PDA

Bekijk Volledige Versie : Verse Photoshop-creaties van Libanese bodem



Coolassprov MC
09-08-06, 06:25
Voor een scala aan Libanese photoshop-trucages zie deze Amerikaans-Libanese weblogger!

http://www.angryarab.blogspot.com/

Morosian
09-08-06, 12:03
Ik ben heel benieuwd, maar ik zie geen enkel plaatje. Komt waarschijnlijk omdat ik niet op die Bill Gates meuk werk.

Coolassprov MC
09-08-06, 20:14
Geplaatst door Morosian
Ik ben heel benieuwd, maar ik zie geen enkel plaatje. Komt waarschijnlijk omdat ik niet op die Bill Gates meuk werk.

Denk toch echt dat het je oogkleppen zijn.

MaRiaH
09-08-06, 20:17
Geplaatst door Coolassprov MC
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/aaab.10.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/aaaabbb.8.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/aaaaad.4.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/aaaaaab.2.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/aaaaaaaaaaa.2.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/aaaaaaa.4.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/aaaaaa.3.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/aa.18.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/20060408-180512-5.13.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/20060408-180512-3.6.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/2005chart.3.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/2871/232/320/allawi.1.jpg

er is geen foto te zien, alleen rode kruisjes, ook niet als ik op afbeelding weergeven druk.
:vreemd:

Spoetnik
09-08-06, 20:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Denk toch echt dat het je oogkleppen zijn.

Je hebt de plaatjes in de cache. Blogger.com staat geen crosslinking toe. Je zal een link moeten plaatsen naar een blogger die deze fotos heeft gepost.

Good Kahuna
09-08-06, 20:19
Geplaatst door MaRiaH
er is geen foto te zien, alleen rode kruisjes, ook niet als ik op afbeelding weergeven druk.
:vreemd:

Same here.

Coolassprov MC
09-08-06, 20:56
Geplaatst door Spoetnik
Je hebt de plaatjes in de cache. Blogger.com staat geen crosslinking toe. Je zal een link moeten plaatsen naar een blogger die deze fotos heeft gepost.

Dankjewel voor de info!

Voor een scala aan Libanese photoshopshoptrucages zie deze Amerikaans-Libanese weblogger!

http://www.angryarab.blogspot.com/

Maarten
09-08-06, 23:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Denk toch echt dat het je oogkleppen zijn.
:hihi:
En ik maar denken, dat ík edgy was!...
Toch kun je moeilijk méer koffie drinken dan ik..
Maar de link werkt goed, ook met foto's..

Bij m's foto's zie ik ook alleen maar kruisjes, maar vreemd genoeg zie ik ze wel als foto in m'n reply-scherm.
Kortom: reply op een post (niet die van M), en scroll naar beneden. (voor degenen, de ze ook op de site zelf niet zien.)

Bij Morosian kan het aan de brouwser liggen. Als IE al raar doet, dan zal een andere browser dat zeker.

Wat is dat trouwens voor gedoe over amerikaans gefotoshop? Alvast de wind uit de zeilen nemen van degenen die met die opmerking komen, or what??

Morosian
10-08-06, 09:38
Geplaatst door Coolassprov MC
Denk toch echt dat het je oogkleppen zijn.

Ja, waarom zou je vriendelijk reageren als het ook ongemanierd kan?

Coolassprov MC
10-08-06, 11:55
Geplaatst door Morosian
Ja, waarom zou je vriendelijk reageren als het ook ongemanierd kan?

Iedere fotograaf checkt z'n lensdop als eerste.

Snap niet wat er onegmanierd aan is; je eigen gebrek aan humor maakt het er maar van; daar houd ik het bij.

Coolassprov MC
10-08-06, 11:57
Geplaatst door Maarten
Wat is dat trouwens voor gedoe over amerikaans gefotoshop? Alvast de wind uit de zeilen nemen van degenen die met die opmerking komen, or what??

Het heet cynisme; volgens sommige mensen zijn alle foto's uit Libanon een fotosoep omdat ze niet geloven dat een israelische bom het zou laten om een kind uit elkaar te rijten.

nard
10-08-06, 13:37
Geplaatst door Coolassprov MC
Het heet cynisme; volgens sommige mensen zijn alle foto's uit Libanon een fotosoep omdat ze niet geloven dat een israelische bom het zou laten om een kind uit elkaar te rijten.


Nee hoor. Zal ik nooit beweren.

Het soep-linke zit'm wél in het exhibitionistische van de hele zaak; als er wat gebeurd in het Midden-Oosten borst het internet binnen een paar dagen bijna uit mekaar van de mismaakte arabieren. Liefst kinderen. Zoveel en zo bloederig mogelijk. En vanuit zoveel mogelijk hoeken gefotografeerd.

Heb het de Israeli nooit zo zien doen. Mismaakte joden zijn er toch ook zat, zou je zeggen.

..... o nee, tuurlijk. In Israel vallen geen doden en gewonden. Daar lopen alleen rauwe soldaten en opportunistische politici.

Morosian
10-08-06, 13:39
Geplaatst door Coolassprov MC
Het heet cynisme; volgens sommige mensen zijn alle foto's uit Libanon een fotosoep omdat ze niet geloven dat een israelische bom het zou laten om een kind uit elkaar te rijten.

Over cynisme gesproken.

Coolassprov MC
10-08-06, 14:39
Geplaatst door nard
Nee hoor. Zal ik nooit beweren.

Het soep-linke zit'm wél in het exhibitionistische van de hele zaak; als er wat gebeurd in het Midden-Oosten borst het internet binnen een paar dagen bijna uit mekaar van de mismaakte arabieren. Liefst kinderen. Zoveel en zo bloederig mogelijk. En vanuit zoveel mogelijk hoeken gefotografeerd.

Heb het de Israeli nooit zo zien doen.
..... o nee, tuurlijk. In Israel vallen geen doden en gewonden. Daar lopen alleen rauwe soldaten en opportunistische politici.

Je bedriegt slechts jezelf want het heeft niets van doen met vermeend fetisjisme voor verkoolde, verpletterde en/of uit elkaar gereten kinderlichaampjes waar internationale journalisten en fotgraven aan zouden lijdden; de verklaring is een stuk minder exotisch.

Dit soort zelfbedrog staat dus verre van de realiteit en kan slechts ontworpen zijn om af te leidden van diezelfde realiteit; het misdadige en bloedige van geweld, oorlog en terreur.

Als de Israelische media, op dit gebied, niet de meest gecensureerde in die regio geweest zou zijn, en het onschuldige bloed, dat geweld en terreur nu eenmaal genereert, dagelijks van en over de Israelische krantenvoorpagina's en TV's zou druipen, hadden Israeliers misschien geweten dat oorlog en terreur een bloedige aangelegenheid is waarbij altijd de verkeerde als slachtoffer vallen en hadden ze misschien hun democratische plicht genomen om hun regering ter verantwoordig te roepen i.p.v. te fungeren als cheerleader van datzelfde terreur en geweld.

Zoals Haaretz' journalist Gideon Levy reeds verhulde, verhult Israel het bloedige gezicht van oorlog.

Coolassprov MC
10-08-06, 14:46
Geplaatst door Morosian
Over cynisme gesproken.

Dat zeg ik.

Maarten
10-08-06, 16:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Het heet cynisme; volgens sommige mensen zijn alle foto's uit Libanon een fotosoep omdat ze niet geloven dat een israelische bom het zou laten om een kind uit elkaar te rijten.
:hihi:
Struikel trouwens niet teveel over jezelf bij het inbouwen van dubbele bodems in wat je post. :hihi: Ik bedoel, ik lees perfect wat je bedoelt, maar volgens mij klopt de zin niet helemaal. Het zal me trouwens wordt wezen, want het gaat om de inhoud.
Het woord cynisme was overigens per ongeluk weggevallen in mijn post.. Ik twijfelde ook even, want het was zo cynisch, dat je ook wat anders zou kunnen bedoelen.
Maar ik had natuurlijk al een idee hoeveel gezeik je over gefotoshop kon verwachten, maar had nog niet gezien dat het op de site ook al gebeurde.

De vraag die overblijft is eigenlijk, of de twee foto's bovenaan het topic, ook de originele foto's zijn, waar het gelazer over begonnen is??
Zo ja, dan is er dus sprake van gesjoemel over gesjoemel met photoshop!
Kortom westerse of Israel-aanhang mediamanipulatie!
Er staan gewoon andere gebouwen op die foto's!
En wie iets weet van photoshop: Ze hadden die wolken meel makkelijk groter en zwarter kunnen maken. Maar wat ze nou gedaan zouden hebben is echt een toer! De hele vorm is anders, enz. (ik heb zelf de nodige filters hoor)
Het mist ook elke zin, want wat je ziet wordt er echt niet erger van.

Maarten
10-08-06, 16:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Iedere fotograaf checkt z'n lensdop als eerste.

Snap niet wat er onegmanierd aan is; je eigen gebrek aan humor maakt het er maar van; daar houd ik het bij.

Nah.. Als hij een browser gebruikt, die normaal goed werkt, dan denkt hij terecht allereerst aan de site. Hij beweert het ook niet, hij vraagt er naar. Niks mis, deze keer..
Bovendoen stond er al, dat er echt iets mankeerde. Ik zie de foto's in dit topic nog steeds niet (wel op de site zelf). Ik zie ze enkel in het reply-scherm, wanneer ik naar beneden scroll.
Kortom: eens een keer géen gelijk! :D

Maar we raken er wel aan gewend, dat vergeleken bij de gemiddelde Marokkaanse Humor, een partij spaanse pepers ongeveer babyvoedsel is.. :D

Overigens bedankt voor de tip 7 29.

Coolassprov MC
10-08-06, 17:07
Geplaatst door Maarten
Struikel
....

Het mist ook elke zin, want wat je ziet wordt er echt niet erger van.

Het gaat mij dus om de cynistische leugens die men kaapt om duidelijke en wijd gedocumenteerde (oorlogs)misdaden te verhullen.

De ene keer is het niet gebeurd; als er foto's van zijn is het slechts toneelspel; of het is per definitie manipulatie d.m.v. Photoshop-trucages; als men deapathie en onverschilligheid niet kan verhullen met eerdervermelde is het vermeend ''slachtoffer-festisjisme''.

Coolassprov MC
10-08-06, 17:08
Geplaatst door Maarten
Maar we raken er wel aan gewend, dat vergeleken bij de gemiddelde Marokkaanse Humor, een partij spaanse pepers ongeveer babyvoedsel is.. :D

Wat doet jou denken dat het Marokkaanse humor is? Ik weet nl. zelf niet wat dat is.

Maarten
10-08-06, 18:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat doet jou denken dat het Marokkaanse humor is? Ik weet nl. zelf niet wat dat is.

Grinnik... als hij eigenlijk gelijk heeft, en jij begint over oogkleppen, en hij protesteert, en jij wijt dat dan aan zijn gebrek aan humor, dan rest me niet veel anders, dan jouw opmerking over oogkleppen te presenteren als een vorm van Marokkaanse humor. :D
Dat is dan mijn humor. :D
Geeft verder niet. Ik heb niet veel ideeen over Marokkaanse humor, maar wel dat die flink gepeperd kan zijn..

Maarten
10-08-06, 18:08
Geplaatst door Coolassprov MC
Het gaat mij dus om de cynistische leugens die men kaapt om duidelijke en wijd gedocumenteerde (oorlogs)misdaden te verhullen.

- De ene keer is het niet gebeurd;
- als er foto's van zijn is het slechts toneelspel;
- of het is per definitie manipulatie d.m.v. Photoshop-trucages;
- als men de apathie en onverschilligheid niet kan verhullen met eerdervermelde, is het vermeend ''slachtoffer-festisjisme''.
Mooi overzichtje. Zo zit dat, ja.

Ik vind 'm heerlijk, die Palestijnse kwestie. Alles wat bagger is in het westen komt boven.
De grote vraag is of je dat er nog wel ooit afgezeefd krijgt..

Morosian
11-08-06, 08:42
Geplaatst door Coolassprov MC
De ene keer is het niet gebeurd; als er foto's van zijn is het slechts toneelspel; of het is per definitie manipulatie d.m.v. Photoshop-trucages; als men deapathie en onverschilligheid niet kan verhullen met eerdervermelde is het vermeend ''slachtoffer-festisjisme''.

En als er in een post een serie foto's wordt geplaatst van kleuter Hezbollah-strijdertjes met explosievengordeltjes en Kalashnikovjes, dan worden die verwijderd.

reason
11-08-06, 08:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Het gaat mij dus om de cynistische leugens die men kaapt om duidelijke en wijd gedocumenteerde (oorlogs)misdaden te verhullen.

De ene keer is het niet gebeurd; als er foto's van zijn is het slechts toneelspel; of het is per definitie manipulatie d.m.v. Photoshop-trucages; als men deapathie en onverschilligheid niet kan verhullen met eerdervermelde is het vermeend ''slachtoffer-festisjisme''.


Geplaatst door Maarten
Mooi overzichtje. Zo zit dat, ja.

Ik vind 'm heerlijk, die Palestijnse kwestie. Alles wat bagger is in het westen komt boven.
De grote vraag is of je dat er nog wel ooit afgezeefd krijgt..


Wat een flauwekul.
De gevolgen van de Israelische aanvallen worden in de westerse media breed uitgemeten.
Jullie posts zeggen meer over jullie eigen hersenkronkels dan over de werkelijkheid.

Maarten
11-08-06, 09:32
Geplaatst door reason
Wat een flauwekul.
De gevolgen van de Israelische aanvallen worden in de westerse media breed uitgemeten.
Jullie posts zeggen meer over jullie eigen hersenkronkels dan over de werkelijkheid.

Momenteel komen journalisten het gebied niet eens meer in.
En op de Westbank is het gewoonte om te schieten op journalisen en waarnemers. Voldoende om ze af te schrikken. Journalisten zeggen dat het ook steeds moeilijker wordt om daar plekken te bereiken.
De grootste misdaden op de Westbank worden begaan, als de media weg zijn, of even elders wat te doen hebben. Tijdens de Irak-oorlog, werd daar ook weer lekker volgebouwd. En van de ellende op de Westbank dringt hier maar héel weinig door. Israel heeft allerlei manieren, om die hel daar te verbergen.

Verder beter lezen. Ik zei niet, dat álles wat het westen daar deed slecht was, ik zei, dat de hele kwéstie alles bovenhaalde wat slecht was. Dat hoeft niet altijd en overal te zijn, maar het aantal sóorten gerotzooi kent gewoon geen grenzen. Nou ook weer gerotzooi in de media, zoals in dit topic blijkt. Gewoon als voorbeeld hoor. En de dingen die CAP noemde, komen ook voortdurend voor. Het stikt ook van de Israelische smoezen. Flatgebouwen opblazen als represaille, en dan een verhaal erbij, dat "er twee strijders heen gevlucht waren". Alsof dat een reden is. Ik bedoel ze doen nog niet eens móeite voor goede smoezen.
Bekijk ook wat er na Sabra en Chatilla gebeurde: Israel maakt zich enkel zorgen om wat het westen dacht, meer niet. En dat is nou ook zo.
Israel heeft een compleet PR-bureau voor journalisten. Zelfs in de Volkskrant staan nog verhalen, over hoe ze daar de dingen in elkaar fabrieken! Israel grijpt elke mogelijk aan om dingen te ontkennen, te verdraaien, te bagatelliseren, te bekritiseren, enz enz.. Gedoe over foto's gebeurd ook.
Vergelijk het maar met Mozkovitz.. zoals die criminelen vrij krijgt, zo vind dat PR-bureau en anderen voortdurend iets om kritiek mee af te houden. En dat vinden ze héel belangrijk! Alles hangt namelijk af, van wat het westen vindt, en die steun is kwetsbaar! Daar doen ze dus echt álles voor. En het gebeurt heel professioneel.

Ik post je nou even uitgebreid, omdat ik even niks kan doen, maar ik blijf dat echt niet doen. Je moet zelf nadenken. Ik lag er echt niet wakker van, dat je het woord hersenkronkels gebruikt hoor, het stikt hier namelijk van de lui, die niet verder kijken, dan hun neus lang is. Die maken echt geen indruk. Jij dus ook niet. Als je serieus genomen wil worden, moet je laten zien, dat je wat weet, en dat je wat snapt. Misschien wordt je dan interessant voor iemand, als je kritiek levert. Ik zeg het gewoon maar even.. Verder maakt het me geen donder uit wat je zegt, of wat je meent. Je draagt wat bij of niet. Die keus heb je. Meer niet.

Maarten
11-08-06, 09:46
Geplaatst door Morosian
En als er in een post een serie foto's wordt geplaatst van kleuter Hezbollah-strijdertjes met explosievengordeltjes en Kalashnikovjes, dan worden die verwijderd.

Doet Hezbollah dat? Hamas wel. Of anderen. Vraag je dan maar beter af hoe de omstandigheden zijn, waaronder mensen tot zoiets over gaan, en hoe uitzichtsloos de zaak in feite is. Israel straaft gewoon verdrijving na. Langzame verdrijving. Probeer maar te bedenken, hoe ze dat doen. Daar wordt je niet vrolijk van. Katten in het nauw, maken hele rare sprongen.
Ik vergelijk dat soort foto's graag met de SSers, die joden beoordeelden in concentratiekampen, en opmerkten, dat je wel kon zien, dat het untermenschen waren. (ga maar na hoe die joden er uitzagen.)
Met agressie is het net zoiets. Ze hebben daar echt legio redenen voor agressie.
Dergelijke foto's zijn dus echt een hele delicate zaak. Maar ze worden in Nederland absoluut gebruikt als (anti-) propaganda. Volkomen terecht als dat van de site gaat. Het is echte demonisering.
Het zou anders zijn, als er een goed verhaal bij verteld wordt, maar dat doet niemand.
Knevel laat ze dolgraag zien, voor die 2 ton per jaar, die hij met die bullshit verdient. Als christen kots ik daarvan.

reason
11-08-06, 10:14
Maarten, Maarten. Je vind van jezelf dat je op basis van de echte feiten en goede analyses tot je mening komt. Met je bovenstaande twee bijdragen maak je duidelijk hoezeer je jezelf hebt vastgebeten in bepaalde meningen.
Enkele observaties zijn je vaste leidraad geworden, waardoor je niet meer in staat bent om met enige afstand naar de situatie in het middenoosten te kijken. Dat maakt je oordeel eenzijdig. Je geeft er ook blijk van steeds meer het gevaar te lopen dat je oordeel uitmondt in fanatisme.

Maarten
11-08-06, 14:13
Geplaatst door reason
Maarten, Maarten. Je vind van jezelf dat je op basis van de echte feiten en goede analyses tot je mening komt. Met je bovenstaande twee bijdragen maak je duidelijk hoezeer je jezelf hebt vastgebeten in bepaalde meningen.
Enkele observaties zijn je vaste leidraad geworden, waardoor je niet meer in staat bent om met enige afstand naar de situatie in het middenoosten te kijken. Dat maakt je oordeel eenzijdig. Je geeft er ook blijk van steeds meer het gevaar te lopen dat je oordeel uitmondt in fanatisme.

Reason, jij krijgt je standpunt helemaal niet gemaakt. En ik ben er vrij zeker van, dat als jij het zou proberen te formuleren, dat het je niet zou lukken. Je zou blijven hangen, en het niet meer weten.
Zie wat je hier schrijft. Er is wel een oordeel, maar er is geen spoor van een fundament van wat dan ook te bekennen.
Je reageert ook niet op de vraag of je verhaal nou op Hezbollah of op Hamas sloeg. Alsof het allemaal hetzelfde is. Maar ook over de rest ben je voortdurend vaag, alsof je niet weet hoe je er greep op krijgt.

M'n standpunt over de foto's is zelfs heel humaan. En wie ze toch publiceert, en ook nog eens met de suggestie, dat je hier met de volksart te maken hebt, dan is dat regelrecht fascistish.

In de andere post krijg je verschrikkelijk precies antwoord, o.a. over dat je m'n tekst verkeerd gelezen hebt. Je reageert niet. Vervolgens pak ik jouw tekst, en ga daar dan op in, en laat zien, dat in totaliteit de duidelijkheid over de misdaad zwaar te wensen overlaat. Ik ontkracht daarmee duidelijk wat je zegt. Maar je reageert niet.

Vervolgens heb je een oordeel, zonder enig fundament of zelfs maar een richting, waar je het heen wilt hebben.
Ik ben er ook zeker van, dat wat jij fanatisme noemt, dat je daar zelf nog niet uit bent, wat het is?
Ik zeg het maar hoor. Ik bedoel, je ziet het, of je ziet het niet..
Of laat ik het zo zeggen: ik heb nog nooit zoveel kritiek gehad met helemaal niets er in.