PDA

Bekijk Volledige Versie : De Geus niet beschikbaar als Tweede Kamerlid



~Panthera~
10-08-06, 12:43
De Geus niet beschikbaar als Tweede Kamerlid

Uitgegeven: 10 augustus 2006 07:45
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2006 08:26

HILVERSUM - Minister Aart Jan de Geus (Sociale Zaken) wil niet op de kandidatenlijst van het CDA voor de Kamerverkiezingen in november. Hij zei dat donderdag in het Radio 1 Journaal. De Geus zegt zich niet geschikt te voelen voor het ambt van volksvertegenwoordiger.

Voor een plek in een nieuw kabinet met het CDA houdt hij alle opties open. "Dat is nog ver weg en dat zien we dan wel weer."


Volgens De Geus is nu het moment om duidelijkheid te geven aan de kiezer. "Als je je kandidaat stelt dan moet je vier jaar Kamerlid willen zijn. Dat doe ik niet. Het Kamerlidmaatschap past mij niet, dat zit niet in mijn ziel." De minister van Sociale Zaken voelt zich meer een doener en houdt zich liever met hervormingen bezig zoals die van de WAO.

Voordat De Geus in 2002 de landelijke politiek inging was hij onder meer vicevoorzitter van de vakcentrale CNV. Vanaf het eerste kabinet-Balkenende is hij minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Bij de Kamerverkiezingen in 2002 en 2003 stond hij ook niet op de CDA-lijst.




Alle ratten verlaten het zinkende schip.