PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 ontvoerde soldaten, liegende media?



Nelis70
12-08-06, 12:28
Waarom wordt er telkens gesproken over de ontvoering van 2 israelisch soldaten als oorzaak van het conflict? Waarom worden de gedode israeliërs bij die actie van Hezbollah nooit genoemd? In enkele discussies met Maarten en Quaiys heb ik dit al genoemd, maar Q heeft alleen het woord chronologie gerbuld, en het daarbij gelaten, en Maarten heeft helemaal niets laten horen. Dus wellicht zijn er anderen die hierover iets kunnen zeggen.

"Het conflict begon op woensdag 12 juli 2006 toen strijders van de Libanese Hezbollah-militie Israëlisch grondgebied binnendrongen en een Israëlische grenspost aanvielen. Bij deze aanval werden drie Israëlische soldaten gedood en twee gevangengenomen (Ehud Goldwasser en Eldad Regev) [2]. Tegelijkertijd vuurde Hezbollah Katjoesja-raketten af op Israëlisch grondgebied. "

En ja, ik snap ook wel dat zo'n incident niet op zich zelf staat.

mark61
12-08-06, 13:53
Ik denk eigenlijk dat dode soldaten zo'n beetje in de lijn der verwachtingen liggen. Dat hoort gewoon zo, en is op zich geloof ik geen reden voor een wraakactie.

Verder wordt van beide kanten beweerd dat eea uitgebreid gepland is; dat zal dan wel.

Dus aanleidingen als 'Polen overvallen Duits radiostation' doen het altijd wel als 'rechtvaardiging' voor het veroveren van de halve wereld.

Ammel details, Nelis.

Qaiys
12-08-06, 14:08
Geplaatst door Nelis70
Waarom wordt er telkens gesproken over de ontvoering van 2 israelisch soldaten als oorzaak van het conflict? Waarom worden de gedode israeliërs bij die actie van Hezbollah nooit genoemd? In enkele discussies met Maarten en Quaiys heb ik dit al genoemd, maar Q heeft alleen het woord chronologie gerbuld, en het daarbij gelaten, en Maarten heeft helemaal niets laten horen. Dus wellicht zijn er anderen die hierover iets kunnen zeggen.

"Het conflict begon op woensdag 12 juli 2006 toen strijders van de Libanese Hezbollah-militie Israëlisch grondgebied binnendrongen en een Israëlische grenspost aanvielen. Bij deze aanval werden drie Israëlische soldaten gedood en twee gevangengenomen (Ehud Goldwasser en Eldad Regev) [2]. Tegelijkertijd vuurde Hezbollah Katjoesja-raketten af op Israëlisch grondgebied. "

En ja, ik snap ook wel dat zo'n incident niet op zich zelf staat.

Waarom worden de vele 100derden/duizenden burgers die door israel met rakketten zijn vermoord nooit meegeteld. Waarom worden de vele moordaanslagen nooit meegenomen? Zijn gedode israelische soldaten meer waard dan een arabische leven?

Zo ver zijn ze hier in het westen heen, dat ze de vele zionistische moordaanslagen als rechtmatig zien maar een reaktie daarop niet.

mark61
12-08-06, 14:39
Geplaatst door Qaiys
Waarom worden de vele 100derden/duizenden burgers die door israel met rakketten zijn vermoord nooit meegeteld. Waarom worden de vele moordaanslagen nooit meegenomen?

Dat heeft het westen nooit ene fuck kunnen schelen.


Zijn gedode israelische soldaten meer waard dan een arabische leven?

Ja. De going rate is 50:1.

Nelis70
12-08-06, 17:28
Geplaatst door Qaiys
Waarom worden de vele 100derden/duizenden burgers die door israel met rakketten zijn vermoord nooit meegeteld. Waarom worden de vele moordaanslagen nooit meegenomen? Zijn gedode israelische soldaten meer waard dan een arabische leven?

Zo ver zijn ze hier in het westen heen, dat ze de vele zionistische moordaanslagen als rechtmatig zien maar een reaktie daarop niet.

Je reactie is niet een reactie op wat ik zei.
Ik beperkte me tot het feit dat er in de media altijd alleen over die twee ontvoerden wordt gesproken als de aanleiding voor het oplaaien van de oorlog, en dat de gedode soldaten niet tot nauwelijks worden genoemd. En ik vraag me af waarom niet. Omdat de meeste media elkaar overschrijven en daarom zo'n lacune blijft bestaan? Of omdat Isr. door ontvoeringen meer geënthousiasmeerd worden om actie te ondernemen omdat daar nog iets aan te doen valt en aan doden niet meer? Of...of, weet ik veel, maar het valt me wel erg op.

Om me alleen op deze vraag te concentreren schreef ik al dat ik me er ook van bewust was dat eea plaatsvindt in een context van conflicten.

vlegeltje
12-08-06, 17:33
Geplaatst door Nelis70
Waarom wordt er telkens gesproken over de ontvoering van 2 israelisch soldaten als oorzaak van het conflict? Waarom worden de gedode israeliërs bij die actie van Hezbollah nooit genoemd? In enkele discussies met Maarten en Quaiys heb ik dit al genoemd, maar Q heeft alleen het woord chronologie gerbuld, en het daarbij gelaten, en Maarten heeft helemaal niets laten horen. Dus wellicht zijn er anderen die hierover iets kunnen zeggen.

"Het conflict begon op woensdag 12 juli 2006 toen strijders van de Libanese Hezbollah-militie Israëlisch grondgebied binnendrongen en een Israëlische grenspost aanvielen. Bij deze aanval werden drie Israëlische soldaten gedood en twee gevangengenomen (Ehud Goldwasser en Eldad Regev) [2]. Tegelijkertijd vuurde Hezbollah Katjoesja-raketten af op Israëlisch grondgebied. "

En ja, ik snap ook wel dat zo'n incident niet op zich zelf staat.

Beste Nelis,

Jij roept iedere keer dat het conflict is begonnen met de ontvoering (eigenlijk krijgsgevangen maken) van die twee soldaten. Dat slaat natuurlijk nergens op. En die doden die daarbij gevallen zijn, daarover wordt gewoon bericht hoor.

Maar aangezien de chronologie waar Quaiys het over heeft mij ook wel interesseert heb ik het een en ander eens in volgorde geplaatst.

Ik begin met de constatering van het feit dat er duizenden politieke gevangenen door Israel worden vastgehouden. Ok, noem het terroristen. Of ach ja, leden van het gewapend verzet en hun aanhangers. What's in a name.

Amnesty International Report 2006

Israel

The Israeli army detained hundreds of Palestinians. Many were released without charge but hundreds were charged with security offences. Trials before military courts often did not meet international standards of fairness, with allegations of torture and ill-treatment of detainees inadequately investigated. Some 1,000 Palestinians were detained administratively without charge or trial during the year. Family visits for Palestinian detainees were severely restricted and in many cases forbidden as relatives were denied permits to enter Israel, where thousands of Palestinians were imprisoned.

In July Israel passed a discriminatory law denying Palestinian victims compensation for abuses inflicted by Israeli forces.

Israeli soldiers, police and settlers who committed unlawful killings, ill-treatment and other attacks against Palestinians and their property commonly did so with impunity. Investigations were rare, as were prosecutions of the perpetrators, which in most cases did not lead to convictions. By contrast, Israel used all means at its disposal, including assassinations, collective punishment and other measures that violate international law, against Palestinians who carried out attacks against Israelis or who were suspected of direct or indirect involvement in such attacks. Palestinians convicted of killing Israelis were usually sentenced to life imprisonment by Israeli military courts, whereas in the exceptional cases when Israelis were convicted of killing or abusing Palestinians, light sentences were imposed.
http://web.amnesty.org/report2006/isr-summary-eng#5

Vervolgens is het misschien belangrijk om te constateren dat Israel in de bezette gebieden en in Libanon diverse moordaanslagen pleegt op hun politieke tegenstanders. Of zo je wilt leiders van terroristische organisaties die zich verborgen houden tussen de burgerbevolking.

Lebanon blast kills Islamic Jihad official

Friday 26 May 2006 9:00 AM GMT
A senior Islamic Jihad official and his brother have been killed in a car bombing in southern Lebanon.
Mahmoud Majzoub, also known as Abu Hamza, was seriously wounded, while his brother, Nidal, was killed instantly in the blast on Friday. Majzoub later died in hospital.
http://english.aljazeera.net

In reactie op deze moordaanslag worden raketten afgevuurd op het noorden van Israel. Dit gebeurd volgens de Israelische woordvoerders door de Islamic Jihad. In reactie daarop bombardeert Israel verschillende stelingen in het zuiden van de Libanon.

Israeli air strike kills Gaza official

Thursday 08 June 2006 9:31 PM GMT
Samhadana was a senior resistance fighter

A senior Palestinian security official in the Hamas government has been killed in an Israeli aerial attack in the southern Gaza Strip.

Witnesses said Jamal Abu Samhadana, also a member of the Popular Resistance Committees group, was among four people killed in a PRC-run camp near Khan Yunus.

An Israeli military spokeswoman confirmed the strike late on Thursday, but said it was aimed at the camp rather than at any specific resistance fighter.

Hamas appointed Abu Samhadana as supervisor over the interior ministry, which oversees security services, in April.

The strike angered Mahmoud Abbas, the Palestinian president, who has been trying to salvage peacemaking with Israel since Hamas defeated Fatah in the January elections.

The PRC is a coalition of resistance groups that have spearheaded a more than five-year-old Palestinian uprising. Since Israel quit Gaza last year after 38 years of occupation, it has played a leading role in cross-border rocket launches.

The PRC pledged fresh attacks on Israel to avenge Abu Samhadana's death.

A spokesman for the group said: "The Zionist entity and Zionist settlements near Gaza will not feel security and safety any more. Our rockets will rain into the Zionist entity and our heroes will blow themselves up among their dirty bodies."
http://english.aljazeera.net

In reactie hierop worden vanuit Gaza raketten afgevuurd op het zuiden van Israel.

In reactie daarop bombardeert Israel diverse doelen in Gaza. Hierbij wordt een gezelschap dat een dagje uit is aan het strand het slachtoffer.

Israel biedt z'n verontschuldigingen aan, maar insinueert later na een 'onderzoek' dat de slachtoffers zijn gevallen door een mijn die door Hamas op het strand is geplaatst.

Human Rights Watch veegt de vloer aan met het 'onderzoek' van Israel.

De palestijnen reageren met het afschieten van raketten op het zuiden van Israel.

Mossad terror suspect confesses

Wednesday 14 June 2006 6:12 AM GMT
A Lebanese man has confessed to assassinating a number of senior members of Hezbollah and Palestinian armed groups over a seven-year period on behalf of Israeli intelligence.
The Lebanese army said on Tuesday that Mahmud Rafah, who was arrested along with three others last week in connection with the May 26 killing of two Islamic Jihad officials, was a leading member of a "terrorist" network behind at least three other major assassinations in Lebanon.
"Investigations by military intelligence showed that the terrorist network that was discovered had links to the Israeli Mossad for several years and that its members underwent training both inside Israel and outside," the army statement said.
http://english.aljazeera.net

Israel ontkent elke betrokkenheid. Berichtgeving over deze zaak wordt buiten de Israelische media gehouden. Zelfs een quote uit een Libanese krant in de Haaretz website wordt op last van de Israelische censor verwijderd.

Lebanon: Israel killed Jihad leader

Thursday 15 June 2006 8:11 PM GMT
Lebanon's defence minister says an Israeli aircraft probably set off the bomb that killed an Islamic Jihad leader in the southern city of Sidon on May 26.
The blast killed Mahmud al-Majzub as well as his brother Nidal.
On Thursday, Ilias Murr said: "Information received so far shows there is a strong possibility that the detonator in the booby-trapped car was set off by an Israeli aircraft monitoring his movements via a camera mounted on a truck."
Referring to daily violations of Lebanese airspace by Israeli aircraft, Murr said "the worst thing is that these violations enable the carrying out of terrorist operations in Lebanon, which is both frightening and dangerous".
http://english.aljazeera.net

Israel blijft elke betrokkenheid ontkennen.

Syria condemns Israeli warning flights

Wednesday 28 June 2006 6:09 PM GMT
Israeli warplanes have flown over one of the Syrian president's palaces to warn Damascus against supporting Palestinian fighters who abducted an Israeli soldier, the Israeli army says.
An Israeli army spokeswoman said the planes early on Wednesday flew over Bashar al-Assad's palace near the city of Latakia, "because the Syrian leadership supports and harbours terrorist leaders, among them Hamas, the kidnappers of the soldier".
Syria said its air defences opened fire on Israeli warplanes that overflew the country, forcing them to flee.
State-run Syrian television said two Israeli planes flew near Syria's Mediterranean coast but did not mention Israel's claim that the planes swooped low over the president's summer residence.
http://english.aljazeera.net

Dat deed Israel een jaar geleden ook al. Toen zijn ze met hun straaljagers ook door de geluidsbarrière gegaan en sprongen alle ruiten in dit zomerpaleis van Assad. Inmiddels zit er veiligheidsglas in.


Hezbollah captures Israeli soldiers

Wednesday 12 July 2006 7:58 AM GMT
Hezbollah has captured two Israeli soldiers during cross-border clashes, prompting Israel to carry out a ground and air assault that has killed at least two Lebanese civilians.
The Lebanese group said on Wednesday that it had captured the pair to secure the release of detainees held in Israeli prisons.
"In order to fulfil a promise to free the prisoners and detainees, the Islamic Resistance captured at 9:05am [0605 GMT] two Israeli soldiers at the borders with occupied Palestine," Hezbollah said referring to its military wing.
"The two prisoners were moved to a safe place," it said.
The Syria-backed group "expressed readiness to start a process of negotiations for a prisoner exchange deal with Israel", a Lebanese political source said.
Hezbollah refused to comment but its leader, Sheikh Hassan Nasrallah, will announce the group's position at a news conference in coming days.
Hezbollah, the only Lebanese faction to retain its weapons after the 1975-90 civil war, is also a political party with 14 members of parliament and two cabinet ministers.
'Act of war'
The Israeli defence ministry confirmed the kidnapping and said it held the Lebanese government "directly responsible" for their fate and safe return.
Ehud Olmert, the Israeli prime minister, convened an emergency meeting of cabinet ministers for 7pm (1600 GMT) and said that those who tried to test Israel's resolve would "pay a heavy price".
He described the kidnapping as an "act of war" as he promised a "very painful and far-reaching" response.
Israel retaliates
Lebanese security sources said Israeli aircraft retaliated to the kidnapping and earlier cross-border attacks by Hezbollah by bombing three bridges in south Lebanon.
Two Lebanese civilians were killed and five people wounded in the strikes, Lebanese security sources said.
Separately, the Israeli medical rescue service Zaka said three Israelis were killed and eight wounded in the Hezbollah attacks.
The identities of the casualties were not immediately known.
Hezbollah said it had destroyed an Israeli tank that had entered Lebanon after its cross-border raid, inflicting casualties on its crew.
Aljazeera television said seven Israelis had been killed in Wednesday's border violence.
Lebanese security officials put the toll at six, saying three Israeli soldiers were killed in the morning raid during which the two soldiers were captured, and that three other soldiers died when their tank exploded on the border.
http://english.aljazeera.net

Jij beweert dat het conflict is begonnen op 12 juli. Maar zoals je uit het bovenstaande kunt opmaken is er heel wat aan vooraf gegaan. Duizenden politieke gevangenen, tientallen politieke moorden door Israel. Honderden raketten afgevuurd op Israel. Geen sprake van een vredesproces.

En nu zitten we met een totale oorlog.

Kennelijk is deze oorlog door de Israelische legertop vantevoren gepland. Of denk jij dat Israel zich door Hezbollah tot deze oorlog heeft laten verleiden? Dat Hezbollah hier de agenda bepaald?

Het meest opmerkelijke is wel dat Israel niet in staat is om binnen een weekje of wat de Hezbollah op te rollen. Het meest superieure leger van het MO gaat wel op z'n bek zeg. En dat zal ook in Washington de nodige alarmbellen doen afgaan.

De uiteindelijke uitkomst?
Ik weet het nog niet. In ieder geval een brede steun voor Hezbollah bij de bevolking in de arabische wereld. Afname van de steun voor Israel bij de bevolking in de westerse wereld. Dat zal toch niet het doel zijn geweest van de Israelische legertop toen ze hiermee begonnen.

Het doel van Hezbollah was vrijlating van politieke gevangenen door een uitruil met de twee krijgsgevangenen. Dat is wel niet gelukt, maar ze hebben wel een enorm politiek succes bereikt.

Nelis70
12-08-06, 17:33
Geplaatst door mark61
Ik denk eigenlijk dat dode soldaten zo'n beetje in de lijn der verwachtingen liggen. Dat hoort gewoon zo, en is op zich geloof ik geen reden voor een wraakactie.

een aanval op een grenspost ook? Misschien wel, maar daarmee snap ik nog steeds niet dat die ontvoeringen wel telkens genoemd worden en die doden niet. Gedode soldaten lijken mij toch door Israel als grotere provocatie te worden ervaren dan ontvoerde?


Verder wordt van beide kanten beweerd dat eea uitgebreid gepland is; dat zal dan wel.

Dus van beide kanten?


Dus aanleidingen als 'Polen overvallen Duits radiostation' doen het altijd wel als 'rechtvaardiging' voor het veroveren van de halve wereld.



Ammel details, Nelis.
Ach, als er topics vol gezeurd worden over leugens van NL media, die verre van aantoonbaar zijn, vond ik dit er één die vrij aantoonbaar is.
Ik was eigenlijk benieuwd hoe de pro-pro-pro alles wat arabisch is- gasten daarop zouden reageren. Tot nu toe nog niet inhoudelijk.

mark61
12-08-06, 17:42
Geplaatst door vlegeltje
Het meest opmerkelijke is wel dat Israel niet in staat is om binnen een weekje of wat de Hezbollah op te rollen. Het meest superieure leger van het MO gaat wel op z'n bek zeg. En dat zal ook in Washington de nodige alarmbellen doen afgaan.

Gortdroge analyse :hihi:

Opmerkelijk zou ik het niet noemen. Geen geregeld leger heeft het ooit van een guerillaclub kunnen winnen, en dat zal ook nooit gebeuren. Tenzij je iedereen vermoordt natuurlijk. Daar zijn ze al een eind mee op streek.


Dat zal toch niet het doel zijn geweest van de Israelische legertop toen ze hiermee begonnen.

Ten eerste zijn ze daar te kortzichtig voor, anders word je geen militair. Ten tweede interesseert het ze geen ruk.


Het doel van Hezbollah was vrijlating van politieke gevangenen door een uitruil met de twee krijgsgevangenen. Dat is wel niet gelukt, maar ze hebben wel een enorm politiek succes bereikt.

Mja, politiek... en tegen welke prijs...

Er komt weer een nieuw tijdelijk evenwicht, net zoals het was, dus al die dood en vernietiging hebben voor niemand wat opgeleverd. Hezbollah raakt door zijn voorraden heen, en zal die nu moeilijk kunnen aanvullen. De ontwikkeling van Libanon naar een civil society is weer 20 jaar teruggezet.

Er zijn alleen maar verliezers.

Wanneer begrijpt nu eindelijk iedereen dat guerilleros onverslaanbaar zijn?

mark61
12-08-06, 17:49
Geplaatst door Nelis70
een aanval op een grenspost ook? Misschien wel, maar daarmee snap ik nog steeds niet dat die ontvoeringen wel telkens genoemd worden en die doden niet. Gedode soldaten lijken mij toch door Israel als grotere provocatie te worden ervaren dan ontvoerde?

Nee, dat dacht ik niet. Ontvoerden spreken veel meer tot de verbeelding dan mensen die 'beroepsmatig' sneuvelen. Dat hoort erbij. Zielig jarenlang wegrotten en elk moment gedood kunnen worden niet. Israel heeft bij mijn weten altijd al een enorme zaak gemaakt van ontvoeringen. Ws. dat ze daarom altijd honderden mensen als 'wisselgeld' in de gevangenis stoppen.


Dus van beide kanten?

Volgens het kamp Israel en allerlei volk heeft Iran dit gepland; op de een of andere ingewikkelde manier als 'tegenwicht' voor dat nucleaire gedoe. Kan ik niet beoordelen.

Volgens het kamp Arabieren en allerlei volk had Israel de plannen voor de invasie al tijden klaarliggen. Kan ik ook niet beoordelen. In any case heeft Israel voor zichzelf een extra probleem gecreëerd door zich destijds in het wespennest Libanon te steken. Hadden ze echt beter niet kunnen doen.


Ach, als er topics vol gezeurd worden over leugens van NL media, die verre van aantoonbaar zijn, vond ik dit er één die vrij aantoonbaar is.
Ik was eigenlijk benieuwd hoe de pro-pro-pro alles wat arabisch is- gasten daarop zouden reageren. Tot nu toe nog niet inhoudelijk.

Tsja, niemand behalve een select gezelschap weet hoe het echt zit. De gewone burger moet daar meestal 50 jaar op wachten, tot alle betrokkenen dood zijn en de waarheid niet meer zo compromitterend is.

Het overallconflict is duidelijk; Israel was zo stom om de Palestijnse kwestie uit te breiden naar Libanon, op zich al een kruitvat.

Maarre...voor al uw vragen: lees vlegeltje.

vlegeltje
12-08-06, 18:04
Oh, ik had nog vergeten dit artikel er tussen te zetten:

Israeli soldier missing after Gaza attack

Sunday 25 June 2006 4:27 AM GMT
An Israeli soldier is missing after a Palestinian group carried out an attack on a military post in which two Palestinian fighters and three Israeli soldiers died.

An Israeli army spokeswoman said there were four Israeli casualties in the attack at the Kerem Shalom border crossing on Sunday morning.

After the attack, a small Israeli force mounted a search operation in the southern Gaza Strip near the scene of the incident to look for the missing soldier.

Israel's military chief of staff said he believed the missing soldier was alive.

Officials from the Popular Resistance Committees (PRC), a small Palestinian group, said it carried out the assault as revenge for the Israeli assassination of the group's founder, Jamal Abu Samhadana, earlier this month. The PRC said that members of Hamas's military wing had also participated.

The incident, in which PRC fighters managed to get into Israel, came days after a warning was given of an imminent attack in the area. The dawn raid was the first carried out inside Israel from the Gaza Strip since Israel withdrew from the occupied territory in September last year.

The army spokeswoman said: "Apparently an anti-tank missile hit a tank. The clash is still in progress."

The Israeli army said there was an exchange of fire near the crossing, which is used to bring cargo from Egypt into Gaza.

Military response

Aljazeera received a statement saying that a number of Palestinian resistance fighters had been dropped behind the separation fence.


Israeli soldiers patrol the area
near the border crossing

However, the Israeli army said the fighters tunnelled under the border, and fired rocket-propelled grenades and automatic weapons.

An Israeli military source said seven gunmen infiltrated and attacked an armoured personnel carrier.

Speaking to Aljazeera, Khalid al-Batsh, an Islamic Jihad leader, congratulated the Palestinians for the "brave operation".

"The ongoing Israeli aggression and crimes against Palestinians confirm that our people would never give up and would continue resisting the occupation," he said.

Warnings

Abu Mujahid, a PRC spokesman, said: "Our fighters infiltrated the Israeli army military location near so-called Kerem Shalom.

"They succeeded in blowing up several Israeli vehicles and clashed with Israeli soldiers. The battle is still going on. The number of fighters is bigger than any time. We have some martyrs who fell during the battle."

He said full details of the operation would be released at a news conference later in the day.

The operation, he said, was meant to avenge the death of the group's leader, Abu Samhadana, who was killed by an Israeli air attack on June 8. Abu Samhadana was killed shortly after accepting a senior security position in the Hamas-led government.

Crossing

The Gaza-Egypt border was closed after the attack.

Palestinian officials said the European observers who oversee the Rafah international border told them they would not be opening the border on Sunday because they could not get into Gaza from Kerem Shalom, the crossing used by the monitors to get from Israel to Gaza.

Israel had closed the Rafah border, Gaza's only gateway to the world, for much of the past four days citing security concerns.

Shelling

The Israeli army issued warnings over several days last week that militants were plotting an attack at Kerem Shalom. The warning prompted EU monitors to close the nearby Rafah crossing, Gaza's main gateway to the outside world.

Hamas ended its 16-month-old truce on June 9 after seven members of one Palestinian family were killed on a Gaza beach during a day of heavy Israeli shelling. Hamas has blamed Israel for those deaths. Israel has denied responsibility.

Israel completed a withdrawal of Jewish settlers and soldiers from Gaza in September last year after 38 years of occupation. No Israeli soldiers have been killed in Gaza since then.

Mahmoud Abbas, the Palestinian president, condemned the attack in a statement saying: "We have always warned against the danger of certain groups or factions leaving the national concensus and carrying out operations for which the Palestinian people will always have to pay the price."

Israel closed all crossing points leading to Gaza.


Agencies
By

You can find this article at:
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/007A0EE2-6DFE-4480-B3B3-05356F29B88F.htm
=================

Deze aktie van de PRC is dus op 25 juni gebeurd, nadat op 8 juni een PRC leider door Israel is vermoord.

Briljante militaire aktie trouwens van de palestijnen :roker:

mark61
12-08-06, 18:15
Geplaatst door vlegeltje
Briljante militaire aktie trouwens van de palestijnen :roker:

Yeps. Zelf zou ik strategisch-politiek gezien alleen Israelische doelen buiten de 1967-grenzen aanvallen. Dat zou op den duur misschien een boodschap overbrengen, fysiek, zak maar zeggen. Maar dat zal wel te moeilijk zijn en teveel repercussies met zich meebrengen.

vlegeltje
12-08-06, 18:19
Geplaatst door mark61
Gortdroge analyse :hihi:

Opmerkelijk zou ik het niet noemen. Geen geregeld leger heeft het ooit van een guerillaclub kunnen winnen, en dat zal ook nooit gebeuren. Tenzij je iedereen vermoordt natuurlijk. Daar zijn ze al een eind mee op streek.

Toch ethnische zuivering dan?


Ten eerste zijn ze daar te kortzichtig voor, anders word je geen militair. Ten tweede interesseert het ze geen ruk.

Daarom is er naast het leger ook nog een politieke leiding die daar oog voor zou moeten hebben. Maar die politieke leiding in Israel heeft blijkbaar de touwtjes niet in handen. Het leger heeft zo te zien de leiding, militair én politiek.


Mja, politiek... en tegen welke prijs...

Dat interesseert hen nou weer geen ruk.


Er komt weer een nieuw tijdelijk evenwicht, net zoals het was, dus al die dood en vernietiging hebben voor niemand wat opgeleverd. Hezbollah raakt door zijn voorraden heen, en zal die nu moeilijk kunnen aanvullen. De ontwikkeling van Libanon naar een civil society is weer 20 jaar teruggezet.

Er zijn alleen maar verliezers.

De gewone mensen ja, die alleen maar een normaal leven willen leiden. Dat zijn de verliezers.


Wanneer begrijpt nu eindelijk iedereen dat guerilleros onverslaanbaar zijn?

Misschien zijn ze niet te verslaan, winnen kunnen ze ook niet.

De geweldspiraal draait maar door, de gewone mensen zijn altijd de lul...

mark61
12-08-06, 18:26
Geplaatst door vlegeltje
Toch ethnische zuivering dan?

Litani? Heeft geen zin, technisch gezien, die raketten hebben toch een groter bereik. Ik weet niet meer hoe het was in 1982 en Haddad enzo, maar volgens mij vlogen raketjes etc. gewoon door.


Daarom is er naast het leger ook nog een politieke leiding die daar oog voor zou moeten hebben. Maar die politieke leiding in Israel heeft blijkbaar de touwtjes niet in handen. Het leger heeft zo te zien de leiding, militair én politiek.

Dat idee heb ik ook. De verwevenheid is iig. groot. Hoeveel politici zijn geen oudmilitairen? Zijn er eigenlijk Israeli's die geen oud-militair zijn? Tis een soort militaristische samenleving; iedereen moet het leger in, en lang ook. Behalve die lui natuurlijk.

Je ziet wel wat vage frictie tussen politici en militairen, maar dan eerder omdat politici dingen willen die zelfs het leger onmogelijk vindt, dacht ik. :moe:


De gewone mensen ja, die alleen maar een normaal leven willen leiden. Dat zijn de verliezers.

Tsja, wat winnen de leiders. Verlenging van hun macht.


Misschien zijn ze niet te verslaan, winnen kunnen ze ook niet.

In dit geval niet nee. Das het tragische.

Spoetnik
13-08-06, 12:12
Geplaatst door Nelis70
Waarom wordt er telkens gesproken over de ontvoering van 2 israelisch soldaten als oorzaak van het conflict?

De ontvoering van de 2 israelische soldaten is niet de oorzaak van het conflict. Waarom niet? Nou:
11:02 PM to abductees` parents: We`ll talk with Hezbollah over their release (Haaretz)

Kijk dit soort incidenten tussen Hezbollah en Israel gebeuren al jaren. Hezbollah valt bij tijd en wijlen Israelische grensposten aan nabij bezet Libanees grondgebied Shabah en Israel lancheert af en toe aanvallen uit op Hezbollah posities. Nooit is daar een oorlog over gevoerd. Toen dit conflict begon ging het om 2 ontvoerde soldaten en Olmert beweerde een maand geleden nog dat ze onmiddelijk en zonder pre-condities vrijgelaten moesten worden. Nu kan er blijkbaar wel met Hezbollah gepraat worden, dus dat was ook niet de reden van de oorlog.

Ondertussen vandaag verklaart Peretz Israel de winnaar van het conflict:
08:22 Defense Minister Peretz: Israel won and achieved the goals that were set (Army Radio)
Al weet hij zelf waarschijnlijk niet wat die goals zijn, immers de twee soldaten zijn niet vrij, Hezbollah kan nog steeds noord Israel bestoken en Israel heeft een flinke deuk in haar imago gekregen door Hezbollah.

Als je wilt weten wat de reden van de oorlog was, moet je niet zo zeer in Israel gaan rondkijken, maar in Washington. Deze oorlog tegen Libanon past in de agenda van de neocons, die het hele midden-oosten in as willen leggen.

Uit dit interessante stukje blijkt wat er achter schermen zich afspeelt:
http://www.insightmag.com/Media/MediaManager/Condi4.htm

Spoetnik
13-08-06, 12:28
Geplaatst door mark61
Dat idee heb ik ook. De verwevenheid is iig. groot. Hoeveel politici zijn geen oudmilitairen? Zijn er eigenlijk Israeli's die geen oud-militair zijn? Tis een soort militaristische samenleving; iedereen moet het leger in, en lang ook. Behalve die lui natuurlijk.

Je ziet wel wat vage frictie tussen politici en militairen, maar dan eerder omdat politici dingen willen die zelfs het leger onmogelijk vindt, dacht ik. :moe:


De dienstplicht is hier 3 jaar voor mannen en 18 maanden voor vrouwen. Al kan je ze better jongens en meisjes noemen, want ze moeten in het leger op hun 18de.

De frictie tussen militairen en politici bestaat eruit dat de generaals altijd harder willen ingrijpen, terwijl politici graag het imago van Israel en hun positie willen behouden. Het ziet er naar uit dat als dit conflict over is, dat er koppen gaan rollen. Zowel in het leger als in de politiek. Netanyahu zal waarschijnlijk natte dromen hebben, want nu Kadima heeft gefaald en Peretz zijn politieke carriere heeft weggegooid, zal hij denken een grote kans te hebben om een nieuwe verkiezing te winnen.

Nelis70
13-08-06, 13:29
Geplaatst door mark61
Gortdroge analyse :hihi:

Opmerkelijk zou ik het niet noemen. Geen geregeld leger heeft het ooit van een guerillaclub kunnen winnen, en dat zal ook nooit gebeuren. Tenzij je iedereen vermoordt natuurlijk. Daar zijn ze al een eind mee op streek.



Ten eerste zijn ze daar te kortzichtig voor, anders word je geen militair. Ten tweede interesseert het ze geen ruk.



Mja, politiek... en tegen welke prijs...

Er komt weer een nieuw tijdelijk evenwicht, net zoals het was, dus al die dood en vernietiging hebben voor niemand wat opgeleverd. Hezbollah raakt door zijn voorraden heen, en zal die nu moeilijk kunnen aanvullen. De ontwikkeling van Libanon naar een civil society is weer 20 jaar teruggezet.

Er zijn alleen maar verliezers.

Nee hoor, de saoudi's zijn blij dat dat goddeloze, mondaine, sodom en gomorra van een beiroet weer om zeep geholpen is.


Wanneer begrijpt nu eindelijk iedereen dat guerilleros onverslaanbaar zijn?

Maarten
13-08-06, 17:44
Geplaatst door Nelis70
heeft helemaal niets laten horen.
Niet iedereen is hier altijd, en niet iedereen ziet alles, en iedereen heeft prioriteiten bij het reageren. Bovendien staat het bord vol rotzooi, en ja...

Ik weet niet waarom het accent daar niet op die doden gelegd werd. Maar doden zijn misschien te normaal daar. israel doodde daar ook voortdurend nog mensen begreep ik, dus niet echt iets nieuws. Maar na gevangenneming kun je bevrijding aanvoeren als reden voor actie. Bepalend voor Israel's handelen en PR is altijd wat het westen zal vreten, en wat niet. Nou, ze schatten dat blijkbaar goed in, want hier wordt die legitimatie gepikt.

Maar verder is het een onzinnig verhaal. Er zitten gewoon libanese krijgsgevangenen in Israelische gevangenissen, dus kun je niet zeggen, dat die vrede daar geregeld was. Dan hoef je ook niet te klagen, dat er af en toe nog wat gebeurt. Daarom kun je de grootschalige inval rustig als nieuwe agressie beschouwen.

mark61
13-08-06, 18:09
Geplaatst door Nelis70
Nee hoor, de saoudi's zijn blij dat dat goddeloze, mondaine, sodom en gomorra van een beiroet weer om zeep geholpen is.

Huh? Daar gaan ze zelf altijd heen in het weekend.

Ze hadden liever gezien dat Hezbollah was afgemaakt, denk ik zo.

Qaiys
13-08-06, 18:12
Geplaatst door mark61
Huh? Daar gaan ze zelf altijd heen in het weekend.

Ze hadden liever gezien dat Hezbollah was afgemaakt, denk ik zo.

Niet de saoudies maar de grote saoediese leider cq schoothondje van het westen.

mark61
13-08-06, 18:17
Geplaatst door Qaiys
Niet de saoudies maar de grote saoediese leider cq schoothondje van het westen.

Dat bedoelde Nelis denk ik. Ik iig. wel.

Overigens is die koninklijke familie en al wie daaraan gelieerd is een tamelijk uitgebreide club.

Qaiys
13-08-06, 18:21
Geplaatst door mark61
Overigens is die koninklijke familie en al wie daaraan gelieerd is een tamelijk uitgebreide club.

Dat is onbelangrijk

mark61
13-08-06, 18:24
Geplaatst door Qaiys
Dat is onbelangrijk

Want? Voorlopig zitten ze al ca. 200 jaar in het zadel. Ook zonder Ami's of Britten.

Qaiys
13-08-06, 18:29
Geplaatst door mark61
Want? Voorlopig zitten ze al ca. 200 jaar in het zadel. Ook zonder Ami's of Britten.

Je bewering klopt niet maar is onbelangrijk voor het feit of de saoediesche bevolking voor- of tegenstander zou zijn van of hizb-u-lah.

Qaiys
13-08-06, 19:01
Geplaatst door Cherub
Zeker niet, sinds de Israelische terugtrekking uit Libanon in 2000 heeft Hisb'allah als beloning alleen maar raketten afgevuurd of Israel.

Dat is een leugen, hizb-U-lah schiet alleen rakketen af als reaktie op een zionistsiche bombardement.

Qaiys
13-08-06, 19:10
Geplaatst door Cherub
Hebben ze zich dan niet teruggetrokken toen ?

waarom zouden ze dan nog bombarderen ?



Wellicht om de raketinstallaties die op Noord Israel vuren uit de weg te ruimen, meer reden zie ik niet.

Vraag dat aan de zionistische moordenaars als je het niet weet.

mark61
13-08-06, 19:21
Geplaatst door Qaiys
Je bewering klopt niet maar is onbelangrijk voor het feit of de saoediesche bevolking voor- of tegenstander zou zijn van of hizb-u-lah.

Gottemegot. 250 jaar dan.

Dat is helemaal het onderwerp niet.

Nelis70
13-08-06, 20:09
Geplaatst door Qaiys
Dat is een leugen, hizb-U-lah schiet alleen rakketen af als reaktie op een zionistsiche bombardement. en die bombarderen weer alleen als reaktie op hezbollag raketten

Qaiys
13-08-06, 20:38
Geplaatst door Nelis70
en die bombarderen weer alleen als reaktie op hezbollag raketten

Zo zal het doorgaan totdat de zionistische entiteit net als Nazi-Duitsland geneutraliseerd is.

Orakel
13-08-06, 21:16
Geplaatst door Spoetnik
De ontvoering van de 2 israelische soldaten is niet de oorzaak van het conflict. Waarom niet? Als je wilt weten wat de reden van de oorlog was, moet je niet zo zeer in Israel gaan rondkijken, maar in Washington. Deze oorlog tegen Libanon past in de agenda van de neocons, die het hele midden-oosten in as willen leggen.

Uit dit interessante stukje blijkt wat er achter schermen zich afspeelt:
http://www.insightmag.com/Media/MediaManager/Condi4.htm

The sources said Mr. Bush believes that Israel's failure to defeat Hezbollah would encourage Iranian adventurism in neighboring Iraq. Ms. Rice has argued that the United States would be isolated both in the Middle East and Europe at a time when the administration seeks to build a consensus against Iran's nuclear weapons program.

Zou dit hele gelzar dan bedoeld zijn om Iran uit de tent te lokken en bij het conflict te betrekken?
Opdat men eindelijk een 'legitieme' reden heeft om Iran en haar nucleaire aspiraties aan te pakken?

Nelis70
13-08-06, 21:23
Geplaatst door Qaiys
Zo zal het doorgaan totdat de zionistische entiteit net als Nazi-Duitsland geneutraliseerd is.

mmm, ik waag dat te betwijfelen.
Je vergelijking met nazi duitsland begint overigens een beetje saai en voorspelbaar te worden, maar goed, als die jou erg aanspreekt, of je denkt dat de wereld er wijzer van wordt, moet je um vooral blijven maken.

Orakel
13-08-06, 21:52
Geplaatst door Ifegineia
:rolleyes:

Hezbollah is het huurlingenleger van Iran. Door hen gefinancierd en voorzien van wapens en opgesteld aan de grens van Israel.

Yes, i kneuw. En de Hamas is in haar ontstaan ondersteund door Israel en de VS als tegenhanger van de Al Fatah.

Dees is trouwens leuk:

Ontstaan
In 1982, kort na die Israeliese besetting van Suid-Libanon word Hezbollah uit radikale elemente van die Sjiïtiese Amal-Beweging en verskeie kleiner Groepe gevorm. Nadat dit aanvanklik aan die kant van die Amal-militêre groep teen die Israeliese weermag in Libanon geveg het, onstaan daar in 1985 swaar gevegte tussen die deur Iran ondersteunde Hezbollah en Amal wat weer deur Sirië ondersteun is. Die einde van die Libanese Burgeroorlog lei opnuut tot rekonsiliasie tussen die twee Sjiïtiese militêre groepe. Hulle politieke vleuels ondertussen ook 'n verkiesingsooreenkoms aangegaan.

[wysig]
Finansiering
Hezbollah word gefinansier deur hoofsaaklik onverklaarde donateurs asook deur Iran wat maandeliks tot 50 Miljoen Euro aan Hezbollah skenk. Baie van Hezbollah se wapens kom ook uit Iran.

Enniewees: als Iran zo 'slim' is om juist nu openlijk wapens te leveren aan de Hezbollah, dan zetten ze de deur open voor Boesj en ze Brady Bunch.
En Israel heb al een paar keer geroepen dat de internationale gemeenschap Iran mot aanpakken. Boe hoe hoe.
Dat wou die gemeenschap nie, en dus gaat Israel dat heel slick alsnog voor elkaar proberen te krijgen.
Tis een gok, maar hey, het zijn mij 50 dirhams.

mark61
13-08-06, 21:54
Geplaatst door Orakel
The sources said Mr. Bush believes that Israel's failure to defeat Hezbollah would encourage Iranian adventurism in neighboring Iraq. Ms. Rice has argued that the United States would be isolated both in the Middle East and Europe at a time when the administration seeks to build a consensus against Iran's nuclear weapons program.

Zou dit hele gelzar dan bedoeld zijn om Iran uit de tent te lokken en bij het conflict te betrekken?
Opdat men eindelijk een 'legitieme' reden heeft om Iran en haar nucleaire aspiraties aan te pakken?

Andersom dacht ik. Iran wil iedereen ff bezighouden in het MO, polariseren, zodat er van sancties of erger helemaal niks meer komt. Is het idee van sommigen. Kan ook beswel.

Je eigen kwoot, afijn mevrouw rijst, wijst in die richting.

mark61
13-08-06, 22:01
Geplaatst door Orakel
Enniewees: als Iran zo 'slim' is om juist nu openlijk wapens te leveren aan de Hezbollah, dan zetten ze de deur open voor Boesj en ze Brady Bunch.
En Israel heb al een paar keer geroepen dat de internationale gemeenschap Iran mot aanpakken. Boe hoe hoe.
Dat wou die gemeenschap nie, en dus gaat Israel dat heel slick alsnog voor elkaar proberen te krijgen.
Tis een gok, maar hey, het zijn mij 50 dirhams.

Jij bent baaie getik. :hihi:

Openlijk niet. Ze ontkennen. :ego: En Engelse en Franse en ik dacht Amerikaanse wapens zitten er ook tussen, dus laat Bush de facturen maar es opvragen. :hihi:

Geloof niet dat de rest van de wereld bemoeienis van israel als een aanbeveling voor sancties etc. tegen iran ziet.

Orakel
13-08-06, 22:09
Geplaatst door mark61
Andersom dacht ik. Iran wil iedereen ff bezighouden in het MO, polariseren, zodat er van sancties of erger helemaal niks meer komt. Is het idee van sommigen. Kan ook beswel.

Je eigen kwoot, afijn mevrouw rijst, wijst in die richting.

Hmm, zou ook kunnen. Achmeddienietjat is d'r gek genoeg voor.

Off-topic: nam net een hap balsamico-chips, ggtfoe. assof je uilezeik naar binnen zit te werken zeg. Wat een chemische rommel zeg, tis net gefermenteerde vogelpeop.

mark61
13-08-06, 22:14
Geplaatst door Orakel
Hmm, zou ook kunnen. Achmeddienietjat is d'r gek genoeg voor.

Off-topic: nam net een hap balsamico-chips, ggtfoe. assof je uilezeik naar binnen zit te werken zeg. Wat een chemische rommel zeg, tis net gefermenteerde vogelpeop.

Ik vind het wel slim, zij het cynisch. Maar hallo, als je niet cynisch bent kom je nergens aan de macht.

balsachips? Hoe komtie derop. Aster azijn over mijn chips gepist moet worden doe ik dat zelf wel.

Qaiys
13-08-06, 22:45
Geplaatst door Nelis70
mmm, ik waag dat te betwijfelen.
Je vergelijking met nazi duitsland begint overigens een beetje saai en voorspelbaar te worden, maar goed, als die jou erg aanspreekt, of je denkt dat de wereld er wijzer van wordt, moet je um vooral blijven maken.

Ik weet zeker dat de zionistische entiteit geneutraliseerd zal worden.

Saai voorspelbaar vergelijking?? Dat is de beste vergelijking die bij een racistische geroofde natie past. Zuid-Afrika ten tijde van apartheid kan er ook mee door.

Orakel
13-08-06, 22:54
Geplaatst door Ifegineia
Die dirhams zijn niet veel waard, vriend.
Iran deed het in het geniep, en heeft zich verkeken op de hetze die zou ontstaan als Israel ging reageren op de aanvallen van Hezbollah. Iran stond met Syrië geïsoleerd.
Mensen schijnen ook te zijn vergeten dat de Hezbollah een maand voor hun aanval niet eens wist te vertellen bij benadering om hoeveel en welke gevangenen het nou eigenlijk ging (Economist). En ze volgden trouwens pal op Hamas die eveneens een ontvoering en aanval op Israel deed, ook zogenaamd om gevangenen, terwijl Olmert en Abbas net hadden afgesproken om de dialoog aan te gaan over die gevangenen.
En niet te vergeten: 12 juli, net na de aanval van Hezbollah op Israel, moest Iran uitsluitsel geven over hun kernwapenprogramma. They didn't.

Ik begin ondertussen wel erg nieuwsgierig te worden naar waarom die mensen eigenlijk vastzitten in Israel. Je zou zeggen omdat ze lelietjes-van-dalen verkochten op straat. :nerd:

Hmmm, the plot is thickening, my dear doctor Watson. Interessant.
Israel staat er welliswaar om bekend dat ze haar burgers niet in de steek laat, ook nieti nhet buitenalnd, maar dat deze hele charade om 2 ontvoerde militairen is begonnen, is even klaar als dat me hoogbejaarde buuf vanavond van bil gaat.
Dus de tactiek van Iran ricocheert? Hmmmm, en de verenigde satan gaat heen met het been door zich te verzetten tegen een staakt-het-vuren? Mooie kans om Hezbollah te begraven?

Lelietjes van dalen? Djeezzz, woest niet dat je groene vingers had.

Nelis70
13-08-06, 23:01
Geplaatst door Qaiys
Ik weet zeker dat de zionistische entiteit geneutraliseerd zal worden.

Saai voorspelbaar vergelijking?? Dat is de beste vergelijking die bij een racistische geroofde natie past. Zuid-Afrika ten tijde van apartheid kan er ook mee door.

Zuid Afrika vergelijken met nazi Duitsland? Daarmee zeg je dat Hitler minder slecht was dan ie was.
Het is voor de hand liggend maar o zo gevaarlijk door iets waarover je je opwindt maar gelijk met het ergste te vergelijken dat je kent. Je meet daarmee de slechtheid aan de mate van je eigen opwinding en dat getuigt van egocentrisme.
Maar je bereikt ermee dat dat specifieke ergste dat je kent in slechtheid afneemt.

Qaiys
13-08-06, 23:16
Geplaatst door Nelis70
Zuid Afrika vergelijken met nazi Duitsland? Daarmee zeg je dat Hitler minder slecht was dan ie was.
Het is voor de hand liggend maar o zo gevaarlijk door iets waarover je je opwindt maar gelijk met het ergste te vergelijken dat je kent. Je meet daarmee de slechtheid aan de mate van je eigen opwinding en dat getuigt van egocentrisme.
Maar je bereikt ermee dat dat specifieke ergste dat je kent in slechtheid afneemt.

Wat hitler voor de joden was, en wat de blanken waren voor de zuid-afrikanen zijn de zionisten voor de palestijnen.

Nelis70
13-08-06, 23:34
Geplaatst door Qaiys
Wat hitler voor de joden was, en wat de blanken waren voor de zuid-afrikanen zijn de zionisten voor de palestijnen.

Kan ik het nog beter uitleggen? Wat weet je eigenlijk van zuid afrika?

Maarten
14-08-06, 03:15
Geplaatst door Orakel
[I]
Zou dit hele gelzar dan bedoeld zijn om Iran uit de tent te lokken en bij het conflict te betrekken?
Opdat men eindelijk een 'legitieme' reden heeft om Iran en haar nucleaire aspiraties aan te pakken?

