PDA

Bekijk Volledige Versie : Hezbollah-leider Nasrallah doet Israël aanbod



MaRiaH
03-08-06, 22:48
Hezbollah-leider Nasrallah heeft in een toespraak voor de Libanese televisie Israël een aanbod gedaan.

Stoppen
Hezbollah zal stoppen met het beschieten van Israëlische steden, als Israël stopt met het bombarderen van steden en dorpen in Libanon. Tegelijkertijd waarschuwde hij Israël dat Hezbollah in staat is het offensief te verhevigen en dat zijn beweging verre van uitgeschakeld is.

Dappere strijders
"Onze dappere strijders vechten dapper tegen een groot leger met een flink aantal tanks. Onze strijders vechten hevige veldslagen, en ze verrassen de vijand keer op keer." Nasrallah zei dat Israël liegt over de resultaten die Hezbollah boekt tegen het Israëlische leger.

Tel Aviv
"Als Beiroet wordt geraakt, zullen onze strijders Tel Aviv raken", dreigde Nasrallah verder. "We zijn in staat dat te doen." Israël heeft in een reactie gezegd in dat geval de Libanese infrastructuur te vernietigen.


http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/08_augustus/03/buitenland/0803_1945_nasrallah_aanbod.xml

lebanese
03-08-06, 23:36
wat dacht je van deze?

VN "" wij sturen pas 1 vredesmacht wanneer het geweld afgelopen is ""


minister president van israel,olmert

"israel zal zich terugtrekken wanneer er 1 vredesmacht tussen onze grenzen gestationeerd wordt"

dan kun je wel heeeeel lang wachte :tranen:

mark61
03-08-06, 23:43
Geplaatst door lebanese
wat dacht je van deze?

VN "" wij sturen pas 1 vredesmacht wanneer het geweld afgelopen is ""


minister president van israel,olmert

"israel zal zich terugtrekken wanneer er 1 vredesmacht tussen onze grenzen gestationeerd wordt"

dan kun je wel heeeeel lang wachte :tranen:

De laatste keer werd die VN-macht door Hezbollah hoogstpersoonlijk het land uitgeblazen.

lebanese
03-08-06, 23:54
Geplaatst door mark61
De laatste keer werd die VN-macht door Hezbollah hoogstpersoonlijk het land uitgeblazen.

is dat zo? waren ze niet weggegaan na die zware aanval op qana vn vluchtelingenkamp waarbij meer dan 100 burgers werden gedood en vele vn soldaten?


moet je kijken hoe vaak de vn nu al binnen 24 dagen onder vuur heeft gelegen door israel

http://66.249.93.104/search?q=cache:edE-gUJwEp4J:www.ad.nl/buitenland/article498647.ece+vn+door+israel+onder+vuur&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=11

"De Israëlische premier Olmert betuigde onmiddellijk na de aanval zijn diepe spijt bij Annan. Hij noemde het echter ‘onbegrijpelijk dat de VN een vergissing kenschetst als een ogenschijnlijk opzettelijke actie’.

Sinds de vijandelijkheden tussen Israël en Hezbollah begonnen, is de VN-missie Unifil TIENTALLEN malen onder vuur genomen. Bij die aanvallen werden 12 VN’ers verwond of gedood. De gesneuvelde VN’ers komen uit Oostenrijk, China, Canada en Finland.

De VN-post was duidelijk gemarkeerd, en de posities van Unifil waren bij Israël bekend. Militaire analisten in Israël geloven echter geen moment dat de aanval opzettelijk was.(NEE..MAAR ALS DAT DOOR SYRIE WAS...OEI...
"

mark61
03-08-06, 23:56
Geplaatst door lebanese
is dat zo? waren ze niet weggegaan na die zware aanval op qana vn vluchtelingenkamp waarbij meer dan 100 burgers werden gedood en vele vn soldaten?

Iets van 250 doden toen Hezbollah hoofdkwartier mariniers in Beiroet opblies? Alweer vergeten?

lebanese
03-08-06, 23:59
Geplaatst door mark61
Iets van 250 doden toen Hezbollah hoofdkwartier mariniers in Beiroet opblies? Alweer vergeten? dat was de reden dat de amerikanen en fransen vertrokken schat..dat was niet de reden dat de complete vn vertrok..en overigens die aanslagen zijn in 1982 gebeurd...en dat was maar 1 eenmalig aanslag ...je wilt niet weten hoeveel aanslagen door israel op de vn zijn gepleegd..in libanon en palestijnse gebieden!

MaRiaH
04-08-06, 00:20
Geplaatst door lebanese
dat was de reden dat de amerikanen en fransen vertrokken schat..dat was niet de reden dat de complete vn vertrok..en overigens die aanslagen zijn in 1982 gebeurd...en dat was maar 1 eenmalig aanslag ...je wilt niet weten hoeveel aanslagen door israel op de vn zijn gepleegd..in libanon en palestijnse gebieden!

Beste lebanese,

Mag ik je wat vragen? Heb je familie in Lbanon? Hoe gaat het met ze?
Ik las dat jij net als ik , zowel Hisbollah als Israel voor deze oorlog verantwoordelijk houdt. Ik lees ook dat je probeert om heel genuanceerd te kijken naar dit conflict. Ik wil even zeggen dat ik daar veel respect voor heb, want het is vast enorm pijnlijk om te zien hoe je land in puin ligt.

Ik wil jou en je familie veel sterkte wensen.

MaRiaH

mark61
04-08-06, 00:21
Geplaatst door lebanese
dat was de reden dat de amerikanen en fransen vertrokken schat..dat was niet de reden dat de complete vn vertrok..en overigens die aanslagen zijn in 1982 gebeurd...en dat was maar 1 eenmalig aanslag ...je wilt niet weten hoeveel aanslagen door israel op de vn zijn gepleegd..in libanon en palestijnse gebieden!

Jawel, de Spanjaarden en nog wat volk vertrokken ook. Sindsdien zijn er nog wat ongewapende grapjassen.

Magoed, ik wou maar zeggen, VN-vredesmachten zijn niet zo populair in Libanon. Dus wat is eigenlijk de bedoeling?