PDA

Bekijk Volledige Versie : Homohuwelijk in Saudi Arabie



Amenzu
16-08-06, 11:58
De politie heeft in SA 20 personen opgepakt (homo's) tijdens een trouwfeest van twee van hun.
Detals:
http://www.alarabiya.net/Articles/2006/08/16/26646.htm

Sallahddin
16-08-06, 12:42
Geplaatst door Amenzu
De politie heeft in SA 20 personen opgepakt (homo's) tijdens een trouwfeest van twee van hun.
Detals:
http://www.alarabiya.net/Articles/2006/08/16/26646.htm



Mooi allemaal!!!...en dat terwijl Hezbollah de Ummah haar verloren trots weer terug verdient en de weg wijst!!!


Smerige parasieten !!!

knuppeltje
16-08-06, 12:47
Tis nog steeds een groot kutland.

mark61
16-08-06, 12:49
Geplaatst door Sallahddin
Mooi allemaal!!!...en dat terwijl Hezbollah de Ummah haar verloren trots weer terug verdient en de weg wijst!!!


Smerige parasieten !!!

?

Wat is precies de tegenstelling? Misschien zijn het wel beren en doen ze een inzameling.

MaRiaH
16-08-06, 12:50
ÊÚáíÞÇÊ Íæá ÇáãæÖæÚ

Bofko
16-08-06, 12:51
Geplaatst door Sallahddin
Mooi allemaal!!!...en dat terwijl Hezbollah de Ummah haar verloren trots weer terug verdient en de weg wijst!!!


The turning point ! Vanaf nu kunnen we de jaren terug gaan tellen tot we weer in de 8e eeuw uitkomen toen de umma op zijn ideaalst was.

Sallahddin
16-08-06, 12:58
Geplaatst door Bofko
The turning point ! Vanaf nu kunnen we de jaren terug gaan tellen tot we weer in de 8e eeuw uitkomen toen de umma op zijn ideaalst was.


Dankzij Hamas & Hezbollah wordt deze slapende gigant geledelijk wakker en haar plaats in de wereld zal moeten veroveren....goed nieuws voor de heel mensheid !!!

P.S.: de klok wordt niet terug MAAR GOED gezet !!!

knuppeltje
16-08-06, 13:03
Geplaatst door mark61
?

Wat is precies de tegenstelling? Misschien zijn het wel beren en doen ze een inzameling.

Ik dorf er eerst geen grappen over te maken.

Maar het is toch eigenlijk wel sneu dat als je eindelijk eens een stelletje nette gasten bijelkaar krijgt om een feestje te bouwen, dat dan zoiets gebeurt.

Kutland!

mark61
16-08-06, 13:08
Geplaatst door knuppeltje
Ik dorf er eerst geen grappen over te maken.

Maar het is toch eigenlijk wel sneu dat als je eindelijk eens een stelletje nette gasten bijelkaar krijgt om een feestje te bouwen, dat dan zoiets gebeurt.

Kutland!

Ach, tis juist opvallend dat ze een keer een inval doen. Dat betekent juist dat het uit de klauw gaat lopen. :hihi:

Moet je zo'n feestje in Afrika benee de Sahra organiseren, overleef je niet.

knuppeltje
16-08-06, 13:14
Geplaatst door mark61
Ach, tis juist opvallend dat ze een keer een inval doen. Dat betekent juist dat het uit de klauw gaat lopen. :hihi:

Moet je zo'n feestje in Afrika benee de Sahra organiseren, overleef je niet.

Of in Irak.

Sallahddin
16-08-06, 13:19
Geplaatst door Sallahddin
Dankzij Hamas & Hezbollah wordt deze slapende gigant geledelijk wakker en haar plaats in de wereld zal moeten veroveren....goed nieuws voor de heel mensheid !!!

P.S.: de klok wordt niet terug MAAR GOED gezet !!!



SA,o.a., is in de vizier van "moslimextremisten" van Bin Laden tot & met de oprechte moslims :regime-change is vereist +echte Islamitishe hervormingen ...

"Westerse democratie" ???...wat een lachertje... :de libanesen weten nu wat voor soort"vrijheid" en "democratie" hun werd beloofd net als de Irakezen trouwens!!!

Weg met de zgn westerse "normen & waarden" .....Islam is the answer!!!

Amenzu
16-08-06, 13:22
Geplaatst door Sallahddin
Mooi allemaal!!!...en dat terwijl Hezbollah de Ummah haar verloren trots weer terug verdient en de weg wijst!!!


Smerige parasieten !!!

je weet de SA (wahhabisten) en de schiieten zijn gen grote vrienden

Sallahddin
16-08-06, 13:47
Geplaatst door Amenzu
je weet de SA (wahhabisten) en de schiieten zijn gen grote vrienden


Er is maar 1 Islam :shieeten ,sunnieten kunnen hun " theologishe verschillen" terzijde schuiven ,wat telt is dat ze allemaal moslims zijn en moeten dus zich verenigen tegen hun gemenschappelijke vijanden !

De VS hebben deze twee Islamitishe "stromingen" tegen elkaar handig bespeld in Irak in de trend van :deel & heers !....maar da's niet volledig gelukt en moslims zijn er nou goed bewust zijn van die VS smerige plannen!

De Libanon oorlog heeft gelukkig wel de twee partijen naar elkaar laten groeien !
Hamas is sunniet maar toch werkt samen zijde aan zijde met de shieete Hizbollah!!!....normaal gegeven!

Ik ben in Marokko(officieel"sunniet") geweest en overal zie je in bijna alle cafe's Al Jazeera coverage of the war ,en mensen zijn trots op Hizbullah en de held Hassan Nasrallah en dat geldt voor alle Arabishe en Islamitishe volkeren ,van Indonesie tot en met Marokko dus ,vooraal volkeren ,de meeste regeringen zijn "gehoorzame hondjes " van America en die zullen ten dure en hoe dan ook moeten verdwijnen en deplaats vrij maken voor echte Islamitishe gekozen leiders!


Het gaat hier om de "terug" keer naar de echte Islam ,de echte identiteit en dat wordt verwezenlijkt door bewegingen als de Hamas en Hezbollah en de moslimvolkeren identificeren zich spontaan mee ,...alleen de regeringen werken meestaal niet aan mee en die moeten simpelweg verdwijnen....en dat zal ook gebeueren Inshallah!!!

H.P.Pas
16-08-06, 13:50
Geplaatst door Sallahddin
.....Islam is the answer!!!

What's the question ?

MaRiaH
16-08-06, 13:52
Geplaatst door Sallahddin

Ik ben in Marokko(officieel"sunniet") geweest en overal zie je in bijna alle cafe's Al Jazeera coverage of the war ,en mensen zijn trots op Hizbullah en de held Hassan Nasrallah en dat geldt voor alle Arabishe en Islamitishe volkeren ,van Indonesie tot en met Marokko dus ,vooraal volkeren ,de meeste regeringen zijn "gehoorzame hondjes " van America en die zullen ten dure en hoe dan ook moeten verdwijnen en deplaats vrij maken voor echte Islamitishe gekozen leiders!




Dat is alleen maar omdat ze gezamenlijk één vijand hebben.

Wanneer er geen vijand meer is, maken ze elkaar tot vijand.
Met de Islam heeft het nog weinig van doen.

Sallahddin
16-08-06, 13:54
Geplaatst door H.P.Pas
What's the question ?



He,wise guy!!!!:...i'm serious ,i'm not making jokes here!!!
We can do both,you choose!

H.P.Pas
16-08-06, 14:04
Geplaatst door Sallahddin
He,wise guy!!!!:...i'm serious ,i'm not making jokes here!!!


Men mijde de serieuzen, want zij missen de ernst. Zij zijn zo lichtzinnig dat zij hun mening voor de enige waarheid houden.

Sallahddin
16-08-06, 14:07
Geplaatst door MaRiaH
Dat is alleen maar omdat ze gezamenlijk één vijand hebben.

Wanneer er geen vijand meer is, maken ze elkaar tot vijand.
Met de Islam heeft het nog weinig van doen.





Dit heeft wel alles met de Islam te maken,dit heeft te maken met de noodzakkelijke "terug" keer naar de echte identiteit ,de echte Islam !
Shieten en sunnieten zijn feitelijk geen vijanden of tegenstanders ,maar die worden bespeld door de politiek want in feite deze twee "stromingen" hebben weijnig theologish verschillen en die zijn allemaal moslims ,punt uit!!!....om alles weer te herhalen!

Islam is for human kind salvation,vroeger ,nu en morgen ...tegen alle vormen van onderdrukking & alienatie,inclusief deze barbaarse capitalistishe globalisatie !!!....

Sallahddin
16-08-06, 14:09
Geplaatst door H.P.Pas
Men mijde de serieuzen, want zij missen de ernst. Zij zijn zo lichtzinnig dat zij hun mening voor de enige waarheid houden.


Niet in de context !!!...there is a time for everything!!!

Dutchguy
16-08-06, 14:10
Echte homosexualiteit laat zich niet verloochenen. Ook niet in SA. :engel:

MaRiaH
16-08-06, 14:11
Geplaatst door Sallahddin
Dit heeft wel alles met de Islam te maken,dit heeft te maken met de noodzakkelijke "terug" keer naar de echte identiteit ,de echte Islam !
Shieten en sunnieten zijn feitelijk geen vijanden of tegenstanders ,maar die worden bespeld door de politiek want in feite deze twee "stromingen" hebben weijnig theologish verschillen en die zijn allemaal moslims ,punt uit!!!....om alles weer te herhalen!

Islam is for human kind salvation,vroeger ,nu en morgen ...tegen alle vormen van onderdrukking & alienatie,inclusief deze barbaarse capitalistishe globalisatie !!!....

Wat ik bedoelde is dat de vijandschap tussen sjiieten en soennieten in wezen niets met islam te maken heeft.

Sallahddin
16-08-06, 14:21
Geplaatst door Dutchguy
Echte homosexualiteit laat zich niet verloochenen. Ook niet in SA. :engel:


Homosexualiteit is onnatuurlijk ,een afwijking ,een ziekte ...mog God jullie genezen van deze moderne en alletijds "plague"!!!
Ik meen je te provoceren doelbewust om je aan het denken te zetten!
Ik meen het hoor en ik ga niet hypocriet mee om je te behagen of om "hip" of "modern" te doen lijken!!!...alleen het is aan je om te bepalen wat je met je sexleven wil doen en dat respecteer ik maar keur ik natuurlijk af!:jij je geloof(godsdienstig,politiek,ideologish...) en ik de mijne!

Sallahddin
16-08-06, 14:23
Geplaatst door MaRiaH
Wat ik bedoelde is dat de vijandschap tussen sjiieten en soennieten in wezen niets met islam te maken heeft.


Precies ,daar ben ik volledig mee eens !

Wide-O
16-08-06, 14:23
Geplaatst door Sallahddin
moderne

Vreemd.

knuppeltje
16-08-06, 14:25
Geplaatst door Sallahddin
Homosexualiteit is onnatuurlijk ,een afwijking ,een ziekte ...mog God jullie genezen van deze moderne en alletijds "plague"!!!
Ik meen je te provoceren doelbewust om je aan het denken te zetten!
Ik meen het hoor en ik ga niet hypocriet mee om je te behagen of om "hip" of "modern" te doen lijken!!!...alleen het is aan je om te bepalen wat je met je sexleven wil doen en dat respecteer ik maar keur ik natuurlijk af!:jij je geloof(godsdienstig,politiek,ideologish...) en ik de mijne!

Nu wel opletten dat ze bij de volgende lobotemie niet alles weghalen hoor. :fpetaf:

Sallahddin
16-08-06, 14:31
Geplaatst door Wide-O
Vreemd.


Ik wijs deze vorm van "moderniteit" volledig af in de "Filosofish" zin ervan!
Mensen gebruiken tegenwoordig woorden als "modern","romantish","humanistish" ... zonder kennis van hun oorspronkelijk,vooraal "filosofish" betekennissen!!!...
het resultaat is dat die woorden hun eigen leven gaan leiden !

We moeten het eerst mee eens zijn over de definities ervan,dan pas kunnen we er over debatteren,niet eerder!!!!

Wide-O
16-08-06, 14:33
Geplaatst door Sallahddin
Ik wijs deze vorm van "moderniteit" volledig af in de "Filosofish" zin ervan!
Mensen gebruiken tegenwoordig woorden als "modern","romantish","humanistish" ... zonder kennis van hun oorspronkelijk,vooraal "filosofish" betekennissen!!!...
het resultaat is dat die woorden hun eigen leven gaan leiden !

We moeten het eerst mee eens zijn over de definities ervan,dan pas kunnen we er over debatteren,niet eerder!!!!

Dus iets wat eeuwenoud is kan toch modern zijn ? Enlighten me.

polarbeer
16-08-06, 14:38
Geplaatst door Bofko
The turning point ! Vanaf nu kunnen we de jaren terug gaan tellen tot we weer in de 8e eeuw uitkomen toen de umma op zijn ideaalst was.

Ik moet ff lachen het is een algemeen feit de veel MOSLIM SULTHANS ,buiten hun harem en letterlijk verplichte "nummertjes "i.v.m het nageslacht , er ook nog hele horden schandknaapjes op na hielden
het gekrijs van deze ongelukigen was zelfs vaak buiten YILDITS te horen!

:jeweetog:

Dutchguy
16-08-06, 14:39
Geplaatst door Sallahddin
Homosexualiteit is onnatuurlijk ,een afwijking ,een ziekte ...mog God jullie genezen van deze moderne en alletijds "plague"!!!
Ik meen je te provoceren doelbewust om je aan het denken te zetten!
Ik meen het hoor en ik ga niet hypocriet mee om je te behagen of om "hip" of "modern" te doen lijken!!!...alleen het is aan je om te bepalen wat je met je sexleven wil doen en dat respecteer ik maar keur ik natuurlijk af!:jij je geloof(godsdienstig,politiek,ideologish...) en ik de mijne!
Dank je.

En ik op mijn beurt hoop dat jij genezen wordt van kortzichtigheid en angst. :cool:

knuppeltje
16-08-06, 14:40
Geplaatst door MaRiaH
Wat ik bedoelde is dat de vijandschap tussen sjiieten en soennieten in wezen niets met islam te maken heeft.

Wel met de islam-lees de geschiedenis van de Islam eens, maar niet met homoseksualiteit.

Vanaf Mohammeds dood vechten ze elkaar dood over de vraag wie het recht heeft om het volk te leiden.

Zij die rechtstreekse afstamming van de profeet-en dus volgens hun de zuiverste bewaarders van Mohammeds gestelijke erfgoed, of zij die dat niet zijn.

Roehallah Moesaveni al Chomein [Chomeini] beweerde zelfs dat zijn stamboom terug gaat tot de zevende Imam-Moesa Ibn Ja'a Kazim, en daarmee claimde dat hij dus eigelijk ook van de profeet afstamde.

Het heeft wel met de islam te maken, ook al gaat het puur om macht, maar helemaal niets met homoseksualiteit.

H.P.Pas
16-08-06, 14:41
Geplaatst door Sallahddin
We moeten het eerst mee eens zijn over de definities ervan,dan pas kunnen we er over debatteren,niet eerder!!!!

Maken we een beginnetje; ernst.
Mijn definitie:
Die geestesgesteldheid, die mens en dier gemeenschappelijk hebben.
In het Duitse spraakgebruik wordt ook, heel treffend, de term 'tierisch ernst' gebezigd in de zin van 'ongepast ernstig'.

MaRiaH
16-08-06, 14:44
Geplaatst door Sallahddin
Homosexualiteit is onnatuurlijk ,een afwijking ,een ziekte ...mog God jullie genezen van deze moderne en alletijds "plague"!!!
Ik meen je te provoceren doelbewust om je aan het denken te zetten!
Ik meen het hoor en ik ga niet hypocriet mee om je te behagen of om "hip" of "modern" te doen lijken!!!...alleen het is aan je om te bepalen wat je met je sexleven wil doen en dat respecteer ik maar keur ik natuurlijk af!:jij je geloof(godsdienstig,politiek,ideologish...) en ik de mijne!

Begrijp ik het goed dat je niet achter die eerste zin staat en die slechts plaatst om te provoceren?

Zo niet, dan ondermijn je je eigen uitspraak:


alleen het is aan je om te bepalen wat je met je sexleven wil doen en dat respecteer ik maar keur ik natuurlijk af

Je bent vrij om het af te keuren, vind ik, maar behandel iedereen met respect. Dat betekent ook dat je soms niet uitspreekt wat je vind om een ander niet te kwetsen.

Als ze dat in SA ook zouden doen dan was het geen probleem dat homo's trouwen. Wat maakt het uit? wie heeft er last van? niemand.

MaRiaH
16-08-06, 14:47
Geplaatst door knuppeltje
Wel met de islam-lees de geschiedenis van de Islam eens, maar niet met homoseksualiteit.

Vanaf Mohammeds dood vechten ze elkaar dood over de vraag wie het recht heeft om het volk te leiden.

Zij die rechtstreekse afstamming van de profeet-en dus volgens hun de zuiverste bewaarders van Mohammeds gestelijke erfgoed, of zij die dat niet zijn.

Roehallah Moesaveni al Chomein [Chomeini] beweerde zelfs dat zijn stamboom terug gaat tot de zevende Imam-Moesa Ibn Ja'a Kazim, en daarmee claimde dat hij dus eigelijk ook van de profeet afstamde.

Het heeft wel met de islam te maken, ook al gaat het puur om macht, maar helemaal niets met homoseksualiteit.

Nee, het komt voort uit de Islam.

Het heeft op zich niks met de Islam te maken, alleen met de interpretatie ervan.

Dat kennen we ook bij andere religies.

Nou heeft interpretatie natuurlijk weer alles met geloof te maken. Dus in die zin heb je dan weer gelijk.
Het is maar net hoe je het bekijkt.

JobHopper
16-08-06, 14:54
Geplaatst door Sallahddin
SA,o.a., is in de vizier van "moslimextremisten" van Bin Laden tot & met de oprechte moslims :regime-change is vereist +echte Islamitishe hervormingen ...

"Westerse democratie" ???...wat een lachertje... :de libanesen weten nu wat voor soort"vrijheid" en "democratie" hun werd beloofd net als de Irakezen trouwens!!!

Weg met de zgn westerse "normen & waarden" .....Islam is the answer!!!

Er is nog wel wat plaats over hoor in SA...wat let je ?
Dat zou toch jouw ideale leefomgeving moeten zijn ...

polarbeer
16-08-06, 14:55
Geplaatst door Sallahddin
Homosexualiteit is onnatuurlijk ,een afwijking ,een ziekte ...mog God jullie genezen van deze moderne en alletijds "plague"!!!
Ik meen je te provoceren doelbewust om je aan het denken te zetten!
Ik meen het hoor en ik ga niet hypocriet mee om je te behagen of om "hip" of "modern" te doen lijken!!!...alleen het is aan je om te bepalen wat je met je sexleven wil doen en dat respecteer ik maar keur ik natuurlijk af!:jij je geloof(godsdienstig,politiek,ideologish...) en ik de mijne!

Kijk ff naar mijn reactie en als je nog veel meer details en bewijzen wil hebben op dit gebied dan kan ik je wel helpen hoor .
Kun je nagaan hoe (ziek) *sommigen toonaangevende Moslim leiders toen al waren!

* Volgens jou bewering.

JobHopper
16-08-06, 14:57
Geplaatst door Sallahddin
Homosexualiteit is onnatuurlijk ,een afwijking ,een ziekte ...


Ah...op die manier. Alle mensen met een 'afwijking' maar even afmaken ?

Heeft iemand anders ook weleens geprobeerd...

knuppeltje
16-08-06, 15:05
Geplaatst door MaRiaH
Nee, het komt voort uit de Islam.

Het heeft op zich niks met de Islam te maken, alleen met de interpretatie ervan.

Dat kennen we ook bij andere religies.


Ok, maar ik zei niet, door de Islam, maar dat het ermee te maken heeft.
De grondslag voor het geschil ligt binnen de islam en niet erbuiten

Natuurlijk gaat het om macht, puur macht.

Maar als het toch om de interpretatie van de islam moet gaan, dan heeft die er toch mee te maken. Anders zoeken we gewoon een andere reden.

Maar komt zo'n inmense over zoveel eeuwen gevoerde stammenstrijd bij andere religieën ook voor dan? Al 1400 jaar vechten ze elkaar al het kot uit.

MaRiaH
16-08-06, 15:14
Geplaatst door knuppeltje
Ok, maar ik zei niet, door de Islam, maar dat het ermee te maken heeft.
De grondslag voor het geschil ligt binnen de islam en niet erbuiten

Natuurlijk gaat het om macht, puur macht.

Maar als het toch om de interpretatie van de islam moet gaan, dan heeft die er toch mee te maken. Anders zoeken we gewoon een andere reden.

Maar komt zo'n inmense over zoveel eeuwen gevoerde stammenstrijd bij andere religieën ook voor dan? Al 1400 jaar vechten ze elkaar al het kot uit.

Nou ja, 1400 jaar vechten is wel erg lang.. :p
maar ik denk dan toch aan de beeldenstorm en het conflict in Ierland, bijv.

Dat heeft niet per sé met christelijke stromingen te maken, anders was er hier bwvs. ook oorlog. Dus er is altijd meer aan de hand dan zuiver de religie en de interpretatie ervan. Dat ben ik met je eens.

H.P.Pas
16-08-06, 16:18
Geplaatst door Wide-O
Dus iets wat eeuwenoud is kan toch modern zijn ? Enlighten me.

Geen vragen !
Sallahdin doet alleen in antwoorden, vragen interesseren hem niet.

knuppeltje
16-08-06, 16:22
Geplaatst door MaRiaH
Nou ja, 1400 jaar vechten is wel erg lang.. :p
maar ik denk dan toch aan de beeldenstorm en het conflict in Ierland, bijv.

Dat heeft niet per sé met christelijke stromingen te maken, anders was er hier bwvs. ook oorlog. Dus er is altijd meer aan de hand dan zuiver de religie en de interpretatie ervan. Dat ben ik met je eens.

De protestanten in Ierland zijn bij mijn weten afstammelingen van de Schotten. Veel van hen zijn destijds in de plaats gekomen van de Ierse keuterboertjes die er door de Engelsen van hun boerderijtjes werden verjaagd als ze de pacht niet meer konden betalen, als ze zelf al niet waren gekrepeerd.

Je moet de verhalen eens lezen over de drie beruchte winters achter elkaar eind 19e eeuw toen de pootaardappelen zelfs bevroren voor ze de grond hadden gezien. Ontelbaren zijn er toen door die kou en het Engelse beleid gekrepeerd, velen stieven gewoon langs de kant van de weg. Heel hun literatuur staat er bol van, van die beruchte aardappelwinters, en de strijd tegen de Engelsen. Hun liederen ook.

Na die drie winters waren er meer Ieren weg gevlucht, naar Amerika en Australie bv, dan er nog in Ierland waren achtergebleven.

In het begin van de twintigste eeuw hebben de Engelse voor een groot deel de industrie ontmanteld en grootste gedeelte van Ierland opgegeven, was met goed fatsoen niet meer te houden, en is de Ierse republiek eidelijk na meer dan 700 jaar overheersing ontstaan.

Het noorden hebben ze gehouden en daarnaar toe zijn dus die protestanten, zover ze er niet al woonden mee getrokken.

Ogenschijlijk godsdienstoorlog, maar lijkt er helemaal niet op.

Het conflikt tussen sjieieten en soennieten heeft wel met godsdienst te maken, met de interpretatie ervan.

Amenzu
16-08-06, 16:22
Geplaatst door Sallahddin
Er is maar 1 Islam :shieeten ,sunnieten kunnen hun " theologishe verschillen" terzijde schuiven ,wat telt is dat ze allemaal moslims zijn en moeten dus zich verenigen tegen hun gemenschappelijke vijanden !

De VS hebben deze twee Islamitishe "stromingen" tegen elkaar handig bespeld in Irak in de trend van :deel & heers !....maar da's niet volledig gelukt en moslims zijn er nou goed bewust zijn van die VS smerige plannen!

De Libanon oorlog heeft gelukkig wel de twee partijen naar elkaar laten groeien !
Hamas is sunniet maar toch werkt samen zijde aan zijde met de shieete Hizbollah!!!....normaal gegeven!

Ik ben in Marokko(officieel"sunniet") geweest en overal zie je in bijna alle cafe's Al Jazeera coverage of the war ,en mensen zijn trots op Hizbullah en de held Hassan Nasrallah en dat geldt voor alle Arabishe en Islamitishe volkeren ,van Indonesie tot en met Marokko dus ,vooraal volkeren ,de meeste regeringen zijn "gehoorzame hondjes " van America en die zullen ten dure en hoe dan ook moeten verdwijnen en deplaats vrij maken voor echte Islamitishe gekozen leiders!


Het gaat hier om de "terug" keer naar de echte Islam ,de echte identiteit en dat wordt verwezenlijkt door bewegingen als de Hamas en Hezbollah en de moslimvolkeren identificeren zich spontaan mee ,...alleen de regeringen werken meestaal niet aan mee en die moeten simpelweg verdwijnen....en dat zal ook gebeueren Inshallah!!!

Er zijn hier een oermensen die mij waarschijnelijk weer eens voor alles en nog wat gaan beschuldigen. Maar ik ben het niet eens met je wat dit betreft.

De schi'itische sunnietische strijd is net zo oud als de islam.

Even nu een objectieve analyse:

Na de dood van Mohammed zijn deze stromingen ontstan die weer eens veel aftakingen kennen. Maar er zijn naturlijk ook veel andere stromingen. Sommigen erkennen elkaar niet en het gaat zo ver dat de een de ander van kufr beschuldigt.

Wat in de islam bekend staat als ALFINA ALKOBRAstond aan de basis van deze strijd, die in sommige gevallen nog steeds gaand is. Denk hierbij an Paistan waar vaak soennitische of schietische moskeen opgeblazen worden. Denk aan sommige olf staten waar de schieten worden gezien als kuffar en geen enkele recht hebben ok al zijn ze in de meerderheid.

De strijd in Irak is aangewakkerd door ALqaida die shiitische moskeen opblaast (ik keur de bezetting van amerika niet goed en ik ben tegen de oorlog en hun beleid). Maar ik denk niet dat zij schitische moskeen opblazen om een burger oorlog te starten. IN de laatste video boodschap van Bin Laden had hij het ook over de kuffar schiiten die hij naast israel en usa plaatste.


OOk wat betreft de religieuze interpertatie zijn er ook significante verschillen. Om te beginnen de oproep tot het gebed. Of bepaalde metgezellen voor de schieten die door de soennieten niet erkend worden. Dat stoort ze heel erg.. en zovoorts... Zelfs onder de schieten zijn er weer verschillen.

mark61
16-08-06, 16:24
Geplaatst door knuppeltje
Of in Irak.

Daar hoef je niet homofiel voor te zijn.

knuppeltje
16-08-06, 16:27
Geplaatst door mark61
Daar hoef je niet homofiel voor te zijn.

Zag van de week foto's van in stukken gehakte homoseksuelen daar.

Leek wel Hutsie-Tutsie in het klein.

mark61
16-08-06, 16:30
Geplaatst door knuppeltje
Zag van de week foto's van in stukken gehakte homoseksuelen daar.

Leek wel Hutsie-Tutsie in het klein.

Helaas zijn ze niet de enige slachtoffers. Of misschien moet je, ietwat wrang, zeggen 'gelukkig'.

Overigens is het conflict tussen sji'ieten en soennieten politiek van aard. Het is wel iets in de islam, maar niet theologisch. Het gaat slechts om de politieke macht op aarde. Althans, daar ging het vroeger om. Nu is het gewoon 'die anderen' zieken.

mark61
16-08-06, 16:31
Heren en dame, zullen we gewoon sji'ieten en soennieten schrijven?


Schieten is wat ze in Libanon o.a. doen.

Schiieten is wat Duitsig.

Amenzu
16-08-06, 16:42
Geplaatst door mark61
Heren en dame, zullen we gewoon sji'ieten en soennieten schrijven?


Schieten is wat ze in Libanon o.a. doen.

Schiieten is wat Duitsig.

Het groene boekje is niets voor mij. Ik kies voor de witte spelling, die geeft meer vrijheid..

De Schi'itische en soennitische strijd heeft ook een theologisch karakter. Veel interpertaties van de schi'iten wordt gezien door soennieten als afvalligheid.

===============
Witte spelling biedt veel meer vrijheid
door Jaap de Berg
Lezersreacties op dit artikel (25) lezersreacties op dit artikel geef uw reactie geef uw reactie
Vandaag verschijnt het Witte Boekje. Een initiatief van enkele media en het Genootschap Onze Taal. Docenten Nederlands zijn er tegen, zeiden zij gisteren in Trouw.

Kijk voor alles op het gebied van schrijven en taal op www.trouw.nl/schrijf!

mark61
16-08-06, 16:51
Geplaatst door Amenzu
Het groene boekje is niets voor mij. Ik kies voor de witte spelling, die geeft meer vrijheid..

Interessant. Toch spreek je schi'ieten uit als sgi'ieten, terwijl het toch een sjin is en geen chim.


De Schi'itische en soennitische strijd heeft ook een theologisch karakter. Veel interpertaties van de schi'iten wordt gezien door soennieten als afvalligheid.

Nu, ja. Destijds ging het alleen over de opvolging van de Profeet als wereldlijk leider.

knuppeltje
16-08-06, 17:01
Geplaatst door mark61
Helaas zijn ze niet de enige slachtoffers. Of misschien moet je, ietwat wrang, zeggen 'gelukkig'.

Overigens is het conflict tussen sji'ieten en soennieten politiek van aard. Het is wel iets in de islam, maar niet theologisch. Het gaat slechts om de politieke macht op aarde. Althans, daar ging het vroeger om. Nu is het gewoon 'die anderen' zieken.

Ok, maar voor dat politiek spel is het wel altijd gebruikt.

De standaardkreet van Chomeini was: De profeet heeft geen koning gewild, toen hij de Sjah weg wilde hebben en ook hij claimde af te stammen van de profeet.

Maar goed, het gaat dus om machten en nergens anders om volgens mij. Maar godsdienstwaanzinnigen ook volgens mij. Waanzinnig zowiezo.

knuppeltje
16-08-06, 17:10
Geplaatst door mark61
Interessant. Toch spreek je schi'ieten uit als sgi'ieten, terwijl het toch een sjin is en geen chim.



Nu, ja. Destijds ging het alleen over de opvolging van de Profeet als wereldlijk leider.

Nou weet ik dat zo net nog niet.

Er schijnen overleveringen te zijn waarin de profeet op zijn sterfbed aan Ali zou hebben verklaard dat hij juist een geestelijk leiderschap na hem wilde.

En dat was een van de argumenten waarmee Ali zoveel steun kreeg in zijn claime op het kalifaat.

Zijn medestanders: de Shiat Ali [partij voor Ali] waren al dat dekadente gedoe van die twee vorige kalifs al lang beu, zij zouden veel te ver van Mohammeds gedachtengoed afstaan vonden ze dus.

mark61
16-08-06, 17:12
Geplaatst door knuppeltje
Nou weet ik dat zo net nog niet.

Er schijnen overleveringen te zijn waarin de profeet op zijn sterfbed aan Ali zou hebben verklaard dat hij juist een geestelijk leiderschap na hem wilde.

En dat was een van de argumenten waarmee Ali zoveel steun kreeg in zijn claime op het kalifaat.

Zijn medestanders: de Shiat Ali [partij voor Ali] waren al dat dekadente gedoe van die twee vorige kalifs al lang beu, zij zouden veel te ver van Mohammeds gedachtengoed afstaan vonden ze dus.

Dus ging het, heel ordinair, om de macht. Tis net zoiets dat Lenin eigenlijk Trotski als opvolger wilde, maar Stalin zeker wist dat hij het moest doen, want hij wist het allemaal beter. Zogenaamd.

knuppeltje
16-08-06, 17:14
Geplaatst door mark61
Dus ging het, heel ordinair, om de macht. Tis net zoiets dat Lenin eigenlijk Trotski als opvolger wilde, maar Stalin zeker wist dat hij het moest doen, want hij wist het allemaal beter. Zogenaamd.

Tis sjuust wak zei, tis allemaal macht.

Onbek_01
16-08-06, 19:35
Alhamdulilah
74. En aan Lot schonken Wij wijsheid en kennis. En Wij bevrijdden hem uit de stad die gruwelijk handelde. Zij waren inderdaad een boos en opstandig volk.
Voorkomen is beter dan genezen
Voor je het weet kon er aids-Epidemie verspreiden over heel saudiarabie als de soldaten niet hadden inge -grepen.

Sallahddin
16-08-06, 19:46
Geplaatst door Wide-O
Dus iets wat eeuwenoud is kan toch modern zijn ? Enlighten me.


Wat ik bedoelde is het volgende:
tegenwoordig gebruiken mensen van die ontwapenende,zwaar beladen en mooie termen als "modern","romantish","realistish",""verlicht"...zeg ik nou weer, zonder kennis van diens Ideologish of Filosofish betekennis of oorsprong(woorden krijgen nieuwe betekennissen in Talen in relatie tot diens evolutie ook die gaat gepaard met de ontwikkelingen die in het leven van de mensen ontstaan:economishe,politieke,Ideologishe....!),he t resultaat is dat die termen hun eigen leven gaan leiden ,dus men hanteert niet dezelfde definitie voor dezelfde term of woord en dan krijg je een soort doven-conversatie,dus men moet eerst dezelfde definities hanteren als er echte ,structurele en constructieve debatten daarover moeten worden uitgevoerd!!!
De referenties moeten ook bepaald en geciteerd zijn :de westerse ethiek is niet de enige referentie op aarde!
Bijv.:je wordt als modern, "open-minded"en "verlicht" beschouwd als je homosexualiteit aanvaardt of "normaal" ziet:well....,eeuwen geleden(eeuwen voor het christendom bijv.),was homosexualiteit nog vrijer dan nu bedreven en geaccepteerd,dus die mensen toen waren dus ook "modern","open-minded" en "verlicht volgens deze debiel logica!!!

In naam van niets betekenende of niet helder gedefineerde termen en concepten die hun relatie met hun Ideologish oorsprong hadden verloren(bagataliseerd en "populair"worden) ,worden we geacht bepaalde attitudes,"visies",concepten en "waarheden" te accepteren zonder enig vorm van kritiek ,anders worden we als achterlijken beschouwd en uitgesloten onder het zwaard van de nieuwe..."moderne"(zegt niets toch!),mag ik zeggen ?, westerse"Inquisities" die het recht op de "waarheid" monopoliseren en de eigen "visies" op de wereld" heilig verklaren en superieur achten en de anderen minderwaardig verklaren!!!!
Hetzelfde of bijna,geldt voor de term "romantish",probeer deze als zodanig wordt begrepen te vergelijken met diens betekenis in de "minds" van de Romantici of de Romantiek van Rousseau & co. ......
of de term "absurd"...."absoluut"...



Ik laat het bij deze want deze onderwerp is complex en heeft veel multifacetten en dat vereist een langer en dieper "behandeling" en dus neemt veel tijd in beslag!!!

Sallahddin
16-08-06, 19:57
Geplaatst door JobHopper
Er is nog wel wat plaats over hoor in SA...wat let je ?
Dat zou toch jouw ideale leefomgeving moeten zijn ...



SA is niet mijn ideaal leefomgeving ,dat had ik duidelijk uitgestippeld als je de moiete nam mijn andere posts op deze topic te lezen!

Sallahddin
16-08-06, 20:05
Geplaatst door JobHopper
Ah...op die manier. Alle mensen met een 'afwijking' maar even afmaken ?

Heeft iemand anders ook weleens geprobeerd...


Als je de moeite nam mijn posts op deze topic goed door te lezen ,dan kwam je zeker niet op deze extreem & Nazi- conclusie (daar ben je zelf veraantwoordelijk voor!):
Er is groot verschil tussen afkeuren maar toch respecteren en Afkeuren en dan "afmaken" als gevolg zoals je zelf zegt :je moet mij geen woorden in de mond stoppen ,bij wijze van spreken dan!!!

knuppeltje
16-08-06, 21:03
Geplaatst door Onbek_01
Alhamdulilah
74. En aan Lot schonken Wij wijsheid en kennis. En Wij bevrijdden hem uit de stad die gruwelijk handelde. Zij waren inderdaad een boos en opstandig volk.
Voorkomen is beter dan genezen
Voor je het weet kon er aids-Epidemie verspreiden over heel saudiarabie als de soldaten niet hadden inge -grepen.

Toch niet last van vogelgriep zeker?

Nelis70
17-08-06, 11:05
Geplaatst door Sallahddin


Weg met de zgn westerse "normen & waarden" .....Islam is the answer!!!

Hangt er van af welke vraag je stelt...

Nelis70
17-08-06, 11:09
Geplaatst door Sallahddin
Dit heeft wel alles met de Islam te maken,dit heeft te maken met de noodzakkelijke "terug" keer naar de echte identiteit ,de echte Islam !
Shieten en sunnieten zijn feitelijk geen vijanden of tegenstanders ,maar die worden bespeld door de politiek want in feite deze twee "stromingen" hebben weijnig theologish verschillen en die zijn allemaal moslims ,punt uit!!!....om alles weer te herhalen!

Islam is for human kind salvation,vroeger ,nu en morgen ...tegen alle vormen van onderdrukking & alienatie,inclusief deze barbaarse capitalistishe globalisatie !!!....

Als je de islam eerst definieert als volmaakt, kan je haar vervolgens fijn omschijven als volmaakt.

Nelis70
17-08-06, 11:19
Geplaatst door mark61
Dus ging het, heel ordinair, om de macht. Tis net zoiets dat Lenin eigenlijk Trotski als opvolger wilde, maar Stalin zeker wist dat hij het moest doen, want hij wist het allemaal beter. Zogenaamd.

Waarom moeten grote leiders altijd opvolgers hebben?