PDA

Bekijk Volledige Versie : Bewijzen voor Amerikaanse rol bij Haditha-bloedbad



Oeroeboeroe
02-08-06, 23:08
Bewijzen voor Amerikaanse rol bij Haditha-bloedbad

anp | Gepubliceerd op 02 augustus 2006, 20:40

WASHINGTON - Onderzoekers van de Amerikaanse strijdkrachten hebben bewijzen gevonden dat Amerikaanse militairen verantwoordelijk waren voor een bloedbad onder burgers vorig jaar november in de Iraakse stad Haditha. Dat heeft een functionaris van het Amerikaanse ministerie van Defensie gezegd.

Amerikaanse mariniers schoten klaarblijkelijk opzettelijk 24 burgers, onder wie vrouwen en kinderen, dood. Het onderzoek door de marine is inmiddels afgerond, meldden Amerikaanse media woensdag.

Aanklagers van de strijdkrachten gaan aan de hand van de bewijzen adviseren of de mariniers vervolgd moeten worden. De commandant van de eenheid van de verdachte mariniers moet de knoop doorhakken.

De Amerikaanse militairen beweerden dat de Iraki's om het leven waren gekomen door een bom en tijdens een schotenwisseling met opstandelingen.

(www.leidschdagblad.nl)

Oeroeboeroe
02-08-06, 23:12
Aanklagers van de strijdkrachten gaan aan de hand van de bewijzen adviseren of de mariniers vervolgd moeten worden. De commandant van de eenheid van de verdachte mariniers moet de knoop doorhakken.

:verward:

~Panthera~
02-08-06, 23:18
Geplaatst door Oeroeboeroe
:verward:


Ja, dat zal wel helpen. :moe:

Oeroeboeroe
02-08-06, 23:20
Geplaatst door klaaskop
Zo werkt het Militair Strafrecht bij mijn weten.

O, dan is het goed.

:loens:

~Panthera~
02-08-06, 23:23
Geplaatst door klaaskop
Ja, reken maar.


Ben jij een ouwe militair ? :vierkant:

Oeroeboeroe
02-08-06, 23:26
Geplaatst door klaaskop
Ja, reken maar.

http://www.unca.edu/housing/images/services/video-game-lending-library/videos/covers/few-good-men.jpg

Oeroeboeroe
02-08-06, 23:48
Geplaatst door klaaskop
"Semper Fi ! " :D

:cool: You obviously can't handle the truth, als het om zionistische roofmoordenaars en hun westerse helpers gaat.

Oeroeboeroe
03-08-06, 00:12
Geplaatst door klaaskop
Nee. Als er oorlogmisdaden zijn begaan, moet dat ook als zodanig bestraft worden. Hoe begrijpelijk ik ook vind dat je als normale reservist tot zoiets kunt komen.

I rest my case.

Oeroeboeroe
03-08-06, 00:26
Geplaatst door klaaskop
Verdiep je eens in de psychologie. Heb je ooit een wapen in handen gehad ? Nee ? Dan weet je niet wat ik bedoel.

Denk voor het gemak eens aan het testje dat in de jaren 50 ooit eens is uitgevoerd met studenten, waarbij ze virtueel pijn (stroomstoten) moesten toedienen, en dus extreem ver gingen.
Zo kan ik me ook in deze situatie een "de-sensing" voorstellen. Maar daar keur ik het nog niet mee goed.

De beroemde obedience-test is mij bekend. Helemaal onzinnig is het ook niet wat je zegt, maar je had het wel wat ongelukkig geformuleerd. Alsof het je vertekpunt is, dat begrip.

~Panthera~
03-08-06, 00:30
Geplaatst door Oeroeboeroe
De beroemde obedience-test is mij bekend. Helemaal onzinnig is het ook niet wat je zegt, maar je had het wel wat ongelukkig geformuleerd. Alsof het je vertekpunt is, dat begrip.


Ik denk dat je DAT wel geleerd wordt in het leger.
Zo niet, zouden ze er geen hond zo gek meer voor krijgen.

