PDA

Bekijk Volledige Versie : Luikse procureur overtuigd van schuld Ait Oud



Marsipulami
03-08-06, 22:24
Luikse procureur overtuigd van schuld Ait Oud

De moeder van Stacy daagde in het gezelschap van haar advocaat Philippe Moureau op."Ik ben ervan overtuigd dat Abdallah Ait Oud de juiste persoon is." Dat heeft Anne Bourguignont, de Luikse procureur des konings, gezegd tijdens een ontmoeting met Christiane Granziero, de moeder van Stacy.

De ouders van Stacy en Nathalie zijn ontvangen door Bourguignont om geïnformeerd te worden over de evolutie van het onderzoek. Voor de procureur dienen de ontmoetingen om duidelijkheid te creëren in de zaak.

Bewijsmateriaal
De moeder van Stacy ontmoette Bourguignont om 10.00 uur en sprak een half uur met haar. Na het onderhoud legde Granziero uit dat Bourguignont haar de laatste ontdekkingen over Ait Oud meedeelde. Ze bevestigde dat er textielvezels van kledingstukken van Ait Oud zijn teruggevonden op de kleren van de meisjes, en omgekeerd.

Bourguignont had het tevens over gras in de zakken van de verdachte dat lijkt op de begroeiing langs de spoorlijn. Ook de verklaring van de getuige die beweert Ait Oud te hebben gezien op 10 juni in de buurt van de plaats waar de lichamen van de kinderen verstopt waren, kwam aan bod.

Wachten op DNA-analyse
De procureur meldde eveneens dat de resultaten van de nieuwe DNA-analyses, die verwacht worden op 15 augustus, interessant zouden kunnen zijn als bewijs. Ze is er sterk van overtuigd dat Ait Oud de juiste persoon is.

Granziero, die veel vragen stelde over het verloop van de gebeurtenissen, verklaarde dat ze niets meer te weten kwam dan wat ze al wist uit de media. Wel is ze tevreden over de wil van de overheden om de ouders op de hoogte te houden. "Ik dank de speurders voor hun werk dat ze met hart en ziel doen", zei ze bij het verlaten van het justitiepaleis.

Lok in fluwelen doosje
De moeder van Stacy was erg geraakt dat ze, net zoals de drie andere ouders, een fluwelen doosje kreeg waarin een lok haar van haar dochter zat. Granziero bevestigde dat ze binnenkort een petitie zal beginnen met de eis dat de wet op de voorwaardelijke vrijlatingen en interneringen veranderd wordt.

De vader van Stacy en de moeder van Nathalie werden door de procureur ontvangen op het einde van de voormiddag. De vader van Nathalie wordt op het justitiepaleis verwacht om 14.00 uur. (belga/hln)

Marsipulami
03-08-06, 22:27
Vreemd, nu heb ik in verband met deze zaak nog geen enkele autochtone Belg horen zeggen: "'t Is alweer een Marokkaan!" :hihi:

observer
03-08-06, 23:29
Geplaatst door Marsipulami
Vreemd, nu heb ik in verband met deze zaak nog geen enkele autochtone Belg horen zeggen: "'t Is alweer een Marokkaan!" :hihi: mischien omdat het een algerijn is :denk: