PDA

Bekijk Volledige Versie : Pakistaan pleegt eermoord op eigen dochter



Marsipulami
14-08-06, 19:34
Pakistaan pleegt eermoord op eigen dochter


In de buurt van Brescia in Italië heeft een Pakistaanse man zijn twintigjarige dochter omgebracht om de eer van de familie te redden. Het meisje weigerde naar Pakistan te reizen om met haar neef te trouwen.

De Pakistaanse leidde een dubbel leven. Thuis hield ze zich aan de tradities maar op haar werk, als dienster in een pizzeria, droeg ze jeans en T-shirt. Het meisje had een Italiaanse vriend en vertikte het met haar eigen neef te trouwen.

Reden genoeg voor haar vader en zijn 'clan' om haar ter dood te veroordelen. Ze sneden haar de keel over en begroeven het lijk in de tuin.

Volgens La Repubblica had de 'familieraad' al een maand geleden beslist dat het meisje moest sterven. De Pakistaanse mannen hebben gewacht tot de moeder en de andere vrouwen op vakantie waren vertrokken.

De 56-jarige vader die na de moord samen met andere verdachten gevlucht was, meldde zich maandag bij de politie, aldus de Italiaanse televisie.

HLN

~Panthera~
14-08-06, 19:39
chauvinist pigs. :moe: levenslang geven.

mark61
14-08-06, 19:42
Ongelofelijk dat ze dat niet aan ziet komen. Struisvogel.

Rabi'ah.
14-08-06, 19:46
Ziek. :jammer:

Rabi'ah.
14-08-06, 19:47
.

mark61
14-08-06, 19:49
Ik denk dat ze wel een idee kon hebben van de discrepantie tussen de eisen die papa aan haar stelde en haar eigen levenswandel. Ik denk ook dat vrouwen te vaak denken dat ze iedereen te vriend kunnen en moeten houden.

Rabi'ah.
14-08-06, 19:52
Geplaatst door mark61
Ik denk dat ze wel een idee kon hebben van de discrepantie tussen de eisen die papa aan haar stelde en haar eigen levenswandel. Ik denk ook dat vrouwen te vaak denken dat ze iedereen te vriend kunnen en moeten houden.

Yes. Maar de consequentie daarvan hoeft natuurlijk niet meteen moord te zijn. En dat je er niet aan wilt dat je eigen vader je om zeep helpt, is m.i. volkomen begrijpelijk en menselijk.

mark61
14-08-06, 20:00
Geplaatst door Rabi'ah.
Yes. Maar de consequentie daarvan hoeft natuurlijk niet meteen moord te zijn. En dat je er niet aan wilt dat je eigen vader je om zeep helpt, is m.i. volkomen begrijpelijk en menselijk.

Dan had ze zich misschien wat meer moeten verdiepen in haar vader's karakter en haar cultuur van herkomst. Als een vrouw ergens object van marteling is is het Pakistan wel.

Rabi'ah.
14-08-06, 20:05
Geplaatst door mark61
Dan had ze zich misschien wat meer moeten verdiepen in haar vader's karakter en haar cultuur van herkomst. Als een vrouw ergens object van marteling is is het Pakistan wel.

Het lijkt me eerder dat haar vader zijn handjes thuis had moeten houden, dan dat zij dat had moeten voorzien.

mark61
14-08-06, 20:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Het lijkt me eerder dat haar vader zijn handjes thuis had moeten houden, dan dat zij dat had moeten voorzien.

Vader bleek niet te voorkomen. Zij had wel slimmer kunnen zijn. Maar toegegeven, lang niet elke Pakistaan vermoordt of martelt vrouwen.

gh.wille
14-08-06, 20:24
Maar een ding komt in mij op AFSCHUWLIJK hoe kan je je eigen kind vermoorden ??
Zelfs bij beesten komt dit niet of nouwlijks voor.
:droef:

Divine_70
14-08-06, 20:27
Geplaatst door gh.wille
Maar een ding komt in mij op AFSCHUWLIJK hoe kan je je eigen kind vermoorden ??
Zelfs bij beesten komt dit niet of nouwlijks voor.
:droef:

Dat zelfde zit ik me ook net te bedenken, heeft zo`n vader geen hart? Je houdt toch van je kind. :verward:

mark61
14-08-06, 20:37
Geplaatst door Cherub
Wat een prachtige cultuur moet dat zijn, daar zal ook wel een volmaakt geloof achter zitten.

Met geloof heeft het geen fuk te maken. Ja we gaan voor elke debiel nog s een keer het hele verhaal vertellen.

Divine_70
14-08-06, 20:41
Geplaatst door Cherub
wellicht een vastbesloten vals eerzaam geloog ?


want neem me niet kwalijk het komt daar wel erg vaak voor.

Hm, of het nou is om hun eer te redden, of omdat het van ze word verwacht, je eigen vlees en bloed de keel doorsnijden, dan spoor je niet, dan heb je geen hart en ben je onmenselijk.

Nelis70
14-08-06, 20:54
Geplaatst door Cherub
wellicht een vastbesloten vals eerzaam geloog ?


want neem me niet kwalijk het komt daar wel erg vaak voor.

heb je cijfers?

Alim
14-08-06, 21:05
Geplaatst door Marsipulami
Pakistaan pleegt eermoord op eigen dochter


In de buurt van Brescia in Italië heeft een Pakistaanse man zijn twintigjarige dochter omgebracht om de eer van de familie te redden. Het meisje weigerde naar Pakistan te reizen om met haar neef te trouwen.

De Pakistaanse leidde een dubbel leven. Thuis hield ze zich aan de tradities maar op haar werk, als dienster in een pizzeria, droeg ze jeans en T-shirt. Het meisje had een Italiaanse vriend en vertikte het met haar eigen neef te trouwen.

Reden genoeg voor haar vader en zijn 'clan' om haar ter dood te veroordelen. Ze sneden haar de keel over en begroeven het lijk in de tuin.

Volgens La Repubblica had de 'familieraad' al een maand geleden beslist dat het meisje moest sterven. De Pakistaanse mannen hebben gewacht tot de moeder en de andere vrouwen op vakantie waren vertrokken.

De 56-jarige vader die na de moord samen met andere verdachten gevlucht was, meldde zich maandag bij de politie, aldus de Italiaanse televisie.

HLN

Doodstraf aan dat soort mensen.

observer
14-08-06, 21:52
Geplaatst door Alim
Doodstraf aan dat soort mensen. dit soort zaken wordt pas opgelost als de vrouwen in delkeer als zoiets gebeurd alle mannen in hun familie castreren

doe dat een paar keer en geloof me ze zullen 2x nadenken

~Panthera~
14-08-06, 22:21
Geplaatst door observer
dit soort zaken wordt pas opgelost als de vrouwen in delkeer als zoiets gebeurd alle mannen in hun familie castreren

doe dat een paar keer en geloof me ze zullen 2x nadenken


Dan zijn het "hysterische feministes", dat begrijp je toch wel he ? :moe:

MaRiaH
14-08-06, 22:24
Geplaatst door Marsipulami
[SIZE=4]Reden genoeg voor haar vader en zijn 'clan' om haar ter dood te veroordelen. Ze sneden haar de keel over en begroeven het lijk in de tuin.

Volgens La Repubblica had de 'familieraad' al een maand geleden beslist dat het meisje moest sterven. De Pakistaanse mannen hebben gewacht tot de moeder en de andere vrouwen op vakantie waren vertrokken.

HLN

Christo, bij zijn bloedeigen dochter! Dat gaat mn empathie te boven..
Als ik die moeder was ... :moe:



Catzo! (nu mag ut) :italie:

MaRiaH
14-08-06, 22:29
Geplaatst door mark61
Dan had ze zich misschien wat meer moeten verdiepen in haar vader's karakter en haar cultuur van herkomst. Als een vrouw ergens object van marteling is is het Pakistan wel.

Het lijkt me duidelijk dat ze dat niet verwacht had.
Zoiets kùn je niet geloven van je eigen vader, zelfs al ligt het bewijs op tafel.

Kinderen zijn heel trouw aan hun ouders.
en wat je al zei dat vrouwen te vaak denken dat ze iedereen te vriend kunnen en moeten houden. Dat is zeker waar.

Zie je in bijna alle culturen terug.

Ourzazate
14-08-06, 22:35
Geplaatst door Marsipulami

In de buurt van Brescia in Italië heeft een Pakistaanse man zijn twintigjarige dochter omgebracht om de eer van de familie te redden. Het meisje weigerde naar Pakistan te reizen om met haar neef te trouwen.


'Meisjes hebben het recht om (een man) te weigeren en om (een man) te kiezen...'

(profeet Mohammed)

:)

Marsipulami
15-08-06, 00:29
Geplaatst door Ourzazate
'Meisjes hebben het recht om (een man) te weigeren en om (een man) te kiezen...'

(profeet Mohammed)

:)

Je reactie is fout. Het is gewoon een gek die vader. Ook in niet-islamitische culturen komt het wel eens -zeldzaam maar minstens zo vaak- voor dat een ouder zijn eigen kind vermoordt. Laat godsdienst er buiten.