PDA

Bekijk Volledige Versie : Sjiieten trekken aan het langste eind in het M.O.



super ick
06-08-06, 22:57
Ongeacht de uitkomst in Irak. De Sjiieten trekken aan het langste eind. Bij een burgeroorlog zijn ze in de meerderheid en zullen het grootste deel van Irak onder bewind krijgen. Als er een soort democratie zou ontstaan trekken ze gezien het aantal ook aan het langste eind.

In Libanon worden de onderlinge verhoudingen ook danig op de proef gesteld. Iran is daar militair, via Hezbollah de baas.
Het Libanese leger is machteloos en bestaat bovendien voor een groot gedeelte uit Sjiieten.

Op de kaart bekeken onstaat er zo, samen met Iran een aanzienlijk Sjiietisch machtsblok in het M.O. Binnenkort wellicht met atoomwapens tot hun beschikking.

Geen situatie om vrolijk van te worden. Gezien de onderlinge verstandhoudingen kan ik mij voorstellen dat overwegend Soenitische landen ook zo langzamerhand de hete adem van de Sjiieten beginnen te voelen.

Leeft dat gevoel en in wat voor soort politiek zou zich dat kunnen vertalen?

The Black Flame
07-08-06, 02:45
Ik vraag me of hoe dat nu zit met het Grote Islamitische vredesrijk waar Lebanese nogal eens over hallucineert.

De ene helft van de vredesduiven wil de andere helft de strot afbijten. Dan is er nog een gedeelte dat zich in de pan laat hakken door de Grote en Kleine Satan en een deel blaast zichzelf op en neemt zoveel mogelijk broeders mee.

Zo schiet dat natuurlijk niet op, zou zijn er straks geen mensen meer om in het Grote Islamitische vredesrijk te wonen.

Hoe zit dat nu Lebanese?

Alim
07-08-06, 07:59
Geplaatst door The Black Flame
Ik vraag me of hoe dat nu zit met het Grote Islamitische vredesrijk waar Lebanese nogal eens over hallucineert.

De ene helft van de vredesduiven wil de andere helft de strot afbijten. Dan is er nog een gedeelte dat zich in de pan laat hakken door de Grote en Kleine Satan en een deel blaast zichzelf op en neemt zoveel mogelijk broeders mee.

Zo schiet dat natuurlijk niet op, zou zijn er straks geen mensen meer om in het Grote Islamitische vredesrijk te wonen.

Hoe zit dat nu Lebanese?
Ik proef enig angst in jou verhaal, bang dat de moslims aan het winnendehand zijn. Wees niet bang Moslims kennen ook genade. Ze zullen jou niet opblazen.

Joesoef
07-08-06, 08:23
SuperDiCK heeft teveel gezopen en is aan het fielosoveren geslagen. Cafepraat.

super ick
07-08-06, 08:32
Geplaatst door Joesoef
SuperDiCK heeft teveel gezopen en is aan het fielosoveren geslagen. Cafepraat.

Knappe conclusie hoor! Zeker ook Sjiiet?

nard
07-08-06, 08:39
Geplaatst door Alim
Ik proef enige angst in jou verhaal, bang dat de moslims aan het winnendehand zijn. Wees niet bang Moslims kennen ook genade. Ze zullen jou niet opblazen.

Hmm, zolang het algemeen geformuleerd is, geloof ik het wel.
Maar o wee, als wegen zich kruisen, strobreedjes op de weg liggen of alleen maar een derde generatie crimineeltje in Amsterdam klappen krijgt.
Blijkt die genadigheid opeens in een span van een hand te vatten te zijn......

Geen factor om mee te rekenen iig.

super ick
07-08-06, 15:14
Geplaatst door nard
Hmm, zolang het algemeen geformuleerd is, geloof ik het wel.
Maar o wee, als wegen zich kruisen, strobreedjes op de weg liggen of alleen maar een derde generatie crimineeltje in Amsterdam klappen krijgt.
Blijkt die genadigheid opeens in een span van een hand te vatten te zijn......

Geen factor om mee te rekenen iig.

Dat wordt afgedaan met het argument dat er 1000 in de buurt wonen en er maar 150 over de rooie gaan.

Joesoef
07-08-06, 15:20
Geplaatst door super ick
Knappe conclusie hoor! Zeker ook Sjiiet?


:traan2: