PDA

Bekijk Volledige Versie : Sjeik Yusuf Qaradawi wil een jihad tegen zionistische misdadigers



Qaiys
17-08-06, 15:56
Qaradawi wil een jihad

Kairo, 17 aug. Een van de invloedrijkste Arabische islamitische geestelijken, sjeik Yusuf Qaradawi, heeft opgeroepen tot jihad, heilige oorlog, tegen Israël en de Libanese fundamentalistisch-shi’itische organisatie Hezbollah daarbij ten voorbeeld gesteld.

Qaradawi, de in Egypte geboren sterprediker van de Arabische satellietzender Al-Jazeera in Qatar, zei dat volgens de Egyptische krant Al-Masri al-Yom in een toespraak tot de vereniging van docenten in de Egyptische hoofdstad Kairo.

Qaradawi (78), zelf een sunniet met nauwe banden met de (verboden maar gedoogde) Egyptische Moslimbroederschap, zei dat „de islamitische natie overal mannen nodig heeft zoals die van Hezbollah: in Egypte, in Irak, in Jordanië, in Jemen, overal”. Daarbij haalde hij uit naar de Arabische leiders. „Er bestaat geen wil om tegen Israël te vechten”, zei hij. „De vrede waartoe de Arabische leiders oproepen is in feite niets meer dan capitulatie.” Immers, „de islamitische shari’a [wet] zegt dat als een land van de islam bezet is, alle inwoners zich moeten verzetten en de jihad beginnen”, ook als de bezetters van de strijd afzien. Egypte heeft in 1979 vrede gesloten met Israël.

Qaradawi erkende dat shi’ieten andere religieuze opvattingen hebben dan de sunnieten, maar het was nu niet het moment om dergelijke meningsverschillen te onderzoeken. Soms „kan men in oorlogstijd een afvallige treffen die je nader staat dan een andere afvallige”, zei hij.

Qaradawi heeft in de jaren ‘70 gevangen gezeten in Egypte en is toen van zijn Egyptische nationaliteit beroofd. Hij woont in Qatar, maar brengt elk jaar zijn vakantie in zijn geboorteland door. (AFP)


http://www.nrc.nl/buitenland/article421100.ece

Bofko
17-08-06, 16:42
Het zal wel weer heel onrotterdams op ' woorden, maar geen daden' uitdraaien.

mark61
17-08-06, 18:59
Geplaatst door Qaiys
Immers, „de islamitische shari’a [wet] zegt dat als een land van de islam bezet is, alle inwoners zich moeten verzetten en de jihad beginnen”,

Das interessant. De facto kan je Israel geen islamitisch land noemen. Dan moet je in de geschiedenis duiken. De vraag doet zich dan weer stellen hoe ver. Heel, heel lang geleden, Oh dappere Sjeik, was er helemaal geen land van de islam.

Kan hij even deel, artikel en lid van deze Sjari`abepaling opgeven? Of zuigt ie het maar zo'n beetje uit zijn duim?

Onbek_01
17-08-06, 19:26
Geplaatst door mark61
Das interessant. De facto kan je Israel geen islamitisch land noemen. Dan moet je in de geschiedenis duiken. De vraag doet zich dan weer stellen hoe ver. Heel, heel lang geleden, Oh dappere Sjeik, was er helemaal geen land van de islam.

Kan hij even deel, artikel en lid van deze Sjari`abepaling opgeven? Of zuigt ie het maar zo'n beetje uit zijn duim?

Palestine was het land waar veel israelitische profeten van Allah erin woonden,zij waren de moslims uit hun tijd.
Inshallah zal heel palestine tot de moslims weer behoren,ware volgelingen van Abraham.

IbnRushd
17-08-06, 19:40
Geplaatst door mark61
Das interessant. De facto kan je Israel geen islamitisch land noemen. Dan moet je in de geschiedenis duiken. De vraag doet zich dan weer stellen hoe ver. Heel, heel lang geleden, Oh dappere Sjeik, was er helemaal geen land van de islam.

Kan hij even deel, artikel en lid van deze Sjari`abepaling opgeven? Of zuigt ie het maar zo'n beetje uit zijn duim?

Qardawi zuigt in ieder geval niet uit zijn duim. Het is duidelijk dat wanneer een land aangevallen is dat ieder moslim zich tegen moet verzetten. In casu Palestina heeft Israel een groot deel bezet gehouden; maw veroverd. De shari'ah staat in overleveringen en Koranverzen. Echter de intepretatie (fiqh) geeft een duidelijke boodschap aan dat 't voor elk islamitisch land gaat. Ook ibn Taymiyyah heeft 't daar uitgebreid over gehad.

Klinkt toch een beetje vreemd voor een persoon die een aantal vakjes over de islam heeft gehad en daarmee een groot geleerde als Qardawi wilt bekritiseren. Daar moet je toch een aantal tientallen jaren voor studeren; voltijd.

mark61
17-08-06, 19:41
Geplaatst door Onbek_01
Palestine was het land waar veel israelitische profeten van Allah erin woonden,zij waren de moslims uit hun tijd.
Inshallah zal heel palestine tot de moslims weer behoren,ware volgelingen van Abraham.

Tis maar naar welk jaartal je wil kijken.

mark61
17-08-06, 19:46
Geplaatst door IbnRushd
Qardawi zuigt in ieder geval niet uit zijn duim. Het is duidelijk dat wanneer een land aangevallen is dat ieder moslim zich tegen moet verzetten. In casu Palestina heeft Israel een groot deel bezet gehouden; maw veroverd. De shari'ah staat in overleveringen en Koranverzen. Echter de intepretatie (fiqh) geeft een duidelijke boodschap aan dat 't voor elk islamitisch land gaat. Ook ibn Taymiyyah heeft 't daar uitgebreid over gehad.

Klinkt toch een beetje vreemd voor een persoon die een aantal vakjes over de islam heeft gehad en daarmee een groot geleerde als Qardawi wilt bekritiseren. Daar moet je toch een aantal tientallen jaren voor studeren; voltijd.

Palestina is nooit een land geweest. In dat geval wordt het nog lastiger; moeten nu vrijwel alle Arabische landen worden aangevallen omdat ze land bezetten dat eigenlijk Osmaans (en islamitisch is)?

Echt, dit soort redeneringen is een heilloze weg. Het lijkt me sowieso niet verstandig dat religieuze functionarissen politieke uitspraken doen.

Wat zegt de Sjari`a over islamitische landen die elkaar aanvallen en bezetten?

Wat is trouwens een islamitsch land? Een land waarvan de bevolking voor 50% + 1 persoon uit moslims bestaat? Een land dat wordt geregeerd door een islamitische dictator, ongeacht de samenstelling van de bevolking? Een land dat ooit wel s een islamitische meerderheid had, maar nu niet meer?

Lastige shit, als je zo gaat beginnen.

IbnRushd
17-08-06, 19:53
Geplaatst door mark61
Palestina is nooit een land geweest. In dat geval wordt het nog lastiger; moeten nu vrijwel alle Arabische landen worden aangevallen omdat ze land bezetten dat eigenlijk Osmaans (en islamitisch is)?

Echt, dit soort redeneringen is een heilloze weg. Het lijkt me sowieso niet verstandig dat religieuze functionarissen politieke uitspraken doen.

Wat zegt de Sjari`a over islamitische landen die elkaar aanvallen en bezetten?

Wat is trouwens een islamitsch land? Een land waarvan de bevolking voor 50% + 1 persoon uit moslims bestaat? Een land dat wordt geregeerd door een islamitische dictator, ongeacht de samenstelling van de bevolking? Een land dat ooit wel s een islamitische meerderheid had, maar nu niet meer?

Lastige shit, als je zo gaat beginnen.

Ook in het Abbasidische rijk had je onafhankelijke staten. Ook in de tijd van 'Ali ibn Abi Talib bestond een tweedracht in het islamitische rijk. Het draait niet om het feit 'wat' een land is; het gaat juist om wát de ummah een moslim/islamitisch land vindt. Daar draait 't om.

Je mag best er niet mee eens zijn. Mij een zorg. Maar hier bestaat duidelijk een consensus onder de geleerden. En die zijn qua Arabische taal erg gevorderd.

Het is eigenlijk een zinloze discussie. :)

Julien
17-08-06, 19:58
Geplaatst door Onbek_01
Palestine was het land waar veel israelitische profeten van Allah erin woonden,zij waren de moslims uit hun tijd.
Inshallah zal heel palestine tot de moslims weer behoren,ware volgelingen van Abraham.

Dit is puur fascisme wat jij hier roept.

Palestina is niet PUUR islamitisch, maar altijd een smeltkroes van joden, moslims en christenen geweest. Als je heel ver terug gaat, woonden er niet eens moslims maar alleen joden.

wat jij nu roept is net zo belachelijk als die zionisten die een Israel willen van tell Aviv t/m Bagdad.

Sjeik Qaradwi kan zich beter bezighouden met theologische studies i.p.v. een oorlog uitroepen. Op meer geweld in het M-O zit niemand te wachten :moe:

IbnRushd
17-08-06, 20:06
Geplaatst door Julien


Sjeik Qaradwi kan zich beter bezighouden met theologische studies i.p.v. een oorlog uitroepen. Op meer geweld in het M-O zit niemand te wachten :moe:

Ik geef Qardawi gelijk. Het moet eens afgelopen zijn met het stelselmatig ondrukken van de Palestijnen; het jatten van Palestijnse grond en nederzettingen opbouwen; het doden van onschuldige burgers en verzetstrijders; en nog meer.

mark61
17-08-06, 20:07
Geplaatst door IbnRushd
het gaat juist om wát de ummah een moslim/islamitisch land vindt. Daar draait 't om.

Ah. Dus nu is het geen theologisch-politieke discussie meer, maar een referendum onder 1,3 miljard moslims. Is die al gehouden?


Je mag best er niet mee eens zijn. Mij een zorg. Maar hier bestaat duidelijk een consensus onder de geleerden. En die zijn qua Arabische taal erg gevorderd.

Ik maar denken dat Qaradawi een buitenbeentje is en een batterij Saoedische geleerden het er alvast niet mee eens is.


Het is eigenlijk een zinloze discussie. :)

Ja en nee. :)

Qaiys
17-08-06, 20:07
Geplaatst door mark61
Das interessant. De facto kan je Israel geen islamitisch land noemen. Dan moet je in de geschiedenis duiken. De vraag doet zich dan weer stellen hoe ver. Heel, heel lang geleden, Oh dappere Sjeik, was er helemaal geen land van de islam.

Kan hij even deel, artikel en lid van deze Sjari`abepaling opgeven? Of zuigt ie het maar zo'n beetje uit zijn duim?

Je kunt je blindstaren op het begrip land, maar wie weet heeft hij gemeenschap gezegd en is de vertaling verkeerd. Het gaat erom dat palestijnen en libanezen plat worden gebombardeerd en in hun vrijheid worden beknot. Je wilde toch niet zeggen dat al die roadblocks en bombardementen op de palestijnen in hun gebieden geen bezet islamitische land is.

Dan hou ik nog het roven en wegjagen van de palestijnen uit palestina buiten beschouwing,

IbnRushd
17-08-06, 20:14
Geplaatst door mark61
Ah. Dus nu is het geen theologisch-politieke discussie meer, maar een referendum onder 1,3 miljard moslims. Is die al gehouden?

Ik ken geen moslim die Palestina geen moslim/islamitisch land vindt? Jij wel?



Geplaatst door mark61

Ik maar denken dat Qaradawi een buitenbeentje is en een batterij Saoedische geleerden het er alvast niet mee eens is.

Qardawi heeft zo zijn eigen interpretaties betreffende fiqh-regels. Saudisch geleerden eveneens. En beide hebben natuurlijk meningverschillen met elkaar. Maar over dit onderwerp? Vergeet 't maar.



Geplaatst door mark61

Ja en nee. :)

Je bent niet geclassificeerd om in dat onderwerp niveau een discussie te voeren. :) Dit is niet spottend bedoeld hoor; het geldt evenzeer voor mij .

Julien
17-08-06, 20:17
Geplaatst door IbnRushd
Ik geef Qardawi gelijk. Het moet eens afgelopen zijn met het stelselmatig ondrukken van de Palestijnen; het jatten van Palestijnse grond en nederzettingen opbouwen; het doden van onschuldige burgers en verzetstrijders; en nog meer.

Qardawi heeft het over HEEL Israel dat "islamitisch" hoort te zijn. En daar gaat hij de fout in. Want volgens de VN-resoluties hebben de joden ook recht op hun land, naast de Palestijnen.

Israel moet het bezette Palestijnse land (zie grenzen '67) inderdaad teruggeven en het doden van palestijnen moet stoppen. Maar laten we dat a.u.b. met diplomatie proberen en niet met geweld.

Jij vindt toch ook dat Israel mag bestaan naast Palestina? De Paus roept nu toch ook niet meer dat Libanon van oorsprong een christelijk land is en dat alle christenen een kruistocht moeten voeren tegen de moslims in Libanon? Zo is deze racistische uitspraak van Qardawi te interpreteren.

Als Islaam vrede is (wat ik geloof), dan is wat Qardawi zegt in strijd met de islam!

mark61
17-08-06, 20:23
Geplaatst door Qaiys
Je kunt je blindstaren op het begrip land, maar wie weet heeft hij gemeenschap gezegd

Ja, als je zo gaat beginnen. Wie weet zei ie wel dat ie Olmert een toffe peer vond.


en is de vertaling verkeerd. Het gaat erom dat palestijnen en libanezen plat worden gebombardeerd en in hun vrijheid worden beknot. Je wilde toch niet zeggen dat al die roadblocks en bombardementen op de palestijnen in hun gebieden geen bezet islamitische land is.

Dan hou ik nog het roven en wegjagen van de palestijnen uit palestina buiten beschouwing,

Hij had het over Israel als geheel, dacht ik. Niet dat ik het niet met hem eens ben, maar de 'theologische' onderbouwing lijkt me wat zwak.

Ipv. dat ie gewoon roept dat moslims hun broeders moeten helpen. Dat lijkt me meer hout snijden. Vergeet de sjari`a.

Qaiys
17-08-06, 20:27
Geplaatst door mark61
Ja, als je zo gaat beginnen. Wie weet zei ie wel dat ie Olmert een toffe peer vond.

Hij had het over Israel als geheel, dacht ik. Niet dat ik het niet met hem eens ben, maar de 'theologische' onderbouwing lijkt me wat zwak.

Ipv. dat ie gewoon roept dat moslims hun broeders moeten helpen. Dat lijkt me meer hout snijden. Vergeet de sjari`a.

Ik denk dat jouw theologische basis te kort schiet verder is de sjaria onze leidraad die vergeten we niet.

Qaiys
17-08-06, 20:32
Geplaatst door Julien
Qardawi heeft het over HEEL Israel dat "islamitisch" hoort te zijn. En daar gaat hij de fout in. Want volgens de VN-resoluties hebben de joden ook recht op hun land, naast de Palestijnen.

Israel moet het bezette Palestijnse land (zie grenzen '67) inderdaad teruggeven en het doden van palestijnen moet stoppen. Maar laten we dat a.u.b. met diplomatie proberen en niet met geweld.

Jij vindt toch ook dat Israel mag bestaan naast Palestina? De Paus roept nu toch ook niet meer dat Libanon van oorsprong een christelijk land is en dat alle christenen een kruistocht moeten voeren tegen de moslims in Libanon? Zo is deze racistische uitspraak van Qardawi te interpreteren.

Als Islaam vrede is (wat ik geloof), dan is wat Qardawi zegt in strijd met de islam!

De VN resoluteis zijn eenzijdig de palestijnen/moslims opgelegd. De meeste landen in de wereld waaronder islamitische landen waren nog kolonien toen die resolutie aangenomen werd, en de islamitische landen die dat niet waren hebben er nooit mee ingestemd en hevig daartegen geprotesteerd.

Veder legt israel elke VN resolutie straffeloos naast zich neer dat hun niet uitkomt en mag de VS bij elke resolutie haar vetorecht gebruiken. Dus wat stelt die resolutie voor? Niets.

Sterker nog dat vind ik het toppunt van discriminatie, anderen uitsluiten van medezeggenschap over notabene hun eigen land.

IbnRushd
17-08-06, 20:45
Geplaatst door Julien
Qardawi heeft het over HEEL Israel dat "islamitisch" hoort te zijn. En daar gaat hij de fout in. Want volgens de VN-resoluties hebben de joden ook recht op hun land, naast de Palestijnen.

Israel moet het bezette Palestijnse land (zie grenzen '67) inderdaad teruggeven en het doden van palestijnen moet stoppen. Maar laten we dat a.u.b. met diplomatie proberen en niet met geweld.

Jij vindt toch ook dat Israel mag bestaan naast Palestina? De Paus roept nu toch ook niet meer dat Libanon van oorsprong een christelijk land is en dat alle christenen een kruistocht moeten voeren tegen de moslims in Libanon? Zo is deze racistische uitspraak van Qardawi te interpreteren.

Als Islaam vrede is (wat ik geloof), dan is wat Qardawi zegt in strijd met de islam!

Ik zie nergens staan dat Qardawi Israel wil veroveren. Hij predikeert slechts om tegen Israel te vechten en daarbij neemt ie Hezbollah als voorbeeld. Hebben we Hezbollah gezien om Israel te veroveren? I don't think so. En verder is daar een duidelijke reden voor. Dat hoef ik ook niet voor jou uit te stippelen.

Dus geen racistische uitspraak e.d. Je leest gewoon heel slecht.

Maar de rest van '67 onderschrijf ik hoor.

Alim
17-08-06, 20:47
Geplaatst door Julien
Dit is puur fascisme wat jij hier roept.

Palestina is niet PUUR islamitisch, maar altijd een smeltkroes van joden, moslims en christenen geweest. Als je heel ver terug gaat, woonden er niet eens moslims maar alleen joden.

wat jij nu roept is net zo belachelijk als die zionisten die een Israel willen van tell Aviv t/m Bagdad.

Sjeik Qaradwi kan zich beter bezighouden met theologische studies i.p.v. een oorlog uitroepen. Op meer geweld in het M-O zit niemand te wachten :moe:

Als je die redenatie hanteert, dan zeg ik op mijn beurt wat doen die blanken in Amerika dat land is toch van de Indianen en ook in Australië, wat doen die blanken daar? dat land is toch van de aboriginals. Al die blanken christelijk natie hebben puur diefstal gepleegd en zijn nu de baas in een land dat niet van hun is heel triest. Ik ben niet blank en woon hier in Nederland maar ik ben geen baas van dit land.

Julien
17-08-06, 20:51
Geplaatst door Qaiys
De VN resoluteis zijn eenzijdig de palestijnen/moslims opgelegd. De meeste landen in de wereld waaronder islamitische landen waren nog kolonien toen die resolutie aangenomen werd, en de islamitische landen die dat niet waren hebben er nooit mee ingetemd.

Veder legt israel elke VN resolutie straffeloos naast zich neer dat hun niet uitkomt en mag de VS bij elke resolutie haar vetorecht gebruiken. Dus wat stelt die resolutie voor? Niets.

Sterker nog dat vind ik het toppunt van discriminatie, anderen uitsluiten van medezeggenschap over notabene hun eigen land.

Ja maar dat is wel 60 jaar geleden geleden waar je het over hebt. Intussen zijn er miljoenen joden/ israeli's die geboren zijn op die grond en dus net zoveel recht hebben om er te wonen als de Palestijnen.

Israel is nooit puur islamitisch geweest en het zal ook nooit puur islamitisch worden, al is het alleen maar omdat de hele wereld (m.u.v. enkele landen) Israel als staat erkend. Dat Israel zich niet aan resoluties houdt is zeer kwalijk, maar dat betekent nog niet dat de VN geen zeggenschap heeft. We gaan ook niet opeens de VS ontbinden omdat de oorspronkelijke inwoners Indianen waren of Marokko ontbinden omdat de oorspronkelijke bewoners Berbers waren en geen Arabieren.

Maar wil je nu echt de discussie van 60 jaar geleden voeren? Ik begrijp jouw argumenten wel, maar ik vind het niet zo raar dat de joden hun eigen (stukje!) Palestina kregen. Wat de joden daarna hebben ingepikt (na 47) vind ik pure diefstal.
Maar we kunnen toch beter naar de toekomst kijken, en dan zijn de woorden van Qaradawi toch haatzaaierij en in strijd met de islaam?
Nogmaals, de Paus roept toch ook niet op dat de christenen een strijd moeten voeren met de moslims om de Filipijnen of de Molukken of Libanon weer puur christelijk te maken?

Julien
17-08-06, 20:55
Geplaatst door IbnRushd
Ik zie nergens staan dat Qardawi Israel wil veroveren. Hij predikeert slechts om tegen Israel te vechten en daarbij neemt ie Hezbollah als voorbeeld. Hebben we Hezbollah gezien om Israel te veroveren? I don't think so. En verder is daar een duidelijke reden voor. Dat hoef ik ook niet voor jou uit te stippelen.

Dus geen racistische uitspraak e.d. Je leest gewoon heel slecht.

Maar de rest van '67 onderschrijf ik hoor.


Qaradawi (78), zelf een sunniet met nauwe banden met de (verboden maar gedoogde) Egyptische Moslimbroederschap, zei dat „de islamitische natie overal mannen nodig heeft zoals die van Hezbollah: in Egypte, in Irak, in Jordanië, in Jemen, overal”. Daarbij haalde hij uit naar de Arabische leiders. „Er bestaat geen wil om tegen Israël te vechten”, zei hij. „De vrede waartoe de Arabische leiders oproepen is in feite niets meer dan capitulatie.” Immers, „de islamitische shari’a [wet] zegt dat als een land van de islam bezet is, alle inwoners zich moeten verzetten en de jihad beginnen”, ook als de bezetters van de strijd afzien. Egypte heeft in 1979 vrede gesloten met Israël

Hij noemt Israel toch een 'land van de islam dat bezet is' ? Of heeft hij het alleen over de Palestijnse gebieden? Ik las namelijk het eerste, maar je kan het inderdaad ook anders zien.

Julien
17-08-06, 20:58
Geplaatst door Alim
Als je die redenatie hanteert, dan zeg ik op mijn beurt wat doen die blanken in Amerika dat land is toch van de Indianen en ook in Australië, wat doen die blanken daar? dat land is toch van de aboriginals. Al die blanken christelijk natie hebben puur diefstal gepleegd en zijn nu de baas in een land dat niet van hun is heel triest. Ik ben niet blank en woon hier in Nederland maar ik ben geen baas van dit land.

Ja zo kun je inderdaad de hele wereld op z''n kop gooien. Dan moeten de Arabieren uit Marokko, de Turken uit Turkije en ga zo maar door. Daarom zie ik het punt dus ook niet van een Palestina dat islamitisch hoort te zijn waarbij geen plaats is voor Israel.

IbnRushd
17-08-06, 21:38
Geplaatst door Julien
Hij noemt Israel toch een 'land van de islam dat bezet is' ? Of heeft hij het alleen over de Palestijnse gebieden? Ik las namelijk het eerste, maar je kan het inderdaad ook anders zien.

:p Tuurlijk niet. Palestina is bezet net als zuid-Libanon. Daarom noemt ie expliciet Hezbollah als voorbeeld omdat zij tegen de agressor streed. Westbank (Palestina) en Gaza-strook (Palestina) is illegaal bezet door Israel. Daar heeft ie 't over. Denk je dat Qardawi een ordinaire zwakzinnige 'imam' is? En niet weet waar ie 't over heeft?

Qaiys
17-08-06, 22:57
Geplaatst door Julien
Ja maar dat is wel 60 jaar geleden geleden waar je het over hebt. Intussen zijn er miljoenen joden/ israeli's die geboren zijn op die grond en dus net zoveel recht hebben om er te wonen als de Palestijnen.

60 jaar geleden maakt de landdiefstal niet goed en de verdreven en gevluchte palestijnen mogen immers ook niet terug naar hun geboortegrond terwijl een jood die daar niet geboren is en geen binding heeft met het land er zo maar kan wonen. Dat jij trapt in de voldongen feiten politiek is jouw zaak maar ik trap er niet in. Als jij zo aardig voor de zionisten wilt zijn mag je een deel van Frankrijk ervoor opgeven. De misdaden van de europeanen tegen de joden moeten niet ten koste van de palestijnen gaan.


Israel is nooit puur islamitisch geweest en het zal ook nooit puur islamitisch worden, al is het alleen maar omdat de hele wereld (m.u.v. enkele landen) Israel als staat erkend. Dat Israel zich niet aan resoluties houdt is zeer kwalijk, maar dat betekent nog niet dat de VN geen zeggenschap heeft. We gaan ook niet opeens de VS ontbinden omdat de oorspronkelijke inwoners Indianen waren of Marokko ontbinden omdat de oorspronkelijke bewoners Berbers waren en geen Arabieren. Wat versta jij niet onder puur islamitisch? Palestina is een land die bestuurd werd door de moslims en zo moet het ook. De erkenning van israel is er doorheen gedrukt door chantage. Als je wilt dat israel erkent wordt dan moeten de rechtmatige eigenaren daarover gaan. Daar gaat een fransman , amerikaan of een andere europeaan niet over.

Dat de indianen uitgemoord zijn en helemaal machteloos staan tegen de amerikanen wil dat niet zeggen dat de moslims zich dan mnaar moeten overgeven aan criminelen. Marokko wordt bestuurd door imazighen die arabischtalig zijn. Het is dus geen kwestie van arabieren tegen imazighen, dat zijn franse mythes die als doel hadden om verdeldheid te creeren tussen ons volk. Ik ben een pure amazigh en ik wordt helemaal niet onderdrukt door arabieren, ik wordt onderdrukt door een schoothondje van de westerlingen. Niet alleen ik, maar vrijwel alle marokkanen


Maar wil je nu echt de discussie van 60 jaar geleden voeren? Ik begrijp jouw argumenten wel, maar ik vind het niet zo raar dat de joden hun eigen (stukje!) Palestina kregen. Wat de joden daarna hebben ingepikt (na 47) vind ik pure diefstal. Je hebt hier niet te maken met volkeren die zich zomaar laten knechten, verdrijven en hun land maar in de steek laten door militair geweld en leugens. Ik vind het wel raar want de Palestijnen moeten niet opdraaien voor de europese misdaden en misstanden.


Maar we kunnen toch beter naar de toekomst kijken, en dan zijn de woorden van Qaradawi toch haatzaaierij en in strijd met de islaam?
Nogmaals, de Paus roept toch ook niet op dat de christenen een strijd moeten voeren met de moslims om de Filipijnen of de Molukken of Libanon weer puur christelijk te maken? De toekomst is dat moslims nooit palestina zullen opgeven en israel zal hoe dan ook opgeheven worden.

Qardawi heeft het helemaal niet over puur islamitisch maken. Hij heeft het over een einde maken tegen de bezetting. De Molukken waren moslims maar een deel van hun is door de verdeel en heerspolitiek van de Nederlanders tot christen gemaakt zodat zij het vuile werk voor ze konden opknappen.

Er woonden eerder moslims op de philipijnen dan christenen en verder hebben de moslims op de philipijnen geen land afgepakt van de christenen, integendeel de christenen onderdrukken de moslims.

Als er moslims zijn die oorspronkelijk

Julien
17-08-06, 23:46
Geplaatst door Qaiys
60 jaar geleden maakt de landdiefstal niet goed en de verdreven en gevluchte palestijnen mogen immers ook niet terug naar hun geboortegrond terwijl een jood die daar niet geboren is en geen binding heeft met het land er zo maar kan wonen. Dat jij trapt in de voldongen feiten politiek is jouw zaak maar ik trap er niet in. Als jij zo aardig voor de zionisten wilt zijn mag je een deel van Frankrijk ervoor opgeven. De misdaden van de europeanen tegen de joden moeten niet ten koste van de palestijnen gaan.
Blijkbaar wil jij de discussie van 60 jaar geleden weer voeren. Dat is erg onzinnig, want de feiten zijn nu eenmaal anders. Al 60 jaar zijn er joden geboren in Israel die gewoon alle rechten hebben om Israel hun land te noemen, omdat ze geboren zijn in een land dat erkend is door de wereld. Zoiets kun je gewoonweg niet terugdraaien. of je het er 60 jaar geleden mee eens was of niet. Ik snap trouwens niet waarom jij mensen altijd in een hokje moet duwen. Ik kom niet op voor de zionisten, ik vind alleen dat je niet met geweld problemen moet oplossen. en de manier hoe jij denkt, is geweld. Want vreedzaam zal Israel nooit verdwijnen, daarom moet je met diplomatie tot compromissen komen. En ik vind dat de Palestijnen het hard mogen spelen. en zo denken een heleboel palestijnen, want die willen uiteindelijk ook vrede. De mythe dat Europa moet opdraaien voor de Holocaust slaat ook nergens op. De Europeanen hadden aangeboden om de Zionisten andere gebieden te geven, maar zij wilden alleen maar Palestina. Overigens is Frankrijk het meest kritische land van het westen over Israel.


Wat versta jij niet onder puur islamitisch? Palestina is een land die bestuurd werd door de moslims en zo moet het ook. De erkenning van israel is er doorheen gedrukt door chantage. Als je wilt dat israel erkent wordt dan moeten de rechtmatige eigenaren daarover gaan. Daar gaat een fransman , amerikaan of een andere europeaan niet over.
Palestina is ook eeuwenlang bestuurd door joden, en een tijd door christenen. Ook hebben er altijd groepen joden gewoond in Palestina, dus de band die joden met Palestina hebben, komt niet uit de lucht waaien.


Dat de indianen uitgemoord zijn en helemaal machteloos staan tegen de amerikanen wil dat niet zeggen dat de moslims zich dan mnaar moeten overgeven aan criminelen. Marokko wordt bestuurd door imazighen die arabischtalig zijn. Het is dus geen kwestie van arabieren tegen imazighen, dat zijn franse mythes die als doel hadden om verdeldheid te creeren tussen ons volk. Ik ben een pure amazigh en ik wordt helemaal niet onderdrukt door arabieren, ik wordt onderdrukt door een schoothondje van de westerlingen. Niet alleen ik, maar vrijwel alle marokkanen
Er zijn genoeg Imazighen die er anders over denken. Vroeger werden Berbers in ieder geval wel gediscrimineerd. En dat de huidige Arabieren vaak Imazighen-roots hebben, is in de loop der tijd gebeurd. Het fabeltje van de Fransen die Berbers en arabieren tegen elkaar opzetten, ken ik nu wel. Maar ik vind het pure onzin. Historisch-Wetenschappelijk vind ik daar geen harde vewijzen voor en vaak valt het nog uit te leggen ook. Het ging mij er trouwens om dat je duidelijk werd dat de wereld nou eenmaal moeilijk in elkaar zit.


De toekomst is dat moslims nooit palestina zullen opgeven en israel zal hoe dan ook opgeheven worden.
Nou zegt ibn Rushd net dat Qardawi dat helemaal niet bedoelt. En zelfs de Hamas heeft dit principe uit haar programma gehaald. Maar jij, als Nederlander met 0,0 Palestijns bloed, denkt hier opeens anders over te moeten nadenken. Israel zal zonder bloedvergieten nooit opgeheven worden, en waarom moet er bloed worden vergoten als er ook diplomatiek tot oplossingen gekomen kan worden..namelijk dat Israel alle resoluties uitvoert en het bezette land (Gaza/ O-Jeruz., W-Jordaan, Golan) teruggeeft en de Palestijnse vluchtelingen weer terug laat komen. Daarin ben ik het dus wel met je eens. Ik hoop dat je niet serieus bent dat Israel geen recht heeft om te mogen bestaan, want het is nu eenmaal een feit dat dit land bestaat.


Qardawi heeft het helemaal niet over puur islamitisch maken. Hij heeft het over een einde maken tegen de bezetting. De Molukken waren moslims maar een deel van hun is door de verdeel en heerspolitiek van de Nederlanders tot christen gemaakt zodat zij het vuile werk voor ze konden opknappen.

Er woonden eerder moslims op de philipijnen dan christenen en verder hebben de moslims op de philipijnen geen land afgepakt van de christenen, integendeel de christenen onderdrukken de moslims.

Als er moslims zijn die oorspronkelijk
Ja zo kun je ook zeggen dat er eerder joden waren in Palestina dan moslims en dat er eerder christenen waren in Syrië dan moslims en dat door de verdeel en heerspolitiek van de Ottomanen de mensen moslim zijn gemaakt.

Qaiys
18-08-06, 00:01
Geplaatst door Julien
Blijkbaar wil jij de discussie van 60 jaar geleden weer voeren. Dat is erg onzinnig, want de feiten zijn nu eenmaal anders. Al 60 jaar zijn er joden geboren in Israel die gewoon alle rechten hebben om Israel hun land te noemen, omdat ze geboren zijn in een land dat erkend is door de wereld. Zoiets kun je gewoonweg niet terugdraaien. of je het er 60 jaar geleden mee eens was of niet. Ik snap trouwens niet waarom jij mensen altijd in een hokje moet duwen. Ik kom niet op voor de zionisten, ik vind alleen dat je niet met geweld problemen moet oplossen. en de manier hoe jij denkt, is geweld. Want vreedzaam zal Israel nooit verdwijnen, daarom moet je met diplomatie tot compromissen komen. En ik vind dat de Palestijnen het hard mogen spelen. en zo denken een heleboel palestijnen, want die willen uiteindelijk ook vrede. De mythe dat Europa moet opdraaien voor de Holocaust slaat ook nergens op. De Europeanen hadden aangeboden om de Zionisten andere gebieden te geven, maar zij wilden alleen maar Palestina. Overigens is Frankrijk het meest kritische land van het westen over Israel..

Als je Palestijnen, de rechtmatige eigenaren hun land kunt afpakken dan kun je de boeven die dat doen natuurlijk helemaal en met recht je eigendom weer in beslag nemen en van hun weer afpakken en wegjagen.

De europeanen hebben de zionisten het land al gegeven voordat de holocaust gepleegd was. Remember Sykes-picotverdrag en Balfourdeclaration.



Er zijn genoeg Imazighen die er anders over denken. Vroeger werden Berbers in ieder geval wel gediscrimineerd. En dat de huidige Arabieren vaak Imazighen-roots hebben, is in de loop der tijd gebeurd. Het fabeltje van de Fransen die Berbers en arabieren tegen elkaar opzetten, ken ik nu wel. Maar ik vind het pure onzin. Historisch-Wetenschappelijk vind ik daar geen harde vewijzen voor en vaak valt het nog uit te leggen ook. Het ging mij er trouwens om dat je duidelijk werd dat de wereld nou eenmaal moeilijk in elkaar zit. Sukkels die niet goed geinformeerd zijn en achter franse mythes lopen is hun tekortkoming.



Nou zegt ibn Rushd net dat Qardawi dat helemaal niet bedoelt. En zelfs de Hamas heeft dit principe uit haar programma gehaald. Maar jij, als Nederlander met 0,0 Palestijns bloed, denkt hier opeens anders over te moeten nadenken. Israel zal zonder bloedvergieten nooit opgeheven worden, en waarom moet er bloed worden vergoten als er ook diplomatiek tot oplossingen gekomen kan worden..namelijk dat Israel alle resoluties uitvoert en het bezette land (Gaza/ O-Jeruz., W-Jordaan, Golan) teruggeeft en de Palestijnse vluchtelingen weer terug laat komen. Daarin ben ik het dus wel met je eens. Ik hoop dat je niet serieus bent dat Israel geen recht heeft om te mogen bestaan, want het is nu eenmaal een feit dat dit land bestaat. Israel heeft geen recht van bestaan punt uit, hun misdaden en onbderdrukking moet net als die van de nazi's geneutraliseerd worden.



Ja zo kun je ook zeggen dat er eerder joden waren in Palestina dan moslims en dat er eerder christenen waren in Syrië dan moslims en dat door de verdeel en heerspolitiek van de Ottomanen de mensen moslim zijn gemaakt Er waren ook Joden in Palestina, die konden daar vrij wonen maar om de rechtmatige eigenaren weg te jagen en er russische en europese joden voor in de plaats te zetten is een misdaad die opgeheven moet worden. Er waren ook Christenen in Syrie en die zijn er nog steeds alleen zijn velen van hun moslim geworden.

Julien
18-08-06, 01:03
Geplaatst door Qaiys
Als je Palestijnen, de rechtmatige eigenaren hun land kunt afpakken dan kun je de boeven die dat doen natuurlijk helemaal en met recht je eigendom weer in beslag nemen en van hun weer afpakken en wegjagen.

De europeanen hebben de zionisten het land al gegeven voordat de holocaust gepleegd was. Remember Sykes-picotverdrag en Balfourdeclaration.
Voor miljoenen israeli's nu is Israel ook hun rechtmatige land. En de joden hebben historisch gezien een verklaarbare band met Israel.


Sukkels die niet goed geinformeerd zijn en achter franse mythes lopen is hun tekortkoming.
Ik ben het gewoon niet eens met het frankrijkbashen van jou. Het is misschien lekker makkelijk zo'n zondebok om je eigen fouten te verbergen, maar ik geloof niet in die praatjes dat Frankrijk iedereen tegen elkaar opzette.


Israel heeft geen recht van bestaan punt uit, hun misdaden en onbderdrukking moet net als die van de nazi's geneutraliseerd worden.
Israel is een door de hele wereld erkende staat, punt uit. De Palestijnen hebben ook recht om hun bezette gebieden terug te krijgen, punt uit. En het idee dat Israel weggevaagd moet worden en heel het gebied islamitisch Palestina moet worden is pas nazisme!



Er waren ook Joden in Palestina, die konden daar vrij wonen maar om de rechtmatige eigenaren weg te jagen en er russische en europese joden voor in de plaats te zetten is een misdaad die opgeheven moet worden. Er waren ook Christenen in Syrie en die zijn er nog steeds alleen zijn velen van hun moslim geworden.
Dat er nu nog een aantal christenen zijn, wil niet zeggen dat de moslims geen land hebben veroverd wat van oorsprong christelijk land is en christenen tot de islam hebben laten bekeren. Vergelijkbaar dus wat jij zegt over Indonesië en de Filipijnen en het verdeel en heers gedoe van de westerse landen. De moslims (ottomanen) waren geen haar beter.

Aangezien je op een aantal punten niet ingegaan bent, neem ik aan dat je het daarmee eens bent.

sjaen
18-08-06, 01:46
Geplaatst door Qaiys
De VN resoluteis zijn eenzijdig de palestijnen/moslims opgelegd. De meeste landen in de wereld waaronder islamitische landen waren nog kolonien toen die resolutie aangenomen werd, en de islamitische landen die dat niet waren hebben er nooit mee ingestemd en hevig daartegen geprotesteerd.

Veder legt israel elke VN resolutie straffeloos naast zich neer dat hun niet uitkomt en mag de VS bij elke resolutie haar vetorecht gebruiken. Dus wat stelt die resolutie voor? Niets.

Sterker nog dat vind ik het toppunt van discriminatie, anderen uitsluiten van medezeggenschap over notabene hun eigen land.

Over boter op je hoofd hebben gesproken:
West-Sahara. Ring a bell, any?!

Qaiys
18-08-06, 03:01
Geplaatst door Julien
Voor miljoenen israeli's nu is Israel ook hun rechtmatige land. En de joden hebben historisch gezien een verklaarbare band met Israel.
Politiek van voldongen feit trap ik niet in. Een Dief blijft een Dief. De zionisten hebben historisch gezien meer een band met Europa dan met Palestina.


Ik ben het gewoon niet eens met het frankrijkbashen van jou. Het is misschien lekker makkelijk zo'n zondebok om je eigen fouten te verbergen, maar ik geloof niet in die praatjes dat Frankrijk iedereen tegen elkaar opzette. Dat jij je geschiedenis niet goed kent is jouw probleem


Israel is een door de hele wereld erkende staat, punt uit. De Palestijnen hebben ook recht om hun bezette gebieden terug te krijgen, punt uit. En het idee dat Israel weggevaagd moet worden en heel het gebied islamitisch Palestina moet worden is pas nazisme! Gekochte en gedwongen erkennnig is geen erkenning. Wat jij en je euorpese criminelen vinden is niet van belang, jullie hebben een historie van leugens en misdaden.


Dat er nu nog een aantal christenen zijn, wil niet zeggen dat de moslims geen land hebben veroverd wat van oorsprong christelijk land is en christenen tot de islam hebben laten bekeren. Vergelijkbaar dus wat jij zegt over Indonesië en de Filipijnen en het verdeel en heers gedoe van de westerse landen. De moslims (ottomanen) waren geen haar beter. Geen probleem als jij vindt dat de joden Palestina mogen veroveren. Moslims zullen het gewoon terugveroveren. Het is een kwestie van tijd.


Aangezien je op een aantal punten niet ingegaan bent, neem ik aan dat je het daarmee eens bent. Verzonnen punten die niet van belang zijn ga ik niet op in.

Qaiys
18-08-06, 03:06
Geplaatst door sjaen
Over boter op je hoofd hebben gesproken:
West-Sahara. Ring a bell, any?!

Precies, dat Spanjolen en europeanen denken dat ze andermans land kunnen weggeven en/of onafhankelijkheid kunnen geven of zomaar grenzen kunnen trekken zonder de bewoners ervan te raadplegen.

polarbeer
18-08-06, 03:36
Geplaatst door Qaiys
Precies, dat Spanjolen en europeanen denken dat ze andermans land kunnen weggeven en/of onafhankelijkheid kunnen geven of zomaar grenzen kunnen trekken zonder de bewoners ervan te raadplegen.

Als je ver in de geschiedenis terug gaat , hebben de Joden altijd al in de omgeving van Israel gewoon verdreven ,weer terug gekomen doet er niet toe het was en is een van de bronnen van hun oorsprong en hoe je het went of keert de evolutie zal de mensen op den duur steeds meer vermengen , kijk maar naar Nederland hoeveel oorspronkelijke bewoners zullen er ove pak weg 400 jaar nog zijn ? endat is kattepis vergeleken met de JODEN kijk maar ff.

Palestina is door de hele geschiedenis heen bestuurd door verschillende volkeren en leiders. De Joden die oorspronkelijk uit Egypte komen, bestuurden slechts enkele delen van Palestina en bleven aan de macht voor een periode van niet langer dan vier eeuwen (1000 tot 580 voor Christus). Na 580 voor Christus werden zij bedwongen en vernietigd door zowel de Assyriërs, de Farao’s en de Romeinen.

Daarna kwamen zij geleidelijk aan weer in Palestina , zelfs het MISDADIGE Ottomaanse regime kreeg ze niet weg, we spreken dan al weer over 2 000 jaar verder in tijd !!
Ga maar ff googlen om te weten te komen hoe Sultan Moerad daar de arme bevolking zowel Joden als Palestijen heeft behandeld de Palestijnen kozen eieren (moslim) worden voor hun geld , de rest is bekend .

Julien
18-08-06, 03:41
Geplaatst door Qaiys
Politiek van voldongen feit trap ik niet in. Een Dief blijft een Dief. De zionisten hebben historisch gezien meer een band met Europa dan met Palestina.
Ik heb het niet over zionisten, maar over joden en die hebben wél een band met Israel/ Palestina. Jij hebt toch ook een band met Marokko?


Dat jij je geschiedenis niet goed kent is jouw probleem
Nee ik neem niet alles voor waarheid aan van een Frankrijk-basher.


Gekochte en gedwongen erkennnig is geen erkenning. Wat jij en je euorpese criminelen vinden is niet van belang, jullie hebben een historie van leugens en misdaden
Geen probleem als jij vindt dat de joden Palestina mogen veroveren. Moslims zullen het gewoon terugveroveren. Het is een kwestie van tijd.
Verzonnen punten die niet van belang zijn ga ik niet op in.
Zeg luister eens, met oneliners valt niet te discussiëren. Ieder normaal denkend mens accepteert dat er een land bestaat dat Israel heet en dat wordt erkend door 99% van alle landen. Zelfs de Palestijnen zelf vinden het vaak niet eens een probleem dat er een staat Israel bestaat. Het gaat er nu om dat de Israeli's zich houden aan de VN-resoluties en zich terugtrekken uit het bezette Palestijnse land.
Jouw onzinnige uitspraken dat moslims het land Israel mogen "her"overen is pure haatzaaierij en is historisch onjuist. Als je serieus naar de toekomst wil kijken, zal er met diplomatie overeenstemming bereikt moeten worden.
Weet je wie de echte criminelen zijn? Types zoals jij die met haatzaaierij onschuldige burgers ombrengen in oorlogen die helemaal onnodig hoeven te zijn.

polarbeer
18-08-06, 04:00
Geplaatst door Julien
Ik heb het niet over zionisten, maar over joden en die hebben wél een band met Israel/ Palestina. Jij hebt toch ook een band met Marokko?


Nee ik neem niet alles voor waarheid aan van een Frankrijk-basher.


Zeg luister eens, met oneliners valt niet te discussiëren. Ieder normaal denkend mens accepteert dat er een land bestaat dat Israel heet en dat wordt erkend door 99% van alle landen. Zelfs de Palestijnen zelf vinden het vaak niet eens een probleem dat er een staat Israel bestaat. Het gaat er nu om dat de Israeli's zich houden aan de VN-resoluties en zich terugtrekken uit het bezette Palestijnse land.
Jouw onzinnige uitspraken dat moslims het land Israel mogen "her"overen is pure haatzaaierij en is historisch onjuist. Als je serieus naar de toekomst wil kijken, zal er met diplomatie overeenstemming bereikt moeten worden.
Weet je wie de echte criminelen zijn? Types zoals jij die met haatzaaierij onschuldige burgers ombrengen in oorlogen die helemaal onnodig hoeven te zijn.


Weet je wie de echte criminelen zijn? Types zoals jij die met haatzaaierij onschuldige burgers ombrengen in oorlogen die helemaal onnodig hoeven te zijn. [/B][/QUOTE]

Met dit ben ik het volkomen eens !

Hun liefste wens is de Joden totaal uit te roeien , gelijk al vele voor hun geprobeerd hebben zoals o.a Assyriërs, de Farao’s en de Romeinen en l.l nog de Nazie,s zelfs hun speciale vernietigings fabrieken konden dat niet bereiken .

Verder ben ik het ook eens dat de Israeli zich moeten houden aan de V.N resoluties, en zich moeten terug trekken uit de bezette gebieden .

Qaiys
18-08-06, 04:08
Geplaatst door Julien
Ik heb het niet over zionisten, maar over joden en die hebben wél een band met Israel/ Palestina. Jij hebt toch ook een band met Marokko?


Een mythische band met een racistische ideologie maakt landroof niet goed, een misdaad blijft een misdaad.

Het historische joodse volk werd niet gedefinieerd als een ras en niet als een volk van een bepaald land of van een bepaalde politieke kader, zelfs niet als een volk van een bepaalde spreektaal, maar als het volk van de Tora en religieuze voorschriften, van een specifieke geestelijke en praktische leefwijze, die tot uitdrukking komt in het aanvaarden van het juk van de goddelijke heerschappij en van de Tora en de joodse geboden en verboden.

Dit bewustzijn functioneerde onder het joodse volk en vormde een nationale wezen, dat in de loop der generaties bleef voortbestaan en zijn identiteit bewaarde in de veranderende tijden en omstandigheden. De betekenis van rabbijn Sa'adja Gaon: ''onze natie is slechts een natie door haar Tora'' is niet slechts normatief, maar emperisch: de vaststelling van een historisch feit. (Sa'adja Gaon 882-942 leider van de joodse gemeenschap in Babylonie, gezaghebbende rabbijn, filosoof en vertaler van de bijbel in het arabisch)

De uitspraak behield zijn geldigheid tot de negentiende eeuw. Toen ontstond de breuk,die van generatie op generatie breder en dieper werd: de breuk tussen tussen joodzijn en jodendom. De verzameling mensen die tegenwoordig wordt beschouwd als het joodse volk, zowel in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de niet-joden, wordt niet meer feitelijk gedefinieerd als het volk van het historische jodendom, alhoewel een niet gering aantal leden van de groep individueel op groepsgewijs hun best doet het levensprogramma van het historische jodendom in stand te houden.

De meerderheid van de mensen die zich oprecht bewust zijn van hun joods-zijn kent het jodendom echter niet of wendt zich ervan af. De term 'jodendom' is een gemeenplaats geworden die gebruikt wordt om verschillende en elkaar vreemde werelden in het geestelijke en praktische leven aan te geven. Men kan tegenwoordig niet op een waarde-inhoud in het geestelije of praktische leven wijzen die de joodse nationaliteit tot uitdrukking brengt, dat wil zeggen: een inhoud die wordt erkend en aanvaard door de eenheid die het joodse volk wordt genoemd. Dat is de historische crisis die zich laat formuleren als de vraag 'bestaat er nog een joodse volk?'

Bron: Prof. Yeshayahu Leibowitz, Het geweten van Israel, blz 25 en 26.

De joden uit oost-europa, die de meerderheid vormen van de joden in israel zijn oorspronkelijk geen joodse volk maar een bekeerde turkse volk uit het voormalige Sovejet unie uit begin 1000 n.c. namelijk de Ghazaren. Zie hiervoor het boek van Arthur Koestler.

Over de khazaren het volgende: Volgens The Thirteenth Tribe, van de Britse schrijver Arthur Koestler, kennen de Oost Europese Ashkenaziem (d.w.z. verreweg de meeste joden in Israël) hun ‘roots’ niet in de Israëlieten, maar in het Khazarenvolk dat tegen het einde van het eerste millennium in het gebied tussen de Kaspische en de Zwarte Zee leefde. Dit volk zou pas in deze periode joods zijn geworden en niets te maken hebben gehad met de Israëlitische stammen die in de Oud-Testamentische tijd in Israël leefden.

Volgens het echte joodse geloof is het verboden om een joodse staat te creeren. De diaspora is een straf van God en alleen de messias mag de staat israel creeren. Echte joodse gelovigen zijn ook tegen de staat israel want als je de staat israel creert accepteer je de straf van God niet en gaat het joodse volk tegen de wil van God in. Dat vinden zij één van de ergste gruwelen. Echte joden zijn fervente tegenstanders van het zionisme. Zie hiervoor meer op www.netureikarta.org of www.jewsagainstzionism.com



Nee ik neem niet alles voor waarheid aan van een Frankrijk-basher. Dan moet je je geschiedenis maar kennen en je er beter in verdiepen als een discussie met mij aangaat.



Zeg luister eens, met oneliners valt niet te discussiëren. Ieder normaal denkend mens accepteert dat er een land bestaat dat Israel heet en dat wordt erkend door 99% van alle landen. Zelfs de Palestijnen zelf vinden het vaak niet eens een probleem dat er een staat Israel bestaat. Het gaat er nu om dat de Israeli's zich houden aan de VN-resoluties en zich terugtrekken uit het bezette Palestijnse land.
Jouw onzinnige uitspraken dat moslims het land Israel mogen "her"overen is pure haatzaaierij en is historisch onjuist. Als je serieus naar de toekomst wil kijken, zal er met diplomatie overeenstemming bereikt moeten worden.


Fransen hebben ook nooit aan de duitsers toegegeven, zie Straatsburg, Elzas Lotharingen. Marokkanen en Algerijnen hebben ook nooit toegegeven aan de Franse misdadigers. Algerije moest zelfs Frans land worden, dat was het ook voor 160 jaar. En nu verwacht je dat Palestijnen wel toegeven dat ze hun land weg moeten geven en dat ze al meer dan 40 jaar in een openbare concentratiekamp en vluchtelingenkampen moeten wonen?

Ik weet dat Israel een kwestie van tijd is, dat het hoe dan ook geneutraliseerd zal worden.


Weet je wie de echte criminelen zijn? Types zoals jij die met haatzaaierij onschuldige burgers ombrengen in oorlogen die helemaal onnodig hoeven te zijn. Geef je eigen land maar weg aan de zionisten. De echte criminelen zijn de europeanen en amerikanen die israel hebben geholpen met de landroof en hen met wapens blijven voeden. Frankrijk heeft israel zelfs geholpen met kernwapentechnologie om bommen te maken. Europeanen hebben zich niet laten afschrikken door de nazi's en moslims zullen dat ook niet toestaan door hun zionistische nazi's

polarbeer
18-08-06, 04:27
Geplaatst door Qaiys
Een mythische band met een racistische ideologie maakt landroof niet goed, een misdaad blijft een misdaad.

Het historische joodse volk werd niet gedefinieerd als een ras en niet als een volk van een bepaald land of van een bepaalde politieke kader, zelfs niet als een volk van een bepaalde spreektaal, maar als het volk van de Tora en religieuze voorschriften, van een specifieke geestelijke en praktische leefwijze, die tot uitdrukking komt in het aanvaarden van het juk van de goddelijke heerschappij en van de Tora en de joodse geboden en verboden.

Dit bewustzijn functioneerde onder het joodse volk en vormde een nationale wezen, dat in de loop der generaties bleef voortbestaan en zijn identiteit bewaarde in de veranderende tijden en omstandigheden. De betekenis van rabbijn Sa'adja Gaon: ''onze natie is slechts een natie door haar Tora'' is niet slechts normatief, maar emperisch: de vaststelling van een historisch feit. (Sa'adja Gaon 882-942 leider van de joodse gemeenschap in Babylonie, gezaghebbende rabbijn, filosoof en vertaler van de bijbel in het arabisch)

De uitspraak behield zijn geldigheid tot de negentiende eeuw. Toen ontstond de breuk,die van generatie op generatie breder en dieper werd: de breuk tussen tussen joodzijn en jodendom. De verzameling mensen die tegenwoordig wordt beschouwd als het joodse volk, zowel in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de niet-joden, wordt niet meer feitelijk gedefinieerd als het volk van het historische jodendom, alhoewel een niet gering aantal leden van de groep individueel op groepsgewijs hun best doet het levensprogramma van het historische jodendom in stand te houden.

De meerderheid van de mensen die zich oprecht bewust zijn van hun joods-zijn kent het jodendom echter niet of wendt zich ervan af. De term 'jodendom' is een gemeenplaats geworden die gebruikt wordt om verschillende en elkaar vreemde werelden in het geestelijke en praktische leven aan te geven. Men kan tegenwoordig niet op een waarde-inhoud in het geestelije of praktische leven wijzen die de joodse nationaliteit tot uitdrukking brengt, dat wil zeggen: een inhoud die wordt erkend en aanvaard door de eenheid die het joodse volk wordt genoemd. Dat is de historische crisis die zich laat formuleren als de vraag 'bestaat er nog een joodse volk?'

Bron: Prof. Yeshayahu Leibowitz, Het geweten van Israel, blz 25 en 26.

De joden uit oost-europa, die de meerderheid vormen van de joden in israel zijn oorspronkelijk geen joodse volk maar een bekeerde turkse volk uit het voormalige Sovejet unie uit begin 1000 n.c. namelijk de Ghazaren. Zie hiervoor het boek van Arthur Koestler.

Over de khazaren het volgende: Volgens The Thirteenth Tribe, van de Britse schrijver Arthur Koestler, kennen de Oost Europese Ashkenaziem (d.w.z. verreweg de meeste joden in Israël) hun ‘roots’ niet in de Israëlieten, maar in het Khazarenvolk dat tegen het einde van het eerste millennium in het gebied tussen de Kaspische en de Zwarte Zee leefde. Dit volk zou pas in deze periode joods zijn geworden en niets te maken hebben gehad met de Israëlitische stammen die in de Oud-Testamentische tijd in Israël leefden.

Volgens het echte joodse geloof is het verboden om een joodse staat te creeren. De diaspora is een straf van God en alleen de messias mag de staat israel creeren. Echte joodse gelovigen zijn ook tegen de staat israel want als je de staat israel creert accepteer je de straf van God niet en gaat het joodse volk tegen de wil van God in. Dat vinden zij één van de ergste gruwelen. Echte joden zijn fervente tegenstanders van het zionisme. Zie hiervoor meer op www.netureikarta.org of www.jewsagainstzionism.com


Dan moet je je geschiedenis maar kennen en je er beter in verdiepen als een discussie met mij aangaat.



Fransen hebben ook nooit aan de duitsers toegegeven, zie Straatsburg, Elzas Lotharingen. Marokkanen en Algerijnen hebben ook nooit toegegeven aan de Franse misdadigers. Algerije moest zelfs Frans land worden, dat was het ook voor 160 jaar. En nu verwacht je dat Palestijnen wel toegeven dat ze hun land weg moeten geven en dat ze al meer dan 40 jaar in een openbare concentratiekamp en vluchtelingenkampen moeten wonen?

Ik weet dat Israel een kwestie van tijd is, dat het hoe dan ook zal geneutraliseerd worden.

Geef je eigen land maar weg aan de zionisten. De echte criminelen zijn de europeanen en amerikanen die israel hebben geholpen met de landroof en hen met wapens blijven voeden. Frankrijk heeft israel zelfs geholpen met kernwapentechnologie om bommen te maken. Europeanen hebben zich niet laten afschrikken avnd e nazi's en moslims zullen dat ook niet toestaan door hun zionistische nazi's

Ga eerst ff het woord NAZIE op zoeken dan kom je vanzelf achter je eigen onzin er bestaan geen ZIONISTISCHE NAZIE,S net zo min als dat er KATHOLIEKEN -MOSLIMS bestaan !

Dergelijke vegelijkingen lijken verdacht veel op een soort ziekte die ook wel HAATDRAGERIJ genoemd word.

polarbeer
18-08-06, 04:42
t.a.v DE PLAATSER VAN DEZE TOPIC.

Om verdere misverstanden te voorkomen :
In maart 1938 annexeert Hitler Oostenrijk, van oktober ‘38 tot maart ‘39 gebeurt hetzelfde met Tsjecho-Slowakije, in september 1939 wordt Polen onder de voet gelopen en in mei ‘40 zijn de Scandinavische en West-Europese landen aan de beurt. Dit zijn noodzakelijke stappen om het einddoel te bereiken: het bolsjewisme van de kaart en uit de geschiedenis wegvegen, de Slavische volkeren en de joden uitroeien of tot werkslaven herleiden en voor het Duitse en de ‘germaanse’ volkeren de nodige Lebensraum (vitale ruimte) veroveren zodat Oost-Europa tot aan de Oeral kan gekoloniseerd worden. Om deze ‘historische’ opdracht te kunnen vervullen moest Duitsland eerst gezuiverd worden van alles wat als ongedierte en ballast werd beschouwd: de communisten, syndicalisten, joden, zigeuners, homofielen, gehandicapten...

Drie pijlers van het naziprogramma – het anticommunisme, het anti-Slavisme en het antisemitisme – vloeien in deze oorlog ineen tot het simpele ordewoord: Sla dood!

:zwaai:

Qaiys
18-08-06, 04:48
Geplaatst door polarbeer
Ga eerst ff het woord NAZIE op zoeken dan kom je vanzelf achter je eigen onzin er bestaan geen ZIONISTISCHE NAZIE,S net zo min als dat er KATHOLIEKEN -MOSLIMS bestaan !

Dergelijke vegelijkingen lijken verdacht veel op een soort ziekte die ook wel HAATDRAGERIJ genoemd word.

December 23, 2002

51 Documents: Zionist Collaboration with the Nazis

by LENNI BRENNER

In 1983, Croom Helm Ltd. published my 1st book, Zionism in the Age of the Dictators. American writers don't expect favorable reviews from the London Times, but editorialist Edward Mortimer declared that "Brenner is able to cite numerous cases where Zionists collaborated with anti-Semitic regimes, including Hitler's."

Still less could a Trotskyist dream of a review from Izvestia, the Soviet government gazette, but they hailed it. "During the world war, Brenner points out, Zionism showed its real meaning: for the sake of its ambitions, it sacrificed the blood of millions of Jews."

Louis Rapoport, a failed Berkeley radical, denounced the book in the Jerusalem Post as "leftist babble." Nevertheless, he conceded, there were "very real charges that will continue to haunt" Zionism "until they are dealt with honestly."

In 1987, Jim Allen, the celebrated British movie/TV writer, based Perdition, a stage play, on the book. When intense pressure on the Royal Court Theatre canceled production, we debated Sir Martin Gilbert, the Churchill family's private historian, and Stephen Roth, head of the British Zionist Federation, nationwide, prime-time on ITV. The London Review of Books said the Zionist scheme "made it one of the most famous plays of the decade." Indeed, unless the Queen was sick on the crapper, every politically or theatrically interested person in Britain watched us win, thanks to director Ken Loach's strategic instructions.

Extraordinary world interest wasn't matched in America's media. Alex Cockburn championed the book in the Village Voice and in the Nation. But the Voice refused to review it. The Nation sent it out to someone, but, sorry, "he never sent in the review."

Walter Laqueur had to bark in the Zionist New Republic after their Perdition debacle: "Some of Brenner's book is invented, some is exaggerated or drawn out of context." Yet even he admits that "German Zionists did not fully understand the meaning of Hitler when he came to power in 1933. Some of their comments and declarations make embarrassing reading 50 years later."

Despite Zionism's best efforts, over 5,000 copies sold in 18 years before being put on the web: www.marxists.de/middleast/brenner/index.htm Then Lyle Stuart of Barricade Books discovered that a friend, a Zionist propagandist, had never read the complete proposal of the "Stern Gang," 1940s Zionist terrorists, to go to war on Hitler's side. 51 Documents was born. Now Americans and others can read the evidence and judge for themselves.

There are six selections re Zionism's relationship to anti-Semitism and racism prior to Hitler. The 51 documents, including 35 letters, memos, articles, and reports by Zionists, are from the Hitler era and after. Seven are by Nazis, most notably Eichmann's memoir, written in Argentina, on Hungarian collaborator RA<<zso Kasztner. Five of the six and 43 of the 51 are complete. The rest are extensive excerpts from important reports. There are four first-time full translations of articles from German, Hebrew, Italian and Russian.

Zionism convicts itself. On June 21, 1933, the German Zionist Federation sent a secret memorandum to the Nazis:

"Zionism has no illusions about the difficulty of the Jewish condition, which consists above all in an abnormal occupational pattern and in the fault of an intellectual and moral posture not rooted in one's own tradition. Zionism recognized decades ago that as a result of the assimilationist trend, symptoms of deterioration were bound to appear, which it seeks to overcome by carrying out its challenge to transform Jewish life completely.

"It is our opinion that an answer to the Jewish question truly satisfying to the national state can be brought about only with the collaboration of the Jewish movement that aims at a social, cultural and moral renewal of Jewry--indeed, that such a national renewal must first create the decisive social and spiritual premises for all solutions.

"Zionism believes that a rebirth of national life, such as is occurring in German life through adhesion to Christian and national values, must also take place in the Jewish national group. For the Jew, too, origin, religion, community of fate and group consciousness must be of decisive significance in the shaping of his life. This means that the egotistic individualism which arose in the liberal era must be overcome by public spiritedness and by willingness to accept responsibility."

By 1936, the Post ran a news flash, "German Zionists Seek Recognition":

"A bold demand that the German Zionist Federation be given recognition by the Government as the only instrument for the exclusive control of German Jewish life was made by the Executive of that body in a proclamation today. All German Jewish organizations, it was declared, should be dominated by the Zionist spirit."

Zionist factions competed for the honor of allying to Hitler. By 1940-41, the "Stern Gang," among them Yitzhak Shamir, later Prime Minister of Israel, presented the Nazis with the "Fundamental Features of the Proposal of the National Military Organization in Palestine (Irgun Zvai Leumi) Concerning the Solution of the Jewish Question in Europe and the Participation of the NMO in the War on the Side of Germany."

Avraham Stern and his followers announced that

"The NMO, which is well-acquainted with the goodwill of the German Reich government and its authorities towards Zionist activity inside Germany and towards Zionist emigration plans, is of the opinion that:

1. Common interests could exist between the establishment of a new order in Europe in conformity with the German concept, and the true national aspirations of the Jewish people as they are embodied by the NMO.

2. Cooperation between the new Germany and a renewed folkish-national Hebraium would be possible and,

3. The establishment of the historic Jewish state on a national and totalitarian basis, bound by a treaty with the German Reich, would be in the interest of a maintained and strengthened future German position of power in the Near East.

Proceeding from these considerations, the NMO in Palestine, under the condition the above-mentioned national aspirations of the Israeli freedom movement are recognized on the side of the German Reich, offers to actively take part in the war on Germany's side."

They hanged people all over Europe after WW II for notes to the Nazis like these. But these treasons against the Jews were virtually unknown in the run up to the creation of the Zionist state in May 1948. Ninety percent of America's Jews suddenly became emotional pro-Zionists. With Democrats, Republicans and even the Communist-organized Progressive Party competing for Jewish votes in the November Presidential election, Harry Truman's monetary aid bought arms from pro-Soviet Czechoslovakia, and an Israel was born, run by the German Zionists' cothinkers in Jerusalem.

Jews and other Americans still know little of Zionism's sordid past. But today only programed fanatics can come away pro-Zionist after reading plain facts. Indeed, according to the American Jewish Identity Survey (2001), less than 22% of all Jews declare themselves Zionist.

Opposition to Zionism also grows among liberal educated gentiles, every time their declared enemy, Pat Robertson, howls in favor of Orthodox Israel.

For complex historical reasons, the Vietnam anti-war movement and anti-apartheid campaign emphasized demonstrations over sustained education. Even in victory, little was left behind in the way of attention to foreign affairs among the broad masses. Even after 9/11, the ultimate attention getter, US public knowledge about the Arab world, Islam, the oil industry, Zionism, and Washington's involvement with them, is minimal. But the present anti-Iraq war movement has no choice but to systematically educate itself and the public. The issues are too complex for anything less. Ignorance or illusions about any of the players, here or there, means certain death for X number of Arabs, Israelis, Kurds, Muslims and Americans.

51 Documents can play a major role in making serious study a priority concern for an anti-war movement that will stay solidly in place until the present bipartisan power structure is destroyed and replaced.

A check to me, for $22.00 + $1.84 media mail postage, gets a signed book back, anywhere in the US. Folks in other countries, and people wanting rates for bulk orders, should also write

Lenni Brenner
Park West
Finance Station
POB 20598
NY, NY 10025

Lenni Brenner can be reached at: [email protected]

http://www.counterpunch.org/brenner1223.html



excerpt from Sefer Min Hametzar

by Rabbi Michael Dov Weissmandl ZT"L

Dean of Nitra Yeshiva and author of min hametzar


The following is an excerpt from Sefer Min Hametzar (p-92) by Rabbi Michael Ber Weismandel OB"M. The excerpt is a literal translation of the letter the Jewish Rescue Committee in Czechoslovakia received from the Zionist "Jewish" Agency Executive Officers in Switzerland. This was in reply to the call of the Jewish Rescue Committee for help, with Documentary evidence furnished, concerning the fate of millions of Jewish people in Nazi occupied Europe.

"We are writing to remind you of the one factor of which you must never lose sight: that ultimately, the Allies will win the war. After their victory, territorial boundaries will be reshaped, as they were after the First World War. Then, the way will be clear for our purpose. At this time, with the war drawing to a close, we must do everything in our power to change Eretz Yisroel into Medinat Yisrael and many steps have already been taken in this regard. Therefore, we must turn a deaf ear to the pleas end cries emanating from Eastern Europe. Remember this: all the allies have suffered many losses, and if we also do not offer many human sacrifices, how can we gain the right to sit at the conference table when the territorial boundaries are reshaped? Accordingly, it is foolhardy and brazen for us to negotiate in terms of money or supplies in exchange for Jewish lives. How dare we ask of the allied powers to barter money for lives whilst they are sustaining heavy casualties daily? So, insofar as the masses are concerned: RAK B'DAM TIHJE LAKU HAAREZ, (Eretz Yisroel will be ours only by paying with blood), but as far as our immediate circle is concerned, ATEM TAJLU. The messenger bearing this letter will supply you with funds for this purpose."


After I accustomed myself to the peculiar writing, I trembled when I realized the import of RAK B'DAM TIHJE LANU HAAREZ. But many weeks passed, and I was still confounded by the meaning of ATEM TAJLU. Until one day, it struck me. ATEM TAJIU meant "You escape", for the word "tiyul" (walking trip) was used by them as a euphemistic code for "escape". They meant to say - you fifteen or twenty "party members", escape from Czechoslovakia and save your hides. The price of Eretz Yisroel is the blood of the men and women, hoary sages, and babes in arms, - but not YOUR blood! Let us not spoil this plan by giving the Axis powers money to save Jewish lives. But for you, comrades, I have enclosed carfare for your escape. What a nightmare! The Zionist agent "diplomat" comes to Czechoslovakia and says 'Now is a very critical time. But comparatively speaking, it is not at all critical for you trapped Jews. For there is an emergency of far greater proportions; namely, BINYAN HA-ARETZ (the prize of Modinat Yisrael). Shed your blood cheerfully, for your blood is cheap. But for your blood, the Land (of Israel) will be ours!

http://www.nkusa.org/Historical_Documents/RakBedam.cfm


Ten questions to the Zionists
by Rabbi Michael Dov Weissmandl ZT"L
Dean of Nitra Yeshiva and author of min hametzar

(Published by the author in 1948 and reprinted many times)
1.
IS IT TRUE that in 1941 and again in 1942, the German Gestapo offered all European Jews transit to Spain, if they would relinquish all their property in Germany and Occupied France; on condition that:
a) none of the deportees travel from Spain to Palestine; and
b) all the deportees be transported from Spain to the USA or British colonies, and there to remain; with entry visas to be arranged by the Jews living there; and
c) $1000.00 ransom for each family to be furnished by the Agency, payable upon the arrival of the family at the Spanish border at the rate of 1000 families daily.

2.
IS IT TRUE that the Zionist leaders in Switzerland and Turkey received this offer with the clear understanding that the exclusion of Palestine as a destination for the deportees was based on an agreement between the Gestapo and the Mufti.

3.
IS IT TRUE that the answer of the Zionist leaders was negative, with the following comments:
a) ONLY Palestine would be considered as a destination for the deportees.
b) The European Jews must accede to suffering and death greater in measure than the other nations, in order that the victorious allies agree to a "Jewish State" at the end of the war.
c) No ransom will be paid

4.
IS IT TRUE that this response to the Gestapo's offer was made with the full knowledge that the alternative to this offer was the gas chamber.

5.
IS IT TRUE that in 1944, at the time of the Hungarian deportations, a similar offer was made, whereby all Hungarian Jewry could be saved.

6.
IS IT TRUE that the same Zionist hierarchy again refused this offer (after the gas chambers had already taken a toll of millions).

7.
IS IT TRUE that during the height of the killings in the war, 270 Members of the British Parliament proposed to evacuate 500,000 Jews from Europe, and resettle them in British colonies, as a part of diplomatic negotiations with Germany.

8.
IS IT TRUE that this offer was rejected by the Zionist leaders with the observation "Only to Palestine!"

9.
IS IT TRUE that the British government granted visas to 300 rabbis and their families to the Colony of Mauritius, with passage for the evacuees through Turkey. The "Jewish Agency" leaders sabotaged this plan with the observation that the plan was disloyal to Palestine, and the 300 rabbis and their families should be gassed.

10.
IS IT TRUE that during the course of the negotiations mentioned above, Chaim Weitzman, the first "Jewish statesman" stated: "The most valuable part of the Jewish nation is already in Palestine, and those Jews living outside Palestine are not too important". Weitzman's cohort, Greenbaum, amplified this statement with the observation "One cow in Palestine is worth more than all the Jews in Europe".

There are additional similar questions to be asked of these atheist degenerates known as "Jewish statesmen", but for the time being let them respond to the ten questions.


http://www.nkusa.org/Historical_Documents/tenquestions.cfm

Qaiys
18-08-06, 04:50
Geplaatst door polarbeer
t.a.v DE PLAATSER VAN DEZE TOPIC.

Om verdere misverstanden te voorkomen :
In maart 1938 annexeert Hitler Oostenrijk, van oktober ‘38 tot maart ‘39 gebeurt hetzelfde met Tsjecho-Slowakije, in september 1939 wordt Polen onder de voet gelopen en in mei ‘40 zijn de Scandinavische en West-Europese landen aan de beurt. Dit zijn noodzakelijke stappen om het einddoel te bereiken: het bolsjewisme van de kaart en uit de geschiedenis wegvegen, de Slavische volkeren en de joden uitroeien of tot werkslaven herleiden en voor het Duitse en de ‘germaanse’ volkeren de nodige Lebensraum (vitale ruimte) veroveren zodat Oost-Europa tot aan de Oeral kan gekoloniseerd worden. Om deze ‘historische’ opdracht te kunnen vervullen moest Duitsland eerst gezuiverd worden van alles wat als ongedierte en ballast werd beschouwd: de communisten, syndicalisten, joden, zigeuners, homofielen, gehandicapten...

Drie pijlers van het naziprogramma – het anticommunisme, het anti-Slavisme en het antisemitisme – vloeien in deze oorlog ineen tot het simpele ordewoord: Sla dood!

:zwaai:

Precies wat de zionisten doen met Palestina en de palestijnen.

Julien
18-08-06, 12:25
je leeft in het verleden!

Geplaatst door Qaiys
Een mythische band met een racistische ideologie maakt landroof niet goed, een misdaad blijft een misdaad.
Zo zijn er weer talloze bronnen die het tegendeel beweren. Je gaat ook niet in op mijn argument dat er nu miljoenen israeli's/ joden zijn die geboren zijn in Israel en volgens de internationale regels gewoon recht hebben om in dat land te wonen. Die zullen dan ook nooit weggaan. Anders doe je hen aan, wat nu de Palestijnen overkomt. En ik neem aan dat je niet hypocriet (?) bent..


Fransen hebben ook nooit aan de duitsers toegegeven, zie Straatsburg, Elzas Lotharingen. Marokkanen en Algerijnen hebben ook nooit toegegeven aan de Franse misdadigers. Algerije moest zelfs Frans land worden, dat was het ook voor 160 jaar. En nu verwacht je dat Palestijnen wel toegeven dat ze hun land weg moeten geven en dat ze al meer dan 40 jaar in een openbare concentratiekamp en vluchtelingenkampen moeten wonen?
Mij geen woorden in de mond leggen. Ik heb al eerder gezegd dat ik ook vind dat de Palestijnse vluchtelingen recht hebben om terug te keren naar hun land. En dat ze , naast Israel, ook recht hebben op hun eigen land. Gewoon precies wat de VN heeft bevolen. Je moet naar het internationale recht kijken, en daar hou jij je niet aan!


Ik weet dat Israel een kwestie van tijd is, dat het hoe dan ook geneutraliseerd zal worden.
Mensen zoals jij zijn een ramp voor deze wereld. I.p.v. op een diplomatieke manier, moet je op een zo gewelddadige manier naar dit grote probleem kijken. Als het over westerse landen gaat, dan ben je meneer Peace, maar nu opeens wil je het liefst zoveel mogelijk onschuldige burgers zien (want dat is de consequentie).


Geef je eigen land maar weg aan de zionisten.
Joden hebben geen historische band met Frankrijk. Ik wist niet dat Parijs wordt beschreven in de Tenach.. anders zou je ook kunnen zeggen dat Marokko maar weg moet gegeven worden aan de zionisten, daar wonen namelijk ook van oudsher veel joden.


De echte criminelen zijn de europeanen en amerikanen die israel hebben geholpen met de landroof en hen met wapens blijven voeden. Frankrijk heeft israel zelfs geholpen met kernwapentechnologie om bommen te maken. Europeanen hebben zich niet laten afschrikken door de nazi's en moslims zullen dat ook niet toestaan door hun zionistische nazi's
Andersom hebben alle Arabische landen geprobeerd om het kleine land Israel tegelijkertijd binnen te vallen. Daarmee wil ik niet goedpraten dat Frankrijk en andere EU-landen ooit zo openlijk het Israelische leger hebben gesteund, maar het is wel te begrijpen. Want anders was het ook een oneerlijke oorlog geworden (zo'n klein land tegenover vele grote landen)
En Israel wordt al zeer lang niet meer geholpen door Frankrijk. Je zou ook een keer iets positiefs kunnen zeggen over Frankrijk. Want zonder Frankrijk was er waarschijnlijk nu geen einde geweest in de oorlog tegen Hezbollah en zoiden er nog steeds onschuldige Libanezen zijn omgekomen, aangezien de VS in haar eentje nooit een aanvaardbare resolutie hadden gemaakt voor de Arabische landen. En de Arabische landen zelf doen geen flikker, dan heb je als Palestijn/ Libanees meer aan een land als Frankrijk.

Qaiys
18-08-06, 12:54
Geplaatst door Julien
je leeft in het verleden!

Zo zijn er weer talloze bronnen die het tegendeel beweren. Je gaat ook niet in op mijn argument dat er nu miljoenen israeli's/ joden zijn die geboren zijn in Israel en volgens de internationale regels gewoon recht hebben om in dat land te wonen. Die zullen dan ook nooit weggaan. Anders doe je hen aan, wat nu de Palestijnen overkomt. En ik neem aan dat je niet hypocriet (?) bent..

Kom dan maar op met je bronnen. Mijn standpunt is gebasseerd op het aonrecht wat de palestijnen is aangedaan. Als het onrecht tegen de palestijnen niet opgeheven kan worden dan is het volkomen gerechtvaardigd om de zionisten terug te sturen naar het land van herkomst. De Franse landddieven zijn ook met miljoenen teruggestuurd naar Frankrijk. Iets wat gestolen is wordt heus niet eerlijk als het kind van de dief het overneemt.


Mij geen woorden in de mond leggen. Ik heb al eerder gezegd dat ik ook vind dat de Palestijnse vluchtelingen recht hebben om terug te keren naar hun land. En dat ze , naast Israel, ook recht hebben op hun eigen land. Gewoon precies wat de VN heeft bevolen. Je moet naar het internationale recht kijken, en daar hou jij je niet aan! Mooipraterij wat geen zoden aan de dijk legt. Dat zullen de zionsiten nooit accepteren vandaar dat ze gewoonweg weggejaagd moeten worden. Een Jihad is daarom gerechtvaarrigd. Het internationale recht is gewoon recht dat in het voordeel van de westerse dieven praat, het internationaal recht is de basis van de landdiefstal. Internationaal recht is een grap, althans de westerlingen hebben van het internationaal recht een grap gemaakt


Mensen zoals jij zijn een ramp voor deze wereld. I.p.v. op een diplomatieke manier, moet je op een zo gewelddadige manier naar dit grote probleem kijken. Als het over westerse landen gaat, dan ben je meneer Peace, maar nu opeens wil je het liefst zoveel mogelijk onschuldige burgers zien (want dat is de consequentie). Ik ben geen slappeling die zich laat ringeloren en de westerse h.ondeniem accepteert. Ik ben neit zoals de fransen die het vichieregime preferen in plaats van te vechten voor hun vrijheid.


Joden hebben geen historische band met Frankrijk. Ik wist niet dat Parijs wordt beschreven in de Tenach.. anders zou je ook kunnen zeggen dat Marokko maar weg moet gegeven worden aan de zionisten, daar wonen namelijk ook van oudsher veel joden. Als ik me tot het jodendom bekeer heb ik dan ineens een historische band met palestina? Joden zijn welkom in Marokko als ze daarvandaan komen, Palestijns land is van palestijnen.


Andersom hebben alle Arabische landen geprobeerd om het kleine land Israel tegelijkertijd binnen te vallen. Daarmee wil ik niet goedpraten dat Frankrijk en andere EU-landen ooit zo openlijk het Israelische leger hebben gesteund, maar het is wel te begrijpen. Want anders was het ook een oneerlijke oorlog geworden (zo'n klein land tegenover vele grote landen) Ach gossie, het standaard mythe van het kleine land tegene boze arabische landen. Gozertje je moet niet naar het land kijken maar naar de militairen en de wapens. Israel is altijd tot de nok toe vol gestouwd met wapend en info door de westerse landen. Pure Flauwekul, de meeste arabische landen waren gewoon een kolonie van de westerse landen. Het is dus gewoon een leugen om te beweren dat alle arabische landen israel aanvielen. Die landen hadden het recht ook, ze accepteerden het besluit niet van de westerse VN. Dat zegt op zich al genoeg hoe groot het verzet al is en zal blijven tegen deze landdiefstal.


En Israel wordt al zeer lang niet meer geholpen door Frankrijk. Je zou ook een keer iets positiefs kunnen zeggen over Frankrijk. Want zonder Frankrijk was er waarschijnlijk nu geen einde geweest in de oorlog tegen Hezbollah en zoiden er nog steeds onschuldige Libanezen zijn omgekomen, aangezien de VS in haar eentje nooit een aanvaardbare resolutie hadden gemaakt voor de Arabische landen. En de Arabische landen zelf doen geen flikker, dan heb je als Palestijn/ Libanees meer aan een land als Frankrijk. Frankrijk en de USA zijn net twee agenten, om de beurt spelen ze een andere rol. Mr nice & mr. Bad. Deze rollenspel dient om de arabieren zand in de ogen te strooien en om hun eigen belangen veilig te stellen.

Al Sawt
18-08-06, 13:02
Geplaatst door mark61
Das interessant. De facto kan je Israel geen islamitisch land noemen. Dan moet je in de geschiedenis duiken. Israel is een kunstmatige entiteit op Islamitisch grond.

Al Sawt
18-08-06, 13:13
Geplaatst door polarbeer
Als je ver in de geschiedenis terug gaat , hebben de Joden altijd al in de omgeving van Israel gewoon verdreven ,weer terug gekomen doet er niet toe het was en is een van de bronnen

Palestina is door de hele geschiedenis heen bestuurd door verschillende volkeren en leiders. De Joden die oorspronkelijk uit Egypte komen, bestuurden slechts enkele delen van Palestina en bleven aan de macht voor een periode van niet langer dan vier eeuwen (1000 tot 580 voor Christus). Na 580 voor Christus werden zij bedwongen en vernietigd door zowel de Assyriërs, de Farao’s en de Romeinen.
Op welke bronnen baseer je jouw relaas? Want naar mijn medeweten zijn er nooit sporen van Joodse koninkrijken gevonden of verbaning van Joodse 'volk' naar andere oorden.

van hun oorsprong en hoe je het went of keert de evolutie zal de mensen op den duur steeds meer vermengen , kijk maar naar Nederland hoeveel oorspronkelijke bewoners zullen er ove pak weg 400 jaar nog zijn ? endat is kattepis vergeleken met de JODEN kijk maar ff. Dan ben je het met me eens, dat de Joden van vandaag geen raciale verwantschap met elkaar hebben en dat ze daarom niet afstammen van hun 'voorouders' uit Bijbelse Oud-Israel.




Daarna kwamen zij geleidelijk aan weer in Palestina , zelfs het MISDADIGE Ottomaanse regime kreeg ze niet weg, we spreken dan al weer over 2 000 jaar verder in tijd !!
Ga maar ff googlen om te weten te komen hoe Sultan Moerad daar de arme bevolking zowel Joden als Palestijen heeft behandeld de Palestijnen kozen eieren (moslim) worden voor hun geld , de rest is bekend . Uit welke geschiedenisboeken zit je te citeren?

De ottomaanse rijk is alles behalve van 2000 jr. terug. De Palestijnen hadden zich al onder de Arabische rijk al bekeerd tot de Islam en niet onder de Ottomaanse rijk.

Al Sawt
18-08-06, 13:14
Geplaatst door Julien
je leeft in het verleden! Israeliers leven in het verleden. En dat staat een defenitieve vrede in het weg.

Julien
18-08-06, 13:26
Geplaatst door Qaiys
Kom dan maar op met je bronnen. Mijn standpunt is gebasseerd op het aonrecht wat de palestijnen is aangedaan. Als het onrecht tegen de palestijnen niet opgeheven kan worden dan is het volkomen gerechtvaardigd om de zionisten terug te sturen naar het land van herkomst. De Franse landddieven zijn ook met miljoenen teruggestuurd naar Frankrijk. Iets wat gestolen is wordt heus niet eerlijk als het kind van de dief het overneemt.
Ieder geschiedenisboek zal vertellen over een joods land dat bestaan heeft totdat de Romeinen het bezetten.
Maar je geeft dus toe dat je hypocriet bent? De Palestijnen moeten inderdaad terugkeren, maar aan de andere kant kun je het niet maken om de Israeli's die er nu wonen weg te sturen en statenloos te maken, want israel is nu ook hun land.


Mooipraterij wat geen zoden aan de dijk legt. Dat zullen de zionsiten nooit accepteren vandaar dat ze gewoonweg weggejaagd moeten worden. Een Jihad is daarom gerechtvaarrigd. Het internationale recht is gewoon recht dat in het voordeel van de westerse dieven praat, het internationaal recht is de basis van de landdiefstal. Internationaal recht is een grap, althans de westerlingen hebben van het internationaal recht een grap gemaakt
Met diplomatie moet dat wel lukken. De Israeli's hebben geen andere keus als de VN hen dat beveelt. En zodra jij het uitkomt haal je de VN erbij, maar nu opeens stelt de VN volgens jou niks voor :moe: jongen je kan wel op je kop gaan staan, maar de realiteit nu is dat we een VN hebben die NEUTRAAL is en die gerespecteerd wordt door ieder land.


Ik ben geen slappeling die zich laat ringeloren en de westerse h.ondeniem accepteert. Ik ben neit zoals de fransen die het vichieregime preferen in plaats van te vechten voor hun vrijheid.
Je bent wel een slappeling die zich laat ringeloren door je eigen haatzaaierij en anti-alles en nog wat praatjes.Dat er als consequentie van jou praatjes veel onschuldige slachtoffers zullen vallen, maakt jou niets uit. Het enige wat bij jou telt is je eigen gelijk en dat het precies gebeurt zoals jij wilt. Zo zit de wereld niet in elkaar. Het is niet zo zwart-wit. Hoe verdedig je de stelling dat islaam vrede is, als je in naam van de islam een land wil uitroeien?
Ik heb verschillende keren kritiek gegeven op westerse landen, van jou heb ik nog NOOIT kritiek gehoord op mensen die westerse landen bestrijden. Wie laat zich nu ringeloren?


Joden zijn welkom in Marokko als ze daarvandaan komen, Palestijns land is van palestijnen.
Kortzichtig. Palestina is nogmaals altijd al van moslims, christenen en joden geweest.


Ach gossie het standaard mythe het kleine land tegene boze arabsiche landen. Gozertje je moet niet naar het land kijken maar naar de miliatiren en de wapens. Israel is altijd tot de nok toe vol gestouwd met wapend en info door de westerse landen. Pure Flauwekul, de meeste arabische landen warren gewoon een kolonie van de westerse landen. Het is dus gewoon een leugen om te beweren dat alle arabische landen israel aanvielen. Die alnden het recht ook, ze accepteerden het besluit niet van de westerse VN. Dat zegt op zich al genoeg hoe groot het verzet al is en zal blijven tegen deze landdiefstal.
Weer mis je mijn punt. Ik probeerde uit te leggen waarom een land als Frankrijk destijds Israel holp. Israel zou namelijk vernietigd worden door haar buurlanden als westerse landen Israel niet geholpen hadden. Tot zover mijn uitleg. En nu terug naar de realiteit.


Frankrijk en de USA zijn net twee agenten, om de beurt spelen ze een andere rol. Mr nice & mr. Bad. Deze rollenspel dient om de arabieren zand in de ogen te strooien en om hun eigen belangen veilig te stellen.
Onzin je gelooft in je eigen waanbeelden. Het is zoals ik al zei:
Want zonder Frankrijk was er waarschijnlijk nu geen einde geweest in de oorlog tegen Hezbollah en zoiden er nog steeds onschuldige Libanezen zijn omgekomen, aangezien de VS in haar eentje nooit een aanvaardbare resolutie hadden gemaakt voor de Arabische landen. En de Arabische landen zelf doen geen flikker, dan heb je als Palestijn/ Libanees meer aan een land als Frankrijk.

Julien
18-08-06, 13:29
Geplaatst door Al Sawt
Israeliers leven in het verleden. En dat staat een defenitieve vrede in het weg.

Al Sawt zou jij mij kunnen uitleggen wat sjeik Qaradawi nu bedoelt. Moet er gevochten om de bezette Palestijnse gebieden of om HEEL Israel? Want Ibn Rushd zegt namelijk dat het alleen om de bezette Palestijnse gebieden gaat.

Het is namelijk racistisch (en lijkt een beetje op nazisme) om te verwachten dat heel Israel vernietigd kan worden en dat alle Israeli's verdreven worden (zoals Qaiys zegt)
Laten we realistisch blijven en dan is de enige oplossing voor dit probleem de diplomatieke weg.

Qaiys
18-08-06, 13:45
Geplaatst door Julien
Ieder geschiedenisboek zal vertellen over een joods land dat bestaan heeft totdat de Romeinen het bezetten.
Maar je geeft dus toe dat je hypocriet bent? De Palestijnen moeten inderdaad terugkeren, maar aan de andere kant kun je het niet maken om de Israeli's die er nu wonen weg te sturen en statenloos te maken, want israel is nu ook hun land..

Er hebben vele landen bestaan die inmiddels weg zijn. De vraag is of je ten koste van mensen die altijd in een land gewoond hebben mag verjagen omdat er mensen zijn die een geloof hebben aangenomen en zich beroepen op die land zomaar dat volk wat er woont mogen wegjagen en van hun land beroven. Franse joden zijn meer frans dan joods. Verder moet je mijn stuk lezen van de joodse leibowitz die het volgende stelt:

Een mythische band met een racistische ideologie maakt landroof niet goed, een misdaad blijft een misdaad.

Het historische joodse volk werd niet gedefinieerd als een ras en niet als een volk van een bepaald land of van een bepaalde politieke kader, zelfs niet als een volk van een bepaalde spreektaal, maar als het volk van de Tora en religieuze voorschriften, van een specifieke geestelijke en praktische leefwijze, die tot uitdrukking komt in het aanvaarden van het juk van de goddelijke heerschappij en van de Tora en de joodse geboden en verboden.

Dit bewustzijn functioneerde onder het joodse volk en vormde een nationale wezen, dat in de loop der generaties bleef voortbestaan en zijn identiteit bewaarde in de veranderende tijden en omstandigheden. De betekenis van rabbijn Sa'adja Gaon: ''onze natie is slechts een natie door haar Tora'' is niet slechts normatief, maar emperisch: de vaststelling van een historisch feit. (Sa'adja Gaon 882-942 leider van de joodse gemeenschap in Babylonie, gezaghebbende rabbijn, filosoof en vertaler van de bijbel in het arabisch)

De uitspraak behield zijn geldigheid tot de negentiende eeuw. Toen ontstond de breuk,die van generatie op generatie breder en dieper werd: de breuk tussen tussen joodzijn en jodendom. De verzameling mensen die tegenwoordig wordt beschouwd als het joodse volk, zowel in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de overgrote meerderheid van zijn leden als in het bewustzijn van de niet-joden, wordt niet meer feitelijk gedefinieerd als het volk van het historische jodendom, alhoewel een niet gering aantal leden van de groep individueel op groepsgewijs hun best doet het levensprogramma van het historische jodendom in stand te houden.

De meerderheid van de mensen die zich oprecht bewust zijn van hun joods-zijn kent het jodendom echter niet of wendt zich ervan af. De term 'jodendom' is een gemeenplaats geworden die gebruikt wordt om verschillende en elkaar vreemde werelden in het geestelijke en praktische leven aan te geven. Men kan tegenwoordig niet op een waarde-inhoud in het geestelije of praktische leven wijzen die de joodse nationaliteit tot uitdrukking brengt, dat wil zeggen: een inhoud die wordt erkend en aanvaard door de eenheid die het joodse volk wordt genoemd. Dat is de historische crisis die zich laat formuleren als de vraag 'bestaat er nog een joodse volk?'

Bron: Prof. Yeshayahu Leibowitz, Het geweten van Israel, blz 25 en 26.

De joden uit oost-europa, die de meerderheid vormen van de joden in israel zijn oorspronkelijk geen joodse volk maar een bekeerde turkse volk uit het voormalige Sovejet unie uit begin 1000 n.c. namelijk de Ghazaren. Zie hiervoor het boek van Arthur Koestler.

Over de khazaren het volgende: Volgens The Thirteenth Tribe, van de Britse schrijver Arthur Koestler, kennen de Oost Europese Ashkenaziem (d.w.z. verreweg de meeste joden in Israël) hun ‘roots’ niet in de Israëlieten, maar in het Khazarenvolk dat tegen het einde van het eerste millennium in het gebied tussen de Kaspische en de Zwarte Zee leefde. Dit volk zou pas in deze periode joods zijn geworden en niets te maken hebben gehad met de Israëlitische stammen die in de Oud-Testamentische tijd in Israël leefden.


Met diplomatie moet dat wel lukken. De Israeli's hebben geen andere keus als de VN hen dat beveelt. En zodra jij het uitkomt haal je de VN erbij, maar nu opeens stelt de VN volgens jou niks voor jongen je kan wel op je kop gaan staan, maar de realiteit nu is dat we een VN hebben die NEUTRAAL is en die gerespecteerd wordt door ieder land.

Westerse diplomatie heeft geleid dat ze van hun lastige racistische zionisten zijn verlost en nu een andere volk volkomen onderdrukken en uitmoorden. De VN is absoluut niet neutraal maar een theatrale opvoering van de westerse arrogantie.


Je bent wel een slappeling die zich laat ringeloren door je eigen haatzaaierij en anti-alles en nog wat praatjes.Dat er als consequentie van jou praatjes veel onschuldige slachtoffers zullen vallen, maakt jou niets uit. Het enige wat bij jou telt is je eigen gelijk en dat het precies gebeurt zoals jij wilt. Zo zit de wereld niet in elkaar. Het is niet zo zwart-wit. Hoe verdedig je de stelling dat islaam vrede is, als je in naam van de islam een land wil uitroeien?
Ik heb verschillende keren kritiek gegeven op westerse landen, van jou heb ik nog NOOIT kritiek gehoord op mensen die westerse landen bestrijden. Wie laat zich nu ringeloren?

Als het aan jou had gelegen zouden de nazi's nu nog steeds over Frankrijk heersen. Islam is vrede als de opponent een rechtvaardige vrede wil, vrede geldt niet voor moordenaars en landdieven.


Kortzichtig. Palestina is nogmaals altijd al van moslims, christenen en joden geweest Zelfs de joden die in Palestina hebbben gewoond waren tegen de oprichting van de zionistische staat. Wie daar woonde heeft alle recht maar diegenen, de europese zionisten, die daar zijn gekomen om de palstijnen weg te jagen moeten met dezelfde middelen bestreden worden.


Weer mis je mijn punt. Ik probeerde uit te leggen waarom een land als Frankrijk destijds Israel holp. Israel zou namelijk vernietigd worden door haar buurlanden als westerse landen Israel niet geholpen hadden. Tot zover mijn uitleg. En nu terug naar de realiteit.

Frankrijk en de westerse landen spelen een dubbelspel. Iets wat de rechtmatige eigenaren niet willen kun je niet doordrukken. Dat is een bewijs dat de creatie van de zionistische entiteit tegen de wil van de rechtmatige eigenaren is. Dat geeft dus al aan dat westerlingen schuldig zijn aan het leed wat de palestijnen nu wordt aangedaan. Vandaar dat ze geen recht van spreken hebben.


Onzin je gelooft in je eigen waanbeelden. Het is zoals ik al zei:
Want zonder Frankrijk was er waarschijnlijk nu geen einde geweest in de oorlog tegen Hezbollah en zoiden er nog steeds onschuldige Libanezen zijn omgekomen, aangezien de VS in haar eentje nooit een aanvaardbare resolutie hadden gemaakt voor de Arabische landen. En de Arabische landen zelf doen geen flikker, dan heb je als Palestijn/ Libanees meer aan een land als Frankrijk.

Als de fransen en andere westerlingen niet de zionisten hadden gesteund waren er helemaal geen zionistiche bommen op libanon gevallen. aan de ene kant steunen ze landdiefstal maar tegelijkertijd doen ze alsof ze de palestijnen helpen. Dat is de verfoeilijke dubbelrol die westerlingen spelen.

Al Sawt
18-08-06, 13:47
Geplaatst door Julien
Al Sawt zou jij mij kunnen uitleggen wat sjeik Qaradawi nu bedoelt. Moet er gevochten om de bezette Palestijnse gebieden of om HEEL Israel? Want Ibn Rushd zegt namelijk dat het alleen om de bezette Palestijnse gebieden gaat.

Het is namelijk racistisch (en lijkt een beetje op nazisme) om te verwachten dat heel Israel vernietigd kan worden en dat alle Israeli's verdreven worden (zoals Qaiys zegt)
Sinds wanneer is het racistisch om verloren gebieden terug te winnen op een racistische bezetter en recht te laten zegevieren? Was het onteiging van Duitse gebieden na afloop van WO2, ook racistisch of rechtvaardigheid -denk maar aan Elzas-?

Israel heeft geen bestaans recht. Het is Arabisch grondgebied en het zal ook zo blijven. Wat betreft de Joden die daar al wonen, die zullen niet weg gaan. Maar ze zullen vroeg of laat afscheid moeten nemen van hun zionistische waanbeeld.




Laten we realistisch blijven en dan is de enige oplossing voor dit probleem de diplomatieke weg. Laten we realistisch denken. Want een bezetter die denkt dat ze alleen maar 20% procent van de Britse mandaat gebied aan de Palestijnen moet geven en dat in vorm van reservaten, is in minst slechtste scenario alleen vatbaar voor pantserboot diplomatie.

mark61
18-08-06, 13:49
Geplaatst door Al Sawt
Israel is een kunstmatige entiteit op Islamitisch grond.

De vraag was dus naar welk jaartal je dan wenst te kijken. Heilloze weg.

Ik zou het er maar gewoon op houden dat Israel een illegale kolonie op andermans grond is. Of die grond islamitisch is of niet, dat lijkt me een lastige zaak. Palestijns is ie al wel een paar eeuwen.

Al Sawt
18-08-06, 13:54
Geplaatst door mark61
De vraag was dus naar welk jaartal je dan wenst te kijken. Heilloze weg.

Ik zou het er maar gewoon op houden dat Israel een illegale kolonie op andermans grond is. Of die grond islamitisch is of niet, dat lijkt me een lastige zaak. Palestijns is ie al wel een paar eeuwen. Daar kan ik me in vinden. Want anders zouden we de rol van Palestijnse Christenen weg vlakken.

Morosian
18-08-06, 14:09
Leuk dat je er weer bent Al. Vergeet je niet nog even te reageren op mijn bericht in de Congo-draad? (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&goto=lastpost&threadid=195212) Je hebt zo nadrukkelijk gevraagd naar bepaalde bronnen, dus ik neem aan dat je verheugd zult zijn over het antwoord aldaar. Graag gedaan.

Julien
18-08-06, 14:11
Geplaatst door IbnRushd
Daarom noemt ie expliciet Hezbollah als voorbeeld omdat zij tegen de agressor streed. Westbank (Palestina) en Gaza-strook (Palestina) is illegaal bezet door Israel. Daar heeft ie 't over. Denk je dat Qardawi een ordinaire zwakzinnige 'imam' is? En niet weet waar ie 't over heeft?

Volgens Qaiys is Qaradawi dus wel zwakzinnig en weet hij het niet waar hij het over heeft!

Julien
18-08-06, 14:17
Geplaatst door Qaiys
Westerse diplomatie heeft geleid dat ze van hun lastige racistische zionisten zijn verlost en nu een andere volk volkomen onderdrukken en uitmoorden. De VN is absoluut niet neutraal maar een theatrale opvoering van de westerse arrogantie.

Als het aan jou had gelegen zouden de nazi's nu nog steeds over Frankrijk heersen. Islam is vrede als de opponent een rechtvaardige vrede wil, vrede geldt niet voor moordenaars en landdieven.

Zelfs de joden die in Palestina hebbben gewoond waren tegen de oprichting van de zionistische staat. Wie daar woonde heeft alle recht maar diegenen, de europese zionisten, die daar zijn gekomen om de palstijnen weg te jagen moeten met dezelfde middelen bestreden worden.

Frankrijk en de westerse landen spelen een dubbelspel. Iets wat de rechtmatige eigenaren niet willen kun je niet doordrukken. Dat is een bewijs dat de creatie van de zionistische entiteit tegen de wil van de rechtmatige eigenaren is. Dat geeft dus al aan dat westerlingen schuldig zijn aan het leed wat de palestijnen nu wordt aangedaan. Vandaar dat ze geen recht van spreken hebben.

Als de fransen en andere westerlingen niet de zionisten hadden gesteund waren er helemaal geen zionistiche bommen op libanon gevallen. aan de ene kant steunen ze landdiefstal maar tegelijkertijd doen ze alsof ze de palestijnen helpen. Dat is de verfoeilijke dubbelrol die westerlingen spelen.


Palestijnen op weg naar erkenning Israël

Uitgegeven: 27 juni 2006 18:54

RAMALLAH - Palestijnse politieke partijen hebben dinsdag overeenstemming bereikt over een plan voor een onafhankelijke Palestijnse staat waarin Israël impliciet wordt erkend. Dat meldden bronnen binnen de belangrijkste bewegingen Fatah en Hamas na weken van felle onderhandelingen.

President Mahmoud Abbas (Fatah) en premier Ismail Haniyah (Hamas) zouden later op de dag de details van het plan bekendmaken. Volgens sommige ingewijden konden de rivaliserende facties nader tot elkaar komen door de dreiging van een Israëlische invasie wegens de ontvoering van een Israëlische militair.


Het plan voor een Palestijnse staat naast de joodse staat is opgesteld door hooggeplaatste Palestijnen die in Israël gevangen zitten.

De overeenkomst zou Hamas enige ruimte laten om te draaien in de erkenning van Israël. Tot nu toe weigerde de radicaalislamitische stroming Israël als staat te beschouwen. Het kwam de Hamas-regering op een financiële boycot door de Europese Unie en de Verenigde Staten te staan

http://www.nu.nl/news/765530/23/Palestijnen_op_weg_naar_erkenning_Isra%EBl.html

Als zelfs de Palestijnen dit kunnen, die willen namelijk WEL gewoon vrede!, waarom kan jij dit als inwoner van het veilige Nederland niet??

Ik ga verder niet in op jouw onzin, want ik heb geen zin om door jou in een hokje geduwd te worden. Ik heb geen sympathie voor het zionisme, ik ben voorstander van de VN en het internationale recht. En daarom ben ik voorstander van Israel en een levensvatbaar Palestina daarnaast met Oost-Jeruzalem als hoofdstad en terugkeer voor de Palestijnse vluchtelingen.

Morosian
18-08-06, 14:36
Elke keer als ik weer een nieuw topic zie van Qaiys, betrap ik mezelf erop dat ik verbaasd ben dat ie z'n plunjezak nog niet heeft gepakt en zich heeft aangesloten bij Hezbollah of Hamas.

Zoveel haat en frustratie in die titeltjes. Een bloemlezing uit de Qaiys topics van deze maand:


Sjeik Yusuf Qaradawi wil een jihad tegen zionistische misdadigers

Zionisten laten ontvoerding van Palestijnse parlementariers voortduren

Hulpverleners voor libanese vluchtelingen blijken zionistische moordteam te zijn

Zionisten nemen wraak op kinderspeeltuin van kinderen in vluchtelingenkamp

Misselijke Zionistenpropaganda: Qana collapse and deaths were staged

Misdadig zionistische regime wil nu wel onderhandelen over vrijlating militairen

De echte zionistisch-joods complot ontrafeld door een eerlijke jood

Terrorism With a Bigger Budget backed by lies of the Zionist-controlled mass media

Israëlisch leger heeft oorlogsmisdaden gepleegd

Voorbeeld van een westerse hypocriete helper van de zionistische roofmoordenaars

Er valt niets meer te bepraten en onderhandelen met zionisten & hun westerse helpers


Zijn er nog andere conflicten in de wereld waar je je zo druk over kunt maken of is je verontwaardiging echt zo selectief?

Qaiys
18-08-06, 14:42
Geplaatst door Julien
http://www.nu.nl/news/765530/23/Palestijnen_op_weg_naar_erkenning_Isra%EBl.html

Als zelfs de Palestijnen dit kunnen, die willen namelijk WEL gewoon vrede!, waarom kan jij dit als inwoner van het veilige Nederland niet??

Ik ga verder niet in op jouw onzin, want ik heb geen zin om door jou in een hokje geduwd te worden. Ik heb geen sympathie voor het zionisme, ik ben voorstander van de VN en het internationale recht. En daarom ben ik voorstander van Israel en een levensvatbaar Palestina daarnaast met Oost-Jeruzalem als hoofdstad en terugkeer voor de Palestijnse vluchtelingen.


Het plan voor een Palestijnse staat naast de joodse staat is opgesteld door hooggeplaatste Palestijnen die in Israël gevangen zitten .


De overeenkomst zou Hamas enige ruimte laten om te draaien in de erkenning van Israël. Tot nu toe weigerde de radicaalislamitische stroming Israël als staat te beschouwen. Het kwam de Hamas-regering op een financiële boycot door de Europese Unie en de Verenigde Staten te staan

gewoon beter lezen dan zie wat er werkelijk aan de hand is.

ALs je een volk meer dan 100 jaar onderdrukt, wegjaagt en meer dan 40 jaar uitmoordt en in de grootste openlucht concentratiekamp opsluit om zo erkenning af te dwingen dan moet je er niet raar van opkijken dat ze uiteindelijk snakken naar vrijheid en alles gaat zeggen wat je wilt afdwingen.

Hamas, de gekozen machthebbers hebben niets erkend.

Daarom moeten de Palestijnen geholpen worden door andere moslims en niet-moslims die wel vrijuit kunnen spreken en niet gevangen zitten of gechanteerd worden door boycots en andere onderdrukkingsmiddelen.

Julien
18-08-06, 14:50
Geplaatst door Qaiys
gewoon beter lezen dan zie wat er werkelijk aan de hand is.

ALs je een volk meer dan 100 jaar onderdrukt, wegjaagt en meer dan 40 jaar uitmoordt en in de grootste openlucht concentratiekamp opsluit om zo erkenning af te dwingen dan moet je er niet raar van opkijken dat ze uiteindelijk snakken naar vrijheid en alles gaat zeggen wat je wilt afdwingen.

Hamas, de gekozen machthebbers hebben niets erkend.

Daarom moeten de Palestijnen geholpen worden door andere moslims en niet-moslims die wel vrijuit kunnen spreken en niet gevangen zitten of gechanteerd worden door boycots en andere onderdrukkingsmiddelen.

Nee dan ben je geen haar beter als de VS die jij toch zo bekritiseert. Die denken namelijk ook dat ze kunnen spreken voor andere landen.
De Palestijnen weten ZELF het beste wat goed voor hen is. En ze hebben geen behoefte aan onnodige haatzaaierij van niet-Palestijnen. Dat Israel Palestijnse politici gevangen houdt is zeer slecht, en die politici zou je dus ook het recht van spreken moeten geven. En zij zien vaak in dat vrede met Israel de enige manier is om vooruit te komen. De Hamas staat niet negatief tegen de gedachte om Israel te accepteren, ik ben er ook van overtuigd dat als israel eens laat zien dat het harde concessies wil doen de Hamas Israel uiteindelijk wel zal accepteren.

Qaiys
18-08-06, 14:53
Geplaatst door Morosian
Elke keer als ik weer een nieuw topic zie van Qaiys, betrap ik mezelf erop dat ik verbaasd ben dat ie z'n plunjezak nog niet heeft gepakt en zich heeft aangesloten bij Hezbollah of Hamas.

Zoveel haat en frustratie in die titeltjes. Een bloemlezing uit de Qaiys topics van deze maand:


Sjeik Yusuf Qaradawi wil een jihad tegen zionistische misdadigers

Zionisten laten ontvoerding van Palestijnse parlementariers voortduren

Hulpverleners voor libanese vluchtelingen blijken zionistische moordteam te zijn

Zionisten nemen wraak op kinderspeeltuin van kinderen in vluchtelingenkamp

Misselijke Zionistenpropaganda: Qana collapse and deaths were staged

Misdadig zionistische regime wil nu wel onderhandelen over vrijlating militairen

De echte zionistisch-joods complot ontrafeld door een eerlijke jood

Terrorism With a Bigger Budget backed by lies of the Zionist-controlled mass media

Israëlisch leger heeft oorlogsmisdaden gepleegd

Voorbeeld van een westerse hypocriete helper van de zionistische roofmoordenaars

Er valt niets meer te bepraten en onderhandelen met zionisten & hun westerse helpers


Zijn er nog andere conflicten in de wereld waar je je zo druk over kunt maken of is je verontwaardiging echt zo selectief?

Wat is jouw probleem? Het racistische zionisme heeft net als het nazisme geen bestaansrecht en het moorden, landdiefstal en onderdrukken van zovele mensen moet ophouden. Ik bepaal namelijk mijn eigen agenda.

Als je vindt dat mijn titels niet kloppen moet je dat maar aantonen en met mij in discussie treden in plaats van aan de kant te staan.

Qaiys
18-08-06, 14:57
Geplaatst door Julien
Nee dan ben je geen haar beter als de VS die jij toch zo bekritiseert. Die denken namelijk ook dat ze kunnen spreken voor andere landen.
De Palestijnen weten ZELF het beste wat goed voor hen is. En ze hebben geen behoefte aan onnodige haatzaaierij van niet-Palestijnen. Dat Israel Palestijnse politici gevangen houdt is zeer slecht, en die politici zou je dus ook het recht van spreken moeten geven. En zij zien vaak in dat vrede met Israel de enige manier is om vooruit te komen. De Hamas staat niet negatief tegen de gedachte om Israel te accepteren, ik ben er ook van overtuigd dat als israel eens laat zien dat het harde concessies wil doen de Hamas Israel uiteindelijk wel zal accepteren.

Gewoon beter lezen, de verklaringen zijn opgesteld door gevangen mensen en onder druk van boycot van westerlingen. Een verklaring die onder druk is gemaakt stelt geen klote voor.

Je stelt dat het zeer slecht is dat israel mensen gevangen houdt maar je accepteert wel hun verklaring. Dat is dus het dubbele moraal van westerlingen die je hier tentoonspreidt en dus ook geen zak voorstelt.

Julien
18-08-06, 15:03
Geplaatst door Qaiys
Gewoon beter lezen,
Deze dooddoener van jou kennen we nu wel..


en de verklaringen zijn opgesteld door gevangen mensen en onder druk van boycot van westerlingen. Een verklaring die onder druk is gemaakt stelt geen klote voor.

Je stelt dat het zeer slecht is dat israel mensen gevangen houdt maar je accepteert wel hun verklaring. Dat is dus het dubbele moraal van westerlingen die je hier tentoonspreidt en dus ook geen zak voorstelt.
Waarom zouden die gevangenen niet vrij kunnen praten. Het zijn trouwens niet alleen Hamas-strijders die gevangen worden gehouden. Maar ook bijv. PLO-politici. En er zijn gewoon heel veel Palestijnen die vinden dat er naar vrede gestreefd moet worden waarbij er een Palestijnse staat moet kunnen bestaan naast Israel. Laten we hopen voor de wereld dat deze mensen de overhand hebben boven mensen als jij, want op een WO3 (wat de consequentie is als jij gelijk hebt) staat niemand te wachten.

Qaiys
18-08-06, 15:13
Geplaatst door Julien
Deze dooddoener van jou kennen we nu wel..


Waarom zouden die gevangenen niet vrij kunnen praten. Het zijn trouwens niet alleen Hamas-strijders die gevangen worden gehouden. Maar ook bijv. PLO-politici. En er zijn gewoon heel veel Palestijnen die vinden dat er naar vrede gestreefd moet worden waarbij er een Palestijnse staat moet kunnen bestaan naast Israel. Laten we hopen voor de wereld dat deze mensen de overhand hebben boven mensen als jij, want op een WO3 (wat de consequentie is als jij gelijk hebt) staat niemand te wachten.

Een gevangene zal vrijwel alles willen verklaren om vrij gelaten te worden. Jij basseert je mening op mensen die gevangen zitten en gemarteld zijn. Dat is pure chantage, net als de westerse boycot. De werkelijke leiders en de meerderheid die niet gevangen zitten doe je alsof ze niet bestaan, dat geeft al aan hoe zwak je stelling en je neiuwsberichtje is.

polarbeer
18-08-06, 15:41
Geplaatst door Al Sawt
Op welke bronnen baseer je jouw relaas? Want naar mijn medeweten zijn er nooit sporen van Joodse koninkrijken gevonden of verbaning van Joodse 'volk' naar andere oorden.
Dan ben je het met me eens, dat de Joden van vandaag geen raciale verwantschap met elkaar hebben en dat ze daarom niet afstammen van hun 'voorouders' uit Bijbelse Oud-Israel.



Uit welke geschiedenisboeken zit je te citeren?

De ottomaanse rijk is alles behalve van 2000 jr. terug. De Palestijnen hadden zich al onder de Arabische rijk al bekeerd tot de Islam en niet onder de Ottomaanse rijk.

Hierbij een klein voorproefje van de vele voorbeelden van de geschiedenis, Zo als het echt gegaan is en niet zoals de draai die verschillende mensen hier er aan willen geven ,zoals Qaiys ,Maarten,Colasporof en jij zelf als moderator n.b.
Stuk voor stuk en een voor een ware meesters in het verdraaien van woordenen desnoods de geschiedenis ook nog.

Ook hierboven verdraai je de boel ik zei dat van VOOR!!!Christus tot NA Ghristus er 2000 jaar tussen zaten ook dit word weer op de bekende manier verdraaid en als de PALESTIJNEN zich al bekeerd hadden voor dat MOERAD ze een (handje ) hielp moet dat nog voor de KOMST van de PROFEET geweest zijn , gezien het jaartal dat MOERAD 1623 tot 1640 zijn plunder en moordtochten ondernam, maar zelfs als dat zo was dan nog is er weinig veranderd want dan moordde hij zijn geloofs genoten uit ,weinig verandert dus gezien de huidige situatie niet soms ???

bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina

Om misverstanden te voorkomen even een kleine rechtzetting.

Toen de Profeet Moahammed in 610 na Christus de 1 e openbaaring kreeg ,deed hij er nog 23 jaar over om al zijn opbaringen te citeren 13 jaar in Mekkah en 10jaar in Medinah, pas daarna verspreide het geloof de ISLAM zich uit over het Arabische schiereiland en naar het huidigeTurkeije . Verder ben ik niet deskundige maar weet wel dat de omgeving van Egypte en het Palestijnse land en Israel pas veel later de ISLAM zijn intrede deed , dat de toenmalige daar al sinds mensenheugen wonende JODEN de ISLAM niet aannamen behoeft geen betoog ook van de rest van de bevolking was er nog weinig tot de ISLAM bekeerd vandaar dat Sulthan MOERAD op goud,geld en goederen en belust en passant ook op de zijn "bekende manier" nog vele tot de ISLAM wist te bekeren.!

H.P.Pas
18-08-06, 15:51
Geplaatst door mark61
De vraag was dus naar welk jaartal je dan wenst te kijken. Heilloze weg.
Ik zou het er maar gewoon op houden dat Israel een illegale kolonie op andermans grond is.

Dat geldt voor de meeste staten. Schiet ook niet op.
Politiek moet zich met de toekomst bezighouden, niet met het verleden.

polarbeer
18-08-06, 16:15
Geplaatst door Qaiys
December 23, 2002

51 Documents: Zionist Collaboration with the Nazis

by LENNI BRENNER

In 1983, Croom Helm Ltd. published my 1st book, Zionism in the Age of the Dictators. American writers don't expect favorable reviews from the London Times, but editorialist Edward Mortimer declared that "Brenner is able to cite numerous cases where Zionists collaborated with anti-Semitic regimes, including Hitler's."

Still less could a Trotskyist dream of a review from Izvestia, the Soviet government gazette, but they hailed it. "During the world war, Brenner points out, Zionism showed its real meaning: for the sake of its ambitions, it sacrificed the blood of millions of Jews."

Louis Rapoport, a failed Berkeley radical, denounced the book in the Jerusalem Post as "leftist babble." Nevertheless, he conceded, there were "very real charges that will continue to haunt" Zionism "until they are dealt with honestly."

In 1987, Jim Allen, the celebrated British movie/TV writer, based Perdition, a stage play, on the book. When intense pressure on the Royal Court Theatre canceled production, we debated Sir Martin Gilbert, the Churchill family's private historian, and Stephen Roth, head of the British Zionist Federation, nationwide, prime-time on ITV. The London Review of Books said the Zionist scheme "made it one of the most famous plays of the decade." Indeed, unless the Queen was sick on the crapper, every politically or theatrically interested person in Britain watched us win, thanks to director Ken Loach's strategic instructions.

Extraordinary world interest wasn't matched in America's media. Alex Cockburn championed the book in the Village Voice and in the Nation. But the Voice refused to review it. The Nation sent it out to someone, but, sorry, "he never sent in the review."

Walter Laqueur had to bark in the Zionist New Republic after their Perdition debacle: "Some of Brenner's book is invented, some is exaggerated or drawn out of context." Yet even he admits that "German Zionists did not fully understand the meaning of Hitler when he came to power in 1933. Some of their comments and declarations make embarrassing reading 50 years later."

Despite Zionism's best efforts, over 5,000 copies sold in 18 years before being put on the web: www.marxists.de/middleast/brenner/index.htm Then Lyle Stuart of Barricade Books discovered that a friend, a Zionist propagandist, had never read the complete proposal of the "Stern Gang," 1940s Zionist terrorists, to go to war on Hitler's side. 51 Documents was born. Now Americans and others can read the evidence and judge for themselves.

There are six selections re Zionism's relationship to anti-Semitism and racism prior to Hitler. The 51 documents, including 35 letters, memos, articles, and reports by Zionists, are from the Hitler era and after. Seven are by Nazis, most notably Eichmann's memoir, written in Argentina, on Hungarian collaborator RA<<zso Kasztner. Five of the six and 43 of the 51 are complete. The rest are extensive excerpts from important reports. There are four first-time full translations of articles from German, Hebrew, Italian and Russian.

Zionism convicts itself. On June 21, 1933, the German Zionist Federation sent a secret memorandum to the Nazis:

"Zionism has no illusions about the difficulty of the Jewish condition, which consists above all in an abnormal occupational pattern and in the fault of an intellectual and moral posture not rooted in one's own tradition. Zionism recognized decades ago that as a result of the assimilationist trend, symptoms of deterioration were bound to appear, which it seeks to overcome by carrying out its challenge to transform Jewish life completely.

"It is our opinion that an answer to the Jewish question truly satisfying to the national state can be brought about only with the collaboration of the Jewish movement that aims at a social, cultural and moral renewal of Jewry--indeed, that such a national renewal must first create the decisive social and spiritual premises for all solutions.

"Zionism believes that a rebirth of national life, such as is occurring in German life through adhesion to Christian and national values, must also take place in the Jewish national group. For the Jew, too, origin, religion, community of fate and group consciousness must be of decisive significance in the shaping of his life. This means that the egotistic individualism which arose in the liberal era must be overcome by public spiritedness and by willingness to accept responsibility."

By 1936, the Post ran a news flash, "German Zionists Seek Recognition":

"A bold demand that the German Zionist Federation be given recognition by the Government as the only instrument for the exclusive control of German Jewish life was made by the Executive of that body in a proclamation today. All German Jewish organizations, it was declared, should be dominated by the Zionist spirit."

Zionist factions competed for the honor of allying to Hitler. By 1940-41, the "Stern Gang," among them Yitzhak Shamir, later Prime Minister of Israel, presented the Nazis with the "Fundamental Features of the Proposal of the National Military Organization in Palestine (Irgun Zvai Leumi) Concerning the Solution of the Jewish Question in Europe and the Participation of the NMO in the War on the Side of Germany."

Avraham Stern and his followers announced that

"The NMO, which is well-acquainted with the goodwill of the German Reich government and its authorities towards Zionist activity inside Germany and towards Zionist emigration plans, is of the opinion that:

1. Common interests could exist between the establishment of a new order in Europe in conformity with the German concept, and the true national aspirations of the Jewish people as they are embodied by the NMO.

2. Cooperation between the new Germany and a renewed folkish-national Hebraium would be possible and,

3. The establishment of the historic Jewish state on a national and totalitarian basis, bound by a treaty with the German Reich, would be in the interest of a maintained and strengthened future German position of power in the Near East.

Proceeding from these considerations, the NMO in Palestine, under the condition the above-mentioned national aspirations of the Israeli freedom movement are recognized on the side of the German Reich, offers to actively take part in the war on Germany's side."

They hanged people all over Europe after WW II for notes to the Nazis like these. But these treasons against the Jews were virtually unknown in the run up to the creation of the Zionist state in May 1948. Ninety percent of America's Jews suddenly became emotional pro-Zionists. With Democrats, Republicans and even the Communist-organized Progressive Party competing for Jewish votes in the November Presidential election, Harry Truman's monetary aid bought arms from pro-Soviet Czechoslovakia, and an Israel was born, run by the German Zionists' cothinkers in Jerusalem.

Jews and other Americans still know little of Zionism's sordid past. But today only programed fanatics can come away pro-Zionist after reading plain facts. Indeed, according to the American Jewish Identity Survey (2001), less than 22% of all Jews declare themselves Zionist.

Opposition to Zionism also grows among liberal educated gentiles, every time their declared enemy, Pat Robertson, howls in favor of Orthodox Israel.

For complex historical reasons, the Vietnam anti-war movement and anti-apartheid campaign emphasized demonstrations over sustained education. Even in victory, little was left behind in the way of attention to foreign affairs among the broad masses. Even after 9/11, the ultimate attention getter, US public knowledge about the Arab world, Islam, the oil industry, Zionism, and Washington's involvement with them, is minimal. But the present anti-Iraq war movement has no choice but to systematically educate itself and the public. The issues are too complex for anything less. Ignorance or illusions about any of the players, here or there, means certain death for X number of Arabs, Israelis, Kurds, Muslims and Americans.

51 Documents can play a major role in making serious study a priority concern for an anti-war movement that will stay solidly in place until the present bipartisan power structure is destroyed and replaced.

A check to me, for $22.00 + $1.84 media mail postage, gets a signed book back, anywhere in the US. Folks in other countries, and people wanting rates for bulk orders, should also write

Lenni Brenner
Park West
Finance Station
POB 20598
NY, NY 10025

Lenni Brenner can be reached at: [email protected]

http://www.counterpunch.org/brenner1223.html



excerpt from Sefer Min Hametzar

by Rabbi Michael Dov Weissmandl ZT"L

Dean of Nitra Yeshiva and author of min hametzar


The following is an excerpt from Sefer Min Hametzar (p-92) by Rabbi Michael Ber Weismandel OB"M. The excerpt is a literal translation of the letter the Jewish Rescue Committee in Czechoslovakia received from the Zionist "Jewish" Agency Executive Officers in Switzerland. This was in reply to the call of the Jewish Rescue Committee for help, with Documentary evidence furnished, concerning the fate of millions of Jewish people in Nazi occupied Europe.

"We are writing to remind you of the one factor of which you must never lose sight: that ultimately, the Allies will win the war. After their victory, territorial boundaries will be reshaped, as they were after the First World War. Then, the way will be clear for our purpose. At this time, with the war drawing to a close, we must do everything in our power to change Eretz Yisroel into Medinat Yisrael and many steps have already been taken in this regard. Therefore, we must turn a deaf ear to the pleas end cries emanating from Eastern Europe. Remember this: all the allies have suffered many losses, and if we also do not offer many human sacrifices, how can we gain the right to sit at the conference table when the territorial boundaries are reshaped? Accordingly, it is foolhardy and brazen for us to negotiate in terms of money or supplies in exchange for Jewish lives. How dare we ask of the allied powers to barter money for lives whilst they are sustaining heavy casualties daily? So, insofar as the masses are concerned: RAK B'DAM TIHJE LAKU HAAREZ, (Eretz Yisroel will be ours only by paying with blood), but as far as our immediate circle is concerned, ATEM TAJLU. The messenger bearing this letter will supply you with funds for this purpose."


After I accustomed myself to the peculiar writing, I trembled when I realized the import of RAK B'DAM TIHJE LANU HAAREZ. But many weeks passed, and I was still confounded by the meaning of ATEM TAJLU. Until one day, it struck me. ATEM TAJIU meant "You escape", for the word "tiyul" (walking trip) was used by them as a euphemistic code for "escape". They meant to say - you fifteen or twenty "party members", escape from Czechoslovakia and save your hides. The price of Eretz Yisroel is the blood of the men and women, hoary sages, and babes in arms, - but not YOUR blood! Let us not spoil this plan by giving the Axis powers money to save Jewish lives. But for you, comrades, I have enclosed carfare for your escape. What a nightmare! The Zionist agent "diplomat" comes to Czechoslovakia and says 'Now is a very critical time. But comparatively speaking, it is not at all critical for you trapped Jews. For there is an emergency of far greater proportions; namely, BINYAN HA-ARETZ (the prize of Modinat Yisrael). Shed your blood cheerfully, for your blood is cheap. But for your blood, the Land (of Israel) will be ours!

http://www.nkusa.org/Historical_Documents/RakBedam.cfm


Ten questions to the Zionists
by Rabbi Michael Dov Weissmandl ZT"L
Dean of Nitra Yeshiva and author of min hametzar

(Published by the author in 1948 and reprinted many times)
1.
IS IT TRUE that in 1941 and again in 1942, the German Gestapo offered all European Jews transit to Spain, if they would relinquish all their property in Germany and Occupied France; on condition that:
a) none of the deportees travel from Spain to Palestine; and
b) all the deportees be transported from Spain to the USA or British colonies, and there to remain; with entry visas to be arranged by the Jews living there; and
c) $1000.00 ransom for each family to be furnished by the Agency, payable upon the arrival of the family at the Spanish border at the rate of 1000 families daily.

2.
IS IT TRUE that the Zionist leaders in Switzerland and Turkey received this offer with the clear understanding that the exclusion of Palestine as a destination for the deportees was based on an agreement between the Gestapo and the Mufti.

3.
IS IT TRUE that the answer of the Zionist leaders was negative, with the following comments:
a) ONLY Palestine would be considered as a destination for the deportees.
b) The European Jews must accede to suffering and death greater in measure than the other nations, in order that the victorious allies agree to a "Jewish State" at the end of the war.
c) No ransom will be paid

4.
IS IT TRUE that this response to the Gestapo's offer was made with the full knowledge that the alternative to this offer was the gas chamber.

5.
IS IT TRUE that in 1944, at the time of the Hungarian deportations, a similar offer was made, whereby all Hungarian Jewry could be saved.

6.
IS IT TRUE that the same Zionist hierarchy again refused this offer (after the gas chambers had already taken a toll of millions).

7.
IS IT TRUE that during the height of the killings in the war, 270 Members of the British Parliament proposed to evacuate 500,000 Jews from Europe, and resettle them in British colonies, as a part of diplomatic negotiations with Germany.

8.
IS IT TRUE that this offer was rejected by the Zionist leaders with the observation "Only to Palestine!"

9.
IS IT TRUE that the British government granted visas to 300 rabbis and their families to the Colony of Mauritius, with passage for the evacuees through Turkey. The "Jewish Agency" leaders sabotaged this plan with the observation that the plan was disloyal to Palestine, and the 300 rabbis and their families should be gassed.

10.
IS IT TRUE that during the course of the negotiations mentioned above, Chaim Weitzman, the first "Jewish statesman" stated: "The most valuable part of the Jewish nation is already in Palestine, and those Jews living outside Palestine are not too important". Weitzman's cohort, Greenbaum, amplified this statement with the observation "One cow in Palestine is worth more than all the Jews in Europe".

There are additional similar questions to be asked of these atheist degenerates known as "Jewish statesmen", but for the time being let them respond to the ten questions.


http://www.nkusa.org/Historical_Documents/tenquestions.cfm

Wie is LENNY BRENNER ?????