PDA

Bekijk Volledige Versie : Libanon / Kritiek op beleid Bot zwelt aan



Qaiys
02-08-06, 23:59
Libanon / Kritiek op beleid Bot zwelt aan

Hulporganisaties vragen om een onmiddellijk staakt-het-vuren

door Teun Lagas

De behoedzaam bedoelde diplomatieke koers die minister Bot van buitenlandse zaken kiest in het Libanon-conflict krijgt steeds meer kritiek.

Voor het volledige artikel: klik op de link.
http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article405279.ece/Libanon_Kritiek_op_beleid_Bot_zwelt_aan

Oeroeboeroe
03-08-06, 00:07
Ben Bot stuurt bepaalde Kamervragen ter beantwoording rechtstreeks door naar de Amerikaanse ambassade, da's al langer bekend.

Qaiys
03-08-06, 00:22
Geplaatst door klaaskop
Van Agt is een seniele narcist geworden.
Hij begrijpt niets van oorlogsvoering en oordeelt vanuit een leunstoel op basis van gekleurde berichtgeving.

Ik heb me al aan hem geërgerd toen hij Minister van Justitie was, zijn eigen normen opleggen aan een samenleving die al verder geëvolueerd was.
Ga fietsen , Dries !

Ach iemand die zoals jou op onschuldige moslims atoombommen wil gooien en ook zonder rechtspraak moslims wil executeren verschilt niet veel van de nazi''s en zionisten.

Jouw politiek en oorlogsvoering is erop gericht om zoveel mogelijk onschuldige moslimburgers af te slachten. Ik kots op jouw normen en waarden.

Oeroeboeroe
03-08-06, 00:31
Geplaatst door klaaskop
Definieer "bepaalde Kamervragen".

Is het zo vreemd om als minister van Buitenlandse Zaken, die waarschijnlijk beginnen met de gebruikelijke zinsnede "Is het de minister bekend dat .." voor te leggen aan de amerikaanse ambassade ? Om te vragen hoe dat zit ? Zodat de minister daar dan bekend mee iwordt ? Op dat specifieke punt ?

Enig eigen onderzoek naar geheime CIA-vluchten via Schiphol met geheime gevangen naar geheime gevangenissen lijkt me wel op zijn plaats als je die vragen voorgelegd krijgt. Om maar een dwarsstraat te noemen.

:wijs: Of wilde je het ook nog over wmd hebben?

Qaiys
03-08-06, 00:32
Geplaatst door klaaskop
Tuurlijk jong.

Als je opmerkingen uit hun verband haalt, is het makkelijk wijzen.

Er valt niets uit het verband te rukken, je hebt het gezegd en dat staat vast. Nu iemand wil vermijden dat er meer burgerslachtoffers verder worden afgeslacht brand je hem af. Het past niet binnen jouw oorlogsvoering van het afslachten van onschuldige mensen.

Qaiys
03-08-06, 01:01
Geplaatst door klaaskop
Lees 's goed. En zoek 's goed.
Ik heb in een eerder topic al gezegd dat geen enkele militair oorlog wil, of burgerslachtoffers wil maken.
In elke oorlog zijn er burgerslachtoffers. En het probleem bij de situatie nu in Libanon is dat we allen slachtoffers zien, maar niet exact weten wat er is gebeurd. Het kan zijn dat er sprake is van Israëlische opzet, een Israëlische blunder, of Hezbollah opoffering.
Tegenwoordig wordt een oorlog meer gevoerd op de ether dan op het slagveld.
Denk even aan de slachtoffers van de granaataanval op de markt in Srebrenica. Dat veroorzaakte de uiteindelijke VN-inzet. Maar waren het niet de moslims zelf die dit flikten ?

Hoe oordeel je straks als blijkt dat Hezbollah zelf nalatig is geweest, transporten heeft verhinderd, burgers heeft geplaatst bij opslagplaatsen, verrijdbare lanceerinrichtingen plaatste in woonwijken ?

Wil je geen burgerslachtoffers meer ? Heel simpel: Internationale vredesmacht, ontwapening van Hezbollah. In spiegelbeeld: optreden tegen israëlische invallen die desondanks plaatsvinden. En tenslotte uitruil van de de laatste weken gemaakte kríjgsgevangenen.

Overigens . wat vind je over de 150+ raketten die Hezbollah bewust op israëlische búrgerdoelen heeft afgevuurd ? Zoals iemand al eerder opmerkte: doordat de israelis ruimschoots waarschuwingssystemen en schuilkelders hebben aangelegd, zijn daar minder slachtoffers. Ondertussen hebben daar dus wel 1 miljoen mensen te lijden onder de oorlog.

Zionistische zoetekoek en propagandistische verhaaltjes, het is doelbewust het volk straffen door ze uit te moorden.

Maarten
03-08-06, 02:46
Geplaatst door klaaskop
Van Agt is een seniele narcist geworden.
Hij begrijpt niets van oorlogsvoering en oordeelt vanuit een leunstoel op basis van gekleurde berichtgeving.

Ik heb me al aan hem geërgerd toen hij Minister van Justitie was, zijn eigen normen opleggen aan een samenleving die al verder geëvolueerd was.
Ga fietsen , Dries !

Het enige dat van Agt doet is pleiten voor toepassing van het internationale recht.


En als jij daar zo'n grote problemen mee hebt, dan zijn er misschien wél nog wat Marokkanen hier die je willen begeleiden in een heropvoedingskampje wereldburgerschap, maar ik ga het niet meer doen.

Aicha1976
03-08-06, 04:43
Geplaatst door Maarten
Het enige dat van Agt doet is pleiten voor toepassing van het internationale recht.


En als jij daar zo'n grote problemen mee hebt, dan zijn er misschien wél nog wat Marokkanen hier die je willen begeleiden in een heropvoedingskampje wereldburgerschap, maar ik ga het niet meer doen.


Nee, jij hebt wel wat belangrijkers te doen immers :o