door Coolassprov MC
Is het echt zo gek om bewijs te leveren voor je gedane beweringen?

Niet als ik terecht sta nee. Wel als ik mijn persoonlijke mening verkondig.


Jij bent niet klaarblijkelijk niet geinteresseerd in een discussie; noch in een dialoog; noch in een uitwisseling van kennis en inzichten.

Alles wat niet jouw straatje past valt onder de noemer leugens en bedrog. Dat is niet echt een lekkere uitgangspositie voor een goede discussie. Ik vraag me dan ook oprecht af of je dat wel wilt. Als ik naar de draden kijk die je bent gestart, dan spreekt daar een hoop haat en frustratie uit. Het lijkt me dat je in een dergelijke gemoedstoestand slecht objectief kunt zijn.


De manier waarop jij zo’n communicatie-model verkracht is opzich propaganda .

Deze uitspraak is misschien wel het meest typerend voor jouw paranoïde psyche. Er is niets, maar dan ook helemaal niets in die hele draad dat daarvan te beschuldigen valt. En als je dat al zo willen doen, dan zou je conclusie moeten zijn dat ik anti-Amerika ben gezien bijna alle voorbeelden die erin voorkomen op Amerika betrekking hebben.


Wat jij probeert is bagetaliseren van de situatie en het dehumaniseren van het gehele Libanese volk teneinde Israelische oorlogsmisdaden te verhullen onder een deken van quasi-moraal.

Hardleerse sukkel dat je er bent: ik veroordeel Israël. Wanneer dringt dat nou eens tot die trage massa van je door? Of wil je dat gewoon niet geloven omdat het niet in het vijandsbeeld past dat je van me hebt? Misschien is dit het moment om dat valse symmetrie dingetje weer van stal te halen. Toe maar.

mark61
02-08-06, 12:58
Geplaatst door observer
dat hangt er natuurlijk geheel af wat er in dat huis gebeurd

In een flatgebouw gebeurt van alles. Als jouw buurman een bom in elkaar knutselt ben jij ook een legitiem doelwit, gewoon een beetje collateral?

Morosian
02-08-06, 13:06
Vlucht 93 zat op een paar boze kabouters na vol met onschuldige burgers. Als die niet zelf hadden ingegrepen, dan was het vliegtuig door de luchtmacht neergehaald om zo nog meer onschuldige slachtoffers te voorkomen.

mark61
02-08-06, 13:08
Geplaatst door Morosian
Vlucht 93 zat op een paar boze kabouters na vol met onschuldige burgers. Als die niet zelf hadden ingegrepen, dan was het vliegtuig door de luchtmacht neergehaald om zo nog meer onschuldige slachtoffers te voorkomen.

Tokking to me? 60 doden omdat anders zo'n raketje een gemeentelijke prullenbak te Haifa raakt?

observer
02-08-06, 13:09
Geplaatst door mark61
In een flatgebouw gebeurt van alles. Als jouw buurman een bom in elkaar knutselt ben jij ook een legitiem doelwit, gewoon een beetje collateral? nee maar je kan niet ontkennen dat het gebruiken van burgers om jezelf te beschermen voor terroristen sorry vrijheidsstrijders een win win situatie is

als ze niets doen kan je je gang gaan als ze wel wat doen kan je morele superioriteit claimen

de eerstverantwoordelijke is lijkt me dan toch diegene die het gebouw misbruikt niet de bommenwerper

Morosian
02-08-06, 13:13
Geplaatst door mark61
60 doden omdat anders zo'n raketje een gemeentelijke prullenbak te Haifa raakt?

Zo'n raketje kan morgen ook op een Israëlische school in Haifa vallen, daar is het een ongeleid projectiel voor.

mark61
02-08-06, 13:18
Geplaatst door observer
nee maar je kan niet ontkennen dat het gebruiken van burgers om jezelf te beschermen voor terroristen sorry vrijheidsstrijders een win win situatie is

Ja das het probleem van guerilla in het algemeen. In landen waar de natuur beschutting biedt kan je je veroorloven achter een boom of rots te verschuilen. Waar dat niet zo is, zoals hier, moet je je in een urban jungle verschuilen. Of dat immoreel is weet ik niet. Waar moest het NL verzet schuilen in WOII? Persoonlijk denk ik dat die omstandigheden heel belangrijk zijn voor geslaagd verzet. Tis niet voor niks dat Joego en Griekenland het de Duitsers zo lastig maken. Dat lag echt niet alleen aan de brave inborst van die lui.

