PDA

Bekijk Volledige Versie : Venezuela verbreekt diplomatieke banden met Israël



IbnRushd
09-08-06, 13:21
Venezuela verbreekt diplomatieke banden met Israël

9 augustus 2006

De Venezolaanse president Hugo Chavez wil niets meer vandoen hebben met Israël. Chavez verbreekt de diplomatieke banden met Israël, nu beide landen hun respectieve ambassadeurs hebben teruggeroepen.

"Zij hebben hun ambassadeur ook teruggeroepen. We gaan zeer zeker onze diplomatieke betrekkingen verbreken, ik heb er geen enkel belang bij diplomatieke betrekkingen, kantoren, handelsbetrekkingen of wat dan ook met een staat als Israël te onderhouden," aldus Chavez in een toespraak op de landelijke televisie.

Ambassadeur teruggeroepen

Israël riep maandag zijn ambassadeur uit Venezuela terug vanwege het "eenzijdige standpunt" van Caracas inzake het conflict tussen Israël en de Libanese Hezbollah. Caracas had zijn ambassadeur in Israël op 4 augustus al naar huis gehaald. (belga)

Bron: HLN (nieuwsfeit.nl)

Nu de Arabische landen nog!

HenkS
09-08-06, 15:19
[QUOTE]Geplaatst door IbnRushd
[B] Venezuela verbreekt diplomatieke banden met Israël

VivaChavez is de nick die een dik jaar geleden koos. En die man heeft me sindsdien niet teleurgesteld.
Hoop maar dat ie nog lang leeft. Alhoewel ik me daar soms bezorgd over maak.

Julien
09-08-06, 16:00
Chavez is een pracht van een vent. En ook heel erg populair onder de Latino's (maar dat vergeten de Amerikanen maar liever).
Wel typusch dat Libanon meer steun kan verwachten van christelijke landen zoals Venezuela en Fiji, in plaats de meeste islamitische Arabische landen.

ronald
09-08-06, 16:09
Wat kon en kan die Chavez nou Israel schelen. Hij likt naar Iran en binnen zijn aversie voor de VS past dit wel bij je status.

rja2
09-08-06, 16:37
Geplaatst door ronald
Wat kon en kan die Chavez nou Israel schelen. Hij likt naar Iran en binnen zijn aversie voor de VS past dit wel bij je status.
Laat hij z'n ambassadeur in Amerika, maar terug trekken, dat durft hij niet.

Een klein keffende hondje, die blaft tegen de baas die hem voed, Amerika.

HenkS
09-08-06, 23:33
Geplaatst door Julien
[Chavez is een pracht van een vent. En ook heel erg populair onder de Latino's (maar dat vergeten de Amerikanen maar liever).

Een oud-collega van me die nu zo'n zes à zeven jaar in Venezuela verblijft noemde hem zelfs een geschenk uit de hemel voor de in meerderheid arme Venezulanen.
Al zijn beloftes heeft hij waargemaakt of werkt er aan. Alfabetiseringsprogramma's, toegang tot de gezondsheidszorg en hoger onderwijs voor de arme meerderheid, herverdeling van grond - de rest ben ik vergeten. Overal zichtbare vooruitgang. Geen wonder dat het volk hem op handen draagt. Ondanks de oppositiekranten, die in tegenstelling wat vaak wordt beweerd, toegestaan zijn en hem afkraken.
Overigens, genoemde oud-collega was al financieel in goeden doen voordat Chavez verkozen werd.
Zonder hem zou ik waarschijnlijk nooit op het idee gekomen zijn om Chavez in mijn nick te gebruiken.
Maar ach wat geeft het allemaal, hij zal nu wel voor antisemiet worden uitgemaakt en dat is dan de druppel die de Amerikanen nodig hebben. En dan is het sprookje voor de arme Venezulanen waarschijnlijk snel uit. Want een sterk leger of atoombommen heeft hij nog niet. Denk ik.


Wel typisch dat Libanon meer steun kan verwachten van christelijke landen zoals Venezuela en Fiji, in plaats van de meeste islamitische Arabische landen.

Typisch voorzover het de Amerikaanse marionettenklieken betreft maar niet voor de bevolking die ze in opdracht van de Amerikanen in bedwang houden.
Chavez daarentegen is een moedig man, die bovendien economisch niet zo makkelijk op de knieen te krijgen is. Denk ik.

VivaChavey
(Duits toetsenbord. Concessie aan Olga!)