PDA

Bekijk Volledige Versie : ''Een eenzijdig beleg''



Coolassprov MC
20-08-06, 09:59
http://turcopolier.typepad.com/sic_semper_tyrannis/


A One Sided Truce
"Lebanon threatened on Saturday to halt troop deployments to the south of the country after Israeli commandos struck deep in the Lebanon's Bekaa Valley, putting the six-day ceasefire with Hezbollah guerrillas to a critical test .

Israel said the raid was launched to stop arms smuggling to the militant Shiite fighters, but Lebanon said the operation violated the UN truce agreement. One Israeli officer was killed fighting Hezbollah guerrillas, and two were wounded, one seriously.

Lebanese Prime Minister Fuad Saniora accused Israel of a "flagrant violation of the cessation of hostilities announced by the Security Council," and said he would take the issue up with UN Secretary General Kofi Annan.

Defence Minister Elias Murr threatened to halt deployment of Lebanese troops if the United Nations did not intervene against Israel.

"If there are no clear answers forthcoming on this issue, I might be forced to recommend to the cabinet early next week the halt of the army deployment in the south," he told reporters after a meeting with UN representatives." Canada.com

--------------------------------------------------------

If Israel persists in unilateral attacks justified by its own understanding of the terms of the UN Resolution, the truce will surely become meaningless very soon.

Pat Lang

http://www.canada.com/topics/news/world/story.html?id=47140c71-3a54-4219-a34f-5bf5df50f1d4&k=20945

And furthermore: this violation of a truce is typical of the IDF when faced with the "niceties" of international law and the customary law of war. They observe the rules when it suits them. Pat Lang

http://news.yahoo.com/s/ap/20060819/ap_on_re_mi_ea/lebanon_israel

19 August 2006 in Current Affairs | Permalink | Comments (6) | TrackBack (0)

ieperkaas
20-08-06, 10:32
Helaas zijn beide mogelijke opties al lang doorgerekend door de zionisten:

HANDBOEK TAKTISCHE UITVOERING, DEEL III-167b / LIBANON

1. geen 'vredes'-leger in het zuiden.

Lekker doorgaan met het afmaken van Hizbollah en nog een keer doorlopen tot de Litani rivier.

2. wel een 'vredes'-leger in het zuiden, met een minimaal UN-contingent.

Vernietiging van het Libanese leger en ...

Lekker doorgaan met het afmaken van Hizbollah en nog een keer doorlopen tot de Litani rivier.

EN DE KAART VAN BEN GOERION (1918) IN NOORD-ISRAEL IS BIJNA COMPLEET.

nog een extra stukje van Syrie inpikken,

EN DE KAART VAN BEN GOERION (1918) IN NOORD-ISRAEL IS HELEMAAL COMPLEET.

Dan de westbank ...

EN DE KAART VAN BEN GOERION (1918) IN OOST-ISRAEL IS COMPLEET.

Gaza en een klein stukje Sinai woestijn en dan ...

EN DE KAART VAN BEN GOERION (1918) IN ZUID-ISRAEL IS COMPLEET.

Coolassprov MC
20-08-06, 13:33
Geplaatst door ieperkaas
Helaas zijn beide mogelijke opties al lang doorgerekend door de zionisten, mein Kampf van de zionisten:

Wat is dat?

ieperkaas
20-08-06, 18:54
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat is dat?

wat is wat ?

Coolassprov MC
21-08-06, 07:14
Geplaatst door ieperkaas
wat is wat ?

Het ''mein Kampf van de zionisten''?

Ik raad je aan om je vere te houden van dit soort uitspraken omdat er overweldigend genoeg feiten om je mening te stutten; en zulk soort uitspraken, hoe zeer je er zelf ook in gelooft, doen afbreuk aan je geloofwaardigheid.

ieperkaas
21-08-06, 07:37
Geplaatst door Coolassprov MC
Het ''mein Kampf van de zionisten''?

Ik raad je aan om je vere te houden van dit soort uitspraken omdat er overweldigend genoeg feiten om je mening te stutten; en zulk soort uitspraken, hoe zeer je er zelf ook in gelooft, doen afbreuk aan je geloofwaardigheid.

ik WEET dat het goede raad is van je.
en ik VOEL de overeenkomst in mijn botten.

maar ik wil wel proberen om het voortaan wat anders op te schrijven.

kijk nou toch... het is al weg ?

Coolassprov MC
21-08-06, 08:15
Geplaatst door ieperkaas
ik WEET dat het goede raad is van je.
en ik VOEL de overeenkomst in mijn botten.

maar ik wil wel proberen om het voortaan wat anders op te schrijven.

kijk nou toch... het is al weg ?

Dankjewel voor jouw vertrouwen en de bereidheid om iets te doen met mijn raad.

De kern van mijn advies is dat we bezig zijn met het verzamelen van feiten en het wegpoetsen van mythen; conclusies moeten w heel voorzichtig mee zijn; zeker als ze meer schade dan voordeel kunnen opleveren.

Zoals ik al schreef; er zijn overweldigend genoeg feiten; laten we ons daarop focussen; zonder gevoel en zonder oordeel; dat komt wel als we de feiten ernaast kunnen leggen.

ieperkaas
21-08-06, 09:31
Geplaatst door Coolassprov MC
Dankjewel voor jouw vertrouwen en de bereidheid om iets te doen met mijn raad.

De kern van mijn advies is dat we bezig zijn met het verzamelen van feiten en het wegpoetsen van mythen; conclusies moeten w heel voorzichtig mee zijn; zeker als ze meer schade dan voordeel kunnen opleveren.

Zoals ik al schreef; er zijn overweldigend genoeg feiten; laten we ons daarop focussen; zonder gevoel en zonder oordeel; dat komt wel als we de feiten ernaast kunnen leggen.

't is te hopen dat een hoop mensen deze site lezen, maar 't is hier ook niet erg druk weet je. Winig aktiviteit zogezegd. Dus misschien had ik daar wel een ietwat gefrustreerd gevoel over.

Het zijn de leugens maar vooral het taalgebruik van de zionisten die ZEER provocerend op mij werken:

bijv. Hamas ministers 'arresteren' is er ook zo een. Ik zou die Belgen weleens Balkenende willen zien 'arresteren'.

Ook de tijd-truc, het afschermen van tijdframes onder nauwe samenwerking met de media. (Galloways opmerking over de 'clock on Sky News' bijvoorbeeld).

Misschien aardig om eens een setje te verzamelen van propagandatrucs met voorbeelden.

Maar het zijn dingen die op de media MOETEN worden vermeld, niet alleen op dit forum.

Maar de media reageren met doodse stilte, als Israel even in het nadeel is. Zodra Hamas of Hezbollah zich verdedigt gaan de media er weer tegenaan met de term: de aanval van de terroristen.

Misselijk word ik er van.

Vandaar mijn vergelijking van het master-plan van de zionisten met 'mein kampf'.

Gezien die feiten, waar jij het over hebt, gaat mijn vergelijking absoluut niet mank.