PDA

Bekijk Volledige Versie : Zionisten mogen "jihad" voeren!



Ali Eddaoudi
16-08-06, 15:31
Zionisten mogen “jihad” voeren!


Met een glimlach las ik in de NRC krant van 3 augustus een artikel van Jessica Stern, docent terrorisme aan de universiteit van Harvard, die zich enerzijds zorgen maakte om de bommenregen van het Westen op het Midden-Oosten en anderzijds ook weer deze oorlog wilde winnen door tot de moslimharten door te dringen. Een idealistische en vooruitstrevende vrouw met een buitengewoon interessante blik op de strijd in Irak en nu ook Libanon. Op zich kan ik het tot een zekere hoogte met haar eens zijn. Inderdaad win je geen oorlog door slachtoffers te maken, want wie doodt zal uiteindelijk altijd als de verliezende partij uit de bus komen. Is het niet nu, dan in ieder geval op de dag dat wij ons voor die ene God zullen verantwoorden. Die ene God waar alle partijen voor zeggen te strijden. Het doet mij verdacht veel denken aan de Middeleeuwen toen hondsdolle kruisvaders naar Jeruzalem trokken en iedereen op hun pad onthoofden. Ook zij hebben gedaan wat hun God de paus influisterde. Maar wat mij het meest pijn doet is dat zelfs een docent aan de Harvard universiteit met een dergelijk verhaal weer eens wil duidelijk maken dat de terroristen alle verderf zaaien. Ik draai het liever om. Zonder corrupte, onrechtvaardige en machtsbeluste leiders zijn er gewoonweg geen terroristen. Een terrorist kan een ieder van ons zijn, als we maar ergens zo geprikkeld worden dat wij in ons diepste worden geraakt, gekrenkt en ook nog eens verdreven en vermoord. Ik kan niet anders concluderen dan dat het Westen, zeker geen vijand van iedere moslim trouwens, een grote leugen is. Een schijnheilige democratie met een dun laagje rechtvaardigheidsbesef, dat is wat wij overal in de wereld aantreffen. Hoe komt het toch dat de Westerse intellectuelen niet willen toegeven dat met name de Amerikanen grote misdaden begaan. Wij zijn trots op een Taylor die naar Den Haag wordt gebracht voor een berechting. Maar vergeten dat Amerikaanse mariniers pas nog in Irak de meest vreselijke daden hebben begaan. Stern spreekt in haar artikel over een militaire vergissing. Ze noemt ook de andere misdaden als die van de Abu Ghraib gevangenis. In Amerika woelt er een lichte discussie of dat men wel of niet deze mariniers zal veroordelen. Dit alles kan, dat heeft Stern dan wel goed gezien, ervoor zorgen dat jonge moslims zich tot de “jihad” aangetrokken voelen. Sterker nog, de jihad vergelijkt ze met de gangster rap rage. Met dat verschil dat ik denk dat de moslimjeugd door een veel sterker gevoel van onrechtvaardig behandeld te zijn, worden gedreven. Stern heeft veel gesprekken gevoerd met jongeren over de hele wereld en heeft naar mijn idee het verhaal van deze jonge mensen niet diep genoeg tot zich laten doordringen. Ik vind het jammer dat een dergelijke vrouw met zo’n status afschuwelijke daden tot missers reduceert en dan zelf spreekt van de oorlog tegen terroristen. Wie zijn er vandaag de dag nog terroristen en wie vormen de vredesduiven als ik biddende joodse soldaten op tanks zie staan? Waarom is deze “jihad wel geoorloofd”? Als je het mij vraagt, dan weet ik dat niet zo goed meer. Zijn Amerikaanse, Israëlische en Westerse levens meer waard dan de Arabische? Hoe kunnen we spreken van missers als er na drie weken strijd 800 doden in Libanon geteld worden? Veel burgers zijn door Amerikaanse wapens gedood, datzelfde land dat moet gaan bemiddelen. Het is een lachertje en ik schaam mij het meest voor de Arabische leiders die zich diep in hun holen hebben verscholen.
Israel heeft vrijspel gekregen en Europa speelt samen met de VN een poppenkast waar veel moslims inderdaad niet meer intrappen. De “jihad” is inderdaad het enige legitieme middel voor de moslims in het Midden-Oosten. Een ieder die dit verafschuwt, moet zich maar eens krachtig tegen Amerika en de zionisten in Israel uitspreken. Maar dat is wellicht een station te ver. In de hele geschiedenis hebben Westerse soldaten en bezetters veel meer slachtoffers gemaakt dan dat moslims ooit zullen maken. Maar de berichten doen ons geloven dat wij arme Westerlingen een bedreigde diersoort vormen en met man en macht er alles aan moeten doen om te overleven. Zijn wij hypocriet, echt bang of een stel wolven in schaapskleren? De hele wereld gaat gebukt onder de Amerikaanse overheersing waar de Rumsfelds het voor het zeggen hebben. Als dat Westerse beschaafde leiders zijn, dan ben ik Godzij dank geen Westerling, nee!


Ali Eddaoudi (publicist)

Alim
16-08-06, 16:10
IK blijf het altijd roepen. Waar onrecht heerst zal altijd verzet bestaan.
Dus ook in het middenoosten en dus ook in palestina en ook in libanon en zeker in Irak. En zolang Amerika samen met Israel en england de wereld blijven overheersen, zal het verzet van zich laten horen.