Dus kan volgens jou gewapend verzet überhaupt legitiem zijn, ook al is dat niet staats-? Ff los van de situatie hier? En zo ja, moet je je dan geroepen voelen je geüniformeerd en wel op een apart slagveld te melden, in de wetenschap dat je dan weggevaagd wordt?


als ze niets doen kan je je gang gaan als ze wel wat doen kan je morele superioriteit claimen

Je denkt dat die lui het niet erg vinden dat hun moeder en opa worden platgebombardeerd? Gewoon, omdat het bloeddorstige Arabieren / fanatieke sji'ieten zijn?


de eerstverantwoordelijke is lijkt me dan toch diegene die het gebouw misbruikt niet de bommenwerper

Zie bovenstaande. Ik wil jou nog wel s horen als je in WOII een burger was die op de korrel werd genomen omdat bij jou in de buurt het verzet actief was.

Let wel, ik zeg niet dat de situaties vergelijkbaar zijn, maar het zou kunnen. Al naar gelang de legitimiteit die je aan Hezbollah's bezigheden toekent.

Afgezien daarvan vind ik dat de verantwoordelijkheid wel bij de bommenwerper ligt. Een zichzelf beschaafd noemend land bombardeert niet hele steden omdat 2 van zijn soldaten ontvoerd zijn. Hoewel je dat al naar gelang je beoordeling van de situatie ook gewoon 'krijgsgevangen gemaakt' kan noemen.

In de buurt van Israël hebben clubjes niet de luxe jouw (en mijn) keurig nette regeltjes en conventies na te leven. Dat is het verneukeratieve van al die nette overeenkomsten: die regelen alleen wat staten mogen en kunnen doen. Groepen mensen zonder staat moeten maar zien. Alles wat zij doen is per definitie illegaal. Dat steekt mij.

Persoonlijk zie ik niet in wat Hezbollah met Israël te maken heeft, waar ze zich mee bemoeien. Bij mijn weten wonen er niet eens sji'ieten in Israel. Denk dat ze gestuurd zijn door Iran. Maar daar ging het ff niet om.

mark61
02-08-06, 13:23
Geplaatst door Morosian
Zo'n raketje kan morgen ook op een Israëlische school in Haifa vallen, daar is het een ongeleid projectiel voor.

Dat zou kunnen. As it is is de schade na al die jaren minimaal, en de schade die Israël aanricht maximaal.

Ik vind de vergelijking tussen Wat Zou Kunnen Gebeuren en de feitelijke honderden lijken wat ehm onsmakelijk.

Morosian
02-08-06, 14:09
Geplaatst door mark61
Ik vind de vergelijking tussen Wat Zou Kunnen Gebeuren en de feitelijke honderden lijken wat ehm onsmakelijk.

Ik probeer die honderden lijken dan ook niet te bagatelliseren. Op zich is die vergelijking ook vrij van oordeel. Tenzij speculatie in oorlogstijd ongepast is, maar daar is mij niets van bekend.

mark61
02-08-06, 14:11
Geplaatst door Morosian
Ik probeer die honderden lijken dan ook niet te bagatelliseren. Op zich is die vergelijking ook vrij van oordeel. Tenzij speculatie in oorlogstijd ongepast is, maar daar is mij niets van bekend.

Vergelijking van iets dat niet is en iets dat wel is vind ik onsmakelijk. Je kan die bombardementen alleen maar rechtvaardigen door de theoretische dreiging op te blazen en de reële lijken te bagatelliseren. Dat is wat er gebeurt.

Morosian
02-08-06, 15:04
Geplaatst door mark61
Vergelijking van iets dat niet is en iets dat wel is vind ik onsmakelijk.

Dat is kennelijk een rekkelijke redenering.


Geplaatst door mark61
60 doden omdat anders zo'n raketje een gemeentelijke prullenbak te Haifa raakt?


Je kan die bombardementen alleen maar rechtvaardigen door de theoretische dreiging op te blazen en de reële lijken te bagatelliseren. Dat is wat er gebeurt.

Voor zover deze woorden aan mijn adres gericht zijn; ik rechtvaardig die bombardementen niet, ik walg ervan; de kans dat een katusha op een prullenbak terecht komt is even groot als dat ie op een school terecht komt - dat heeft niets te maken met het opblazen van theoretische dreigingen maar is eenvoudige logica; en lijken bagatelliseren doe ik al helemaal niet - ik heb godbeterhet ontwikkelingswerk in Afrika gedaan, dat kunnen er hier niet veel zeggen.

Coolassprov MC
02-08-06, 17:30
Geplaatst door Morosian
Niet als ik terecht sta nee. Wel als ik mijn persoonlijke mening verkondig.

Zoals ik reeds eerder schreef; je mag menen, gissen en fantaseren wat je wilt; je mag zelfs menen dat de Aarde een latte pannekoek is.

