PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël heeft toestemming geven voor de Arabische top morgen in Beirut



Amenzu
05-08-06, 16:35
Aljazeera:
De ministers van BuZa van de zogenaamde Arabische landen, hebben eerst toestemming aan Israël gevraagd om te bijeen te kunnen komen morgen in Beirut.

Arme Arabieren...

The Black Flame
05-08-06, 16:41
Mooi, in 1 keer uitschakelen die zooi

komt toch niets uit

observer
05-08-06, 17:04
die zullen een lastige top hebben

aan de ene kant kunnen ze natuurlijk niet aan voorbij wat op israel te schelden (niet te ze moeten tenslotte ook weer door israel gecontroleerd luchtruim)

maar feitelijk zou succes voor hezbollah in hun nadeel zijn, het zou onrust in eigen landen aanwakkeren en het zou een verschuiving van de macht richting iran betekenen

het zou me niet verbazen als de meeste met israel samenwerken op de achtergrond

Amenzu
05-08-06, 17:25
Geplaatst door observer
die zullen een lastige top hebben

aan de ene kant kunnen ze natuurlijk niet aan voorbij wat op israel te schelden (niet te ze moeten tenslotte ook weer door israel gecontroleerd luchtruim)

maar feitelijk zou succes voor hezbollah in hun nadeel zijn, het zou onrust in eigen landen aanwakkeren en het zou een verschuiving van de macht richting iran betekenen

het zou me niet verbazen als de meeste met israel samenwerken op de achtergrond

Olmert heeft het publiekelijk verklaard. Hij zei dat hij steun had aan een Arabische land. Volgens mij zijn het meerdere. HEt zijn de landen die meer angst hebben voor de atoombom van Iran dan de 300 of meer van Israël. In het verleden hebben ze samen Miljarden aan Saddan gegeven om Iran te stoppen. DE wahhabistische stroming van SA beschouwt de schi'iten als afvalligen.

Don Vito
05-08-06, 17:28
wat een vernedering

sater
05-08-06, 17:44
Geplaatst door Don Vito
wat een vernedering

:stomp: Leven in de schaduw van de Davidsster.

observer
05-08-06, 18:10
Geplaatst door Amenzu
Olmert heeft het publiekelijk verklaard. Hij zei dat hij steun had aan een Arabische land. Volgens mij zijn het meerdere. HEt zijn de landen die meer angst hebben voor de atoombom van Iran dan de 300 of meer van Israël. In het verleden hebben ze samen Miljarden aan Saddan gegeven om Iran te stoppen. DE wahhabistische stroming van SA beschouwt de schi'iten als afvalligen. dat komt voornamelijk omdat ze weten dat als zij israel niet in nood brengen israel geen reden heeft om ze in te zetten

van iran weten ze dat niet, daarom zal men iran niet vertrouwen, zeker aangezien ze donders goed weten dat een aanval door iran op israel ten eerste ook arabische landen zal treffen en dat israel;s antwoord ongetwijfeld zeker hun zal raken

beter de duivel die je kent dan de duivel die je niet kent

super ick
05-08-06, 20:30
Geplaatst door observer
dat komt voornamelijk omdat ze weten dat als zij israel niet in nood brengen israel geen reden heeft om ze in te zetten

van iran weten ze dat niet, daarom zal men iran niet vertrouwen, zeker aangezien ze donders goed weten dat een aanval door iran op israel ten eerste ook arabische landen zal treffen en dat israel;s antwoord ongetwijfeld zeker hun zal raken

beter de duivel die je kent dan de duivel die je niet kent

De aggressieve methode van de Sjiieten werpt vruchten af. De Sjiieten doen goede zaken. In Irak komen ze onoverkomelijk aan de macht. Dat is een kwestie van tijd.
In Libanon zijn ze neergestreken en ook daar gaan ze aan het langste eind trekken.
Op de meeste plekken waar de volgers van Abu Bakhar en Imam Ali samen wonen vliegen ze elkaar naar de strot.
Het Midden-Oosten gaat het komende decennia opgedeeld worden in een Sjiietisch en Soenitisch machtsblok.
Iran krijgt een hele grote vinger in de pap in de regio. De Soenieten trekken aan het kortste eind........of ze moeten met het gehate westen samen werken.

Olive Yao
05-08-06, 21:53
Geplaatst door Amenzu
Aljazeera:
De ministers van BuZa van de zogenaamde Arabische landen, hebben eerst toestemming aan Israël gevraagd om te bijeen te kunnen komen morgen in Beirut.

Arme Arabieren...
Toestemming? Toezegging, om niet te bombarderen, lijkt me juister. Ligt net iets anders.

observer
05-08-06, 23:46
Geplaatst door Olive Yao
Toestemming? Toezegging, om niet te bombarderen, lijkt me juister. Ligt net iets anders. en ze niet met hun vliegtuigen neer te halen natuurlijk


De aggressieve methode van de Sjiieten werpt vruchten af. De Sjiieten doen goede zaken. In Irak komen ze onoverkomelijk aan de macht. Dat is een kwestie van tijd. nu zijn ze in irak ook een meerderheid

het zijn een beetje de communisten van de 21 eeuw, zelfde stramien roepen dat je de waarheid hebt en iedereen die het niet met je eens is verketteren, natuurlijk is het opblazen afmaken martelen van tegenstanders nodig, de russen hadden een mooi woord voor vroeger over de onherroepelijke winst van het communisme

Amenzu
06-08-06, 09:37
Geplaatst door observer
en ze niet met hun vliegtuigen neer te halen natuurlijk

nu zijn ze in irak ook een meerderheid

het zijn een beetje de communisten van de 21 eeuw, zelfde stramien roepen dat je de waarheid hebt en iedereen die het niet met je eens is verketteren, natuurlijk is het opblazen afmaken martelen van tegenstanders nodig, de russen hadden een mooi woord voor vroeger over de onherroepelijke winst van het communisme

Een toezegging is een toestemming, in dit geval komt het op hetzelfde neer. Zij hadden ook zonder Israël op de hoogte te brengen kunnen gaan.