In een schaakspel heeft niet elke zet een duidelijk doel. Positie verbeteren kan meer doelen dienen. Het geeft gewoon mogelijkheden.
En de Republikeinse en Israelische agenda's zullen echt niet gewijzigd zijn..

Coolassprov MC
14-08-06, 06:58
Geplaatst door Nelis70
Waarom wordt er telkens gesproken over de ontvoering van 2 israelisch soldaten als oorzaak van het conflict? Waarom worden de gedode israeliërs bij die actie van Hezbollah nooit genoemd? In enkele discussies met Maarten en Quaiys heb ik dit al genoemd, maar Q heeft alleen het woord chronologie gerbuld, en het daarbij gelaten, en Maarten heeft helemaal niets laten horen. Dus wellicht zijn er anderen die hierover iets kunnen zeggen.

"Het conflict begon op woensdag 12 juli 2006 toen strijders van de Libanese Hezbollah-militie Israëlisch grondgebied binnendrongen en een Israëlische grenspost aanvielen. Bij deze aanval werden drie Israëlische soldaten gedood en twee gevangengenomen (Ehud Goldwasser en Eldad Regev) [2]. Tegelijkertijd vuurde Hezbollah Katjoesja-raketten af op Israëlisch grondgebied. "

En ja, ik snap ook wel dat zo'n incident niet op zich zelf staat.

Zulke vragen worden gesteld door domme mensen en incompetente propagandisten die niet in staat zijn om de racist in hunzelf te verhullen.

Voor degene die het opgevallen is, is het evenmin Israel die de dood van de soldaten noemenswaardig vindt; waarom is dat?

Omdat het natuurlijk ook niet moet lijken op een wraakactie; wraakacties zijn de praktijken van maffia-don's en barbaarse wredenaars. Hier zou nog eens bij moeten komen dat het er teveel op zou gaan lijken dat het enkele leven van een jood belangrijker is dan het leven van miljoenen Arabieren en hun zo geliefde land en bezittingen.

En zo trots zijn we nu ook weer niet op ons fascisme, racisme en nazistoicide afwijkingkjes.

Nelis70
14-08-06, 08:13
Geplaatst door Coolassprov MC
Zulke vragen worden gesteld door domme mensen en incompetente propagandisten die niet in staat zijn om de racist in hunzelf te verhullen.

Voor degene die het opgevallen is, is het evenmin Israel die de dood van de soldaten noemenswaardig vindt;

jij zegt het. ik heb de israelische media niet bijgehouden. wellicht in tegenstelling tot wat jij verwachtte.


waarom is dat?
Omdat het natuurlijk ook niet moet lijken op een wraakactie; wraakacties zijn de praktijken van maffia-don's en barbaarse wredenaars.

volgens mij is er constant sprake van wraakacties daaro. en is men daar ook vrij open over.


Hier zou nog eens bij moeten komen dat het er teveel op zou gaan lijken dat het enkele leven van een jood belangrijker is dan het leven van miljoenen Arabieren en hun zo geliefde land en bezittingen.

En zo trots zijn we nu ook weer niet op ons fascisme, racisme en nazistoicide afwijkingkjes.

Maarten
14-08-06, 13:49
Geplaatst door Coolassprov MC
Zulke vragen worden gesteld door domme mensen en incompetente propagandisten die niet in staat zijn om de racist in hunzelf te verhullen.

Voor degene die het opgevallen is, is het evenmin Israel die de dood van de soldaten noemenswaardig vindt; waarom is dat?

Ik dacht ook even, dat Nelis de bedoeling had te betogen, dat die doden erbij geteld moesten worden. En dan kan ik me wel voorstellen, dat je zo tekeer gaat over racisten enz, want die tellen de libanese ellende er niet bij.

Maar in feite stelt Nelis dezelfde vraag als jij, namelijk waarom het niet gebeurt?
Jouw antwoord is dan ongeveer hetzelfde als het mijne.
Bij alles wat Israel doet is maar éen ding bepalend, namelijk hun goede naam in het westen. En wat ze met PR verkocht denken te krijgen.

Coolassprov MC
15-08-06, 05:59
Geplaatst door Nelis70
jij zegt het. ik heb de israelische media niet bijgehouden. wellicht in tegenstelling tot wat jij verwachtte.

Is het iets om je voor te schamen? Voor je informatie volg ik zelf wel de israelische media; maar dit doet in het geheel niet ter zake; ik had het namelijk niet over de israelische media maar over officiele israelische regeringsbronnen; dat is voor jou wel makkelijk te checken; herinneren zij ons er wel constant aan dat het ook gaat om de 8 dode jode millitairen?


Geplaatst door Nelis70
volgens mij is er constant sprake van wraakacties daaro. en is men daar ook vrij open over.

Misschien heb je nog steeds het idee dat er met LEGO gespeeld wordt, maar bij mijn informatie is er een geheel land inclusief inzitenden 25jaar terug in de tijd verplaatst; tot moes verpulverd m.a.w.

Maar als je het een wraakactie wilt noemen. moet je het doen; het maakt de discussie met jou alleen maar makkelijker.

Canaris
15-08-06, 08:05
Onze arabische vrienden hier mogen echt niet klagen over de manier waarop de media deze oorlog hebben behandeld. Zelden heb ik zo´n slechte berichtgeving gezien. Compleet 1 dimensionaal tegen Israel. Alsof Jasser daarboven aan de touwtjes zat te trekken.

Jullie zijn toch op je wenken bediend worden ! Waarom nog klagen ?

Iemand had het over het morele failisement van het Westen wat natuurlijk lariekoek is. Als we echter over het morele failisement van zendingen als Nova en Consorten praten , dan wordt het interressant.

Maarten
15-08-06, 09:32
Geplaatst door Cherub
Als moslims expliciet vanuit hun geloof aanslagen plegen op markten, bussen, moskeeen en zelfs scholen, kun je zeggen dat dit het morele failliet van een hele godsdienst is.

- Hitler motiveerde zijn oorlogen expliciet op Christelijke normen en waarden. Totaal aantal doden: 55 miljoen.
- De Argentijnse Junta motiveerde zijn moordpartijen en martelpraktijken expliciet vanuit de verdediging van Christelijke normen en waarden.
- Zoek het verder zelf maar na over het Apartheidsregime, Franco, Mussolini enz.


Heb jij een joodse achtergrond?

Nelis70
15-08-06, 10:04
Geplaatst door Maarten
- Hitler motiveerde zijn oorlogen expliciet op Christelijke normen en waarden. Totaal aantal doden: 55 miljoen.

het enige dat ik daarvan gehoord heb is dat op de riem van duitse militairen Gott mit uns stond, maar dat H erg religieus was is mij niet bekend.


- De Argentijnse Junta motiveerde zijn moordpartijen en martelpraktijken expliciet vanuit de verdediging van Christelijke normen en waarden.
- Zoek het verder zelf maar na over het Apartheidsregime, Franco, Mussolini enz.

apartheidsregime inderdaad; daar werd het standpunt van de kerk overgenomen door de regering waardoor die pretendeerde mandaat van God zelf te hebben. Altijd eng als een regering dat denkt, gaat doorgaans niet goed.
Dit werd gelukkig wel beperkt tot Zuid Afrika, althans in deze mate. Bovendien werden de zwarten als nog-te-verheffen bevolkingsgroep beschouwd, dat was de basis van hun ideologie. Dat is toch nog net wat anders dan 'vijanden die je moet uitroeien'. Maar ik ben het met je eens dat sec het feit dat er zelfmoordterroristen zijn die uit naam van een religie onschuldigen doden dan wel een aanleiding mag zijn voor verder en kritisch onderzoek naar die religie, maar niet per definitie het moreel en ethisch faillisement van die religie.



Heb jij een joodse achtergrond?

Maarten
15-08-06, 10:55
Geplaatst door Nelis70
maar dat H erg religieus was is mij niet bekend.

Dat is ook niet relevant. Niemand van al die lui hoeft religieus geweest te zijn. Maar ze baseerden hun oorlogen op christelijke normen en waarden. Hitler was meen ik atheist. Maar zijn achterban hoorde je er wel weer over. En die hele oorlog werd gevoerd als cultuur- en moraalstrijd. Christendom was daar zeker onderdeel van.

Maar die zelfmoordaanslagen? Engels onderzoek wees uit, dat 95% ervan enkel voorkwam in gebieden met zware westerse onderdrukking. Er vind dus een soort versmelting plaats van allerlei motieven, waar de godsdienst er éen van is. Maar onderzoek daar naar heeft weinig zin bij zo'n mix. Godsdienst wordt in die situaties altijd achter de strijd gezet. Maar ik schrijf je er zo 2 pagina's over vol, dat wij onder dergelijke omstandigheden geen haar beter zijn echt niet. Wij zijn eerder agressief, en dat is aan te tonen.

Nelis70
15-08-06, 11:01
Geplaatst door Maarten
Dat is ook niet relevant. Niemand van al die lui hoeft religieus geweest te zijn. Maar ze baseerden hun oorlogen op christelijke normen en waarden.

Zou kunnen, maar ik betwijfel het.


Hitler was meen ik atheist. Maar zijn achterban hoorde je er wel weer over. En die hele oorlog werd gevoerd als cultuur- en moraalstrijd. Christendom was daar zeker onderdeel van.

Maar die zelfmoordaanslagen? Engels onderzoek wees uit, dat 95% ervan enkel voorkwam in gebieden met zware westerse onderdrukking. Er vind dus een soort versmelting plaats van allerlei motieven, waar de godsdienst er éen van is. Maar onderzoek daar naar heeft weinig zin bij zo'n mix. Godsdienst wordt in die situaties altijd achter de strijd gezet. Maar ik schrijf je er zo 2 pagina's over vol, dat wij onder dergelijke omstandigheden geen haar beter zijn echt niet. Wij zijn eerder agressief, en dat is aan te tonen.

O, ik heb geen hoge pet op van de mens, en durf ook geen hand in het vuur te steken dat ik zo zou handelen als ik graag zou willen, als ik in een extreme situatie geplaatst wordt. Ik hoop het wel. Maar dat betekent niet dat je daarom geen norm moet stellen, en die moet blijven herhalen, iedere keer in een andere vorm, met andere woorden, om te voorkomen dat hij cliché gaat klinken. Leon de Winter zei in de afgelopen zomergasten enkele goede dingen over wat beschaving is, nog gezien?

Maarten
15-08-06, 12:21
Geplaatst door Nelis70
Zou kunnen, maar ik betwijfel het.

Ik weet niet wat je precies betwijfelt, maar feit is dat er door al die regimes of hun aanhang een stevig beroep op de christelijke normen en waarden gedaan werd, ter legitimatie van de politiek. Het is verder echt niet relevant of ze persoonlijk gelovig waren of niet, of half, enz. Dat laat zich zelfs niet eens goed beoordelen. Schurken kunnen zichzelf gelovig achten of niet. Het heeft helemaal geen zin daar naar te kijken, of er interessant over te wezen. Het grote punt is, of religie in de strijd gebruikt werd. Dan gaat het om wat honderdduizenden of miljoenen geloven, kortom wat de hele kracht van de beweging was.


Geplaatst door Nelis70


O, ik heb geen hoge pet op van de mens, en durf ook geen hand in het vuur te steken dat ik zo zou handelen als ik graag zou willen, als ik in een extreme situatie geplaatst wordt. Ik hoop het wel. Maar dat betekent niet dat je daarom geen norm moet stellen, en die moet blijven herhalen, iedere keer in een andere vorm, met andere woorden, om te voorkomen dat hij cliché gaat klinken. Leon de Winter zei in de afgelopen zomergasten enkele goede dingen over wat beschaving is, nog gezien?

Bedenk vooral dat álle genoemde bedenkelijke regimes de verdediging van de beschaving bovenaan hun lijstje hadden staan. Bij bijna al die regimes heerste intern een behoorlijke beschaving, De klacht over die regimes gaat niet over hun interne beschaving, maar over hoe ze ter verdediging van hun beschaving met de buitenwereld omsprongen.

Laat je dus niet in de luren leggen door Leon de Winter. Dat is een uitgesproken voorbeeld van iemand, die graag de nadruk op onze interne beschaving legt, maar verder gedachten heeft over Arabieren, die niet veel schelen met die regimes. De man is een notoire hater, en zijn schrijfsels zitten vol met allerlei ontmenselijking van Arabieren, ontkenning van hun rechten, vergaande demonisering, vergaande zondebokideeen, enz. Maar de Winter is niet gek. Hij weet uitstekend waar hij de accenten moet leggen, zodat het hier gepikt wordt.

Heb je 'm niet zien zweten tijdens de uitzending? Dat is omdat hij weet, dat hij ontzettend moet uitkijken, dat hij niet uit zijn dak gaat, of dat hij de zaken acceptabel moet blijven brengen, en omdat hij vragen kan krijgen, waarbij hij door de mand kan vallen. Je zag 'm daarom ook niet open wezen, maar vooral de angsthaas zijn. Hij zei wel dat het lag aan de vele camera's en wensen, maar z'n probleem was dat hij teveel in de picture stond. Dat is een probleem voor zijn dubbele agenda.

Maar over die zelfmoordaanslagen. Ja, ik ken dat beschavingsverhaal natuurlijk. Knevel dweept er ook mee, en elke zichzelf respecterende Nederlander kijkt met afgrijzen naar zelfmoordgedoe. het is weer eens flink hypocriet. We weten echt genoeg van oorlogen. En er zijn hele goede films en boeken over het bekende thema, dat oorlogen allerlei morele dilemma's boven halen, waar heel moeilijk uit te komen is, met name in de persoonlijke levenssfeer. Mag je doden? (het gaat hier niet om theorie, maar om wat je zelf beslist, dus terwijl je er voor staat) Hoever gaat zelfverdediging? Pleeg je verzet, als je de kans loopt, dat ze je familie ervoor overhoop schieten? Deel je je brood met je buurman in hongertijden? Ga je samenwerken met de vijand, omdat er allerlei goede effecten van te verwachten zijn?
Maar er zijn nog massa's andere vragen.
Vandaar dat onlangs een Marokkaans film een hoge prijs kreeg, want die liet de gevoelens van vertwijfeling bij zelfmoordaanslagfiguren zien. Dat is heel wat realistischer dan het gedoe van de Winter, die het vooral doet om aanhang te krijgen. De film laat zien, hoe die jongens weten dat ze moorden, dat er onschuldigen sterven, en dat ze zelf zullen sterven.. die proberen dat af te wegen tegen de zin van wat ze doen als verzetsdaad. Ik kan er even niet te lang op in gaan, maar die zin is er. Het is dus echt een hele moeilijke afweging.

Maar je lacht je ook dood, want de Winter presenteerde als favoriete film Tarkovski's: Andrei Rublev. Inderdaad een prachtfilm. Maar daarin zie je hoe die Russen afgeslacht worden door de Tataarse horden. Dat roept juist allerlei vragen op over zelfverdediging. Hij past dat helemaal niet toe op de Palestijnen. En dat is het hele probleem met Leon de Winter. Hij past zeer consequent helemaal niets van zijn moraal toe op de Palestijnen. Daarmee kun je hem helemaal op éen lijn zetten met de racisten.

Spoetnik
15-08-06, 13:17
Geplaatst door Orakel
The sources said Mr. Bush believes that Israel's failure to defeat Hezbollah would encourage Iranian adventurism in neighboring Iraq. Ms. Rice has argued that the United States would be isolated both in the Middle East and Europe at a time when the administration seeks to build a consensus against Iran's nuclear weapons program.

Zou dit hele gelzar dan bedoeld zijn om Iran uit de tent te lokken en bij het conflict te betrekken?
Opdat men eindelijk een 'legitieme' reden heeft om Iran en haar nucleaire aspiraties aan te pakken?

Seymour Hersch got the goods:
http://www.newyorker.com/fact/content/articles/060821fa_fact

Nelis70
15-08-06, 13:37
Geplaatst door Maarten
Ik weet niet wat je precies betwijfelt,
maar feit is dat er door al die regimes of hun aanhang een stevig beroep op de christelijke normen en waarden gedaan werd, ter legitimatie van de politiek. Het is verder echt niet relevant of ze persoonlijk gelovig waren of niet, of half, enz.

ik denk dat het wel relevant is: als iemand die zichzelf sterk gelovig noemt en aantoonbaar kennis heeft genomen van het geloof dat hij zegt aan te hangen, probeert de wereld te veroveren en daarbij vele onschuldigen doodt, kàn dat wel degelijk wat zeggen over het geloof (anders zegt het wel wat over de persoonlijheid van die persoon).
Je kan de proefgroep natuurlijk ook groter nemen en kijken hoe de rest van de volgelingen van dat geloof daarmee omgaat. Hoewel de diverse grote godsdiensten vaak voor meerdere uitleggingenen vatbaar zijn, zitten er wel grenzen aan die uitleggingen.
Ik heb wel eens aan een klein experimentje gedacht waarin ik iemand die nauwelijks kennis heeft van het christelijk geloof en er geen belang bij heeft, die bovendien een goed begrijpend lezer is, één van de evangeliën te laten lezen en dan te ondervragen over welke verdedigingen van agressieve politiek hij daarmee in overeenstemming vindt.
Maar goed, nu wijk ik een beetje af.


Dat laat zich zelfs niet eens goed beoordelen. Schurken kunnen zichzelf gelovig achten of niet. Het heeft helemaal geen zin daar naar te kijken, of er interessant over te wezen. Het grote punt is, of religie in de strijd gebruikt werd

als dat is wat je belangrijk vindt, dan is het toch ook relevant om te kijken wat de aanstichter zelf vindt van zijn geloof, en
of hij daarop teruggrijpt om zijn daden te verdedigen of het alleen maar gebruikt om anderen te motiveren, als een slimme inspirator/manipulator?


Dan gaat het om wat honderdduizenden of miljoenen geloven, kortom wat de hele kracht van de beweging was.


Bedenk vooral dat álle genoemde bedenkelijke regimes de verdediging van de beschaving bovenaan hun lijstje hadden staan.

denk je? Hitler? Verwoerd? Stalin?


Bij bijna al die regimes heerste intern een behoorlijke beschaving, De klacht over die regimes gaat niet over hun interne beschaving, maar over hoe ze ter verdediging van hun beschaving met de buitenwereld omsprongen.

dat heb je dan wel weer goed gezegd


Laat je dus niet in de luren leggen door Leon de Winter. Dat is een uitgesproken voorbeeld van iemand, die graag de nadruk op onze interne beschaving legt, maar verder gedachten heeft over Arabieren, die niet veel schelen met die regimes. De man is een notoire hater, en zijn schrijfsels zitten vol met allerlei ontmenselijking van Arabieren, ontkenning van hun rechten, vergaande demonisering, vergaande zondebokideeen, enz. Maar de Winter is niet gek. Hij weet uitstekend waar hij de accenten moet leggen, zodat het hier gepikt wordt.

hij is niet mijn voorbeeld in alles, maar over beschaving en het gevecht van de mens (lees: man) met zijn ageressieve instincten van de mens heeft hij heldere dingen gezegd.


Heb je 'm niet zien zweten tijdens de uitzending? Dat is omdat hij weet, dat hij ontzettend moet uitkijken, dat hij niet uit zijn dak gaat, of dat hij de zaken acceptabel moet blijven brengen, en omdat hij vragen kan krijgen, waarbij hij door de mand kan vallen. Je zag 'm daarom ook niet open wezen, maar vooral de angsthaas zijn. Hij zei wel dat het lag aan de vele camera's en wensen, maar z'n probleem was dat hij teveel in de picture stond. Dat is een probleem voor zijn dubbele agenda.

Maar over die zelfmoordaanslagen. Ja, ik ken dat beschavingsverhaal natuurlijk. Knevel dweept er ook mee, en elke zichzelf respecterende Nederlander kijkt met afgrijzen naar zelfmoordgedoe. het is weer eens flink hypocriet. We weten echt genoeg van oorlogen. En er zijn hele goede films en boeken over het bekende thema, dat oorlogen allerlei morele dilemma's boven halen, waar heel moeilijk uit te komen is, met name in de persoonlijke levenssfeer. Mag je doden? (het gaat hier niet om theorie, maar om wat je zelf beslist, dus terwijl je er voor staat) Hoever gaat zelfverdediging? Pleeg je verzet, als je de kans loopt, dat ze je familie ervoor overhoop schieten? Deel je je brood met je buurman in hongertijden? Ga je samenwerken met de vijand, omdat er allerlei goede effecten van te verwachten zijn?
Maar er zijn nog massa's andere vragen.
Vandaar dat onlangs een Marokkaans film een hoge prijs kreeg, want die liet de gevoelens van vertwijfeling bij zelfmoordaanslagfiguren zien.

heb er van gehoord, maar um nog niet gezien. weet je toevallig de titel uit je hoofd?


Dat is heel wat realistischer dan het gedoe van de Winter, die het vooral doet om aanhang te krijgen. De film laat zien, hoe die jongens weten dat ze moorden, dat er onschuldigen sterven, en dat ze zelf zullen sterven.. die proberen dat af te wegen tegen de zin van wat ze doen als verzetsdaad. Ik kan er even niet te lang op in gaan, maar die zin is er. Het is dus echt een hele moeilijke afweging.

Maar je lacht je ook dood, want de Winter presenteerde als favoriete film Tarkovski's: Andrei Rublev. Inderdaad een prachtfilm. Maar daarin zie je hoe die Russen afgeslacht worden door de Tataarse horden. Dat roept juist allerlei vragen op over zelfverdediging. Hij past dat helemaal niet toe op de Palestijnen. En dat is het hele probleem met Leon de Winter. Hij past zeer consequent helemaal niets van zijn moraal toe op de Palestijnen. Daarmee kun je hem helemaal op éen lijn zetten met de racisten.

heb verder vandaag geen tijd meer om te schrijven, dus als je geen reply op je reply meer krijgt weet je dat het niet (al te :) ) persoonlijk is.

Maarten
15-08-06, 14:13
Geplaatst door Nelis70

heb verder vandaag geen tijd meer om te schrijven, dus als je geen reply op je reply meer krijgt weet je dat het niet (al te :) ) persoonlijk is.

Dat noem ik nog eens een aardige mededeling. Ik ken dat dilemma ook. Ik ben vaak een paar dagen weg, en vraag me soms ook af hoe dat ervaren wordt midden in een discussie.

Maar zelfs Hitler had een stevig beschavingsoffensief op zijn manier, ja. Dat ging allemaal over moraal, orde tucht, mentaliteit, waarden, enz. Zowel zijn toespraken als die van Gobbels stonden er bol van.
Bij Stalin ging het niet over verdediging van de beschaving tegen de boze buitenwereld. Maar dat communisme was wel erg strak in de moraal. Daar controleerden ze alles op, ook de kunst, de berichtgeving enz.
Maar bij de Argentijnse Junta was het zeker beschavingsoffensief. Hopen verhalen over normen en waarden, en degenen die het bedreigden.
Maar zeker ook die Engelsen in zuid-Afrika. Die negers werden echt als barbarij ervaren, waar bescherming van de beschaving tegen nodig was.

M'n klacht over Leon de Winter gaat niet over zijn beschaving, maar over het gebrek aan toepassing van zijn ideeen en normen op de Palestijnen. Maar hij is een schrijver, en echt een goede. Hij weet je dus heel makkelijk mee te slepen in een bepaalde lijn. Maar toch vind ik het tamelijk makkelijk om aan te wijzen waar het niet deugt. Bij elke tweede zin kun je wel denken: En in omgekeerde richting dan?? Hij is echt verschrikkelijk hypocriet.

Bekend is bijvoorbeeld zijn stuk tegen de uitspraak over de Muur door het Internationale Gerechtshof. Hij houdt hele tirades over de VN, beschrijft alle blunders daar in geuren en kleuren, en besluit dan dat de uitspraak ook weer gepolitiseerd is. Een overtuigend verhaal. Denk je. Maar als je goed gaat kijken, dan gaat de hele zaak niet over de VN, maar over de basisregels voor de vrede van de VN, en die werden ook perfect toegepast. Niks mis mee. 14 rechters besloten dan ook unaniem. En de 15e was een Amerikaanse Republikein. Maar de uitspraak mankeerde niets. De enige gepolitiseerden zijn die Amerikaan en Leon de Winter.

Coolassprov MC
15-08-06, 17:01
Geplaatst door Cherub
Als moslims expliciet vanuit hun geloof aanslagen plegen op markten, bussen, moskeeen en zelfs scholen, kun je zeggen dat dit het morele failliet van een hele godsdienst is.

Zolang we geen George washinton, geen Bush, geen Hitler en geen Stalin hebben voortgebracht houden we onszelf wel zoet.

Maarten
15-08-06, 21:07
Geplaatst door Cherub
Als moslims expliciet vanuit hun geloof aanslagen plegen op markten, bussen, moskeeen en zelfs scholen, kun je zeggen dat dit het morele failliet van een hele godsdienst is.

Zolang ze geen soort Vreemdelingenlegioen, Wehrmacht, Franco-fascisten, Engelse Leger, Rode Leger (russen zijn ook europeaan, ook christelijk) of Amerikaans leger (de kanonnen worden weer gezegend) onze kant uitgestuurd hebben, misschien een beetje stil zijn...

Zolang niet grootschalig gekoloniseerd wordt, zoals de westerse wereld in de afgelopen eeuw grootschalig gedaan heeft in de moslimwereld, misschien nog stiller zijn.

Zolang wij nog doorgaan met kolonisatie, of netter uitgedrukt in moderne termen: met zware militaire middelen permanent de landsgrenzen met moslimvolkeren overschrijden, zoals door Israel, zou ik maar múisstil wezen, als ik jou was.





Je mag alles optellen: Beslan, 911, intifada's, London, Cassablanca, Madrid, theo dinges, en wat je allemaal nog meer kunt verzinnen: Het is nog geen splintertje van wat de "christelijke" wereld allemaal in de moslimwereld aanrichtte.

Coolassprov MC
15-08-06, 21:50
Geplaatst door Cherub
Wat kwam die islamitische wereld dan doen in Spanje, Zuid Frankrijk, Byzantium, de Balkan totaan Wenen ?


Hoe heeft die botte macht in 1 eeuw de breedten van de aarde veroverd, zoals in Habbekuk staat, van Mauretanie totaan de Indus.

door bloemetjes uit te delen ?

Ga maar even rondreizen door Andalusie en dan zien, horen en voelen hoe ze dat deden; mijn hetero vrindjes zijn je al voor gegaan:

http://kok.fotopic.net/

Coolassprov MC
15-08-06, 22:03
Geplaatst door Cherub
verder snap ik je opmerking niet zo ivm de mijne.

Geef jij maar eens antwoord op je eigen vragen; hoe retorisch ze ook mogen zijn. Werk je dus maar eens flink in de nesten en dan roep ik je tot de orde en breng ik het in de context van de discussie.

Maarten
15-08-06, 22:26
Geplaatst door Cherub Spanje Hóe lang geleden??
Zuid Frankrijk
Hóe lang geleden??
ByzantiumHóe lang geleden??
Balkan tot aan Wenen Hier heb je dan eindelijk het eige punt, ook al moet je er een eeuw voor terug
Hoe heeft die botte macht in 1 eeuw de breedten van de aarde veroverd, zoals in Habbekuk staat, van Mauretanie totaan de Indus.Hóe lang geleden??

Was dit je antwoord C.?
We lieten het je maar een keer zien hoor. Je bent gewoon de hofnar op deze site. Geen enkele logica, geen enkele proportionaliteit.. Ik weet niet eens of jij jezelf wel serieus neemt, Maar alles wat hersens heeft hier, dat staat je een idioot te vinden.. Krijg je nog wel eens antwoord? Noem dat dan mazzel.

En PS: met het soort antwoord wat je hier gaf, kun je ongeveer de hele christelijke geschiedenis buiten zijn territorium er tegen aanvoeren.. Alle kolonisaties, uitroeien van Inca's, indianen, abouriginals, maori's, afrikanen, de hele slavernij, alle apartheid enz enz enz..
Het is me een raadsel waar jij je verstand denkt te hebbenzitten.

Maarten
15-08-06, 22:42
Geplaatst door Cherub
Dit is pas geleden en je bent er nog heel wat vergeten.

Ja, en het ontbreekt je ten ene male aan hersens om te zien wat een splintertje dat is, in vergelijking met de rest. Ik heb het je nog maar even breed uit staan meten. Jij bent een typisch geval van een blinde mol, die er uit overtuiging voor kiest om dat te blijven. Zijn er mensen die met jou willen discussieren? Nou, dan heb je mazzel hoor.

Heb je een Joodse achtergrond?
Of ga je zelfs nog troep posten over je achtergrond?

De groeten
15-08-06, 23:09
Geplaatst door Maarten
Maar alles wat hersens heeft hier, dat staat je een idioot te vinden..

Yep. Narcistische persoonlijkheidsstoornis.