PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel urged to give up Golan Heights



ieperkaas
21-08-06, 10:03
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/3F008950-EB84-4E19-9B7B-AE0A29C6DE24.htm

Monday 21 August 2006, 10:01 Makka Time, 7:01 GMT

Israel captured the Golan Heights in the 1967 war

Israel should resume negotiations with Syria and, in exchange for peace, give up the Golan Heights, an Israeli cabinet minister has said.

It was not immediately clear whether Avi Dichter , the public security minister, on Monday expressed his personal views or spoke for Prime Minister Ehud Olmert.

Israel captured the Golan from Syria in the 1967 Mideast War.

Asked by Israel Army Radio whether Israel should surrender the territory in exchange for a peace deal, Dichter referred to treaties with Egypt and Jordan in which Israel handed over all war-won land.

"What we did with Egypt and Jordan is also legitimate in this case," Dichter said. Asked whether that meant Israel should return to its international border with Syria, he said: "Yes".

knuppeltje
21-08-06, 15:10
Geplaatst door ieperkaas
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/3F008950-EB84-4E19-9B7B-AE0A29C6DE24.htm

Monday 21 August 2006, 10:01 Makka Time, 7:01 GMT

Israel captured the Golan Heights in the 1967 war

Israel should resume negotiations with Syria and, in exchange for peace, give up the Golan Heights, an Israeli cabinet minister has said.

It was not immediately clear whether Avi Dichter , the public security minister, on Monday expressed his personal views or spoke for Prime Minister Ehud Olmert.

Israel captured the Golan from Syria in the 1967 Mideast War.

Asked by Israel Army Radio whether Israel should surrender the territory in exchange for a peace deal, Dichter referred to treaties with Egypt and Jordan in which Israel handed over all war-won land.

"What we did with Egypt and Jordan is also legitimate in this case," Dichter said. Asked whether that meant Israel should return to its international border with Syria, he said: "Yes".

Dan nog de bezette gebieden, en dan HÈ HÈ, eindelijk!

Iglo
21-08-06, 15:57
Geplaatst door knuppeltje
Dan nog de bezette gebieden, en dan HÈ HÈ, eindelijk! Dat denk je toch niet echt he? Daar zal het geweld echt niet door stoppen :(

Bar
21-08-06, 17:30
Geplaatst door knuppeltje
Dan nog de bezette gebieden, en dan HÈ HÈ, eindelijk!

Nu worden er raketten vanuit Gaza en Libanon richting Israel gestuurd. Vanuit de Westbank en vanuit de Golan zou wat teveel van het 'goede' zijn.

Wat er ook voor heilige praatjes over vrede na verlaten van bezette gebieden wordt verkondigd, dat zal de situatie zijn.

ronald
21-08-06, 17:35
Geplaatst door Iglo
Dat denk je toch niet echt he? Daar zal het geweld echt niet door stoppen :(


He.... niet zo pessimistisch....dan breekt namelijk echt de wereldvrede uit...ja echt....

Spoetnik
21-08-06, 17:44
Geplaatst door Bar
Nu worden er raketten vanuit Gaza en Libanon richting Israel gestuurd. Vanuit de Westbank en vanuit de Golan zou wat teveel van het 'goede' zijn.

Raketten uit Gaza en Libanon zijn 99% van de gevallen een reactie op een actie van het IDF.

Wat dat betreft houdt Syrie zich in, volgens Israel logica heeft Syrie al het recht om de volledige infrastructuur van Israel te targetten.

ieperkaas
21-08-06, 17:51
Geplaatst door Spoetnik
Raketten uit Gaza en Libanon zijn 99% van de gevallen een reactie op een actie van het IDF.

Wat dat betreft houdt Syrie zich in, volgens Israel logica heeft Syrie al het recht om de volledige infrastructuur van Israel te targetten.

100% als je klok op tijd is gaan lopen !

ronald
21-08-06, 17:51
Geplaatst door Spoetnik
Raketten uit Gaza en Libanon zijn 99% van de gevallen een reactie op een actie van het IDF.

Wat dat betreft houdt Syrie zich in, volgens Israel logica heeft Syrie al het recht om de volledige infrastructuur van Israel te targetten.


...en de acties van de IDF zijn 100% van de gevallen een reactie op een eerste groep raketten, gekidnapte soldaten, wapensmokkel, drugsmokkel, ....

knuppeltje
21-08-06, 18:27
Ik zal er niet teveel tijd aan spenderen jongens.

Maar Israel heeft meer resoluties aan zijn laars gelapt dan Irak, en vorm een veel groter gevaar voor de wereldvrede.

Dus oprotten uit die bezette gebieden. of gooi het anders ook maar plat.

Oeroeboeroe
21-08-06, 18:55
Geplaatst door Iglo
Dat denk je toch niet echt he? Daar zal het geweld echt niet door stoppen :(

Wellicht niet, maar dan kan men zich in ieder geval iets voorstellen bij die die "self-defence".

Ghiezzoe
21-08-06, 19:08
Geplaatst door knuppeltje
Ik zal er niet teveel tijd aan spenderen jongens.

Maar Israel heeft meer resoluties aan zijn laars gelapt dan Irak, en vorm een veel groter gevaar voor de wereldvrede.