Observer:

Ik ben zelf een Soenniet, maar als ik eerlijk mag zijn, dan ervaar ik dat de Soennieten meer racistisch zijn tegen de Schi'iten dan anders om. Het zijn de Shi'iten die in de Arabische landen worden onderdrukt ook in landen waar ze de meerderheid vormen zoals Irak en een paar kleine golfstaten. Bovendien zijn er belangrijke minderheden in SA en andere landen.

Don Vito
06-08-06, 12:51
Geplaatst door sater
:stomp: Leven in de schaduw van de Davidsster.

doen niet alleen de arabieren

Spoetnik
06-08-06, 13:19
Welke arabische top heb je het over???

Amenzu
06-08-06, 14:58
Geplaatst door Spoetnik
Welke arabische top heb je het over???


Ik hoorde gisteren op aljazeera dat de ministers van BuZA van de arabische landen in Beirut bijeen zouden komen. Die man zei nog dat het een schande is dat Israel ze eerst toestemming moest geven om erheen te kunnen vliegen.

IbnRushd
06-08-06, 15:09
Geplaatst door Amenzu
DE wahhabistische stroming van SA beschouwt de schi'iten als afvalligen.

Zie: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=196578

Spoetnik
06-08-06, 15:25
Geplaatst door Amenzu
Ik hoorde gisteren op aljazeera dat de ministers van BuZA van de arabische landen in Beirut bijeen zouden komen. Die man zei nog dat het een schande is dat Israel ze eerst toestemming moest geven om erheen te kunnen vliegen.

Nou, er is geen top in Libanon.

Misschien heb je het verkeerd begrepen, ik denk eerder dat hij zei dat diplomaten te kennen geven aan Israel dat ze op bezoek gaan. De Franse minister van BuZa zal ook door hebben gegeven aan Israel dat hij naar Libanon ging, Israel heeft immers een luchtblockade ingesteld op Libanon, niemand komt er in of uit zonder Israels toestemming.

super ick
06-08-06, 17:46
Geplaatst door Amenzu
Ik hoorde gisteren op aljazeera dat de ministers van BuZA van de arabische landen in Beirut bijeen zouden komen. Die man zei nog dat het een schande is dat Israel ze eerst toestemming moest geven om erheen te kunnen vliegen.

Ach ik kan me tijden herinneren waarin Arabische landen wel dieper door het stof gegaan zijn voor Israel hoor.

Amenzu
06-08-06, 21:22
Geplaatst door Spoetnik
Nou, er is geen top in Libanon.

Misschien heb je het verkeerd begrepen, ik denk eerder dat hij zei dat diplomaten te kennen geven aan Israel dat ze op bezoek gaan. De Franse minister van BuZa zal ook door hebben gegeven aan Israel dat hij naar Libanon ging, Israel heeft immers een luchtblockade ingesteld op Libanon, niemand komt er in of uit zonder Israels toestemming.

Amro Mousa, voorzitter van de Arabische liga, is vandaag aangekomen in Beirut voor de voorbereiding van de top/ontmoeting (lees mislukking) die maandag plaats vindt. Ik heb het halfgehoord.

The Black Flame
07-08-06, 04:06
In Israel doen ze vannacht geen oog dicht van de zenuwen denk ik.

Een Arabische top, oei oei, nu wordt het spannend!

super ick
07-08-06, 09:33
Geplaatst door The Black Flame
In Israel doen ze vannacht geen oog dicht van de zenuwen denk ik.

Een Arabische top, oei oei, nu wordt het spannend!

Ik verwacht geen verassingen.

nard
07-08-06, 09:54
Geplaatst door super ick
Ik verwacht geen verassingen .

Is dit een bewuste woordspeling? ( :schrik: )

Spoetnik
07-08-06, 12:37
Nog steeds geen Arabische top Amenzu.. Hoe kom jij toch altijd op dit soort verhaaltjes? Ik twijfel ernstig aan jouw kennis van arabisch :)

Wel dit:

Reports: Arab leaders may hold summit on Lebanon in Saudi Arabia this week
BEIRUT, Lebanon - Arab leaders are considering holding an emergency summit on Lebanon in Saudi Arabia later this week, two Lebanese media outlets reported Monday.

Saudi Foreign Minister Saud al-Faisal was expected to make the call during an emergency meeting of Arab foreign ministers in Beirut on Monday, reported the LBC-Hayat newscast on Lebanese Broadcasting Corp. television, quoting Saudi sources.

Lebanon's As-Safir newspaper also said contacts were under way among Arab states to hold the summit in Mecca, Saudi Arabia, later this week.

Arab League Secretary General Amr Moussa was quoted by As-Safir as saying
there was agreement in principle among Arab countries to hold a summit.
Moussa, who arrived in Beirut Sunday, added that chances for a summit would become clearer after the meeting of Arab foreign ministers.
(..)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/747344.html

Moussa was/is dus in Libanon om een eventuele Arabisch top voor te bereiden.