PDA

Bekijk Volledige Versie : Olmert: europa moet zijn bek houden



observer
06-08-06, 22:38
EEuropese leiders hebben volgens de Israëlische premier Ehud Olmert niet het recht om Israël te bekritiseren vanwege de vele burgerdoden die vallen bij de aanvallen op Hezbollahstrijders. "Waar halen zij het recht vandaan om tegen Israël te prediken? Europese landen vielen Kosovo aan en doodden tienduizend burgers. Tienduizend en geen van die landen had daarvoor ook maar geleden onder een enkele raket", aldus Olmert. Hij heeft geen kritiek op de aanval op Kosovo, maar wel op de uitlatingen van Europa tegen Israël. "Alstublieft, predik niet tegen ons over de behandeling van burgers".

Kosovo wordt vanaf juni 1999 bestuurd door de Verenigde Naties, nadat Europese landen 78 dagen het land bombardeerden. Europa wilde zo een einde maken aan de Servische acties tegen Albanese separatisten. In Kosovo wonen weinig Serven, maar Kosovo is voor Serviërs een zeer belangrijke regio uit cultureel en historisch oogpunt. In de oorlog tussen Israël en Hezbollah zijn ook enkele honderden burgers gedood aan beide kanten van de grens..

Zo gezien heeft hij wel gelijk natuurlijk, europa heeft boter op het hoofd, feitelijk niet alleen europa, ook de meeste arabische landen hebben wel eens her en der wat platgewalst om hun gelijk te krijgen, assad zijn vader heeft wel eens een hele stad platgeschoten meen ik, een studentenprotest her en der

_h4T3D_sE7eN
06-08-06, 22:42
Dus eigenlijk rechtvaardigt Olmert hiermee de burgerslachtoffers die de Israëliërs maken in Libanon ?


What a joke.

Goodnight
06-08-06, 22:42
Ja laten we vooral onze bek houden en toelaten dat een land plat gebombardeerd wordt met de mensen die er wonen.


Mensen zoals hij en mensen die hier achter staan zijn er de oorzaak van dat er massa slachtingen plaats vinden.

Wat dat betreft vertoon Israel verdacht veel trekjes met nazi Duitsland.

Joepie
06-08-06, 22:47
Ja idd erg slap, Olmert moet dus idd. zijn bek es houden.

Ze ken ik nog wel wat voorbeelden.

Joepie
06-08-06, 22:50
Geplaatst door Goodnight
Wat dat betreft vertoon Israel verdacht veel trekjes met nazi Duitsland. [/B]

Ik snap die vergelijking nooit afgezien dat het allemaal smerig is.

Duitsland had als doel: Ubermensch in heel Naziland (wat ze aant veroveren waren), untermensch uitroeien. Israel probeert op een achterlijke manier zijn eigen land in stand te houden midden in het midden oosten.... Is toch heel wat anders naar mijn mening.

Leg es uit...

_h4T3D_sE7eN
06-08-06, 22:53
Geplaatst door Joepie
Ik snap die vergelijking nooit afgezien dat het allemaal smerig is.

Duitsland had als doel: Ubermensch in heel Naziland (wat ze aant veroveren waren), untermensch uitroeien. Israel probeert op een achterlijke manier zijn eigen land in stand te houden midden in het midden oosten.... Is toch heel wat anders naar mijn mening.

Leg es uit...

Israël probeert dmv een etnische zuivering in bepaalde gebieden haar grenzen uit te breiden, zoveel is wel duidelijk. In die context gaat de vergelijking met de nazi's wel erg op.

Goodnight
06-08-06, 22:59
Geplaatst door Joepie
Ik snap die vergelijking nooit afgezien dat het allemaal smerig is.

Duitsland had als doel: Ubermensch in heel Naziland (wat ze aant veroveren waren), untermensch uitroeien. Israel probeert op een achterlijke manier zijn eigen land in stand te houden midden in het midden oosten.... Is toch heel wat anders naar mijn mening.

Leg es uit...

Voor mij persoonlijk doet de reden er niet toe.
Waar het mij omgaat is dat er mensen afgeslacht worden om een bepaald doel te bereiken.En de dader(s) zullen voor zichzelf altijd een legitieme reden kunnen bedenken waarom het doel de middelen heiligt.

Men doet nu alsof Hitler en zijn volgelingen allemaal monsters zijn die uitegroeid zijn.
Maar wat toen gebeurde kan ook nu gebeuren.

Op een andere manier ( wat dus nu gaande is) maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer:

De een vindt dat ze op basis van hun geloof ( het Uitverkoren volk) een land kunnen opeisen.Wat uiteindelijk de basis is van die hele bloedige oorlog die gaande is al jaren.

De ander vindt dat er maar 1 volk mag regeren en dat is het Ariesch volk.Die vonden zichzelf dus ook zeg maar een soort van uitverkoren.

En alle mensen die de boodschap van Hitler toen gretig tot zich namen, verschilden absoluut niet van de mensen van nu.

Ik denk dat de vergelijking ook vaak wordt gemaakt omdat men verwacht van een volk wat zelf eeuwen systematisch vervolgd en uitgeroeid is ( met als hoogtepunt de holocaust) dat ze beter zullen handelen.

Goodnight
06-08-06, 23:04
Ik denk dat er zowieso op verschillende plaatsen in de wereld massa slachtingen plaatsvinden.
Maar dat niemand de vergelijking durft te maken met de Holocaus.

Want men wil ons laten geloven dat zoiets nooit meer mag en kan gebeuren.
dat was namelijk het werk van 1 gestoorde geest.


Althans dat wil men ons laten geloven.


De werkelijkheid is echter dat er keer op keer etnische zuiveringen, massaslachtingen op volkeren plaats vinden.

En de hele (correcte, beschaafde, democratische we-willen-nooit-meer-dat-hetzelfde-plaatsvind) westerse ( en Arabische laffe ) wereld kijkt toe.


Hoe luidde dat zinnetje ook alweer in het Duits?

observer
07-08-06, 08:27
wat dat betreft zijn er op het moment genoeg conflicten waarbij veel meer doden vallen dan libanon, gek dat niemand zich daar zo bij betrokken voelt , van kashmir tot sri lanka van darfur tot oeganda van zimbabwe tot madagascar

wel grappig dat niemand hier verder gaat op de stelling van olmert dat europa boter op zijn hooft heeft

maar wel de link met nazi duitsland leggen (erg goedkoop doe eerst eens wat onderzoek hoe de nazies te keer gingen, als de israeli zoiets deden zou er geen palestijn meer zijn)

~Panthera~
07-08-06, 08:36
Geplaatst door Goodnight
Ik denk dat er zowieso op verschillende plaatsen in de wereld massa slachtingen plaatsvinden.
Maar dat niemand de vergelijking durft te maken met de Holocaus.

Want men wil ons laten geloven dat zoiets nooit meer mag en kan gebeuren.
dat was namelijk het werk van 1 gestoorde geest.


Althans dat wil men ons laten geloven.


De werkelijkheid is echter dat er keer op keer etnische zuiveringen, massaslachtingen op volkeren plaats vinden.

En de hele (correcte, beschaafde, democratische we-willen-nooit-meer-dat-hetzelfde-plaatsvind) westerse ( en Arabische laffe ) wereld kijkt toe.


Hoe luidde dat zinnetje ook alweer in het Duits?



"Wir habe es nicht gewusst." :rolleyes:

Alleen NU weten we het allemaal WEL. :moe:

knuppeltje
07-08-06, 10:01
Geplaatst door Goodnight
Ik denk dat er zowieso op verschillende plaatsen in de wereld massa slachtingen plaatsvinden.
Maar dat niemand de vergelijking durft te maken met de Holocaus.

Want men wil ons laten geloven dat zoiets nooit meer mag en kan gebeuren.
dat was namelijk het werk van 1 gestoorde geest.


Althans dat wil men ons laten geloven.


De werkelijkheid is echter dat er keer op keer etnische zuiveringen, massaslachtingen op volkeren plaats vinden.

En de hele (correcte, beschaafde, democratische we-willen-nooit-meer-dat-hetzelfde-plaatsvind) westerse ( en Arabische laffe ) wereld kijkt toe.


Hoe luidde dat zinnetje ook alweer in het Duits?

Wir haben es nicht gewust, of zo iets.

observer
07-08-06, 10:31
Geplaatst door ~Panthera~
"Wir habe es nicht gewusst." :rolleyes:

Alleen NU weten we het allemaal WEL. :moe: maar we weten zoveel

we weten dat de taliban vrouwen die de zonde van het iets willen leren begingen vermoorden *(en nog steeds worden)

we weten dat in het syrie van assad mensen die hun mond opendoen verdwijnen

we weten dat fatah al 20 30 jaar zo corrupt is dat de palestijnen feitelijk een 2e vijand hadden

we weten dat in darfur bijna onvoorstelbare aantallen mensen uitgeroeid zijn en dat het verkrachten van vrouwen gebruikt wordt als wapen

we weten honderden van dat soort dingen, sommige met moslims als slachtoffer, sommige als dader, soms beiden dus waarom zou libanon nu bijzonder zijn?

~Panthera~
07-08-06, 10:38
Geplaatst door observer
maar we weten zoveel

we weten dat de taliban vrouwen die de zonde van het iets willen leren begingen vermoorden *(en nog steeds worden)

we weten dat in het syrie van assad mensen die hun mond opendoen verdwijnen

we weten dat fatah al 20 30 jaar zo corrupt is dat de palestijnen feitelijk een 2e vijand hadden

we weten dat in darfur bijna onvoorstelbare aantallen mensen uitgeroeid zijn en dat het verkrachten van vrouwen gebruikt wordt als wapen

we weten honderden van dat soort dingen, sommige met moslims als slachtoffer, sommige als dader, soms beiden dus waarom zou libanon nu bijzonder zijn?