Dus oprotten uit die bezette gebieden. of gooi het anders ook maar plat.


welke wereldvrede, waar nog precies...?... 'nuke' alles maar plat :jammer:

knuppeltje
21-08-06, 20:10
Geplaatst door Ghiezzoe
welke wereldvrede, waar nog precies...?... 'nuke' alles maar plat :jammer:

Ach, als dat probleem is opgeruimd kunnen we misschien aan de rest ervan gaan werken.

Maar dit conflikt vreet zoveel aandacht en tijd en zorgt voor zoveel haat op mondiaal gebied, dat er voor de rest geen aandacht en tijd genoeg lijkt te zijn.

Schandlig dat dit, eigelijk een van de kleinste problemen, dit voor elkaar krijgt, godsgeklaagd als je ziet wat er voor de rest allemaal aan de hand is.

Vandaar dat ik vind dat als Israel nog langer weigert om echt mee te werken, ze het voor mij plat mogen gooien.

Genoeg is genoeg, en in dit geval al veel te veel.

En ik verrek het om daar een letter van terug te nemen!

knuppeltje
21-08-06, 20:12
Geplaatst door Oeroeboeroe
Wellicht niet, maar dan kan men zich in ieder geval iets voorstellen bij die die "self-defence".

:fpetaf:

observer
21-08-06, 20:52
Geplaatst door knuppeltje
Vandaar dat ik vind dat als Israel nog langer weigert om echt mee te werken, ze het voor mij plat mogen gooien.

Genoeg is genoeg, en in dit geval al veel te veel.

En ik verrek het om daar een letter van terug te nemen! hmm dus dan meteen verder gaan de vs iriteren zig aan moslims dan alle moslims dood?

barfly
21-08-06, 21:00
Israël zou eigenlijk de Golan hoogte moeten annexeren. Toen de Syriërs dachten Israël aan te vallen hebben ze Israël enorme schade toegebracht. En aangezien Syrië dat niet kan vergoeden is annexatie als genoegdoening redelijk.

knuppeltje
21-08-06, 21:19
Geplaatst door observer
hmm dus dan meteen verder gaan de vs iriteren zig aan moslims dan alle moslims dood?

Der zijn er altijd bij die alles eenvoudig weg kunnen reletiveren.

Bar
21-08-06, 21:28
Geplaatst door knuppeltje

Vandaar dat ik vind dat als Israel nog langer weigert om echt mee te werken, ze het voor mij plat mogen gooien.


Dat hebben de omringende Arabische staten in '67 al lang geprobeerd.

Vandaar de uitverdediging van Israel met de bezette gebieden als gevolg.

Bar
21-08-06, 21:37
Geplaatst door Oeroeboeroe
Wellicht niet, maar dan kan men zich in ieder geval iets voorstellen bij die die "self-defence".

Ja, geweldige strategie.
Trek je als in het verleden aangevallen land terug uit je strategische posities. En dat dan zonder vredesverdrag. Vanaf de eerste dag dat Israel zich terugtrok uit Gaza regenden de raketten vanuit Gaza op israelische nederzettingen. Libanon idem dito.

Je moet wel totaal blind zijn aan 1 oog als je de positie van Israel in deze niet kunt volgen.

knuppeltje
21-08-06, 22:04
Geplaatst door Bar
Dat hebben de omringende Arabische staten in '67 al lang geprobeerd.

Vandaar de uitverdediging van Israel met de bezette gebieden als gevolg.

Daar zit wat in, maar moeten de Palestijnen daar dan de dupe van worden?

In de keten van oorzaak en gevolg, hoop ik niet dat ik je nog moet uileggen waar het echt mee begon.

Als het daarom gaat dan kun je beter gelijk meer dan driekwart van Israel aan de Palestijnen terug geven-en in wat ze dan nog overhouden ook de toestand van de Palestijnen daar normaliseren, kunnen ook de vluchtelingen terug naar huis.

Voorlopig houd ik het maar bij mijn stelling: Oprotten serieus, of anders mogen ze van mij....................

knuppeltje
21-08-06, 22:07
Geplaatst door Bar
Ja, geweldige strategie.
Trek je als in het verleden aangevallen land terug uit je strategische posities. En dat dan zonder vredesverdrag. Vanaf de eerste dag dat Israel zich terugtrok uit Gaza regenden de raketten vanuit Gaza op israelische nederzettingen. Libanon idem dito.

Je moet wel totaal blind zijn aan 1 oog als je de positie van Israel in deze niet kunt volgen.

Driekwart in Israel is gejat, hebben ze zich daar al eens uit terug getrokken?

observer
21-08-06, 23:56
Geplaatst door knuppeltje
Der zijn er altijd bij die alles eenvoudig weg kunnen reletiveren. dat is niet relativeren, dat is gelijkheid

als je problemen met geweld wil oplossen, wat als je dan zelf een probleem bent?

knuppeltje
22-08-06, 00:06
Geplaatst door observer
dat is niet relativeren, dat is gelijkheid

als je problemen met geweld wil oplossen, wat als je dan zelf een probleem bent?

Ik heb geen probleem, dat zijn de slachtoffers in het middenoosten.