Alleen je bewijzen kunt overleveren voor je beweringen die de internaionale consensus bevecht kun je wellicht dit niveau bestijgen. Tot die tijd verwijs ik je naar de theekransjes voor het uiten van door feiten achterhaalde ‘’persoonlijke meningen’’.


Geplaatst door Morosian
Alles wat niet jouw straatje past valt onder de noemer leugens en bedrog. Dat is niet echt een lekkere uitgangspositie voor een goede discussie. Ik vraag me dan ook oprecht af of je dat wel wilt. Als ik naar de draden kijk die je bent gestart, dan spreekt daar een hoop haat en frustratie uit. Het lijkt me dat je in een dergelijke gemoedstoestand slecht objectief kunt zijn.

Jij bent vooringenomen; dat is het enige waar je geen moeite mee hebt om bewijzen voor te leveren; ik daarentegen realiseer me dat het Israel is die Libanon en het Libanese volk, Gaza en de westbank en het Palestijnse volk systematisch en methodisch aan het slopen en vernietigen; niet andersom.

Waarom kun je een simpele vraag als niet beantwoorden?

Is Roert Fisk een leugenaar? Maak je rekensom af!


Geplaatst door Morosian
Hardleerse sukkel dat je er bent: ik veroordeel Israël. Wanneer dringt dat nou eens tot die trage massa van je door? Of wil je dat gewoon niet geloven omdat het niet in het vijandsbeeld past dat je van me hebt? Misschien is dit het moment om dat valse symmetrie dingetje weer van stal te halen. Toe maar.

Misschien blijft het bij jou slechts bij dit soort goedkope politiek correcte uitspraken als; ‘ik veroordeel Israel’; verder blijkt slechts het tegengestelde.

Je wilt geen basis voor jouw conclusies leveren; dat blijkt dan ook zelfs weer voor jouw eerdervermeldde ‘veroordeling’.

P.s. Je mag me best via PM ‘sukkel’ noemen en ad hominem worden; verkloot er geen valse discussies mee.

Coolassprov MC
02-08-06, 17:32
Geplaatst door mark61
Ik vind de vergelijking tussen Wat Zou Kunnen Gebeuren en de feitelijke honderden lijken wat ehm onsmakelijk.

Als we ''Wat Zou Kunnen Gebeuren''-discussies gaan houden, komt Israel er wel wat slechter vanaf.

Coolassprov MC
02-08-06, 18:53
Geplaatst door Morosian
Dat is kennelijk een rekkelijke redenering.

Als jij wakker ligt van 60 ingebeelde potentiele dode joodse kindertjes en hiermee honderden dode Arabische kindertjes wilt rechtvaardigen heet dat in de volksmond; een dolgeslagen racist.


Geplaatst door Morosian
Voor zover deze woorden aan mijn adres gericht zijn; ik rechtvaardig die bombardementen niet, ik walg ervan;

Praatjes vullen geen gaatjes.


Geplaatst door Morosian
..de kans dat een katusha op een prullenbak terecht komt is even groot als dat ie op een school terecht komt - dat heeft niets te maken met het opblazen van theoretische dreigingen maar is eenvoudige logica;

Dat is geen ‘’eenvoudige’’ logica maar larie in de context dat je het plaatst; die eindeloze Valse-Symmetrie-Suggestie van je.

Hoeveel Israeliers zijn door die verschrikkelijke Katusha’s gedood?

Hoeveel Libanezen (geen Hezbollah!) zijn door de Israeliers gedood?


Geplaatst door Morosian
. - ik heb godbeterhet ontwikkelingswerk in Afrika gedaan, dat kunnen er hier niet veel zeggen.

Je hebt gelijk dat je de enige bent die ‘’het’’ ontwikkelingswerk in Afrika heeft gedaan; ik ken er ook geen.

lebanese
02-08-06, 20:53
net zoals duitsers nederlanders opbbelen met

" sehr guten tag mein herr..wie geht es ihnen? gut? achso..wir haben einen meldung fur sie mein her...wir wollen ihren schones haus bombardieren mit 500 kilo bombe.. ein sehr gutes tag ..tschus..""

aardige nazi's tog?

observer
02-08-06, 22:41
"zag net een leuk clipje van de dailyshow

christelijk spel waarin je of iemand afmaakt of zijn ziel red (geef toe de andere 2 kunnen dit spel ook zo spelen"

een hamas jeugdkamp voor kleine kinderen waar je in een moskee flink volgestampt werden en een paramilitaire training kregen (hoe zeg je tegen een kind met een kalashnikov ga naar je kamer)

en tot slot israelische kinderen die "groetjes uit israel) op een bom tekenen

allemaal ziek ziek ziek