PDA

Bekijk Volledige Versie : De Marokkaanse politie heeft 44 terreurverdachten opgepakt en een netwerk ontmanteld



Amenzu
16-08-06, 16:44
De Marokkaanse politie heeft 44 terreurverdachten opgepakt en een netwerk ontmanteld dat van plan zou zijn geweest een heilige oorlog te voeren op Marokkaans grondgebied. De verdachten, onder wie vijf voormalige soldaten met deskundigheid op het gebied van explosieven, werden gearresteerd in Casablanca en zes andere steden, maakte het persbureau MAP maandag bekend.

De politie nam explosieven, laboratoriumbenodigdheden en propagandamateriaal in beslag. Volgens het ministerie van binnenlandse zaken was de leider van de groep een oud-gevangene die radicale moslims rekruteerde en hen trainde explosieven te gebruiken. Hij zou van plan zijn geweest de jihad te voeren vanuit de regio's Nador en Ouezzane. De groepering zou haar activiteiten hebben willen financieren door banken en geldtransporten te overvallen."

Bron: nieuws.nl

Joesoef
16-08-06, 17:27
De vertaler heeft er de tijd voor genomen.

Marsipulami
16-08-06, 20:39
Geplaatst door Amenzu
De Marokkaanse politie heeft 44 terreurverdachten opgepakt

44 maar ? :confused:


Ik had ergens gelezen dat enkele weken na de aanslagen in Casablanca al zo'n 5000 verdachten waren opgepakt en opgesloten. De Marokkaanse politie is erg efficiënt als het op terreurbestrijding aankomt.

polarbeer
17-08-06, 00:22
Geplaatst door Marsipulami
44 maar ? :confused:


Ik had ergens gelezen dat enkele weken na de aanslagen in Casablanca al zo'n 5000 verdachten waren opgepakt en opgesloten. De Marokkaanse politie is erg efficiënt als het op terreurbestrijding aankomt.

Ach ze doen hun best denk ik. :denk:

Chuck_Taylor
17-08-06, 07:27
Dit is wel erg oud nieuws...

( 1,5 week geleden op 2M )