Omdat er bij 99% van alle ellende die je opnoemt misschien "Het Westen" een grote rol heeft gespeelt ? zij het door smerige politiek, of het "lijnen trekken" op een kaart ?

T is maar een subtiele suggestie hoor.. :rolleyes:

Wel weer opmerkelijk dat je er alleen dingen uitpikt die met Moslims te maken hebben trouwens. :moe:

Spoetnik
07-08-06, 11:31
Geplaatst door observer
Zo gezien heeft hij wel gelijk natuurlijk, europa heeft boter op het hoofd, feitelijk niet alleen europa, ook de meeste arabische landen hebben wel eens her en der wat platgewalst om hun gelijk te krijgen, assad zijn vader heeft wel eens een hele stad platgeschoten meen ik, een studentenprotest her en der

Alleen jammer dat Olmert liegt... de NAVO heeft geen 10.000 burgers gedood. Ik meen dat het aantal slachtoffers zo rond de 300 lag. Desondanks een oorlogsmisdaad natuurlijk.. Blair, Kok, Wesley Clark en Clinton zouden naast Milosovic veroordeeld moeten worden voor oorlogsmisdaden in Den Haag.

observer
07-08-06, 11:49
Geplaatst door ~Panthera~
Omdat er bij 99% van alle ellende die je opnoemt misschien "Het Westen" een grote rol heeft gespeelt ? zij het door smerige politiek, of het "lijnen trekken" op een kaart ?

T is maar een subtiele suggestie hoor.. :rolleyes:

Wel weer opmerkelijk dat je er alleen dingen uitpikt die met Moslims te maken hebben trouwens. :moe: had erder al meen ik oeganda congo zimbabwe srilanka en nog een paar genoemd

blijft de vraag staan waarom schieten moslims en linkse politici recent in de stress over libanon, maar niet over darfur etcetcetc het enige verschil is dat in dit geval israel de dader is en blijkbaar is dat voldoende.

~Panthera~
07-08-06, 12:33
Geplaatst door observer
had erder al meen ik oeganda congo zimbabwe srilanka en nog een paar genoemd

blijft de vraag staan waarom schieten moslims en linkse politici recent in de stress over libanon, maar niet over darfur etcetcetc het enige verschil is dat in dit geval israel de dader is en blijkbaar is dat voldoende.



Omdat het al bijna 60 jaar duurt ?

observer
07-08-06, 13:34
Geplaatst door ~Panthera~
Omdat het al bijna 60 jaar duurt ? beetje een slap argument, dat zou hooguit de vraag beantwoorden waarom niet eerder niet waarom nu

om libanon erbij te pakken, daar zijn de afgelopen jaren genoeg dingen gebeurd die een reactie wel zo mooi zouden maken

van het introduceren van vreemde belangen (plo,syrie en israel) tot etnische zuiveringen, moord kidnapping aanslagen etc

libanon was al gebalkaniseerd voordat het woord bestond, de huidige episode is er slechts 1 van betrekkelijk kleine omvang

~Panthera~
07-08-06, 14:06
Geplaatst door observer
beetje een slap argument, dat zou hooguit de vraag beantwoorden waarom niet eerder niet waarom nu

om libanon erbij te pakken, daar zijn de afgelopen jaren genoeg dingen gebeurd die een reactie wel zo mooi zouden maken

van het introduceren van vreemde belangen (plo,syrie en israel) tot etnische zuiveringen, moord kidnapping aanslagen etc

libanon was al gebalkaniseerd voordat het woord bestond, de huidige episode is er slechts 1 van betrekkelijk kleine omvang


Omdat de reactie van Israel buiten proportioneel is.
En niet eerder is ook niet waar: er wordt al jaren tegen geprotesteerd.
Dat regerningen daar schijt aan hebben, is ook duidelijk.

observer
07-08-06, 15:23
Geplaatst door ~Panthera~
Omdat de reactie van Israel buiten proportioneel is.
En niet eerder is ook niet waar: er wordt al jaren tegen geprotesteerd.
Dat regerningen daar schijt aan hebben, is ook duidelijk. reacties van machtiger groepen tov minder machtige zijn dat bijna altijd

een bom om een soldaat te doden is niet proportioneel, honderden raketten afvuren voor een lapje grond ook niet

een vrouw ophangen omdat ze als lerares werkt is dat ook

mensen doen verdwijnen omdat ze assad.mubarak of op wie dan ook enige kritiek leveren is dat ook

de huidige president van iran heeft carriere gemaakt door dissidenten te martelen en te executeren

macht vs onmacht is altijd buiten proporsie

zelfs als macht geen punt is

kijk bv de tamil tijgers een perfect voorbeeld van een onmacht die macht krijgt door abseurd geweld

kijk naar charles taylor en soortgenoten

er lopen honderdduizenden in afrika rond minus een ledenmaat omdat de soldaten van dat soort mensen het leuk en handig vonden om zo angst te zaaien