Oeroeboeroe
03-08-06, 00:45
Geplaatst door klaaskop
Je zult verbaasd zijn waar je zélf toe in staat bent ;)

.....sprak hij hoopvol :p .

~Panthera~
03-08-06, 00:49
Geplaatst door Oeroeboeroe
.....sprak hij hoopvol :p .



dont go there, girl ! :hihi:

mark61
03-08-06, 00:50
Geplaatst door klaaskop
Dienstplicht. En dan krijg je ook lesjes Militair Strafrecht. En reken maar dat dat nog zwaarder straft.

De krijgsraad is evenwel afgeschaft en als ik me niet heel erg vergis beslist het OM over vervolging, niet de commandant. Zoals in die Irak-zaak.

In feite mag in de VS de beklaagde beslissen of er vervolgd gaat worden.

Absurd natuurlijk.

Oeroeboeroe
03-08-06, 00:50
Geplaatst door klaaskop
Nee. Wéét ik.

Geef 's eerlijk antwoord Oeroe .. Ben je in dienst geweest ? Of was je een weigeraar ?
Heb je wel eens een wapen afgevuurd ? Weleens aan een wedstrijd meegedaan ?

Niet meepraten over iets waar je niets van af weet ;)

NB: Je kende dat psycholische experiment ook. Dus .. je zou je er niet over moeten verwonderen.

Nee, niet in dienst geweest. Wel gekeurd (niet geweigerd dus), maar ik zou hebben gemoeten in het eerste jaar van afschaffing.

Ja, wel eens een wapen afgevuurd, maar dat was gewoon uit het raam van een studentenhuis, om een beetje lol te maken met passanten, niets bijzonders dus.

~Panthera~
03-08-06, 00:51
Geplaatst door klaaskop
Nee. Wéét ik.

Geef 's eerlijk antwoord Oeroe .. Ben je in dienst geweest ? Of was je een weigeraar ?
Heb je wel eens een wapen afgevuurd ? Weleens aan een wedstrijd meegedaan ?

Niet meepraten over iets waar je niets van af weet ;)

NB: Je kende dat psycholische experiment ook. Dus .. je zou je er niet over moeten verwonderen.



Whats the big deal ? wapen in het handje dan voel je wat ?
Macht ?
Fuck op man, t lijkt wel een verlengstuk van je pik. :moe: zoals jij erover praat.
:fplet: Die bull hebben we ook al gehad hoor, t is 2006 for crying out loud !

~Panthera~
03-08-06, 00:54
Geplaatst door Oeroeboeroe
gewoon uit het raam van een studentenhuis, om een beetje lol te maken met passanten, niets bijzonders dus.


:fplet: :hihi:

Oeroeboeroe
03-08-06, 00:56
Geplaatst door klaaskop
Eén van de "zegeningen" van asymmetric warfare ;)


:p Dus wat heb je nu geleerd?



NIET AAN BEGINNEN!

~Panthera~
03-08-06, 00:57
Geplaatst door klaaskop
Dan weet je dus niets over de kameraadschap, laat staan de band die ontstaat in gevechtsomstandigheden - als jouw leven afhankelijk is van de maat naast je - noch van de adrenaline die door je lijf kan gieren.
Als je dan nipt een gevechtssituatie hebt overleefd, en je maten , de zoveelsten, hebt zien doodschieten vanuit een huis met burgers, dan wordt ook jij wild van woede. Misschien niet de eerste keer, maar wel een latere, zeker de zoveelste.
Eén van de "zegeningen" van asymmetric warfare ;)


Ja, en waarom denk je dat je in het leger die "kameraadjes" toegeschoven krijgt ?
3 x raden. :stout:

Anders "werkt" het bovenstaande van jou nl niet. :roker:
Indoctrinatie heet dat.

~Panthera~
03-08-06, 00:59
Geplaatst door klaaskop
Een verlengstuk is nooit weg :D


Nou snap ik meteen waarom je in het leger zat. :roker: :haha:

~Panthera~
03-08-06, 01:00
Geplaatst door klaaskop
Nou ... in je eentje kun je geen oorlog winnen.


Nee precies. :D

Daarom zetten ze er ook een zooi van bij elkaar. :roker: