PDA

Bekijk Volledige Versie : Ha'aretz: ''Israel moete inpakken en wegwezen''



Coolassprov MC
15-08-06, 20:51
http://www.haaretz.com/hasen/spages/750500.html


Israel should pack up and go

By Nadim Shehadi

What is the logic that will emerge from this war? If Israel can exist only by destroying the neighborhood, then it's time to declare it a failed state. The Zionist dream has turned into a nightmare and is not viable. If the future holds more of the same, then the time has come to reconsider the whole project. Every state has a duty to defend its citizens, but also it has a duty to provide them with security and the two are different. The prospects are for more destruction, fanaticism, violence and hatred. No unilateral separation can isolate Israel from this, nor can the region or the world live with the consequences. This seems to be the only choice, and Israel must do itself and others a favor and go away.

The occupation of the West Bank and Gaza shows a country deprived of all humanity. The West Bank is unliveable, the population strangled into three prison clusters. Concrete barriers, barbed wires, bypass roads, human beings emerging like rats from underground tunnels, daily humiliation from hundreds of checkpoints. Gaza has been under siege since the population dared to elect Hamas, its infrastructure has been obliterated and its population has been driven to despair in what now seems like a dress rehearsal for what was to come in Lebanon.

Lebanon woke up on July 12 to a reality that can destroy the very fabric of society. Divided between those who believe in a "riviera" with consensus politics, power sharing and a weak state, and those who, like Hezbollah, see the necessity of having a fortress to resist an evil and dangerous enemy. Israel's behavior will see the logic of the latter prevail.

Yet the Lebanese system is resilient. PM Fouad Siniora, under the bombs, was able to extract a consensus for a seven-point plan where the victorious fortress accepted to go back to the political process to resolve the crisis. Lebanon still managed to challenge the U.S. and Israel through sheer persistence, and in a diplomatic tour de force it was successful in steering the UN Security Council toward a political rather than military solution. For the first time, Arab foreign ministers have been mobilized and actively lobbied international legality.

There is deliberate targeting of civilians: Israel can deny it, but at the very least, those Israelis who are doing it know it is true. Over 17,000 people were killed in the invasion of 1982, and the net result was the creation of Hezbollah, Hamas and Islamic Jihad. There is a doctrine that says Arabs need to be crushed, that they can be bombed into submission, that they will eventually fall on their knees. It is the doctrine, not its application, that is flawed. It says that by terrorizing the population, they will respect us and make peace; it says that those who dare resist need to be eradicated through targeted assassination and their supporters annihilated no matter what the cost. The only lessons Israel learned is that it should do it better next time.

Three Arab countries have peace treaties or diplomatic relations with Israel, most of the Gulf states have or had commercial bureaus, Saudi Arabia came up with the King Abdallah plan offering Israel normalization - something that was not achieved in nearly 30 years of peace with Egypt. Tunisia and Morocco have excellent relations with Israel. Even rogues like Syria and Libya give out positive vibes - the former desperate to resume peace talks unconditionally. The region has a history of tolerance and coexistence; minorities, including Jews, have survived and prospered for centuries. Israel is blind to any positive developments, and this will soon make these positions and those who hold them disappear, their stance untenable.

Lebanon can reconstruct airports, roads, bridges, and factories; bury and mourn the dead, rebuild shattered lives. Israel has barely been there for 60 years, a millisecond in history, but enough time to judge the results. If the fundamental moral logic is flawed, then it is time to give up, pack up and go.

The writer, a Lebanese economist, is an Associate Fellow at the Middle East Program at Chatham House.

Maarten
16-08-06, 06:34
Mijn nightmere is dan dat we die jongens hier krijgen..
Of we even 100.000 Israeli's willen opvangen, en liefdevol de weg wijzen in het land..
Toespraakje van Balkenende erbij..
Ik denk dat ik dan alsnog maar suicidebomber wordt..

mark61
16-08-06, 07:37
Geplaatst door Maarten
Mijn nightmere is dan dat we die jongens hier krijgen..
Of we even 100.000 Israeli's willen opvangen, en liefdevol de weg wijzen in het land..
Toespraakje van Balkenende erbij..
Ik denk dat ik dan alsnog maar suicidebomber wordt..

Is dit nou unverfroren antisemitisme? Of hoe moet je dit anders opvatten?

Bofko
16-08-06, 07:51
Geplaatst door Maarten
Mijn nightmere is dan dat we die jongens hier krijgen..
Of we even 100.000 Israeli's willen opvangen, en liefdevol de weg wijzen in het land..
Toespraakje van Balkenende erbij..
Ik denk dat ik dan alsnog maar suicidebomber wordt..

Of ze nou in Israel of in Nederland zitten zou jou als solidaire wereldburger toch niet al te veel moeten uitmaken.

Dat ze gewoon bestaan, is niet genoeg om een gordeltje aan te trekken ?

mark61
16-08-06, 08:02
Geplaatst door Bofko
Of ze nou in Israel of in Nederland zitten zou jou als solidaire wereldburger toch niet al te veel moeten uitmaken.

Dat ze gewoon bestaan, is niet genoeg om een gordeltje aan te trekken ?

jarretel~?

Bofko
16-08-06, 08:20
Geplaatst door mark61
jarretel~?

Mwah. Die houdt de staven dynamiet niet op hun plaats.

Maarten
16-08-06, 11:17
Geplaatst door mark61
Is dit nou unverfroren antisemitisme? Of hoe moet je dit anders opvatten?

bedankt dat je het even vraagt, maar of het joden zijn die het daar doen, dat zal me een rotzorg wezen. Het gaat om een volk met hersens genoeg, dat al 40 jaar lang een ander volk zeer zwaar onderdrukt vanwege eigen gewin (de Westbank.) Israeli's dus.

Dat betekent, dat wanneer je straks een israeli hier een hand geeft, dat je dan minstens 70% kans hebt, dat je iemand een hand geeft, die grootschalige misdaad heeft staan steunen. Sorry, cijfers liegen niet.

Een Israeli die me vertelt, dat ie blij is dat ie hier is, die sla ik het liefst zijn tanden uit zijn bek. De kans dat het terecht is, is een stuk groter, dan van niet. Wie bijv. Likud óf Arbeiderspartij stemt, die verdient niet beter. Die heeft éen keer per 4 jaar de kans mens te zijn, en kiest dan blijkbaar voor niet.
Verder heb ik niet zoveel met aansprakelijkheid van burgers voor overheidsbeleid. Maar dat wordt anders, als dat beleid over grootschalige misdaad gaat. Wie daar voor stemt, verdient simpelweg een kogel door zijn hoofd. Of hij/zij hoeft niet te klagen, waneer dat gebeurt. Heb ik verder geen medelijden mee. Gewoon een kwestie van: Wie het zwaard oppakt..

probleem is, dat die Israeli's allemaal een fijne indruk maken. Maar Zorregueta is ook een aardige man niet? Verder zijn er Israeli's genoeg, die echt mens zijn. Dat staat natuurlijk buiten discussie. Maar er zijn er nog veel meer, die zichzelf erg menselijk en genuanceerd vinden, en ook zo overkomen, maar in feite de kogel verdienen, sorry.

Ander verhaal zijn Nederlandse joden. Daar gaat het me wél om joden, die hier tesamen een kutcultuur over die zaak presenteren. En als Marokkanen hier de term kutjoden gebruiken, en de hele groep bedoelen, dan vind ik dat daar aanleiding genoeg voor gegeven wordt. Serieus. Nederlandse joden produceren collectief een grote partij bedenkelijke bagger over die zaak. Maar ik heb nog geen moeite een jood een hand te geven hier. Ik weet wel hoe het zit.
Maar je kunt het al bijna zien. En believe me, ik test 'm wel even uit hoor. ( "Moelijk he, dat die Israeli's geen vrede willen he? Ze hebben ook zó lang voor die Westbank geknokt..". Of "Jammer dat Nederlandse joden hun kans voorbij hebben laten gaan, en daardoor de stevige indruk gewekt hebben collectief grootschalige misdaad te steunen..". )

Eigenlijk knap dat er niet meer mensen antisemiet worden. Blijkbaar zijn er beschaving en hersens zat. Intussen zitten joden de zaak wel collectief to-the-limit te pushen. Ik heb wat beschavingsvraagjes.)

blauwwit
16-08-06, 15:00
wow, maarten laat zich weer eens zien als een soort spreekbuis voor de SP. Dus volgens maarten moeten alle israeli's dood omdat ze de brute politiek van israel steunen. Ook nederlandse joden balanceren op het randje want die nemen het vaak verbaal voor israel op.
Maar waarom beperkt hij zich tot israelische joden en nederlandse joden?
De VS steunt ook al decennia lang israël, en de kiezers daar stemmen niet op politici die israël willen boycotten. Duitsland en UK idem dito. Zelfs Nederland. Steunt ook al jaren Israël en bij de verkiezingen stemmen mensen niet massaal SP of GroenLinks die Israël willen boycotten.
Moeten nu ook alle amerikanen dood? En alle nederlanders, duitsers en engelsen? Of toch maar alleen alle israeli's en alle joden wereldwijd?
En dan blijft natuurlijk de intrigerende vraag van Mark61 over: als alle israëli's dood moeten waarom wacht maarten dan tot ze in Nederland komen om te beginnen met moorden? Waarom sluit hij zich nu niet aan bij een arabische "verzets" beweging om zoveel mogelijk israëli's vermoorden?
Anyway, mooi om te zien dat maarten een website heeft gevonden waar hij omringd is door gelijkgestemden. Ik raad hem ook aan even bij de SP te gaan snuffelen, zal ie zich ook helemaal op zijn gemak voelen.

blauwwit
16-08-06, 15:02
p.s. wel grappig om te zien dat op zo'n site als dit je wordt verbannen als je roddelt over mensen (ron haleber), maar niet als je gewoon oproept tot het uitmoorden van miljoenen joden (maarten).

Maarten
16-08-06, 17:50
Geplaatst door blauwwit
wow, maarten laat zich weer eens zien als een soort spreekbuis voor de SP. Dus volgens maarten moeten alle israeli's dood omdat ze de brute politiek van israel steunen. Ook nederlandse joden balanceren op het randje want die nemen het vaak verbaal voor israel op.
Maar waarom beperkt hij zich tot israelische joden en nederlandse joden?
De VS steunt ook al decennia lang israël, en de kiezers daar stemmen niet op politici die israël willen boycotten. Duitsland en UK idem dito. Zelfs Nederland. Steunt ook al jaren Israël en bij de verkiezingen stemmen mensen niet massaal SP of GroenLinks die Israël willen boycotten.
Moeten nu ook alle amerikanen dood? En alle nederlanders, duitsers en engelsen? Of toch maar alleen alle israeli's en alle joden wereldwijd?
En dan blijft natuurlijk de intrigerende vraag van Mark61 over: als alle israëli's dood moeten waarom wacht maarten dan tot ze in Nederland komen om te beginnen met moorden? Waarom sluit hij zich nu niet aan bij een arabische "verzets" beweging om zoveel mogelijk israëli's vermoorden?
Anyway, mooi om te zien dat maarten een website heeft gevonden waar hij omringd is door gelijkgestemden. Ik raad hem ook aan even bij de SP te gaan snuffelen, zal ie zich ook helemaal op zijn gemak voelen.

Leuk stukje! Erg creatief. Joodse geschiedschrijving van Israel zit ook ongeveer zo in elkaar. Vervolgens hard roepen dat het waar is. En dan laten drogen, en dan is het klaar. :D

Maarten
16-08-06, 17:53
Geplaatst door blauwwit
als je gewoon oproept tot het uitmoorden van miljoenen joden (maarten).
Sow zeg! Doet ie dat? Tis dat jij het bent die het zegt, anders zou ik even gaan controleren of het wel klopte wat je zei..

Joesoef
16-08-06, 18:14
Geplaatst door blauwwit
p.s. wel grappig om te zien dat op zo'n site als dit je wordt verbannen als je roddelt over mensen (ron haleber), maar niet als je gewoon oproept tot het uitmoorden van miljoenen joden (maarten).


Ik dacht eers waarom noemt die idioot zich blauw wit, dacht eerst aan een oude korfballer oid.


Maar het is die k***** vlag.

Julien
16-08-06, 22:02
Geplaatst door Maarten
bedankt dat je het even vraagt, maar of het joden zijn die het daar doen, dat zal me een rotzorg wezen. Het gaat om een volk met hersens genoeg, dat al 40 jaar lang een ander volk zeer zwaar onderdrukt vanwege eigen gewin (de Westbank.) Israeli's dus.

Dat betekent, dat wanneer je straks een israeli hier een hand geeft, dat je dan minstens 70% kans hebt, dat je iemand een hand geeft, die grootschalige misdaad heeft staan steunen. Sorry, cijfers liegen niet.

Een Israeli die me vertelt, dat ie blij is dat ie hier is, die sla ik het liefst zijn tanden uit zijn bek. De kans dat het terecht is, is een stuk groter, dan van niet. Wie bijv. Likud óf Arbeiderspartij stemt, die verdient niet beter. Die heeft éen keer per 4 jaar de kans mens te zijn, en kiest dan blijkbaar voor niet.
Verder heb ik niet zoveel met aansprakelijkheid van burgers voor overheidsbeleid. Maar dat wordt anders, als dat beleid over grootschalige misdaad gaat. Wie daar voor stemt, verdient simpelweg een kogel door zijn hoofd. Of hij/zij hoeft niet te klagen, waneer dat gebeurt. Heb ik verder geen medelijden mee. Gewoon een kwestie van: Wie het zwaard oppakt..

probleem is, dat die Israeli's allemaal een fijne indruk maken. Maar Zorregueta is ook een aardige man niet? Verder zijn er Israeli's genoeg, die echt mens zijn. Dat staat natuurlijk buiten discussie. Maar er zijn er nog veel meer, die zichzelf erg menselijk en genuanceerd vinden, en ook zo overkomen, maar in feite de kogel verdienen, sorry.

Ander verhaal zijn Nederlandse joden. Daar gaat het me wél om joden, die hier tesamen een kutcultuur over die zaak presenteren. En als Marokkanen hier de term kutjoden gebruiken, en de hele groep bedoelen, dan vind ik dat daar aanleiding genoeg voor gegeven wordt. Serieus. Nederlandse joden produceren collectief een grote partij bedenkelijke bagger over die zaak. Maar ik heb nog geen moeite een jood een hand te geven hier. Ik weet wel hoe het zit.
Maar je kunt het al bijna zien. En believe me, ik test 'm wel even uit hoor. ( "Moelijk he, dat die Israeli's geen vrede willen he? Ze hebben ook zó lang voor die Westbank geknokt..". Of "Jammer dat Nederlandse joden hun kans voorbij hebben laten gaan, en daardoor de stevige indruk gewekt hebben collectief grootschalige misdaad te steunen..". )

Eigenlijk knap dat er niet meer mensen antisemiet worden. Blijkbaar zijn er beschaving en hersens zat. Intussen zitten joden de zaak wel collectief to-the-limit te pushen. Ik heb wat beschavingsvraagjes.)

De kinderen die nu in Israel worden geboren en de kinderen die daar de afgelopen 50 jaar zijn geboren, hebben evenveel recht om in Israel te wonen als de Palestijnen.
En ze hebben net als elke wereldburger het recht om te stemmen op wie ze willen, aangezien ze in een democratie leven. Je bent net zo arrogant als Bush door ff te bepalen wie slecht is en wie niet.
Een Israëlier heeft alle recht om op Likud te stemmen en om in Israel te wonen, net zoals een Palestijn het recht heeft om op Hamas te stemmen en een libanees op Hezbollah te stemmen.

En verder alles goed met je? Wat Nederlandse joden hebben hier natuurlijk niks mee te maken.

polarbeer
17-08-06, 00:15
Geplaatst door Maarten
bedankt dat je het even vraagt, maar of het joden zijn die het daar doen, dat zal me een rotzorg wezen. Het gaat om een volk met hersens genoeg, dat al 40 jaar lang een ander volk zeer zwaar onderdrukt vanwege eigen gewin (de Westbank.) Israeli's dus.

Dat betekent, dat wanneer je straks een israeli hier een hand geeft, dat je dan minstens 70% kans hebt, dat je iemand een hand geeft, die grootschalige misdaad heeft staan steunen. Sorry, cijfers liegen niet.

Een Israeli die me vertelt, dat ie blij is dat ie hier is, die sla ik het liefst zijn tanden uit zijn bek. De kans dat het terecht is, is een stuk groter, dan van niet. Wie bijv. Likud óf Arbeiderspartij stemt, die verdient niet beter. Die heeft éen keer per 4 jaar de kans mens te zijn, en kiest dan blijkbaar voor niet.
Verder heb ik niet zoveel met aansprakelijkheid van burgers voor overheidsbeleid. Maar dat wordt anders, als dat beleid over grootschalige misdaad gaat. Wie daar voor stemt, verdient simpelweg een kogel door zijn hoofd. Of hij/zij hoeft niet te klagen, waneer dat gebeurt. Heb ik verder geen medelijden mee. Gewoon een kwestie van: Wie het zwaard oppakt..

probleem is, dat die Israeli's allemaal een fijne indruk maken. Maar Zorregueta is ook een aardige man niet? Verder zijn er Israeli's genoeg, die echt mens zijn. Dat staat natuurlijk buiten discussie. Maar er zijn er nog veel meer, die zichzelf erg menselijk en genuanceerd vinden, en ook zo overkomen, maar in feite de kogel verdienen, sorry.

Ander verhaal zijn Nederlandse joden. Daar gaat het me wél om joden, die hier tesamen een kutcultuur over die zaak presenteren. En als Marokkanen hier de term kutjoden gebruiken, en de hele groep bedoelen, dan vind ik dat daar aanleiding genoeg voor gegeven wordt. Serieus. Nederlandse joden produceren collectief een grote partij bedenkelijke bagger over die zaak. Maar ik heb nog geen moeite een jood een hand te geven hier. Ik weet wel hoe het zit.
Maar je kunt het al bijna zien. En believe me, ik test 'm wel even uit hoor. ( "Moelijk he, dat die Israeli's geen vrede willen he? Ze hebben ook zó lang voor die Westbank geknokt..". Of "Jammer dat Nederlandse joden hun kans voorbij hebben laten gaan, en daardoor de stevige indruk gewekt hebben collectief grootschalige misdaad te steunen..". )

Eigenlijk knap dat er niet meer mensen antisemiet worden. Blijkbaar zijn er beschaving en hersens zat. Intussen zitten joden de zaak wel collectief to-the-limit te pushen. Ik heb wat beschavingsvraagjes.)


Het gaat om een volk met hersens genoeg, dat al 40 jaar lang een ander volk zeer zwaar onderdrukt vanwege eigen gewin (de

Vergis je ,je niet je bedoelt toch niet de bijna 400 !jarige onderdrukking en overheersing van het OSMAANSE RIJK !
De jaarlijkse schatting was niet op te hoesten voor de meeste straatarme bewoners ,af gezien van de mooiste dochters die geroofd werden (verhaalapart).
:lol:

Maarten
17-08-06, 05:36
Geplaatst door Julien

En ze hebben net als elke wereldburger het recht om te stemmen op wie ze willen,
Zoals elke Duiser het recht had voor hitler en zijn politiek te kiezen.
Ga toch fietsen fluitketel! Alles wat jij post over die kwestie is bollocks.

Maarten
17-08-06, 05:39
Geplaatst door polarbeer

Vergis je ,je niet je bedoelt toch niet de bijna 400 !jarige onderdrukking en overheersing van het OSMAANSE RIJK !
De jaarlijkse schatting was niet op te hoesten voor de meeste straatarme bewoners ,af gezien van de mooiste dochters die geroofd werden (verhaalapart).
:lol:

De ottomanen deden het ook! Aldus peuter poolbeer..

Maarten
17-08-06, 05:43
Geplaatst door Joesoef
Ik dacht eers waarom noemt die idioot zich blauw wit, dacht eerst aan een oude korfballer oid.


Maar het is die k***** vlag.

De supportersclub.. Daar kiep je bier in, en verder luister je vooral nergens naar.

Weet je wat ik me afvraag? Die hoogstaande bescháving die daar almaar verdedigd moet worden, weet jij waar die zit? Op internetforums in elk geval niet.

Joesoef
17-08-06, 06:41
Geplaatst door Maarten
De supportersclub.. Daar kiep je bier in, en verder luister je vooral nergens naar.

Weet je wat ik me afvraag? Die hoogstaande bescháving die daar almaar verdedigd moet worden, weet jij waar die zit? Op internetforums in elk geval niet.


Het is wel een opmerkelijke club, een club die openlijk genocide pleegt zonder dat andere clubs, scheidrechters, commentatoren of supporters daar moeilijk over doen. De carte blanche is uitgegeven door het vrije hoogontwikkelde westen ter compensering van de collectieve schaamte voor haar gedrag.
Een ieder ander had allang dubbel rood gekregen en had niet eens in het stadion mogen blijven.

Een fascistisch clubje met blinde aanhangers

polarbeer
17-08-06, 11:03
Geplaatst door Maarten
De ottomanen deden het ook! Aldus peuter poolbeer..

Ja je reactie is indd een klein kinderlijk ,vol haat en onzin.
De grongleggers voor de huidige siuatie zijn indd de Osmanen, duizenden moorden hebben ze begaan ,hele volken zijn uitgemoord om hun dwangbuis regime op te leggen.
Maar over deze ruim 400 jaar durende bezetting en onderdrukking rep je geen woord!
Na een relatief korte bezetting door de Britten ,zijn we beland in de situatie die hoe je het went of keert begonnen is toen de Heldhaftige verenigde Arabische troepen gezamelijk de JODEN wilden verdrijven , deze verweerden zich tot het uiterste (ISRAEL)werd mede daardoor en feit .
En nog steeds is de bron van alle ellende dat er niet eerder gerust word voordat de laatse JOOD daar weg is.
En zolang er hufters zoals jij zijn die op allerlei manieren daar aan mee werken , door alles naar JOU INZIENS EN EENZIJDIG MENING te zetten ongeacht de mening van anderen zullen er hier disputen blijven daar is het een forun voor .
Maar ik wil me met alle genoegen hier me niet meer in mengen zoek het maar uit .
Een ding is zeker in het geval dat er geenJOOD meer is vliegen de" lieve en brave broeders "elkaar wel weer in de haren want GEMOORD
moet en zal er worden .

Dag jongen ga de geschiedenis even bestuderen al vorens je eenzijdige oordelen te vellen.
WENS JE NOG VEEL SUKSES BIJ JE HAAT DRAGENDE EN ABSOLUUT NIET OP VREDE GERICHTE CAMPAGNE .

bowie
17-08-06, 12:14
Geplaatst door Maarten
Mijn nightmere is dan dat we die jongens hier krijgen..
Of we even 100.000 Israeli's willen opvangen, en liefdevol de weg wijzen in het land..
Toespraakje van Balkenende erbij..
Ik denk dat ik dan alsnog maar suicidebomber wordt.. van mij mogen ze komen......geen probleem

Julien
17-08-06, 16:41
Geplaatst door Maarten
Zoals elke Duiser het recht had voor hitler en zijn politiek te kiezen.
Ga toch fietsen fluitketel! Alles wat jij post over die kwestie is bollocks.

ik ga niet fietsen en jij moet die grote bek van je houden. leer eens sociaal te zijn en respect op te brengen voor een andere/ iemand anders mening.

en als de palestijnen op hamas mogen stemmen (wat ik vind en jij volgens mij ook), hebben de israeli's ook het recht om op likud te stemmen. Het is namelijk democratie.
Dat jij weer met Hitler-Duitsland aankomt is zooooooooo slaapwekkend

Coolassprov MC
18-08-06, 06:10
Misschien een hele domme vraag maar is er iemand die het discussie-artikel kan en wil bediscussieren?